Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Indlæg af RicoBR02 » 3. dec 2024, 21:36

Winterburn skrev:
3. dec 2024, 15:50
John er vidst gaaet i staar. Han skal have et spark bagi, og have genstartet hans potentiale. Faldt over denne scouting report online. Ved ikke om den er delt allerede. Men hvis man kan spille paa hans kompetencer lyder det til der er noget rov i de bukser saafremt det kan graves frem

https://totalfootballanalysis.com/artic ... is-tactics
Jeg har også læst noget om ham fra en afrikansk fodbold side da vi hentede ham, han er stadig et af de helt store håb på kontinentet. Det kunne da være fedt hvis det kunne forløses..

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 3. dec 2024, 21:57

troelsh skrev:
3. dec 2024, 14:49
Jakobsen skrev:
3. dec 2024, 13:34
Hanga skrev:
3. dec 2024, 12:50
Sønderhof skrev:
3. dec 2024, 12:27
Jakobsen skrev:
3. dec 2024, 10:51
Sønderhof skrev:
3. dec 2024, 10:45

Den stor forskel på Ross og Brajanac, er at Ross er fast mand, men Brajanac ikke havde udsigt til spilletid i Randers. Jeg er med på at Ross ikke har shinet i efteråret, men det er samtidig klart at han er den bedst boldspiller når vi ser på det tekniks og i kombinationsspillet. Det siger rigitgt nok mere om altetnativerne, end Ross, at han fortsat er at foretrække for Menno, men det er nu engang sådan landet ligger.

Udbuddet af spillere er langt mindre i vintervinduet, og SSE22's handler af især offensivspillere her foruden Mathias Jørgensen været tvivlsomme. Altså giver det for mig ingen mening at sælge en mand fra start 11'eren, når historien fortælle os at de nye spillere der kommer til, sjældent løfter niveauet.
Widell tæller vel et eller andet sted også med blandt offensivspillerne. Jasson er jo også hentet som fløj omend han er blevet omskolet til 8'er og det er også et godt køb.
Men enig - derudover har det ikke været de bedste handler, men også det dyreste sted at handle. Kelvin John synes jeg skal have sæsonen ud. Unge spillere skal nogle gange lige vænne sig til et nyt sted før de shiner samtidig med han også mangler noget modning til seniorbold.
Af deres offensivspiller tilgange er jeg egentlig kun ked af Iredale og Adedeji som jeg på forhånd frygtede var en signing af god divisionsspiller, som ikke er god nok til Superligaen.

Mht. Ross synes jeg det er et fornuftigt projekt i det lys der hedder "lige nu er AaB bund 4". Jeg tror også der er mere i Ross når man får fundet en god rolle til ham og får udviklet de mangler han har i den. I gamle dage havde han jo klart været hængende angriber/10'er, men den rolle findes jo bare ikke på samme måde mere så man skal finde ud af om han skal udvikles på som 8'er, 9'er eller falsk 9'er.
I en assymetrisk formation kunne man nok også godt skræddersky en kant position til ham.
Jeg er fint tilfreds med Widell og Jasson. Jeg anser dem bare ikke som angribere, men 8'ere.

Jeg har hele tiden anfægtet SSE22's transfertilgang, som jeg anser som en gang spredhagl. Man har forsøgt at opbygge en fortælling om, at man henter spillere til et bestemt koncept. Noget i stil med kompromisløst pres og direkte spil. Spillere som Caballo, Iredale, Ask, Pudel og Diakithe passer altså slet ikke til den stil. Dertil kommer de spillere som nok passer til stilen, men hvor kvaliteten ikke er tilstrækkelig. Adededji, John og Toku bla.a. Det hele har resulteret i at vi nu ikke spiller den type fodbold man ønsker fordi de beste spillere ikke passer til stilen. Det er som sådan fornuftigt, da det sikrer os flere point. Det var bare slet ikke det der var planen!

Jeg er helt med på, at vores økonomi besværliggører rekrutteringen. Jeg mener man bør hente færre, men bedre spillere. Randers er et meget fint eksmepel på at det på både kort og langt sigt giver mening, at bruge lidt transfermidler, da man så kan tilknytte væsentligt bedre spillere. Sjovt nok er det netop Widell og MJ, hvor vi har brugt lidt penge, hvor inversteringen utvilsomt er det værd.
Enig langt hen af vejen - vi så dog ved Gaarde og Inge at det at bruge penge ikke nødvendigvis betyder at vi får de rigtige spillere. Men de få gange SSE22 har betalt transfer har det gjort os bedre. Widell og Jørgensen er fremragende signings, og den ros synes jeg man er nød til at have med i kritikken.

Dernæst så synes jeg at Pudel pt. ligner en fin free signing og Jasson er også en fornuftig spiller. Med den økonomi vi har at arbejde med er det svært, men som du er inde på, kunne det godt være at vi skulle have brugt lidt mere på færre spillere.
Synes heller ikke det er så ringe som nogen gør det til. De har signet flg.

Profiler
- Mathias Jørgensen
- Widell

Fornuftige brugbare Superligaspillere
- Pudlen
- Diakhite
- Bruus
- Müller (som nok er den med størst pil op ad i denne kategorI)
- Marc Nielsen (har været meget skadet, men vil mene en fit Marc Nielsen er i denne kategori)
- Jasson (potentiale til mere!)

Udviklingsspillere (unge spillere vi ikke kan afskrive endnu selvom de endnu ikke har blæst os bagover.
- Kelvin John
- Mylian Jimenez
- Eugene Amankwah

Udfyldte en fornuftig rolle i 1. div
- Diego Caballo (Var en nyttig back i oprykningen samtidig med, at Ahlamnn ikke længere have niveau). Tæller dog ned, at han ikke har gjort mere væsen af sig i Superligaen.
- Odada (Man kunne jo godt se de var noget, men ikke Sl niveau, men et fornuftigt lejemål i en tid med små penge.

Skuffelser/ikke gode nok
- Adedeji
- Iredale
- De Boer
- Vartuli
- Andre Alvarez Perez
- Daniel Ask
- Emmauet Toku

Mht. skuffelserne er det værd at bemærke at Vartuli og Alvarez Perez begge var udviklingsspillere som næppe har kostet meget. I og med de var væk efter kort tid er de dog alt andet lige skuffelser, men mindre graverende end hvis de var hentet som vigtige startere.

Ud af de 19 spillere man har hentet er syv jeg vil kategorisere som skuffelser. Uden at have en klar statistik på det vil jeg ikke mene, at det er hverken værre eller bedre end i så mange andre klubber.
Ret enig i listen, Marc Nielsen er nok for tidlig at kalde brugbar superligaspiller, det har vi i hvert fald ikke set endnu, men det kan komme.
Adedeji synes jeg tilgengæld er en brugbar superligaspiller, men dog som breddespiller.

Det hele skal jo også ses i lyset af, at de er hentet for nul niks (bortset fra Mathias J), og de lønninger vi kan tilbyde er meget langt fra tidligere tiders lønninger.
Jeg er med på at præmissen gør at det er en svær øvelse SSE22 har gang i.

I forhold til den katagorisering, som ikke er helt skæv, så synes jeg der er et par helt centeal parametre der der mangler at blive taget højde for:

1. Passer spillerne til det SSE22 x Menno har defineret som den stil AaB skal praktisere?
2. Er der udsigt til at spillerne kan omsættes for større millionbeløb, som kan være med til at vende økonomien?
Foruden Widell og MJ, så er det kun Jasson og Müller der passer til spillestilen, mens det er ganske hyptoteisk at tro på store salg foruden de førstnævnte profiler.

Man kan også spørge: hvem af de oplistede spillere ærger fx SIF og Viborg sig over at de ikke hentede. Udover Widell og MJ, ingen!

Hvis SSE22 tror de kan opbygge et top6 hold ved at skralde spillere fra alle verdenshjørner, så tager de fejl. Hvis de er villige til at investere lidt mere i kvalitet kombineret med at talentsatningen lykkes, så nærmer vi os en farbar vej.

Belwas
Drenge
Drenge

Indlæg af Belwas » 3. dec 2024, 22:11

Altså, SSE strategi er ikke baseret på transfers ind. Det er ikke en transfer baseret strategi, og det er ikke hverken strategi eller hensigt at der skal hentes større mængder transferfrie spillere. Jeg synes det er lidt underligt at vurdere dem så voldsomt på det, når det ikke er noget der er meningen der skal ske igen.

Det vil give meget mere mening at vurdere dem på evnen til at udvikle spillere, er det som projektet i sidste ende står eller falder på.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 3. dec 2024, 23:03

Belwas skrev:
3. dec 2024, 22:11
Altså, SSE strategi er ikke baseret på transfers ind. Det er ikke en transfer baseret strategi, og det er ikke hverken strategi eller hensigt at der skal hentes større mængder transferfrie spillere. Jeg synes det er lidt underligt at vurdere dem så voldsomt på det, når det ikke er noget der er meningen der skal ske igen.

Det vil give meget mere mening at vurdere dem på evnen til at udvikle spillere, er det som projektet i sidste ende står eller falder på.
Det forstår jeg ikke!

Jeg er med på at målet er at bevise at man kan lave en sund forretning. Det er bare helt :thumbsup:

Det interessante er vejen dertil. Den vigtigste ingridiens er sportslig succes. For at få det skal man have et stærkt trænerteam og gerne et fast koncept, som alle styrer efter. I sidste ende står og falder det hele dog med om du har de rigtige spillere.

De bedste eksempler herpå fra nyere dansk historie er FCN og Silkeborg.
Kent Nielsen er kompromisløs, og først da han fik de rigtige spillere til konceptet faldt tingene i hak.
FCN troede at de kunne sammensætte et hold af u20-spillere. Det kostede nær en nedrykning. Det fik ejerne til at ændre kurs og holdet siden været krydret med en stribe aldrende profiler, som er helt fundamental for deres succes.

Hvis ikke vi formår at hente spillere ind der kan løfte vores bundniveau, så kan vi ikke udvikle unge spillere. Ergo er SSE's strategi fuldstændig afhængig af deres transfers. Widell og Jørgensen er netop eksemplerne på hvor vigtigt det er at ramme plet når der hentes nye spillere.

jonas386
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af jonas386 » 4. dec 2024, 12:41

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... sfervindue

Det altoverskyggende mål er en defensiv midtbanespiller.

Interesse for Widell og Jørgensen. Planen er at holde på dem, men buddene kan godt blive så høje på navnlig Jørgensen, at det ikke giver mening at sige nej.

Daniel Ask har fået godt med spilletid i det svenske, og har tilsyneladende gjort det fint, hvorfor man også regner med han kan blive solgt i løbet af januar. Det er ikke planen han skal tilbage til Aalborg eller indgå i superligatruppen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Starting XI

Indlæg af Dr.Jones » 4. dec 2024, 14:35

Havde sgu håber fokus primært lå på en angriber...

Brugeravatar
bonanza
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 4. dec 2024, 14:52

Jakobsen skrev:
3. dec 2024, 13:34
Hanga skrev:
3. dec 2024, 12:50
Sønderhof skrev:
3. dec 2024, 12:27
Jakobsen skrev:
3. dec 2024, 10:51
Sønderhof skrev:
3. dec 2024, 10:45
jonas386 skrev:
3. dec 2024, 10:08
Nu læste jeg lige, at en overskudsangriber fra Randers har scoret 11 mål i 14 kampe i den næstbedste norske række for Vålerenga, der netop er rykket op.

Jeg synes det er forsøget værd at slippe Ross billigt for til gengæld at få en fed videresalgsklausul. Der må være gode muligheder. Han er ikke en dårlig fodboldspiller, og jeg tror han kunne have godt af at spille et sted, hvor forventningerne ikke er lige så store.
Den stor forskel på Ross og Brajanac, er at Ross er fast mand, men Brajanac ikke havde udsigt til spilletid i Randers. Jeg er med på at Ross ikke har shinet i efteråret, men det er samtidig klart at han er den bedst boldspiller når vi ser på det tekniks og i kombinationsspillet. Det siger rigitgt nok mere om altetnativerne, end Ross, at han fortsat er at foretrække for Menno, men det er nu engang sådan landet ligger.

Udbuddet af spillere er langt mindre i vintervinduet, og SSE22's handler af især offensivspillere her foruden Mathias Jørgensen været tvivlsomme. Altså giver det for mig ingen mening at sælge en mand fra start 11'eren, når historien fortælle os at de nye spillere der kommer til, sjældent løfter niveauet.
Widell tæller vel et eller andet sted også med blandt offensivspillerne. Jasson er jo også hentet som fløj omend han er blevet omskolet til 8'er og det er også et godt køb.
Men enig - derudover har det ikke været de bedste handler, men også det dyreste sted at handle. Kelvin John synes jeg skal have sæsonen ud. Unge spillere skal nogle gange lige vænne sig til et nyt sted før de shiner samtidig med han også mangler noget modning til seniorbold.
Af deres offensivspiller tilgange er jeg egentlig kun ked af Iredale og Adedeji som jeg på forhånd frygtede var en signing af god divisionsspiller, som ikke er god nok til Superligaen.

Mht. Ross synes jeg det er et fornuftigt projekt i det lys der hedder "lige nu er AaB bund 4". Jeg tror også der er mere i Ross når man får fundet en god rolle til ham og får udviklet de mangler han har i den. I gamle dage havde han jo klart været hængende angriber/10'er, men den rolle findes jo bare ikke på samme måde mere så man skal finde ud af om han skal udvikles på som 8'er, 9'er eller falsk 9'er.
I en assymetrisk formation kunne man nok også godt skræddersky en kant position til ham.
Jeg er fint tilfreds med Widell og Jasson. Jeg anser dem bare ikke som angribere, men 8'ere.

Jeg har hele tiden anfægtet SSE22's transfertilgang, som jeg anser som en gang spredhagl. Man har forsøgt at opbygge en fortælling om, at man henter spillere til et bestemt koncept. Noget i stil med kompromisløst pres og direkte spil. Spillere som Caballo, Iredale, Ask, Pudel og Diakithe passer altså slet ikke til den stil. Dertil kommer de spillere som nok passer til stilen, men hvor kvaliteten ikke er tilstrækkelig. Adededji, John og Toku bla.a. Det hele har resulteret i at vi nu ikke spiller den type fodbold man ønsker fordi de beste spillere ikke passer til stilen. Det er som sådan fornuftigt, da det sikrer os flere point. Det var bare slet ikke det der var planen!

Jeg er helt med på, at vores økonomi besværliggører rekrutteringen. Jeg mener man bør hente færre, men bedre spillere. Randers er et meget fint eksmepel på at det på både kort og langt sigt giver mening, at bruge lidt transfermidler, da man så kan tilknytte væsentligt bedre spillere. Sjovt nok er det netop Widell og MJ, hvor vi har brugt lidt penge, hvor inversteringen utvilsomt er det værd.
Enig langt hen af vejen - vi så dog ved Gaarde og Inge at det at bruge penge ikke nødvendigvis betyder at vi får de rigtige spillere. Men de få gange SSE22 har betalt transfer har det gjort os bedre. Widell og Jørgensen er fremragende signings, og den ros synes jeg man er nød til at have med i kritikken.

Dernæst så synes jeg at Pudel pt. ligner en fin free signing og Jasson er også en fornuftig spiller. Med den økonomi vi har at arbejde med er det svært, men som du er inde på, kunne det godt være at vi skulle have brugt lidt mere på færre spillere.
Synes heller ikke det er så ringe som nogen gør det til. De har signet flg.

Profiler
- Mathias Jørgensen
- Widell

Fornuftige brugbare Superligaspillere
- Pudlen
- Diakhite
- Bruus
- Müller (som nok er den med størst pil op ad i denne kategorI)
- Marc Nielsen (har været meget skadet, men vil mene en fit Marc Nielsen er i denne kategori)
- Jasson (potentiale til mere!)

Udviklingsspillere (unge spillere vi ikke kan afskrive endnu selvom de endnu ikke har blæst os bagover.
- Kelvin John
- Mylian Jimenez
- Eugene Amankwah

Udfyldte en fornuftig rolle i 1. div
- Diego Caballo (Var en nyttig back i oprykningen samtidig med, at Ahlamnn ikke længere have niveau). Tæller dog ned, at han ikke har gjort mere væsen af sig i Superligaen.
- Odada (Man kunne jo godt se de var noget, men ikke Sl niveau, men et fornuftigt lejemål i en tid med små penge.

Skuffelser/ikke gode nok
- Adedeji
- Iredale
- De Boer
- Vartuli
- Andre Alvarez Perez
- Daniel Ask
- Emmauet Toku

Mht. skuffelserne er det værd at bemærke at Vartuli og Alvarez Perez begge var udviklingsspillere som næppe har kostet meget. I og med de var væk efter kort tid er de dog alt andet lige skuffelser, men mindre graverende end hvis de var hentet som vigtige startere.

Ud af de 19 spillere man har hentet er syv jeg vil kategorisere som skuffelser. Uden at have en klar statistik på det vil jeg ikke mene, at det er hverken værre eller bedre end i så mange andre klubber.
Det er et dogme herinde fra at Iredale er en skuffelse.

Han har spillet lidt over 800 minutters fodbold fordelt på 16 kampe og scoret 4 mål og en assist. Det er trodsalt acceptabelt. 1 mål mere så scorer han forholdsvist på spilletid i ca hver anden kamp. Det er anden bedst blandt de offensive spillere i klubben.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 4. dec 2024, 15:06

Dr.Jones skrev:
4. dec 2024, 14:35
Det kunne vores hold også godt trænge til, men når vores modstandere ofte laller sig nemt igennem vores organisation centralt, så tænker jeg ofte, at vi faktisk mangler 2 centrale midtbanespillere.
I mine øjne er vores hold indtil videre uhyggeligt ringe organisatorisk. Et par gode og erfarne centrale spillere ville pynte.

haghdk
1. div
1. div
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 4. dec 2024, 15:20

Er der en med Bold+ der kan nævne hvilken spiller der refereres til her?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 4. dec 2024, 15:32

haghdk skrev:
4. dec 2024, 15:20

Er der en med Bold+ der kan nævne hvilken spiller der refereres til her?
Se Jonas' indlæg lidt længere oppe.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 4. dec 2024, 16:43

FIDEL skrev:
4. dec 2024, 15:06
Dr.Jones skrev:
4. dec 2024, 14:35
Det kunne vores hold også godt trænge til, men når vores modstandere ofte laller sig nemt igennem vores organisation centralt, så tænker jeg ofte, at vi faktisk mangler 2 centrale midtbanespillere.
I mine øjne er vores hold indtil videre uhyggeligt ringe organisatorisk. Et par gode og erfarne centrale spillere ville pynte.
Og så er problemet en angriber som er en garanteret forstærkning vil koste mindst 10 millioner for os. Defensive midtbanespillere koster ikke nær så meget

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. dec 2024, 20:50

jonas386 skrev:
4. dec 2024, 12:41

Interesse for Widell og Jørgensen. Planen er at holde på dem, men buddene kan godt blive så høje på navnlig Jørgensen, at det ikke giver mening at sige nej.

Daniel Ask har fået godt med spilletid i det svenske, og har tilsyneladende gjort det fint, hvorfor man også regner med han kan blive solgt i løbet af januar. Det er ikke planen han skal tilbage til Aalborg eller indgå i superligatruppen.
Det lyder fornuftigt alt sammen. Håber dog på, man skal op i en helt vanvittig pris for Jørgensen, før man slipper ham. Jeg vil meget, meget gerne have ham med i resten af sæsonen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

michael_nagg
2. div
2. div
Favoritspiller: risgård

Indlæg af michael_nagg » 5. dec 2024, 23:41

Funky skrev:
5. dec 2024, 20:50
jonas386 skrev:

Det lyder fornuftigt alt sammen. Håber dog på, man skal op i en helt vanvittig pris for Jørgensen, før man slipper ham. Jeg vil meget, meget gerne have ham med i resten af sæsonen.
Nu har vi ikke set hvordan SSE har håndteret salg af en hypet spiller endnu.. men var det det gamle AaB.. så var han jo røget hvis der var kommet et bud på 15mil plus.. så det bliver spændende og se hvordan de reagere på de bud der uden tvivl vil og er kommet

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 6. dec 2024, 08:19

michael_nagg skrev:
5. dec 2024, 23:41
Funky skrev:
jonas386 skrev:

Nu har vi ikke set hvordan SSE har håndteret salg af en hypet spiller endnu.. men var det det gamle AaB.. så var han jo røget hvis der var kommet et bud på 15mil plus.. så det bliver spændende og se hvordan de reagere på de bud der uden tvivl vil og er kommet
Altså ifht. de 3-4 millioner EUR sidste vinter der har været fremme som prisen på Otoa så virker det da til, at intentionen er at sælge bedre.
Dog vil vores salgspriser nok altid være lunkne indtil vi er tilbage i top 6 og gerne spiller Europa en gang imellem.
SSE22 Indexet

Anti1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Pro

gwailo
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af gwailo » 7. dec 2024, 10:36

michael_nagg skrev:
5. dec 2024, 23:41
Funky skrev:
jonas386 skrev:

Både og... Det gamle AaB var også Danmarksmestre i at holde fast i så høje priser at interesse forsvandt. Derefter forsvandt hype og form og det endte med kontraktudløb.
Og det kommer vi ikke til at se med SSE22. Der skal laves penge.
// gwailo

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 7. dec 2024, 16:18

Det har aldrig været et problem vi har solgt for billigt. Vores problem har derimod været vi har krævet alt for høje priser og dermed ikke fået dem solgt og så sendt dem afsted gratis eller tær på

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 7. dec 2024, 17:26

Alexis skrev:
7. dec 2024, 16:18
Det har aldrig været et problem vi har solgt for billigt. Vores problem har derimod været vi har krævet alt for høje priser og dermed ikke fået dem solgt og så sendt dem afsted gratis eller tær på
Ah, der er vist lidt af begge dele. Under Lynge var der jo nærmest et ordsprog om, at han var den ypperste til at købe men solgte alt for billigt. Det samme gjaldt vel Gaardes første del. Siden gik det så den helt anden grøft - også da Inge var her.

Jeg tror, det beror meget på den siddende bestyrelse, som ændrede modus operandi i slut-10'erne, og så brændte man inde med spillere i steder, hvor man tidligere solgte dem for billigt.

I hvert fald har man aldrig fundet the tipping point på det punkt.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 7. dec 2024, 19:14

R Rosenberg skrev:
7. dec 2024, 17:26
Alexis skrev:
Ah, der er vist lidt af begge dele. Under Lynge var der jo nærmest et ordsprog om, at han var den ypperste til at købe men solgte alt for billigt. Det samme gjaldt vel Gaardes første del. Siden gik det så den helt anden grøft - også da Inge var her.

Jeg tror, det beror meget på den siddende bestyrelse, som ændrede modus operandi i slut-10'erne, og så brændte man inde med spillere i steder, hvor man tidligere solgte dem for billigt.

Du har fat i noget af det sidste. Om det var bestyrelsen der var problemet ved jeg ikke, men oplagt mistænkt.
Problemet er jo AaB slet ikke fulgt med på akademi niveau eller fik bygget en transferforretning/strategi samtidig med at Gaarde pissede pengene væk på slovakker og fejlcasts.
SSE22 Indexet

DenSataniskeHest
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 7. dec 2024, 19:52

Jakobsen skrev:
7. dec 2024, 19:14
R Rosenberg skrev:
Alexis skrev:

Du har fat i noget af det sidste. Om det var bestyrelsen der var problemet ved jeg ikke, men oplagt mistænkt.
Problemet er jo AaB slet ikke fulgt med på akademi niveau eller fik bygget en transferforretning/strategi samtidig med at Gaarde pissede pengene væk på slovakker og fejlcasts.
Mig bekendt har det bestyrelsen der sagde nej til at sælge fossum og Pedro da man lå godt i tabellen og man satsede på at komme i Europa noget som Friis pissede væk. Ifølge rygterne var det 10-15m stykker man sagde nej til..

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 7. dec 2024, 21:27

DenSataniskeHest skrev:
7. dec 2024, 19:52
Jakobsen skrev:
7. dec 2024, 19:14
R Rosenberg skrev:
Alexis skrev:

Mig bekendt har det bestyrelsen der sagde nej til at sælge fossum og Pedro da man lå godt i tabellen og man satsede på at komme i Europa noget som Friis pissede væk. Ifølge rygterne var det 10-15m stykker man sagde nej til..
Well, der var det rigtige måske isoleret set at holde sammen på tropperne.
Omvendt failede vi jo big time det forår fordi vores midtbane enten var skadet, placerede på de gale pladser eller ikke performede.
Havde man nu haft strategi osv. i orden havde man jo benyttet muligheden til at få de rette casts ind som gjorde vores midtbane passede sammen fremfor Lucas, Fossum og Pedro som nærmest passede til tre forskellige ting.
SSE22 Indexet

Besvar