Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
optimisten
2. div
2. div
Indlæg: 100
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af optimisten » 5. dec 2023, 10:34

Funky skrev:
5. dec 2023, 10:11
Spændende indkøb, som vidner om, at man har blik for, for holdets akilleshæl ligger. Og javel, manden er ikke fra Vendsyssel, men jeg har altid tænkt på vores svenske og norske spillere som ret tæt forbundne med AaB's identitet. Det har været mere fremmed fugl at hente tjøwnhaunere ind.
Nemlig. Svenskere og nordmænd har været en central del af AaB's identitet i 25 år. Det er glimrende at dette fortsætter.

Synes dog at vi med ham Køge-spilleren nærmer os den øvre grænse for de mere random u'lændinge.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2539
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af troelsh » 5. dec 2023, 10:44

I øvrigt værd at bemærke at Daniel Ask, ligesom Widell, ligger vægt på Hiljemark er træner i klubben. Ingen tvivl om Hiljemark har et stort navn i Sverige

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af jonas386 » 5. dec 2023, 10:45

Normalt ville jeg være helt enig med frederikshavneren, men de seneste mange års præstationer, eller mangel på samme, fra de nordjyske "talenter", sammenkoblet med deres røvsyge udstråling og komiske Ali kommunikation, er omvendt sådan noget der dræber min interesse for klubben og ikke mindst spillerne.

Jeg er så helt enig i, at det er ved at blive et skråplan, hvor vi begynder at ligne GF i de rigtig dårlige år, eller Vejle, med en trup domineret af middelmådige udlændinge som hverken har charme, sjæl eller kvalitet..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Jakobsen » 5. dec 2023, 10:46

optimisten skrev:
5. dec 2023, 10:34
Funky skrev:
5. dec 2023, 10:11
Spændende indkøb, som vidner om, at man har blik for, for holdets akilleshæl ligger. Og javel, manden er ikke fra Vendsyssel, men jeg har altid tænkt på vores svenske og norske spillere som ret tæt forbundne med AaB's identitet. Det har været mere fremmed fugl at hente tjøwnhaunere ind.
Nemlig. Svenskere og nordmænd har været en central del af AaB's identitet i 25 år. Det er glimrende at dette fortsætter.

Synes dog at vi med ham Køge-spilleren nærmer os den øvre grænse for de mere random u'lændinge.
Nordmænd/svenskere er fint nok, men det skal jo også være dem med kvalitet og ikke Granli, Jones Kusi-Asare, Daniel Hoch, Chanko osv.
Så må vi se om Ask kan blive kvalitet.
Jeg kan godt lide skudsmålene på spillertypen og bedste spiller i næstbedste svenske er trods alt nok stadig en habil Superligaspiller, men jeg er no også lidt tvivlsom på om han vil være noget særligt i Superligaen.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2190
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Sauer » 5. dec 2023, 11:19

Jakobsen skrev:
5. dec 2023, 10:46
optimisten skrev:
5. dec 2023, 10:34
Funky skrev:
5. dec 2023, 10:11
Spændende indkøb, som vidner om, at man har blik for, for holdets akilleshæl ligger. Og javel, manden er ikke fra Vendsyssel, men jeg har altid tænkt på vores svenske og norske spillere som ret tæt forbundne med AaB's identitet. Det har været mere fremmed fugl at hente tjøwnhaunere ind.
Nemlig. Svenskere og nordmænd har været en central del af AaB's identitet i 25 år. Det er glimrende at dette fortsætter.

Synes dog at vi med ham Køge-spilleren nærmer os den øvre grænse for de mere random u'lændinge.
Nordmænd/svenskere er fint nok, men det skal jo også være dem med kvalitet og ikke Granli, Jones Kusi-Asare, Daniel Hoch, Chanko osv.
Så må vi se om Ask kan blive kvalitet.
Jeg kan godt lide skudsmålene på spillertypen og bedste spiller i næstbedste svenske er trods alt nok stadig en habil Superligaspiller, men jeg er no også lidt tvivlsom på om han vil være noget særligt i Superligaen.
Granli var en god mand for AaB. Synes ikke, han hører til i den pulje af spillere.

Spændende med Ask. Kan se, at Julius Nagel er med på billederne til præsentationen. Var det også ham, der hjalp med at finde Widell?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Gaarde6 » 5. dec 2023, 11:33

Jeg synes det er så fint at man kigger på spillerens kvalitet og ikke på hans pas og nationalitet.
Vi har i gennem tiden haft ALT ALT for mange spillere på kontrakt, som ikke var gode nok. Men de var på kontrakt fordi de var fra Nordjylland.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af martinaalborg » 5. dec 2023, 12:30

Bundgaard skrev:
5. dec 2023, 10:20
Det undre mig lidt at man offentliggør denne transfer med Daniel Ask og ikke den der transfer med Jubril Adedeji fra HB Køge som ham Per rud fjolset fra HB Køge mente AaB har sagt han ikke må spille eller har jeg bare misset noget
det er da GENIALT....
hvis det kan tirre Per Ruuuuud mere

FEDE
1. div
1. div
Indlæg: 257
Tilmeldt: 30. jul 2019, 09:59
Favoritspiller: Søren Dissing

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af FEDE » 5. dec 2023, 12:31

Lyfe skrev:
5. dec 2023, 10:10
troelsh skrev:
5. dec 2023, 10:06
Lyfe skrev:
5. dec 2023, 10:00
troelsh skrev:
5. dec 2023, 09:58
Aalborg frederikshavner skrev:
5. dec 2023, 09:46
Hele Nordjyllands Hold har pt. 6 nordjyder i truppen (Ross, Højholt, Helenius, Pedersen, Ahlmann og Andersen) hvoraf de tre sidstnævnte formentlig synger på sidste vers.

Det lokale tilhørsforhold forsvinder stille og roligt og den multikulturelle trup kunne hvis man ikke vidste bedre lige så vel være hjemmehørende i eksempelvis Vejle eller Haugesund.

Som skrevet før er det bl.a. derfor at min interesse for AaB bliver mindre og mindre
Vi har en ungdomsafdeling der er blevet syltet i mange år, og først er på vej frem igen, især u17 og u15, der skal nok komme flere lokale drenge op ligesom Otoa og senest Bomholt.

Jeg er mere bekymret hvis dem vi henter ikke har den rette mentalitet, og her forlyder det vores HB Køge signing er lidt speciel, det kan bekymre mig.
Otoa er fra Roskilde
Otoa er mere nordjysk af sind end Niels Hausgaard
Det kan godt være, men Widell bliver heller ikke Nordjyde selvom han kan være det af sind...
Jeg må bare indrømme jeg er helt ligeglad med om vores hold består af Nordjyder eller ikke. Vil langt hellere have Otoa vi har hentet i Roskilde end spille med en der er født i Nordjylland.
kan godt følge at det vil være bedst med en dansk stamme på holdet, men om de er født i Roskilde eller løkken jeg ligeglad med.
Spot on :thumbsup:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Funky » 5. dec 2023, 12:42

Sauer skrev:
5. dec 2023, 11:19
Jakobsen skrev:
5. dec 2023, 10:46
optimisten skrev:
5. dec 2023, 10:34
Funky skrev:
5. dec 2023, 10:11
Spændende indkøb, som vidner om, at man har blik for, for holdets akilleshæl ligger. Og javel, manden er ikke fra Vendsyssel, men jeg har altid tænkt på vores svenske og norske spillere som ret tæt forbundne med AaB's identitet. Det har været mere fremmed fugl at hente tjøwnhaunere ind.
Nemlig. Svenskere og nordmænd har været en central del af AaB's identitet i 25 år. Det er glimrende at dette fortsætter.

Synes dog at vi med ham Køge-spilleren nærmer os den øvre grænse for de mere random u'lændinge.
Nordmænd/svenskere er fint nok, men det skal jo også være dem med kvalitet og ikke Granli, Jones Kusi-Asare, Daniel Hoch, Chanko osv.
Så må vi se om Ask kan blive kvalitet.
Jeg kan godt lide skudsmålene på spillertypen og bedste spiller i næstbedste svenske er trods alt nok stadig en habil Superligaspiller, men jeg er no også lidt tvivlsom på om han vil være noget særligt i Superligaen.
Granli var en god mand for AaB. Synes ikke, han hører til i den pulje af spillere.

Spændende med Ask. Kan se, at Julius Nagel er med på billederne til præsentationen. Var det også ham, der hjalp med at finde Widell?
Helt enig vedr. Granli. Han var sgu en god mand for os.
med den alder, Ask kommer med, så er det måske også tænkeligt, at han er en spiller, vi kommer til at bygge op omkring i længere tid end Widell? (som jeg tror, vi skal være heldige for at have i klubben mere end 1 sæson i superligaen...).
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af doukas » 5. dec 2023, 14:54

Aalborg frederikshavner skrev:
5. dec 2023, 09:46
Hele Nordjyllands Hold har pt. 6 nordjyder i truppen (Ross, Højholt, Helenius, Pedersen, Ahlmann og Andersen) hvoraf de tre sidstnævnte formentlig synger på sidste vers.

Det lokale tilhørsforhold forsvinder stille og roligt og den multikulturelle trup kunne hvis man ikke vidste bedre lige så vel være hjemmehørende i eksempelvis Vejle eller Haugesund.

Som skrevet før er det bl.a. derfor at min interesse for AaB bliver mindre og mindre
Åhh gud, man har givet de mest lovende talenter lange kontrakter. Hvad mere skal man gøre på nuværende tidspunkt? Ligge og rode rundt i bunden af 1. division for at tilfredsstille dit dybt underlige behov for en opstilling, hvor majoriteten er født i Vrå eller Aars?

Som andre skriver, så kan udstrålingen fra nordjyske spillere da om noget dræbe lysten til at se fodbold. Næ nej, så vil jeg helt ærligt hellere se på folk som Widell, Thelander, Sousa og Prica, som bringer noget passion og vildskab med på banen i stedet for de der dødsyge pæne og ordentlige nordjyske drenge.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af doukas » 5. dec 2023, 14:57

Jakobsen skrev:
5. dec 2023, 10:03
Aalborg frederikshavner skrev:
5. dec 2023, 09:46
Hele Nordjyllands Hold har pt. 6 nordjyder i truppen (Ross, Højholt, Helenius, Pedersen, Ahlmann og Andersen) hvoraf de tre sidstnævnte formentlig synger på sidste vers.

Det lokale tilhørsforhold forsvinder stille og roligt og den multikulturelle trup kunne hvis man ikke vidste bedre lige så vel være hjemmehørende i eksempelvis Vejle eller Haugesund.

Som skrevet før er det bl.a. derfor at min interesse for AaB bliver mindre og mindre
Jeg må også indrømme, at det har mere at sige for mig end jeg lige troede. Vi skal ikke have nabosønner bare for at have nabosønner, men det er en del af klubbens identitet, at vi har en stærk nordjysk kerne.
Jeg vil gerne have gode udenlandske spillere, som topper/supplerer den kerne, men lige nu er der for mange middelmådige spillere med pas fra alle mulige steder ude i verden. Det bliver for intetsigende og ucharmerende med en hel flok legionærer på gennemrejse.
Man har desværre forsømt at udvikle akademiet så vores lokale spillere er blevet dygtige nok, men jeg håber godt nok det her bliver rettet op på hurtigst. Problemerne startede med, at vi ikke fik uddanet/udviklet AaB generationen efter årgang 91-94. Vi er simpelthen nødt til at få en mere homogen trup for at få mest ud af vores penge igen og det kræver en stærk Nordjysk/Dansk/Nordisk kerne og ikke det her clusterfuck af et miskmask SSE22 henter ind.
Hahaha - clusterfuck af et miskmask?

Jo, jo, jeg kan godt se det, det jo nærmest som at se Jetsmark og Klaus-Dieter Müller om igen!!

Jeg hører gerne, hvilke nordjyder, udover Mæhle og selvfølgelig Børsting, som I så gerne vil have tilført truppen?

Prøv lige at forestil jer, hvor vi ville været, hvis vi ikke have bundet helt ufatteligt mange millioner i løn til først Kusk, Lucas Andersen og her senere Helenius, men rent faktisk havde fået valuta for pengene andre steder?

Nordjyske spillere har ædt en alt for stor del af lønbudget uden at præsentere på banen de senere år.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1203
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Reyad » 5. dec 2023, 15:37

Kan slet ikke forstå den enorme kritik af at man henter nogle udlændinge. Både her og i Ripodsten. Forstår heller ikke kritikken af, at man ikke prioriterer de nordjyske drenge, som vi har i truppen. De har jo intet vist. Ahlmann er ringere end Caballo. Lucas leverer ikke bedre end Widell, Bakiz eller Odada. Tværtimod. Helenius og Prica er vel ca. samme ikke-imponerende niveau. Vi skal ikke falde i svime over Helenius' mål, synes jeg. Hans spil har været meget skuffende, og han har brændt mange chancer.

Nå, men Ask kan godt blive godt. Får gode anbefalinger rundt omkring, og det er da glædeligt, at han vælger os fremfor klubber i Allsvenskan. Eller at fortsætte i sin klub, som han var med til at sikre oprykning. Fint med en 'ældre' spiller, som vi potentielt kan bygge holdet op omkring. Alle kan ikke være på gennemrejse. Mange af vores bedste hold har haft en kerne af gode spillere, der ikke helt var gode nok til at blive solgt. Jeg håber Ask kan blive fundamentet i længere tid end Widell nok bliver.

Lyder til gengæld spændende i Ripodsten, at AaB er på udkig efter en 9'er. Det har vi også brug for, hvis ikke det er vores ven fra Køge.

På ud-siden håber jeg på følgende:
- Lucas (Han koster kassen at have siddende på bænken)
- Pedro (ikke god nok og forhåbentlig senest fortid til sommer)
- Jeppe P (åbenbart ikke god nok)
- Helenius - hvis nogen vil have ham...

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Patmand » 5. dec 2023, 15:57

Aalborg frederikshavner skrev:
5. dec 2023, 09:46
Hele Nordjyllands Hold har pt. 6 nordjyder i truppen (Ross, Højholt, Helenius, Pedersen, Ahlmann og Andersen) hvoraf de tre sidstnævnte formentlig synger på sidste vers.

Det lokale tilhørsforhold forsvinder stille og roligt og den multikulturelle trup kunne hvis man ikke vidste bedre lige så vel være hjemmehørende i eksempelvis Vejle eller Haugesund.

Som skrevet før er det bl.a. derfor at min interesse for AaB bliver mindre og mindre
For ikke så længe siden sagde du, at 20 mexicanere var fint med dig, så længe indstillingen og evnerne var i orden.

Du har ændret holdning?

Jeg kan også godt blive lidt bekymret, når jeg ser tyskerne hente den ene transferfri udlænding efter den anden fra inferiøre rækker rundt om i verden.
Det ligner unægteligt en discount-agtig tilgang til den opgave der består i, at opbygge en slagkraftig Superliga-trup. Når man kobler det sammen med en uprøvet cheftræner, så giver det ikke en god fornemmelse i maven.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Jakobsen » 5. dec 2023, 15:57

Reyad skrev:
5. dec 2023, 15:37
Kan slet ikke forstå den enorme kritik af at man henter nogle udlændinge. Både her og i Ripodsten. Forstår heller ikke kritikken af, at man ikke prioriterer de nordjyske drenge, som vi har i truppen. De har jo intet vist. Ahlmann er ringere end Caballo. Lucas leverer ikke bedre end Widell, Bakiz eller Odada. Tværtimod. Helenius og Prica er vel ca. samme ikke-imponerende niveau. Vi skal ikke falde i svime over Helenius' mål, synes jeg. Hans spil har været meget skuffende, og han har brændt mange chancer.

Nå, men Ask kan godt blive godt. Får gode anbefalinger rundt omkring, og det er da glædeligt, at han vælger os fremfor klubber i Allsvenskan. Eller at fortsætte i sin klub, som han var med til at sikre oprykning. Fint med en 'ældre' spiller, som vi potentielt kan bygge holdet op omkring. Alle kan ikke være på gennemrejse. Mange af vores bedste hold har haft en kerne af gode spillere, der ikke helt var gode nok til at blive solgt. Jeg håber Ask kan blive fundamentet i længere tid end Widell nok bliver.

Lyder til gengæld spændende i Ripodsten, at AaB er på udkig efter en 9'er. Det har vi også brug for, hvis ikke det er vores ven fra Køge.

På ud-siden håber jeg på følgende:
- Lucas (Han koster kassen at have siddende på bænken)
- Pedro (ikke god nok og forhåbentlig senest fortid til sommer)
- Jeppe P (åbenbart ikke god nok)
- Helenius - hvis nogen vil have ham...
Jeg har som sagt heller ikke noget imod udlændinge, men jeg synes de skal have en tilpas kvalitet og så synes jeg det er vigtigt med en relativt homogen trup. For mange forskellige nationaliter i en trup gør det jo svært at gøre truppen til en stærk gruppe og skal vi nu vurdere vores udlændinge i en Superligakontekst er det jo ikke fordi det er Johansson/Prica klassen eller bare noget derhen af.
I superligaoptik vil jeg vurdere dem sådan her:

Blandt Superligaens ringeste: Posavec, Toku, Skulstad
Under middel Superligaspiller: Pedro, Caballo, Odada
Middel Superligaspiller: Widell (Vil tro han hurtigt viser sig at være over middel, men det ser vi først til sommer)
Over middel Superligaspiller: Kramer
Superligaprofil:

Udenfor bedømmelse. Rody De Boer, Vartuli.
Mht. Adedeji vil jeg mene, at en realistisk forventning er under middel i Superligaen og jeg trør heller ikke forvente mere af Ask som kommer fra svensk fodbold som er dårligere end dansk.
For at overleve skal vi have flere "middel spillere" og et par profiler. Jeg synes der en klar under middel slagside i det her og det er det og antallet jeg opponerer imod.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Freddie » 5. dec 2023, 16:02

Reyad skrev:
5. dec 2023, 15:37
Kan slet ikke forstå den enorme kritik af at man henter nogle udlændinge. Både her og i Ripodsten. Forstår heller ikke kritikken af, at man ikke prioriterer de nordjyske drenge, som vi har i truppen. De har jo intet vist. Ahlmann er ringere end Caballo. Lucas leverer ikke bedre end Widell, Bakiz eller Odada. Tværtimod. Helenius og Prica er vel ca. samme ikke-imponerende niveau. Vi skal ikke falde i svime over Helenius' mål, synes jeg. Hans spil har været meget skuffende, og han har brændt mange chancer.

Nå, men Ask kan godt blive godt. Får gode anbefalinger rundt omkring, og det er da glædeligt, at han vælger os fremfor klubber i Allsvenskan. Eller at fortsætte i sin klub, som han var med til at sikre oprykning. Fint med en 'ældre' spiller, som vi potentielt kan bygge holdet op omkring. Alle kan ikke være på gennemrejse. Mange af vores bedste hold har haft en kerne af gode spillere, der ikke helt var gode nok til at blive solgt. Jeg håber Ask kan blive fundamentet i længere tid end Widell nok bliver.

Lyder til gengæld spændende i Ripodsten, at AaB er på udkig efter en 9'er. Det har vi også brug for, hvis ikke det er vores ven fra Køge.

På ud-siden håber jeg på følgende:
- Lucas (Han koster kassen at have siddende på bænken)
- Pedro (ikke god nok og forhåbentlig senest fortid til sommer)
- Jeppe P (åbenbart ikke god nok)
- Helenius - hvis nogen vil have ham...
Lucas kører stille og roligt sin kontrakt ud, og så starter han i KFUM akkurat som alle de andre gamle AaB-koryfæer. Pedro det samme bortset fra KFUM. Jeppe P. er fuldkommen uinteressant i ligasammenhæng, men AaB hænger på Helenius. I mellemtiden kan AaB så koncentrere sig om at komme tilbage til Superligaen, og glæde sig over, at nogle unge spillere har fået noget rutine.
Man kan aldrig vide, om Lucas stopper i løbet af vinterpausen, men han skal under alle omstændigheder lønnes i hele kontraktperioden. Man bør også behandle ham ordentligt. Han er blevet alvorligt skadet mens han tjente AaBs interesser, og selvfølgelig vil selskabet behandle ham ordentligt. Han har været en god repræsentant for AaB siden han startede i klubben, og kastet mange penge i pengekassen da han blev solgt til Ajax.

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 1. aug 2007, 22:06

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Runschen » 5. dec 2023, 16:16

Jeg lyttede fornyligt til Mediano, hvor de talte NordicBet Liga og herunder særligt hvilke unge spillere, der kunne være aktuelle for Superliga klubber eller større adresser.

For de interesserede kan jeg anbefale at give den et lyt.


“Mediano 1. Division - Spørgsmål Special”

Udgivet: 8/11 2023

Minut 30 - 40 i udsendelsen.


Her er et udpluk af de spillere der nævnes. Mange interessante i blandt, som jeg gerne så at AaB kiggede i retning af..


Målmand:
Fisher - Hobro

Midterforsvar:
Marcus Gudmann - HB Køge
Frederik Dietz - Hobro

Venstre back:
Tobias Bach - Fredericia

Højre back:
Efe Bayrak - HB Køge

Central midt:
Mads Freundlich - Hobro

Angreb:
Adam Jakobsen - Fredericia
Muamer Brajanac - Hobro
Tammer Banny - B93


..
Synes der er utallige eksempler på at gedigne spillere fra 1. division har større hitrate end ukendte udenlandske lykkeriddere..

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Funky » 5. dec 2023, 16:35

Runschen skrev:
5. dec 2023, 16:16
Jeg lyttede fornyligt til Mediano, hvor de talte NordicBet Liga og herunder særligt hvilke unge spillere, der kunne være aktuelle for Superliga klubber eller større adresser.

For de interesserede kan jeg anbefale at give den et lyt.


“Mediano 1. Division - Spørgsmål Special”

Udgivet: 8/11 2023

Minut 30 - 40 i udsendelsen.


Her er et udpluk af de spillere der nævnes. Mange interessante i blandt, som jeg gerne så at AaB kiggede i retning af..


Målmand:
Fisher - Hobro

Midterforsvar:
Marcus Gudmann - HB Køge
Frederik Dietz - Hobro

Venstre back:
Tobias Bach - Fredericia

Højre back:
Efe Bayrak - HB Køge

Central midt:
Mads Freundlich - Hobro

Angreb:
Adam Jakobsen - Fredericia
Muamer Brajanac - Hobro
Tammer Banny - B93


..
Synes der er utallige eksempler på at gedigne spillere fra 1. division har større hitrate end ukendte udenlandske lykkeriddere..
De to fra Hobro er jo helt oplagte, og AaB har angiveligt også været ude efter en af dem (Fisher). Men jeg tænker heller ikke, at sæsonens midtbanespiller i den næstbedste svenske række er helt håbløs...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af jonas386 » 5. dec 2023, 16:46

Freddie skrev:
5. dec 2023, 16:02
Reyad skrev:
5. dec 2023, 15:37
Kan slet ikke forstå den enorme kritik af at man henter nogle udlændinge. Både her og i Ripodsten. Forstår heller ikke kritikken af, at man ikke prioriterer de nordjyske drenge, som vi har i truppen. De har jo intet vist. Ahlmann er ringere end Caballo. Lucas leverer ikke bedre end Widell, Bakiz eller Odada. Tværtimod. Helenius og Prica er vel ca. samme ikke-imponerende niveau. Vi skal ikke falde i svime over Helenius' mål, synes jeg. Hans spil har været meget skuffende, og han har brændt mange chancer.

Nå, men Ask kan godt blive godt. Får gode anbefalinger rundt omkring, og det er da glædeligt, at han vælger os fremfor klubber i Allsvenskan. Eller at fortsætte i sin klub, som han var med til at sikre oprykning. Fint med en 'ældre' spiller, som vi potentielt kan bygge holdet op omkring. Alle kan ikke være på gennemrejse. Mange af vores bedste hold har haft en kerne af gode spillere, der ikke helt var gode nok til at blive solgt. Jeg håber Ask kan blive fundamentet i længere tid end Widell nok bliver.

Lyder til gengæld spændende i Ripodsten, at AaB er på udkig efter en 9'er. Det har vi også brug for, hvis ikke det er vores ven fra Køge.

På ud-siden håber jeg på følgende:
- Lucas (Han koster kassen at have siddende på bænken)
- Pedro (ikke god nok og forhåbentlig senest fortid til sommer)
- Jeppe P (åbenbart ikke god nok)
- Helenius - hvis nogen vil have ham...
Lucas kører stille og roligt sin kontrakt ud, og så starter han i KFUM akkurat som alle de andre gamle AaB-koryfæer. Pedro det samme bortset fra KFUM. Jeppe P. er fuldkommen uinteressant i ligasammenhæng, men AaB hænger på Helenius. I mellemtiden kan AaB så koncentrere sig om at komme tilbage til Superligaen, og glæde sig over, at nogle unge spillere har fået noget rutine.
Man kan aldrig vide, om Lucas stopper i løbet af vinterpausen, men han skal under alle omstændigheder lønnes i hele kontraktperioden. Man bør også behandle ham ordentligt. Han er blevet alvorligt skadet mens han tjente AaBs interesser, og selvfølgelig vil selskabet behandle ham ordentligt. Han har været en god repræsentant for AaB siden han startede i klubben, og kastet mange penge i pengekassen da han blev solgt til Ajax.
Lucas kan selvfølgelig godt starte i KFUM, men han er da mig bekendt noget for ung til old-boys fodbold de næste to år efter kontraktudløb.

Hvis han stopper som professionel, tror jeg der er større sandsynlighed for, at han prøver at spille sin egen klub op, end at skulle spille ude i KFUM.
Hvis han gider, så skulle det da være muligt for ham at rykke Nordens Paris op i Danmarksserien eller måske endda 3. division.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af doukas » 5. dec 2023, 17:13

De dage, hvor AaB kunne hente svenske og norske spillere i periferien af deres landshold er for længst forbi. Altså, har I ikke set regnskabene de sidste 15 år?

Men forstår godt, hvis folk er er skuffet over tyskerne ikke har boostet spillerbudgettet med 200-300 procent, men det har de bare heller aldrig stillet os eller bestyrelsen i udsigt.

Vi kommer højst sandsynligt til at se et blodrødt regnskab igen, igen i januar.

Derfor giver det fin mening at satse på transferfri udlændinge, som alt andet lige er billigere end danskere.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 789
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Raptorr » 5. dec 2023, 17:22

Aalborg frederikshavner skrev:
5. dec 2023, 09:46
Hele Nordjyllands Hold har pt. 6 nordjyder i truppen (Ross, Højholt, Helenius, Pedersen, Ahlmann og Andersen) hvoraf de tre sidstnævnte formentlig synger på sidste vers.

Det lokale tilhørsforhold forsvinder stille og roligt og den multikulturelle trup kunne hvis man ikke vidste bedre lige så vel være hjemmehørende i eksempelvis Vejle eller Haugesund.

Som skrevet før er det bl.a. derfor at min interesse for AaB bliver mindre og mindre
Det er fint med lokale spillere på holdet, hvis vi har spillerne til det. Men jeg vil bestemt ikke undvære stærke spillere fra andre egne end Nordjylland. Tænk hvis man ikke havde fået lov at opleve Andreas Johansson, Nomvethe, Wæhler, Rade Prica eller nogle af de mange andre udlændinge, som har givet os store oplevelser med AaB?! I øjeblikket er talent massen (den lokale) ikke til stede i AaB, men noget tyder på, at det er på vej. U17 holdet gør det rigtig godt, så måske om 3 eller 4 år?

Låst