Erik Hamren

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Erik Hamren

Indlæg af Forza » 15. sep 2022, 11:01

Dagens chok ændrer ikke på at smukke Erik selvfølgelig skal bydes velkommen tilbage i klubben, og have sin egen tråd.

Kæmpe trænernavn vi henter ind og en type som de fleste kun har gode ting at sige om.

https://aabsport.dk/nyheder/2022/septem ... ger-i-AaB/
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Erik Hamren

Indlæg af Halil » 15. sep 2022, 11:04

Spændende, hvordan Smukke-Erik kommer til at gøre det.

Uden trænerjob siden 2020 og uden klubtrænerjob siden 2010.
Uden Synd Ingen Frelse

Jokeren1943
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 1. nov 2020, 22:13
Favoritspiller: Lucas

Re: Erik Hamren

Indlæg af Jokeren1943 » 15. sep 2022, 11:07

Det eneste udvikling der er i AaB, er hvem der nu skal være træner.

Ingen langsigtet strategi. Amatøragtig.

Udstik nu en spillestil fra ledelsen side og køb spillere efter det. I stedet for at skifte træner, spillestil og skifte type af spillere konstant.

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: Erik Hamren

Indlæg af Bohemka » 15. sep 2022, 11:27

Jeg elsker Erik Hamrén. Han er i mit pantheon over helgener og urørlige. Derfor gør dagens begivenheder så ondt og føles så forkert.

Det er en syg, perverteret udvikling. Hamrén skal ikke være træner for et AaB-hold, som Andre Olsen har mishandlet og vanrøgtet. Jeg forstår ikke hvorfor han har sagt ja. Truppen hænger jo ikke sammen. Der er ingen penge (og AaB brugte altså penge sidst Hamrén var i klubben), og Hamrén er ikke fremtiden. Han er 65 år. Hvad er AaB's plan og strategi for den ansættelse? Eller for klubben som helhed? Det er et usselt forsøg på fanpleasing - i manglen på en reel plan.

Jeg ønsker og håber det går godt under ham. Men for første gang betragter jeg nu nedrykning som realistisk. Og det fortjener Hamrén ikke.
This Heaven Gives Me Migraine

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Erik Hamren

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 15. sep 2022, 13:18

Tja jeg har ondt af Friis men alligevel kan jeg sagtens forstå fyringen. Nedsmeltningen i sidste sæsons slutspil samt den katastrofale start på denne sæson mere end berettiger selvfølgelig en fyreseddel, timingen kan diskuteres men jeg synes virkelig at Friis har fået meget lang snor.

Spillet og resultaterne er ikke AaB værdigt og derfor skulle der naturligvis ske noget. Jeg kan sagtens forstå IAOs frustration over spillet og resultaterne og selv om resultaterne på det seneste er blevet bedre så halter spillet stadigvæk gevaldigt.
Vi har trods fine navne på papiret det uendelig svært i etableret spil og det siger jo alt at vi senest hjemme mod ligaens bundprop stort set intet skabte og kun kom på tavlen takket være et kæmpe koks af Lyngby BKs målmand.
Det holder ikke at vi stort set kun er farlig på dødbolde samt efter koks af modstanderne.

Valget af Hamrén er meget modigt, umiddelbart er jeg positiv men jeg kan også godt forstå den betænkning som flere giver udtryk for. Der er løbet meget vand gennem Limfjorden siden Hamrén forlod klubben og der er sket meget i dansk fodbold og for AaBs vedkommende ikke til den gode side da vi ikke længere har den samme position i fodbold hierarkiet.
Jeg tror og håber at Hamrén ved hvilken stor opgave han står overfor

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Erik Hamren

Indlæg af RicoBR02 » 15. sep 2022, 13:36

Kunne man forstille sig hamren som afløser for inge om nogle år?

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Erik Hamren

Indlæg af gravballe » 15. sep 2022, 14:03


Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Erik Hamren

Indlæg af Forza » 15. sep 2022, 14:04

RicoBR02 skrev:
15. sep 2022, 13:36
Kunne man forstille sig hamren som afløser for inge om nogle år?
Han har vel ingen erfaring med den slags stilling - så det har jeg svært ved at forestille mig. Især i hans alder.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Erik Hamren

Indlæg af white splash » 15. sep 2022, 14:07

Man bliver sgu helt rørt af at se ham på Hornevej iført AaB tøj igen.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 778
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Erik Hamren

Indlæg af emenike » 15. sep 2022, 14:08

Forza skrev:
15. sep 2022, 14:04
RicoBR02 skrev:
15. sep 2022, 13:36
Kunne man forstille sig hamren som afløser for inge om nogle år?
Han har vel ingen erfaring med den slags stilling - så det har jeg svært ved at forestille mig. Især i hans alder.
Havde han ikke en kort tjans i Sydafrika af alle steder, med noget der minder om en sportsdirektørrolle? Men ellers enig i, at det ikke bør komme dertil.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Erik Hamren

Indlæg af Buzz Killington » 15. sep 2022, 15:20

Han er bare en gentleman ham Erik. Virkelig flot den måde han forholder sig til Friis på her.

Og Attityd!

For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Erik Hamren

Indlæg af Brodernumsi » 15. sep 2022, 15:41

Buzz Killington skrev:
15. sep 2022, 15:20
Han er bare en gentleman ham Erik. Virkelig flot den måde han forholder sig til Friis på her.

Og Attityd!

Med mørke skyer, der trækker ind i baggrunden.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Erik Hamren

Indlæg af Breezer » 15. sep 2022, 16:09

Brodernumsi skrev:
15. sep 2022, 15:41
Buzz Killington skrev:
15. sep 2022, 15:20
Han er bare en gentleman ham Erik. Virkelig flot den måde han forholder sig til Friis på her.

Og Attityd!

Med mørke skyer, der trækker ind i baggrunden.
De kan vel også være på vej væk ;)

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Erik Hamren

Indlæg af Brodernumsi » 15. sep 2022, 16:15

Mon Prica har anmodet om at komme 'hjem' nu. ;)

Ny dynamisk duo.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

OrkSatme
2. div
2. div
Indlæg: 138
Tilmeldt: 3. mar 2021, 19:20
Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell

Re: Erik Hamren

Indlæg af OrkSatme » 15. sep 2022, 21:30

Jeg er selvfølgelig glad for Erik Hamrén er tilbage, men hvor er det kujon-agtigt og direkte pinligt at fyre Friis med de forhold han har haft at gøre godt med. IAO og ikke mindst bestyrelsen har en kæmpe andel i hvor vi ligger i tabellen. Skulle man fyre Friis, skulle man i mine øjne også fyre IAO! Dog er jeg bange for bestyrelsen ikke er kompetent nok, men de er ejere af klubben og kan gøre som de vil. Desværre.

Jeg har gået og spekuleret på en måske mulig og spændende case.

Kunne det være en mulighed på sigt, at sende IAO til det nordligste Norge og ansætte Erik Hamrén i en Manager rolle eller er jeg helt ude i mosen her?
All Cats Are Beautyfull

Aalborgmanden
2. div
2. div
Indlæg: 141
Tilmeldt: 6. maj 2008, 10:18

Re: Erik Hamren

Indlæg af Aalborgmanden » 15. sep 2022, 21:54

RicoBR02 skrev:
15. sep 2022, 13:36
Kunne man forstille sig hamren som afløser for inge om nogle år?
Jeg kan forestille mig Hamren som afløser for Inge NU !

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Erik Hamren

Indlæg af baresi » 16. sep 2022, 10:38

ERIKS HAMRENS STIL:
personligt synes jeg nedenstående hold ser stærkt ud - og indtil videre er Hamren her jo kun til sommer så hvad er planen?

Posavec
Ludewig - Nadrani - Kramer - Poulsen
Fossum - Pedro - Lucas
Sousa - O.Ross - Bakiz

Kunne Hamren finde på at gå i 4-4-2 evt. med makaric eller ementa med en makker ala prip, ross, bakiz eller
Tænker også at hvis vi går i 4-4-2 så er der igen mange offensive der enten bænkes eller anvendes på andre pladser. Nu er spillere ved at være på plads til det her system. Hvor skal en Bakiz være i en 4-4-2 f.eks.

Jeg hælder til at man fortsætter som nu. men med ovennævnte hold. Der er vi spændende. Og det hold ser altså skarpt ud (på papiret)

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Erik Hamren

Indlæg af Reyad » 16. sep 2022, 10:45

Jeg tror Hamren ændrer en smule. Hvilket der offensivt også er behov for.

Tror det bliver en 4-4-1-1
Egentlig tror jeg helst han ville over i en 4-4-2, men det har han ikke spillerne til.
Jeg så det gerne sådan her:

Posavec
Ludewig/Pallsen-Kramer-Granli/Ny-Poulsen
Sousa-Pedro-Højholt-Lucas
Prip
Ementa/Makaric

Alternativt kan Lucas få Prips plads og Fossum kan få en friere rolle på venstrekanten.
Prip og Sousa kan også bytte plads, men synes Sousa 1:1 tilsiger en plads på kanten.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Erik Hamren

Indlæg af baresi » 16. sep 2022, 10:59

generelt så håber jeg vi snart bruger spillerne der hvor de er bedst.
sousa f.eks retur i højre side.
brug dem på deres bedste position.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Erik Hamren

Indlæg af AaB-Jones » 16. sep 2022, 11:07

baresi skrev:
16. sep 2022, 10:38
ERIKS HAMRENS STIL:
personligt synes jeg nedenstående hold ser stærkt ud - og indtil videre er Hamren her jo kun til sommer så hvad er planen?

Posavec
Ludewig - Nadrani - Kramer - Poulsen
Fossum - Pedro - Lucas
Sousa - O.Ross - Bakiz

Kunne Hamren finde på at gå i 4-4-2 evt. med makaric eller ementa med en makker ala prip, ross, bakiz eller
Tænker også at hvis vi går i 4-4-2 så er der igen mange offensive der enten bænkes eller anvendes på andre pladser. Nu er spillere ved at være på plads til det her system. Hvor skal en Bakiz være i en 4-4-2 f.eks.

Jeg hælder til at man fortsætter som nu. men med ovennævnte hold. Der er vi spændende. Og det hold ser altså skarpt ud (på papiret)
Jeg er simpelthen nødt til at kommentere dit indlæg - det virker som om, at du er faldet lidt ned igen efter nogle meget emotionelle indlæg i går ;)

Du konkluderer selv, at dette hold ser skarpt ud spiller for spiller (enig!) - hvorfor er det så helt utilgiveligt og forfærdeligt at fyre Friis, som langt fra har forløst potentialet i dette hold. Ja, Ross-salget falder uheldigt (og nok mod Inges vilje) - ja, der er byttet profiler ud i sommerpausen (men der blev rettidigt fundet erstatninger i form af Posavec og Kramer - og derudover krydrede man med 2 backer og en topprofil i Sousa), ja, vi startede lige på og hårdt i et medaljeslutspil etc. MEN niveauet på banen har simpelthen været for lavt, hvilket pointhøsten også afspejler.

Du har lovet en CM (+ til dels en 9'er) herinde over flere vinduer - disse ville da pynte, men i vores økonomiske situation ville det da være uansvarligt at gå den vej, når holdets formnedgang + tilsvarende hos især Fossum og Prip har gjort mulighederne for større salg ganske vanskelige.

Jeg fornemmer ikke, at Friis har haft den metodiske struktur i tingene, som især Cifuentes og Hamrén er garanter for - og det tror jeg, at fx Fossum og nok også Højholt vil trives væsentligt bedre i. Fakta er, at vi har skuffet big time under Friis - vilkårene har periodevist været svære for ham, men sådan er livet vist som træner i en klub, hvor omgivelsernes ambitioner er større end de ressourcer, der er til rådighed til at imødekomme disse.

Er Inge og Bælum fejlfri? Nej, langt fra - men de har begge bidraget til, at hypen omkring vores klub er i positiv udvikling, og jeg synes langt fra, at trænerens forudsætninger er så dårlige, som skeptikerne vil anføre. Jeg tror fuldt og fast på, at Hamrén er det rette vitaminindspark til at rykke klubben og holdet i den retning, som Friis ikke lykkedes med (se bare pointsnit, boldbesiddelse, chanceproduktion og mål i kampene samt spillernes individuelle formkurver).

Besvar