Hiljemark - Ny Træner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Maglau » 17. apr 2024, 10:31

Jakobsen skrev:
17. apr 2024, 10:19
Alexis skrev:
17. apr 2024, 10:08
DarkHorse9000 skrev:
17. apr 2024, 09:06
dyhrmaN skrev:
17. apr 2024, 08:40
troelsh skrev:
17. apr 2024, 08:17
DarkHorse9000 skrev:
17. apr 2024, 07:22



Det måske mest ædruelige bud indtilvidere 👍
Ja det skal være en der køber ind på den spilfilosofi som ledelsen gerne vil praktisere med hidsigt genpres og brug af mange unge spillere, og der er han da et ganske godt bud.

Jeg tror ikke vi får en med et velkendt navn som eksempelvis Niels Frederiksen
Det ville give rigtigt god mening i forhold til SSEs kontaktnetværk. Det er dog lidt et gamble, men måske ikke så meget mere end alle trænerne fra den sædvanlige trænermølle?
Kom glad, det kan næppe blive ringere!

(når nu det nok ikke kan blive Bo Zinck :P )
Måske vi er igang med en grov tyskergeneralisering her, aner ikke hvordan de spiller på Hamburgs akademi. Profilmæssigt er det sikkert ikke helt ved siden af :-)
Hvad er det der får alle til at tro vi pludselig skulle begynde at ansætte en hel masse tyskere? SSE har haft tøjlerne i over et år nu og der er vel ikke ansat en eneste tysker ud over Kappmeier som selv er del af virksomheden? Man hentede en administrerende direktør i Viborg. Den øvrige ledelse er udelukkende danskere. Man har ikke hentet en eneste tysk spiller.
Det er jo ikke fordi Benham ansatte 10 briter i FCM.
Eller at Brøndby har ansat en lang række amerikanere efter deres opkøb
Eller at FCN har ansat en masse egyptere fordi Mansour ejer dem.

Som om halvdelen af Nordjylland tror at fordi man har fået en tysk ejer, så bliver hele klubben og hele holdet pludselig bare tysk. Tænker snildt de kunne have investeret i en 2 bundesliga klub i stedet for hvis det var hensigten
Tysk scout: Julius Nagel
Tysk analytiker: Fynn-Cedric Bach

Begge ansat efter SSE22 så de har ansat tyskere.

Jeg deler analysen med, at det helt sikkert bliver nogen fra deres netværk, som flugter med strategi og spillestil og jeg synes det lugter af en yngre træner som i hvert fald har gjort sig i Tyskland.
Enig - det bliver en fra netværket men det behøver ikke nødvendigvis være en tysker. SS22 er relativ international så han komme hvor som helst fra, men han kommer til at dele deres værdier 100%
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 669
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af jayC » 17. apr 2024, 10:37

Rams skrev:
17. apr 2024, 09:34
Føler mig mere og mere overbevist om, at mit bud i går på Pit Reimers er endog meget ædrueligt, https://www.transfermarkt.com/pit-reime ... iner/48999

1) Han har krydset spor med Bernd Peters og Kappmeier i HSV - og meget med Kappmeier i ungdomsafdelingen
2) Han har selvvalgt kontraktudløb nu her, og har været rygtet til Osnabrück i 2. Bundesligaen, men de ligger sidst og til nedrykning, så her er AaB mere attraktiv. Altså ledig og gratis!
3) Han har været manden for at finde spillere som Jonathan Tah (nu i Leverkusen) og Alexander Brunst (nu Darmstadt) i mindre klubber.
4) Han har været træner for alle hold fra U12-U21 i HSV, så vil kunne skabe en rød linje i talentudviklingen sammen med nye U-trænere og transitionstræner.
5) Han er 4-3-3 mand med fokus på den direkte vej mellem felterne
6) Han har været loyal og blevet i HSV i modgangstiden og er vant til at arbejde med lange seje træk.
7) Han har indgående kendskab til de tyske akademiers overskudsproduktion af talenter og vil både kunne anbefale spillere direkte fra akademierne og fra mindre klubber, der i første omgang samler akademispillere op.
8) Han har Pro licens
Spændende bud på en kommende træner :)
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Dennis Nielsen » 17. apr 2024, 10:58

der er en del snak om retning, hvor det i Figos tilfælde blev meldt klart ud.

I Hiljemarks tilfælde er det mere diskret, men det er nævnt.

Har tyskerne på noget tidspunkt været konkrete om retningen og hvilke konkrete tiltag de vil byde ind med?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Jakobsen » 17. apr 2024, 11:38

Dennis Nielsen skrev:
17. apr 2024, 10:58
der er en del snak om retning, hvor det i Figos tilfælde blev meldt klart ud.

I Hiljemarks tilfælde er det mere diskret, men det er nævnt.

Har tyskerne på noget tidspunkt været konkrete om retningen og hvilke konkrete tiltag de vil byde ind med?
Det synes nu nok de har og de er jo også mænd for at stille sig op og fortælle om det som dialogmødet forleden.
Det er jo meldt ud det er 4-3-3 og hurtigt direkte spil og deres handlinger understøtter det da med at hente typer som Widell, Jørgensen og Adedeji.
Det er også derfor man holder fast i 4-3-3 nu selvom det ikke er lige godt hver gang. En spillertype som Ask giver jo sådan set også god mening i det man vil, men jeg er nok lidt mere i tvivl om han så kan løfte niveauet.
Derudover er de jo meget fokuserede på at opgradere klubbens infrastuktur, som også kan løfte meget bl.a. i forhold til vores akademi kan bruges strategisk.
Jeg kan sagtens se, hvad de vil og det hele virker meget professionelt og struktureret når man hører dem snakke om det. Det store spørgsmål jeg stiller er mere, hvor dygtige de så er ifht. dem der sidder i de andre klubber. Omvendt er de så meget bevidste om, hvor AaB ligger i aktuelt kompetenceniveau og, at det skal hæves.

Så for mig kommer det mere ned til om jeg tror på deres dygtighed. Jeg har ikke hørt noget i deres strategi og udmeldinger isoleret set som bekymrer mig udover om de kan komme til at forsømme at hente performancespillere fordi de er for ungdomsglade.
At de ikke stiller med en nabosøn domineret trup får i hvert fald ikke mig til at gå grædende i seng.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Patmand » 17. apr 2024, 17:16

le Cid skrev:
17. apr 2024, 10:26
troelsh skrev:
17. apr 2024, 09:59
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/her- ... er/5023496

Simon Ydesens fem bud på en kommende cheftræner
Linket virker ikke hos mig - hvem nævner han?
Lasse Stensgaard
Martin Thomsen
Henrik Pedersen
Jacob Friis
David Nielsen

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 17. apr 2024, 17:22

Patmand skrev:
17. apr 2024, 17:16
le Cid skrev:
17. apr 2024, 10:26
troelsh skrev:
17. apr 2024, 09:59
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/her- ... er/5023496

Simon Ydesens fem bud på en kommende cheftræner
Linket virker ikke hos mig - hvem nævner han?
Lasse Stensgaard
Martin Thomsen
Henrik Pedersen
Jacob Friis
David Nielsen
Sagde Lasse Stensgaard ikke op under Inge, fordi han synes vi gik for langt væk fra lokale talenter?

Hobro, friis eller David Nielsen tror jeg ikke på.


EDIt: forvekslede Henrik Pedersen med en anden, han var dog involveret i en racismesag på vej ud af døren i Strømgodset,
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

sorenmoller95
2. div
2. div
Indlæg: 104
Tilmeldt: 27. maj 2022, 22:54

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af sorenmoller95 » 17. apr 2024, 20:23

Rams skrev:
17. apr 2024, 09:34
Føler mig mere og mere overbevist om, at mit bud i går på Pit Reimers er endog meget ædrueligt, https://www.transfermarkt.com/pit-reime ... iner/48999

1) Han har krydset spor med Bernd Peters og Kappmeier i HSV - og meget med Kappmeier i ungdomsafdelingen
2) Han har selvvalgt kontraktudløb nu her, og har været rygtet til Osnabrück i 2. Bundesligaen, men de ligger sidst og til nedrykning, så her er AaB mere attraktiv. Altså ledig og gratis!
3) Han har været manden for at finde spillere som Jonathan Tah (nu i Leverkusen) og Alexander Brunst (nu Darmstadt) i mindre klubber.
4) Han har været træner for alle hold fra U12-U21 i HSV, så vil kunne skabe en rød linje i talentudviklingen sammen med nye U-trænere og transitionstræner.
5) Han er 4-3-3 mand med fokus på den direkte vej mellem felterne
6) Han har været loyal og blevet i HSV i modgangstiden og er vant til at arbejde med lange seje træk.
7) Han har indgående kendskab til de tyske akademiers overskudsproduktion af talenter og vil både kunne anbefale spillere direkte fra akademierne og fra mindre klubber, der i første omgang samler akademispillere op.
8) Han har Pro licens
For mig lyder han mere som en head of coaching end nødvendigvis førsteholdstræner. Den position tror jeg også bliver vigtigere i forhold til kontinuitet, sammen med den øvrige ungdomsstab, end selve cheftræneren.

Jeg tror, og håber, vi kommer til at køre mere eller mindre samme model som Viborg, som de sidste år har været et forbillede på hvordan man driver en fodboldklub. Jeg er overbevist om at vi kommer til at hente spillere ind efter et spilkoncept som bliver noget ala højt pres, gegenpres og direkte spil. De trænere vi kommer til at ansætte skal købe ind på den spillestil. Derfor kommer vi ikke til at hente spillere ind til træneren som vi måske i højere grad tidligere har gjort.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af FIDEL » 17. apr 2024, 20:44

Patmand skrev:
17. apr 2024, 17:16
le Cid skrev:
17. apr 2024, 10:26
troelsh skrev:
17. apr 2024, 09:59
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/her- ... er/5023496

Simon Ydesens fem bud på en kommende cheftræner
Linket virker ikke hos mig - hvem nævner han?
Lasse Stensgaard
Martin Thomsen
Henrik Pedersen
Jacob Friis
David Nielsen
Lidt doven journalistik, men Henrik Pedersen og Jakob Friis passer på spillestil og fin erfaring. Det bliver sandsynligvis ikke nogen af dem dog.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Funky » 17. apr 2024, 23:11

FIDEL skrev:
17. apr 2024, 20:44
Patmand skrev:
17. apr 2024, 17:16
le Cid skrev:
17. apr 2024, 10:26
troelsh skrev:
17. apr 2024, 09:59
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/her- ... er/5023496

Simon Ydesens fem bud på en kommende cheftræner
Linket virker ikke hos mig - hvem nævner han?
Lasse Stensgaard
Martin Thomsen
Henrik Pedersen
Jacob Friis
David Nielsen
Lidt doven journalistik, men Henrik Pedersen og Jakob Friis passer på spillestil og fin erfaring. Det bliver sandsynligvis ikke nogen af dem dog.
Det skriver han også - hans artikel anviser nærmere nogle træner-typer, man må forvente, SSE22 går efter.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Rasmus G.
2. div
2. div
Indlæg: 128
Tilmeldt: 14. dec 2005, 12:32
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Rasmus G. » 18. apr 2024, 10:52

FIDEL skrev:
17. apr 2024, 20:44
Patmand skrev:
17. apr 2024, 17:16
le Cid skrev:
17. apr 2024, 10:26
troelsh skrev:
17. apr 2024, 09:59
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/her- ... er/5023496

Simon Ydesens fem bud på en kommende cheftræner
Linket virker ikke hos mig - hvem nævner han?
Lasse Stensgaard
Martin Thomsen
Henrik Pedersen
Jacob Friis
David Nielsen
Lidt doven journalistik, men Henrik Pedersen og Jakob Friis passer på spillestil og fin erfaring. Det bliver sandsynligvis ikke nogen af dem dog.
Den liste er ikke helt fyldestgørende for Ydesens analyse. Hans bud på en ny cheftræner er:

1. "Mathias Haugaasen i cheftrænerudgave" (ikke specificeret, pointen er at det vil være et, for os, ukendt navn, som rekrutteres gennem netværk).
2. "Talenttræneren" (her nævnes specifikt Sune Jensen i FC Nordsjælland, Menno van Dam i Brøndby og U-landstræner Lasse Stensgaard).
3. Henrik Pedersen (pga. indgående kendskab til SSE22 og Peters' filosofi)
4. Jacob Friis (betegnes dog som urealistisk)
5. Martin Thomsen (kaldes det mest oplagte lokale bud)

David Nielsen m.fl. nævnes også, men blot for at pointere, at de næppe er i spil.

Heudover skriver Nordjyske i en anden artikel, at Menno van Dam "skulle ligge lunt i svinget til jobbet" blandt flere kandidater.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Gentleman Finn » 18. apr 2024, 12:15

Hvis man ønsker at høre mere om ham, så er der lavet et halv times langt interview med ham fra i år her, han snakker blandt andet om sin fodboldfilosofi, til de interesserede er det 17:00 inde i interviewet, og den matcher med det vi gerne vil: https://brondbylyd.podbean.com/e/794-ba ... c3%b8ndby/ det findes også med video på pluto tv, men der er reklamer, det er her: https://pluto.tv/da/on-demand/series/65 ... nt=1000735

Umiddelbart positivt førstehåndsindtryk fra interviewet. Jeg ved ikke hvad for trænere vi kan skaffe, men med de kandidater der bliver nævnt i nordjyske, så vil jeg 10x hellere give et stort trænertalent chancen. Der er chance for at vi rammer noget guld, og ja også en vis risiko. Den tager jeg gerne, hvis man vurderer han har personligheden, viljen og ambitionerne til at blive en stærk cheftræner.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 18. apr 2024, 14:04

Van Damme som træner lyder som en hård træner.

De skal have nogle bank.
- FlæskeFrank

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1203
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Reyad » 18. apr 2024, 17:11

Det er svært ikke at blive en smule begejstret, når man ser hvor sure BIF-fansene virker over udsigten til at miste Menno. Er gået fra pessimist til optimist i løbet af dagen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 18. apr 2024, 17:20

Hvilken forbindelse er det bold.dk skriver om, når det pointeres, at Koppmeier og Van Dam kender hinanden fra Van Dams tid i Herenveen?

Det er selvfølgelig mere end positivt, at der er tale om en træner, som Koppmeier har indgående kendskab til, fremfor det 'bare' er på baggrund af arbejdet i BIF og et par positive tilbagemeldinger fra folk i miljøet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

sorenmoller95
2. div
2. div
Indlæg: 104
Tilmeldt: 27. maj 2022, 22:54

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af sorenmoller95 » 18. apr 2024, 17:59

jonas386 skrev:
18. apr 2024, 17:20
Hvilken forbindelse er det bold.dk skriver om, når det pointeres, at Koppmeier og Van Dam kender hinanden fra Van Dams tid i Herenveen?

Det er selvfølgelig mere end positivt, at der er tale om en træner, som Koppmeier har indgående kendskab til, fremfor det 'bare' er på baggrund af arbejdet i BIF og et par positive tilbagemeldinger fra folk i miljøet.
Nordjyske skriver

“Tidligere har Menno van Dam arbejdet i Heerenveens ungdomsafdeling og på Gronningens akademi. Det er fra tiden i Heerenveen, at han har lært AaB's sportsdirektør Ole Jan Kappmeier at kende.”

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 18. apr 2024, 18:17

sorenmoller95 skrev:
18. apr 2024, 17:59
jonas386 skrev:
18. apr 2024, 17:20
Hvilken forbindelse er det bold.dk skriver om, når det pointeres, at Koppmeier og Van Dam kender hinanden fra Van Dams tid i Herenveen?

Det er selvfølgelig mere end positivt, at der er tale om en træner, som Koppmeier har indgående kendskab til, fremfor det 'bare' er på baggrund af arbejdet i BIF og et par positive tilbagemeldinger fra folk i miljøet.
Nordjyske skriver

“Tidligere har Menno van Dam arbejdet i Heerenveens ungdomsafdeling og på Gronningens akademi. Det er fra tiden i Heerenveen, at han har lært AaB's sportsdirektør Ole Jan Kappmeier at kende.”
Det læste jeg, men Koppmeier har vel aldrig været i hollandsk fodbold?
Det er ikke fordi jeg overhovedet betvivler forbindelsen, er bare nysgerrig på hvad den konkret går ud på, og hvor tæt en forbindelse der er tale om.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Jakobsen » 18. apr 2024, 18:23

jonas386 skrev:
18. apr 2024, 18:17
sorenmoller95 skrev:
18. apr 2024, 17:59
jonas386 skrev:
18. apr 2024, 17:20
Hvilken forbindelse er det bold.dk skriver om, når det pointeres, at Koppmeier og Van Dam kender hinanden fra Van Dams tid i Herenveen?

Det er selvfølgelig mere end positivt, at der er tale om en træner, som Koppmeier har indgående kendskab til, fremfor det 'bare' er på baggrund af arbejdet i BIF og et par positive tilbagemeldinger fra folk i miljøet.
Nordjyske skriver

“Tidligere har Menno van Dam arbejdet i Heerenveens ungdomsafdeling og på Gronningens akademi. Det er fra tiden i Heerenveen, at han har lært AaB's sportsdirektør Ole Jan Kappmeier at kende.”
Det læste jeg, men Koppmeier har vel aldrig været i hollandsk fodbold?
Det er ikke fordi jeg overhovedet betvivler forbindelsen, er bare nysgerrig på hvad den konkret går ud på, og hvor tæt en forbindelse der er tale om.
Samme her.
At hollænderen får gode skudsmål ovre hos BIF svinene er umiddelbart et godt tegn, men det er en omvendt en klubkultur, hvor de uden at blinke vil skrige Anders Randrup og Fredrik Holst på landsholdet.

Vi får da virkelig testet, hvor stærkt det der SSE22 netværk, men jeg kan godt frygte at det er farligt med en uprøvet træner med så svag en trup. Omvendt er jeg rigtig glad for, at man kan se at trænerfagligheden bestemt ikke fejler noget.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 445
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af DarkHorse9000 » 18. apr 2024, 18:56

Gentleman Finn skrev:
18. apr 2024, 12:15
Hvis man ønsker at høre mere om ham, så er der lavet et halv times langt interview med ham fra i år her, han snakker blandt andet om sin fodboldfilosofi, til de interesserede er det 17:00 inde i interviewet, og den matcher med det vi gerne vil: https://brondbylyd.podbean.com/e/794-ba ... c3%b8ndby/ det findes også med video på pluto tv, men der er reklamer, det er her: https://pluto.tv/da/on-demand/series/65 ... nt=1000735

Umiddelbart positivt førstehåndsindtryk fra interviewet. Jeg ved ikke hvad for trænere vi kan skaffe, men med de kandidater der bliver nævnt i nordjyske, så vil jeg 10x hellere give et stort trænertalent chancen. Der er chance for at vi rammer noget guld, og ja også en vis risiko. Den tager jeg gerne, hvis man vurderer han har personligheden, viljen og ambitionerne til at blive en stærk cheftræner.
Jeg er vild med hans energi, når snakken falder på spillestil og filosofi.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 18. apr 2024, 19:20

Jakobsen skrev:
18. apr 2024, 18:23
jonas386 skrev:
18. apr 2024, 18:17
sorenmoller95 skrev:
18. apr 2024, 17:59
jonas386 skrev:
18. apr 2024, 17:20
Hvilken forbindelse er det bold.dk skriver om, når det pointeres, at Koppmeier og Van Dam kender hinanden fra Van Dams tid i Herenveen?

Det er selvfølgelig mere end positivt, at der er tale om en træner, som Koppmeier har indgående kendskab til, fremfor det 'bare' er på baggrund af arbejdet i BIF og et par positive tilbagemeldinger fra folk i miljøet.
Nordjyske skriver

“Tidligere har Menno van Dam arbejdet i Heerenveens ungdomsafdeling og på Gronningens akademi. Det er fra tiden i Heerenveen, at han har lært AaB's sportsdirektør Ole Jan Kappmeier at kende.”
Det læste jeg, men Koppmeier har vel aldrig været i hollandsk fodbold?
Det er ikke fordi jeg overhovedet betvivler forbindelsen, er bare nysgerrig på hvad den konkret går ud på, og hvor tæt en forbindelse der er tale om.
Samme her.
At hollænderen får gode skudsmål ovre hos BIF svinene er umiddelbart et godt tegn, men det er en omvendt en klubkultur, hvor de uden at blinke vil skrige Anders Randrup og Fredrik Holst på landsholdet.

Vi får da virkelig testet, hvor stærkt det der SSE22 netværk, men jeg kan godt frygte at det er farligt med en uprøvet træner med så svag en trup. Omvendt er jeg rigtig glad for, at man kan se at trænerfagligheden bestemt ikke fejler noget.
Jeg har indtil videre fin tiltro til tyskernes rekruttering og ekspertise. Jeg er ikke blind for at der kan ske fejl, men når det endelig skal være en (for niveauet) uprøvet træner, så giver det mig lidt tryghed, at der tilsyneladende er tale om et faktisk kendskab fra Koppmeiers side, og at han alligevel har noget erfaring fra både dansk og hollandsk fodbold.

Truppen er givetvis bedre gearet til en grøn træner med de rigtige ideer ift. tidligere, hvor mange af vores spillere har haft en vis status, og sikkert nogle forestillinger om hvordan de kan og bør spille fodbold.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

sorenmoller95
2. div
2. div
Indlæg: 104
Tilmeldt: 27. maj 2022, 22:54

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af sorenmoller95 » 18. apr 2024, 20:59

DarkHorse9000 skrev:
18. apr 2024, 18:56
Gentleman Finn skrev:
18. apr 2024, 12:15
Hvis man ønsker at høre mere om ham, så er der lavet et halv times langt interview med ham fra i år her, han snakker blandt andet om sin fodboldfilosofi, til de interesserede er det 17:00 inde i interviewet, og den matcher med det vi gerne vil: https://brondbylyd.podbean.com/e/794-ba ... c3%b8ndby/ det findes også med video på pluto tv, men der er reklamer, det er her: https://pluto.tv/da/on-demand/series/65 ... nt=1000735

Umiddelbart positivt førstehåndsindtryk fra interviewet. Jeg ved ikke hvad for trænere vi kan skaffe, men med de kandidater der bliver nævnt i nordjyske, så vil jeg 10x hellere give et stort trænertalent chancen. Der er chance for at vi rammer noget guld, og ja også en vis risiko. Den tager jeg gerne, hvis man vurderer han har personligheden, viljen og ambitionerne til at blive en stærk cheftræner.
Jeg er vild med hans energi, når snakken falder på spillestil og filosofi.
Jeg er fuldstændig enig! Han virker kompromisløs som Postecoglu og han spil er fremadrettet, underholdende og med højt pres. Vi kommer til st tabe kampe på den måde, men vi kommer også til at score rigtig mange mål med den måde at spille på! Jeg byder ham gerne velkommen.

Besvar