Hiljemark - Ny Træner

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af baresi » 21. mar 2023, 07:08

Så er det Hiljemarks tur.
Jeg har nærmest kun 1 ønske (ahh 3 måske).

1 - brug spillerne der hvor de er bedst, og stop med at omskole dem til f.eks. backs, kantspillere og andet
2 - find den formation der skaber den største sammenhæng i de spillere der er til rådighed - hvor man bør få mest ud af defensiven og offensiven
3- sæt afdankede stjerner og andet godtfolk på bænken når de ikke gør en forskel, og giv du unge IVRIGE chancen istedet. Lucas mm. UD

Jeg tror man er gået med HILJE af nød, for hvem vil overtage AaB lige nu + økonomien fuck... halter og investorer er måske på vej.
Nu er det HILJE, og nu skal spillerne satme vise noget mere og noget andet - for de har en kæmpe andel i det her.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af alithebeast » 21. mar 2023, 07:13

Jeg har kun et ønske:

1. Hiljemark pakker sin snus og kører østover.
Hader København!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af gravballe » 21. mar 2023, 08:26

tid til 4-4-2 eller noget andet, 4-3-3 fungere ikke.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af RicoBR02 » 21. mar 2023, 08:29

gravballe skrev:
21. mar 2023, 08:26
tid til 4-4-2 eller noget andet, 4-3-3 fungere ikke.
5 - 3 - 2 Kunne måske få vores offensiv sat i spil. Men så bliver midtbanen i den grad syltet.. Jeg er satme glad for at det ikke er mig der skal forsøge at rette op på det her på 10 kampe..

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Kunji » 21. mar 2023, 08:37

Jeg har det ret simpelt. Hiljemark er sat i spidsen, og han skal ha' en fair chance. Jeg giver ikke meget for diverse rygter, så indtil det bliver mere konkret, så vælger jeg at bakke op.

Det kan gå tre veje:

1. Han formår at få Lucas og de andre "stjerner" i andre positioner og udnytte deres kompetencer bedre. Han får banket noget mandsmod ind i de mest forsagte anonyme typer. Om ikke andet, så var Hiljemark som spiller alt det, som vi ikke ser på holdet pt.

2. Han vælger at sige 'Fuck dem' og bænker alle dem, der nu ikke har præsteret i 22 kampe. Han slår mig ikke som typen, der finder sig i ligegyldighed. Han har en stålesk intensitet over sig.

3. Same shit, different day.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Rolden
2. div
2. div
Indlæg: 216
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Rolden » 21. mar 2023, 08:37

Jeg håber han starter med et møde med anførergruppen og de andre bærende kræfter i truppen, og beder dem byde ind med hvordan de ønsker at spille. Fx. 3-5-2, 4-4-2, what ever.

Hiljemark bestemmer selvfølgelig, hvem der skal spille, men tror det er vigtigt at han får truppen til at byde ind og forhåbentlig får dem til at tage mere ejerskab over de næste 10 kampe og på den måde få en anden holdånd og vindermentalitet frem, end vi har set tidligere under Hamren.

Noget skal der ske, for at ændre den dødspiral de er inde i.

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 433
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af DarkHorse9000 » 21. mar 2023, 09:04

Rolden skrev:
21. mar 2023, 08:37
Jeg håber han starter med et møde med anførergruppen og de andre bærende kræfter i truppen, og beder dem byde ind med hvordan de ønsker at spille. Fx. 3-5-2, 4-4-2, what ever.

Hiljemark bestemmer selvfølgelig, hvem der skal spille, men tror det er vigtigt at han får truppen til at byde ind og forhåbentlig får dem til at tage mere ejerskab over de næste 10 kampe og på den måde få en anden holdånd og vindermentalitet frem, end vi har set tidligere under Hamren.

Noget skal der ske, for at ændre den dødspiral de er inde i.
Meget enig. Det bekymrer mig lidt at der ikke er udpeget en ny assistent. Der er mange vigtige opgaver og en mand mindre til at løse dem. Jeg har spekuleret på om vi ser Bernhard Peters rykke tæt på træner-teamet som mentor. Det er en rolle han har haft på både klub- og landshold. Forudsætter selvfølgelig der er hold i rygterne.

Tyskerne er ikke bange for at sætte en ung træner ved roret og så har de en gamle læremester som Rangnick og Peters på siden. Lidt ligesom vores egen fodbold professor Poul Erik Andreasen.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af gravballe » 21. mar 2023, 09:25

RicoBR02 skrev:
21. mar 2023, 08:29
gravballe skrev:
21. mar 2023, 08:26
tid til 4-4-2 eller noget andet, 4-3-3 fungere ikke.
5 - 3 - 2 Kunne måske få vores offensiv sat i spil. Men så bliver midtbanen i den grad syltet.. Jeg er satme glad for at det ikke er mig der skal forsøge at rette op på det her på 10 kampe..
Gad bare godt se 2 angribere igen.. men alternativt så 4-5-1

prip og susa på kanterne, midtbanen med fossum fremskudt og så højholdt og pedro som deffensiv backup....

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Maglau » 21. mar 2023, 09:36

baresi skrev:
21. mar 2023, 07:08
Så er det Hiljemarks tur.
Jeg har nærmest kun 1 ønske (ahh 3 måske).

1 - brug spillerne der hvor de er bedst, og stop med at omskole dem til f.eks. backs, kantspillere og andet
2 - find den formation der skaber den største sammenhæng i de spillere der er til rådighed - hvor man bør få mest ud af defensiven og offensiven
3- sæt afdankede stjerner og andet godtfolk på bænken når de ikke gør en forskel, og giv du unge IVRIGE chancen istedet. Lucas mm. UD

Jeg tror man er gået med HILJE af nød, for hvem vil overtage AaB lige nu + økonomien fuck... halter og investorer er måske på vej.
Nu er det HILJE, og nu skal spillerne satme vise noget mere og noget andet - for de har en kæmpe andel i det her.
Hvorfor er det et mantra at bruge spillerne der hvor de er bedst. I min verden må det optimale være at bruge spillerne der hvor de før bedst gavn for holdet.
Så det er mit håb at han kan få holdet til at spille som en enhed hvor spillerne tror på sig selv og hinanden.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5173
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 21. mar 2023, 09:38

gravballe skrev:
21. mar 2023, 09:25
RicoBR02 skrev:
21. mar 2023, 08:29
gravballe skrev:
21. mar 2023, 08:26
tid til 4-4-2 eller noget andet, 4-3-3 fungere ikke.
5 - 3 - 2 Kunne måske få vores offensiv sat i spil. Men så bliver midtbanen i den grad syltet.. Jeg er satme glad for at det ikke er mig der skal forsøge at rette op på det her på 10 kampe..
Gad bare godt se 2 angribere igen.. men alternativt så 4-5-1

prip og susa på kanterne, midtbanen med fossum fremskudt og så højholdt og pedro som deffensiv backup....
Ja, jeg vil også meget gerne se to angribere. De er sygeligt alene deroppe, når vi spiller med én.

Og så vil jeg meget gerne have Bakiz ind i stedet for Prip, så sidstnævnte kan komme op på tribunen.
Ædruelighedens stemme

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af FIDEL » 21. mar 2023, 10:05

Rolden skrev:
21. mar 2023, 08:37
Jeg håber han starter med et møde med anførergruppen og de andre bærende kræfter i truppen, og beder dem byde ind med hvordan de ønsker at spille. Fx. 3-5-2, 4-4-2, what ever.

Hiljemark bestemmer selvfølgelig, hvem der skal spille, men tror det er vigtigt at han får truppen til at byde ind og forhåbentlig får dem til at tage mere ejerskab over de næste 10 kampe og på den måde få en anden holdånd og vindermentalitet frem, end vi har set tidligere under Hamren.

Noget skal der ske, for at ændre den dødspiral de er inde i.
Umiddelbart tror jeg på, at Oscar fortsætter den ineffektive 4-3-3 formation, hvor vores kanter skal langt frem på banen for at blive afgørende. Men det er også en mulighed med 4-5-1 formationen, hvor vi står lidt lavere i banen. Jeg tror ikke han tør at skifte til 3 nede bagi på dette tidspunkt af sæsonen. Havde vi haft store problemer defensivt, så kunne det være en mulighed for at blive mere solide, men i og med vi skal ud at jagte sejre, så tror jeg ikke på et formationsskifte. Det er vores offensive spillere, der ikke præsterer godt nok.

Bugatti1
2. div
2. div
Indlæg: 130
Tilmeldt: 7. aug 2019, 12:19
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Bugatti1 » 21. mar 2023, 10:07

Den gode Hilje har haft 3 kampe som træner for AaB, og det endte med 3 nederlag, så nej, mener ikke det er vejen.
Men igen, hvem gider træner et bundhold, med rod i truppen og i den grad i økonomien???

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Brodernumsi » 21. mar 2023, 10:08

Bugatti1 skrev:
21. mar 2023, 10:07
Den gode Hilje har haft 3 kampe som træner for AaB, og det endte med 3 nederlag, så nej, mener ikke det er vejen.
Men igen, hvem gider træner et bundhold, med rod i truppen og i den grad i økonomien???
Nej, han har en sejr, en uafgjort og ét nederlag.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af troelsh » 21. mar 2023, 10:15

FIDEL skrev:
21. mar 2023, 10:05
Rolden skrev:
21. mar 2023, 08:37
Jeg håber han starter med et møde med anførergruppen og de andre bærende kræfter i truppen, og beder dem byde ind med hvordan de ønsker at spille. Fx. 3-5-2, 4-4-2, what ever.

Hiljemark bestemmer selvfølgelig, hvem der skal spille, men tror det er vigtigt at han får truppen til at byde ind og forhåbentlig får dem til at tage mere ejerskab over de næste 10 kampe og på den måde få en anden holdånd og vindermentalitet frem, end vi har set tidligere under Hamren.

Noget skal der ske, for at ændre den dødspiral de er inde i.
Umiddelbart tror jeg på, at Oscar fortsætter den ineffektive 4-3-3 formation, hvor vores kanter skal langt frem på banen for at blive afgørende. Men det er også en mulighed med 4-5-1 formationen, hvor vi står lidt lavere i banen. Jeg tror ikke han tør at skifte til 3 nede bagi på dette tidspunkt af sæsonen. Havde vi haft store problemer defensivt, så kunne det være en mulighed for at blive mere solide, men i og med vi skal ud at jagte sejre, så tror jeg ikke på et formationsskifte. Det er vores offensive spillere, der ikke præsterer godt nok.
Problemet er bare, at vi ikke vinder kampe hvis vi ikke gør noget.
4-3-3 fungerede ikke under Hamren, Friis, Friis eller Marti, og det kommer vi heller ikke til under Hiljemark.

Jeg håber bare Hiljemark har balls nok til at prøve noget andet end det vi ved ikke fungerer, både formationsmæssigt, men også ift. til hvem der spiller, uanset om man så hedder Lucas Andersen og hiver den største løncheck i truppen.

Der skal ske et eller andet, og ja jeg er også glad for det ikke er mig der skal løfte opgaven med dette sløje hold, for det er nærmest en umulig opgave.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af FIDEL » 21. mar 2023, 10:20

troelsh skrev:
21. mar 2023, 10:15
FIDEL skrev:
21. mar 2023, 10:05
Rolden skrev:
21. mar 2023, 08:37
Jeg håber han starter med et møde med anførergruppen og de andre bærende kræfter i truppen, og beder dem byde ind med hvordan de ønsker at spille. Fx. 3-5-2, 4-4-2, what ever.

Hiljemark bestemmer selvfølgelig, hvem der skal spille, men tror det er vigtigt at han får truppen til at byde ind og forhåbentlig får dem til at tage mere ejerskab over de næste 10 kampe og på den måde få en anden holdånd og vindermentalitet frem, end vi har set tidligere under Hamren.

Noget skal der ske, for at ændre den dødspiral de er inde i.
Umiddelbart tror jeg på, at Oscar fortsætter den ineffektive 4-3-3 formation, hvor vores kanter skal langt frem på banen for at blive afgørende. Men det er også en mulighed med 4-5-1 formationen, hvor vi står lidt lavere i banen. Jeg tror ikke han tør at skifte til 3 nede bagi på dette tidspunkt af sæsonen. Havde vi haft store problemer defensivt, så kunne det være en mulighed for at blive mere solide, men i og med vi skal ud at jagte sejre, så tror jeg ikke på et formationsskifte. Det er vores offensive spillere, der ikke præsterer godt nok.
Problemet er bare, at vi ikke vinder kampe hvis vi ikke gør noget.
4-3-3 fungerede ikke under Hamren, Friis, Friis eller Marti, og det kommer vi heller ikke til under Hiljemark.

Der skal ske et eller andet, og ja jeg er også glad for det ikke er mig der skal løfte opgaven med dette sløje hold, for det er nærmest en umulig opgave.

Jeg håber bare Hiljemark har balls nok til at prøve noget andet end det vi ved ikke fungerer, både formationsmæssigt, men også ift. til hvem der spiller, uanset om man så hedder Lucas Andersen og hiver den største løncheck i truppen.
Helt enig, men jeg er bange for, at Hiljemark vil bygge videre på de positive ting fra de seneste kampe. Vi skaber jo chancerne til at vinde over både Randers og Fcm, det er bare vores offensive spillere, som svigter igen igen igen.

Jeg ser helst en 4-4-2 med mere direkte spil op til vores angribere. Give afkald på kontrollen med kampen, og så satse på at fange modstanderne i ubalance. Spille simpelt med mange indlæg i feltet og max pres på 2. boldene samt dødbolde. Tror det er vigtigt i en krisesituation at holde fokus på det simple spil, ganske enkelt fordi spillerne jo ikke har den fornødne selvtillid og mod pt., og det har man brug for, hvis man skal have succes med boldbesiddelsen.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af hje1980 » 21. mar 2023, 10:47

FIDEL skrev:
21. mar 2023, 10:20
troelsh skrev:
21. mar 2023, 10:15
FIDEL skrev:
21. mar 2023, 10:05
Rolden skrev:
21. mar 2023, 08:37
Jeg håber han starter med et møde med anførergruppen og de andre bærende kræfter i truppen, og beder dem byde ind med hvordan de ønsker at spille. Fx. 3-5-2, 4-4-2, what ever.

Hiljemark bestemmer selvfølgelig, hvem der skal spille, men tror det er vigtigt at han får truppen til at byde ind og forhåbentlig får dem til at tage mere ejerskab over de næste 10 kampe og på den måde få en anden holdånd og vindermentalitet frem, end vi har set tidligere under Hamren.

Noget skal der ske, for at ændre den dødspiral de er inde i.
Umiddelbart tror jeg på, at Oscar fortsætter den ineffektive 4-3-3 formation, hvor vores kanter skal langt frem på banen for at blive afgørende. Men det er også en mulighed med 4-5-1 formationen, hvor vi står lidt lavere i banen. Jeg tror ikke han tør at skifte til 3 nede bagi på dette tidspunkt af sæsonen. Havde vi haft store problemer defensivt, så kunne det være en mulighed for at blive mere solide, men i og med vi skal ud at jagte sejre, så tror jeg ikke på et formationsskifte. Det er vores offensive spillere, der ikke præsterer godt nok.
Problemet er bare, at vi ikke vinder kampe hvis vi ikke gør noget.
4-3-3 fungerede ikke under Hamren, Friis, Friis eller Marti, og det kommer vi heller ikke til under Hiljemark.

Der skal ske et eller andet, og ja jeg er også glad for det ikke er mig der skal løfte opgaven med dette sløje hold, for det er nærmest en umulig opgave.

Jeg håber bare Hiljemark har balls nok til at prøve noget andet end det vi ved ikke fungerer, både formationsmæssigt, men også ift. til hvem der spiller, uanset om man så hedder Lucas Andersen og hiver den største løncheck i truppen.
Helt enig, men jeg er bange for, at Hiljemark vil bygge videre på de positive ting fra de seneste kampe. Vi skaber jo chancerne til at vinde over både Randers og Fcm, det er bare vores offensive spillere, som svigter igen igen igen.

Jeg ser helst en 4-4-2 med mere direkte spil op til vores angribere. Give afkald på kontrollen med kampen, og så satse på at fange modstanderne i ubalance. Spille simpelt med mange indlæg i feltet og max pres på 2. boldene samt dødbolde. Tror det er vigtigt i en krisesituation at holde fokus på det simple spil, ganske enkelt fordi spillerne jo ikke har den fornødne selvtillid og mod pt., og det har man brug for, hvis man skal have succes med boldbesiddelsen.
Forstår ikke dit frygt for at Hiljemark vil bygge videre på de seneste kampe hvor du selv skriver vi skaber nok chancer til at vinde men offensiven fejler.
Så vil du lave det hele om...??? Vil du så forsøge at skabe færre chancer?

Om man så skal forsøge at få flere folk i feltet, eller man håber at de offensiven med lidt luftforandring begynder at få sendt bolden i nettet må vi se.
Men at forvente en STOR forandring kommer jo ikke til at ske, især ikke når vi har skabt de chancer der skal til for at score.

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1004
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af Bong » 21. mar 2023, 10:59

Problemet med Hiljemark er, at han allerede HAR haft stor indflydelse under Hamrén. Alt hvad jeg hører fra Hornevej er, at han er EKSTREMT ambitiøs og MEGET gerne vil være chefen for det hele. Det er Hiljemarks idé med den 4-3-3 og tiki-taka poleret bold. Tror ikke vi skal forvente at han gør noget særligt anderledes fra næste kamp. Jeg æder gerne min hat, hvis jeg tager fejl.

Tænk over det - hvornår har Hamrén nogensinde været en 4-3-3 mand? Aldrig. Han har altid været 4-4-2 eller 4-5-1. Det har sgu aldrig været poleret offensiv fodbold.

Jeg håber de tyskere kommer ind hurtigst muligt - og at vi finder en ny træner der kan stå i spidsen for et langsigtet projekt. Også selvom den hedder første division næste sæson.
A slightly more sophisticated hooligan...

optimisten
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 87
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af optimisten » 21. mar 2023, 11:12

Har ingen ide om Hiljemarks evner, men han har nok en god mulighed for at få et hæderligt pointsnit. Alene af den grund, at det er de ringeste hold i ligaen som vi skal møde, måske bortset fra Silkeborg.

Når man dertil kan konstatere at vi har haft en ganske god chance-produktion i de seneste to hjemmekampe, er udgangspunktet måske ikke så ringe, som vi nok gør det til.

Jeg tror vi får en del point i nedrykningsspillet, uanset hvem som er træner. Men om det rækker til overlevelse er tvivlsomt.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5173
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 21. mar 2023, 11:24

optimisten skrev:
21. mar 2023, 11:12
Har ingen ide om Hiljemarks evner, men han har nok en god mulighed for at få et hæderligt pointsnit. Alene af den grund, at det er de ringeste hold i ligaen som vi skal møde, måske bortset fra Silkeborg.

Når man dertil kan konstatere at vi har haft en ganske god chance-produktion i de seneste to hjemmekampe, er udgangspunktet måske ikke så ringe, som vi nok gør det til.

Jeg tror vi får en del point i nedrykningsspillet, uanset hvem som er træner. Men om det rækker til overlevelse er tvivlsomt.
Og det kan så lede til, at Bælum og bestyrelsen atter træffer en uoplyst beslutning.
Ædruelighedens stemme

optimisten
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 87
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: Hiljemark - Ny Træner

Indlæg af optimisten » 21. mar 2023, 11:33

Hiljemarks forgængere har fået 11 point i denne sæson mod de fem andre hold i nedrykningsspillet.

Hvis Hiljemark præsterer det samme får han et pointsnit på 1,1.

Det højere end Hamrens snit, så allerede der ser vi en positiv effekt af fyringen! :innocent:
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

Besvar