Erik Hamren

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Erik Hamren

Indlæg af gravballe » 20. mar 2023, 10:13

emenike skrev:
20. mar 2023, 10:12
gravballe skrev:
20. mar 2023, 10:09
har lige fået en sms.. der arbejdes på en tysk træner.. Hmmmm
Vi ved jo alle sammen godt, hvem der er tale om så ;)
tid til sherif stjerner? :cool:

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Erik Hamren

Indlæg af Kunji » 20. mar 2023, 10:14

gravballe skrev:
20. mar 2023, 10:13
emenike skrev:
20. mar 2023, 10:12
gravballe skrev:
20. mar 2023, 10:09
har lige fået en sms.. der arbejdes på en tysk træner.. Hmmmm
Vi ved jo alle sammen godt, hvem der er tale om så ;)
tid til sherif stjerner? :cool:
Haha. Så tror jeg sgu Hornevej bliver invaderet.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Erik Hamren

Indlæg af sulakvelidze » 20. mar 2023, 10:14

I forhold til Erik Hamrens eftermæle betyder resultaterne i denne sæson intet for mig. Det han opnåede i sæsonerne op til 2008 fylder så meget mere, og når jeg ser navnen Hamren, tænker jeg stadig på Sampdoria, bronze i 07 og suverænt guld i 08 samt et generelt løft af klubben til nye professionelle højder.

Billede

Billede

Billede

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Erik Hamren

Indlæg af baresi » 20. mar 2023, 10:14

gravballe skrev:
20. mar 2023, 10:09
har lige fået en sms.. der arbejdes på en tysk træner.. Hmmmm
sepp piontek

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Erik Hamren

Indlæg af AnyFellow » 20. mar 2023, 10:15

MarkyMark skrev:
20. mar 2023, 09:51
Uanset at det er den eneste rigtige beslutning, så er det skammeligt på så mange niveauer.

At sætte Hamrén i en situation hvor han kun kunne fejle er et ledelsesmæssigt lavpunkt blandt et bredt udvalg i AaB's historie!

:thumbsdown:
Det er lidt sjovt herinde, at ledelsen er fanden selv og gør alt hvad de kan for at køre klubben i sænk, hvorimod smukke Erik ene og alene har taget jobbet pga. sin store kærlighed til klubben og umuligt kan have vidst hvad han gik ind til.

Vi har netop været vidner til det sidste kapitel i Erik Hamrens trænerkarriere, da jeg synes at kampene under ham har vist, at han ikke har evnerne mere. Han har fejlet bigtime og har stort set ikke formået at rykke AaB i en positiv retning, set i forhold til Friis, selvom han har fået markante opgraderinger af truppen. Han har stædig fasthold kernen på holdet, selvom det hele vejen igennem har været tydeligt, at de ikke kunne levere den ønskede vare. Især træningskampene burde have været en øjenåbner for ham.

Jeg ser ikke noget lys i Hiljemark overhovedet, men alt andet end Hamren anser jeg for at øge de små chancer vi har, for at overleve.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Erik Hamren

Indlæg af FIDEL » 20. mar 2023, 10:16

gravballe skrev:
20. mar 2023, 10:09
har lige fået en sms.. der arbejdes på en tysk træner.. Hmmmm
Fedt!!
Forhåbentligt en træner, som kan sparke Lucas i røven og tage anførerbindet fra ham med det samme! Og så få ledelsen ned fra deres pidestal; "AaB skal spille flot offensivt possession fodbold". Nej, det er bullshit! Det handler om overlevelse nu - ikke en eller anden lommefilosofisk strategi, der alligevel ikke virker.
Men en ny træner kan sgu nok ikke nå at redde klubben fra nedrykning - især ikke, hvis vi skal til at have nogle kulturelle problematikker osv. Den slags tager tid.

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 682
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Erik Hamren

Indlæg af Mr Gold » 20. mar 2023, 10:21

baresi skrev:
20. mar 2023, 09:41
FIDEL skrev:
20. mar 2023, 09:36
Hiljemark som cheftræner... Dvs. mere af det samme lort. 4-3-3 og Lucas Andersen. Det kommer ikke til at ændre en skid. :thumbsdown:
Altså hvis Hilje ænder med IKKE at ændre noget, så kan det satme være lige gyldigt - men det håber jeg sgu han gør. Hans egen attitude - altså Hiljes - fejler sgu ingenting.
MEN man havde da håbet at de havde taget en UDEFRA - som kom med friske øjne på de næste 14 dage hvor der er pause.

kæft David ville være en drømme signing pt.
Han duer jo ikke. Han har følt sig fuldstændig overset ved de sidste træner skifte og har været en anelse pigesur.
Han har IKKE hele truppen bag sig og han har satme heller ikke pondus og erfaring til det. Jeg tror slet slet ik på Hilje.
Det er jo yderligere et skridt ned istedet for at lade Hsmren fortsætte, selvom det jo heller ikke virker

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 206
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Erik Hamren

Indlæg af haghdk » 20. mar 2023, 10:23

gravballe skrev:
20. mar 2023, 10:13
emenike skrev:
20. mar 2023, 10:12
gravballe skrev:
20. mar 2023, 10:09
har lige fået en sms.. der arbejdes på en tysk træner.. Hmmmm
Vi ved jo alle sammen godt, hvem der er tale om så ;)
tid til sherif stjerner? :cool:
Altså, som der er blevet taget beslutninger det sidste lange stykke tid, så vil jeg ikke engang blive overrasket.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Erik Hamren

Indlæg af Alpa Chino » 20. mar 2023, 10:26

gravballe skrev:
20. mar 2023, 10:09
har lige fået en sms.. der arbejdes på en tysk træner.. Hmmmm
Kunne det være en af disse:

Florian Kohfeldt - Wolfsburg
Sebastian Hoeneß - Hoffenheim
Frank Kramer - Schalke 04
Robert Klauß - FC Nuremberg
Timo Schultz - St. Pauli
Jens Härtel - Hansa Rostock
Daniel Scherning - Arminia Bielefeld

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Erik Hamren

Indlæg af gravballe » 20. mar 2023, 10:27

FIDEL skrev:
20. mar 2023, 10:16
gravballe skrev:
20. mar 2023, 10:09
har lige fået en sms.. der arbejdes på en tysk træner.. Hmmmm
Fedt!!
Forhåbentligt en træner, som kan sparke Lucas i røven og tage anførerbindet fra ham med det samme! Og så få ledelsen ned fra deres pidestal; "AaB skal spille flot offensivt possession fodbold". Nej, det er bullshit! Det handler om overlevelse nu - ikke en eller anden lommefilosofisk strategi, der alligevel ikke virker.
Men en ny træner kan sgu nok ikke nå at redde klubben fra nedrykning - især ikke, hvis vi skal til at have nogle kulturelle problematikker osv. Den slags tager tid.
Det skulle hænge sammen med investorene.. Så det afhænger nok af man får enderne til at mødes hurtigt.. De har pejet på en træner de åbenbart ønsker ind.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Erik Hamren

Indlæg af baresi » 20. mar 2023, 10:30

gravballe skrev:
20. mar 2023, 10:27
FIDEL skrev:
20. mar 2023, 10:16
gravballe skrev:
20. mar 2023, 10:09
har lige fået en sms.. der arbejdes på en tysk træner.. Hmmmm
Fedt!!
Forhåbentligt en træner, som kan sparke Lucas i røven og tage anførerbindet fra ham med det samme! Og så få ledelsen ned fra deres pidestal; "AaB skal spille flot offensivt possession fodbold". Nej, det er bullshit! Det handler om overlevelse nu - ikke en eller anden lommefilosofisk strategi, der alligevel ikke virker.
Men en ny træner kan sgu nok ikke nå at redde klubben fra nedrykning - især ikke, hvis vi skal til at have nogle kulturelle problematikker osv. Den slags tager tid.
Det skulle hænge sammen med investorene.. Så det afhænger nok af man får enderne til at mødes hurtigt.. De har pejet på en træner de åbenbart ønsker ind.
Det ville selvfølgelig være naturligt, for så er det en langvarig løsning der kommer med et afsæt også til 1. div. Men jeg gad godt man hentede en David hvis han gad, også som langsigtet - der er et eller andet over ham der bare er interessant, og som brandslukker, der virker han ret skarp.
håber bare ikke det bliver HILJE - og håber faktisk men renser ud og kommer med en ny assistent også. Fint at beholde wurtz i klubben.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Erik Hamren

Indlæg af SteenA » 20. mar 2023, 10:30

Mr Gold skrev:
19. mar 2023, 19:04
SteenA skrev:
19. mar 2023, 17:40
Jeg tror først at der kommer en ny træner, når der kommer en afklaring på ejerskiftet. Det er ikke til at finde en kvalificeret træner, som man kun kan love 10 kampe i en håbløs situation. Så med mindre man vil lade Hamren gå og lade Hiljemark tage over resten af sæsonen, så skal vi nok afvente afklaringen med investorerne først.
Hilje skal satme ik stå for noget som helst!!!
Hvad er det lige folk ser i ham, jeg fatter det ikke.
Reserveholdet sejler jo ligeså meget og det er Hilje der står for det så bare nej tak. Han burde skulle hjem til Sverige sammen med Hamren, hvis altså Hamren skal ud.

Tror ik Hamren vidste hvilket galehus AaB er blevet til siden han var her sidst. Kan godt forstå han virker opgivende.
De kan intet og kæmper ikke en skid, det burde de som minimum sgu da ku finde ud af. Måske en David ku vække
Dem….pas. Men sørgeligt er det og se på!!!
Når jeg gættede på at det her blev løsningen, så var det jo ikke fordi jeg så noget i Hiljemark. Jeg kunne bare ikke se, at det var muligt for ledelsen at træffe en langsigtet løsning lige nu. Det hele er i opløsning på grund af, at de forhandlinger om overtagelse af klubben trækker ud. Nu hverken sportschef eller cheftræner.

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 682
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Erik Hamren

Indlæg af Mr Gold » 20. mar 2023, 10:34

SteenA skrev:
20. mar 2023, 10:30
Mr Gold skrev:
19. mar 2023, 19:04
SteenA skrev:
19. mar 2023, 17:40
Jeg tror først at der kommer en ny træner, når der kommer en afklaring på ejerskiftet. Det er ikke til at finde en kvalificeret træner, som man kun kan love 10 kampe i en håbløs situation. Så med mindre man vil lade Hamren gå og lade Hiljemark tage over resten af sæsonen, så skal vi nok afvente afklaringen med investorerne først.
Hilje skal satme ik stå for noget som helst!!!
Hvad er det lige folk ser i ham, jeg fatter det ikke.
Reserveholdet sejler jo ligeså meget og det er Hilje der står for det så bare nej tak. Han burde skulle hjem til Sverige sammen med Hamren, hvis altså Hamren skal ud.

Tror ik Hamren vidste hvilket galehus AaB er blevet til siden han var her sidst. Kan godt forstå han virker opgivende.
De kan intet og kæmper ikke en skid, det burde de som minimum sgu da ku finde ud af. Måske en David ku vække
Dem….pas. Men sørgeligt er det og se på!!!
Når jeg gættede på at det her blev løsningen, så var det jo ikke fordi jeg så noget i Hiljemark. Jeg kunne bare ikke se, at det var muligt for ledelsen at træffe en langsigtet løsning lige nu. Det hele er i opløsning på grund af, at de forhandlinger om overtagelse af klubben trækker ud. Nu hverken sportschef eller cheftræner.
Er skam helt med :thumbsup:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Erik Hamren

Indlæg af FIDEL » 20. mar 2023, 10:36

Mon ikke Hiljemark er fortid i klubben senest til sommer!?

En ny tysk træner skal vel have lov at pege på en egnet assistent, men det sker nok først til sommer.

Som jeg ser og hører det, er Hiljemark jo en del af problemerne i klubben, så han må også ud!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Erik Hamren

Indlæg af Forza » 20. mar 2023, 10:36

gravballe skrev:
20. mar 2023, 10:09
har lige fået en sms.. der arbejdes på en tysk træner.. Hmmmm
En udlænding der lige skal bruge et halvt år på at vende dig til Danmark , superligaen og klubben. Så er vi da endnu mere sikre på en nedrykning.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 682
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Erik Hamren

Indlæg af Mr Gold » 20. mar 2023, 10:38

baresi skrev:
20. mar 2023, 10:30
gravballe skrev:
20. mar 2023, 10:27
FIDEL skrev:
20. mar 2023, 10:16
gravballe skrev:
20. mar 2023, 10:09
har lige fået en sms.. der arbejdes på en tysk træner.. Hmmmm
Fedt!!
Forhåbentligt en træner, som kan sparke Lucas i røven og tage anførerbindet fra ham med det samme! Og så få ledelsen ned fra deres pidestal; "AaB skal spille flot offensivt possession fodbold". Nej, det er bullshit! Det handler om overlevelse nu - ikke en eller anden lommefilosofisk strategi, der alligevel ikke virker.
Men en ny træner kan sgu nok ikke nå at redde klubben fra nedrykning - især ikke, hvis vi skal til at have nogle kulturelle problematikker osv. Den slags tager tid.
Det skulle hænge sammen med investorene.. Så det afhænger nok af man får enderne til at mødes hurtigt.. De har pejet på en træner de åbenbart ønsker ind.
Det ville selvfølgelig være naturligt, for så er det en langvarig løsning der kommer med et afsæt også til 1. div. Men jeg gad godt man hentede en David hvis han gad, også som langsigtet - der er et eller andet over ham der bare er interessant, og som brandslukker, der virker han ret skarp.
håber bare ikke det bliver HILJE - og håber faktisk men renser ud og kommer med en ny assistent også. Fint at beholde wurtz i klubben.
Jeg er helt enig.
Hvis det er sandt med tysk træne så viser det også meget godt at det med ny investor osv får stor betydning på mange parametre, og vi kommet ikke til at kan lide det hele.
Og vi kommer ikke til at kan kende den klub som vi holder så uendeligt meget af som før.

Men løbet er kørt, der skal ske noget

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Erik Hamren

Indlæg af Kunji » 20. mar 2023, 10:47

Mr Gold skrev:
20. mar 2023, 10:38
baresi skrev:
20. mar 2023, 10:30
gravballe skrev:
20. mar 2023, 10:27
FIDEL skrev:
20. mar 2023, 10:16
gravballe skrev:
20. mar 2023, 10:09
har lige fået en sms.. der arbejdes på en tysk træner.. Hmmmm
Fedt!!
Forhåbentligt en træner, som kan sparke Lucas i røven og tage anførerbindet fra ham med det samme! Og så få ledelsen ned fra deres pidestal; "AaB skal spille flot offensivt possession fodbold". Nej, det er bullshit! Det handler om overlevelse nu - ikke en eller anden lommefilosofisk strategi, der alligevel ikke virker.
Men en ny træner kan sgu nok ikke nå at redde klubben fra nedrykning - især ikke, hvis vi skal til at have nogle kulturelle problematikker osv. Den slags tager tid.
Det skulle hænge sammen med investorene.. Så det afhænger nok af man får enderne til at mødes hurtigt.. De har pejet på en træner de åbenbart ønsker ind.
Det ville selvfølgelig være naturligt, for så er det en langvarig løsning der kommer med et afsæt også til 1. div. Men jeg gad godt man hentede en David hvis han gad, også som langsigtet - der er et eller andet over ham der bare er interessant, og som brandslukker, der virker han ret skarp.
håber bare ikke det bliver HILJE - og håber faktisk men renser ud og kommer med en ny assistent også. Fint at beholde wurtz i klubben.
Jeg er helt enig.
Hvis det er sandt med tysk træne så viser det også meget godt at det med ny investor osv får stor betydning på mange parametre, og vi kommet ikke til at kan lide det hele.
Og vi kommer ikke til at kan kende den klub som vi holder så uendeligt meget af som før.

Men løbet er kørt, der skal ske noget
Jeg har enormt svært ved at se, at tyskerne (hvis de stadig kommer) skal kunne ødelægge den her klub mere, end det der er sket siden 2014 og accelereret det sidste år.

AaB har så grotesk meget brug for, at der kommer øjne på udefra, der tør træffe nogle af de tunge beslutninger, som folk omkring klubben nu ikke tør træffe.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Indlæg: 115
Tilmeldt: 29. jan 2021, 10:24
Favoritspiller: Søren Frederiksen

Re: Erik Hamren

Indlæg af DGK » 20. mar 2023, 10:52

Kunji skrev:
20. mar 2023, 10:47
Mr Gold skrev:
20. mar 2023, 10:38
baresi skrev:
20. mar 2023, 10:30
gravballe skrev:
20. mar 2023, 10:27
FIDEL skrev:
20. mar 2023, 10:16
gravballe skrev:
20. mar 2023, 10:09
har lige fået en sms.. der arbejdes på en tysk træner.. Hmmmm
Fedt!!
Forhåbentligt en træner, som kan sparke Lucas i røven og tage anførerbindet fra ham med det samme! Og så få ledelsen ned fra deres pidestal; "AaB skal spille flot offensivt possession fodbold". Nej, det er bullshit! Det handler om overlevelse nu - ikke en eller anden lommefilosofisk strategi, der alligevel ikke virker.
Men en ny træner kan sgu nok ikke nå at redde klubben fra nedrykning - især ikke, hvis vi skal til at have nogle kulturelle problematikker osv. Den slags tager tid.
Det skulle hænge sammen med investorene.. Så det afhænger nok af man får enderne til at mødes hurtigt.. De har pejet på en træner de åbenbart ønsker ind.
Det ville selvfølgelig være naturligt, for så er det en langvarig løsning der kommer med et afsæt også til 1. div. Men jeg gad godt man hentede en David hvis han gad, også som langsigtet - der er et eller andet over ham der bare er interessant, og som brandslukker, der virker han ret skarp.
håber bare ikke det bliver HILJE - og håber faktisk men renser ud og kommer med en ny assistent også. Fint at beholde wurtz i klubben.
Jeg er helt enig.
Hvis det er sandt med tysk træne så viser det også meget godt at det med ny investor osv får stor betydning på mange parametre, og vi kommet ikke til at kan lide det hele.
Og vi kommer ikke til at kan kende den klub som vi holder så uendeligt meget af som før.

Men løbet er kørt, der skal ske noget
Jeg har enormt svært ved at se, at tyskerne (hvis de stadig kommer) skal kunne ødelægge den her klub mere, end det der er sket siden 2014 og accelereret det sidste år.

AaB har så grotesk meget brug for, at der kommer øjne på udefra, der tør træffe nogle af de tunge beslutninger, som folk omkring klubben nu ikke tør træffe.
Er der nogen som har nogle bud på hvem det kunne være, måske udfra Medianos artikel omkring potentielt ejerskab?

https://www.transfermarkt.com/trainer/v ... e=0&plus=0

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Erik Hamren

Indlæg af Kunji » 20. mar 2023, 10:58

DGK skrev:
20. mar 2023, 10:52
Er der nogen som har nogle bud på hvem det kunne være, måske udfra Medianos artikel omkring potentielt ejerskab?

https://www.transfermarkt.com/trainer/v ... e=0&plus=0
Ingen anelse.

Markus Gisdol har været i mange af de samme kredse som ovenstående ejerskab cirkler omkring.
Kender intet til manden. Måske for stort et navn til AaB.

EDIT: Kan se, at han lige har været rygtet til Hoffenheim igen. Så næppe et relevant navn.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5173
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Erik Hamren

Indlæg af R Rosenberg » 20. mar 2023, 11:17

Ifølge Mikkel Ottesen "var Hiljemark manden bag “brok over hamrén” historien."

Svært at vide, om det er reelt, for Ottesen har en uvane med ikke at føre belæg, desværre.

Men det ville da ikke overraske nogen, hvis Bælum forfremmer en karl, der har gjort det.
Ædruelighedens stemme

Besvar