Nye direktører

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Portland
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Nye direktører

Indlæg af Portland » 1. maj 2023, 12:10

Der er gået all inn med dette super stærke team, som er fyldt med kompetencer fra en hel masse andet.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Nye direktører

Indlæg af Pollack2 » 1. maj 2023, 12:43

Synes det er positivt, at tyskerne kommer med egne folk: Det viser forhåbentlig, at man vil AaB på den lange bane, selvom de endnu ikke har smidt ret mange penge i klubben og at tyskerne selv tager ansvar ved have deres egne folk. Om det er et godt setup, ved ingen pt.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Nye direktører

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 1. maj 2023, 13:19

Portland skrev:
1. maj 2023, 12:10
Der er gået all inn med dette super stærke team, som er fyldt med kompetencer fra en hel masse andet.
:cool: :cool:
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Nye direktører

Indlæg af Brodernumsi » 1. maj 2023, 13:40

Ja, synes heller ikke den nye sammensætning flyder over med de rigtige kompetencer, men de skal da have chancen. Det er svært at forestille sig, at det kan blive værre.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nye direktører

Indlæg af Hanga » 1. maj 2023, 13:50

Dejligt at vi nu har det fremtidige sportslige team på plads.

Om det er de rigtige mennesker synes jeg er alt for svært at sige. Det er spændende navne der har erfaring fra større adresser end AaB, men omvendt er det også mennesker der alt andet lige får en anden rolle i AaB, end de hidtil har varetaget, i hvert fald hos den rekrutteringsansvarlige (bedømt ud fra linked in profiler). Dernæst har de ingen erfaring med Danmark og dansk fodbold, hvilket kan vise sig at være en udfordring. Det behøver det ikke være, men vi har bare før set, at udlændinge går lidt galt af det dansk fodbold og den danske kultur. Vi må håbe at de i deres meget grundige research har gjort sig helt klar på dette. Jeg håber ligeledes at de bosætter sig i Aalborg og bliver en del af dagligdagen på Hornevej.

Til gengæld tør jeg godt konkludere nu, at det er positivt at vi udvider det sportslige ledelsessetup. Det har virket til at både Gaarde og Inge havde for mange arbejdsopgaver. Tilføjelsen af en decideret scouting og rekrutteringsansvarlig må i hvert fald frigive meget tid til sportsdirektøren, der dermed kan arbejde mere fokuseret på det strategiske plan, hvilket også lyder til at være hans spidskompetence.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

nikilo
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 20. jan 2021, 13:58
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nye direktører

Indlæg af nikilo » 1. maj 2023, 15:49

Jeg kan læse mig frem til, at Tyskerne alle sammen flytter til Aalborg, hvilket jeg faktisk synes er rigtig god stil. Det må alt andet lige give grobund for et bedre samarbejde og en bedre føling med klubben, at de i dagligdagen er i direkte kontakt med projektet og dets omgivelser.

Det bliver pisse godt! :aabfan:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nye direktører

Indlæg af jonas386 » 1. maj 2023, 16:04

Halamadrid skrev:
1. maj 2023, 11:04
jonas386 skrev:
1. maj 2023, 10:20
Fin nyhed, lad os da endelig følge op med en overlevelse.

Ift storklubbers akademier i mere obskure fodboldlande (Singapore og Australien), så er det selvfølgelig positivt med viden om hvad det helt konkret kræver at starte et akademi, indlogering, trænere etc.

Men det er måske ikke ligefrem steder hvor man arbejder med de bedste talenter, eller hvor man arbejder under det store forventningspres. Det er måske en fordom, men jeg har længe haft en ide om, at majoriteten af de akademier som de store klubber (Liverpool, Real, Barca..) driver i den store verden primært er PR projekter, men det er måske en fordom
Ikke helt enig her. De store klubber har i årtier haft akademier i mange lande. Eksempelvis er Blackburn Rovers ekstremt dygtige på deres akademier. Her har man også legender som Allan Shearer ude som angrebstræner - min nevø er lige blevet trænet af ham i Singapore. Så det er altså ikke kun pr. Fra 15 års alderen kommer der unger fra disse globale akademier til Blackburns eget akademi i England. Alle de store klubber har akademier i et land som Singapore.

At man har været chef for akademier er derfor ikke bare noget man bliver. Kampen om de største talenter globalt er et hundeslagsmål.
Det er netop det min 'PR-projekt' fordom kommer sig af.
Jeg så som barn en dokumentar om Real Madrid, hvor man 'følger' Real Madrid fans fra hele verden, herunder en far og søn fra Ghana eller Nigeria. Faderen bruger hele dage på at rejse fra sin landsby til en større by, hvor der er TV, og han kan se sit yndlingshold spille. Sønnen er vel 10, og må normalt ikke komme med. I dokumentaren får han og endelig lov, og rejser med sin far til den store by. Efter kampen har faderen en overraskelse, og man ser sønnen komme på et Real Madrid akademi i hjemlandet - hans store drøm.

Jeg har hverken før eller siden hørt om (spillere fra) det akademi, og selvom (antager jeg) Real Madrid vel betaler for hele fornøjelsen (formentlig peanuts i det store billede), så har jeg aldrig hørt om en Real Madrid spiller der har taget vejen fra et af deres globale akademier og til førsteholdet. Jeg har heller ikke hørt om andre "topspillere", der har været omkring de her akademier, og så senere hen skabt sig en karriere i europa.
Den her dokumentar er vel 20 år gammel, Gravesen optræder i filmen, så man skulle vel tro, at der bare ville være en eller måske to der har taget turen siden da. Jeg skal ikke afvise at der kan findes eksempler, jeg er bare aldrig stødt på det.

Når man ser hvordan FCN kan hive den ene potentielle topspiller efter den anden fra deres akademi i Ghana, så undrer det mig bare, at man ikke har set noget tilsvarende i bare et eller andet omfang på et noget højere niveau. De fleste store klubber har jo også akademier i Brasilien, men alligevel kommer alle de bedste spillere fra "traditionelle" brasilianske klubber, og ikke igennem et Real Madrid akademi.

Jeg synes heller ikke umiddelbart at have hørt om så mange spillere der er kommet fra akademier i Singapore og derefter taget skridtet til europa, men nu ved jeg heller ikke om det er 'internationale' akademier med spillere fra asien/Australien, eller om det er akademier fyldt med spillere fra Singapore/Malaysia.

Hvad er din nevøs baggrund, hvis man må spørge, og hvordan blev han scoutet til akademiet dernede?

EDIT: Det er den her, og han er fra Senegal https://es.wikipedia.org/wiki/Real,_la_pel%C3%ADcula
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nye direktører

Indlæg af Jakobsen » 1. maj 2023, 19:55

Første bekendtskab med tyskerne virker desværre yderst skuffende. Vi har haltet på rekruttering i 100 år og så disker de simepelthen op med en rekrutteringschef der ingen erfaring har fra fodboldbranchen, men i stedet har arbejdet med sport marketing. Hvordan pokker skal det kvalifificere det til at finde spillere eller give den tilstrækkelige know-how til at gøre det i Superligaen? Et par års erfaring fra marketingafdelingen i HSV giver da ingen proven track record eller erfaring til det.

https://de.linkedin.com/in/julius-nagel-8b960a148

Når man så ser på den anden nøglepost som sportsdirektør har man så gravet Kappermeier frem. Han har da gudskelov fire års erfaring fra en større klub, men hvasd pokker betyder sports coordinator? Det lugter jo hverken af at have signet spillere, haft indflydelse på sportslig strategi eller have stået for det ledelesmæssige. Det er da postiivt, at han faktisk har noget erfaring og vel også positivt at Kenneth Cortsen som trods alt ved et elelr andet roser ham. Omvendt har jeg virkelig svært ved at matche det med at skulle have forstand på strategi eller evne at bygge noget op med en laverestående administrativ stilling i HSV.

https://de.linkedin.com/in/ole-jan-kapp ... 9450176/en

James Gow har da i det mindste et rigtigt fodbold CV og det er positivt og at have været med til at drive akademi for Liverpool siger da trods alt noget. Det er nok den jeg sådan CV-wise er mest positiv omkring. Han er bevist i fodboldverdenen og Liverpool hiver trods alt ikke hvem som helst ind selvom springet er så stort i PL, at de færeste talenter nogensinde når derop.

Figo er klart den jeg er gladest for og jeg håber virkelig, at han har stort mandat. Han kan skabe et miljø der udvikler trænere og spillere, kan skabbe struktur og spillestil omkring u-holdene og kender dansk fodbold. Det er helt klart ham jeg er gladest for.

Kappmeier kan måske godt være godt for vi kender jo trods ikke hans ledelesevener og evne til at bruge sit hold. Her må vi håbe, at han er god.
Det alermarende er klart, at man har valgt at gå med en rekurtteringsansvarlig, som hverken kender dansk fodbold eller har nogen som helst erfaring med at finde spillere. Det synes jeg er virkeligt bekymrende.

Derudover må jeg bare sige, at det generer mig voldsomt, at det blover en ret overfladisk pressemeddelse der kommer ud om så ret vigtige stillinger. Hvorfor er der ikke billeder af vores nye folk? Hvorfor er der ikke nogen uddbyende præsentation udover de overfladiske floskler?
Når man kommer med så unproven folk er man nødt til at stå mere på mål for det og vise hvem man er.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

bjensen
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 22. sep 2020, 13:05

Re: Nye direktører

Indlæg af bjensen » 2. maj 2023, 01:11

Studsede over en podcast episode fra BPTC Sports fra tilbage i december, hvori vores kommende sportsdirektør, Ole Jan Kappmeier, interviewer vores kommende tekniske chef, James Gow. Det kan næsten ikke være tilfældigt, at de har snakket sammen i december allerede :cool:

Personligt synes jeg James Gow kommer ind på nogle ret så essentielle områder, såsom hans tilgang til lederskab og hvilke værdier han står inde for ift. udvikling og dannelse af unge spillere, og det virker til at vi får en yderst kompetent herre ind i stillingen :aabfan:

Vil helt klart anbefale at give den et lyt: https://open.spotify.com/episode/4TldA9fg6s2GX152dzZmd6

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 765
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Nye direktører

Indlæg af Raptorr » 2. maj 2023, 07:47

Jeg tror på det. At de til dels kommer med kompetencer fra andre områder end fodbold, ser jeg ikke nødvendigvis som et problem. De skal drive og udvikle en sportsklub og forretning, og her er jeg ikke i tvivl om, at de ved noget om strategisk ledelse og udvikling indenfor sportens verden. Derudover har de (og vi) Hitzelsperger lige ved hånden som et medlem af bestyrelsen, der i den grad ved noget om fodbold. Hvis de lykkedes med at skabe den røde tråd i spillestil (fra miniput til førstehold), optimere rammerne og træningsfaciliteterne, og ikke mindst skabe et succesfuldt akademi, så tror jeg på, at AaB kan blive en fast del af toppen i dansk fodbold. Det er også en stor opgave, men når man kigger tilbage, så kan jeg ikke huske, at vi har haft et bedre (eller formodet bedre) hold til at stå i spidsen for den sportslige sektor. Endelig er det også værd at huske, at Jacob Larsen bliver en del af den sportslige ledelse, og han er i hvert fald garant for fodboldviden og kendskab til dansk fodbold.

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 220
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nye direktører

Indlæg af haghdk » 2. maj 2023, 09:03

Setuppet lyder vanvittigt spændende. Det eneste jeg kan være bekymret over, er at vores nye sportsdirektør er en del af den tyske gruppe. Jeg ved ikke om det kan være farligt, hvis og KUN hvis, at det skulle gå dårligt. Det ville være en mærkelig situation hvis bestyrelsen skulle fyre en af klubbens investorer.

Jeg antager, at det er noget de har diskuteret.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nye direktører

Indlæg af Funky » 2. maj 2023, 09:55

Could be wrong, men jeg synes, det lugter af, at vi ikke skal forvente, at GL skal være en købeklub. Vi skal udvikle talenter, og ka hænde, tyskerne først og fremmest er faldet for for AaB pga. det store opland, man har for sig selv.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Nye direktører

Indlæg af Gnu » 2. maj 2023, 11:09

Det her understreger i hvert fald med al tydelighed, at det er tyskerne der sidder tungt på magten, selvom de formelt set kun er minoritetsejere. For 15 millioner kr. og 20 procents ejerskab har de fået to mænd i bestyrelsen og napper posterne som sportsdirektør, teknisk chef og scouting- og rekrutteringschef.

Det er i øvrigt et lidt mærkeligt setup at medejeren Ole Jan Kappmeier som sportsdirektør skal referere til sine medejer-venner i bestyrelsen.

Den nu tidligere ledelse blev ofte beskyldt for indspisthed, men hvad kalder vi så det her?

- Thomas Hitzlsperger: Fodboldmand, som sikkert er god at have i bestyrelsen.
- Jan Peters: At han er fars dreng lader til at være hans vægtigste meritter. Ingen erfaring med at drive fodboldforretning.
- Ole Jan Kippmeier: Konsulent- og strategiarbejde, podcastvært. Ingen erfaring som sportsdirektør.
- Julius Nagel: Den nye rekrutteringschef kommer simpelthen fra en kommerciel stilling hos Puma. Hans kompetencer inden for rekruttering er ét stort spørgsmålstegn.
- James Gow: Også en af tyskernes mænd. Liverpool-baggrunden lyder besnærende, men de seneste par år har han været lidt rundt omkring.

Måske går det hele hen og bliver godt med det her setup, og det er godt, at der er kommet folk ind på nogle pladser, som AaB har forsømt, men der rejser sig også nogle store spørgsmålstegn.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 432
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Nye direktører

Indlæg af DenSataniskeHest » 2. maj 2023, 11:15

Gnu skrev:
2. maj 2023, 11:09
Det her understreger i hvert fald med al tydelighed, at det er tyskerne der sidder tungt på magten, selvom de formelt set kun er minoritetsejere. For 15 millioner kr. og 20 procents ejerskab har de fået to mænd i bestyrelsen og napper posterne som sportsdirektør, teknisk chef og scouting- og rekrutteringschef.

Det er i øvrigt et lidt mærkeligt setup at medejeren Ole Jan Kappmeier som sportsdirektør skal referere til sine medejer-venner i bestyrelsen.

Den nu tidligere ledelse blev ofte beskyldt for indspisthed, men hvad kalder vi så det her?

- Thomas Hitzlsperger: Fodboldmand, som sikkert er god at have i bestyrelsen.
- Jan Peters: At han er fars dreng lader til at være hans vægtigste meritter. Ingen erfaring med at drive fodboldforretning.
- Ole Jan Kippmeier: Konsulent- og strategiarbejde, podcastvært. Ingen erfaring som sportsdirektør.
- Julius Nagel: Den nye rekrutteringschef kommer simpelthen fra en kommerciel stilling hos Puma. Hans kompetencer inden for rekruttering er ét stort spørgsmålstegn.
- James Gow: Også en af tyskernes mænd. Liverpool-baggrunden lyder besnærende, men de seneste par år har han været lidt rundt omkring.

Måske går det hele hen og bliver godt med det her setup, og det er godt, at der er kommet folk ind på nogle pladser, som AaB har forsømt, men der rejser sig også nogle store spørgsmålstegn.
lyder mere som om de har en plan, noget man ikke har set i AaB længe, så jeg kan godt forstå folk bliver foviret.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Nye direktører

Indlæg af Maglau » 2. maj 2023, 11:28

Kan sagtens få øje på bekymringen over tyskernes manglende erfaring og frygten for at vi kommer til være deres kravlegård. Et sted hvor erfaringer opbygges på læring af fejl - store og små - inden de tager næste step - videre til en større klub evt i Bundesligaen eller forlader fodbold verden fordi der gået lort i den og de ikke lykkes med AaB.

Men på den anden side var hverken Benham eller Ankersens meritter og cv imponerende udi fodboldklubdrift da entrerede i Brentford og FCM. Men det er gået ganske godt alligevel fordi de kom med nogle andre erfaringer og var dygtige folk helt generelt.

Jeg vælger at tage FCM “mindset” på når jeg kigger på tyskernes indtog.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nye direktører

Indlæg af Hanga » 2. maj 2023, 12:41

Maglau skrev:
2. maj 2023, 11:28
Kan sagtens få øje på bekymringen over tyskernes manglende erfaring og frygten for at vi kommer til være deres kravlegård. Et sted hvor erfaringer opbygges på læring af fejl - store og små - inden de tager næste step - videre til en større klub evt i Bundesligaen eller forlader fodbold verden fordi der gået lort i den og de ikke lykkes med AaB.

Men på den anden side var hverken Benham eller Ankersens meritter og cv imponerende udi fodboldklubdrift da entrerede i Brentford og FCM. Men det er gået ganske godt alligevel fordi de kom med nogle andre erfaringer og var dygtige folk helt generelt.

Jeg vælger at tage FCM “mindset” på når jeg kigger på tyskernes indtog.
Den store forskel er dog at FCM hele vejen har haft Steinlein som direktør, og han har naturligvis ageret "bindeled" mellem ejerne og folkene i klubben. Han har uden tvivl været med omkring sportslige beslutninger også. Ligeledes er Ankersen dansker og jeg tror ikke man skal undervurdere betydning af forståelsen for den danske kultur.

Her står vi mere på bar bund i AaB som det er nu. Jesper Dalum kommer jo næppe til at have i nærheden af samme indflydelse på de sportslige beslutninger. Vi ved endnu ikke hvem den permanente direktør bliver, så det bliver spændende at følge.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Nye direktører

Indlæg af Maglau » 2. maj 2023, 13:16

Hanga skrev:
2. maj 2023, 12:41
Maglau skrev:
2. maj 2023, 11:28
Kan sagtens få øje på bekymringen over tyskernes manglende erfaring og frygten for at vi kommer til være deres kravlegård. Et sted hvor erfaringer opbygges på læring af fejl - store og små - inden de tager næste step - videre til en større klub evt i Bundesligaen eller forlader fodbold verden fordi der gået lort i den og de ikke lykkes med AaB.

Men på den anden side var hverken Benham eller Ankersens meritter og cv imponerende udi fodboldklubdrift da entrerede i Brentford og FCM. Men det er gået ganske godt alligevel fordi de kom med nogle andre erfaringer og var dygtige folk helt generelt.

Jeg vælger at tage FCM “mindset” på når jeg kigger på tyskernes indtog.
Den store forskel er dog at FCM hele vejen har haft Steinlein som direktør, og han har naturligvis ageret "bindeled" mellem ejerne og folkene i klubben. Han har uden tvivl været med omkring sportslige beslutninger også. Ligeledes er Ankersen dansker og jeg tror ikke man skal undervurdere betydning af forståelsen for den danske kultur.

Her står vi mere på bar bund i AaB som det er nu. Jesper Dalum kommer jo næppe til at have i nærheden af samme indflydelse på de sportslige beslutninger. Vi ved endnu ikke hvem den permanente direktør bliver, så det bliver spændende at følge.
Jeg er overbevist om at det IKKE bliver en fodboldmand da den del er dækket af i den sportslige sektor. Det bliver enten en hardcore økonomi/tal mand med revisor blik der skal holde styr på økonomien eller en kommerciel orienteret person der skal booste sponsor og matcday indtægterne.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Nye direktører

Indlæg af FIDEL » 2. maj 2023, 13:31

Min umiddelbare reaktion på dette nye set-up er godt nok blandet. Indtil videre er udtalelserne ret fluffy og generelle.

På en måde virker ansættelserne af Kappmeier og Nagel naive, da de ikke har konkret erfaring inden for de stillinger de er ansat i. Min første tanke er, at de skal have opbygget mere erfaring i en fodboldklub. Jeg forstår ikke helt hvorfor Hitzelsperger ikke skal være sportsdirektør, som der umiddelbart var lagt op til.
Jeg synes det hele lugter lidt af endnu en case, hvor en tysk investorgruppe undervurderer dansk fodbold.

Det er dog positivt, at SSEE22 placerer deres egne numser i klaskehøjde og skal indgå i det daglige arbejde, hvilket viser seriøsitet og ambitioner. Jeg er dog meget spændt på hvordan tyskerne kommer til at agere i det næste transfervindue samt fremadrettet i transfervinduerne. Mon ikke, at Nagel får hjælp fra Kappmeier og Hitzlsperger i forbindelse med transfers ind/ud?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nye direktører

Indlæg af Hanga » 2. maj 2023, 13:44

Maglau skrev:
2. maj 2023, 13:16
Hanga skrev:
2. maj 2023, 12:41
Maglau skrev:
2. maj 2023, 11:28
Kan sagtens få øje på bekymringen over tyskernes manglende erfaring og frygten for at vi kommer til være deres kravlegård. Et sted hvor erfaringer opbygges på læring af fejl - store og små - inden de tager næste step - videre til en større klub evt i Bundesligaen eller forlader fodbold verden fordi der gået lort i den og de ikke lykkes med AaB.

Men på den anden side var hverken Benham eller Ankersens meritter og cv imponerende udi fodboldklubdrift da entrerede i Brentford og FCM. Men det er gået ganske godt alligevel fordi de kom med nogle andre erfaringer og var dygtige folk helt generelt.

Jeg vælger at tage FCM “mindset” på når jeg kigger på tyskernes indtog.
Den store forskel er dog at FCM hele vejen har haft Steinlein som direktør, og han har naturligvis ageret "bindeled" mellem ejerne og folkene i klubben. Han har uden tvivl været med omkring sportslige beslutninger også. Ligeledes er Ankersen dansker og jeg tror ikke man skal undervurdere betydning af forståelsen for den danske kultur.

Her står vi mere på bar bund i AaB som det er nu. Jesper Dalum kommer jo næppe til at have i nærheden af samme indflydelse på de sportslige beslutninger. Vi ved endnu ikke hvem den permanente direktør bliver, så det bliver spændende at følge.
Jeg er overbevist om at det IKKE bliver en fodboldmand da den del er dækket af i den sportslige sektor. Det bliver enten en hardcore økonomi/tal mand med revisor blik der skal holde styr på økonomien eller en kommerciel orienteret person der skal booste sponsor og matcday indtægterne.
Det tror jeg nemlig også. Og det var lidt min pointe. At sammenligningen til FCM ikke rigtig kan bruges da de hele tiden har haft Steinlein med hånden på det sportslige også. I AaB bliver det kun Figo der kan komme med et dansk og AaB-historisk indspark.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Nye direktører

Indlæg af raekkeettre » 2. maj 2023, 14:07

Hanga skrev:
2. maj 2023, 13:44
Maglau skrev:
2. maj 2023, 13:16
Hanga skrev:
2. maj 2023, 12:41
Maglau skrev:
2. maj 2023, 11:28
Kan sagtens få øje på bekymringen over tyskernes manglende erfaring og frygten for at vi kommer til være deres kravlegård. Et sted hvor erfaringer opbygges på læring af fejl - store og små - inden de tager næste step - videre til en større klub evt i Bundesligaen eller forlader fodbold verden fordi der gået lort i den og de ikke lykkes med AaB.

Men på den anden side var hverken Benham eller Ankersens meritter og cv imponerende udi fodboldklubdrift da entrerede i Brentford og FCM. Men det er gået ganske godt alligevel fordi de kom med nogle andre erfaringer og var dygtige folk helt generelt.

Jeg vælger at tage FCM “mindset” på når jeg kigger på tyskernes indtog.
Den store forskel er dog at FCM hele vejen har haft Steinlein som direktør, og han har naturligvis ageret "bindeled" mellem ejerne og folkene i klubben. Han har uden tvivl været med omkring sportslige beslutninger også. Ligeledes er Ankersen dansker og jeg tror ikke man skal undervurdere betydning af forståelsen for den danske kultur.

Her står vi mere på bar bund i AaB som det er nu. Jesper Dalum kommer jo næppe til at have i nærheden af samme indflydelse på de sportslige beslutninger. Vi ved endnu ikke hvem den permanente direktør bliver, så det bliver spændende at følge.
Jeg er overbevist om at det IKKE bliver en fodboldmand da den del er dækket af i den sportslige sektor. Det bliver enten en hardcore økonomi/tal mand med revisor blik der skal holde styr på økonomien eller en kommerciel orienteret person der skal booste sponsor og matcday indtægterne.
Det tror jeg nemlig også. Og det var lidt min pointe. At sammenligningen til FCM ikke rigtig kan bruges da de hele tiden har haft Steinlein med hånden på det sportslige også. I AaB bliver det kun Figo der kan komme med et dansk og AaB-historisk indspark.
Hvis vi ryger ned i 1. div - forbliver vores økonomichef som adm. direktør - hvis vi bliver i superligaen, tror jeg der kommer en mere kommmerciel orienteret person ind.

Besvar