Hiljemark - Ny Træner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 17. maj 2023, 15:13

Kanon.

Sidst vi fik fået så meget glæde ind i holdet på så kort tid, var under Kuhn for 15 år siden.
- FlæskeFrank

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af gwailo » 17. maj 2023, 16:13

le Cid skrev:
17. maj 2023, 14:50
Forlængelse med Hilje i 3 år. Den kom tidligere end forventet, men det er vel helt fortjent :)

EDIT: Nu med link: https://aabsport.dk/nyheder/2023/maj/aa ... -til-2027/
4 år endda. Rigtig fint at få på plads inden de afgørende 4 kampe. Viser troen på ham i projektet uanset om den står på Superliga næste år.
Fuld fortjent for øvrigt. Gode og tydelige tendenser i spillet og resultaterne.
// gwailo

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Hanga » 17. maj 2023, 19:05

Kunji skrev:
17. maj 2023, 15:00
Stærkt. Det er den rigtige beslutning umiddelbart.

Jeg havde min tvivl omkring Hiljemark, da rygterne meldte om ham som en central del af kaos i klubben, men jeg var vild med ham som spiller, og han har gjort noget ved det her hold, som jeg forlænget havde afskrevet.

Han har en tydelighed og ordentlighed i sin fremtoning. En mindre hysterisk Ståle.
Den sammenligning bygger vel mest af alt på at de begge er pænt svære at forstå :P

Ej jeg er enig. Jeg må virkelig give ham at han har formået at løfte holdet på en måde jeg ikke troede var mulig ved et trænerskifte. Vi har vitterligt set markant bedre ud fra første kamp. Derfor har han naturligvis været svær at komme udenom som den langvarige løsning på trænerposten. Det synes jeg er et godt valg, omend jeg havde fortrukket at vi havde spillet sæsonen færdig først. Men det var nok vigtigt at få det lukket nu.

Det spændende skal blive hvordan vi kommer til at se ud når modstanderne bliver bedre. Pånær returkampen mod Viborg, som vi tabte, har vi alene mødt modstandere fra bundspillet under Hiljemark.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Buzz Killington » 17. maj 2023, 19:24

Hanga skrev:
17. maj 2023, 19:05
Kunji skrev:
17. maj 2023, 15:00
Stærkt. Det er den rigtige beslutning umiddelbart.

Jeg havde min tvivl omkring Hiljemark, da rygterne meldte om ham som en central del af kaos i klubben, men jeg var vild med ham som spiller, og han har gjort noget ved det her hold, som jeg forlænget havde afskrevet.

Han har en tydelighed og ordentlighed i sin fremtoning. En mindre hysterisk Ståle.
Den sammenligning bygger vel mest af alt på at de begge er pænt svære at forstå :P

Ej jeg er enig. Jeg må virkelig give ham at han har formået at løfte holdet på en måde jeg ikke troede var mulig ved et trænerskifte. Vi har vitterligt set markant bedre ud fra første kamp. Derfor har han naturligvis været svær at komme udenom som den langvarige løsning på trænerposten. Det synes jeg er et godt valg, omend jeg havde fortrukket at vi havde spillet sæsonen færdig først. Men det var nok vigtigt at få det lukket nu.

Det spændende skal blive hvordan vi kommer til at se ud når modstanderne bliver bedre. Pånær returkampen mod Viborg, som vi tabte, har vi alene mødt modstandere fra bundspillet under Hiljemark.
Jeg tænker det er et stort plus her at det er de tyske gutter der er kommet til med nye øjne der også har sagt god for ham.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Funky » 17. maj 2023, 20:31

Superfint med en 4-årig kontrakt til Hiljemark. Jeg gætter på, vi ikke har ham kontrakten ud.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Hanga » 17. maj 2023, 20:32

Funky skrev:
17. maj 2023, 20:31
Superfint med en 4-årig kontrakt til Hiljemark. Jeg gætter på, vi ikke har ham kontrakten ud.
Rimeligt safe bet på den ene eller anden måde :P
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 837
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Raptorr » 17. maj 2023, 20:53

Proppen skrev:
11. apr 2023, 20:21
Nu, hvor nedrykningen er beseglet, kan man godt tillade sig at stille spørgsmål ved det kloge i valget af Hiljemark også. At han lige skulle spille stor mand og bænke bærende kræfter mod OB og naivt holde fast i den forkerte keeper blev kostbart på et kritisk tidspunkt.
Nu hvor intet endnu er beseglet, men pilen peger opad, så kan vi vist godt konstatere at den sportslige ledelse's tillid til Hiljemark er på sin plads. Det bliver spændende at følge ham som cheftræner de kommende år.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af RicoBR02 » 17. maj 2023, 21:38

Raptorr skrev:
17. maj 2023, 20:53
Proppen skrev:
11. apr 2023, 20:21
Nu, hvor nedrykningen er beseglet, kan man godt tillade sig at stille spørgsmål ved det kloge i valget af Hiljemark også. At han lige skulle spille stor mand og bænke bærende kræfter mod OB og naivt holde fast i den forkerte keeper blev kostbart på et kritisk tidspunkt.
Nu hvor intet endnu er beseglet, men pilen peger opad, så kan vi vist godt konstatere at den sportslige ledelse's tillid til Hiljemark er på sin plads. Det bliver spændende at følge ham som cheftræner de kommende år.
Øjjjj jeg gad godt at det var mig der havde fået lov til at tvære den der ud i skallen på ham hvis/når vi redder livet i superligaen..

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Lyfe » 17. maj 2023, 21:49

RicoBR02 skrev:
Raptorr skrev:
17. maj 2023, 20:53
Proppen skrev:
11. apr 2023, 20:21
Nu, hvor nedrykningen er beseglet, kan man godt tillade sig at stille spørgsmål ved det kloge i valget af Hiljemark også. At han lige skulle spille stor mand og bænke bærende kræfter mod OB og naivt holde fast i den forkerte keeper blev kostbart på et kritisk tidspunkt.
Nu hvor intet endnu er beseglet, men pilen peger opad, så kan vi vist godt konstatere at den sportslige ledelse's tillid til Hiljemark er på sin plads. Det bliver spændende at følge ham som cheftræner de kommende år.
Øjjjj jeg gad godt at det var mig der havde fået lov til at tvære den der ud i skallen på ham hvis/når vi redder livet i superligaen..
Ubesejret i de seneste 7 kampe? Bare rolig Proppen sidder klar på lur når den stime brydes


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Maglau » 17. maj 2023, 21:51

RicoBR02 skrev:
17. maj 2023, 21:38
Raptorr skrev:
17. maj 2023, 20:53
Proppen skrev:
11. apr 2023, 20:21
Nu, hvor nedrykningen er beseglet, kan man godt tillade sig at stille spørgsmål ved det kloge i valget af Hiljemark også. At han lige skulle spille stor mand og bænke bærende kræfter mod OB og naivt holde fast i den forkerte keeper blev kostbart på et kritisk tidspunkt.
Nu hvor intet endnu er beseglet, men pilen peger opad, så kan vi vist godt konstatere at den sportslige ledelse's tillid til Hiljemark er på sin plads. Det bliver spændende at følge ham som cheftræner de kommende år.
Øjjjj jeg gad godt at det var mig der havde fået lov til at tvære den der ud i skallen på ham hvis/når vi redder livet i superligaen..
Proppen/optimisten er gået i hi mens han spekulerer over hvordan trolleriet skal fortsætte - men mon ikke han snart dukker op igen i en eller anden form.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 493
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af DenSataniskeHest » 17. maj 2023, 22:30

Hvis det ender med AaB overlever i ligaen, og vinder pokalen, så håber jeg sku man giver Hiljemark 5 års kontrakt som træner, for med det han har vist pt, så bliver der rift om ham, når han får lidt mere erfaring.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Maglau » 17. maj 2023, 22:45

DenSataniskeHest skrev:
17. maj 2023, 22:30
Hvis det ender med AaB overlever i ligaen, og vinder pokalen, så håber jeg sku man giver Hiljemark 5 års kontrakt som træner, for med det han har vist pt, så bliver der rift om ham, når han får lidt mere erfaring.
Om det er en 4 eller 5 årig kontrakt er vel ikke så vigtig - det giver umiddelbart ikke mening at smide et ekstra år oven i allerede
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Funky » 18. maj 2023, 11:57

Hanga skrev:
17. maj 2023, 20:32
Funky skrev:
17. maj 2023, 20:31
Superfint med en 4-årig kontrakt til Hiljemark. Jeg gætter på, vi ikke har ham kontrakten ud.
Rimeligt safe bet på den ene eller anden måde :P
The way I like it.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af sulakvelidze » 18. maj 2023, 12:12

Maglau skrev:
17. maj 2023, 21:51
RicoBR02 skrev:
17. maj 2023, 21:38
Raptorr skrev:
17. maj 2023, 20:53
Proppen skrev:
11. apr 2023, 20:21
Nu, hvor nedrykningen er beseglet, kan man godt tillade sig at stille spørgsmål ved det kloge i valget af Hiljemark også. At han lige skulle spille stor mand og bænke bærende kræfter mod OB og naivt holde fast i den forkerte keeper blev kostbart på et kritisk tidspunkt.
Nu hvor intet endnu er beseglet, men pilen peger opad, så kan vi vist godt konstatere at den sportslige ledelse's tillid til Hiljemark er på sin plads. Det bliver spændende at følge ham som cheftræner de kommende år.
Øjjjj jeg gad godt at det var mig der havde fået lov til at tvære den der ud i skallen på ham hvis/når vi redder livet i superligaen..
Proppen/optimisten er gået i hi mens han spekulerer over hvordan trolleriet skal fortsætte - men mon ikke han snart dukker op igen i en eller anden form.
Det gør han ved førstkommende nederlag, så måske kan vi allerede i dag trøste os over tabt pokalfinale med lidt komik fra evighedstrollen.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af sulakvelidze » 18. maj 2023, 12:15

Rigtig godt med fire år til Hiljemark. Det mest sandsynlige er dog nok en klausul, der gør det muligt at slippe før tid. Det ville være dumt af Hiljemark at binde sig så længe uden mulighed for at hoppe på et større tog, hvis det kommer forbi.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2613
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af baresi » 18. maj 2023, 12:19

sulakvelidze skrev:
18. maj 2023, 12:15
Rigtig godt med fire år til Hiljemark. Det mest sandsynlige er dog nok en klausul, der gør det muligt at slippe før tid. Det ville være dumt af Hiljemark at binde sig så længe uden mulighed for at hoppe på et større tog, hvis det kommer forbi.
han er kun 30 så som træner er han ikke voldsomt bundet - signal værdien er fantastisk og jeg tror ikke der er nogen klausul. også vildt hvis han efter 11 kampe nogensinde i sin karriere beder om en klausul - det lyder for vildt.
men forstår hvad du siger.
jeg er vild med denne forlængelse - der er så meget signal værdi i den, og tyskerne viser også de IKKE bare er kommet med en træner de har forlangt. de vælger det der føles rigtigt ud fra den plan AaB skal køres efter.
vildt spændende

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Forza » 18. maj 2023, 12:58

sulakvelidze skrev:
18. maj 2023, 12:15
Rigtig godt med fire år til Hiljemark. Det mest sandsynlige er dog nok en klausul, der gør det muligt at slippe før tid. Det ville være dumt af Hiljemark at binde sig så længe uden mulighed for at hoppe på et større tog, hvis det kommer forbi.
Hvad gør det sandsynligt at der er en klausul? Jeg tænker det modsatte.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af sulakvelidze » 18. maj 2023, 13:22

Forza skrev:
18. maj 2023, 12:58
sulakvelidze skrev:
18. maj 2023, 12:15
Rigtig godt med fire år til Hiljemark. Det mest sandsynlige er dog nok en klausul, der gør det muligt at slippe før tid. Det ville være dumt af Hiljemark at binde sig så længe uden mulighed for at hoppe på et større tog, hvis det kommer forbi.
Hvad gør det sandsynligt at der er en klausul? Jeg tænker det modsatte.
Ikke andet end fire år er lang tid at binde sig til samme klub. Dermed ikke sagt, at jeg forestiller mig en klausul, der når som helst kan aktiveres, så AaB står i en Cifuentes-situation. Men det kunne være en 3+1 kontrakt med en deadline for, hvornår man skal gøre brug af den, hvis man vil.

Jeg forestiller mig bare ikke, at Hiljemark skriver under på et stykke papir, der stavnsbinder ham til AaB i fire år frem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Forza » 18. maj 2023, 19:10

sulakvelidze skrev:
18. maj 2023, 13:22
Forza skrev:
18. maj 2023, 12:58
sulakvelidze skrev:
18. maj 2023, 12:15
Rigtig godt med fire år til Hiljemark. Det mest sandsynlige er dog nok en klausul, der gør det muligt at slippe før tid. Det ville være dumt af Hiljemark at binde sig så længe uden mulighed for at hoppe på et større tog, hvis det kommer forbi.
Hvad gør det sandsynligt at der er en klausul? Jeg tænker det modsatte.
Ikke andet end fire år er lang tid at binde sig til samme klub. Dermed ikke sagt, at jeg forestiller mig en klausul, der når som helst kan aktiveres, så AaB står i en Cifuentes-situation. Men det kunne være en 3+1 kontrakt med en deadline for, hvornår man skal gøre brug af den, hvis man vil.

Jeg forestiller mig bare ikke, at Hiljemark skriver under på et stykke papir, der stavnsbinder ham til AaB i fire år frem.
Hvilke kort har en helt ny træner på hånden i forhold til en klausul?

I en verden hvor 99% bliver fyret indenfor 1-2 år er en 4 årig kontrakt da genial.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af sulakvelidze » 18. maj 2023, 20:18

Forza skrev:
18. maj 2023, 19:10
sulakvelidze skrev:
18. maj 2023, 13:22
Forza skrev:
18. maj 2023, 12:58
sulakvelidze skrev:
18. maj 2023, 12:15
Rigtig godt med fire år til Hiljemark. Det mest sandsynlige er dog nok en klausul, der gør det muligt at slippe før tid. Det ville være dumt af Hiljemark at binde sig så længe uden mulighed for at hoppe på et større tog, hvis det kommer forbi.
Hvad gør det sandsynligt at der er en klausul? Jeg tænker det modsatte.
Ikke andet end fire år er lang tid at binde sig til samme klub. Dermed ikke sagt, at jeg forestiller mig en klausul, der når som helst kan aktiveres, så AaB står i en Cifuentes-situation. Men det kunne være en 3+1 kontrakt med en deadline for, hvornår man skal gøre brug af den, hvis man vil.

Jeg forestiller mig bare ikke, at Hiljemark skriver under på et stykke papir, der stavnsbinder ham til AaB i fire år frem.
Hvilke kort har en helt ny træner på hånden i forhold til en klausul?

I en verden hvor 99% bliver fyret indenfor 1-2 år er en 4 årig kontrakt da genial.
Altså, jeg er meget tilfreds med en lang kontrakt til Hiljemark. Jeg tror dog ikke, at han har accepteret fire år uden mulighed for at kunne smutte efter to eller tre, hvis interessen fra større klubber er der.

Og det er der intet odiøst i. Det er ikke dårligt af AaB, hvis man har lavet en 2+2 eller 3+1-kontrakt med så stort et trænertalent. En 2+2 med opsigelsesvarsel ved nytår efter 1½ sæson - eller en 3+1 med opsigelsesvarsel ved nytår efter 2½ sæson - er godt arbejde af AaB. Og da især, hvis træneren har måttet sige ja til en lidt lavere løn for ikke at være bundet på hænder og fødder i fire år.

Hiljemark har tilsyneladende truppen bag sig og får meget stor ros af profilerne + har åbenlyst løftet et kriseramt hold med adskillige niveauer. Så selv om han er næsten ny, har han haft gode kort på hånden.

Jeg håber, han tager fire gode i AaB. Men hvis de første tre er med succes, vil jeg blive overrasket, hvis vi holder på ham kontrakten ud.

Besvar