Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Kasper » 27. apr 2024, 09:22

Vi skal vel igennem de obligatoriske ønsker om tidligere AaBere.

Dalle har der været snak om herinde og nordjyske mfl har bragt rygterne.

Hvad siger folk til Mathias Ross på leje?

Og Oliver Abildgaard der har kontraktudløb i Como?

Er det komplet umuligt at få Kaufmann hjem på leje?

Andre?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2590
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af baresi » 27. apr 2024, 10:09

Kasper skrev:
27. apr 2024, 09:22
Vi skal vel igennem de obligatoriske ønsker om tidligere AaBere.

Dalle har der været snak om herinde og nordjyske mfl har bragt rygterne.

Hvad siger folk til Mathias Ross på leje?

Og Oliver Abildgaard der har kontraktudløb i Como?

Er det komplet umuligt at få Kaufmann hjem på leje?

Andre?
jeg kan ikke forestille mig at abild gider retur, men abild ville være en drømmesigning som 6er
han kommer med alt det vi mangler. Stor motor, lederegenskaber, stor fysik, et bæst for modstanderen, og han kan godt spille bold med fødderne også.
ham gad jeg satme godt se retur - total urealistisk, med fed fed type. Stor fan af abild.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 799
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Raptorr » 27. apr 2024, 10:27

baresi skrev:
27. apr 2024, 10:09
Kasper skrev:
27. apr 2024, 09:22
Vi skal vel igennem de obligatoriske ønsker om tidligere AaBere.

Dalle har der været snak om herinde og nordjyske mfl har bragt rygterne.

Hvad siger folk til Mathias Ross på leje?

Og Oliver Abildgaard der har kontraktudløb i Como?

Er det komplet umuligt at få Kaufmann hjem på leje?

Andre?
jeg kan ikke forestille mig at abild gider retur, men abild ville være en drømmesigning som 6er
han kommer med alt det vi mangler. Stor motor, lederegenskaber, stor fysik, et bæst for modstanderen, og han kan godt spille bold med fødderne også.
ham gad jeg satme godt se retur - total urealistisk, med fed fed type. Stor fan af abild.
Ja, desværre urealistisk, men det ville være fantastisk med Abildgaard. Vel tæt på at være ligeså urealistisk som Mæhle. Jeg har ikke fulgt Kaufmann, men han er da kommet til en større adresse, og Ross kan umuligt være dårligere end Thelander og Kramer i deres nuværende forfatning.

Generelt tror jeg ikke, at det er den vej vores sportslige ledelse går, altså efter tidligere AaB'ere, og dem som rent faktisk har kvaliteten er dyre og urealistiske.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10727
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af jonas386 » 27. apr 2024, 10:39

Abildgaard er blevet en del af et spændende projekt i Como, spiller fast og er vel seriøs bejler til oprykning til Serie A
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Kasper » 27. apr 2024, 11:25

jonas386 skrev:
27. apr 2024, 10:39
Abildgaard er blevet en del af et spændende projekt i Como, spiller fast og er vel seriøs bejler til oprykning til Serie A
Kender ikke noget til klubben, men har selvfølgelig tjekket tabellen.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10727
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af jonas386 » 27. apr 2024, 11:34

Kasper skrev:
27. apr 2024, 11:25
jonas386 skrev:
27. apr 2024, 10:39
Abildgaard er blevet en del af et spændende projekt i Como, spiller fast og er vel seriøs bejler til oprykning til Serie A
Kender ikke noget til klubben, men har selvfølgelig tjekket tabellen.
De har snakket en del om klubben i Medianos Serie A udsendelser.

Hvis du har athletic, kan du læse mere her. Jeg kan desværre ikke lave et gavelink, tror ikke det er en feature de tilbyder

https://theathletic.com/5370460/2024/04 ... ed-article
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Kasper » 27. apr 2024, 13:36

jonas386 skrev:
27. apr 2024, 11:34
Kasper skrev:
27. apr 2024, 11:25
jonas386 skrev:
27. apr 2024, 10:39
Abildgaard er blevet en del af et spændende projekt i Como, spiller fast og er vel seriøs bejler til oprykning til Serie A
Kender ikke noget til klubben, men har selvfølgelig tjekket tabellen.
De har snakket en del om klubben i Medianos Serie A udsendelser.

Hvis du har athletic, kan du læse mere her. Jeg kan desværre ikke lave et gavelink, tror ikke det er en feature de tilbyder

https://theathletic.com/5370460/2024/04 ... ed-article
Tak, Jonas :thumbsup:
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 492
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af KME » 30. apr 2024, 18:36

Nogen der kan fortælle i hvilken grad SSE22 har de økonomiske muskler (og vilje) til at investere i 2-4 profiler ved oprykning til Superliga. Tænker det virkelig er nødvendigt, hvis vi ikke skal retur til 1. div. igen med det samme.

:aabfan: :aabfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Jakobsen » 30. apr 2024, 18:46

KME skrev:Nogen der kan fortælle i hvilken grad SSE22 har de økonomiske muskler (og vilje) til at investere i 2-4 profiler ved oprykning til Superliga. Tænker det virkelig er nødvendigt, hvis vi ikke skal retur til 1. div. igen med det samme.

:aabfan: :aabfan:
Enig - det skal der som minimum til for bare at overleve.
De kommer dog kun med pengene til emmisionen som skal bruges på klubbens infrastruktur så indkøb bliver nok kun for de indtægter Superligaen giver og hvad Tuxen Boll kan skaffe fra sponsorer.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1502
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Stegosaurus » 30. apr 2024, 19:13

Jakobsen skrev:
30. apr 2024, 18:46
KME skrev:Nogen der kan fortælle i hvilken grad SSE22 har de økonomiske muskler (og vilje) til at investere i 2-4 profiler ved oprykning til Superliga. Tænker det virkelig er nødvendigt, hvis vi ikke skal retur til 1. div. igen med det samme.

:aabfan: :aabfan:
Enig - det skal der som minimum til for bare at overleve.
De kommer dog kun med pengene til emmisionen som skal bruges på klubbens infrastruktur så indkøb bliver nok kun for de indtægter Superligaen giver og hvad Tuxen Boll kan skaffe fra sponsorer.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Der kommer ingen investeringer i profiler. Det er helt sikkert. Det bliver mere af samme skuffe: Ukendte spillere fra Sverige og danskere fra lavere rækker. De er ved at bygge en forretning op, og første skridt er at reducere vores løn- og transferomkostninger MARKANT. Det kommer en eventuel oprykning ikke til at ændre på.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Hovedet » 30. apr 2024, 19:13

KME skrev:
30. apr 2024, 18:36
Nogen der kan fortælle i hvilken grad SSE22 har de økonomiske muskler (og vilje) til at investere i 2-4 profiler ved oprykning til Superliga. Tænker det virkelig er nødvendigt, hvis vi ikke skal retur til 1. div. igen med det samme.

:aabfan: :aabfan:
Det synes at stå noget hen i det uvisse. På positivfronten kan nævnes, at SSE 22 har skudt yderligere godt 45 millioner kroner i klubben her i 2024. Så kan vi i det mindste konstatere, at de har et vist engagement i klubben og derfor også må se et perspektiv i samme.

De langsigtede planer er noget med, at AaB skal etablere sig i den bedre halvdel af Superligaen, og at klubbens talentudvikling skal styrkes. Det bliver vi ikke farligt meget klogere af. Noget i den stil siger alle jo.

Det er naturligvis fint at have - en eller form for - langsigtet vision. Med kikkerten for øje risikerer man imidlertid at overse det, der ligger lige foran en.

Nedrykningen i fjor var jo ikke ubetinget negativ for SSE 22 i den forstand, at de så at sige blev bevilget arbejdsro i denne sæson, som overordnet set ikke drejer sig om andet end oprykning. Selv om oprykningen utvivlsomt bliver en realitet, synes jeg imidlertid ikke, at den tyske investorgruppe har anvendt denne sæson særligt konstruktivt. For så vidt klubben har rykket sig på det sportslige og mentale plan, er det kun bagud.

Derfor venter der et større arbejde i AaB, end rettidig omhu kunne have forhindret. Den virkelige test for SSE 22 venter nu lige om hjørnet, og den består i, hvorvidt tyskerne er i stand til at stille med et kapabelt Superligahold her til juli måned. Det turde være åbenlyst for enhver, at AaB ikke befinder sig et godt sted, hvad angår denne målsætning.

Dette forhold er forhåbentlig også åbenlyst for SSE 22. F.eks. kan jeg godt se både modet og perspektivet i ungdomsgutten fra Brøndby. Hvis han vel at mærke var kommet til klubben i begyndelsen af denne sæson eller senest omkring landsholdspausen i oktober i fjor. På det tidspunkt var truppen gearet til Superligaen, og han kunne have fokuseret på nuancer og en eventuel forstærkning eller to inden næste sæson. Han kunne stille og roligt være blevet indført til seniorfodbold på topplan i en klub, der naturligt hører hjemme på første parket i dansk fodbold.

Nu er situationen imidlertid en helt anden og kalder på brandslukning og ikke på langsigtede visioner. Det ville godt være en meget stor mundfuld for en i den sammenhæng helt uprøvet træner. Der derimod kunne være helt oplagt at tilknytte vores ungdomsafdeling de næste par år for derefter at overtage cheftrænerposten.

Her og nu kalder situationen på en garvet og kompetent trænerskikkelse i stil med en Ove Christensen eller Ove Pedersen for en 10-12 år siden, der kunne levere pr. omgående. Eller som Søren Kusk, der tilbage i - vist nok - efteråret 2003 viste sig at være et glimrende mellemled mellem Poul Erik Andreasen, der var kørt sur i det og Erik Hamrén, der dermed kunne overtage en klub i stabil tilstand.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Hovedet » 30. apr 2024, 19:18

Stegosaurus skrev:
30. apr 2024, 19:13
Jakobsen skrev:
30. apr 2024, 18:46
KME skrev:Nogen der kan fortælle i hvilken grad SSE22 har de økonomiske muskler (og vilje) til at investere i 2-4 profiler ved oprykning til Superliga. Tænker det virkelig er nødvendigt, hvis vi ikke skal retur til 1. div. igen med det samme.

:aabfan: :aabfan:
Enig - det skal der som minimum til for bare at overleve.
De kommer dog kun med pengene til emmisionen som skal bruges på klubbens infrastruktur så indkøb bliver nok kun for de indtægter Superligaen giver og hvad Tuxen Boll kan skaffe fra sponsorer.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Der kommer ingen investeringer i profiler. Det er helt sikkert. Det bliver mere af samme skuffe: Ukendte spillere fra Sverige og danskere fra lavere rækker. De er ved at bygge en forretning op, og første skridt er at reducere vores løn- og transferomkostninger MARKANT. Det kommer en eventuel oprykning ikke til at ændre på.
Nu nåede jeg lige præcis at aflevere mit indlæg før dit. Jeg kunne godt frygte det scenario, som du beskriver - der naturligvis også kunne give mening ud fra kortsigtet økonomisk tankegang. Måske endda også sportsligt, hvis vi havde befundet os der, hvor vi var i begyndelsen af sæsonen.

Imidlertid ville det i mine øjne være slet og ret uansvarligt og direkte virkelighedsfjernt, hvis ikke tyskerne foretager investeringer i spillertruppen før næste sæson. I hvert fald hvis målsætningen er, at AaB skal opholde sig i Superligaen.

Og uanset hvad skal der simpelthen tilføres markante midler, hvis AaB skal tilbage til nogenlunde standsmæssig position i dansk fodbold. Derfra skal man kigge på at forøge klubbens indtægter, f.eks. via spillersalg af egne talenter osv. Men vi kommer jo aldrig i nærheden af den situation, hvis ikke der foretages investeringer i klubben. Og man kan jo heller ikke konsekvent ignorere "her og nu" og alene fokusere på en eller anden diffus fremtid.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Jakobsen » 30. apr 2024, 20:05

Stegosaurus skrev:
Jakobsen skrev:
30. apr 2024, 18:46
KME skrev:Nogen der kan fortælle i hvilken grad SSE22 har de økonomiske muskler (og vilje) til at investere i 2-4 profiler ved oprykning til Superliga. Tænker det virkelig er nødvendigt, hvis vi ikke skal retur til 1. div. igen med det samme.

:aabfan: :aabfan:
Enig - det skal der som minimum til for bare at overleve.
De kommer dog kun med pengene til emmisionen som skal bruges på klubbens infrastruktur så indkøb bliver nok kun for de indtægter Superligaen giver og hvad Tuxen Boll kan skaffe fra sponsorer.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Der kommer ingen investeringer i profiler. Det er helt sikkert. Det bliver mere af samme skuffe: Ukendte spillere fra Sverige og danskere fra lavere rækker. De er ved at bygge en forretning op, og første skridt er at reducere vores løn- og transferomkostninger MARKANT. Det kommer en eventuel oprykning ikke til at ændre på.
Problemet er jo bare, at man dårligt har råd til at rykke ned igen med et brag og det er der overvejende risiko for hvis der kun hentes segundaspillere.
Med de frigivne lønkroner man har præstereret det sidste år skal der simpelthen også være penge i et AaB budget til andet end Superettanspillere og U23 lykkeriddere. Transferstrategien fejler jo i sig selv intet, men man skal hæve budget og hylde i Superligaen.
Sådan som klubberne scouter og har professionaliseret deres akademier nu om dage løber der altså nærmest ikke uopdaget talent rundt længere.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 666
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Winterburn » 30. apr 2024, 20:09

Taenker en til hver kaede?
Hvad med HC Bernat til kassen. Gaaet i staar, men har uden tvivl et potentialle - maaske en luftforandring kan hjaelpe det igang?
Ellers en William Lykke fra Hillerod. Ung, fra FCN skolen. Stod godt mod os.
Den mere satsende kunne vaere Arsenals tredje keeper Karl Hein. 22 aar. 29 A-landskampe for Estland. En moderne shot stopper ala Posevec

Til center backen en Frederik Dietz. Paa tide han komme et skridt op. Sikker paa det vil gavner ham og AaB

Central midt er vi sat loest i forbindelse med Mathias Hebo. Skadet - har han stadig niveau?
Ellers er en fraek en: Mathias Olesen fra Koeln (pt udlejet til Yverdon i CH). Halvdansk der spiller for Luxembourg. God box-box der bryder kaederne

Angreb er jeg ok tilfreds. Er en af de jubel-optimister der tror vores nye system er bedre til en Makeric (but could be wrong)
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 799
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Raptorr » 30. apr 2024, 20:50

Winterburn skrev:
30. apr 2024, 20:09
Taenker en til hver kaede?
Hvad med HC Bernat til kassen. Gaaet i staar, men har uden tvivl et potentialle - maaske en luftforandring kan hjaelpe det igang?
Ellers en William Lykke fra Hillerod. Ung, fra FCN skolen. Stod godt mod os.
Den mere satsende kunne vaere Arsenals tredje keeper Karl Hein. 22 aar. 29 A-landskampe for Estland. En moderne shot stopper ala Posevec

Til center backen en Frederik Dietz. Paa tide han komme et skridt op. Sikker paa det vil gavner ham og AaB

Central midt er vi sat loest i forbindelse med Mathias Hebo. Skadet - har han stadig niveau?
Ellers er en fraek en: Mathias Olesen fra Koeln (pt udlejet til Yverdon i CH). Halvdansk der spiller for Luxembourg. God box-box der bryder kaederne

Angreb er jeg ok tilfreds. Er en af de jubel-optimister der tror vores nye system er bedre til en Makeric (but could be wrong)
Jeg håber på Filip Djukic fra Hvidovre som keeper, og ellers har vi jo Posavec!

Låst