Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af 634 » 1. apr 2024, 21:23

R Rosenberg skrev:
1. apr 2024, 20:51
Hovedet skrev:
1. apr 2024, 18:50
R Rosenberg skrev:
1. apr 2024, 07:26
Findes der ikke en eller anden rutineret midtbaneræv med godt med landskampe på cv'et derude, der ville elske at spille på et hold, som kommer til at kæmpe med næb og kløer Horsens-style for hvert eneste point næste sæson?

@Gamen?
Åh, jeg ved nu ikke lige, om Horsens udgør den rette inspiration for os. De tabte 0-5 i Køge i dag...
Næ, tænkte bare på den rolle, anseelse og selvbillede, vi vil blive mødt med næste sæson a la, når Horsens har spillet i superligaen.
Horsens ligner det nye Esbjerg, de rykker ned i 2 division
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af R Rosenberg » 1. apr 2024, 22:48

634 skrev:
1. apr 2024, 21:23
R Rosenberg skrev:
1. apr 2024, 20:51
Hovedet skrev:
1. apr 2024, 18:50
R Rosenberg skrev:
1. apr 2024, 07:26
Findes der ikke en eller anden rutineret midtbaneræv med godt med landskampe på cv'et derude, der ville elske at spille på et hold, som kommer til at kæmpe med næb og kløer Horsens-style for hvert eneste point næste sæson?

@Gamen?
Åh, jeg ved nu ikke lige, om Horsens udgør den rette inspiration for os. De tabte 0-5 i Køge i dag...
Næ, tænkte bare på den rolle, anseelse og selvbillede, vi vil blive mødt med næste sæson a la, når Horsens har spillet i superligaen.
Horsens ligner det nye Esbjerg, de rykker ned i 2 division
Men det er jo ikke pointen.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af 634 » 1. apr 2024, 23:23

R Rosenberg skrev:
1. apr 2024, 22:48
634 skrev:
1. apr 2024, 21:23
R Rosenberg skrev:
1. apr 2024, 20:51
Hovedet skrev:
1. apr 2024, 18:50
R Rosenberg skrev:
1. apr 2024, 07:26
Findes der ikke en eller anden rutineret midtbaneræv med godt med landskampe på cv'et derude, der ville elske at spille på et hold, som kommer til at kæmpe med næb og kløer Horsens-style for hvert eneste point næste sæson?

@Gamen?
Åh, jeg ved nu ikke lige, om Horsens udgør den rette inspiration for os. De tabte 0-5 i Køge i dag...
Næ, tænkte bare på den rolle, anseelse og selvbillede, vi vil blive mødt med næste sæson a la, når Horsens har spillet i superligaen.
Horsens ligner det nye Esbjerg, de rykker ned i 2 division
Men det er jo ikke pointen.
Pointen er at Horsens ikke må være et forbillede / eksempel for AaB
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Jakobsen » 2. apr 2024, 00:22

634 skrev:
R Rosenberg skrev:
1. apr 2024, 22:48
634 skrev:
1. apr 2024, 21:23
R Rosenberg skrev:
1. apr 2024, 20:51
Hovedet skrev:
1. apr 2024, 18:50
R Rosenberg skrev:
1. apr 2024, 07:26
Findes der ikke en eller anden rutineret midtbaneræv med godt med landskampe på cv'et derude, der ville elske at spille på et hold, som kommer til at kæmpe med næb og kløer Horsens-style for hvert eneste point næste sæson?

@Gamen?
Åh, jeg ved nu ikke lige, om Horsens udgør den rette inspiration for os. De tabte 0-5 i Køge i dag...
Næ, tænkte bare på den rolle, anseelse og selvbillede, vi vil blive mødt med næste sæson a la, når Horsens har spillet i superligaen.
Horsens ligner det nye Esbjerg, de rykker ned i 2 division
Men det er jo ikke pointen.
Pointen er at Horsens ikke må være et forbillede / eksempel for AaB
Arh, det synes jeg er ret arrogant og firkantet sagt. Jeg synes AaB skal skynde sig tilbage til at være en frontrunner i dansk i fodbold ifht. hvordan man hør ting, men derfor kan der jo sagtens være ting man kan blive inspireret af i mindre klubber.

For at blive ved Horsens så har andre og mere succesfulde klubber jo taget der indkast taktik eller dele af den. Bo Henriksens evne til at få energi og vindervilje ind på holdet kunne vi også have brugt noget af i AaB. Viborgs evne til at sammensætte trupper på spidskompetencer der giver et godt hold er også noget AaB har kunne lære af. I ddt hele taget kommer mange ideer i fodbold jo nedefra. Nok bl.a. fordi færre ressourcer tvinger trænere til at opfinde nyt med det de har. AaB skal være AaB og genfinde AaB måden, men i de fleste Superligaklubber og nogle 1 sov klubber vil der sikkert være ting de er gode til som kan inspirere og i nogle tilfælde indarbejdes hos AaB.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Halil » 2. apr 2024, 10:32

634 skrev:
1. apr 2024, 23:23
R Rosenberg skrev:
1. apr 2024, 22:48
634 skrev:
1. apr 2024, 21:23
R Rosenberg skrev:
1. apr 2024, 20:51
Hovedet skrev:
1. apr 2024, 18:50
R Rosenberg skrev:
1. apr 2024, 07:26
Findes der ikke en eller anden rutineret midtbaneræv med godt med landskampe på cv'et derude, der ville elske at spille på et hold, som kommer til at kæmpe med næb og kløer Horsens-style for hvert eneste point næste sæson?

@Gamen?
Åh, jeg ved nu ikke lige, om Horsens udgør den rette inspiration for os. De tabte 0-5 i Køge i dag...
Næ, tænkte bare på den rolle, anseelse og selvbillede, vi vil blive mødt med næste sæson a la, når Horsens har spillet i superligaen.
Horsens ligner det nye Esbjerg, de rykker ned i 2 division
Men det er jo ikke pointen.
Pointen er at Horsens ikke må være et forbillede / eksempel for AaB
Jøsses, hvor misses Rabbiens pointe her.

Utryghedsskabende.
Uden Synd Ingen Frelse

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2872
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Eksil » 2. apr 2024, 11:47

Anyways. Det er vel sådan en Jeppe Tverskov-type der efterlyses? Desværre skal han til USA og hygge sig.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Hovedet » 2. apr 2024, 18:53

R Rosenberg skrev:
1. apr 2024, 20:51
Hovedet skrev:
1. apr 2024, 18:50
R Rosenberg skrev:
1. apr 2024, 07:26
Findes der ikke en eller anden rutineret midtbaneræv med godt med landskampe på cv'et derude, der ville elske at spille på et hold, som kommer til at kæmpe med næb og kløer Horsens-style for hvert eneste point næste sæson?

@Gamen?
Åh, jeg ved nu ikke lige, om Horsens udgør den rette inspiration for os. De tabte 0-5 i Køge i dag...
Næ, tænkte bare på den rolle, anseelse og selvbillede, vi vil blive mødt med næste sæson a la, når Horsens har spillet i superligaen.
Den lå også bare lige til højrebenet :cheers: - og nu, hvor jeg er i gang, så kunne det jo næsten lyde, som om du efterlyser en type á la Frederik Børsting eller Magnus Christensen hehe

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Hovedet » 2. apr 2024, 19:03

Eksil skrev:
2. apr 2024, 11:47
Anyways. Det er vel sådan en Jeppe Tverskov-type der efterlyses? Desværre skal han til USA og hygge sig.
Ret beset har vi jo lige præcis dén type i folden, som AaB har sukket efter siden Würtz og Risgaard - og endda i endnu bedre udgave. Nemlig i form af Oscar Hiljemark, som jeg unægtelig havde foretrukket at se på banen end ved kridtstregen!

Så vidt jeg lige husker, var AaB faktisk meget tæt på at erhverve sig Oliver Abildgaard sidste forår. Om end vores erfaringer med fordums spillere er blandede, ville en sådan tilgang til spillertruppen i mine øjne have udgjort den mest produktive slagsen overhovedet i AaB siden Kasper Risgaard i 2013.

I forhold til denne sæson havde Abildgaard i lighed med en Allan Sousa selvfølgelig have været "ligegyldig" i den forstand, at vi klarer paragrafferne alligevel. Og vi skal altid huske på, at det eneste, som denne sæson drejer sig om, er tilbagevenden til Superligaen. Alle har alligevel glemt de småabsurde tildragelser mod bundhold i den næstbedste række på Aalborg Stadion, når AaB løfter mesterskabstrofæet i juni 2025.

Bevares, her transcenderer jeg nok at se det halvfulde glas. Men jeg ville ikke et øjeblik frygte for AaBs skæbne i den kommende Superligasæson, hvis det nuværende AaB-hold suppleredes med en stærk midtbaneleder á la Abildgaard og en angriber á la Sousa. Slet ikke med en Niels Frederiksen på sidelinjen.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Maglau » 2. apr 2024, 19:35

Hovedet skrev:
2. apr 2024, 19:03
Eksil skrev:
2. apr 2024, 11:47
Anyways. Det er vel sådan en Jeppe Tverskov-type der efterlyses? Desværre skal han til USA og hygge sig.
Ret beset har vi jo lige præcis dén type i folden, som AaB har sukket efter siden Würtz og Risgaard - og endda i endnu bedre udgave. Nemlig i form af Oscar Hiljemark, som jeg unægtelig havde foretrukket at se på banen end ved kridtstregen!

Så vidt jeg lige husker, var AaB faktisk meget tæt på at erhverve sig Oliver Abildgaard sidste forår. Om end vores erfaringer med fordums spillere er blandede, ville en sådan tilgang til spillertruppen i mine øjne have udgjort den mest produktive slagsen overhovedet i AaB siden Kasper Risgaard i 2013.

I forhold til denne sæson havde Abildgaard i lighed med en Allan Sousa selvfølgelig have været "ligegyldig" i den forstand, at vi klarer paragrafferne alligevel. Og vi skal altid huske på, at det eneste, som denne sæson drejer sig om, er tilbagevenden til Superligaen. Alle har alligevel glemt de småabsurde tildragelser mod bundhold i den næstbedste række på Aalborg Stadion, når AaB løfter mesterskabstrofæet i juni 2025.

Bevares, her transcenderer jeg nok at se det halvfulde glas. Men jeg ville ikke et øjeblik frygte for AaBs skæbne i den kommende Superligasæson, hvis det nuværende AaB-hold suppleredes med en stærk midtbaneleder á la Abildgaard og en angriber á la Sousa. Slet ikke med en Niels Frederiksen på sidelinjen.
Jeg vil gå så langt som til at sige at vi ikke behøver en Sousa - vores offensiv er ganske ok.
Med en Hiljemark like er det min overbevisning at vi vil gøre holdet 20-30% bedre. Alle vil løfte sig individuelt og taktisk med sådan en som styrmand. Det vil frigøre Widell på midten og gøre angrebet bedre, skabe mere ro foran midtforsvar.
Mener alle ledige ressourcer skal sættes ind på netop den plads og her man gerne springe banken for den rigtige.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2312
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Dalbjerg » 2. apr 2024, 20:52

Maglau skrev:
2. apr 2024, 19:35
Hovedet skrev:
2. apr 2024, 19:03
Eksil skrev:
2. apr 2024, 11:47
Anyways. Det er vel sådan en Jeppe Tverskov-type der efterlyses? Desværre skal han til USA og hygge sig.
Ret beset har vi jo lige præcis dén type i folden, som AaB har sukket efter siden Würtz og Risgaard - og endda i endnu bedre udgave. Nemlig i form af Oscar Hiljemark, som jeg unægtelig havde foretrukket at se på banen end ved kridtstregen!

Så vidt jeg lige husker, var AaB faktisk meget tæt på at erhverve sig Oliver Abildgaard sidste forår. Om end vores erfaringer med fordums spillere er blandede, ville en sådan tilgang til spillertruppen i mine øjne have udgjort den mest produktive slagsen overhovedet i AaB siden Kasper Risgaard i 2013.

I forhold til denne sæson havde Abildgaard i lighed med en Allan Sousa selvfølgelig have været "ligegyldig" i den forstand, at vi klarer paragrafferne alligevel. Og vi skal altid huske på, at det eneste, som denne sæson drejer sig om, er tilbagevenden til Superligaen. Alle har alligevel glemt de småabsurde tildragelser mod bundhold i den næstbedste række på Aalborg Stadion, når AaB løfter mesterskabstrofæet i juni 2025.

Bevares, her transcenderer jeg nok at se det halvfulde glas. Men jeg ville ikke et øjeblik frygte for AaBs skæbne i den kommende Superligasæson, hvis det nuværende AaB-hold suppleredes med en stærk midtbaneleder á la Abildgaard og en angriber á la Sousa. Slet ikke med en Niels Frederiksen på sidelinjen.
Jeg vil gå så langt som til at sige at vi ikke behøver en Sousa - vores offensiv er ganske ok.
Med en Hiljemark like er det min overbevisning at vi vil gøre holdet 20-30% bedre. Alle vil løfte sig individuelt og taktisk med sådan en som styrmand. Det vil frigøre Widell på midten og gøre angrebet bedre, skabe mere ro foran midtforsvar.
Mener alle ledige ressourcer skal sættes ind på netop den plads og her man gerne springe banken for den rigtige.
Enig... De typer er bare svære at finde i nuværende situation..

Den eneste mulighed er reelt at finde en i en topklub, som er faldet lidt ud af startopstilling, men stadigvæk burde have minimum to sæsoner tilbage i sig..

men sådan en type render der vel ikke just rundt i GF (og hvis nogle nævner den unævnelige her, så må juntaen på banen med karantæne!), FCM, BIF, FCN eller OB (hvis de skulle rykke ned). (Alle i FCK er udenfor rækkevide, selv hvis de var røget på bænken).

En Stokholm type som FCN "fandt" i tidernes morgen, da de første gang blev mestre..

Men det er jo lettere sagt end gjort..

Fordi man kan også ende med at købe katten i sækken, og at den pågældende klub havde set rigtigt, da man smed personen ud på bænken i de store kampe..

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 663
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Winterburn » 2. apr 2024, 21:16

En Jacob Lungi Sorensen i Norwich ville vaere en AaB Classic, som i de gode gamle Lynge dage
en raekke laengere nede er der en Lasse Sorensen med +110 kampe for Lincoln City
AC i Malmo FF vil nok ikke til AaB - hvorfor skulle han(?) men den type vi kunne bruge
Maaske Magnus Kofod Andersen er traet af at sidde mere paa baenken at at vaere paa banen i Venezia
samme kunne man sige om Mathias Greve i BIF
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1203
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Reyad » 2. apr 2024, 21:17

Med 16 points forspring kan vi godt kigge på truppen til næste sæson.

Ud:
Posavec - dyr i løn og ikke god nok til suppen
A. Poulsen - samme som ovenstående
Makaric - samme som ovenstående
Ramkilde - kronisk skadet og ikke god nok
Toku - ikke imponeret
Odada - ikke imponeret kontinuerligt. Svinger voldsomt i niveau.
Ahlmann/Caballo - en af dem skal ud for at gøre plads til mere kvalitet. Bliver nok desværre Ahlmann

Ind:
9’er - Truppen skriger på det. Lige meget hvordan vi spiller rollen.
2 centrale midtbanespillere - Odada ryger og skal erstattes og brug for mere kvalitet med endnu en spiller. Widell kan også spille kant.
Klar første målmand
Venstre back
Evt kantspiller og gardering på højre back.

Det forudsætter ingen sælges, hvilket nok sker. Både Højholt og Ross har korte kontrakter. Måske Kramer også kan ryge til Holland eller lign.

Abildgaard ville være en drømme signing. Men nok også urealistisk. Jeg forventer tilgange fra en anden hylde, når vi forhåbentlig spiller på første klasse igen. Nok også fra andre rækker end den næstbedste svenske. Tyskernes (internationale) netværk kommer formentlig mere i spil.
Disse tager dog typisk længere tid at integrere.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Jakobsen » 2. apr 2024, 21:20

Winterburn skrev:
2. apr 2024, 21:16
En Jacob Lungi Sorensen i Norwich ville vaere en AaB Classic, som i de gode gamle Lynge dage
en raekke laengere nede er der en Lasse Sorensen med +110 kampe for Lincoln City
AC i Malmo FF vil nok ikke til AaB - hvorfor skulle han(?) men den type vi kunne bruge
Maaske Magnus Kofod Andersen er traet af at sidde mere paa baenken at at vaere paa banen i Venezia
samme kunne man sige om Mathias Greve i BIF
Er Greve ikke umiddelbart for offensiv til det vi mangler mest? Har heller aldrig syntes han var noget særligt må jeg være ærlig at sige.
Gad godt vi havde rykket på Rygaard da han tog til Sverige, men ikke typen vi mangler mest nu.
Lungi og Kofod er gode bud, men nok også nogen resten af Superligaen gerne vil have. En jeg har tænkt på uden, at han er noget kæmpe vidunder var ham Jens Jakob Thomasen fra OB der røg til Frankrig. Havde sikkert været en finere og mere driftssikker central midt til den defensive del.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 663
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Winterburn » 2. apr 2024, 21:48

Jakobsen skrev:
2. apr 2024, 21:20
Winterburn skrev:
2. apr 2024, 21:16
En Jacob Lungi Sorensen i Norwich ville vaere en AaB Classic, som i de gode gamle Lynge dage
en raekke laengere nede er der en Lasse Sorensen med +110 kampe for Lincoln City
AC i Malmo FF vil nok ikke til AaB - hvorfor skulle han(?) men den type vi kunne bruge
Maaske Magnus Kofod Andersen er traet af at sidde mere paa baenken at at vaere paa banen i Venezia
samme kunne man sige om Mathias Greve i BIF
Er Greve ikke umiddelbart for offensiv til det vi mangler mest? Har heller aldrig syntes han var noget særligt må jeg være ærlig at sige.
Gad godt vi havde rykket på Rygaard da han tog til Sverige, men ikke typen vi mangler mest nu.
Lungi og Kofod er gode bud, men nok også nogen resten af Superligaen gerne vil have. En jeg har tænkt på uden, at han er noget kæmpe vidunder var ham Jens Jakob Thomasen fra OB der røg til Frankrig. Havde sikkert været en finere og mere driftssikker central midt til den defensive del.
Tjo du har nok fat i noget der. For ikke set saa meget superliga (vises ikke saa ofter i USA:) ), saa Greve var blot et bud da jeg husker ham som central midt
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af R Rosenberg » 3. apr 2024, 08:15

Hovedet skrev:
2. apr 2024, 18:53
R Rosenberg skrev:
1. apr 2024, 20:51
Hovedet skrev:
1. apr 2024, 18:50
R Rosenberg skrev:
1. apr 2024, 07:26
Findes der ikke en eller anden rutineret midtbaneræv med godt med landskampe på cv'et derude, der ville elske at spille på et hold, som kommer til at kæmpe med næb og kløer Horsens-style for hvert eneste point næste sæson?

@Gamen?
Åh, jeg ved nu ikke lige, om Horsens udgør den rette inspiration for os. De tabte 0-5 i Køge i dag...
Næ, tænkte bare på den rolle, anseelse og selvbillede, vi vil blive mødt med næste sæson a la, når Horsens har spillet i superligaen.
Den lå også bare lige til højrebenet :cheers: - og nu, hvor jeg er i gang, så kunne det jo næsten lyde, som om du efterlyser en type á la Frederik Børsting eller Magnus Christensen hehe
Læs 'godt med landskampe'😉 Ungdomslandskampe tæller ikke med.
Ædruelighedens stemme

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 282
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Alpa Chino » 3. apr 2024, 09:30

Thomas Delaney må gerne tage et par år i AaB, han er trods alt kun 32, og FCK vil ikke have ham hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Jakobsen » 3. apr 2024, 10:32

Alpa Chino skrev:Thomas Delaney må gerne tage et par år i AaB, han er trods alt kun 32, og FCK vil ikke have ham hjem.
Hvis han ender udenfor KBH i Danmark tror det bliver GF

1) BIF er udelukket
2) det er ikke FCNs primære strategi at hente en dyr spiller på den alder
3) tror hverken Delaney vil til Herning eller at det er en type FCM have medmindre formålet ef at pisse FCK fans af
4) Århus er trods alt en større by end os og Odense + de har flere penge og et bedre fungerende hold.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af jonas386 » 3. apr 2024, 10:37

Hvis ikke FCK, så bliver det Malmø. Tror ikke på han gider spille i en anden dansk klub.

Men derudover, er han så ikke ved at erobre en plads i Anderlecht? Det er vel heller ikke urealistisk at han vil forlænge det ophold med et par år.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Redwhite
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 88
Tilmeldt: 6. jan 2018, 21:17
Favoritspiller: Marcel Desailly

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Redwhite » 6. apr 2024, 12:43

Hanga skrev:
12. mar 2024, 12:08
Moen skrev:
11. mar 2024, 13:38
R Rosenberg skrev:
8. mar 2024, 22:46
Jakobsen skrev:
8. mar 2024, 21:34
Bare se hvordan spiller efter spiller forlader det her shitshow og så bliver bedre i en anden klub.
Hvem taler vi om her?
Lucas, Ementa, Høgh, Hagelskjær, Prip, Børsting, van Weert og Andreas Hansen kunne være et par eksempler fra de sidste par år.

Derudover kan man også pege på en håndfuld, der enten er skiftet til en højere hylde end præstationerne på et nedrykkerhold normalt ville åbne for, eller talenter som blev valgt fra og sidenhen er blevet spillere, der som minimum kunne være breddespillere i AaB.

Det er ikke unormalt at spillere skifter klub og præsterer på et højere niveau eller udvikler sig bedre, men i min optik er der i de seneste år bemærkelsesværdigt mange spillere, som andre klubber har fået mere ud af end AaB.
Den første 4 på den liste er jeg enig i at vi kan sige at vi slet ikke fik nok ud af, og som har løftet sig gevaldigt ved at skifte væk (dog stadig meget tidligt med Lucas). De resterende synes jeg ikke hører hjemme på listen.

- Andreas Hansen præsterede også pænt i AaB, han stod bare i skyggen af den måske bedste keeper vi har haft (Rinne).
- Van Weert var noget op og ned men han viste i perioder også højt niveau hos os. Blev offer for mange uforståelige taktiske eksperimenter må jeg sige.
- Louka Prip leverede sin bedste sæson som seniorspiller hos os. Ja det blev efterfulgt af en sløj sæson, men han lignede i den grad en spiller der var videre mentalt. Ikke vores skyld.
- Børsting er i dag i Vendsyssel så større er hans succes da vist ikke.

Til gengæld kunne man nævne spillere som Wessam og Bærtelsen, men her er der tale om unge spillere der ikke havde niveauet, og som turen til et til et lavere niveau, og har så udviklet sig derfra.

Ementa er nok den jeg synes er det bedste eksempel. For han skiftede til en sammenlignelig klub i samme liga (som han kom fra...). Man kunne hele tiden se at der var et eller andet, og han fik virkelig mange chancer i AaB, men det klikkede bare aldrig rigtig,
Du skal have læst op på lektien og have fakta på plads, den norske eliteserie er altså langt over niveauet i den danske 1 division, og desværre også foran den danske superliga på UEFA liste. Så lige nu stepper man vel op ved at spille i Eliteserien. (godt nok svært at sige som dansker)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 36 (Vintervinduet 23/24)

Indlæg af Hanga » 6. apr 2024, 12:46

Redwhite skrev:
6. apr 2024, 12:43
Hanga skrev:
12. mar 2024, 12:08
Moen skrev:
11. mar 2024, 13:38
R Rosenberg skrev:
8. mar 2024, 22:46
Jakobsen skrev:
8. mar 2024, 21:34
Bare se hvordan spiller efter spiller forlader det her shitshow og så bliver bedre i en anden klub.
Hvem taler vi om her?
Lucas, Ementa, Høgh, Hagelskjær, Prip, Børsting, van Weert og Andreas Hansen kunne være et par eksempler fra de sidste par år.

Derudover kan man også pege på en håndfuld, der enten er skiftet til en højere hylde end præstationerne på et nedrykkerhold normalt ville åbne for, eller talenter som blev valgt fra og sidenhen er blevet spillere, der som minimum kunne være breddespillere i AaB.

Det er ikke unormalt at spillere skifter klub og præsterer på et højere niveau eller udvikler sig bedre, men i min optik er der i de seneste år bemærkelsesværdigt mange spillere, som andre klubber har fået mere ud af end AaB.
Den første 4 på den liste er jeg enig i at vi kan sige at vi slet ikke fik nok ud af, og som har løftet sig gevaldigt ved at skifte væk (dog stadig meget tidligt med Lucas). De resterende synes jeg ikke hører hjemme på listen.

- Andreas Hansen præsterede også pænt i AaB, han stod bare i skyggen af den måske bedste keeper vi har haft (Rinne).
- Van Weert var noget op og ned men han viste i perioder også højt niveau hos os. Blev offer for mange uforståelige taktiske eksperimenter må jeg sige.
- Louka Prip leverede sin bedste sæson som seniorspiller hos os. Ja det blev efterfulgt af en sløj sæson, men han lignede i den grad en spiller der var videre mentalt. Ikke vores skyld.
- Børsting er i dag i Vendsyssel så større er hans succes da vist ikke.

Til gengæld kunne man nævne spillere som Wessam og Bærtelsen, men her er der tale om unge spillere der ikke havde niveauet, og som turen til et til et lavere niveau, og har så udviklet sig derfra.

Ementa er nok den jeg synes er det bedste eksempel. For han skiftede til en sammenlignelig klub i samme liga (som han kom fra...). Man kunne hele tiden se at der var et eller andet, og han fik virkelig mange chancer i AaB, men det klikkede bare aldrig rigtig,
Du skal have læst op på lektien og have fakta på plads, den norske eliteserie er altså langt over niveauet i den danske 1 division, og desværre også foran den danske superliga på UEFA liste. Så lige nu stepper man vel op ved at spille i Eliteserien. (godt nok svært at sige som dansker)
Jeg er ikke helt med på hvilke af de eksempler vi er omkring som du hentyder til?

De eneste af dem jeg nævner som har været omkring Norge er Børsting og Bærtelsen - sidstnævnte efter et år på lavere niveau hos Vendsyssel, hvilket var det jeg mente med at tage et skridt ned (det samme med Wessam inden han skiftede til Sverige). Børsting skiftede direkte fra Superligaen til Eliteserien, og er nu i den danske 1 division, så hvorfor bruge ham som et eksempel på spillere der skulle være blevet meget bedre af at skifte væk fra AaB? Det er han jo ikke.

Og så er jeg i øvrigt ligeglad med hvor den norske liga befinder sig på UEFAS liste. Bedre end den danske 1 division? Det er den klart ja. men det har ingen relevans. Til gengæld er den ikke helt på niveau med Superligaen, hvilket er det niveau alle de nævnte spillere skiftede fra.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar