Nye direktører

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2556
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Nye direktører

Indlæg af baresi » 28. apr 2023, 11:05

DarkHorse9000 skrev:
28. apr 2023, 08:53
baresi skrev:
28. apr 2023, 07:37
Jakobsen skrev:
28. apr 2023, 00:17
baresi skrev:
27. apr 2023, 22:58
Sikker på vi står med en ret kompetent herre i næste uge.
Spændende
Kan du give nogle hint. Hvilken post? Nationalitet? Type?
jeg ved kun han præsenteres i næste uge - og der kommer mere kompetence ind og ikke en fantast - overrasker mig ikke hvis modersproget er tysk (står for min egen regning - ikke rygte)
Tænk hvis din kilde havde meldt os tæt på en inkompetent fanstast med tyske aner :D
det der blev sagt er at den nye mand er ordentlig, skarp, godt netværk og at han har næse for talenter også.
Så må vi se hvad det betyder

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 449
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Nye direktører

Indlæg af DarkHorse9000 » 28. apr 2023, 15:46

baresi skrev:
28. apr 2023, 11:05
DarkHorse9000 skrev:
28. apr 2023, 08:53
baresi skrev:
28. apr 2023, 07:37
Jakobsen skrev:
28. apr 2023, 00:17
baresi skrev:
27. apr 2023, 22:58
Sikker på vi står med en ret kompetent herre i næste uge.
Spændende
Kan du give nogle hint. Hvilken post? Nationalitet? Type?
jeg ved kun han præsenteres i næste uge - og der kommer mere kompetence ind og ikke en fantast - overrasker mig ikke hvis modersproget er tysk (står for min egen regning - ikke rygte)

Tænk hvis din kilde havde meldt os tæt på en inkompetent fanstast med tyske aner :D
det der blev sagt er at den nye mand er ordentlig, skarp, godt netværk og at han har næse for talenter også.
Så må vi se hvad det betyder
Tak fordi du deler.

Jeg håber fortsat de trækker en upcoming dansker op af hatten.

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Nye direktører

Indlæg af DenGamleMand » 28. apr 2023, 17:24

baresi skrev:
27. apr 2023, 22:58
Sikker på vi står med en ret kompetent herre i næste uge.
Er det Kit-manden? Karma is a bitch, Bælum!
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7828
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nye direktører

Indlæg af Forza » 29. apr 2023, 17:03

baresi skrev:
28. apr 2023, 11:05
DarkHorse9000 skrev:
28. apr 2023, 08:53
baresi skrev:
28. apr 2023, 07:37
Jakobsen skrev:
28. apr 2023, 00:17
baresi skrev:
27. apr 2023, 22:58
Sikker på vi står med en ret kompetent herre i næste uge.
Spændende
Kan du give nogle hint. Hvilken post? Nationalitet? Type?
jeg ved kun han præsenteres i næste uge - og der kommer mere kompetence ind og ikke en fantast - overrasker mig ikke hvis modersproget er tysk (står for min egen regning - ikke rygte)
Tænk hvis din kilde havde meldt os tæt på en inkompetent fanstast med tyske aner :D
det der blev sagt er at den nye mand er ordentlig, skarp, godt netværk og at han har næse for talenter også.
Så må vi se hvad det betyder
Håber bare han har erfaring med superligaen. Jeg orker ikke 1-2 års tilvænning hvor manden skal forstå niveauet først.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Nye direktører

Indlæg af Lyfe » 29. apr 2023, 19:46

Forza skrev:
29. apr 2023, 17:03
baresi skrev:
28. apr 2023, 11:05
DarkHorse9000 skrev:
28. apr 2023, 08:53
baresi skrev:
28. apr 2023, 07:37
Jakobsen skrev:
28. apr 2023, 00:17
baresi skrev:
27. apr 2023, 22:58
Sikker på vi står med en ret kompetent herre i næste uge.
Spændende
Kan du give nogle hint. Hvilken post? Nationalitet? Type?
jeg ved kun han præsenteres i næste uge - og der kommer mere kompetence ind og ikke en fantast - overrasker mig ikke hvis modersproget er tysk (står for min egen regning - ikke rygte)
Tænk hvis din kilde havde meldt os tæt på en inkompetent fanstast med tyske aner :D
det der blev sagt er at den nye mand er ordentlig, skarp, godt netværk og at han har næse for talenter også.
Så må vi se hvad det betyder
Håber bare han har erfaring med superligaen. Jeg orker ikke 1-2 års tilvænning hvor manden skal forstå niveauet først.
Eller tænk hvis det faktisk er en udlænding med erfaring fra lignende stillinger der viser sig at være langt bedre end alle dem der har kørt i rotation i suppen.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5201
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nye direktører

Indlæg af Jakobsen » 29. apr 2023, 22:45

Lyfe skrev:
Forza skrev:
29. apr 2023, 17:03
baresi skrev:
28. apr 2023, 11:05
DarkHorse9000 skrev:
28. apr 2023, 08:53
baresi skrev:
28. apr 2023, 07:37
Jakobsen skrev:
28. apr 2023, 00:17
Spændende
Kan du give nogle hint. Hvilken post? Nationalitet? Type?
jeg ved kun han præsenteres i næste uge - og der kommer mere kompetence ind og ikke en fantast - overrasker mig ikke hvis modersproget er tysk (står for min egen regning - ikke rygte)
Tænk hvis din kilde havde meldt os tæt på en inkompetent fanstast med tyske aner :D
det der blev sagt er at den nye mand er ordentlig, skarp, godt netværk og at han har næse for talenter også.
Så må vi se hvad det betyder
Håber bare han har erfaring med superligaen. Jeg orker ikke 1-2 års tilvænning hvor manden skal forstå niveauet først.
Eller tænk hvis det faktisk er en udlænding med erfaring fra lignende stillinger der viser sig at være langt bedre end alle dem der har kørt i rotation i suppen.
Præcis - jeg tænker da mere det handler om erfaring fra sammenligneligt niveau eller bedre. Men tyskerne er jo rigtige fodboldfolk så jeg er egentlig ikke så bange.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Nye direktører

Indlæg af Anubit » 1. maj 2023, 09:05

Så kom den sportslige ledelse på plads. Lyder altså som et par spændende navne, som man læser igennem nyheden
https://aabsport.dk/nyheder/2023/april/ ... landshold/
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Nye direktører

Indlæg af FlemmingG » 1. maj 2023, 09:37

Lyder som et meget, meget spændende sportslig ledelse. Men også 3 nye mand, som ikke har erfaring med dansk fodbold og niveauet i den danske liga. Er dog overbevist om, at de er godt forberedt på opgaven… bliver ekstremt spændende at se hvordan de ser på truppen og hvordan det forestående transfervindue ser ud. Overlever vi i superligaen, går jeg ud fra at vi kører videre med nogenlunde det samme sportslige budget som hidtil - glæder mig virkeligt til at se hvordan de vælger at prioritere de penge

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Nye direktører

Indlæg af Lyfe » 1. maj 2023, 09:37

Anubit skrev:
1. maj 2023, 09:05
Så kom den sportslige ledelse på plads. Lyder altså som et par spændende navne, som man læser igennem nyheden
https://aabsport.dk/nyheder/2023/april/ ... landshold/
Så blev posten da rystet godt og grundigt. Lyder som nogle kompetente herre vi får ind på de 3 poster uden jeg kender noget til nogen af dem.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Nye direktører

Indlæg af FlemmingG » 1. maj 2023, 09:38

Skulle der være nogen der kender lidt til de nye folk? Specielt James Gow og Julius Nagel?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Nye direktører

Indlæg af doukas » 1. maj 2023, 09:41

Kæft det bliver spændende - og dejligt, at Figo har beholdt sin plads i den sportslige ledelse.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1203
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Nye direktører

Indlæg af Reyad » 1. maj 2023, 09:52

Så blev posen da rystet :-)

Fællesnævneren for de tre er helt sikkert, at deres CV ligger et godt stykke over, hvad vi i AaB kan forvente. Især i den nuværende situation. Fælles for dem er også, at de ingen erfaring har med dansk fodbold. Dette skal ses som starten på et langt, sejt træk, hvor AaB skal gendannes gennem et strategisk fokus på unge talenter og udvikling af spillere til ud fra en specifik strategi. Alting lyder helt rigtigt, men det sværeste er selvfølgelig at eksekvere det.
Positivt er det også, at det virker til at være en opgradering på rektrutteringsfronten.

Vælger at være positiv og ser det langt mere spændende end hvis man havde hevet en tidligere AaB'er ind til at drive biksen videre. Her har man virkelig fokuseret på udvikling. Og det er der brug for.

Derfor tror jeg også, at der er lagt ambitiøse planer for, hvad der eventuelt måtte ske, hvis vi rykker ned. Kunne sagtens forestille mig, at man fortsatte med et højt økonomisk setup, også startede med at få vendt hele biksen.
Umiddelbart tænker jeg at Hiljemark som type ville passe godt ind i dette setup med meget ambitiøse nye (med)ejere og en helt ny struktur.

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 964
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Nye direktører

Indlæg af gwailo » 1. maj 2023, 09:52

FlemmingG skrev:
1. maj 2023, 09:38
Skulle der være nogen der kender lidt til de nye folk? Specielt James Gow og Julius Nagel?
James Gow har arbejdet i Liverpool i forskellige roller - bl.a. community programmes og performancaanalytiker. Derefter ser hans karriere ca. sådan her ud og det vidner om en mand, der er vandt til at arbejder i forskellige kulturer:
- 1 år i Kina hvor han startede Liverpools akedemi
- 1 år i SIngapore som chef for et andet akademi
- 4 1/2 som chef for Liverpools akademi i Australien
- Uddannet som skiinstruktør
- Opstart og fokus på egen forretning
- 1 1/2 som teknisk direktør i Abu Dhabi

Man kan høre meget mere til ham i podcasten Inspiring Champions fra BPTC hvor Ole Jann Kappmeier for øvrigt er medvært:
https://podcasts.apple.com/gb/podcast/2 ... 0591041238

Det lugter af at han er her i nogle få år hvor han bygger op.

Det er en stor omvæltning men jeg er også generel positiv. Især over for at det ikke kun er en sportsdirektør, men en tydelig struktur omkring alt fra generel sportslig strategi, rekruttering, akademi, spillestil, trænere m.m.
Vi har behov for at få bygget det som Bælum, Inge Andre og Søren Krogh fejlede med.
// gwailo

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Nye direktører

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 1. maj 2023, 09:59

- Der er en evig diskussion i Aalborg, om det er for indspist eller ej i AaB. Folk kan jo ikke bestemme sig. Nu har klubben i de seneste år prøvet noget andet, så kan de selv vurdere, om det gør den store forskel, eller om det handler om at have de rette mennesker, siger Jacob Friis.

Den kan de så tænke over i det nordjyske
.

Nu får vi da virkelig prøvet noget nyt... :|
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Nye direktører

Indlæg af emenike » 1. maj 2023, 10:00

Har vi egentlig nogensinde haft en decideret Head of Scouting før? Mener, at meget af det ansvar mest af alt har ligget ved de forskellige sportsdirektør/chefer tidligere, med dertil temmelig varierende succes.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10701
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nye direktører

Indlæg af jonas386 » 1. maj 2023, 10:20

Fin nyhed, lad os da endelig følge op med en overlevelse.

Ift storklubbers akademier i mere obskure fodboldlande (Singapore og Australien), så er det selvfølgelig positivt med viden om hvad det helt konkret kræver at starte et akademi, indlogering, trænere etc.

Men det er måske ikke ligefrem steder hvor man arbejder med de bedste talenter, eller hvor man arbejder under det store forventningspres. Det er måske en fordom, men jeg har længe haft en ide om, at majoriteten af de akademier som de store klubber (Liverpool, Real, Barca..) driver i den store verden primært er PR projekter, men det er måske en fordom
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Halamadrid
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30. maj 2016, 07:26
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Nye direktører

Indlæg af Halamadrid » 1. maj 2023, 11:04

jonas386 skrev:
1. maj 2023, 10:20
Fin nyhed, lad os da endelig følge op med en overlevelse.

Ift storklubbers akademier i mere obskure fodboldlande (Singapore og Australien), så er det selvfølgelig positivt med viden om hvad det helt konkret kræver at starte et akademi, indlogering, trænere etc.

Men det er måske ikke ligefrem steder hvor man arbejder med de bedste talenter, eller hvor man arbejder under det store forventningspres. Det er måske en fordom, men jeg har længe haft en ide om, at majoriteten af de akademier som de store klubber (Liverpool, Real, Barca..) driver i den store verden primært er PR projekter, men det er måske en fordom
Ikke helt enig her. De store klubber har i årtier haft akademier i mange lande. Eksempelvis er Blackburn Rovers ekstremt dygtige på deres akademier. Her har man også legender som Allan Shearer ude som angrebstræner - min nevø er lige blevet trænet af ham i Singapore. Så det er altså ikke kun pr. Fra 15 års alderen kommer der unger fra disse globale akademier til Blackburns eget akademi i England. Alle de store klubber har akademier i et land som Singapore.

At man har været chef for akademier er derfor ikke bare noget man bliver. Kampen om de største talenter globalt er et hundeslagsmål.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Nye direktører

Indlæg af Gnu » 1. maj 2023, 11:21

Så er posen rystet, men det er lidt svært at gennemskue, hvad de nye folk kommer med udover James Gow, der virker til at have solid erfaring fra fodboldverden. Men hvad er det fx, der kvalificerer Ole Jan Kappmeier til posten som sportsdirektør? Han har selvsagt ingen erfaring eller indsigt i det danske marked, hvilket måske kunne opvejes af solid erfaring fra andre steder. Men han er en konsulenttype, podcastvært (WTF?!) og så har han været sports project coordinator (meget fluffy titel) i HSV i en periode, hvor klubben blev kørt i sænk og rykkede ned.

Det er muligt, at han er dygtig, men det er et CV, der gør mig skeptisk.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Nye direktører

Indlæg af Erasmus Montanus » 1. maj 2023, 11:46

Gnu skrev:
1. maj 2023, 11:21
Så er posen rystet, men det er lidt svært at gennemskue, hvad de nye folk kommer med udover James Gow, der virker til at have solid erfaring fra fodboldverden. Men hvad er det fx, der kvalificerer Ole Jan Kappmeier til posten som sportsdirektør? Han har selvsagt ingen erfaring eller indsigt i det danske marked, hvilket måske kunne opvejes af solid erfaring fra andre steder. Men han er en konsulenttype, podcastvært (WTF?!) og så har han været sports project coordinator (meget fluffy titel) i HSV i en periode, hvor klubben blev kørt i sænk og rykkede ned.

Det er muligt, at han er dygtig, men det er et CV, der gør mig skeptisk.
Og en scout med solid erfaring fra... Puma!

Men altså. Aner intet om nogen af dem. De kommer hertil med, ja, anderledes erfaring.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Nye direktører

Indlæg af Maglau » 1. maj 2023, 12:06

Erasmus Montanus skrev:
1. maj 2023, 11:46
Gnu skrev:
1. maj 2023, 11:21
Så er posen rystet, men det er lidt svært at gennemskue, hvad de nye folk kommer med udover James Gow, der virker til at have solid erfaring fra fodboldverden. Men hvad er det fx, der kvalificerer Ole Jan Kappmeier til posten som sportsdirektør? Han har selvsagt ingen erfaring eller indsigt i det danske marked, hvilket måske kunne opvejes af solid erfaring fra andre steder. Men han er en konsulenttype, podcastvært (WTF?!) og så har han været sports project coordinator (meget fluffy titel) i HSV i en periode, hvor klubben blev kørt i sænk og rykkede ned.

Det er muligt, at han er dygtig, men det er et CV, der gør mig skeptisk.
Og en scout med solid erfaring fra... Puma!

Men altså. Aner intet om nogen af dem. De kommer hertil med, ja, anderledes erfaring.
Noget tyder på at han skal have en meget meget overordnet rolle som sportslig ansvarlig.
Tror der bliver en knivskarp opdeling i direktionen hvor den adm dir referer ind til bestyrelsen på økonomi, HR og kommercielle drifts/resultater mens kapmeier er på hele den sportslige del med setuppet etc. som jo er i kæmpefokus på opbygning.
Han får helt sikkert brug for at lytte og rådføre sig med sit team på de konkrete sportslige tiltag. Tror han strategisk skal sikre sig gennemførelsen af alle tiltag
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar