Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Mr Gold » 12. mar 2024, 15:34

troelsh skrev:
12. mar 2024, 14:22
RicoBR02 skrev:
12. mar 2024, 14:09
Bugatti1 skrev:
12. mar 2024, 11:01
Herefter tre kampe i foråret - Tilfreds med pointhøsten, men spillet???

Altså det var SønderjyskE, Fredericia og FC Vendsyssel.

I kortere eller længere perioder bliver vi jo nærmest spillet ud af brættet - Det kan sgu da ikke være meningen?

Jeg tænker nærmere, hvordan det så ikke må gå mod AGF, FcM, BiF, FcK, FcN og så videre og så videre - Hvis det er svært mod 1. div hold, hvordan mon det så ikke går, når holdere er markant bedre som hold og individuelt - jo jo, vi har fået nye spillere, men det har de andre hold og så, og jeg synes nu ikke Hiljemark har sat en sammenspillet trup sammen, her et år efter han kom til - Ærgerligt vi ikke gaflede David N - Men det kan vi så gøre til sommer, håber jeg!
Men er planen at vi skal op og spille os direkte i top 6 i første sæson? Jeg tror det ikke personligt. Klubben ved at det her bliver et langt sejt træk og første sæson i superligaen bliver en kamp for at overleve. Vi skal til at bygge en ny kultur op, noget der ikke kommer på en enkelt eller 2 sæsoner. Bare se på GF.
Jeg er på ingen måde tilfreds med spillet på banen, det tror jeg heller ikke hilje og spillerne er, men vi råbte og skreg om en formationsændring selvom vi havde godt styr på det defensive, den er kommet nu og ny scorer vi mål og lukker mange ind. Det tager tid at finde det rette system og banke noget selvtillid ind i et hold der har oplevet den modgang..
Helt enig - det er utopi at tro vi skal kæmpe med om top 6 i superligaen næste sæson. Det bliver en historisk stærkt Superliga, hvor vi formentlig kommer til at skulle kæmpe i bunden med Lyngby, Randers, OB, Viborg og Sønderjyske. Der er altså ingen umiddelbar prygelknabe i rækken som eksempelvis Hvidovre.

Ser man på de samlede trupværdier på transfermarkt har vi den laveste sammen med Sønderjyske. Derudover har vi har gigantisk underskud, og en egenkapital der svinder hurtigt ind, så vi har heller ikke penge til at investere voldsomt i truppen.

Det er nemlig et langt sejt træk at få klubben tilbage på rette kurs, efter at klubben er kørt helt i sænk af den tidligere ledelse.
At lave endnu en trænerfyring og endda ansætte tågehornet David Nielsen tror jeg på ingen måde vil gavne os, tværtimod.

Vi skal have gang i talentudviklingen igen i det nordjyske, hvis vi skal have en bæredygtig forretning, spillere som Otoa og Bomholt skal have spilletid, derfor ærgrer det mig også at se Otoa blive smidt på bænken til fordel for eksempelvis lejesvenden Odada grundet formationsskiftet.
Det bliver ren overlevelse uden tvivl.
VI er Hvidovre medmindre der kommer en KÆMPE forbedring i alt med og uden bold. Det er totalt tilfældigt det der foregår på banen ser det ud til.

Man kan bare heller ikke blive ved og ved og ved og ved at sige det tager tid, vi har ik uanet tid.
Det sørgelige er jo at selvom vi ligger helt suverænt så har heldet også været med os.

Det er sørgeligt fodbold.
AaB har MEGET MEGET lang vej til at kan begå sig som superligahold der kan være med.

Når man på hjemmebane bliver spillet rundt på røv og albuer af Sønderjydske i store perioder.

Når man bliver presset i bund og kørt rundt af Vendsyssel også på hjemmebane. Så tror jeg Max man skal håbe på man kan overleve.

Det er fedt at folk er positive.
Men det ser satme ik godt ud.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1309
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Kasper » 12. mar 2024, 15:59

Selvfølgelig kan du ikke sammenligne AaB med Hvidovre. Vi har et komplet superligasetup og der går min 100 år inden AaB igen skal spille i den næstbedste række.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Mr Gold » 12. mar 2024, 16:04

Kasper skrev:
12. mar 2024, 15:59
Selvfølgelig kan du ikke sammenligne AaB med Hvidovre. Vi har et komplet superligasetup og der går min 100 år inden AaB igen skal spille i den næstbedste række.
Det glæder mig da at høre 😉😁

Hvad er din begrundelse for vi ik havner i sådan en situation igen?????????????????

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10693
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af jonas386 » 12. mar 2024, 16:33

Kasper skrev:
12. mar 2024, 15:59
Selvfølgelig kan du ikke sammenligne AaB med Hvidovre. Vi har et komplet superligasetup og der går min 100 år inden AaB igen skal spille i den næstbedste række.
Jeg er enig i, at vi må være bedre end Hvidovre, og at Hvidovres deltids-setup har været en hæmsko i sæsonens første del (og derudover må det forventes at tage noget tid, før effekterne af fuldtids-setup'et indfinder sig). Men jeg synes det er svært at argumentere imod, at vi formentlig bliver en af favoritterne til nedrykning næste år sammen med Randers, OB, SIF, SønderjyskE og Viborg (og selvfølgelig hvem der bliver oppe af Vejle og Lyngby).

Nedrykningskampen bliver utrolig tæt næste sæson, hvilket ikke er entydigt skidt i vores nuværende situation. Magien virker til at være forsvundet i både Viborg og Lyngby, SIF er toppet og Wesströms transferkarrusel på Fyn tror jeg ikke på i længden.. Dog synes jeg at alle holdene pt. virker skarpere end os (måske minus Lyngby og SIF), har en bedre holdsammensætning og en sundere trupopbygning (minus OB og Vejle).

Hvis ikke vi får en keeper, finder en løsning på vores midtbaneproblem (det kan også klares internt) og får fingrene i en dygtig 9'er, så har jeg os som favoritter sammen med Lyngby/Vejle, OB og SønderjyskE med Viborg og SIF en smule foran. Det er tre faktorer der gør vi får det svært,

1) vi er stadigvæk for nemme at skabe chancer imod, og vi er i mange kampe heldige med at modstanderne eks. sparker forbi på helt åbne chancer eller ikke kan holde en afslutning indenfor rammen. Her tror jeg vi bliver straffet mere kontant imod superligaholdene.

2) dødbolde kommer ikke til at være et lige så farligt våben i superligaen. Vi har i henved 10 år været (føles det i hvert fald som) konsekvent været et af de ringeste dødboldhold i ligaen, og jeg husker efterhånden et par gange, hvor vi er gået i rekordlange perioder uden at score på hjørne eller efter frispark. Vi har set både Thelander og Kramer i superligaen, og selvom de har scoret mål, så har jeg aldrig i min tid som AaB fan set at dødboldene har været så målgivende som i denne sæson.

3) Vi har i denne sæson haft mange af de samme udfordringer med en midtbane, der ikke kan sætte sig på kampen i hverken offensiven eller defensiven, og hvor selv holdene i 1. division relativt nemt løber igennem midten og skaber chancer. Det har været et problem i minimum fem år efterhånden, og der er ikke meget der tyder på at problemet er løst, eller at vi vil se noget andet når den hedder superliga igen.
Mathias Jørgensen, Widell og Adedeji har derudover haft flere individuelle pointgivende aktioner, hvilket har reddet os en hel del point, men kan de også levere på det niveau når vi snakker superligamodstand, og hvis ikke, kan resten af holdet så kompensere for deres direkte bidrag?

Jeg er meget nervøs for næste sæson, og selvom oprykningen ikke rigtigt har været i fare på noget tidspunkt, så ligner vi på ingen måde et hold der bare er klar til at tage imod bedre modstandere på samme måde som SIF, Viborg gjorde efter dominerende præstationer i 1. division..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Maglau » 12. mar 2024, 16:33

Kasper skrev:
12. mar 2024, 15:59
Selvfølgelig kan du ikke sammenligne AaB med Hvidovre. Vi har et komplet superligasetup og der går min 100 år inden AaB igen skal spille i den næstbedste række.
Jeg er delvist enig i at vi overhovedet ikke kan sammenligne os og Hvidovre dertil er setup og klub så forskellig.
Jeg er ikke sikker på at vi ikke kan rykke ned igen efter en sæson, men vi får markant flere point en Hvidovre har fået i år. Kampen om at undgå nedrykning bliver intens men vi står med mindst luge så gode chancer for at undgå det som 3-4 af de nuværende superliga hold. Hvidovre er ikke talt med.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1309
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Kasper » 12. mar 2024, 16:39

Mr Gold skrev:
12. mar 2024, 16:04
Kasper skrev:
12. mar 2024, 15:59
Selvfølgelig kan du ikke sammenligne AaB med Hvidovre. Vi har et komplet superligasetup og der går min 100 år inden AaB igen skal spille i den næstbedste række.
Det glæder mig da at høre 😉😁

Hvad er din begrundelse for vi ik havner i sådan en situation igen?????????????????
Jeg tror meget på klubben og den nye sportslige ledelse på kort og lang sigt.
Kan på ingen måde få øje på at det har noget som helst med held at gøre at vi ligger nr. 1 og nærmest er rykket op med 11 kampe tilbage af sæsonen.

Det eneste der talte i efteråret/sommerens træningskampe, det var at få sat en prop i og gøre AaB et svær hold at slå.
Og her i foråret, er målet så at påbegynde genopbygningen af holdet fremad banen og spille mere frisk til.
Jeg kan sagtens få øje på hvilke spilmønstre man prøver at bygge på. Både i fase 1 spillet, men også hvordan man vil angribe omkring modstanderens back med overtal. Kant, back og 8'er.
Desuden vil man gerne være stærke i det direkte spil og presspillet - både højt og længere tilbage.

Har alt været en succes i foråret, nej selvfølgelig ikke - men pointene er sgu dejlige og giver tro og arbejdsro.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10693
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af jonas386 » 12. mar 2024, 17:06

Hvis jeg skal udvide, så ser jeg følgende af vores nuværende spillere være relevante i superligaen

NY
Jørgensen-Kramer/Thelander/Otoa-Ny
Ny-(Ask)-Widell
Jørgensen-Ny-Adedeji

De Boer/Posavec
Bænk
Arnor
(1/3 midterforsvarere)
Caballo
Bomholt
Bakiz
Helenius
O.Ross

Jeg antager her, at vi forsøger at sælge Højholt, da han kun har seks måneder tilbage af kontrakten, og der imo. ikke er det store perspektiv i en forlængelse. Jeg antager også at Ask viser sig som en brugbar spiller, og tager forbehold for at eks. Bomholt eller andre kan tage store skridt. Caballo beholdes nok til udløb. Ahlmann udløber og hverken Toku eller Odada tilknyttes permanent.

Der bliver næppe tale om hverken to eller fire A-navne, og tiden med spillere i periferien af de nordiske A-landshold er nok ovre, men tyskerne har so far vist en god hånd, og svendestykket med pointgivende målmand og 9'er kan jo passende komme til sommer. Men der skal tilgengæld også rammes rigtigt, for hvis ikke vi formår at adressere truppens mangler, så er jeg også bange for at vores visit bliver ganske kort.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2868
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Eksil » 13. mar 2024, 11:57

FIDEL skrev:
12. mar 2024, 15:07
Eksil skrev:
11. mar 2024, 11:33
FIDEL skrev:
11. mar 2024, 10:05
Medmindre Ask eller Odada rykker sig gevaldigt her i foråret, så skal der mindst 1 central styrmand ind på vores hold. En spiller, som kan tage bolden til sig og trække et frispark eller sætte en omstilling i gang. En som går forrest, men samtidig kan bevare overblikket. Sådan en spiller har vi pt. IKKE i truppen. Det har vi ikke haft siden Hiljemark måtte stoppe som spiller.
Skulle man ikke lige give Ask et halvt år, før man siger at han ikke duer til positionen?
Tror da nok Ask bliver en fin spiller, men vi får brug for mere erfaring og rugbrød centralt, hvis vi rykker op.
Jeg håber Højholt bliver solgt, og der hentes en profil istedet.
Det kan vi godt blive enige om. Var sikker på at Højholdt ville blive den næste store opryder i Aalborg, men han har ikke mentaliteten til at sætte sig igennem som eks. Würtz. Ville ønske at man kunne finde sådan en i U-rækkerne, men det kræver han er der.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Gnu » 13. mar 2024, 13:21

Kasper skrev:
12. mar 2024, 15:59
Selvfølgelig kan du ikke sammenligne AaB med Hvidovre. Vi har et komplet superligasetup og der går min 100 år inden AaB igen skal spille i den næstbedste række.
Det er utroligt, at man stadig kan læse indlæg om at AaB bare lige skal tilbage i den økonomiske top 4, eller at AaB ikke rykker ned de næste 100 år. Det er som om, at nogle brugere her på siden sidder fast i et forældet billede af, at AaB er en topklub, der bare har en midlertidig nedtur, og slet ikke følge med i, hvad der ellers sker i superligaen. For sandheden er, at en hel bunke klubber sidder i et TGV-tog, mens AaB lige er ved at stige ombord i et gammelt damplokomotiv. Tyskerne er i gang med en oprydning, og det er fint og fornuftigt, men det går utrolig langsomt med at udvikle forretningen, og i mellemtiden bevæger de andre klubber sig fremad i ekspresfart.

AaB har et spillerbudget på 35-40 millioner kr., og har efterhånden haft det i en del år. Men det er slet ikke nok til at være en del af top 4 eller bare top 6 mere. Dertil har de andre klubber bare haft langt mere fart på, og brugere flere penge samtidig med at flere af dem rent faktisk også er i stand til at lave overskud år efter år. Så vi kan godt snakke om, at AaB har 'et komplet superligasetup', men dette setup rækker ikke længere til andet en bund 6 i ligaen, og medmindre der kommer mange flere penge ind, så er det fremover AaB's position i dansk fodbold fremover.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1309
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Kasper » 13. mar 2024, 14:25

Gnu skrev:
13. mar 2024, 13:21
Kasper skrev:
12. mar 2024, 15:59
Selvfølgelig kan du ikke sammenligne AaB med Hvidovre. Vi har et komplet superligasetup og der går min 100 år inden AaB igen skal spille i den næstbedste række.
Det er utroligt, at man stadig kan læse indlæg om at AaB bare lige skal tilbage i den økonomiske top 4, eller at AaB ikke rykker ned de næste 100 år. Det er som om, at nogle brugere her på siden sidder fast i et forældet billede af, at AaB er en topklub, der bare har en midlertidig nedtur, og slet ikke følge med i, hvad der ellers sker i superligaen. For sandheden er, at en hel bunke klubber sidder i et TGV-tog, mens AaB lige er ved at stige ombord i et gammelt damplokomotiv. Tyskerne er i gang med en oprydning, og det er fint og fornuftigt, men det går utrolig langsomt med at udvikle forretningen, og i mellemtiden bevæger de andre klubber sig fremad i ekspresfart.

AaB har et spillerbudget på 35-40 millioner kr., og har efterhånden haft det i en del år. Men det er slet ikke nok til at være en del af top 4 eller bare top 6 mere. Dertil har de andre klubber bare haft langt mere fart på, og brugere flere penge samtidig med at flere af dem rent faktisk også er i stand til at lave overskud år efter år. Så vi kan godt snakke om, at AaB har 'et komplet superligasetup', men dette setup rækker ikke længere til andet en bund 6 i ligaen, og medmindre der kommer mange flere penge ind, så er det fremover AaB's position i dansk fodbold fremover.
Jeg nævner intet om top 6 eller top 4 og jeg kan ikke lige umiddelbart nævne andre brugere der skriver noget i den dur.

Men i min verden er det fuldstændig meningsløst at sammenligne AaB med Hvidovre. De to klubber er milevidt fra hinanden.
Hvidovre mistede endda to af deres vigtigste spillere inden sæsonen. Det kommer AaB ikke til medmindre der kommer seriøse penge på bordet.

Måske vi rykker ned næste sæson, men jeg tror det ikke. Tror AaB kommer bragende med 120 i timen fra sæsonstart sprængfyldt med selvtillid.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Gnu » 13. mar 2024, 14:53

Kasper skrev:
13. mar 2024, 14:25
Gnu skrev:
13. mar 2024, 13:21
Kasper skrev:
12. mar 2024, 15:59
Selvfølgelig kan du ikke sammenligne AaB med Hvidovre. Vi har et komplet superligasetup og der går min 100 år inden AaB igen skal spille i den næstbedste række.
Det er utroligt, at man stadig kan læse indlæg om at AaB bare lige skal tilbage i den økonomiske top 4, eller at AaB ikke rykker ned de næste 100 år. Det er som om, at nogle brugere her på siden sidder fast i et forældet billede af, at AaB er en topklub, der bare har en midlertidig nedtur, og slet ikke følge med i, hvad der ellers sker i superligaen. For sandheden er, at en hel bunke klubber sidder i et TGV-tog, mens AaB lige er ved at stige ombord i et gammelt damplokomotiv. Tyskerne er i gang med en oprydning, og det er fint og fornuftigt, men det går utrolig langsomt med at udvikle forretningen, og i mellemtiden bevæger de andre klubber sig fremad i ekspresfart.

AaB har et spillerbudget på 35-40 millioner kr., og har efterhånden haft det i en del år. Men det er slet ikke nok til at være en del af top 4 eller bare top 6 mere. Dertil har de andre klubber bare haft langt mere fart på, og brugere flere penge samtidig med at flere af dem rent faktisk også er i stand til at lave overskud år efter år. Så vi kan godt snakke om, at AaB har 'et komplet superligasetup', men dette setup rækker ikke længere til andet en bund 6 i ligaen, og medmindre der kommer mange flere penge ind, så er det fremover AaB's position i dansk fodbold fremover.
Jeg nævner intet om top 6 eller top 4 og jeg kan ikke lige umiddelbart nævne andre brugere der skriver noget i den dur.

Men i min verden er det fuldstændig meningsløst at sammenligne AaB med Hvidovre. De to klubber er milevidt fra hinanden.
Hvidovre mistede endda to af deres vigtigste spillere inden sæsonen. Det kommer AaB ikke til medmindre der kommer seriøse penge på bordet.

Måske vi rykker ned næste sæson, men jeg tror det ikke. Tror AaB kommer bragende med 120 i timen fra sæsonstart sprængfyldt med selvtillid.
LOL. I går mente du, at AaB ikke kommer til at spille i næstbedste række i de næste 100 år. Nu kan det pludselig godt være, at en nedrykning allerede næste år er sandsynlig. Hvad mener du egentlig?

Top 6 og Top 4 har været nævnt i andre diskussioner. Det var ikke møntet direkte på dig, hvilket også burde være tydeligt nok.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1309
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Kasper » 13. mar 2024, 16:06

At vi ikke rykker ned de næste 100 år, selvfølgelig er det muligt. Jeg tror bare ikke på det.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14748
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Hanga » 13. mar 2024, 16:14

Kasper skrev:
13. mar 2024, 16:06
At vi ikke rykker ned de næste 100 år, selvfølgelig er det muligt. Jeg tror bare ikke på det.
AGF rykkede ned 3 gange på 8 år og havde også dengang et setup der var blandt de større i Dansk fodbold, og trupper der aldrig burde rykke ned - men det er ligegyldigt når det sejler på og udenfor banen og man ikke har et koncept der hænger sammen. Forhåbentlig har vi fået ro på det første, men det sidste ser jeg stadig meget langt efter.

vi håber da alle at du får ret men selvfølgelig er AaB i overhængende fare for at rykke ned igen næste sæson, hvis ikke vi får hævet vores niveau væsentligt. Det er helt i orden at sætte stor lid til at der sker store fremskridt hen over sommeren. Personligt vil jeg dog rigtig gerne se en større positiv udvikling i vores spil før jeg kan begynde at føle mig en anelse selvsikker.

Og helt enig med Hvidovre, ingen grund til at drage dem ind i diskussionen. De skulle aldrig have været op og har da også vist at de på ingen måde hører hjemme. Vi har i hvert fald alle forudsætninger for at klare det bedre end dem. Det er Sønderjyske, Lyngby, Viborg, OB osv. vi skal kigge på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1309
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Kasper » 13. mar 2024, 16:26

Hanga skrev:
13. mar 2024, 16:14
Kasper skrev:
13. mar 2024, 16:06
At vi ikke rykker ned de næste 100 år, selvfølgelig er det muligt. Jeg tror bare ikke på det.
AGF rykkede ned 3 gange på 8 år og havde også dengang et setup der var blandt de større i Dansk fodbold, og trupper der aldrig burde rykke ned - men det er ligegyldigt når det sejler på og udenfor banen og man ikke har et koncept der hænger sammen. Forhåbentlig har vi fået ro på det første, men det sidste ser jeg stadig meget langt efter.

vi håber da alle at du får ret men selvfølgelig er AaB i overhængende fare for at rykke ned igen næste sæson, hvis ikke vi får hævet vores niveau væsentligt. Det er helt i orden at sætte stor lid til at der sker store fremskridt hen over sommeren. Personligt vil jeg dog rigtig gerne se en større positiv udvikling i vores spil før jeg kan begynde at føle mig en anelse selvsikker.

Og helt enig med Hvidovre, ingen grund til at drage dem ind i diskussionen. De skulle aldrig have været op og har da også vist at de på ingen måde hører hjemme. Vi har i hvert fald alle forudsætninger for at klare det bedre end dem. Det er Sønderjyske, Lyngby, Viborg, OB osv. vi skal kigge på.
Tror holdet lige pt ville overleve og så er jeg ikke i tvivl om at vi endnu har tilgode at se topniveauet fra vores nye stjerner: Jubril, Jørgensen og Widell.

Sommeren bliver meget interessant, især fordi at der formentlig skal en hel håndfuld nye spillere til. Håber at 1-2 af dem er nemme og hurtige at integrere i truppen.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5187
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Jakobsen » 13. mar 2024, 16:33

Gnu skrev:
Kasper skrev:
12. mar 2024, 15:59
Selvfølgelig kan du ikke sammenligne AaB med Hvidovre. Vi har et komplet superligasetup og der går min 100 år inden AaB igen skal spille i den næstbedste række.
Det er utroligt, at man stadig kan læse indlæg om at AaB bare lige skal tilbage i den økonomiske top 4, eller at AaB ikke rykker ned de næste 100 år. Det er som om, at nogle brugere her på siden sidder fast i et forældet billede af, at AaB er en topklub, der bare har en midlertidig nedtur, og slet ikke følge med i, hvad der ellers sker i superligaen. For sandheden er, at en hel bunke klubber sidder i et TGV-tog, mens AaB lige er ved at stige ombord i et gammelt damplokomotiv. Tyskerne er i gang med en oprydning, og det er fint og fornuftigt, men det går utrolig langsomt med at udvikle forretningen, og i mellemtiden bevæger de andre klubber sig fremad i ekspresfart.

AaB har et spillerbudget på 35-40 millioner kr., og har efterhånden haft det i en del år. Men det er slet ikke nok til at være en del af top 4 eller bare top 6 mere. Dertil har de andre klubber bare haft langt mere fart på, og brugere flere penge samtidig med at flere af dem rent faktisk også er i stand til at lave overskud år efter år. Så vi kan godt snakke om, at AaB har 'et komplet superligasetup', men dette setup rækker ikke længere til andet en bund 6 i ligaen, og medmindre der kommer mange flere penge ind, så er det fremover AaB's position i dansk fodbold fremover.
Kunne ikke være mere enig i de kendsgerninger du skitserer. AaB er en stor klub og derfor må det også være muligt at komme på TGV toget, men medmindre der kommer absurd mange penge ud af det blå på en gang vil det tage år som det tog GF Og selv hvis virkelig mange penge kommer vil det kræve en gearing af den sportslige sektor før man får rigtigt udbytte af det.
Jeg vil være skånelsesløst efter den bestyrelse der sov i timen og bragte os her til og tyskerne, hvis ikke de snart får sat gang i en synlig positiv udvikling, hvor vi kan se gradvis bedring, men vi må erkende det ikke bare er “bare lige væk en sæson”.

Jeg kan så desværre kun have frygt og skepsis når det er halvgenile oldinge fra bondeadlen som Niels David der sidder i bestyrelsen. Der er jo ingen ild og kommunikation at spore og beviseligt ingen dygtighed eller investeringsvilje.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10693
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af jonas386 » 13. mar 2024, 16:58

https://bold.dk/fodbold/klubber/malm-ff ... ga-klubber

Her er der da en potentiel venstreback. Netop fyldt 19, og følger profilen med talenter fra Malmö :aabfan:
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5187
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Jakobsen » 13. mar 2024, 17:03

jonas386 skrev:
13. mar 2024, 16:58
https://bold.dk/fodbold/klubber/malm-ff ... ga-klubber

Her er der da en potentiel venstreback. Netop fyldt 19, og følger profilen med talenter fra Malmö :aabfan:
To sjæle en tanke - var på vej ind for at skrive det samme :cheers: Det lyder da også spændende omend hele holdet heller ikke skal have mælketænder.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Gnu » 13. mar 2024, 20:40

Jakobsen skrev:
13. mar 2024, 16:33
Gnu skrev:
Kasper skrev:
12. mar 2024, 15:59
Selvfølgelig kan du ikke sammenligne AaB med Hvidovre. Vi har et komplet superligasetup og der går min 100 år inden AaB igen skal spille i den næstbedste række.
Det er utroligt, at man stadig kan læse indlæg om at AaB bare lige skal tilbage i den økonomiske top 4, eller at AaB ikke rykker ned de næste 100 år. Det er som om, at nogle brugere her på siden sidder fast i et forældet billede af, at AaB er en topklub, der bare har en midlertidig nedtur, og slet ikke følge med i, hvad der ellers sker i superligaen. For sandheden er, at en hel bunke klubber sidder i et TGV-tog, mens AaB lige er ved at stige ombord i et gammelt damplokomotiv. Tyskerne er i gang med en oprydning, og det er fint og fornuftigt, men det går utrolig langsomt med at udvikle forretningen, og i mellemtiden bevæger de andre klubber sig fremad i ekspresfart.

AaB har et spillerbudget på 35-40 millioner kr., og har efterhånden haft det i en del år. Men det er slet ikke nok til at være en del af top 4 eller bare top 6 mere. Dertil har de andre klubber bare haft langt mere fart på, og brugere flere penge samtidig med at flere af dem rent faktisk også er i stand til at lave overskud år efter år. Så vi kan godt snakke om, at AaB har 'et komplet superligasetup', men dette setup rækker ikke længere til andet en bund 6 i ligaen, og medmindre der kommer mange flere penge ind, så er det fremover AaB's position i dansk fodbold fremover.
Kunne ikke være mere enig i de kendsgerninger du skitserer. AaB er en stor klub og derfor må det også være muligt at komme på TGV toget, men medmindre der kommer absurd mange penge ud af det blå på en gang vil det tage år som det tog GF Og selv hvis virkelig mange penge kommer vil det kræve en gearing af den sportslige sektor før man får rigtigt udbytte af det.
Jeg vil være skånelsesløst efter den bestyrelse der sov i timen og bragte os her til og tyskerne, hvis ikke de snart får sat gang i en synlig positiv udvikling, hvor vi kan se gradvis bedring, men vi må erkende det ikke bare er “bare lige væk en sæson”.

Jeg kan så desværre kun have frygt og skepsis når det er halvgenile oldinge fra bondeadlen som Niels David der sidder i bestyrelsen. Der er jo ingen ild og kommunikation at spore og beviseligt ingen dygtighed eller investeringsvilje.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Vi kan ikke bruge ‘AaB er en stor klub’ til noget. Sagen er jo, at vi er efterladt et sted, hvor vi reelt bare må håbe på, at der kommer en mand med en helvedes masse penge ud af det blå. AGF kom op i gear på et tidspunkt, hvor der slet, slet ikke var de samme penge i dansk fodbold, som der er i dag, og derfor er AaB’s muligheder for at komme tilbage til toppen også langt sværere, end da AGF gjorde. Toget har forlængst forladt perronen, og AaB kan dårligt nok skimte det i horisonten.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3589
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Hovedet » 13. mar 2024, 22:29

Gnu skrev:
13. mar 2024, 20:40
Jakobsen skrev:
13. mar 2024, 16:33
Gnu skrev:
Kasper skrev:
12. mar 2024, 15:59
Selvfølgelig kan du ikke sammenligne AaB med Hvidovre. Vi har et komplet superligasetup og der går min 100 år inden AaB igen skal spille i den næstbedste række.
Det er utroligt, at man stadig kan læse indlæg om at AaB bare lige skal tilbage i den økonomiske top 4, eller at AaB ikke rykker ned de næste 100 år. Det er som om, at nogle brugere her på siden sidder fast i et forældet billede af, at AaB er en topklub, der bare har en midlertidig nedtur, og slet ikke følge med i, hvad der ellers sker i superligaen. For sandheden er, at en hel bunke klubber sidder i et TGV-tog, mens AaB lige er ved at stige ombord i et gammelt damplokomotiv. Tyskerne er i gang med en oprydning, og det er fint og fornuftigt, men det går utrolig langsomt med at udvikle forretningen, og i mellemtiden bevæger de andre klubber sig fremad i ekspresfart.

AaB har et spillerbudget på 35-40 millioner kr., og har efterhånden haft det i en del år. Men det er slet ikke nok til at være en del af top 4 eller bare top 6 mere. Dertil har de andre klubber bare haft langt mere fart på, og brugere flere penge samtidig med at flere af dem rent faktisk også er i stand til at lave overskud år efter år. Så vi kan godt snakke om, at AaB har 'et komplet superligasetup', men dette setup rækker ikke længere til andet en bund 6 i ligaen, og medmindre der kommer mange flere penge ind, så er det fremover AaB's position i dansk fodbold fremover.
Kunne ikke være mere enig i de kendsgerninger du skitserer. AaB er en stor klub og derfor må det også være muligt at komme på TGV toget, men medmindre der kommer absurd mange penge ud af det blå på en gang vil det tage år som det tog GF Og selv hvis virkelig mange penge kommer vil det kræve en gearing af den sportslige sektor før man får rigtigt udbytte af det.
Jeg vil være skånelsesløst efter den bestyrelse der sov i timen og bragte os her til og tyskerne, hvis ikke de snart får sat gang i en synlig positiv udvikling, hvor vi kan se gradvis bedring, men vi må erkende det ikke bare er “bare lige væk en sæson”.

Jeg kan så desværre kun have frygt og skepsis når det er halvgenile oldinge fra bondeadlen som Niels David der sidder i bestyrelsen. Der er jo ingen ild og kommunikation at spore og beviseligt ingen dygtighed eller investeringsvilje.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Vi kan ikke bruge ‘AaB er en stor klub’ til noget. Sagen er jo, at vi er efterladt et sted, hvor vi reelt bare må håbe på, at der kommer en mand med en helvedes masse penge ud af det blå. AGF kom op i gear på et tidspunkt, hvor der slet, slet ikke var de samme penge i dansk fodbold, som der er i dag, og derfor er AaB’s muligheder for at komme tilbage til toppen også langt sværere, end da AGF gjorde. Toget har forlængst forladt perronen, og AaB kan dårligt nok skimte det i horisonten.
Du har en utvivlsomt en pointe, når du påpeger den øgede pengemængde, der kendetegner dansk fodbold på den anden side af vores doubletitel. Derfor kan vi ikke bare uden videre henvise til AGF, hvad angår konsekvenserne af et kort ophold i den næstbedste række. Der for de kække aarhusianeres vedkommende sågar fandt sted hele tre gange inden for otte sæsoner!

Går vi tilbage til efteråret 2014, befandt AGF sig på en 5. plads i 1. division med 8 point op til oprykningsplads næsten halvvejs i sæsonen. På daværende tidspunkt var AaB ikke blot forsvarende mestre og pokalvindere med et enestående godt image. Klubben havde tillige ryddet op i alle de økonomiske dårligdomme fra ejendomstiden og var helt gældfri, da en succesrig aktieemission og kvalifikation til Europa League tilførte godt 120 millioner af datidens kroner til klubbens pengekasse.

AaBs udgangspunkt var med andre ord forrygende i almindelighed og i særdeleshed sammenlignet med AGF. Ingen ville jo have fattet, hvad de havde gloet på i efteråret 2014, såfremt en krystalkugle havde givet adgang til en blot 6-7 år senere fremtid.

Det står krystalklart i dag, at AaB i 2014 blev fuldstændig overrumplet af den nye æra i dansk fodbold. Formentlig ville det hele have været kollapset allerede omkring 2017/2018, havde det ikke været for det forrygende udgangspunkt.

I dag forekommer nordjyde- og talentretorikken anno 2014 fuldstændig latterlig. Den ville også i sin samtid have fremstået utroværdig og tvivlsom, havde det ikke været for doubletitlen i 2014 og det økonomiske kaos, der var gået forud for denne. Desværre udviklede den titel sig til en sovepude, der sendte AaB ud i en tornerosesøvn på det værst tænkelige tidspunkt i historien.

Den skjulte det faktum, at AaB blot helt tilfældigt havde en 3-4 virkelig dygtige ungdomsspillere, der oven i købet kulminerede den sæson. I praksis stod AaB allerede i 2014 et dårligt sted i forhold til talentudvikling og blev derfor fuldstændig massakreret af de klubber, der arbejdede seriøst og professionelt med ungdomsspillere, herunder ikke mindst FC Nordsjælland. AaBs talentsatsning bestod aldrig af andet end at hive uforholdsmæssigt mange ungdomsspillere op i seniortruppen i det lønlige håb, at de ud af det blå ville udvikle sig til klassespillere.

Samtidig kunne den mildest talt afdæmpede retorik, der emanerede fra klubben, fremstilles som "ansvarlig" i kølvandet på ejendomsklovnerierne og finanskrisen. Derfor blev vi ligeså massakrerede af de klubber, der nu seriøst øgede både indtægter og investeringer. Vi endte som dansk fodbolds syge mand, og vi er langt fra helbredte.

Dog har vi en status og en historie, der vil gøre det lettere for os at vende tilbage i nogenlunde standsmæssig forfatning, end hvis vi ikke havde haft den. Trods alt befinder vi os altså stadig foran klubber som Vejle, Viborg, Lyngby og SønderjyskE, og vi er trods alt ikke sat af i forhold til Silkeborg og Randers. Hvidovre er så langt fra AaBs niveau, at de er irrelevante. Og selv om tiden vitterlig er en anden, end da AGF satte turbo på, så bør samme AGF trods alt tjene som en inspirationskilde i forhold til, hvordan ting trods alt kan også kan vendes i en positiv retning.

Vi skal derfor heller ikke ende i den modsatte grøft og acceptere, at det er naturgivent, at en klub som FC Nordsjælland kan distancere os med op til flere marathondistancer!

AaB er endt i det nuværende morads som følge af grel udygtighed. Dygtighed kan bringe os tilbage igen. Denne dygtighed indebærer imidlertid også investering. Jeg må tilstå, at jeg nærmest sank opgivende om i stolen, da den tyske investorgruppe efter måneders palaver kom rendende med et beløb på angiveligt 15-20 millioner kroner; i praksis så godt som ingenting.

Jeg har fundet trøst i den formodning, at investorgruppen var så rystede over klubbens forfald gennem 10 år, at beløbets størrelse skulle ses i lyset af "én chance". Hvilket vil sige direkte oprykning, og i forhold til en enkelt sæson i 1. division kunne det pågældende beløb ses som et midlertidigt kunstigt åndedræt, der - i tilfælde af patientens overlevelse - skulle agere springbræt for massiv tilførsel af kapitel i forhold til det virkelige mål: at etablere os i Superligaens bedste halvdel.

I denne sæson har vi fået os en midlertidig puster, hvor vi ikke skal spekulere på andet end, om vores hold er godt nok til at rykke op. Hvis dette mål opfyldes, udgør denne sæson intet andet end en parentes i det fremtidige AaB, der skal opstå på baggrund af oprykning i år. Indtil videre har tyskerne i mine øjne ageret nogenlunde fornuftigt, altså ud fra parametret om, at denne sæsons succeskriterium alene består i tilbagevenden til Superligaen.

Først derfra skal tyskerne for alvor vise deres værd. Og hvis ikke det indledende småbeløb følges op af mange gange større beløb, kan det hele groft sagt være ligegyldigt, for så er AaB færdig som aktør i dansk topfodbold. For dén tid, hvor man kunne "dukke op" hvert sjette år og vinde et mesterskab ud af det blå for derpå at snuppe fem års hvile i ingenmandsland; dén tid er endegyldigt forbi og kommer aldrig tilbage.

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 227
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af haghdk » 13. mar 2024, 22:31

Gnu skrev:
13. mar 2024, 20:40
Jakobsen skrev:
13. mar 2024, 16:33
Gnu skrev:
Kasper skrev:
12. mar 2024, 15:59
Selvfølgelig kan du ikke sammenligne AaB med Hvidovre. Vi har et komplet superligasetup og der går min 100 år inden AaB igen skal spille i den næstbedste række.
Det er utroligt, at man stadig kan læse indlæg om at AaB bare lige skal tilbage i den økonomiske top 4, eller at AaB ikke rykker ned de næste 100 år. Det er som om, at nogle brugere her på siden sidder fast i et forældet billede af, at AaB er en topklub, der bare har en midlertidig nedtur, og slet ikke følge med i, hvad der ellers sker i superligaen. For sandheden er, at en hel bunke klubber sidder i et TGV-tog, mens AaB lige er ved at stige ombord i et gammelt damplokomotiv. Tyskerne er i gang med en oprydning, og det er fint og fornuftigt, men det går utrolig langsomt med at udvikle forretningen, og i mellemtiden bevæger de andre klubber sig fremad i ekspresfart.

AaB har et spillerbudget på 35-40 millioner kr., og har efterhånden haft det i en del år. Men det er slet ikke nok til at være en del af top 4 eller bare top 6 mere. Dertil har de andre klubber bare haft langt mere fart på, og brugere flere penge samtidig med at flere af dem rent faktisk også er i stand til at lave overskud år efter år. Så vi kan godt snakke om, at AaB har 'et komplet superligasetup', men dette setup rækker ikke længere til andet en bund 6 i ligaen, og medmindre der kommer mange flere penge ind, så er det fremover AaB's position i dansk fodbold fremover.
Kunne ikke være mere enig i de kendsgerninger du skitserer. AaB er en stor klub og derfor må det også være muligt at komme på TGV toget, men medmindre der kommer absurd mange penge ud af det blå på en gang vil det tage år som det tog GF Og selv hvis virkelig mange penge kommer vil det kræve en gearing af den sportslige sektor før man får rigtigt udbytte af det.
Jeg vil være skånelsesløst efter den bestyrelse der sov i timen og bragte os her til og tyskerne, hvis ikke de snart får sat gang i en synlig positiv udvikling, hvor vi kan se gradvis bedring, men vi må erkende det ikke bare er “bare lige væk en sæson”.

Jeg kan så desværre kun have frygt og skepsis når det er halvgenile oldinge fra bondeadlen som Niels David der sidder i bestyrelsen. Der er jo ingen ild og kommunikation at spore og beviseligt ingen dygtighed eller investeringsvilje.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Vi kan ikke bruge ‘AaB er en stor klub’ til noget. Sagen er jo, at vi er efterladt et sted, hvor vi reelt bare må håbe på, at der kommer en mand med en helvedes masse penge ud af det blå. AGF kom op i gear på et tidspunkt, hvor der slet, slet ikke var de samme penge i dansk fodbold, som der er i dag, og derfor er AaB’s muligheder for at komme tilbage til toppen også langt sværere, end da AGF gjorde. Toget har forlængst forladt perronen, og AaB kan dårligt nok skimte det i horisonten.
Jeg har tit undret mig over hvad det er der gør, at de andre klubber kan tiltrække stærke pengefolk, men det har vi tilsyneladende udfordringer med. Er det den nordjyske mentalitet der udfordrer os, eller hvad er det? Rent logisk burde vi have den største fordel af alle klubber i landet, da vi er den eneste store i en hel landsdel.

Besvar