Funky skrev: ↑6. jan 2025, 15:58
Jakobsen skrev: ↑6. jan 2025, 14:54
bedstefar skrev: ↑6. jan 2025, 14:42
Alpa Chino skrev: ↑6. jan 2025, 13:19
Danske boblere i Tyskland:
- Mikkel Kaufmann
- Wahid Faghir
Det sker desværre ikke. Var vi et top 3 hold, så havde vi måske en chance for at hive spillere af den kvalitet hjem
Faghir har ikke haft en imponerende tid i Tyskland så han var måske ikke et urealistisk lejemål. Jeg har dog aldrig forstået den store hype.
Så sent som i morges skrev bold om en artikel om at Karlsruhe jagter Kaufmann så det sker næppe medmindre han har hjemve
Samme her vedr. Faghir. Kaufmann ville jeg faktisk også tvivle på.
Den oprindelige hype over en stor 17-årig angriber der scorer en håndfuld mål i superligaen og bombede i U19 ligaen som 16-årig, er vel forståelig nok. Hans målproduktion pr. minut er egentlig også ganske flot siden han skiftede fra Vejle. Han har dog haft svært ved at bide sig fast på et hold for alvor, hvorfor det ikke bliver til mål i spandevis. Hvad det præcis skyldes ved jeg ikke, og hvis det er dårlig indstilling eller manglende udvikling, skal vi selvfølgelig holde os langt væk
Jeg tror ikke vi kan hente ham på en permanent transfer, og slet ikke i dette vindue, men jeg kunne sagtens se perspektivet i en lejeaftale, forudsat den skade han fik i december ikke er alvorlig. Han kan vel godt score en god håndfuld mål, navnlig i nedrykningsspillet, kender ligaen og kulturen ligesom han har noget af den fysik vi godt kunne bruge i offensiven. Jeg tænker ikke han er dyr, og det er heller ikke fordi der er overflod af gode billige angribere der har bevist sig som målscorere på markedet. Udover den øjeblikkelige kvalitet, giver det også noget tid til at finde den rigtige angriber til sommer, hvor mulighederne alt andet lige må være bedre og økonomien (forhåbentlig) det samme.
Måske man kunne måske lave en aftale ala Isak Hansen, og arrangere en eller anden økonomisk gevinst, hvis vi lykkedes med at få ild i ham.