Hiljemark - Ny Træner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Hovedet » 15. nov 2023, 16:26

DenSataniskeHest skrev:
14. nov 2023, 18:29
FlæskeFrank skrev:
14. nov 2023, 15:40
I må godt nok have lidt, mens vi lå 1 i rækken. Så meget galde og visdom om trænerens uduelighed og så kombineret med en træner, som faktisk skaffede pointene.
en første plads der i stor dele af mange kampe var heldig stolpe ind, eller vundet via indviduel kvalitet og ikke som hold...
Jeg er helt enig. Men Hiljemark var altså også træner i de første 3 kampe mod B 93 ude og Horsens og Fredericia hjemme. Og vel at mærke for et hold, der ganske vist indeholdt Sousa (der på ingen måde brændte banen af for nu at sige det mildt), men manglede den skadede Bakiz og Odada og endnu ikke var sammenspillet - og oven i købet havde det berømte nedrykningstraume i dugfrisk erindring.

Dette hold kom til bunkevis af afslutninger, scorede mange mål (uden nødvendigvis at spille særligt godt), slap ingen mål ind og vandt sine kampe mod markant stærkere modstandere end de 4 bundhold, vi konsekvent enten sætter point til eller kun besejrer med det yderste af neglene.

Bemærk, at vores stats i forhold til afslutninger, hjørnespark etc. i de to udebanekampe mod Vendsyssel og Horsens minder forbløffende meget om den, vi kunne fremvise i sæsonens første runder. Resultaterne var pudsigt nok lige så overbevisende.

Med andre ord: Hiljemark havde allerede vinderformlen lige fra turneringens start og råder i dag over et hold, der som et absolut minimum er på samme niveau og under alle omstændigheder bedre sammenspillet og på langt længere afstand af "traumet". Mellem hjemmekampene mod HB Køge og B 93 finder vi de to udebanekampe mod Vendsyssel og Horsens. Burde der ikke snart falde en ti-øre et eller andet sted?

Et af mange kreative forsøg på at forklare Hiljemarks taktik i mislykkede kampe, som enten er resulteret i pointtab eller i vakkelvorne sejre, er, at vi "skal i Superligaen for enhver pris". Sidstnævnte er jeg enig i; af samme årsag anbefaler jeg at fravælge den taktik, der fører til færre scorede mål, flere indkasserede mål og færre point - og samtidig ikke er til at holde ud at se på.

Da FCK kommer foran 1-0 mod Hvidovre efter 12 sekunder i Parken, trækker holdet sig jo heller ikke tilbage til eget straffesparksfelt i resten af kampen og parerer indlæg efter indlæg. I så fald havde kampen, som FCK vandt 4-0, haft 3 mulige udfald: 1-0, 2-0, 1-1.

Hvorfor i alverden skulle denne taktik så være fornuftig at anvende for AaB i kampe med tilsvarende styrkeforskel?

En anden kreativ vinkel i bestræbelserne på at finde mening i galskab går på, at Hiljemark i hjemmekampene mod rækkens bundhold - og den sidste halve time af opgøret mod Koldings nyoprykkere, der lige har indkasseret en udvisning ved stillingen 3-0 til AaB - skulle spille efter samme taktik, som vi skal implementere i næste års Superliga.

Bortset fra, at AaB ikke er garanteret en plads i næste års Superliga, men skal kvalificere sig til den og oven i købet for "enhver pris"; så lyder min indvending, at den taktik, der resulterer i færre scorede mål, flere indkasserede mål og færre point i 1. division - og derfor lige præcis modsiger mantraet om oprykning for "enhver pris" - vil have nøjagtig den samme effekt i Superligaen, bare i grellere format.

Et tankeeksperiment: Overfør AaBs taktik fra 2. halvleg i Kolding til en kamp i Parken mod FCK - eller for den sags skyld til forårets kampe mod SønderjyskE og Fredericia, og så skal I sateme se løjer, skal I :-)

Skulle vi være rigtig ondskabsfulde, kunne vi jo lade Hiljemark i sin Mr. Hyde - udgave vikariere på FCKs trænerbank, når turen går til München i Champions League...

Med andre ord: Hiljemark, du overkomplicerer simpelthen det her. Du er træner for et mandskab, der råder over ligaens stærkeste besætning - læg taktikken derefter!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 15. nov 2023, 20:25

Hovedet skrev:
15. nov 2023, 16:26
DenSataniskeHest skrev:
14. nov 2023, 18:29
FlæskeFrank skrev:
14. nov 2023, 15:40
I må godt nok have lidt, mens vi lå 1 i rækken. Så meget galde og visdom om trænerens uduelighed og så kombineret med en træner, som faktisk skaffede pointene.
en første plads der i stor dele af mange kampe var heldig stolpe ind, eller vundet via indviduel kvalitet og ikke som hold...
Jeg er helt enig. Men Hiljemark var altså også træner i de første 3 kampe mod B 93 ude og Horsens og Fredericia hjemme. Og vel at mærke for et hold, der ganske vist indeholdt Sousa (der på ingen måde brændte banen af for nu at sige det mildt), men manglede den skadede Bakiz og Odada og endnu ikke var sammenspillet - og oven i købet havde det berømte nedrykningstraume i dugfrisk erindring.

Dette hold kom til bunkevis af afslutninger, scorede mange mål (uden nødvendigvis at spille særligt godt), slap ingen mål ind og vandt sine kampe mod markant stærkere modstandere end de 4 bundhold, vi konsekvent enten sætter point til eller kun besejrer med det yderste af neglene.

Bemærk, at vores stats i forhold til afslutninger, hjørnespark etc. i de to udebanekampe mod Vendsyssel og Horsens minder forbløffende meget om den, vi kunne fremvise i sæsonens første runder. Resultaterne var pudsigt nok lige så overbevisende.

Med andre ord: Hiljemark havde allerede vinderformlen lige fra turneringens start og råder i dag over et hold, der som et absolut minimum er på samme niveau og under alle omstændigheder bedre sammenspillet og på langt længere afstand af "traumet". Mellem hjemmekampene mod HB Køge og B 93 finder vi de to udebanekampe mod Vendsyssel og Horsens. Burde der ikke snart falde en ti-øre et eller andet sted?

Et af mange kreative forsøg på at forklare Hiljemarks taktik i mislykkede kampe, som enten er resulteret i pointtab eller i vakkelvorne sejre, er, at vi "skal i Superligaen for enhver pris". Sidstnævnte er jeg enig i; af samme årsag anbefaler jeg at fravælge den taktik, der fører til færre scorede mål, flere indkasserede mål og færre point - og samtidig ikke er til at holde ud at se på.

Da FCK kommer foran 1-0 mod Hvidovre efter 12 sekunder i Parken, trækker holdet sig jo heller ikke tilbage til eget straffesparksfelt i resten af kampen og parerer indlæg efter indlæg. I så fald havde kampen, som FCK vandt 4-0, haft 3 mulige udfald: 1-0, 2-0, 1-1.

Hvorfor i alverden skulle denne taktik så være fornuftig at anvende for AaB i kampe med tilsvarende styrkeforskel?

En anden kreativ vinkel i bestræbelserne på at finde mening i galskab går på, at Hiljemark i hjemmekampene mod rækkens bundhold - og den sidste halve time af opgøret mod Koldings nyoprykkere, der lige har indkasseret en udvisning ved stillingen 3-0 til AaB - skulle spille efter samme taktik, som vi skal implementere i næste års Superliga.

Bortset fra, at AaB ikke er garanteret en plads i næste års Superliga, men skal kvalificere sig til den og oven i købet for "enhver pris"; så lyder min indvending, at den taktik, der resulterer i færre scorede mål, flere indkasserede mål og færre point i 1. division - og derfor lige præcis modsiger mantraet om oprykning for "enhver pris" - vil have nøjagtig den samme effekt i Superligaen, bare i grellere format.

Et tankeeksperiment: Overfør AaBs taktik fra 2. halvleg i Kolding til en kamp i Parken mod FCK - eller for den sags skyld til forårets kampe mod SønderjyskE og Fredericia, og så skal I sateme se løjer, skal I :-)

Skulle vi være rigtig ondskabsfulde, kunne vi jo lade Hiljemark i sin Mr. Hyde - udgave vikariere på FCKs trænerbank, når turen går til München i Champions League...

Med andre ord: Hiljemark, du overkomplicerer simpelthen det her. Du er træner for et mandskab, der råder over ligaens stærkeste besætning - læg taktikken derefter!
Men som alligevel stadig er på en delt førsteplads på assistlisten i ligaen.
Ædruelighedens stemme

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 15. nov 2023, 22:21

Nu refereres der ofte til B93-AaB kampen, som en overlegen AaB kamp. Så I den kamp?

Jeg husker også, at vi virkede ovenpå, men vi kommer altså først foran i det 59. min. og på 2-0 minuttet efter. Endelig scorer vi i overtiden til 3-0. Det er altså ikke prangende i en åbningskamp mellem oprykker(amatør) og nedrykker(prof).
- FlæskeFrank

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2548
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af baresi » 16. nov 2023, 12:15

R Rosenberg skrev:
13. nov 2023, 10:31
baresi skrev:
13. nov 2023, 09:55
Mr Gold skrev:
12. nov 2023, 20:42
baresi skrev:
12. nov 2023, 18:03
DenSataniskeHest skrev:
12. nov 2023, 14:50
Man kan godt begynde at se om man kan finde en træner kapacitet der kan løfte holdet. Hilje kan ikke..
ENIG - han slagter det her hold fuldstændigt
Nej nej nej det må du ik sige Baresi, vi må ik være kristiske fordi det er jo et helt nyt setup og stor udskiftning, og det er helt normalt at træneren skal have tid og ro til at komme på plads. Hilje er jo et kæmpe træner talent fordi hans CV Som spiller er okay. Så tror rigtig mange han bare er SÅÅÅÅ dygtig.
( Ironi kan forekomme )

Han havde absolut fat i noget positivt fra start da han blev
Chef træner. Men da han fik permanent kontrakt har det gået ligeså hurtigt nedad bakke som en Morris Mascot ned af Møns Klint!!!

Det er totalt vandvittigt og helt til grin som vi ser ud.
Det er 1 div. Det er ik champions lige vi skal bygge beskyttelses bunker imod.

Faktisk så er det jo helt gak gak at vi overhovedet skal diskutere en træner som ligger i tabellen med os som vi gør.

Men jeg tror ALDRIG AaB har spillet så dårligt i så lang tid.
Det er vandvittigt!! Mig en gåde dem der ik kan se der sker intet som i intet i fremgang på udvikling!!
jeg er nok faktisk også FOR kritisk, for selvfølgelige skal man op i superligaen.
jeg synes bare godt at man med det spiller materiale man har bør have højere ambitioner for HVORDAN man kommer op, så man ikke starter forfra når man kommer op. MED mindre at dette rent faktisk er planen og AaBs DNA som man vil spille efter - det kan jeg bare ikke forestille mig.
DERFOR bør vi også kigge lidt op i hierakiet.
Jeg synes utvivlsomt at den nye sportslige ledelse er skarp, men jeg kunne godt savne en tydeligere kommunikation på hvad det er man egentlig vil.
Synes man dvæler for meget- NORDKRAFTEN er udløbet, der er ingenting fremme hvad AaBs DNA skal være, hvad planen er, strategien osv.
Jeg forstår godt man måske lidt er i dødvande og at man DØD PINE skal rykke op, for det skal man.
MEN jeg savner mere tydelighed.

OG så køber jeg stadig på ingen måde ind på den måde HILJE angriber taktikken, formationen, kampene og spillerne på. Synes det er et kæmpe misbrug af potentiale, og det ærgrer mig.
Hold op med kontinuerligt at benytte forkortelsen 'DNA'. Det er sådan noget, man gør i Ikast. Du er bedre end det. Jeg har været efter dig før.

Desuden muterer DNA (arvemasse) konstant, så det er en fejlslutning blandt midtjyske gøglere, at det skulle være noget konstant, hvilket gør det endnu mere kawt.
Vi dropper DNA
jeg savner tydlighed hos den sportslige ledelse - selvom man måske ikke helt ved hvad der skal ske, så skal man KOMMUNIKERE - de er tavse
Jeg savner en klar retning fra HILJEMARK i spillet og en forståelse for hvorfor han vælger som han gør.
Hvad vil man og hvorfor.

BongBonga
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16. nov 2023, 14:32
Favoritspiller: Nomvethe

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af BongBonga » 16. nov 2023, 14:42

Hilje er meget vellidt blandt spillerne, og er eftersigende rigtig dygtig.

Det er til dels spillerne der har ønsket at spille den formation de gør - og det bliver der så forsøgt på bedste vis - at det så ikke er udmønter sig i super sprudlende det må man så antage ikke er 1. prioritet.

Det har også undret mig meget at man vælger en så defensiv formation når man på papiret er klart det bedste hold i 1. Div,

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Hanga » 16. nov 2023, 15:05

BongBonga skrev:
16. nov 2023, 14:42
Hilje er meget vellidt blandt spillerne, og er eftersigende rigtig dygtig.

Det er til dels spillerne der har ønsket at spille den formation de gør - og det bliver der så forsøgt på bedste vis - at det så ikke er udmønter sig i super sprudlende det må man så antage ikke er 1. prioritet.

Det har også undret mig meget at man vælger en så defensiv formation når man på papiret er klart det bedste hold i 1. Div,
Virker som en spillertrup og trænerteam der efter oplevelsen sidste år er meget bange for at begå fejl og derfor vælger en tilgang hvor man risikerer så lidt som muligt. Og ja det kan være at det har givet et resultat på den korte bane (vi ved dog ikke om vi hvad pointhøsten havde været med en mere offensiv tilgang), men det virker bare ikke ret holdbart i det lange løb. Og vi bruger så den sæson hvor vi har gode forudsætninger for at spille et system ind på at være gået i fail-safe mode. Hvordan kommer vi så ud af den igen? Lige pt. kan de i hvert fald godt droppe ambitioner at fylde hverken det planlagte eller nuværende stadion op.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Mr Gold » 16. nov 2023, 15:42

BongBonga skrev:
16. nov 2023, 14:42
Hilje er meget vellidt blandt spillerne, og er eftersigende rigtig dygtig.

Det er til dels spillerne der har ønsket at spille den formation de gør - og det bliver der så forsøgt på bedste vis - at det så ikke er udmønter sig i super sprudlende det må man så antage ikke er 1. prioritet.

Det har også undret mig meget at man vælger en så defensiv formation når man på papiret er klart det bedste hold i 1. Div,
Hvad er det han er så dygtig til????
At spillerne bestemmer spillestilen er da ret bekymrende!!
At han ik ændrer på det slet slet slet ik kører er jo endnu mere bekymrende!!

Jeg hører bare ik helt det samme.
Har skrevet før at han slet ik har fuld kontrol og styr på strukturen i hverdagen, har fået det at vide ret ofte.

Han siger de dumne samme ting hvergang før og efter en kamp.

Er det det nye AaB så siger jeg tak for kaffe.
Så skal man ik forvente fast Superligabold i Nordjylland i fremtiden, medmindre Vendsyssel bliver en faktor.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 16. nov 2023, 15:52

Det har jo været fremme før, at bl.a. Rasmus Thelander, allerede i sidste sæson mener jeg, pressede på for at gå over til tre i bagkæden, da spillerne var mere komfortable med det. Det er jo sådan set fair nok, i en periode hvor det presser mere på end ellers (nedrykningskamp eller kvalifikation til europæisk fodbold), men efterfølgende skal det altså være træneren og klubbens videre filosofi der skal være dikterende, og ikke hvad spillerne på holdet foretrækker (så kan man så diskutere om de spillerne er hentet til en forkert type fodbold).

Hele pointen i at have en træner, er at spillerne bliver bedre til at spille fodbold på den måde som træneren/klubben gerne vil, og at holdet arbejder på at fremstå som en enighed, i stedet for 11 individuelle spillere der skal løse deres forskellige opgave hver især.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Hovedet » 16. nov 2023, 16:26

FlæskeFrank skrev:
15. nov 2023, 22:21
Nu refereres der ofte til B93-AaB kampen, som en overlegen AaB kamp. Så I den kamp?

Jeg husker også, at vi virkede ovenpå, men vi kommer altså først foran i det 59. min. og på 2-0 minuttet efter. Endelig scorer vi i overtiden til 3-0. Det er altså ikke prangende i en åbningskamp mellem oprykker(amatør) og nedrykker(prof).
Åh, det er vist mig, der har refereret til den kamp ved et par lejligheder. Og jeg er helt enig i dine betragtninger; AaB spillede bestemt ikke en god kamp; ikke desto mindre skulle den første kamp ud af 7 mod et hold fra rækkens bund 4 også vise sig at blive den sidste, hvor AaB formåede at score 3 mål - og den næstsidste, hvor AaB kunne vinde med mere end ét mål. Ikke helt uden sværdslag, som du selv påpeger, da vi skulle næsten et kvarter ind i 2. halvleg, før første - og øjeblikket efter anden - scoring faldt.

På trods af generelt pauvert spil fra et endnu ikke sammenspillet hold, der manglede Odada og måtte se Bakiz udgå skadet efter et kvarter, og hvor Sousa tydeligvis ikke var i omdrejninger efter en længere skadespause; så markerede ikke færre end 11 afslutninger inden for målrammen (rekord for dette års 1. division!) og massiv boldovertagelse, at vi reelt ikke kunne undgå at vinde den kamp.

Til uhyggelig sammenligning: I de 3 hjemmekampe mod HB Køge, B 93 og Helsingør havde AaB - tilsammen - 11 afslutninger inden for målrammen! De 3 modstandere havde til gengæld gennemsnitligt dobbelt så mange afslutninger mod AaBs mål, end B 93 havde i premierekampen.

Dette bekræfter blot tesen om, at den taktik, der angiveligt skulle bringe os i Superligaen "for enhver pris" - og sågar være den, der skulle bringe os frelst igennem samme Superliga, såfremt den da ikke når at forhindre et snarligt gensyn med landets bedste række - har den komplet modsatte effekt: Færre mål til AaB, til gengæld flere mål til modstanderen.

I de 2 første hjemmekampe mod Horsens og Fredericia havde AaB sammenlagt uhørt høje 19 afslutninger inden for målrammen mod to af rækkens bedste hold. Dette tal har vi endnu ikke formået blot at tangere i de 6 - seks! - efterfølgende hjemmekampe mod langt svagere Næstved, Hillerød, Kolding, HB Køge, B 93 og Helsingør!

I de ovennævnte 6 kampe har vi nemlig haft færre afslutninger inden for målrammen end i de 3 udekampe mod SønderjyskE, Vendsyssel, Horsens...

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Mr Gold » 26. nov 2023, 17:06

😂😂 ord er vist overflødige. Han skal jo bare have tid, der er tydelige fremskridt jo. Det er nemlig fuldstændigt stabilt pinligt!!!!
Ej hvor det pinligt at være vidne til.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1477
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Stegosaurus » 26. nov 2023, 17:22

Mr Gold skrev:
26. nov 2023, 17:06
😂😂 ord er vist overflødige. Han skal jo bare have tid, der er tydelige fremskridt jo. Det er nemlig fuldstændigt stabilt pinligt!!!!
Ej hvor det pinligt at være vidne til.
Ahlmann skulle så lige endnu engang have spilletid. Ny opstilling igen. Bomholt mangler meget for at blive bare en god 1. div. spiller men stå foran Odada. Pilen peger ikke just fremad. Hiljemark kunne godt være fortid i AaB om et par uger.

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Mr Gold » 26. nov 2023, 17:28

Stegosaurus skrev:
26. nov 2023, 17:22
Mr Gold skrev:
26. nov 2023, 17:06
😂😂 ord er vist overflødige. Han skal jo bare have tid, der er tydelige fremskridt jo. Det er nemlig fuldstændigt stabilt pinligt!!!!
Ej hvor det pinligt at være vidne til.
Ahlmann skulle så lige endnu engang have spilletid. Ny opstilling igen. Bomholt mangler meget for at blive bare en god 1. div. spiller men stå foran Odada. Pilen peger ikke just fremad. Hiljemark kunne godt være fortid i AaB om et par uger.
Hvis det skal hedde Superliga om 2 år og en anelse forbedring på økonomi så er det nu i pausen det træner team skal ud minus nordmanden. Det her får nuværende setup ALDRIG som i ALDRIG nogensinde til at “ spille fodbold”

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 26. nov 2023, 17:40

Mr Gold skrev:
26. nov 2023, 17:28
Stegosaurus skrev:
26. nov 2023, 17:22
Mr Gold skrev:
26. nov 2023, 17:06
😂😂 ord er vist overflødige. Han skal jo bare have tid, der er tydelige fremskridt jo. Det er nemlig fuldstændigt stabilt pinligt!!!!
Ej hvor det pinligt at være vidne til.
Ahlmann skulle så lige endnu engang have spilletid. Ny opstilling igen. Bomholt mangler meget for at blive bare en god 1. div. spiller men stå foran Odada. Pilen peger ikke just fremad. Hiljemark kunne godt være fortid i AaB om et par uger.
Hvis det skal hedde Superliga om 2 år og en anelse forbedring på økonomi så er det nu i pausen det træner team skal ud minus nordmanden. Det her får nuværende setup ALDRIG som i ALDRIG nogensinde til at “ spille fodbold”
Og hvad får dig til at frede assistenten?
Ædruelighedens stemme

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Hovedet » 26. nov 2023, 17:53

I den ideelle verden havde AaB allerede reageret i landsholdspausen og udskiftet Hiljemark. Det har længe stået klart, at dette hold er er på katastrofekurs, og jeg kan ikke mindes et tilfælde, hvor problemet i så åbenlyst et omfang kan isoleres til trænerbænken.

Hiljemark har ganske enkelt ikke kvalifikationerne til at varetage jobbet, hvilket den helt absurde taktiske tilgang til kampene vidner om. Dette har - og helt forståeligt - i stadig stigende omfang forplantet sig til en spillertrup, der forekommer rådvild og selvtillidsforladt.

Når en åbenlyst overmatchet og dybt usikker træner er panisk angst for bundhold i landets næstbedste række på Aalborg Stadion, så ender spillerne også med at blive det. Alle ved jo godt, at "fokus på at skabe en stærk defensiv", "traumer, der kommer og går over en nedrykning", "indstille sig på at skulle spille i Superligaen" aldrig har været andet end eskapisme - desperate og søgte forsøg på at finde mening i det åbenlyst meningsløse. Og at sæbeboblen ville springe i mødet med virkelighedens nål, når lykkehjulet holdt op med at spinne.

De 4 ud af 4 mulige pointtab mod hold, der næste spiller i 2. division. De knebne Lykke-Pers sejre over holdene lige over. Den bizarre sidste halve time mod Kolding i september, hvor AaB er i færd med at sætte en 3-0 føring over styr 11 mod 10 mod en nyoprykker på hjemmebane.

Det var åbenbart ikke nok - således fulgte et dacapo mod samme modstander i 2. halvleg på udebane!

Hiljemark blev født i uansvarlighed. Vi stod i forvejen med en kronisk langtidsskadet profil på en hundedyr kontrakt - og casinoklubben satsede på rød med endnu en af slagsen. Da "sort" i form af "fodboldinvalid" kom ud lige med det samme, gravede AaB sig endnu dybere i katastrofehullet og relancerede en hundedyr spillerprofil, til verdenshistoriens dyreste viceassistenttræner i det desperat forsøg på redde det første gamble.

Ingen anede det fjerneste, om den utvivlsomt dygtige fodboldspiller havde anlæg for trænergerningen, men når nu skæbnen ville, at man jo alligevel havde bastet og bundet sig til en hundedyr fodboldinvalid og viceassistenttræner, var Hiljemark selvsagt oplagt efter stribevis af katastrofale træneransættelser og ditto fyringer. Så vi tager lige 4 år mere!

Det har været lige så oplagt, at Hiljemark udgør historiens største katastrofe i trænersædet i AaB. Klubbens nye ejere har generelt udvist fornuftige dispositioner i bestræbelserne på at skille sig af med den tunge ballast fra AaBs nedgangsperiode, men den allertungeste sidder vi stadig på.

Og ja, den, der ikke lærer, betaler dyrt. Ikke desto mindre ville det være topmålet af uansvarlighed - og en gambling med hele AaBs fremtid, da oprykningen med det nuværende setup fuldstændig er overladt til, at holdene fra nr. 3 til nr. 6 gensidigt knockouter hinanden i et omfang, hvor opsparingen fra lottogevinster lige præcis er tilstrækkelig til at indtage en placering som nr. 2 om 15 runder! - hvis ikke Hiljemark er fortid på cheftrænerposten i det nye år!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 26. nov 2023, 18:21

Hovedet skrev:
26. nov 2023, 17:53
I den ideelle verden havde AaB allerede reageret i landsholdspausen og udskiftet Hiljemark. Det har længe stået klart, at dette hold er er på katastrofekurs, og jeg kan ikke mindes et tilfælde, hvor problemet i så åbenlyst et omfang kan isoleres til trænerbænken.

Hiljemark har ganske enkelt ikke kvalifikationerne til at varetage jobbet, hvilket den helt absurde taktiske tilgang til kampene vidner om. Dette har - og helt forståeligt - i stadig stigende omfang forplantet sig til en spillertrup, der forekommer rådvild og selvtillidsforladt.

Når en åbenlyst overmatchet og dybt usikker træner er panisk angst for bundhold i landets næstbedste række på Aalborg Stadion, så ender spillerne også med at blive det. Alle ved jo godt, at "fokus på at skabe en stærk defensiv", "traumer, der kommer og går over en nedrykning", "indstille sig på at skulle spille i Superligaen" aldrig har været andet end eskapisme - desperate og søgte forsøg på at finde mening i det åbenlyst meningsløse. Og at sæbeboblen ville springe i mødet med virkelighedens nål, når lykkehjulet holdt op med at spinne.

De 4 ud af 4 mulige pointtab mod hold, der næste spiller i 2. division. De knebne Lykke-Pers sejre over holdene lige over. Den bizarre sidste halve time mod Kolding i september, hvor AaB er i færd med at sætte en 3-0 føring over styr 11 mod 10 mod en nyoprykker på hjemmebane.

Det var åbenbart ikke nok - således fulgte et dacapo mod samme modstander i 2. halvleg på udebane!

Hiljemark blev født i uansvarlighed. Vi stod i forvejen med en kronisk langtidsskadet profil på en hundedyr kontrakt - og casinoklubben satsede på rød med endnu en af slagsen. Da "sort" i form af "fodboldinvalid" kom ud lige med det samme, gravede AaB sig endnu dybere i katastrofehullet og relancerede en hundedyr spillerprofil, til verdenshistoriens dyreste viceassistenttræner i det desperat forsøg på redde det første gamble.

Ingen anede det fjerneste, om den utvivlsomt dygtige fodboldspiller havde anlæg for trænergerningen, men når nu skæbnen ville, at man jo alligevel havde bastet og bundet sig til en hundedyr fodboldinvalid og viceassistenttræner, var Hiljemark selvsagt oplagt efter stribevis af katastrofale træneransættelser og ditto fyringer. Så vi tager lige 4 år mere!

Det har været lige så oplagt, at Hiljemark udgør historiens største katastrofe i trænersædet i AaB. Klubbens nye ejere har generelt udvist fornuftige dispositioner i bestræbelserne på at skille sig af med den tunge ballast fra AaBs nedgangsperiode, men den allertungeste sidder vi stadig på.

Og ja, den, der ikke lærer, betaler dyrt. Ikke desto mindre ville det være topmålet af uansvarlighed - og en gambling med hele AaBs fremtid, da oprykningen med det nuværende setup fuldstændig er overladt til, at holdene fra nr. 3 til nr. 6 gensidigt knockouter hinanden i et omfang, hvor opsparingen fra lottogevinster lige præcis er tilstrækkelig til at indtage en placering som nr. 2 om 15 runder! - hvis ikke Hiljemark er fortid på cheftrænerposten i det nye år!
Jeg er sikker på, at Claus Jensen er i gang med at bevæbne sin redaktion ude på Langagervej med det helt store skyts, der nagler Kappmeier til gulvet i en salve af gennemborende spørgsmål om fremtiden, som ville gøre en Gatling grøn af misundelse.
Ædruelighedens stemme

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1477
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Stegosaurus » 26. nov 2023, 18:57

R Rosenberg skrev:
26. nov 2023, 18:21
Hovedet skrev:
26. nov 2023, 17:53
I den ideelle verden havde AaB allerede reageret i landsholdspausen og udskiftet Hiljemark. Det har længe stået klart, at dette hold er er på katastrofekurs, og jeg kan ikke mindes et tilfælde, hvor problemet i så åbenlyst et omfang kan isoleres til trænerbænken.

Hiljemark har ganske enkelt ikke kvalifikationerne til at varetage jobbet, hvilket den helt absurde taktiske tilgang til kampene vidner om. Dette har - og helt forståeligt - i stadig stigende omfang forplantet sig til en spillertrup, der forekommer rådvild og selvtillidsforladt.

Når en åbenlyst overmatchet og dybt usikker træner er panisk angst for bundhold i landets næstbedste række på Aalborg Stadion, så ender spillerne også med at blive det. Alle ved jo godt, at "fokus på at skabe en stærk defensiv", "traumer, der kommer og går over en nedrykning", "indstille sig på at skulle spille i Superligaen" aldrig har været andet end eskapisme - desperate og søgte forsøg på at finde mening i det åbenlyst meningsløse. Og at sæbeboblen ville springe i mødet med virkelighedens nål, når lykkehjulet holdt op med at spinne.

De 4 ud af 4 mulige pointtab mod hold, der næste spiller i 2. division. De knebne Lykke-Pers sejre over holdene lige over. Den bizarre sidste halve time mod Kolding i september, hvor AaB er i færd med at sætte en 3-0 føring over styr 11 mod 10 mod en nyoprykker på hjemmebane.

Det var åbenbart ikke nok - således fulgte et dacapo mod samme modstander i 2. halvleg på udebane!

Hiljemark blev født i uansvarlighed. Vi stod i forvejen med en kronisk langtidsskadet profil på en hundedyr kontrakt - og casinoklubben satsede på rød med endnu en af slagsen. Da "sort" i form af "fodboldinvalid" kom ud lige med det samme, gravede AaB sig endnu dybere i katastrofehullet og relancerede en hundedyr spillerprofil, til verdenshistoriens dyreste viceassistenttræner i det desperat forsøg på redde det første gamble.

Ingen anede det fjerneste, om den utvivlsomt dygtige fodboldspiller havde anlæg for trænergerningen, men når nu skæbnen ville, at man jo alligevel havde bastet og bundet sig til en hundedyr fodboldinvalid og viceassistenttræner, var Hiljemark selvsagt oplagt efter stribevis af katastrofale træneransættelser og ditto fyringer. Så vi tager lige 4 år mere!

Det har været lige så oplagt, at Hiljemark udgør historiens største katastrofe i trænersædet i AaB. Klubbens nye ejere har generelt udvist fornuftige dispositioner i bestræbelserne på at skille sig af med den tunge ballast fra AaBs nedgangsperiode, men den allertungeste sidder vi stadig på.

Og ja, den, der ikke lærer, betaler dyrt. Ikke desto mindre ville det være topmålet af uansvarlighed - og en gambling med hele AaBs fremtid, da oprykningen med det nuværende setup fuldstændig er overladt til, at holdene fra nr. 3 til nr. 6 gensidigt knockouter hinanden i et omfang, hvor opsparingen fra lottogevinster lige præcis er tilstrækkelig til at indtage en placering som nr. 2 om 15 runder! - hvis ikke Hiljemark er fortid på cheftrænerposten i det nye år!
Jeg er sikker på, at Claus Jensen er i gang med at bevæbne sin redaktion ude på Langagervej med det helt store skyts, der nagler Kappmeier til gulvet i en salve af gennemborende spørgsmål om fremtiden, som ville gøre en Gatling grøn af misundelse.
1. And eller flæskesteg til jul?

2. Take That eller E17?

3. Mac eller PC?

…….

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Mr Gold » 26. nov 2023, 19:10

R Rosenberg skrev:
26. nov 2023, 17:40
Mr Gold skrev:
26. nov 2023, 17:28
Stegosaurus skrev:
26. nov 2023, 17:22
Mr Gold skrev:
26. nov 2023, 17:06
😂😂 ord er vist overflødige. Han skal jo bare have tid, der er tydelige fremskridt jo. Det er nemlig fuldstændigt stabilt pinligt!!!!
Ej hvor det pinligt at være vidne til.
Ahlmann skulle så lige endnu engang have spilletid. Ny opstilling igen. Bomholt mangler meget for at blive bare en god 1. div. spiller men stå foran Odada. Pilen peger ikke just fremad. Hiljemark kunne godt være fortid i AaB om et par uger.
Hvis det skal hedde Superliga om 2 år og en anelse forbedring på økonomi så er det nu i pausen det træner team skal ud minus nordmanden. Det her får nuværende setup ALDRIG som i ALDRIG nogensinde til at “ spille fodbold”
Og hvad får dig til at frede assistenten?
Intet Rosenberg, intet udover at jeg får at vide at han er den bedste af dem. Og det siger absolut ik meget.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af RicoBR02 » 26. nov 2023, 20:33

Stegosaurus skrev:
26. nov 2023, 18:57
R Rosenberg skrev:
26. nov 2023, 18:21
Hovedet skrev:
26. nov 2023, 17:53
I den ideelle verden havde AaB allerede reageret i landsholdspausen og udskiftet Hiljemark. Det har længe stået klart, at dette hold er er på katastrofekurs, og jeg kan ikke mindes et tilfælde, hvor problemet i så åbenlyst et omfang kan isoleres til trænerbænken.

Hiljemark har ganske enkelt ikke kvalifikationerne til at varetage jobbet, hvilket den helt absurde taktiske tilgang til kampene vidner om. Dette har - og helt forståeligt - i stadig stigende omfang forplantet sig til en spillertrup, der forekommer rådvild og selvtillidsforladt.

Når en åbenlyst overmatchet og dybt usikker træner er panisk angst for bundhold i landets næstbedste række på Aalborg Stadion, så ender spillerne også med at blive det. Alle ved jo godt, at "fokus på at skabe en stærk defensiv", "traumer, der kommer og går over en nedrykning", "indstille sig på at skulle spille i Superligaen" aldrig har været andet end eskapisme - desperate og søgte forsøg på at finde mening i det åbenlyst meningsløse. Og at sæbeboblen ville springe i mødet med virkelighedens nål, når lykkehjulet holdt op med at spinne.

De 4 ud af 4 mulige pointtab mod hold, der næste spiller i 2. division. De knebne Lykke-Pers sejre over holdene lige over. Den bizarre sidste halve time mod Kolding i september, hvor AaB er i færd med at sætte en 3-0 føring over styr 11 mod 10 mod en nyoprykker på hjemmebane.

Det var åbenbart ikke nok - således fulgte et dacapo mod samme modstander i 2. halvleg på udebane!

Hiljemark blev født i uansvarlighed. Vi stod i forvejen med en kronisk langtidsskadet profil på en hundedyr kontrakt - og casinoklubben satsede på rød med endnu en af slagsen. Da "sort" i form af "fodboldinvalid" kom ud lige med det samme, gravede AaB sig endnu dybere i katastrofehullet og relancerede en hundedyr spillerprofil, til verdenshistoriens dyreste viceassistenttræner i det desperat forsøg på redde det første gamble.

Ingen anede det fjerneste, om den utvivlsomt dygtige fodboldspiller havde anlæg for trænergerningen, men når nu skæbnen ville, at man jo alligevel havde bastet og bundet sig til en hundedyr fodboldinvalid og viceassistenttræner, var Hiljemark selvsagt oplagt efter stribevis af katastrofale træneransættelser og ditto fyringer. Så vi tager lige 4 år mere!

Det har været lige så oplagt, at Hiljemark udgør historiens største katastrofe i trænersædet i AaB. Klubbens nye ejere har generelt udvist fornuftige dispositioner i bestræbelserne på at skille sig af med den tunge ballast fra AaBs nedgangsperiode, men den allertungeste sidder vi stadig på.

Og ja, den, der ikke lærer, betaler dyrt. Ikke desto mindre ville det være topmålet af uansvarlighed - og en gambling med hele AaBs fremtid, da oprykningen med det nuværende setup fuldstændig er overladt til, at holdene fra nr. 3 til nr. 6 gensidigt knockouter hinanden i et omfang, hvor opsparingen fra lottogevinster lige præcis er tilstrækkelig til at indtage en placering som nr. 2 om 15 runder! - hvis ikke Hiljemark er fortid på cheftrænerposten i det nye år!
Jeg er sikker på, at Claus Jensen er i gang med at bevæbne sin redaktion ude på Langagervej med det helt store skyts, der nagler Kappmeier til gulvet i en salve af gennemborende spørgsmål om fremtiden, som ville gøre en Gatling grøn af misundelse.
1. And eller flæskesteg til jul?

2. Take That eller E17?

3. Mac eller PC?

…….
E17, det kan på ingen måde diskuteres!!

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1231
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Hajen » 26. nov 2023, 23:33

Hovedet skrev:
26. nov 2023, 17:53

Hiljemark blev født i uansvarlighed. Vi stod i forvejen med en kronisk langtidsskadet profil på en hundedyr kontrakt - og casinoklubben satsede på rød med endnu en af slagsen. Da "sort" i form af "fodboldinvalid" kom ud lige med det samme, gravede AaB sig endnu dybere i katastrofehullet og relancerede en hundedyr spillerprofil, til verdenshistoriens dyreste viceassistenttræner i det desperat forsøg på redde det første gamble.

Ingen anede det fjerneste, om den utvivlsomt dygtige fodboldspiller havde anlæg for trænergerningen, men når nu skæbnen ville, at man jo alligevel havde bastet og bundet sig til en hundedyr fodboldinvalid og viceassistenttræner, var Hiljemark selvsagt oplagt efter stribevis af katastrofale træneransættelser og ditto fyringer. Så vi tager lige 4 år mere!ige præcis er tilstrækkelig til at indtage en placering som nr. 2 om 15 runder! - hvis ikke Hiljemark er fortid på cheftrænerposten i det nye år!
Det har måske været debatteret tidligere, men har AaB ikke en forsikring, der træder til, når en spiller, som Hiljemark her, bliver erklæret fodboldinvalid ??
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Gentleman Finn » 27. nov 2023, 00:29

Trænerfyringer er som at pisse i bukserne, du vil få problemerne længere henne med stabilitet og at skulle skifte rundt, igen igen, på system. Det tager tid at få spillere tilpasset nyt system, der kan snildt gå et halvt år med ringe spil når man skifter over til nyt system. Vi har altså ikke særligt stærke offensive spillere, og har ikke haft det længe. Det er ikke et nemt job og jeg tvivler på det vælter med stærke kandidater der ønsker at overtage jobbet.

Jeg savner klart at Hilje kan tænke mere ud af boksen offensivt, at stille op med 2 6'ere har mod hold der graver sig ned, som mod Helsingør, duer naturligvis ikke, men han smed Bomholt ind mod Næstved og vi så straks bedre ud med Widell og Bomholt. Men fakta er også at der mangler bedre offensive spillere på vores hold, og vi solgte vores største offensive profil for at dække et hul. Det er meget kortsigtet at skulle til at fyre en træner igen efter så kort tid, det løser ingen langsigtede problemer. Men det står klart at de fleste spillere der blev hentet i sommervinduet ikke passer til mangler vi har i det nye systemet, udover Widell og Caballo, og derfor er jeg villig til at give Kappmeier og Hilje et vindue her, til at få fikset nogle ting, inden jeg begynder at fælde dom

Besvar