Hiljemark - Ny Træner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Mr Gold » 20. maj 2023, 22:10

sulakvelidze skrev:
18. maj 2023, 20:18
Forza skrev:
18. maj 2023, 19:10
sulakvelidze skrev:
18. maj 2023, 13:22
Forza skrev:
18. maj 2023, 12:58
sulakvelidze skrev:
18. maj 2023, 12:15
Rigtig godt med fire år til Hiljemark. Det mest sandsynlige er dog nok en klausul, der gør det muligt at slippe før tid. Det ville være dumt af Hiljemark at binde sig så længe uden mulighed for at hoppe på et større tog, hvis det kommer forbi.
Hvad gør det sandsynligt at der er en klausul? Jeg tænker det modsatte.
Ikke andet end fire år er lang tid at binde sig til samme klub. Dermed ikke sagt, at jeg forestiller mig en klausul, der når som helst kan aktiveres, så AaB står i en Cifuentes-situation. Men det kunne være en 3+1 kontrakt med en deadline for, hvornår man skal gøre brug af den, hvis man vil.

Jeg forestiller mig bare ikke, at Hiljemark skriver under på et stykke papir, der stavnsbinder ham til AaB i fire år frem.
Hvilke kort har en helt ny træner på hånden i forhold til en klausul?

I en verden hvor 99% bliver fyret indenfor 1-2 år er en 4 årig kontrakt da genial.
Altså, jeg er meget tilfreds med en lang kontrakt til Hiljemark. Jeg tror dog ikke, at han har accepteret fire år uden mulighed for at kunne smutte efter to eller tre, hvis interessen fra større klubber er der.

Og det er der intet odiøst i. Det er ikke dårligt af AaB, hvis man har lavet en 2+2 eller 3+1-kontrakt med så stort et trænertalent. En 2+2 med opsigelsesvarsel ved nytår efter 1½ sæson - eller en 3+1 med opsigelsesvarsel ved nytår efter 2½ sæson - er godt arbejde af AaB. Og da især, hvis træneren har måttet sige ja til en lidt lavere løn for ikke at være bundet på hænder og fødder i fire år.

Hiljemark har tilsyneladende truppen bag sig og får meget stor ros af profilerne + har åbenlyst løftet et kriseramt hold med adskillige niveauer. Så selv om han er næsten ny, har han haft gode kort på hånden.

Jeg håber, han tager fire gode i AaB. Men hvis de første tre er med succes, vil jeg blive overrasket, hvis vi holder på ham kontrakten ud.
Jeg tror sgu ik han har et smuthul, det nummer laver de ik igen.

Jeg tager hatten bigtime af for Hilje og ligger mig fladt ned.
Jeg var MEGA skeptisk. Jeg VED han var pigesur da man hentede Hamren og var ik god derude i en periode efter, var meget negativ.
Men hold da kæft han er vendt rundt på en tallerken og vist sig fra en side som virker helt vildt til at det åbenlyse er at han ER et talent, meget meget stort talent.
Lige nu ligner han et scoop og AaB viser virkelig noget seriøsitet ved at få ro på bagsmækken både ved redning og en evt nedrykning ved at have ham på plads.

Jeg var ude at spille golf for kort tid siden med en af spillerne og han fortalte at det bare vokser og vokser til træning med både humør og selvtillid. Hilje er EKSTREM detaljeret i hvad de skal og de forstår ham med det samme og det er spændende. Hvis de redder sig nu og så en hel opstart med Hilje, en mindre oprydning i truppen og opdatering, så tror han de kommer i toppen af ligaen næste sæson. Han siger også at både Højholt og Sousa bliver ekstremt vigtige at holde på for de har KÆMPE betydning for holdet.
Det er så også 2 spillere der er interesse for desværre, så det bliver MEGA spændende!!

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 764
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Raptorr » 21. maj 2023, 08:18

Mr Gold skrev:
20. maj 2023, 22:10
sulakvelidze skrev:
18. maj 2023, 20:18
Forza skrev:
18. maj 2023, 19:10
sulakvelidze skrev:
18. maj 2023, 13:22
Forza skrev:
18. maj 2023, 12:58
sulakvelidze skrev:
18. maj 2023, 12:15
Rigtig godt med fire år til Hiljemark. Det mest sandsynlige er dog nok en klausul, der gør det muligt at slippe før tid. Det ville være dumt af Hiljemark at binde sig så længe uden mulighed for at hoppe på et større tog, hvis det kommer forbi.
Hvad gør det sandsynligt at der er en klausul? Jeg tænker det modsatte.
Ikke andet end fire år er lang tid at binde sig til samme klub. Dermed ikke sagt, at jeg forestiller mig en klausul, der når som helst kan aktiveres, så AaB står i en Cifuentes-situation. Men det kunne være en 3+1 kontrakt med en deadline for, hvornår man skal gøre brug af den, hvis man vil.

Jeg forestiller mig bare ikke, at Hiljemark skriver under på et stykke papir, der stavnsbinder ham til AaB i fire år frem.
Hvilke kort har en helt ny træner på hånden i forhold til en klausul?

I en verden hvor 99% bliver fyret indenfor 1-2 år er en 4 årig kontrakt da genial.
Altså, jeg er meget tilfreds med en lang kontrakt til Hiljemark. Jeg tror dog ikke, at han har accepteret fire år uden mulighed for at kunne smutte efter to eller tre, hvis interessen fra større klubber er der.

Og det er der intet odiøst i. Det er ikke dårligt af AaB, hvis man har lavet en 2+2 eller 3+1-kontrakt med så stort et trænertalent. En 2+2 med opsigelsesvarsel ved nytår efter 1½ sæson - eller en 3+1 med opsigelsesvarsel ved nytår efter 2½ sæson - er godt arbejde af AaB. Og da især, hvis træneren har måttet sige ja til en lidt lavere løn for ikke at være bundet på hænder og fødder i fire år.

Hiljemark har tilsyneladende truppen bag sig og får meget stor ros af profilerne + har åbenlyst løftet et kriseramt hold med adskillige niveauer. Så selv om han er næsten ny, har han haft gode kort på hånden.

Jeg håber, han tager fire gode i AaB. Men hvis de første tre er med succes, vil jeg blive overrasket, hvis vi holder på ham kontrakten ud.
Jeg tror sgu ik han har et smuthul, det nummer laver de ik igen.

Jeg tager hatten bigtime af for Hilje og ligger mig fladt ned.
Jeg var MEGA skeptisk. Jeg VED han var pigesur da man hentede Hamren og var ik god derude i en periode efter, var meget negativ.
Men hold da kæft han er vendt rundt på en tallerken og vist sig fra en side som virker helt vildt til at det åbenlyse er at han ER et talent, meget meget stort talent.
Lige nu ligner han et scoop og AaB viser virkelig noget seriøsitet ved at få ro på bagsmækken både ved redning og en evt nedrykning ved at have ham på plads.

Jeg var ude at spille golf for kort tid siden med en af spillerne og han fortalte at det bare vokser og vokser til træning med både humør og selvtillid. Hilje er EKSTREM detaljeret i hvad de skal og de forstår ham med det samme og det er spændende. Hvis de redder sig nu og så en hel opstart med Hilje, en mindre oprydning i truppen og opdatering, så tror han de kommer i toppen af ligaen næste sæson. Han siger også at både Højholt og Sousa bliver ekstremt vigtige at holde på for de har KÆMPE betydning for holdet.
Det er så også 2 spillere der er interesse for desværre, så det bliver MEGA spændende!!
Må indrømme, at jeg var glad, da jeg hørte nyheden om, at smukke Erik var tilbage. Men det byggede udelukkende på nostalgi, og jeg tog fejl, bigtime endda. Jeg forstår godt, hvis Hiljemark var skuffet dengang, for nu er det også åbenlyst for mig (som ikke har insider- og fodboldfaglig viden), at han burde have haft chancen dengang. Det kan alle vist se. Udover glæden ved, at AaB har den rigtige mand i cheftrænerstolen (langt om længe), så er det også en god fortælling, ovenpå hans skade og alt for korte spiller karriere i AaB. Vi får garanteret masser af værdi ud af, at vi dengang satsede og hentede ham på trods af skades historik. Personlighedsmæssigt så man i hvert fald rigtigt, da man hentede ham. Jeg tror og håber, at han fører os til point i dag og til overlevelse i ligaen. Det lyder utroligt spændende med de meldinger som Mr. Gold hører fra Hornevej!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af gravballe » 21. maj 2023, 10:41

Vi var hel alle glade for at se Erik tilbage, men hurtigt viste det sig at være en fejl. Det er altid mere at tabe end at vinde når man gør sådan noget og jeg tror Erik kun gjorde det pga hans kærlighed til klubben. Jeg var også meget posetiv i et stykke tid men jo mere jeg tænkte over det og jo mere tid der gik jo mere tydeligt blev der at han bare forsøgte at lukke af og så satse på et heldigt mål.

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Mr Gold » 16. jul 2023, 10:14

Tror Hilje har fået en enorm og ærgerrig assistent der er meget tydelig, og tager ansvar. Enorm kompetent.
MEN også tiltrængt. Tror de bliver et godt makkerpar.
Vi har jo ikke haft en RIGTIG assistent i mange år med stor erfaring. Han får betydning for holdet.

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 436
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af DarkHorse9000 » 16. jul 2023, 10:30

Mr Gold skrev:
16. jul 2023, 10:14
Tror Hilje har fået en enorm og ærgerrig assistent der er meget tydelig, og tager ansvar. Enorm kompetent.
MEN også tiltrængt. Tror de bliver et godt makkerpar.
Vi har jo ikke haft en RIGTIG assistent i mange år med stor erfaring. Han får betydning for holdet.
Noget insiderviden? Jeg er også enormt tilpas med profilen.

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Mr Gold » 16. jul 2023, 11:00

DarkHorse9000 skrev:
16. jul 2023, 10:30
Mr Gold skrev:
16. jul 2023, 10:14
Tror Hilje har fået en enorm og ærgerrig assistent der er meget tydelig, og tager ansvar. Enorm kompetent.
MEN også tiltrængt. Tror de bliver et godt makkerpar.
Vi har jo ikke haft en RIGTIG assistent i mange år med stor erfaring. Han får betydning for holdet.
Noget insiderviden? Jeg er også enormt tilpas med profilen.
Ja 😊
Det er MEGET tydeligt hvad han kommer med og hvad han skal i forhold til roller. Nogle ting har aldrig været så dybdegående, eller ihvertfald mange mange år siden.


Han bliver en meget stor gevinst.
Synes også de artikler/udtalelser man kan se og læse virker enormt velovervejet.

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 436
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af DarkHorse9000 » 16. jul 2023, 12:04

Mr Gold skrev:
16. jul 2023, 11:00
DarkHorse9000 skrev:
16. jul 2023, 10:30
Mr Gold skrev:
16. jul 2023, 10:14
Tror Hilje har fået en enorm og ærgerrig assistent der er meget tydelig, og tager ansvar. Enorm kompetent.
MEN også tiltrængt. Tror de bliver et godt makkerpar.
Vi har jo ikke haft en RIGTIG assistent i mange år med stor erfaring. Han får betydning for holdet.
Noget insiderviden? Jeg er også enormt tilpas med profilen.
Ja 😊
Det er MEGET tydeligt hvad han kommer med og hvad han skal i forhold til roller. Nogle ting har aldrig været så dybdegående, eller ihvertfald mange mange år siden.


Han bliver en meget stor gevinst.
Synes også de artikler/udtalelser man kan se og læse virker enormt velovervejet.
Det er god læsning! Cv’et fortæller om stor fodboldsfaglighed og hans resultater med det U20 landsholdet har været ganske gode. Helt enig - der har manglet en professor på førsteholdet.

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Mr Gold » 16. jul 2023, 12:28

DarkHorse9000 skrev:
16. jul 2023, 12:04
Mr Gold skrev:
16. jul 2023, 11:00
DarkHorse9000 skrev:
16. jul 2023, 10:30
Mr Gold skrev:
16. jul 2023, 10:14
Tror Hilje har fået en enorm og ærgerrig assistent der er meget tydelig, og tager ansvar. Enorm kompetent.
MEN også tiltrængt. Tror de bliver et godt makkerpar.
Vi har jo ikke haft en RIGTIG assistent i mange år med stor erfaring. Han får betydning for holdet.
Noget insiderviden? Jeg er også enormt tilpas med profilen.
Ja 😊
Det er MEGET tydeligt hvad han kommer med og hvad han skal i forhold til roller. Nogle ting har aldrig været så dybdegående, eller ihvertfald mange mange år siden.


Han bliver en meget stor gevinst.
Synes også de artikler/udtalelser man kan se og læse virker enormt velovervejet.
Det er god læsning! Cv’et fortæller om stor fodboldsfaglighed og hans resultater med det U20 landsholdet har været ganske gode. Helt enig - der har manglet en professor på førsteholdet.
Præcis 😉

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Nautrup88 » 19. jul 2023, 16:10


Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5172
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Jakobsen » 19. jul 2023, 18:07

Nautrup88 skrev:Spændende med zinck i folden .
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/bo-z ... ve/4478283
Perfekt rolle til Zinck. Jeg synes de opgaver giver perfekt mening til en rutineret divisionsmand som ham og jeg tror absolut det vil gavne AaB både ifht. oprykning og at finde talent i divisionerne.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Mr Gold » 19. jul 2023, 18:13

Jakobsen skrev:
19. jul 2023, 18:07
Nautrup88 skrev:Spændende med zinck i folden .
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/bo-z ... ve/4478283
Perfekt rolle til Zinck. Jeg synes de opgaver giver perfekt mening til en rutineret divisionsmand som ham og jeg tror absolut det vil gavne AaB både ifht. oprykning og at finde talent i divisionerne.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det er SÅ fedt. Han er skarp.
Efter denne sæson så tror jeg han er på fuld tid i AaB 😎
Det der er så fedt her er at tyskerne udvider deres i forvejen store netværk. Der kan godt komme nogle gode billige transfers som kan blive ren guld for AaB.

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af DenGamleMand » 19. jul 2023, 20:24

Nautrup88 skrev:
19. jul 2023, 16:10
Spændende med zinck i folden .
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/bo-z ... ve/4478283
Jeg er vild med det! Velkommen til Zinck.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af alithebeast » 20. jul 2023, 12:50

DenGamleMand skrev:
19. jul 2023, 20:24
Nautrup88 skrev:
19. jul 2023, 16:10
Spændende med zinck i folden .
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/bo-z ... ve/4478283
Jeg er vild med det! Velkommen til Zinck.
Med tanke på AaB-truppens indsatser sidste sæson, er det vel også på sin plads, at de får en ind med erfaring fra kvindeligaen.
Hader København!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6389
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 28. jul 2023, 10:17

Jeg bemærkede op til sidste kamp, at en spiller igen var ude og rose Hiljemark.

Det er vist et scoop, vi har lavet der.
- FlæskeFrank

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1461
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Stegosaurus » 28. jul 2023, 10:34

FlæskeFrank skrev:
28. jul 2023, 10:17
Jeg bemærkede op til sidste kamp, at en spiller igen var ude og rose Hiljemark.

Det er vist et scoop, vi har lavet der.
Jo jo, jeg vil nu gerne vente til vinterpausen med at konkludere, hvorvidt han har fået løst vores elendige presspil og idéforladte angrebsspil mod hold, der står dybt. På de to punkter er vi ikke kommet langt, men det tager naturligvis tid selv for dygtige trænere.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2861
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Eksil » 28. jul 2023, 16:54

Stegosaurus skrev:
28. jul 2023, 10:34
FlæskeFrank skrev:
28. jul 2023, 10:17
Jeg bemærkede op til sidste kamp, at en spiller igen var ude og rose Hiljemark.

Det er vist et scoop, vi har lavet der.
Jo jo, jeg vil nu gerne vente til vinterpausen med at konkludere, hvorvidt han har fået løst vores elendige presspil og idéforladte angrebsspil mod hold, der står dybt. På de to punkter er vi ikke kommet langt, men det tager naturligvis tid selv for dygtige trænere.
Rom blev ikke bygget på en dag. Spanieren tog omkring et år før han fik det til at spille.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Lyngehoevdingen » 10. aug 2023, 10:37

Eksil skrev:
28. jul 2023, 16:54
Stegosaurus skrev:
28. jul 2023, 10:34
FlæskeFrank skrev:
28. jul 2023, 10:17
Jeg bemærkede op til sidste kamp, at en spiller igen var ude og rose Hiljemark.

Det er vist et scoop, vi har lavet der.
Jo jo, jeg vil nu gerne vente til vinterpausen med at konkludere, hvorvidt han har fået løst vores elendige presspil og idéforladte angrebsspil mod hold, der står dybt. På de to punkter er vi ikke kommet langt, men det tager naturligvis tid selv for dygtige trænere.
Rom blev ikke bygget på en dag. Spanieren tog omkring et år før han fik det til at spille.
Det spillede faktisk ikke engang, da han smuttede.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10655
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 10. aug 2023, 10:46

Lyngehoevdingen skrev:
10. aug 2023, 10:37
Eksil skrev:
28. jul 2023, 16:54
Stegosaurus skrev:
28. jul 2023, 10:34
FlæskeFrank skrev:
28. jul 2023, 10:17
Jeg bemærkede op til sidste kamp, at en spiller igen var ude og rose Hiljemark.

Det er vist et scoop, vi har lavet der.
Jo jo, jeg vil nu gerne vente til vinterpausen med at konkludere, hvorvidt han har fået løst vores elendige presspil og idéforladte angrebsspil mod hold, der står dybt. På de to punkter er vi ikke kommet langt, men det tager naturligvis tid selv for dygtige trænere.
Rom blev ikke bygget på en dag. Spanieren tog omkring et år før han fik det til at spille.
Det spillede faktisk ikke engang, da han smuttede.
Udover placeringsmæssigt var den spillenæssige fremgang under Cifuentes absolut ikke noget at skrive hjem om. Marginalt bedre end under Wieghorst, men også med en noget bedre trup.

Det er jo heller ikke ligefrem fordi han leverer mirakler med Hammarby, der ligger nummer 8 i Allsvenskan efter halvdelen af sæsonen færdigspillet.
Man kan selvfølgelig håbe for ham, at konen snart savner familien på arbejdsformidlingen. Så bliver overgangen nok ikke så hård.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af DenGamleMand » 10. aug 2023, 15:57

jonas386 skrev:
10. aug 2023, 10:46
Lyngehoevdingen skrev:
10. aug 2023, 10:37
Eksil skrev:
28. jul 2023, 16:54
Stegosaurus skrev:
28. jul 2023, 10:34
FlæskeFrank skrev:
28. jul 2023, 10:17
Jeg bemærkede op til sidste kamp, at en spiller igen var ude og rose Hiljemark.

Det er vist et scoop, vi har lavet der.
Jo jo, jeg vil nu gerne vente til vinterpausen med at konkludere, hvorvidt han har fået løst vores elendige presspil og idéforladte angrebsspil mod hold, der står dybt. På de to punkter er vi ikke kommet langt, men det tager naturligvis tid selv for dygtige trænere.
Rom blev ikke bygget på en dag. Spanieren tog omkring et år før han fik det til at spille.
Det spillede faktisk ikke engang, da han smuttede.
Udover placeringsmæssigt var den spillenæssige fremgang under Cifuentes absolut ikke noget at skrive hjem om. Marginalt bedre end under Wieghorst, men også med en noget bedre trup.

Det er jo heller ikke ligefrem fordi han leverer mirakler med Hammarby, der ligger nummer 8 i Allsvenskan efter halvdelen af sæsonen færdigspillet.
Man kan selvfølgelig håbe for ham, at konen snart savner familien på arbejdsformidlingen. Så bliver overgangen nok ikke så hård.
Livet som bitter må alligevel være hårdt. Vent til du en dag selv får kone og barn/børn. Så vil du indse at jorden ikke kun drejer rundt om en selv. Konen ville til Stockholm pga. familien. De havde lige fået tvillinger. Personligt gad jeg heller ikke være kone til en mand der arbejdede et uhørt antal timer for at være alene med to spædbørn.

Edit: Derudover er både byen og jobbet også langt federe end Aalborg og AaB.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10655
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 10. aug 2023, 16:04

DenGamleMand skrev:
10. aug 2023, 15:57
jonas386 skrev:
10. aug 2023, 10:46
Lyngehoevdingen skrev:
10. aug 2023, 10:37
Eksil skrev:
28. jul 2023, 16:54
Stegosaurus skrev:
28. jul 2023, 10:34
FlæskeFrank skrev:
28. jul 2023, 10:17
Jeg bemærkede op til sidste kamp, at en spiller igen var ude og rose Hiljemark.

Det er vist et scoop, vi har lavet der.
Jo jo, jeg vil nu gerne vente til vinterpausen med at konkludere, hvorvidt han har fået løst vores elendige presspil og idéforladte angrebsspil mod hold, der står dybt. På de to punkter er vi ikke kommet langt, men det tager naturligvis tid selv for dygtige trænere.
Rom blev ikke bygget på en dag. Spanieren tog omkring et år før han fik det til at spille.
Det spillede faktisk ikke engang, da han smuttede.
Udover placeringsmæssigt var den spillenæssige fremgang under Cifuentes absolut ikke noget at skrive hjem om. Marginalt bedre end under Wieghorst, men også med en noget bedre trup.

Det er jo heller ikke ligefrem fordi han leverer mirakler med Hammarby, der ligger nummer 8 i Allsvenskan efter halvdelen af sæsonen færdigspillet.
Man kan selvfølgelig håbe for ham, at konen snart savner familien på arbejdsformidlingen. Så bliver overgangen nok ikke så hård.
Livet som bitter må alligevel være hårdt. Vent til du en dag selv får kone og barn/børn. Så vil du indse at jorden ikke kun drejer rundt om en selv. Konen ville til Stockholm pga. familien. De havde lige fået tvillinger. Personligt gad jeg heller ikke være kone til en mand der arbejdede et uhørt antal timer for at være alene med to spædbørn.

Edit: Derudover er både byen og jobbet også langt federe end Aalborg og AaB.
Kan man være AaB fan i disse år uden at være bitter? 😉

Jeg ville have fin respekt for Cifuentes, hvis det ikke var ved førstkomme mulighed. At Hammarby skulle være en større klub synes jeg stadig er en absurd påstand, især på tidspunktet for Cifuentes skifte. Udover antallet af tilskuere er der ingenting at komme efter.

De har rodet rundt i den næstbedste række i fucking Sverige fra 08-14. Vi taler historisk set et mesterskab (2001) og intet at fremvise europæisk. Hammarby er ikke engang historisk set en "stor klub". Men selvfølgelig, hvis det kun er tilskuertallet der tæller, så ser det da bedre ud for dem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar