Trænerjagt

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Hiljemark på vej ud?

Indlæg af Funky » 18. apr 2024, 10:55

Han passer vel temmelig godt på den profil, Ydesen har opstillet ud fra, hvad han har snuset op i AaB. Tjah, kom da bare med ham. Det er angiveligt en gut, Kappmeier og co. har haft på blokken i længere tid.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
YentotreKaffe
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: Hiljemark på vej ud?

Indlæg af YentotreKaffe » 18. apr 2024, 11:29

Virker til at stå i høj kurs derover. Jo mere jeg læser om ham, jo varmere bliver jeg på idéen. Tvivler nemlig på vi kan finde en erfaren træner, der har den sult der skal til, i vores nuværende situation, at bygge noget op over flere år. Der er ingenting der er sikkert når det kommer til trænere. Har han den rette vilje/energi til at blive toptræner, kommer han med pondus og vindermentalitet, så kom med ham

Kan vi ikke ændre overskriften til ny træner, og evt. sammenflette med den tråd vi har kørende under AaB transfers.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hiljemark på vej ud?

Indlæg af Gentleman Finn » 18. apr 2024, 12:14

Hvis man ønsker at høre mere om ham, så er der lavet et halv times langt interview med ham fra i år her, han snakker blandt andet om sin fodboldfilosofi, til de interesserede er det 17:00 inde i interviewet, og den matcher med det vi gerne vil: https://brondbylyd.podbean.com/e/794-ba ... c3%b8ndby/ det findes også med video på pluto tv, men der er reklamer, det er her: https://pluto.tv/da/on-demand/series/65 ... nt=1000735

Umiddelbart positivt førstehåndsindtryk fra interviewet. Jeg ved ikke hvad for trænere vi kan skaffe, men med de kandidater der bliver nævnt i nordjyske, så vil jeg 10x hellere give et stort trænertalent chancen. Der er chance for at vi rammer noget guld, og ja også en vis risiko. Den tager jeg gerne, hvis man vurderer han har personligheden, viljen og ambitionerne til at blive en stærk cheftræner.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 641
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Hiljemark på vej ud?

Indlæg af Alexis » 18. apr 2024, 12:37

Hvis vi ser på vores trænere siden mesterskabet i 2008 så har vi prøvet lidt af hvert. Både rutinerede, unge og mellemløsninger.

Magnus Pehrsson - 33 år og marginal trænerfaring - fiasko (pointsnit på 1,22)
Kent Nielsen - 48 år og pæn erfaring - lige fyret i brøndby - stor succes (snit på 1,47 med titler og europa)
Lars Søndergaard - 55 og solid erfaring - lunkne resultater (snit på 1,39)
Morten Wieghorst - 46 år og pæn erfaring - fyret i agf inden - fiasko (snit på 1,20)
Jacob Friis - 40 år - ingen erfaring - lunkne resultater (snit på 1,36)
Marti Cifuentes - 38 år og begrænset erfaring - succes (snit på 1,55)
Lars Friis - 45 år og begrænset erfaring - fiasko (snit på 1,05)
Erik Hamren - Gammel og kæmpe fiasko anden gang med et snit nærmest på 0
Oskar Hiljemark - 31 år og ingen erfaring - fiasko (snit på 1,23)

Ud over Lars Friis som vi kaprede hos en superliga konkurrent om som er historiens dårligste AaB træner, så er vores tidligere træner hentet enten via små klubber i sverige, gennem egne rækker, eller fyrede fra andre superliga klubber. Og der har absolut ingen sammenhæng været mellem hvor rutineret eller urutineret vores trænere har været og deres resultater.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14751
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hiljemark på vej ud?

Indlæg af Hanga » 18. apr 2024, 13:01

Det var præcist sådan et valg jeg forestillede mig. En navn vi ikke kender og en træner på vej frem, som er vant til at arbejde meget med unge spillere og som køber ind på en langsigtet strategi bygget op om akademiet (hvor vi så har lang vej til at levere tilstrækkeligt med gode spillere de næste år). Jeg havde dog måske nok forventet at vedkommende havde lidt erfaring med at træner et seniorhold, men nuvel, det behøver ikke være et problem. Der er nok ingen tvivl om at økonomi også har været en faktor.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 641
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Hiljemark på vej ud?

Indlæg af Alexis » 18. apr 2024, 13:04

Hanga skrev:
18. apr 2024, 13:01
Det var præcist sådan et valg jeg forestillede mig. En navn vi ikke kender og en træner på vej frem, som er vant til at arbejde meget med unge spillere og som køber ind på en langsigtet strategi bygget op om akademiet (hvor vi så har lang vej til at levere tilstrækkeligt med gode spillere de næste år). Jeg havde dog måske nok forventet at vedkommende havde lidt erfaring med at træner et seniorhold, men nuvel, det behøver ikke være et problem. Der er nok ingen tvivl om at økonomi også har været en faktor.
Har heller aldrig nogensinde hørt om manden før og havde også håbet på en der havde en smule erfaring fra seniorbold. Men det gør mig en lille smule mere fortrøstningsfuld at læse diverse brøndby fora der alle begræder hans exit og alle roser ham til skyerne.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Trænerjagt

Indlæg af Forza » 18. apr 2024, 13:14

Den fortjener næsten sin egen tråd.

AaB jagter ny træner. Nordjyske melder i dag at Brøndbys u-19 træner Menno van Dam er en topkandidat.

Jeg kender ham personligt ikke, men hæfter mig ved at han har kendskab til dansk fodbold, har en spillestil der passer til hvad vi vil og lyder enormt vellidt. Omvendt har han ikke erfaring med seniorbold. Desuden skal han vel købes fri.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nord ... rk/5026564

Hvad tænker i om ham?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 282
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Trænerjagt

Indlæg af Alpa Chino » 18. apr 2024, 13:28

Her er et afsnit som giver et godt indblik i ham som person:

https://www.youtube.com/watch?v=uctpHJ8zJgk

Han bliver rost meget for sin faglighed og mandskabsbehandling.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Hiljemark på vej ud?

Indlæg af Funky » 18. apr 2024, 13:38

Så vidt jeg forstår det interview, som der er linket til ovenfor, så var manden altså sat på sporet til at kunne overtage i BIF efter Sørensen på et tidspunkt!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Trænerjagt

Indlæg af Gentleman Finn » 18. apr 2024, 13:41

Dobbelt indlæg, efter tråden blev lagt sammen, se indlæg længere oppe.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Trænerjagt

Indlæg af Halil » 18. apr 2024, 13:45

Forza skrev:
18. apr 2024, 13:14
Den fortjener næsten sin egen tråd.

AaB jagter ny træner. Nordjyske melder i dag at Brøndbys u-19 træner Menno van Dam er en topkandidat.

Jeg kender ham personligt ikke, men hæfter mig ved at han har kendskab til dansk fodbold, har en spillestil der passer til hvad vi vil og lyder enormt vellidt. Omvendt har han ikke erfaring med seniorbold. Desuden skal han vel købes fri.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nord ... rk/5026564

Hvad tænker i om ham?

Umiddelbar tanke:

Den hollandske Thomas Frank.
Uden Synd Ingen Frelse

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 541
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Trænerjagt

Indlæg af Trickster » 18. apr 2024, 13:47

Halil skrev:
18. apr 2024, 13:45
Forza skrev:
18. apr 2024, 13:14
Den fortjener næsten sin egen tråd.

AaB jagter ny træner. Nordjyske melder i dag at Brøndbys u-19 træner Menno van Dam er en topkandidat.

Jeg kender ham personligt ikke, men hæfter mig ved at han har kendskab til dansk fodbold, har en spillestil der passer til hvad vi vil og lyder enormt vellidt. Omvendt har han ikke erfaring med seniorbold. Desuden skal han vel købes fri.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nord ... rk/5026564

Hvad tænker i om ham?

Umiddelbar tanke:

Den hollandske Thomas Frank.
Uden det tvivlsomme hår og overdrevne forbrug af tyggegummi, forhåbentlig.
Hair is not a right: it´s a privilege!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Trænerjagt

Indlæg af FlæskeFrank » 18. apr 2024, 18:05

Såvidt jeg kan se, er han først begyndt på p-licens i vinters.

Det er vel et problem. I dag skal træneren vel være færdig med licensen inden han træne superligahold. Men måske han kan snyde ved at træner for i Nordicbet ligaen og så føre os op ?
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Trænerjagt

Indlæg af jonas386 » 18. apr 2024, 18:15

FlæskeFrank skrev:
18. apr 2024, 18:05
Såvidt jeg kan se, er han først begyndt på p-licens i vinters.

Det er vel et problem. I dag skal træneren vel være færdig med licensen inden han træne superligahold. Men måske han kan snyde ved at træner for i Nordicbet ligaen og så føre os op ?
Hiljemark fik dispensation, fordi han var i gang med uddannelsen. Så tænker det også er nok her.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Olev74
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 25. aug 2018, 09:43

Re: Trænerjagt

Indlæg af Olev74 » 18. apr 2024, 20:58

Så vidt jeg lige kunne se i reglerne er der ikke tale om dispensation. Der står direkte at det er nok at være 'i gang'.

Edit: " b) Er påbegyndt det nødvendige uddannelsesforløb for at opnå det krævede ”UEFA
coaching licence”. Kravet anses ikke for opfyldt, hvis man kun er tilmeldt et sådant
uddannelsesforløb"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Trænerjagt

Indlæg af jonas386 » 18. apr 2024, 21:20

Du har selvfølgelig ret. Det giver ikke mening at snakke om dispensation, når det er sådan reglen er.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Trænerjagt

Indlæg af jonas386 » 23. apr 2024, 14:38

Er det i øvrigt bare mig (hører tit jeg er ansigtsblind), eller ligner Havgassen ikke ret meget Jimmy Simpson, kendt fra bl.a. westworld og Its always sunny in philadelphia?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Trænerjagt

Indlæg af FIDEL » 23. apr 2024, 15:23

jonas386 skrev:
23. apr 2024, 14:38
Er det i øvrigt bare mig (hører tit jeg er ansigtsblind), eller ligner Havgassen ikke ret meget Jimmy Simpson, kendt fra bl.a. westworld og Its always sunny in philadelphia?
Jo, det gør han sgu. Jimmy Simpsons og Frederik Åkessons kærlighedsbarn :cheers:

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Trænerjagt

Indlæg af R Rosenberg » 23. apr 2024, 15:59

FIDEL skrev:
23. apr 2024, 15:23
jonas386 skrev:
23. apr 2024, 14:38
Er det i øvrigt bare mig (hører tit jeg er ansigtsblind), eller ligner Havgassen ikke ret meget Jimmy Simpson, kendt fra bl.a. westworld og Its always sunny in philadelphia?
Jo, det gør han sgu. Jimmy Simpsons og Frederik Åkessons kærlighedsbarn :cheers:
Hvem vil ikke gerne have et kærllghedsbarn med Åke?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 306
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Trænerjagt

Indlæg af Krage » 26. apr 2024, 15:31

Det må gerne gå hurtigt med at finde en træner. Det vi var vidne til i går tegner ikke godt. Selvfølgelig skal det være den rigtige men gerne snart. Så hurtigt som muligt!
Billede

Besvar