Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
-
- 2. div
- Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell
Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)
Jeg er lidt nervøs for at ledelsen undervurdere vigtigheden af at få en 6’er ind. Kasper Davidsen og Mads Bomholt har gjort det ganske udemærket, men det ville gavne gevaldigt at få en rutineret 6’er ind som de kan læne sig op ad ikke mindst lære af!
Jeg vil hellere have en 6’er end jeg vil have en 9’er.
Det er dog ikke let når pengene er små og jeg tror, at medmindre Widell eller M. Jørgensen sælges for et rigtigt pænt beløb, så må vi nøjes med lejeaftaler.
Det er dog ikke let når pengene er små og jeg tror, at medmindre Widell eller M. Jørgensen sælges for et rigtigt pænt beløb, så må vi nøjes med lejeaftaler.
All Cats Are Beautyfull
-
- Superliga
- Favoritspiller: Frank
enig men det er også fordi jeg tror hele holdet bliver løftet en hel del, hvis man får en ordelig 9ér der kan skabe ro på den midtbane, og vende spillet.OrkSatme skrev: ↑13. dec 2024, 22:54Jeg er lidt nervøs for at ledelsen undervurdere vigtigheden af at få en 6’er ind. Kasper Davidsen og Mads Bomholt har gjort det ganske udemærket, men det ville gavne gevaldigt at få en rutineret 6’er ind som de kan læne sig op ad ikke mindst lære af!
Det synes jeg er for billigt. Brøndby bød over 10 for Tochi da han havde et år tilbage af kontrakten. Davidsen er yngre og har en lang kontrakt.
Jeg ser et kæmpe potentiale i ham. Da han kom ind i Silkeborg var hans banens bedste det sidste kvarter. Jeg mener han skal koste 15 +15%.
Jeg forstår samtidig godt rationalet om, at vi fattes penge og vi kan få en billigere mere stabil 6’er til en beskeden pris.
-
- 2. div
- Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell
En ordentlig 6’er mener du velDenSataniskeHest skrev: ↑13. dec 2024, 22:58enig men det er også fordi jeg tror hele holdet bliver løftet en hel del, hvis man får en ordelig 9ér der kan skabe ro på den midtbane, og vende spillet.OrkSatme skrev: ↑13. dec 2024, 22:54Jeg er lidt nervøs for at ledelsen undervurdere vigtigheden af at få en 6’er ind. Kasper Davidsen og Mads Bomholt har gjort det ganske udemærket, men det ville gavne gevaldigt at få en rutineret 6’er ind som de kan læne sig op ad ikke mindst lære af!

All Cats Are Beautyfull
- Kasper
- Allstar
- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Medmindre der bliver solgt en midtbanespiller, så tror og håber jeg ikke at der bliver hentet en ny.
Vi har seks mand til midten på nuværende tidspunkt: Davidsen, Jimenez, Widell, Bomholt, Jasson og Isak - derudover er der også Diagne og Valdemar Møller.
Synes det hele spiller. Antal spillere, kvalitet, forskellige typer med forskellige taktiske muligheder for Menno.
Jeg er 100 % mere på en offensiv spiller og jeg hælder en del til en kant ifht en rendyrket 9'er.
Vi har seks mand til midten på nuværende tidspunkt: Davidsen, Jimenez, Widell, Bomholt, Jasson og Isak - derudover er der også Diagne og Valdemar Møller.
Synes det hele spiller. Antal spillere, kvalitet, forskellige typer med forskellige taktiske muligheder for Menno.
Jeg er 100 % mere på en offensiv spiller og jeg hælder en del til en kant ifht en rendyrket 9'er.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Problemet er løn og prisforskellen mellem en 6er og en kant/angriber. Med de midler vi har, så skal vi være heldige med at den spiller vi får ind har garanteret kvalitet. Det kommer til at blive et satsKasper skrev: ↑14. dec 2024, 04:56Medmindre der bliver solgt en midtbanespiller, så tror og håber jeg ikke at der bliver hentet en ny.
Der er lønningerne bare markant lavere hos en 6er.
Skulle have ofret de 2 millioner for Andre Rømer. Lige kåret til månedens spiller i superligaen. Dominerer bare fuldstændigt midtbanen for Randers. Det er noget i den type vi skal lede efter
- Kasper
- Allstar
Rømer har præsteret flot for Randers i efteråret. Godt hjulpet på vej af Nordli og Greve. Det er en noget anderledes offensiv foran ham end den vi selv kan mønstre.Alexis skrev: ↑14. dec 2024, 09:00Problemet er løn og prisforskellen mellem en 6er og en kant/angriber. Med de midler vi har, så skal vi være heldige med at den spiller vi får ind har garanteret kvalitet. Det kommer til at blive et satsKasper skrev: ↑14. dec 2024, 04:56Medmindre der bliver solgt en midtbanespiller, så tror og håber jeg ikke at der bliver hentet en ny.
Skulle have ofret de 2 millioner for Andre Rømer. Lige kåret til månedens spiller i superligaen. Dominerer bare fuldstændigt midtbanen for Randers. Det er noget i den type vi skal lede efter
På trods af hans efterårssæson, så mener jeg stadigvæk at det ville have været spild af penge at bruge dem på en spiller uden mulighed for en transferindtægt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Enig. Davidsen har et meget stort potentiale, og har overordnet set kunnet bære at komme ind og få noget mere spilletid, end de fleste nok havde forventet på nuværende tidspunkt. Jeg kan slet ikke få øje på, at det skulle være en god idé at sælge ham nu, i øvrigt. Han bliver da kun bedre fremover.Sønderhof skrev: ↑13. dec 2024, 23:05Det synes jeg er for billigt. Brøndby bød over 10 for Tochi da han havde et år tilbage af kontrakten. Davidsen er yngre og har en lang kontrakt.
Jeg ser et kæmpe potentiale i ham. Da han kom ind i Silkeborg var hans banens bedste det sidste kvarter. Jeg mener han skal koste 15 +15%.
Jeg forstår samtidig godt rationalet om, at vi fattes penge og vi kan få en billigere mere stabil 6’er til en beskeden pris.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
- Allstar
Hvis alle spillere skal være en mulig transferindtægt, vil man have et meget ungt hold. Det er dårligt og en sikker vej til nedrykning.Kasper skrev: ↑14. dec 2024, 10:12Rømer har præsteret flot for Randers i efteråret. Godt hjulpet på vej af Nordli og Greve. Det er en noget anderledes offensiv foran ham end den vi selv kan mønstre.Alexis skrev: ↑14. dec 2024, 09:00Problemet er løn og prisforskellen mellem en 6er og en kant/angriber. Med de midler vi har, så skal vi være heldige med at den spiller vi får ind har garanteret kvalitet. Det kommer til at blive et satsKasper skrev: ↑14. dec 2024, 04:56Medmindre der bliver solgt en midtbanespiller, så tror og håber jeg ikke at der bliver hentet en ny.
På trods af hans efterårssæson, så mener jeg stadigvæk at det ville have været spild af penge at bruge dem på en spiller uden mulighed for en transferindtægt.
Nogle spillere skal bare være centrale tandhjul, som ikke nødvendigvis skal skæppe penge i klubkassen, men i stedet være "garanter" for, at man spiller på højeste niveau.
På 6'eren vil jeg meget hellere have en spiller med erfaring og coolness, der er tættere på 30, end jeg vil have én, der er tættere på 20, som MÅSKE har potentiale til at skabe en transferindtægt.
Selv FCN, som er berømmede for deres mange unge spillere, har erfarne rotter med absolut NUL muligt tranaferpotentiale. Netop i en erkendelse af, at den balance er vigtig.
Ædruelighedens stemme
Enig. Vi har masser af unge spillere i vores trup, faktisk har vi i dette efterår haft en gennemsnitsalder blandt de laveste i verden.R Rosenberg skrev: ↑14. dec 2024, 11:34Hvis alle spillere skal være en mulig transferindtægt, vil man have et meget ungt hold. Det er dårligt og en sikker vej til nedrykning.Kasper skrev: ↑14. dec 2024, 10:12Rømer har præsteret flot for Randers i efteråret. Godt hjulpet på vej af Nordli og Greve. Det er en noget anderledes offensiv foran ham end den vi selv kan mønstre.Alexis skrev: ↑14. dec 2024, 09:00Problemet er løn og prisforskellen mellem en 6er og en kant/angriber. Med de midler vi har, så skal vi være heldige med at den spiller vi får ind har garanteret kvalitet. Det kommer til at blive et satsKasper skrev: ↑14. dec 2024, 04:56Medmindre der bliver solgt en midtbanespiller, så tror og håber jeg ikke at der bliver hentet en ny.
Nogle spillere skal bare være centrale tandhjul, som ikke nødvendigvis skal skæppe penge i klubkassen, men i stedet være "garanter" for, at man spiller på højeste niveau.
På 6'eren vil jeg meget hellere have en spiller med erfaring og coolness, der er tættere på 30, end jeg vil have én, der er tættere på 20, som MÅSKE har potentiale til at skabe en transferindtægt.
Selv FCN, som er berømmede for deres mange unge spillere, har erfarne rotter med absolut NUL muligt tranaferpotentiale. Netop i en erkendelse af, at den balance er vigtig.
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... d-i-verden
Det er nemt at sidde her at sige, men jeg tror nogle af de sejre vi har smidt, ville være blevet kørt hjem med lidt mere rutine på holdet. Jeg synes det er helt rigtigt at vi satser ungt, men der skal også gerne være nogle erfarne spillere som de unge kan læne sig opad. Det kan ligefrem være fremmende for de unges udvikling. Dernæst er der også stor værdi i at have nogle spillere som man kan bygge holdet op omkring, uden usikkerheden om hvorvidt de er væk i næste vindue.
Jeg ser også 6'er positionen som det oplagte sted at tilføre holdet lidt yderligere kvalitet og rutine. Men også enig med Kasper i at det så også må betyde afgange. Kan vi slippe Ask er det naturligvis en no brainer, men et salg af Davidsen synes jeg også giver mening hvis prisen og klubben er rigtig. Han er ikke en bærende spiller og vi har brug for at lave salg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
I øvrigt må Ydesens seneste melding vedr. Kramer (“fredeligt exit til sommer”) betyde, at vi måske kan forvente, at duoen Diakhité - Pudel skal være mere bærende efter sommerferien. For Otoa står vel også som en af de oplagte sommer-transfers.
Kommer nok meget an på hvordan Otoas forår bliver, tænker jeg. Ærgerligt at skader lader til at forfølge ham.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Klart, jeg taler om best-case scenariet. Er han og vi uheldige, så fortsætter stop-go karrieren for ham - men også i dét scenarie vil det alt andet lige betyde, at stopper-duoen hedder Diakhité - Pudel. Måske kan den også være ganske solid. Det, jeg egentlig spørger om er: Vil AaB så spille med den duo, eller er exit af Kramer (og måske Otoa) lig med, at der hentes en klar starter ind til forsvaret?
Det vil undre mig meget, hvis der ikke skulle komme en eller flere nye spillere til positionen, hvis både Otoa og Kramer er fortid. Jeg synes det er svært at tænke så langt frem, når vi ikke kender mulighederne i tilfælde af salg af Widell og/eller Jørgensen.Funky skrev: ↑14. dec 2024, 12:31Klart, jeg taler om best-case scenariet. Er han og vi uheldige, så fortsætter stop-go karrieren for ham - men også i dét scenarie vil det alt andet lige betyde, at stopper-duoen hedder Diakhité - Pudel. Måske kan den også være ganske solid. Det, jeg egentlig spørger om er: Vil AaB så spille med den duo, eller er exit af Kramer (og måske Otoa) lig med, at der hentes en klar starter ind til forsvaret?
I henhold til 6'eren foretrækker jeg også noget erfaring og fornemmelse for kampens tempo. Jeg synes Jimenez er spændende, og en dygtig fodboldspiller, men de mange gule kort - der ofte kommer som konsekvens af dårlig timing - gør mig noget usikker på hans pålidelighed over en sæson. Det er bestemt noget der kan forbedres, men i et så vigtigt forår virker det bare en anelse risikabelt.
For Aarøe-Hansen har der sikkert ikke manglet interesserede klubber, men der har nok ikke været overflod af klubber der både har kunne tilbyde meget spilletid (det ligner umiddelbart at han både kan gøre sig på midtbanen samt de tre forreste positioner) og været interesseret i en 6 måneders aftale uden købsoption. Det er måske ikke realistisk at hente ham til sommer, men måske en forlængelse af lejeaftalen er en mulighed. Jeg er i hvert fald spændt på at se hvad han kan, og hvilke planer vi har med ham. Er det som makker til Widell, som forreste mand eller modsatte kant af Jørgensen? En front-trio med ham, Jørgensen og Adedeji kunne godt blive interessant.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
De gode 6er rundt omkring har normalt altid spillet andre pladser, men så flyttet til central midtbane og blevet profil der, og det synes jeg også AaB skal gøre med Otoa og Adedeji. Davidsen, Jimenez og Bomholt er bedre som 8er. Jeg synes det er tosset at bruge økonomi på at hente profil til 6er positionen, hvis man tror på det interne klub-arbejde fungere godt.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Adedeji som 6’er? Wow634 skrev: ↑14. dec 2024, 13:32De gode 6er rundt omkring har normalt altid spillet andre pladser, men så flyttet til central midtbane og blevet profil der, og det synes jeg også AaB skal gøre med Otoa og Adedeji. Davidsen, Jimenez og Bomholt er bedre som 8er. Jeg synes det er tosset at bruge økonomi på at hente profil til 6er positionen, hvis man tror på det interne klub-arbejde fungere godt.

Det er godt nok et af de mest naive indlæg herinde længe...634 skrev: ↑14. dec 2024, 13:32De gode 6er rundt omkring har normalt altid spillet andre pladser, men så flyttet til central midtbane og blevet profil der, og det synes jeg også AaB skal gøre med Otoa og Adedeji. Davidsen, Jimenez og Bomholt er bedre som 8er. Jeg synes det er tosset at bruge økonomi på at hente profil til 6er positionen, hvis man tror på det interne klub-arbejde fungere godt.
Så midt i vores overlevelseskamp skal Adedeji simpelthen omskoles til 6'er!? Og Otoa er konstant skadet, så han er naturligvis ikke løsningen på midtbanen.
AaB skal se at vågne op og få hentet en erfaren 6'er.
Det var de samme kommentarer dengang Augu blev sendt ind i midtbanen, og der har altid været mange AaB fans som ikke er omstillings-klar til ændringer som ellers giver meningDGK skrev: ↑14. dec 2024, 14:08Adedeji som 6’er? Wow634 skrev: ↑14. dec 2024, 13:32De gode 6er rundt omkring har normalt altid spillet andre pladser, men så flyttet til central midtbane og blevet profil der, og det synes jeg også AaB skal gøre med Otoa og Adedeji. Davidsen, Jimenez og Bomholt er bedre som 8er. Jeg synes det er tosset at bruge økonomi på at hente profil til 6er positionen, hvis man tror på det interne klub-arbejde fungere godt.![]()
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
- Kasper
- Allstar
Svar til Rosenberg og Hanga:
Jeg er ikke blind for at rutine kan give noget til holdet og til andre spilleres udvikling.
Men kan ikke se at AaB er et sted, hvor vi kan smide så store beløb efter rutinerede folk som f.eks. fcn gør.
Når jeg ser på vores 5 bagerste - Müller (24), Jørgensen (25), Kramer (25), Pudel (23), Bruus (25), så er jeg ikke bekymret for om Davidsen eller Jimenez kan spille foran dem pga rutine.
Har svært ved at få øje på at det er pga manglende rutine, at holdet har smidt sejren nogle gange i efteråret. Kan ikke se at det skulle være en bestemt tendens. Kampene det er sket i, har haft meget forskellige dynamikker.
Skal jeg finde et punkt, så må det være fordi at vores offensiv har været for tandløs til at lukke ballet.
Jeg håber Davidsen og/eller andre bliver solgt, synes det er oplagt at klubben mangler penge og at omverdenen skal se at det er muligt for klubben at sælge spillere. Vi trænger til de gode salgshistorier.
Jeg er ikke blind for at rutine kan give noget til holdet og til andre spilleres udvikling.
Men kan ikke se at AaB er et sted, hvor vi kan smide så store beløb efter rutinerede folk som f.eks. fcn gør.
Når jeg ser på vores 5 bagerste - Müller (24), Jørgensen (25), Kramer (25), Pudel (23), Bruus (25), så er jeg ikke bekymret for om Davidsen eller Jimenez kan spille foran dem pga rutine.
Har svært ved at få øje på at det er pga manglende rutine, at holdet har smidt sejren nogle gange i efteråret. Kan ikke se at det skulle være en bestemt tendens. Kampene det er sket i, har haft meget forskellige dynamikker.
Skal jeg finde et punkt, så må det være fordi at vores offensiv har været for tandløs til at lukke ballet.
Jeg håber Davidsen og/eller andre bliver solgt, synes det er oplagt at klubben mangler penge og at omverdenen skal se at det er muligt for klubben at sælge spillere. Vi trænger til de gode salgshistorier.
-
- Allstar
Davidsen og Jimenez har da begge haft nogle gevaldige rookie-kogere, hvor jeg i hvert fald husker, at førstnævntes manglende rutine har kostet mål.Kasper skrev: ↑14. dec 2024, 15:02Svar til Rosenberg og Hanga:
Altså, en hel central midtbane, som vel er den vigtigste del af holdet, der kun består af børn, er ikke bæredygtigt.
Holdet har skreget på rutine på den plads siden Würtz. Inge adresserede det endelig med Hiljemark, som så desværre var i udu. Siden det har holdet skreget videre på det.
Ædruelighedens stemme