Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Maglau » 21. feb 2023, 15:28

jonas386 skrev:
21. feb 2023, 15:14
Maglau skrev:
21. feb 2023, 14:50

Før sidste sæson betalte AGF 15 mio for Mikael Andersson i FCM.
Det siger alt om hvad midtbanespillere koster - så skulle vi have haft en der stensikkert gik og dominerede vores midtbane og gjorde en forskel så talte vi en pris seddel i den størrelse.

Vi havde ikke den slags penge at gøre med og det I stedet bedre at bruge midlerne ca 10-11 mio på at forstærke os på tre andre pladser.

Jeg har svært ved at se de katastrofale i den beslutning og i øvrigt skal man sgu en ualmindelige højrøvet mandagstræner hvis man ikke tror AaBs ledelse kunne ønske sig en midtbanegeneral.
Men jvf ovenstående så har vi ikke midlerne til den rigtige spiller
Altså en handel som Claus Steinlein flere gange efterfølgende har hånet GF'erne over, fordi han synes de betalte kæmpe overpris. Hvad de, FCM, reelt set ville slippe ham for ved jeg ikke, men jf. Steinlein formentlig en god slat mindre. At der er tale om en konkurrerende klub, at handlen faldt på plads i sidste øjeblik og at GF' de seneste par år har leveret nogle fine handler, har sikkert været med til at presse prisen op. Og så er FCM i en position, hvor de 15 millioner for Andersson reelt ikke gør den store forskel, som i, at de ikke var tvunget til at sælge eller bare at tage det bedste bud.

Hvad man ønsker sig ude på Hornevej, er jeg ikke særlig interesseret i. Jeg er mere interesseret i hvad man faktisk gør med de muligheder man har til rådighed. Vejen til helvede - og 1. division - er brolagt med gode intentioner. Det er i øvrigt lidt ærgerligt for din mandagstræner betegnelse, at "mandagstrænerne" herinde så ofte ender med at få ret ift navnlig Bælums prioriteter.

Du kaldte vist også kritik af Ludewig på kanten for mandagstræneri. Lidt ægerligt, at det ikke virkede til at træneralledageiugen faktisk havde fat i noget som vi andre dødelige ikke kunne se. Tværtimod endte de såkaldte mandagstrænere jo med at få ret. Igen.

At vi ikke har midlerne til de rigtige spillere er for let en konklusion. Du kan stadigvæk finde spillere til billige penge som kan forstærke vores hold. De findes derude i hobetal, men det kræver jo ligesom at vi ved hvad der rører sig..
Jamen jeg ønsker absolut det bedste for AaB så jeg er så ked af alle de sande kapaciteter på træning og scouting sidder herinde og ikke ude på Hornevej.
Jeg tror ikke man ved hvor mange penge der er involveret i fodbold så jeg forstår ikke at alle kapaciteterne herinde ikke får sig et godt betalt job i AaB - istedet for en amatør som Hamren eller folkene der scoutet.
Jeg er så beæret af då lov til at læse herinde hvor folk er ustyrligt kloge på fodbold - tak

Var det ikke nogen succes med Ludewig kanten? Eller hvad mener du.
Hvem var ellers en succes i fredags.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Funky » 21. feb 2023, 15:37

5 milioner for Hagelskær er sikkert en fin pris, og det er da helt sikkert godt for ham at spille med om mesterskabet i Norge, i stedet for at rykke ned i Danmark. For AaB's vedkommende er det salg af den eneste forsvarsspiller, som i optaktskampene faktisk formåede at bidrage til det offensive spil med fremadrettede, præcise pasninger som brød modstandernes kæder.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af jonas386 » 21. feb 2023, 16:00

Maglau skrev:
21. feb 2023, 15:28

Jamen jeg ønsker absolut det bedste for AaB så jeg er så ked af alle de sande kapaciteter på træning og scouting sidder herinde og ikke ude på Hornevej.
Jeg tror ikke man ved hvor mange penge der er involveret i fodbold så jeg forstår ikke at alle kapaciteterne herinde ikke får sig et godt betalt job i AaB - istedet for en amatør som Hamren eller folkene der scoutet.
Jeg er så beæret af då lov til at læse herinde hvor folk er ustyrligt kloge på fodbold - tak

Var det ikke nogen succes med Ludewig kanten? Eller hvad mener du.
Hvem var ellers en succes i fredags.
De sande kapaciteter sidder formentlig et helt andet sted, men indtil vi finder dem, må du nok leve med inputs fra (frustrerede) fans herinde.

Selvfølgelig er der mange penge i fodbold, og der er jo ingen der bestrider dette.
Du får det til at lyde som om, at der kun kan findes kvalitet hos en klub som vores, hvis man blæser +10 mio. af i overgangssum, og at der derudover er et smalt udvalg af spillere der overhovedet ville være besværet værd. Det synes jeg absolut ikke er tilfældet.

Vi spiller pt. med to eller tre spillere centralt. Vi har vel 0 der spiller på et niveau, hvor deres plads er udenfor diskussion. Det efterlader som minimum to typer af midtbanespillere der kunne bruges, og formentlig tre.

De mange penge i fodbolden efterlader en hel del spillere som overskud i deres klubber. Spillere som vi ville give en kollektiv højre arm for, sidder i andre klubber på bænken, hos en klub der vil give dem væk nærmest gratis, for bare at slippe for besværeret i at have dem rendende. Det samme med spillere der ikke bliver forlænget, eller spillere der måske spiller, men af personlige årsager gerne vil væk. Der er masser af muligheder derude i forskellige aldersgrupper.

Andre klubber har vist, at det stadig er muligt at finde exceptionelt gode spillere til stortset ingen penge. Også på midtbanen. Det er stadig muligt at finde gode spillere alle mulige obskure steder, men igen, det kræver at man ved hvor de findes. Og hvis ikke det bl.a. er den slags vi betaler folkene i vores sportslige sektor for, hvad er det så? Udvikle spillere, helt sikkert, men der er de vel heller ikke rigtigt lønnen værd pt.

Og nej, jeg synes ikke, at Ludwig på kanten var en succes. Vi skabte ingen chancer, og var på trods af den defensive prioritering lige så sårbare på midtbanen som vi har været i efterhånden flere år.
I fredags synes jeg, at Theo spillede en god første halveg. Bakiz og Sousa viste noget, da de kom ind, og så synes jeg man kunne se, at Kasper Jørgensen ville noget offensivt. Hans side var dog hæmmet af, at hverken Prip, Højholt eller Pedro er de store pasningsmaskiner eller har deres forcer i småspillet, så det blev ikke til så meget. Venstresiden var helt væk.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af jonas386 » 21. feb 2023, 17:12

Så blev det officielt med Hagelskjær. Fint salg synes jeg.

Selvom Hagelskjær er god på kuglen, så synes jeg han defensivt lider af mange af de samme problemer som Ahlmann, der også for ofte mister overblikket, og lader spillere gå fri. Som midterforsvar vil jeg hellere have Granli, Kramer eller Thelander. Hvis vi spiller med fire i bagkæden er der bare ikke mange muligheder for Hagelskjær.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Gnu » 21. feb 2023, 18:02

RicoBR02 skrev:
21. feb 2023, 11:33
FIDEL skrev:
21. feb 2023, 09:36
RicoBR02 skrev:
21. feb 2023, 09:29
FIDEL skrev:
21. feb 2023, 09:14
BongasBingoaften skrev:
21. feb 2023, 09:08
BT melder Hagelskjær til Molde for 5 mio: https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... til-molde/
Fin transfer for Hagelskjær, AaB og måske endda Molde. Han kommer op til en klub, der kan spille fodbold.
Giv dem Lucas med oveni gratis, som en tak.
Uanset hvordan Lucas spiller lige for tiden så kan vi få 10 for ham hvis vi kan få 5 for hagelskjær. Derudover så er Lucas AaBer ind til knoglerne og alene af den grund er det nærmest blasfemi at snakke om han på den måde.
Der er ingen hellige køer i min verden.
Lucas kommer ikke til at spille på sit tidligere niveau igen, og jeg synes faktisk han er medvirkende til at trække os ned. Her snakker vi om en anfører, der ikke har spillet en god kamp i 2-3 år. Han tager ganske vist ansvar med bolden, men han sænker tempoet, delvist pga. medspillerne ikke løber nok for ham, og derudover er han blevet langsom.
Ingen over klubben.
På ingen måde uenig i hans nuværende niveau. Men for mig er en spiller som Lucas klubben! Det er på godt og ondt, når han er god er han fantastisk, når han spiller dårligt er hele holdet elendigt, men derfra og så til at forære ham væk, der er vi ikke enige. Jeg tror han har meget at tilbyde på et hold der fungerer, og det håber jeg bliver AaB.
Hvis Lucas er klubben er det jo ikke så mærkeligt at den ligger til nedrykning.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af RicoBR02 » 21. feb 2023, 20:32

Gnu skrev:
21. feb 2023, 18:02
RicoBR02 skrev:
21. feb 2023, 11:33
FIDEL skrev:
21. feb 2023, 09:36
RicoBR02 skrev:
21. feb 2023, 09:29
FIDEL skrev:
21. feb 2023, 09:14
BongasBingoaften skrev:
21. feb 2023, 09:08
BT melder Hagelskjær til Molde for 5 mio: https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... til-molde/
Fin transfer for Hagelskjær, AaB og måske endda Molde. Han kommer op til en klub, der kan spille fodbold.
Giv dem Lucas med oveni gratis, som en tak.
Uanset hvordan Lucas spiller lige for tiden så kan vi få 10 for ham hvis vi kan få 5 for hagelskjær. Derudover så er Lucas AaBer ind til knoglerne og alene af den grund er det nærmest blasfemi at snakke om han på den måde.
Der er ingen hellige køer i min verden.
Lucas kommer ikke til at spille på sit tidligere niveau igen, og jeg synes faktisk han er medvirkende til at trække os ned. Her snakker vi om en anfører, der ikke har spillet en god kamp i 2-3 år. Han tager ganske vist ansvar med bolden, men han sænker tempoet, delvist pga. medspillerne ikke løber nok for ham, og derudover er han blevet langsom.
Ingen over klubben.
På ingen måde uenig i hans nuværende niveau. Men for mig er en spiller som Lucas klubben! Det er på godt og ondt, når han er god er han fantastisk, når han spiller dårligt er hele holdet elendigt, men derfra og så til at forære ham væk, der er vi ikke enige. Jeg tror han har meget at tilbyde på et hold der fungerer, og det håber jeg bliver AaB.
Hvis Lucas er klubben er det jo ikke så mærkeligt at den ligger til nedrykning.
Det vil jeg faktisk påstå at det er nogenlunde det samme jeg skriver. Men lagde vi lunt i svinget til at tage medaljer, så vil jeg også påstå Lucas havde en stor andel..

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af alithebeast » 21. feb 2023, 21:57

Mephisto2 skrev:
21. feb 2023, 09:42
FIDEL skrev:
21. feb 2023, 09:36
RicoBR02 skrev:
21. feb 2023, 09:29
FIDEL skrev:
21. feb 2023, 09:14
BongasBingoaften skrev:
21. feb 2023, 09:08
BT melder Hagelskjær til Molde for 5 mio: https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... til-molde/
Fin transfer for Hagelskjær, AaB og måske endda Molde. Han kommer op til en klub, der kan spille fodbold.
Giv dem Lucas med oveni gratis, som en tak.
Uanset hvordan Lucas spiller lige for tiden så kan vi få 10 for ham hvis vi kan få 5 for hagelskjær. Derudover så er Lucas AaBer ind til knoglerne og alene af den grund er det nærmest blasfemi at snakke om han på den måde.
Der er ingen hellige køer i min verden.
Lucas kommer ikke til at spille på sit tidligere niveau igen, og jeg synes faktisk han er medvirkende til at trække os ned. Her snakker vi om en anfører, der ikke har spillet en god kamp i 2-3 år. Han tager ganske vist ansvar med bolden, men han sænker tempoet, delvist pga. medspillerne ikke løber nok for ham, og derudover er han blevet langsom.
Ingen over klubben.
Det er jeg desværre enig i. Problemet er vel blot, hvem der fra bænken skal erstatte ham??
De kunne prøve med Theodor.. Jeg elsker Lucas, men sidste gode kamp han spillede var i efteråret 2019 mod FCK.
Hader København!

sorenmoller95
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 99
Tilmeldt: 27. maj 2022, 22:54

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af sorenmoller95 » 21. feb 2023, 23:25

jonas386 skrev:
21. feb 2023, 16:00
Maglau skrev:
21. feb 2023, 15:28

Jamen jeg ønsker absolut det bedste for AaB så jeg er så ked af alle de sande kapaciteter på træning og scouting sidder herinde og ikke ude på Hornevej.
Jeg tror ikke man ved hvor mange penge der er involveret i fodbold så jeg forstår ikke at alle kapaciteterne herinde ikke får sig et godt betalt job i AaB - istedet for en amatør som Hamren eller folkene der scoutet.
Jeg er så beæret af då lov til at læse herinde hvor folk er ustyrligt kloge på fodbold - tak

Var det ikke nogen succes med Ludewig kanten? Eller hvad mener du.
Hvem var ellers en succes i fredags.
De sande kapaciteter sidder formentlig et helt andet sted, men indtil vi finder dem, må du nok leve med inputs fra (frustrerede) fans herinde.

Selvfølgelig er der mange penge i fodbold, og der er jo ingen der bestrider dette.
Du får det til at lyde som om, at der kun kan findes kvalitet hos en klub som vores, hvis man blæser +10 mio. af i overgangssum, og at der derudover er et smalt udvalg af spillere der overhovedet ville være besværet værd. Det synes jeg absolut ikke er tilfældet.

Vi spiller pt. med to eller tre spillere centralt. Vi har vel 0 der spiller på et niveau, hvor deres plads er udenfor diskussion. Det efterlader som minimum to typer af midtbanespillere der kunne bruges, og formentlig tre.

De mange penge i fodbolden efterlader en hel del spillere som overskud i deres klubber. Spillere som vi ville give en kollektiv højre arm for, sidder i andre klubber på bænken, hos en klub der vil give dem væk nærmest gratis, for bare at slippe for besværeret i at have dem rendende. Det samme med spillere der ikke bliver forlænget, eller spillere der måske spiller, men af personlige årsager gerne vil væk. Der er masser af muligheder derude i forskellige aldersgrupper.

Andre klubber har vist, at det stadig er muligt at finde exceptionelt gode spillere til stortset ingen penge. Også på midtbanen. Det er stadig muligt at finde gode spillere alle mulige obskure steder, men igen, det kræver at man ved hvor de findes. Og hvis ikke det bl.a. er den slags vi betaler folkene i vores sportslige sektor for, hvad er det så? Udvikle spillere, helt sikkert, men der er de vel heller ikke rigtigt lønnen værd pt.

Og nej, jeg synes ikke, at Ludwig på kanten var en succes. Vi skabte ingen chancer, og var på trods af den defensive prioritering lige så sårbare på midtbanen som vi har været i efterhånden flere år.
I fredags synes jeg, at Theo spillede en god første halveg. Bakiz og Sousa viste noget, da de kom ind, og så synes jeg man kunne se, at Kasper Jørgensen ville noget offensivt. Hans side var dog hæmmet af, at hverken Prip, Højholt eller Pedro er de store pasningsmaskiner eller har deres forcer i småspillet, så det blev ikke til så meget. Venstresiden var helt væk.
Jeg er meget ivrig efter at høre navne på disse utilfredse/bænksiddende/i overskud/frie spillere som angiveligt findes i hobetal rundt om i Europa som vi
1. kan komme i nærheden af at signe og som vil til klubben, 2. Kan gå direkte ind og styrke holdet fra dag 1 uden de er en form for genopbygningsprojekt eller som skal spilles i form og 3. er til så forholdsvis billige penge at dette ikke skaber problemer for også at adressere andre positioner på banen som mangler en gedigen overhaling.

Jeg glæder mig til at høre disse navne siden de findes i hobetal..

sorenmoller95
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 99
Tilmeldt: 27. maj 2022, 22:54

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af sorenmoller95 » 21. feb 2023, 23:26

jonas386 skrev:
21. feb 2023, 16:00
Maglau skrev:
21. feb 2023, 15:28

Jamen jeg ønsker absolut det bedste for AaB så jeg er så ked af alle de sande kapaciteter på træning og scouting sidder herinde og ikke ude på Hornevej.
Jeg tror ikke man ved hvor mange penge der er involveret i fodbold så jeg forstår ikke at alle kapaciteterne herinde ikke får sig et godt betalt job i AaB - istedet for en amatør som Hamren eller folkene der scoutet.
Jeg er så beæret af då lov til at læse herinde hvor folk er ustyrligt kloge på fodbold - tak

Var det ikke nogen succes med Ludewig kanten? Eller hvad mener du.
Hvem var ellers en succes i fredags.
De sande kapaciteter sidder formentlig et helt andet sted, men indtil vi finder dem, må du nok leve med inputs fra (frustrerede) fans herinde.

Selvfølgelig er der mange penge i fodbold, og der er jo ingen der bestrider dette.
Du får det til at lyde som om, at der kun kan findes kvalitet hos en klub som vores, hvis man blæser +10 mio. af i overgangssum, og at der derudover er et smalt udvalg af spillere der overhovedet ville være besværet værd. Det synes jeg absolut ikke er tilfældet.

Vi spiller pt. med to eller tre spillere centralt. Vi har vel 0 der spiller på et niveau, hvor deres plads er udenfor diskussion. Det efterlader som minimum to typer af midtbanespillere der kunne bruges, og formentlig tre.

De mange penge i fodbolden efterlader en hel del spillere som overskud i deres klubber. Spillere som vi ville give en kollektiv højre arm for, sidder i andre klubber på bænken, hos en klub der vil give dem væk nærmest gratis, for bare at slippe for besværeret i at have dem rendende. Det samme med spillere der ikke bliver forlænget, eller spillere der måske spiller, men af personlige årsager gerne vil væk. Der er masser af muligheder derude i forskellige aldersgrupper.

Andre klubber har vist, at det stadig er muligt at finde exceptionelt gode spillere til stortset ingen penge. Også på midtbanen. Det er stadig muligt at finde gode spillere alle mulige obskure steder, men igen, det kræver at man ved hvor de findes. Og hvis ikke det bl.a. er den slags vi betaler folkene i vores sportslige sektor for, hvad er det så? Udvikle spillere, helt sikkert, men der er de vel heller ikke rigtigt lønnen værd pt.

Og nej, jeg synes ikke, at Ludwig på kanten var en succes. Vi skabte ingen chancer, og var på trods af den defensive prioritering lige så sårbare på midtbanen som vi har været i efterhånden flere år.
I fredags synes jeg, at Theo spillede en god første halveg. Bakiz og Sousa viste noget, da de kom ind, og så synes jeg man kunne se, at Kasper Jørgensen ville noget offensivt. Hans side var dog hæmmet af, at hverken Prip, Højholt eller Pedro er de store pasningsmaskiner eller har deres forcer i småspillet, så det blev ikke til så meget. Venstresiden var helt væk.
Jeg er meget ivrig efter at høre navne på disse utilfredse/bænksiddende/i overskud/frie spillere som angiveligt findes i hobetal rundt om i Europa som vi
1. kan komme i nærheden af at signe og som vil til klubben, 2. Kan gå direkte ind og styrke holdet fra dag 1 uden de er en form for genopbygningsprojekt eller som skal spilles i form og 3. er til så forholdsvis billige penge at dette ikke skaber problemer for også at adressere andre positioner på banen som mangler en gedigen overhaling.

Jeg glæder mig til at høre disse navne siden de findes i hobetal..

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Kristian » 21. feb 2023, 23:26

alithebeast skrev:
21. feb 2023, 21:57
Mephisto2 skrev:
21. feb 2023, 09:42
FIDEL skrev:
21. feb 2023, 09:36
RicoBR02 skrev:
21. feb 2023, 09:29
FIDEL skrev:
21. feb 2023, 09:14
BongasBingoaften skrev:
21. feb 2023, 09:08
BT melder Hagelskjær til Molde for 5 mio: https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... til-molde/
Fin transfer for Hagelskjær, AaB og måske endda Molde. Han kommer op til en klub, der kan spille fodbold.
Giv dem Lucas med oveni gratis, som en tak.
Uanset hvordan Lucas spiller lige for tiden så kan vi få 10 for ham hvis vi kan få 5 for hagelskjær. Derudover så er Lucas AaBer ind til knoglerne og alene af den grund er det nærmest blasfemi at snakke om han på den måde.
Der er ingen hellige køer i min verden.
Lucas kommer ikke til at spille på sit tidligere niveau igen, og jeg synes faktisk han er medvirkende til at trække os ned. Her snakker vi om en anfører, der ikke har spillet en god kamp i 2-3 år. Han tager ganske vist ansvar med bolden, men han sænker tempoet, delvist pga. medspillerne ikke løber nok for ham, og derudover er han blevet langsom.
Ingen over klubben.
Det er jeg desværre enig i. Problemet er vel blot, hvem der fra bænken skal erstatte ham??
De kunne prøve med Theodor.. Jeg elsker Lucas, men sidste gode kamp han spillede var i efteråret 2019 mod FCK.
Anføre bindet skal af ham. Sæt det nu på Thelander.
Lucas er ikke anføre og han optræder ikke som en leder på banen.

Lad ham koncentrere sig om at finde niveauet igen.

Men uanset hvad, så er manden vores bedste med bolden, men det fungerer ikke for ham, at være den styrende på midtbanen tilsyneladende.
------------------
mvh Kristian

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af jonas386 » 22. feb 2023, 10:40

sorenmoller95 skrev:
21. feb 2023, 23:26

Jeg er meget ivrig efter at høre navne på disse utilfredse/bænksiddende/i overskud/frie spillere som angiveligt findes i hobetal rundt om i Europa som vi
1. kan komme i nærheden af at signe og som vil til klubben, 2. Kan gå direkte ind og styrke holdet fra dag 1 uden de er en form for genopbygningsprojekt eller som skal spilles i form og 3. er til så forholdsvis billige penge at dette ikke skaber problemer for også at adressere andre positioner på banen som mangler en gedigen overhaling.

Jeg glæder mig til at høre disse navne siden de findes i hobetal..
Nu er vinduet lukket, så det er lidt omsonst at nævne konkrete navne. Mange situationer er løst, mens andre er opstået eller vil opstå frem mod næste vindue. Situationen i dette vindue er ikke den samme som i næste vindue, ej heller forrige vindue. Men det er jo netop den slags et stærk scouting netværk skal kunne navigere og handle i, når mulighederne opstår.

Hvor mange eksempler vil du have på upåagtede spillere, der er kommet ud af nærmest ingenting, og hurtigt vist sig som ligaprofiler?
Vi har, i Danmark, set så mange eksempler på spillere der er kommet ud af det blå, og er gået ind og blevet ligaprofiler, at det ikke kan være en kontroversiel påstand, at mene spillerne findes derude. Navnlig ikke i vores position.

Ift dine kriterier, så er det vel en smagssag hvad man ser som de mest akutte behov. Før vinduet ville jeg se det, i prioriteret rækkefølge ud fra situationen, som følgende:

Central Midt
Målmand
Central Midt
Angriber
Højre back
Midterforsvar


Hvis kravet 'bare' er, at de skal kunne styrke holdet her og nu, så er barren sat rimelig lavt. Vi fungerer jo overhovedet ikke, og jeg vil vove den påstand at du kan tage en tilfældig 1. divisionstrup, og finde spillere der kan levere mere end Lucas, Theo, Fossum, Pedro eller Andreas Poulsen - for bare at nævne nogle - har præsteret i efteråret, og i forårets venskabskampe (plus AGF-kampen). Hvis vi kigger på angrebet, inden Helenius-tilgangen, så kan man jo bare se hvordan Ramkilde går direkte ind og konkurrerer om pladsen i front. Det er altså ikke meget der skal til for at gøre en forskel på det her AaB-hold.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Sønderhof » 22. feb 2023, 11:55

jonas386 skrev:
22. feb 2023, 10:40
sorenmoller95 skrev:
21. feb 2023, 23:26

Jeg er meget ivrig efter at høre navne på disse utilfredse/bænksiddende/i overskud/frie spillere som angiveligt findes i hobetal rundt om i Europa som vi
1. kan komme i nærheden af at signe og som vil til klubben, 2. Kan gå direkte ind og styrke holdet fra dag 1 uden de er en form for genopbygningsprojekt eller som skal spilles i form og 3. er til så forholdsvis billige penge at dette ikke skaber problemer for også at adressere andre positioner på banen som mangler en gedigen overhaling.

Jeg glæder mig til at høre disse navne siden de findes i hobetal..
Nu er vinduet lukket, så det er lidt omsonst at nævne konkrete navne. Mange situationer er løst, mens andre er opstået eller vil opstå frem mod næste vindue. Situationen i dette vindue er ikke den samme som i næste vindue, ej heller forrige vindue. Men det er jo netop den slags et stærk scouting netværk skal kunne navigere og handle i, når mulighederne opstår.

Hvor mange eksempler vil du have på upåagtede spillere, der er kommet ud af nærmest ingenting, og hurtigt vist sig som ligaprofiler?
Vi har, i Danmark, set så mange eksempler på spillere der er kommet ud af det blå, og er gået ind og blevet ligaprofiler, at det ikke kan være en kontroversiel påstand, at mene spillerne findes derude. Navnlig ikke i vores position.

Ift dine kriterier, så er det vel en smagssag hvad man ser som de mest akutte behov. Før vinduet ville jeg se det, i prioriteret rækkefølge ud fra situationen, som følgende:

Central Midt
Målmand
Central Midt
Angriber
Højre back
Midterforsvar


Hvis kravet 'bare' er, at de skal kunne styrke holdet her og nu, så er barren sat rimelig lavt. Vi fungerer jo overhovedet ikke, og jeg vil vove den påstand at du kan tage en tilfældig 1. divisionstrup, og finde spillere der kan levere mere end Lucas, Theo, Fossum, Pedro eller Andreas Poulsen - for bare at nævne nogle - har præsteret i efteråret, og i forårets venskabskampe (plus AGF-kampen). Hvis vi kigger på angrebet, inden Helenius-tilgangen, så kan man jo bare se hvordan Ramkilde går direkte ind og konkurrerer om pladsen i front. Det er altså ikke meget der skal til for at gøre en forskel på det her AaB-hold.
Jeg synes sagaen om den centrale midtbane i den grad illsutrer den elendige trupsammensætning vores scouting er et resultat af.
- og dermed er roden til hvor vi står i dag.

Vi har siden Würtz/Risgård-æraen været igennem følgende, og her citere jeg lige mig selv:

"Blomqvist, Sloth, Lesniak, Flores, Hiljemark, Pedro og Rufo. Dertil kan vi tilføje Lucas, Trajkovski og Fossum. Og så havde jeg nært glemt, at vi samtidig har måttet trækkes med at se på MC og Kakeeto spille ca 150 kampe på baggrund af de førnævntes elendige niveau."

Jeg synes det er vildt at der stadig er fans, der forsvarer de sportslige ansvarlige i AaB, om det så er Gaarde, Inge eller Bælum. Deres aftryk har været en rendyrket katastrofe.

Hvad pokker er fornuften i at brænde 4 millioner af på en gennemsnitlig højreback, når vi allerede har Ludewig, der åbenbart er så god, at man nu har smidt ham på total uvant position, alt imens vi på den den centrale midt ikke har en eneste spillere der kan tage kuglen til sig og sætte vores offensiv i scene. What the fuck is going on?

Jimmy1
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 2. jun 2022, 14:22
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Jimmy1 » 22. feb 2023, 12:20

Måske upopulært, men jeg synes ikke Lucas var så dårlig med ÅGF. Synes hans løb og arbejdsindsats var gode, men det kræver at nogle tør give ham bolden. Problemet er at forsvarskæden og i særlig grad Pedro, ikke tør at spille Lucas i fødderne, eller har kvaliteten til at spille ham i de huller han laver for sig selv.

Og så synes jeg Højholdt spiller fint. Jeg er ved at være der at jeg ikke mener Pedro skal spille, hvis altså vi gerne vil vinde fodboldkampe og ikke kun forsvare en uafgjort, hans boldomgang er så svag og klumset at han mister kuglen og ikke tør at spille. Hvis man sammenligner med Viborg, som vi pt. forsøger at efterligne, så se hvor stor en faktor Jeppe Grønning spiller, så god med bolden og kan forsvare. Ja, Pedro er en fabelagtig bolderobre, men Vi har brug for en midtbane der kan spille bold, og kan lave den diagonalpasning der åbner op. Så hellere spil med Malthe, Lucas og Ross - så skal der nok komme nogle kombinationer der kan åbne modstanderen op.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Pollack2 » 23. feb 2023, 00:26

RicoBR02 skrev:
21. feb 2023, 20:32
Det vil jeg faktisk påstå at det er nogenlunde det samme jeg skriver. Men lagde vi lunt i svinget til at tage medaljer, så vil jeg også påstå Lucas havde en stor andel..
Det er simpelthen så rammende og sigende en kommentar for AaB: Havde virkeligheden bare set helt anderledes ud, var der ingen bekymringer! Men virkeligheden er, at vi er direkte på vej i 1. div. Alt andet er kontrafaktisk, drømmerier og håbløs naivitet, hvilket præcis er, hvad ledelsen i AaB har budt ind med i efterhånden en del år.

Jimmy1
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 2. jun 2022, 14:22
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Jimmy1 » 8. mar 2023, 11:02

Nå, hvis Karlsruhe ikke har råd, så bør AaB simpelthen gå efter Kaufmann til sommer. Han kan ikke koste alverden efterhånden. https://bold.dk/fodbold/stillinger/tysk ... -kaufmann/

Og nøj hvor ville jeg gerne se en AaB-trup med et angreb bestående af Helenius, Ramkilde og Kaufmann.

Og med udsigterne til at Fossum forlader klubben til sommer er jeg med vores seneste præstation mod FCM faktisk tryg med at Jeppe P eller Oliver Ross sagtens kan udfylde den plads.

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Portland » 8. mar 2023, 11:17

Jimmy1 skrev:
8. mar 2023, 11:02
Nå, hvis Karlsruhe ikke har råd, så bør AaB simpelthen gå efter Kaufmann til sommer. Han kan ikke koste alverden efterhånden. https://bold.dk/fodbold/stillinger/tysk ... -kaufmann/

Og nøj hvor ville jeg gerne se en AaB-trup med et angreb bestående af Helenius, Ramkilde og Kaufmann.

Og med udsigterne til at Fossum forlader klubben til sommer er jeg med vores seneste præstation mod FCM faktisk tryg med at Jeppe P eller Oliver Ross sagtens kan udfylde den plads.
Afhænger nok lidt af, hvad han skal koste.

FCK ejer ham og han får en monster løn, som vi ikke kan tilbyde.
En billig pris tænker jeg er 15 mio og 400.000 i månedsløn

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af RicoBR02 » 8. mar 2023, 11:30

Jimmy1 skrev:
8. mar 2023, 11:02
Nå, hvis Karlsruhe ikke har råd, så bør AaB simpelthen gå efter Kaufmann til sommer. Han kan ikke koste alverden efterhånden. https://bold.dk/fodbold/stillinger/tysk ... -kaufmann/

Og nøj hvor ville jeg gerne se en AaB-trup med et angreb bestående af Helenius, Ramkilde og Kaufmann.

Og med udsigterne til at Fossum forlader klubben til sommer er jeg med vores seneste præstation mod FCM faktisk tryg med at Jeppe P eller Oliver Ross sagtens kan udfylde den plads.
Vi har satme heller ikke råd så. Jeg nægter at tro at vi vil betale i nærheden af hvad fck forlanger. Og oveni det så har vi masser af angribere.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Lyfe » 8. mar 2023, 11:36

Portland skrev:
8. mar 2023, 11:17
Jimmy1 skrev:
8. mar 2023, 11:02
Nå, hvis Karlsruhe ikke har råd, så bør AaB simpelthen gå efter Kaufmann til sommer. Han kan ikke koste alverden efterhånden. https://bold.dk/fodbold/stillinger/tysk ... -kaufmann/

Og nøj hvor ville jeg gerne se en AaB-trup med et angreb bestående af Helenius, Ramkilde og Kaufmann.

Og med udsigterne til at Fossum forlader klubben til sommer er jeg med vores seneste præstation mod FCM faktisk tryg med at Jeppe P eller Oliver Ross sagtens kan udfylde den plads.
Afhænger nok lidt af, hvad han skal koste.

FCK ejer ham og han får en monster løn, som vi ikke kan tilbyde.
En billig pris tænker jeg er 15 mio og 400.000 i månedsløn
Og selv halvdelen af det vil være for meget at betale!
Nej tak til Kaufmann.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5173
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af R Rosenberg » 8. mar 2023, 11:39

Jimmy1 skrev:
8. mar 2023, 11:02
Nå, hvis Karlsruhe ikke har råd, så bør AaB simpelthen gå efter Kaufmann til sommer. Han kan ikke koste alverden efterhånden. https://bold.dk/fodbold/stillinger/tysk ... -kaufmann/

Og nøj hvor ville jeg gerne se en AaB-trup med et angreb bestående af Helenius, Ramkilde og Kaufmann.

Og med udsigterne til at Fossum forlader klubben til sommer er jeg med vores seneste præstation mod FCM faktisk tryg med at Jeppe P eller Oliver Ross sagtens kan udfylde den plads.
Han er jo ikke det værd overhovedet.
Helenius, Prica og Ramkilde bliver en heftig flok.
Ædruelighedens stemme

Jimmy1
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 2. jun 2022, 14:22
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Jimmy1 » 20. mar 2023, 11:52

Vi rykker formentlig ned.

Hvordan skal vi så stille op for at komme tilbage til superligaen. Vi mangler simpelthen folk der 'vil det'.

Der skal ryddes godt og grundt op.

UD med Fossum, Pedro, Lucas, Prip, Granli - (sousa er formentlig så dyr at han også ryger).

byg holdet op om Højholt, Ross og Prica.

IND med Frederik Dietz fra Hobro (lokal knægt med masser af aggressivitet) og Frederik Carlsen fra Hvidovre (målfarlig central midt).

Og spil med tre angribere - Helenius som 10'er tilbagetrukken 9'er. Masser af løb på siderne og indlæg i boksen.

Og stil så op i den 5-2-3
Theo
Kramer, Thelander, Dietz
Kasper Jørgensen, Højholt, Ross, Andreas Poulsen
Prica, Helenius, Ramkilde

Det hold ville være spændende at se.

Låst