Hiljemark - Ny Træner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Halil » 10. apr 2024, 11:48

Raptorr skrev:
10. apr 2024, 09:50
Halil skrev:
10. apr 2024, 09:30
R Rosenberg skrev:
10. apr 2024, 09:23
Raptorr skrev:
10. apr 2024, 08:55
At Hiljemark eventuelt (det er rygter) kan være attraktiv for en af de bedre klubber i Sverige, kan man også vælge at tolke som et udtryk for, at han har kvaliteter som træner. For mig er lakmus testen stadig næste sæson. Kan han bære AaB igennem en sæson i SL? Vi får formentlig syn for sagen, da jeg ikke tror på, at han skifter.
Det tror jeg heller ikke, omend det da nok alt andet lige er sjovere at være træner i en klub, der skal spille i Europa og ofte er med i toppen af Allsvenskan, end det er at rode rundt i den næstbedste række samt skal kæmpe hver eneste kamp for overlevelse næste sæson.
Hilje må for min skyld gerne blive solgt til den svenske klub nu. Så kan der også komme en ny træner ind som tyskerne har håndplukket.

Kunne være ritti fin for fremtiden.
Ledelsen har jo "håndplukket", dengang de valgte at fastansætte ham.
Den daværende ledelse.

Det var ret underligt at stange en forlængelse til 2027 afsted til Hilje på det tidspunkt det blev gjort i maj 2023. Og som påpeget var Hilje i klubben på tidspunktet efter Erik, så hvor meget det er håndplukket af tyskerne kan jeg godt sætte spørgsmålstegn ved.

Kors i skuret en deroute for AaB.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Halil » 10. apr 2024, 11:52

FlæskeFrank skrev:
10. apr 2024, 10:00
Raptorr skrev:
10. apr 2024, 08:55
At Hiljemark eventuelt (det er rygter) kan være attraktiv for en af de bedre klubber i Sverige, kan man også vælge at tolke som et udtryk for, at han har kvaliteter som træner. For mig er lakmus testen stadig næste sæson. Kan han bære AaB igennem en sæson i SL? Vi får formentlig syn for sagen, da jeg ikke tror på, at han skifter.
Jeg havde faktisk forventet, at hans navn var på blokken flere steder i vinters. Tidligere topspiller, flot pointsnit. ville have troet, at hans navn blandt andet ville dukke om omkring Rosenborg-trænerskifte.

Jeg synes, at han har bestået lakmus-testen. Masser af point, styre et kriseramt hold tilbage på sejrskursen. Brokker sig ikke.

Derudover skal det jo nævnes, at Hiljemark kun har været træner i to transfervinduer. Sommerens vindue har han haft ingen indflydelse på - det var et nedrykningsvindue. Andet vindue i vinters. Der hentes typer ind til ham. Det har også betydet en anden spillespil og 6 kampe(alle mod top7 hold).

Han har i de 6 kampe hentet 14 point og en målscore 14-10. Suppleret med at vi i træningskampene slog Randers og FCM henholdsvis 4-0 og 4-1(træningskampe I know).

Det er altså på tide, at han får lidt goodwill. Selvom kampe kun vindes med et enkelt mål, så sidder jeg modsat efteråret ikke med følelsen, at vi er i fare for at tabe.
Masser af point i suppen?

Hilje formåede ikke at sætte holdet op til overlevelse i suppen mod direkte konkurrenter eller hold som intet havde at spille for, hvilket er ubeskriveligt utilfredsstillende, da det ikke lykkedes.
Uden Synd Ingen Frelse

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 10. apr 2024, 11:55

bonanza skrev:
10. apr 2024, 11:28
Sælger vi ham til Allsvenskan nu her, så synes jeg han efterlader en trup i bedre forfatning end den han overtog.
Men det er jo ikke hans fortjeneste, men derudover (so far) stærkt scoutingarbejde af tyskerne. Det er jo ikke fordi Hiljemark har løftet nogle af vores eksisterende spillere mærkbart
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Halil » 10. apr 2024, 11:58

jonas386 skrev:
10. apr 2024, 11:55
bonanza skrev:
10. apr 2024, 11:28
Sælger vi ham til Allsvenskan nu her, så synes jeg han efterlader en trup i bedre forfatning end den han overtog.
Men det er jo ikke hans fortjeneste, men derudover (so far) stærkt scoutingarbejde af tyskerne. Det er jo ikke fordi Hiljemark har løftet nogle af vores eksisterende spillere mærkbart
Hvori består det stærke scoutingarbejde og hvad gør truppen i en bedre forfatning end den trup der var marts 2023?
Uden Synd Ingen Frelse

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 10. apr 2024, 12:10

Halil skrev:
10. apr 2024, 11:58
jonas386 skrev:
10. apr 2024, 11:55
bonanza skrev:
10. apr 2024, 11:28
Sælger vi ham til Allsvenskan nu her, så synes jeg han efterlader en trup i bedre forfatning end den han overtog.
Men det er jo ikke hans fortjeneste, men derudover (so far) stærkt scoutingarbejde af tyskerne. Det er jo ikke fordi Hiljemark har løftet nogle af vores eksisterende spillere mærkbart
Hvori består det stærke scoutingarbejde og hvad gør truppen i en bedre forfatning end den trup der var marts 2023?
Det er jo nok primært Widell og Jørgensen. Typemæssigt synes jeg at Adedeji og Odada - omend sidstnævnte måske ikke har superliganiveauet - passer bedre til moderne fodbold, end nogen spillere i truppen sidste år.

Men der er selvfølgelig lang vej igen, før vi er i nærheden af det niveau, som vi herinde synes vi skal være på. Men jeg synes overordnet set, at vi er et bedre sted (trupmæssigt) end for et år siden. Tyskerne har imo været langt bedre til at identificere truppens problemer.

Dermed ikke sagt, at der ikke også er sket fejl, for det er der. Men hvis vi får flere Widell end vi får Ask, så er jeg forholdsvis positiv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 228
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af haghdk » 10. apr 2024, 12:14

Klopp er (desværre) ledig til sommer. Vores ejere er tyskere, han er tysker - den ligger lige til højrebenet.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 10. apr 2024, 12:57

haghdk skrev:
10. apr 2024, 12:14
Klopp er (desværre) ledig til sommer. Vores ejere er tyskere, han er tysker - den ligger lige til højrebenet.
Han er udlænding. Twitter vil koge over.
Ædruelighedens stemme

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 228
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af haghdk » 10. apr 2024, 13:02

R Rosenberg skrev:
10. apr 2024, 12:57
haghdk skrev:
10. apr 2024, 12:14
Klopp er (desværre) ledig til sommer. Vores ejere er tyskere, han er tysker - den ligger lige til højrebenet.
Han er udlænding. Twitter vil koge over.
Haha! Good point! Vi skal ikke mange kilometer syd for fjorden.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Raptorr » 10. apr 2024, 13:09

R Rosenberg skrev:
10. apr 2024, 11:32
De seneste 10 år har AaB været defineret af kontinuitet - direkte mod afgrunden.

Som andre skriver, er kontinuitet kun noget værd, hvis det indebærer en positiv retning. Det gør intet under Hiljemark desværre.
Tabellen siger noget andet. Folk synes det ene og det andet, og det er helt på sin plads på en debatside. Jeg synes også selv nogle ting, fx. at der er fremskridt at spore i spillet, men en del tilbage at ønske. Uanset hvad man synes, så kommer man dog ikke udenom tabellen, og den fortæller ikke en historie om deroute i denne sæson. At Bomholt, Arnorsson og til dels Ross på det seneste har vist fremgang, synes jeg også er svært at komme udenom. Det skal Hiljemark vel krediteres for, når han nu (naturligt nok) skal krediteres for det som ikke fungerer.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Halil » 10. apr 2024, 15:08

Raptorr skrev:
10. apr 2024, 13:09
R Rosenberg skrev:
10. apr 2024, 11:32
De seneste 10 år har AaB været defineret af kontinuitet - direkte mod afgrunden.

Som andre skriver, er kontinuitet kun noget værd, hvis det indebærer en positiv retning. Det gør intet under Hiljemark desværre.
Tabellen siger noget andet. Folk synes det ene og det andet, og det er helt på sin plads på en debatside. Jeg synes også selv nogle ting, fx. at der er fremskridt at spore i spillet, men en del tilbage at ønske. Uanset hvad man synes, så kommer man dog ikke udenom tabellen, og den fortæller ikke en historie om deroute i denne sæson. At Bomholt, Arnorsson og til dels Ross på det seneste har vist fremgang, synes jeg også er svært at komme udenom. Det skal Hiljemark vel krediteres for, når han nu (naturligt nok) skal krediteres for det som ikke fungerer.
Tabellen siger pt. at AaB er det 13 bedste hold i Danmark.
Uden Synd Ingen Frelse

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7820
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Forza » 10. apr 2024, 15:13

Halil skrev:
10. apr 2024, 15:08
Raptorr skrev:
10. apr 2024, 13:09
R Rosenberg skrev:
10. apr 2024, 11:32
De seneste 10 år har AaB været defineret af kontinuitet - direkte mod afgrunden.

Som andre skriver, er kontinuitet kun noget værd, hvis det indebærer en positiv retning. Det gør intet under Hiljemark desværre.
Tabellen siger noget andet. Folk synes det ene og det andet, og det er helt på sin plads på en debatside. Jeg synes også selv nogle ting, fx. at der er fremskridt at spore i spillet, men en del tilbage at ønske. Uanset hvad man synes, så kommer man dog ikke udenom tabellen, og den fortæller ikke en historie om deroute i denne sæson. At Bomholt, Arnorsson og til dels Ross på det seneste har vist fremgang, synes jeg også er svært at komme udenom. Det skal Hiljemark vel krediteres for, når han nu (naturligt nok) skal krediteres for det som ikke fungerer.
Tabellen siger pt. at AaB er det 13 bedste hold i Danmark.
Tabellen siger at AaB dominerer og fører den liga de spiller i.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 10. apr 2024, 15:26

Forza skrev:
10. apr 2024, 15:13
Halil skrev:
10. apr 2024, 15:08
Raptorr skrev:
10. apr 2024, 13:09
R Rosenberg skrev:
10. apr 2024, 11:32
De seneste 10 år har AaB været defineret af kontinuitet - direkte mod afgrunden.

Som andre skriver, er kontinuitet kun noget værd, hvis det indebærer en positiv retning. Det gør intet under Hiljemark desværre.
Tabellen siger noget andet. Folk synes det ene og det andet, og det er helt på sin plads på en debatside. Jeg synes også selv nogle ting, fx. at der er fremskridt at spore i spillet, men en del tilbage at ønske. Uanset hvad man synes, så kommer man dog ikke udenom tabellen, og den fortæller ikke en historie om deroute i denne sæson. At Bomholt, Arnorsson og til dels Ross på det seneste har vist fremgang, synes jeg også er svært at komme udenom. Det skal Hiljemark vel krediteres for, når han nu (naturligt nok) skal krediteres for det som ikke fungerer.
Tabellen siger pt. at AaB er det 13 bedste hold i Danmark.
Tabellen siger at AaB dominerer og fører den liga de spiller i.
Tabellen siger det samme om EfB. Og Frem. Og Sundby.

Jeg synes faktisk, @Halil har en bedre målestok.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Halil » 10. apr 2024, 15:41

R Rosenberg skrev:
10. apr 2024, 15:26
Forza skrev:
10. apr 2024, 15:13
Halil skrev:
10. apr 2024, 15:08
Raptorr skrev:
10. apr 2024, 13:09
R Rosenberg skrev:
10. apr 2024, 11:32
De seneste 10 år har AaB været defineret af kontinuitet - direkte mod afgrunden.

Som andre skriver, er kontinuitet kun noget værd, hvis det indebærer en positiv retning. Det gør intet under Hiljemark desværre.
Tabellen siger noget andet. Folk synes det ene og det andet, og det er helt på sin plads på en debatside. Jeg synes også selv nogle ting, fx. at der er fremskridt at spore i spillet, men en del tilbage at ønske. Uanset hvad man synes, så kommer man dog ikke udenom tabellen, og den fortæller ikke en historie om deroute i denne sæson. At Bomholt, Arnorsson og til dels Ross på det seneste har vist fremgang, synes jeg også er svært at komme udenom. Det skal Hiljemark vel krediteres for, når han nu (naturligt nok) skal krediteres for det som ikke fungerer.
Tabellen siger pt. at AaB er det 13 bedste hold i Danmark.
Tabellen siger at AaB dominerer og fører den liga de spiller i.
Tabellen siger det samme om EfB. Og Frem. Og Sundby.

Jeg synes faktisk, @Halil har en bedre målestok.
I forhold til det oprindelige indlæg vedrørende "10 år" er den væsentligt bedre. Det er korrekt.
Uden Synd Ingen Frelse

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Hovedet » 10. apr 2024, 16:40

Jeg ville give højre arm og ben for, at Hiljemark blev i AaB. Som spiller! Det er utroligt at tænke på, men vi endte faktisk som nr. 4 i Superligaens grundspil og knap halvvejs i det efterfølgende slutspil lå vi til bronze med helt realistisk mulighed for sølv, inden det gik op i hat og briller til sidst. Med en (kampdygtig) trup, der i bedste fald var på niveau med den, vi rykkede ned med.

Men tænk sig, at i dén spillertrup figurerede Lucas Andersen og Oscar Hiljemark! Og indtil vinterpausen havde vi en supertræner i Marti Cifuentes! Hvis tingene havde spillet, kunne vi potentielt have vundet retten til en stjerne på trøjen.

Problemet med Hiljemark er, at han befinder sig i AaB af alle de forkerte årsager. Hans kontrakt var et stort gamble, der AaBs nyere historie tro endte i et omgående og totalt tab. Et i forvejen dybt hul blev gravet dybere i et Karl Smart - forsøg på at redde den tabte storgambling hjem. Og samme Hiljemark er endt som en personificering af AaBs største nedtur siden Superligaens indførelse.

Og nej, det er selvfølgelig ikke helt rimeligt, men vi kan i hvert fald konstatere, at samme Hiljemark på bænken i forskellige udgaver ikke har været i stand til at vende den udvikling. Han var aldrig andet end den nemmeste og ikke mindst billigste nødløsning efter det triste intermezzo med Smukke Erik. Selvfølgelig ville en David Nielsen i lige præcis dén situation have været en langt mere logisk afløser! Om end tabet af Sousa i de afgørende kampe nok var den helt afgørende lille sten, vi manglede i den samlede vægtskål.

Når man genser de fyldige sammendrag af forårets kampe på AaBs hjemmeside, fremgår det også, at AaBs glimrende pointhøst mod divisionens bedste hold i de første 6 kampe i foråret ikke beror på ren tilfældighed. AaB har en evne til 4-5-6 gange i løbet af en kamp at sætte angreb sammen, som ingen andre hold i rækken kan præstere magen til i dét omfang.

Dette kan imidlertid ikke skjule indtrykket af en mystisk og uforløst facon. I vinterpausen var jeg så bekymret for AaB, at jeg helt reelt frygtede for oprykningen trods det pæne forspring. Det var ikke blot et spørgsmål om, at vi på den anden side af efterårsferien nu helt konsekvent spillede middelmådigt, hvis ikke direkte ringe. Det var i højere grad spørgsmålet om en taktik, jeg fandt komplet uforståelig og nærmest selvmorderisk. Af flere triste eksempler kan nævnes 2. halvleg i Kolding. Igen: En råkold og blæsende slutoktoberdag på en dårlig bane mod et fysisk stærkt Koldinghold lægger ikke op til drømmebold, og en krigersejr på 1-0 grundet dødboldskvalitet ville være helt acceptabelt for et hvilket som helst AaB-hold i Superligaens historie. Men at stille sig ned i eget straffesparksfelt hele 2. halvleg og parere i én uendelighed uden at strikke så meget som ét kontraangreb sammen?

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1203
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Reyad » 10. apr 2024, 17:26

Hovedet skrev:
10. apr 2024, 16:40
Jeg ville give højre arm og ben for, at Hiljemark blev i AaB. Som spiller! Det er utroligt at tænke på, men vi endte faktisk som nr. 4 i Superligaens grundspil og knap halvvejs i det efterfølgende slutspil lå vi til bronze med helt realistisk mulighed for sølv, inden det gik op i hat og briller til sidst. Med en (kampdygtig) trup, der i bedste fald var på niveau med den, vi rykkede ned med.

Men tænk sig, at i dén spillertrup figurerede Lucas Andersen og Oscar Hiljemark! Og indtil vinterpausen havde vi en supertræner i Marti Cifuentes! Hvis tingene havde spillet, kunne vi potentielt have vundet retten til en stjerne på trøjen.

Problemet med Hiljemark er, at han befinder sig i AaB af alle de forkerte årsager. Hans kontrakt var et stort gamble, der AaBs nyere historie tro endte i et omgående og totalt tab. Et i forvejen dybt hul blev gravet dybere i et Karl Smart - forsøg på at redde den tabte storgambling hjem. Og samme Hiljemark er endt som en personificering af AaBs største nedtur siden Superligaens indførelse.

Og nej, det er selvfølgelig ikke helt rimeligt, men vi kan i hvert fald konstatere, at samme Hiljemark på bænken i forskellige udgaver ikke har været i stand til at vende den udvikling. Han var aldrig andet end den nemmeste og ikke mindst billigste nødløsning efter det triste intermezzo med Smukke Erik. Selvfølgelig ville en David Nielsen i lige præcis dén situation have været en langt mere logisk afløser! Om end tabet af Sousa i de afgørende kampe nok var den helt afgørende lille sten, vi manglede i den samlede vægtskål.

Når man genser de fyldige sammendrag af forårets kampe på AaBs hjemmeside, fremgår det også, at AaBs glimrende pointhøst mod divisionens bedste hold i de første 6 kampe i foråret ikke beror på ren tilfældighed. AaB har en evne til 4-5-6 gange i løbet af en kamp at sætte angreb sammen, som ingen andre hold i rækken kan præstere magen til i dét omfang.

Dette kan imidlertid ikke skjule indtrykket af en mystisk og uforløst facon. I vinterpausen var jeg så bekymret for AaB, at jeg helt reelt frygtede for oprykningen trods det pæne forspring. Det var ikke blot et spørgsmål om, at vi på den anden side af efterårsferien nu helt konsekvent spillede middelmådigt, hvis ikke direkte ringe. Det var i højere grad spørgsmålet om en taktik, jeg fandt komplet uforståelig og nærmest selvmorderisk. Af flere triste eksempler kan nævnes 2. halvleg i Kolding. Igen: En råkold og blæsende slutoktoberdag på en dårlig bane mod et fysisk stærkt Koldinghold lægger ikke op til drømmebold, og en krigersejr på 1-0 grundet dødboldskvalitet ville være helt acceptabelt for et hvilket som helst AaB-hold i Superligaens historie. Men at stille sig ned i eget straffesparksfelt hele 2. halvleg og parere i én uendelighed uden at strikke så meget som ét kontraangreb sammen?
Som spiller bidrog han aldrig med meget mere end at det kunne blive til meget mere. Reelt aftryk var der kun antydninger af. For mig at se virker det som om, at du har konkluderet på Hiljemark og leder efter bekræftelser på det synspunkt. Mange teorier der udlægges som sandheder.

Hiljemark fik i nogen grad rettet op på Hamréns rædsler. Men Sousas skade og en kollektiv taber-kultur sendte os alligevel ned. Samt måske en oversatsning på pokalen. Det var altså ikke Hiljemark, der var personificeringen af AaBs nedrykning. Det var Bælum, Inge og i nogen grad Hamren.

Jeg efterspørger kontinuitet i AaB. Hiljemark har masser af forbedringspotentiale. Ligesom holdet har. Men et trænertalent må han i den grad kaldes. Jeg tror, det kan blive rigtig godt med både ham og tyskernes strategiske sans. Derfor så jeg ham gerne fortsætte.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Raptorr » 10. apr 2024, 17:58

Halil skrev:
10. apr 2024, 15:08
Raptorr skrev:
10. apr 2024, 13:09
R Rosenberg skrev:
10. apr 2024, 11:32
De seneste 10 år har AaB været defineret af kontinuitet - direkte mod afgrunden.

Som andre skriver, er kontinuitet kun noget værd, hvis det indebærer en positiv retning. Det gør intet under Hiljemark desværre.
Tabellen siger noget andet. Folk synes det ene og det andet, og det er helt på sin plads på en debatside. Jeg synes også selv nogle ting, fx. at der er fremskridt at spore i spillet, men en del tilbage at ønske. Uanset hvad man synes, så kommer man dog ikke udenom tabellen, og den fortæller ikke en historie om deroute i denne sæson. At Bomholt, Arnorsson og til dels Ross på det seneste har vist fremgang, synes jeg også er svært at komme udenom. Det skal Hiljemark vel krediteres for, når han nu (naturligt nok) skal krediteres for det som ikke fungerer.
Tabellen siger pt. at AaB er det 13 bedste hold i Danmark.
Jeg går ud fra, at du ikke havde en forventning om, at Hiljemark kunne rykke op inden vinterpausen. At lande som 13. bedste hold i DK er bedst mulige udkomme for AaB i denne sæson. Der er i denne sæson under Hiljemark ikke tale om en deroute. Uanset hvad man synes om ham som træner.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Raptorr » 10. apr 2024, 18:06

R Rosenberg skrev:
10. apr 2024, 15:26
Forza skrev:
10. apr 2024, 15:13
Halil skrev:
10. apr 2024, 15:08
Raptorr skrev:
10. apr 2024, 13:09
R Rosenberg skrev:
10. apr 2024, 11:32
De seneste 10 år har AaB været defineret af kontinuitet - direkte mod afgrunden.

Som andre skriver, er kontinuitet kun noget værd, hvis det indebærer en positiv retning. Det gør intet under Hiljemark desværre.
Tabellen siger noget andet. Folk synes det ene og det andet, og det er helt på sin plads på en debatside. Jeg synes også selv nogle ting, fx. at der er fremskridt at spore i spillet, men en del tilbage at ønske. Uanset hvad man synes, så kommer man dog ikke udenom tabellen, og den fortæller ikke en historie om deroute i denne sæson. At Bomholt, Arnorsson og til dels Ross på det seneste har vist fremgang, synes jeg også er svært at komme udenom. Det skal Hiljemark vel krediteres for, når han nu (naturligt nok) skal krediteres for det som ikke fungerer.
Tabellen siger pt. at AaB er det 13 bedste hold i Danmark.
Tabellen siger at AaB dominerer og fører den liga de spiller i.
Tabellen siger det samme om EfB. Og Frem. Og Sundby.

Jeg synes faktisk, @Halil har en bedre målestok.
Men så er det vel en målestok, som skal bruges i en tråd om AaB's udvikling de sidste år, og ikke en tråd om Hiljemarks resultater som træner i AaB? Han kunne selvfølgelig have reddet holdet fra nedrykning, og det var da også tæt på. Men jeg mener bestemt ikke, at man kan tilskrive ham nedrykningen, og det hører jeg da heller ikke folk gøre. Dermed skal han vel måles på resultaterne i denne sæson?

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 10. apr 2024, 19:43

Raptorr skrev:
10. apr 2024, 18:06
R Rosenberg skrev:
10. apr 2024, 15:26
Forza skrev:
10. apr 2024, 15:13
Halil skrev:
10. apr 2024, 15:08
Raptorr skrev:
10. apr 2024, 13:09
R Rosenberg skrev:
10. apr 2024, 11:32
De seneste 10 år har AaB været defineret af kontinuitet - direkte mod afgrunden.

Som andre skriver, er kontinuitet kun noget værd, hvis det indebærer en positiv retning. Det gør intet under Hiljemark desværre.
Tabellen siger noget andet. Folk synes det ene og det andet, og det er helt på sin plads på en debatside. Jeg synes også selv nogle ting, fx. at der er fremskridt at spore i spillet, men en del tilbage at ønske. Uanset hvad man synes, så kommer man dog ikke udenom tabellen, og den fortæller ikke en historie om deroute i denne sæson. At Bomholt, Arnorsson og til dels Ross på det seneste har vist fremgang, synes jeg også er svært at komme udenom. Det skal Hiljemark vel krediteres for, når han nu (naturligt nok) skal krediteres for det som ikke fungerer.
Tabellen siger pt. at AaB er det 13 bedste hold i Danmark.
Tabellen siger at AaB dominerer og fører den liga de spiller i.
Tabellen siger det samme om EfB. Og Frem. Og Sundby.

Jeg synes faktisk, @Halil har en bedre målestok.
Men så er det vel en målestok, som skal bruges i en tråd om AaB's udvikling de sidste år, og ikke en tråd om Hiljemarks resultater som træner i AaB? Han kunne selvfølgelig have reddet holdet fra nedrykning, og det var da også tæt på. Men jeg mener bestemt ikke, at man kan tilskrive ham nedrykningen, og det hører jeg da heller ikke folk gøre. Dermed skal han vel måles på resultaterne i denne sæson?
For det første, så er jeg én af dem, der mener, at en træner ikke kun skal måles på resultater. Og da slet ikke, når han ikke spiller i den bedste række. Heller ikke, når han har et mandskab til rådighed, der individuelt er adskillige niveauer over konkurrenterne.
Så nej, jeg mener, år han skal måles på meget andet end resultaterne i indeværende sæson, da en abe ville have kunne få det hold til at ligge nummer 1 med den trupstyrke og -bredde versus konkurrenterne.

For det andet mener jeg, at Hiljemark i dén grad bærer et stort ansvar i forhold til nedrykningen.
Da man fyrede Hamrén stod der 15 point på bogen efter 22 kampe, hvoraf Hamrén skaffede 1 i sine 6 kampe. Hiljemark lykkedes med at få skrabet 12 point hjem i de næste 7 kampe, blandt andet takket været sejre over de direkte konkurrenter samt et par gode uafgjorte. Det virkede til, at man klarede den.
Og så satme, om man ikke smider hele pisset på gulvet i de to sidste kampe, hvoraf den ene var en direkte finale. 1 (ÉT) point skulle man bruge ud af 6 mulige. Det magtede han ikke at sætte holdet op til.
Ædruelighedens stemme

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Raptorr » 10. apr 2024, 20:48

R Rosenberg skrev:
10. apr 2024, 19:43
Raptorr skrev:
10. apr 2024, 18:06
R Rosenberg skrev:
10. apr 2024, 15:26
Forza skrev:
10. apr 2024, 15:13
Halil skrev:
10. apr 2024, 15:08
Raptorr skrev:
10. apr 2024, 13:09


Tabellen siger noget andet. Folk synes det ene og det andet, og det er helt på sin plads på en debatside. Jeg synes også selv nogle ting, fx. at der er fremskridt at spore i spillet, men en del tilbage at ønske. Uanset hvad man synes, så kommer man dog ikke udenom tabellen, og den fortæller ikke en historie om deroute i denne sæson. At Bomholt, Arnorsson og til dels Ross på det seneste har vist fremgang, synes jeg også er svært at komme udenom. Det skal Hiljemark vel krediteres for, når han nu (naturligt nok) skal krediteres for det som ikke fungerer.
Tabellen siger pt. at AaB er det 13 bedste hold i Danmark.
Tabellen siger at AaB dominerer og fører den liga de spiller i.
Tabellen siger det samme om EfB. Og Frem. Og Sundby.

Jeg synes faktisk, @Halil har en bedre målestok.
Men så er det vel en målestok, som skal bruges i en tråd om AaB's udvikling de sidste år, og ikke en tråd om Hiljemarks resultater som træner i AaB? Han kunne selvfølgelig have reddet holdet fra nedrykning, og det var da også tæt på. Men jeg mener bestemt ikke, at man kan tilskrive ham nedrykningen, og det hører jeg da heller ikke folk gøre. Dermed skal han vel måles på resultaterne i denne sæson?
For det første, så er jeg én af dem, der mener, at en træner ikke kun skal måles på resultater. Og da slet ikke, når han ikke spiller i den bedste række. Heller ikke, når han har et mandskab til rådighed, der individuelt er adskillige niveauer over konkurrenterne.
Så nej, jeg mener, år han skal måles på meget andet end resultaterne i indeværende sæson, da en abe ville have kunne få det hold til at ligge nummer 1 med den trupstyrke og -bredde versus konkurrenterne.

For det andet mener jeg, at Hiljemark i dén grad bærer et stort ansvar i forhold til nedrykningen.
Da man fyrede Hamrén stod der 15 point på bogen efter 22 kampe, hvoraf Hamrén skaffede 1 i sine 6 kampe. Hiljemark lykkedes med at få skrabet 12 point hjem i de næste 7 kampe, blandt andet takket været sejre over de direkte konkurrenter samt et par gode uafgjorte. Det virkede til, at man klarede den.
Og så satme, om man ikke smider hele pisset på gulvet i de to sidste kampe, hvoraf den ene var en direkte finale. 1 (ÉT) point skulle man bruge ud af 6 mulige. Det magtede han ikke at sætte holdet op til.
Hvis logikken er, at en abe kunne bringe AaB til hvor de er nu i tabellen, temmelig sikker på oprykning, så skulle man jo tro, at en abe også kunne have reddet os fra nedrykning i sidste sæson. Det viste sig imidlertid, at vi ikke havde den kvalitet i spillertruppen, som budgettet (og manges opfattelse) tilsagde. Af de tre trænere, som stod i spidsen for holdet sidste sæson, så havde Hiljemark uden sammenligning de bedste resultater, omend konkurrencen ikke var prangende. Han fik overdraget en dysfunktionel og af mange overvurderet trup. Min opfattelse er, at han sammen med adskillige andre i AaB arbejder hårdt på at rette op og udvikle. Det tænker jeg ikke er noget man gør over en halv eller hel sæson, når man påtænker det mangeårige rod, som endte med at koste nedrykning. Nogle er fortalere for, at Niels F. eller en anden træner vil kunne gøre det tingene meget bedre i AaB. Vi kan alle blive enige om, at man ikke kan ligge bedre placeret end nr. 1, så tanken er selvfølgelig, at AaB ville kunne være bedre spillende og sikkert også bedre rustet til næste sæson med Niels F. ved roret. Jeg tror, at det er en undervurdering af opgavens omfang, herunder at det tager tid at bygge et hold op og implementere spillestil. Selv en Kent Nielsen kom ikke ind i AaB og skabte et vinderhold på en eller to sæsoner. Derfor er jeg fortaler for, at vi får noget ro på den trænerkarrusel. I øvrigt tror jeg, at vores sportslige ledelse har god føling med, hvordan tingene skrider frem, og jeg stoler på, at de vil skifte Hiljemark ud, hvis der viser sig at være brug for det. For mig er det afgørende, hvordan Hiljemark klarer opgaven efter sommerferien. Min største anke eller bekymring er, om han mangler noget for at kunne sætte holdet op til kampene. Jeg håber, at vi lykkedes med at få en indpisker eller to (med no nonse mentalitet) ind i sommerpausen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 10. apr 2024, 20:50

R Rosenberg skrev:
10. apr 2024, 19:43
For det andet mener jeg, at Hiljemark i dén grad bærer et stort ansvar i forhold til nedrykningen.
Da man fyrede Hamrén stod der 15 point på bogen efter 22 kampe, hvoraf Hamrén skaffede 1 i sine 6 kampe. Hiljemark lykkedes med at få skrabet 12 point hjem i de næste 7 kampe, blandt andet takket været sejre over de direkte konkurrenter samt et par gode uafgjorte. Det virkede til, at man klarede den.
Og så satme, om man ikke smider hele pisset på gulvet i de to sidste kampe, hvoraf den ene var en direkte finale. 1 (ÉT) point skulle man bruge ud af 6 mulige. Det magtede han ikke at sætte holdet op til.
Jeg synes netop det viser, at Hiljemarks snit på 1,2 point i sidste sæson ikke var årsagen til nedrykningen.

Det var de tre trænerskift og især den fuldstændig uduelige Erik Hamren.
- FlæskeFrank

Besvar