Nedrykningstråden

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Kristian1977
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. okt 2007, 12:38
Geografisk sted: Vadum
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Kristian1977 » 26. maj 2011, 16:04

astonvilla skrev:Jeg fatter simpelthen ikke koret om vi har større sansynlighed for at overleve end at rykke ned!!! Det er HELT sort for mig.

Lyngby får mindst 1 point mod OB. OB har intet at spille for og de er vel ikke kommet hjem fra byen endnu. Lyngby er motiveret ud over alle grænser. Altså minimum 1 point til Lyngby.

Randers har hjemmebane og vinden i ryggen. EB spiller jo som en pose nødder.

Vi får en KÆMPE snitter i Parken. Vores forsvar sejler (især i venstre side) og vi har en keeper der stort set ikke har haft en redning hele sæsonen.

Dette her kan kun pege een vej: Vi rykker ned på søndag.

Tror også meget på disse teorier.. Lyngby får 1 point mod OB sommer ferie drenge... og Randers vinder på hjemmebane. :'(

Men håber da at Lyngby taber eller at Randers og Esbjerg spilller uafgjort. :cool:

For vi taber i parken med vores PIV RINGE forsvar :@
May AaB be with you

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af MrBangDK » 26. maj 2011, 16:06

Det sker ikke...

AaB får mindst ét point i Parken, og Lyngby magter ikke at vinde over OB... så er den ged barberet!!!
Ska' vi hak'?

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af jensemand57 » 26. maj 2011, 16:40

Var det ikke noget for supportklubben?
http://www.bold.dk/nyt/EfB-fans-praemie ... -med-sprut" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3901
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Gentleman Finn » 26. maj 2011, 17:05

Få din mor til at bage blåstribede bolsjer ;)

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4773
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Maglau » 26. maj 2011, 17:13

Er simpelthen nødt til at spille en 500 mand på
FCK -AaB 1
Lyngby - OB 1x
RFC - EFB 1

Hvis jeg skal opleve den tragedie kan jeg ligeså tjene lidt lidt på det.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Buzz Killington » 26. maj 2011, 17:24

Maglau skrev:Er simpelthen nødt til at spille en 500 mand på
FCK -AaB 1
Lyngby - OB 1x
RFC - EFB 1

Hvis jeg skal opleve den tragedie kan jeg ligeså tjene lidt lidt på det.
Endnu bedre, så burde AaB spille et par millioner på de mulige nedrykninsudfald. Det burde sikre økonomien i en evt 1 division
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hejslet
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. dec 2007, 14:10

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Hejslet » 26. maj 2011, 17:30

Tror godt I kan glemme den her med at hænge jeres hat på andre end AaB selv.

Lyngby, Esbjerg og Randers er ude hvor de ikke kan bunde, og de har råbt "To Hell With It!".

Der er simpelthen motivationen til forskel, når Lyngby møder OB. Kan Lyngby pludselig vinde i Silkeborg, kan de nok også spille over evne og slå OB, endda på hjemmebane.

Esbjerg-Randers kan gå begge veje - og så skal det nok passe, at det bliver Randers, som trækker det længste strå.

AaB skal finde noget af vildskaben frem fra den kamp, hvor det hele vendte - udekampen mod Brøndby - som meget fortjent blev vundet.

Der skal kæmpes 110% for hver eneste milimeter, hver eneste bold i Parken - og AaB SKAL prøve at presse FCK fra første fløjt.

Trækker vi os først tilbage der, bliver det for alvor selvmord - hvis nogen pludselig bilder sig ind, at vi kan spille til 0 i parken med vores fantastisk passive forsvar og den senile målmand, der har glemt, han må tage med hænder....

Her kan man godt nok tale om at ligge som man selv har redt - at skulle spille mod FCK i Parken for fulde huse - og ligatopscorer N'Doy....

Tager man kampen i går mod Sønderjyske, ja så virker den jo ret surrealistisk. AaB dominerer så stort, skaber så mange chancer - og er alligevel så passive i forsvaret og uskarpe i angrebet (uden Duncan).

Er man god nok til Superligaen, når man har 0 points ud af 3 opgør mod netop Sønderjyske? Der er bare noget, der slet ikke hænger sammen.

Jeg troede virkelig den var hjemme efter den flotte optursstime - og det er BEGRÆDELIGT, at man alligevel ikke er gode nok til at få slå hverken Esbjerg, Silkeborg eller Sønderjyske, da det virkelig gjaldt.

I Parken må det være AaB's tur til at råbe TO HELL WITH IT - og komme ud over stepperne. Jeg tror ikke på hjælp fra de andre kampe, AaB skal klare den selv.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af PeterS » 26. maj 2011, 19:05

jensemand57 skrev:Var det ikke noget for supportklubben?
http://www.bold.dk/nyt/EfB-fans-praemie ... -med-sprut" onclick="window.open(this.href);return false;
Vi kunne godt melde ud vi donere et par flasker Rød Aalborg :)

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af jensemand57 » 26. maj 2011, 19:51

Alle mener - og med rette - at vi har det sværeste program af de fire hold, da vi som bekendt skal i Parken.

Men, hvis man ser tingene fra en anden vinkel, og ser på hvilke pres, der er på de fire hold, ja så er jeg ikke så sikker på, at vi har det største pres.

Selvfølgelig er der et stort pres på vores spillere. Men i vores situation har vi jo intet, at tabe isoleret set på kampen mod FCK , da der jo er ingen som regner med point til os. Vi kan derfor slippe håndbremsen og gå i offensiven, da en sejr er lig med overlevelse.

Lyngby er i den samme situation, hvor også en sejr er lig overlevelse. Hvis man skal se på et ekstra pres i forhold til vores pres, så må det være, at de er på hjemmebane.

Langt det største pres må være i kampen mellem Randers og Esbjerg.

Uafgjort kan ikke bruges til noget for begge hold. Det vil kunne betyde, at begge mandskaber for alt i verden ikke må komme bagud, samtidig skal der scores. Det hold, som evt. kommer bagud, bliver nød til at komme frem til en udligning, samtidig må det hold, som kommer i front for alt i verden ikke lukke nogle mål ind. Det må da alt andet lige være noget større pres end der er på AaB. Et pres som nemt kan komme til at få betydning for slutresultatet, nemlig at angsten for at tabe bliver større end lysten til at vinde. Det kan nemt ende med at være en fordel for os.

Brugeravatar
AndBis
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 83
Tilmeldt: 18. maj 2011, 08:27
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: København

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af AndBis » 26. maj 2011, 20:03

jensemand57 skrev:
Langt det største pres må være i kampen mellem Randers og Esbjerg.

Uafgjort kan ikke bruges til noget for begge hold. Det vil kunne betyde, at begge mandskaber for alt i verden ikke må komme bagud, samtidig skal der scores. Det hold, som evt. kommer bagud, bliver nød til at komme frem til en udligning, samtidig må det hold, som kommer i front for alt i verden ikke lukke nogle mål ind. Det må da alt andet lige være noget større pres end der er på AaB. Et pres som nemt kam komme til at få betydning for slutresultatet, nemlig at angsten for at tabe bliver større end lysten til at vinde. Det kan nemt ende med at være en fordel for os.
Ja og derfor må vi for alt i verden håbe at det bliver en uafgjort eller EfB sejr !
http://www.superstats.dk/soghold-res.ph ... Find+kampe" onclick="window.open(this.href);return false;
6 uafgjorte ud af 17 kampe. Men undrer mig ikke hvis EfB forsøger at komme frem over stepperne, og dermed giver Randers muligheden for at kunne bringe sig i front :( .

Nu er det jo også kun 4 år siden vi vandt i parken :D ...
meeen vi fik jo point der fra sidst, hvor FCK endda skulle have hjælp af Michael Svendsen som gav et tyndt straffespark ret sent i kampen så vidt jeg husker ..
http://www.ligafodbold.dk/?cat=statsHea ... venue=home" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Henriksen » 26. maj 2011, 20:04

Uanset hvad, så bliver denne kommende søndag en forårsdag i helvede, som ikke engang et legendarisk cykelløb kan konkurrere med...

Jeg har faktisk helt ondt i maven af at tænke på den nerve-søndag vi går imøde, og endnu mere ondt gør realiteterne, der i mine øjne klart indikerer, at AaB ligner den ene sikre taber i det uhyggelig spil af et nedryknings-drama.

Det er muligt at FCK kun har Ståles afsked og lidt ære at spille for, men de er stadig 1-2 klasser over vores hold selv på en dag hvor vi rammer højeste niveau. FCK havde heller ikke meget at spille for da FCM var på besøg (og de havde da bestemt sølvmedaljer at spille for på det givne tidspunkt), og Midtjyderne blev altså klasket 5-2. Come hell or high water, men de forvirrede høns vi har set i bolchestribet spille mod SIF og SE, de skal ramme mere end dagen på søndag - ja, som skrevet flere steder, AaB-holdet skal ud og spille deres livs kamp gange to. Klart, alt KAN ske, og vi KAN også godt vinde i Parken - men øh, bare tanken om en knivskarp Dame mod en fuldstændig færdig KEP og en halvskadet (helskadet ?) Wæhler.. puha, gyser er ikke ordet.

Randers mod Esbjerg - i sandhed et nedrykningsdrama. Muligt er det at Esbjerg har fået et mentalt comeback, men Randers har dælme ligeså meget at spille for, og så må hjemmebanen alt andet lige være en tryg forskel.

Well - kom bare med den søndag, lad os nu få det overstået. Jeg håber alt hvad jeg kan - men forbereder mig på en særdeles sort sort søndag.

Og lad mig lige give mit besyv med vedr. Lynges pep-talk inden SE-kampen (som respons på de/den der fandt det pinligt): Det var satme iorden af den gamle at gå på grønsværen - min dybeste respekt til LJ for den optræden.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Plum
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:44

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Plum » 26. maj 2011, 20:08

fish skrev:
astonvilla skrev:Jeg fatter simpelthen ikke koret om vi har større sansynlighed for at overleve end at rykke ned!!! Det er HELT sort for mig.

Lyngby får mindst 1 point mod OB. OB har intet at spille for og de er vel ikke kommet hjem fra byen endnu. Lyngby er motiveret ud over alle grænser. Altså minimum 1 point til Lyngby.

Randers har hjemmebane og vinden i ryggen. EB spiller jo som en pose nødder.

Vi får en KÆMPE snitter i Parken. Vores forsvar sejler (især i venstre side) og vi har en keeper der stort set ikke har haft en redning hele sæsonen.

Dette her kan kun pege een vej: Vi rykker ned på søndag.
Rolig nu, tror ikke dit hjerte har godt af det der sortsyn. EFB spiller muligvis som en pose nødder, men har altså lige slået Horsens og er pisket frem på banen. Alt kan ske.

Jeg er håber at KN bruger alt sin tid på at rette forsvar, midtbane og angreb ind omkring deres defensive pligter. For vi sejler som du siger, og vi kunne let få en snitter ala den FCM fik hvis det ikke bliver rettet.

EDIT: Og jeg mener ikke defensive pligter som i at pakke sig, for så kører de os over. Defensiv som i balance.

Jeg glæder mig efterhånden aller mest til søndag klokken 18 hvor det er afgjort. Jeg må dog indrømme at det ikke har været mere spændende af være fan siden sidste guld sæson.
FCK har tabt to kampe i denne sæson. Til FCM og OB og i begge tilfælde skete det fordi at modstanderen pressede højt på banen og angreb.
OB fan men med respekt for andre klubber og deres fans.

Kristian1977
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. okt 2007, 12:38
Geografisk sted: Vadum
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Kristian1977 » 26. maj 2011, 21:01

Henriksen skrev:
Randers mod Esbjerg - i sandhed et nedrykningsdrama. Muligt er det at Esbjerg har fået et mentalt comeback, men Randers har dælme ligeså meget at spille for, og så må hjemmebanen alt andet lige være en tryg forskel.
Udsolgt hjemmebanen har ikke været en fordel for AaB. Hvor skulle det for Randers??
May AaB be with you

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af fish » 26. maj 2011, 21:04

Plum skrev:
fish skrev:
astonvilla skrev:Jeg fatter simpelthen ikke koret om vi har større sansynlighed for at overleve end at rykke ned!!! Det er HELT sort for mig.

Lyngby får mindst 1 point mod OB. OB har intet at spille for og de er vel ikke kommet hjem fra byen endnu. Lyngby er motiveret ud over alle grænser. Altså minimum 1 point til Lyngby.

Randers har hjemmebane og vinden i ryggen. EB spiller jo som en pose nødder.

Vi får en KÆMPE snitter i Parken. Vores forsvar sejler (især i venstre side) og vi har en keeper der stort set ikke har haft en redning hele sæsonen.

Dette her kan kun pege een vej: Vi rykker ned på søndag.
Rolig nu, tror ikke dit hjerte har godt af det der sortsyn. EFB spiller muligvis som en pose nødder, men har altså lige slået Horsens og er pisket frem på banen. Alt kan ske.

Jeg er håber at KN bruger alt sin tid på at rette forsvar, midtbane og angreb ind omkring deres defensive pligter. For vi sejler som du siger, og vi kunne let få en snitter ala den FCM fik hvis det ikke bliver rettet.

EDIT: Og jeg mener ikke defensive pligter som i at pakke sig, for så kører de os over. Defensiv som i balance.

Jeg glæder mig efterhånden aller mest til søndag klokken 18 hvor det er afgjort. Jeg må dog indrømme at det ikke har været mere spændende af være fan siden sidste guld sæson.
FCK har tabt to kampe i denne sæson. Til FCM og OB og i begge tilfælde skete det fordi at modstanderen pressede højt på banen og angreb.
Og snittet FCM fordi de forsøgte den samme taktik igen i parken? Vi bliver nødt til at stabilisere forsvaret bare en smule, så drengene ikke løber rundt som små forvildede høns.

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 26. maj 2011, 21:10

Maglau skrev:Er simpelthen nødt til at spille en 500 mand på
FCK -AaB 1
Lyngby - OB 1x
RFC - EFB 1

Hvis jeg skal opleve den tragedie kan jeg ligeså tjene lidt lidt på det.
Do it!

Men surt for dig, hvis de ender:

FCK -AaB x
Lyngby - OB 1
RFC - EFB 1

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af AaB1978 » 26. maj 2011, 21:33

mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
Maglau skrev:Er simpelthen nødt til at spille en 500 mand på
FCK -AaB 1
Lyngby - OB 1x
RFC - EFB 1

Hvis jeg skal opleve den tragedie kan jeg ligeså tjene lidt lidt på det.
Do it!

Men surt for dig, hvis de ender:

FCK -AaB x
Lyngby - OB 1
RFC - EFB 1
Danske Spil giver 3,20 gange pengene igen for en AaB-nedrykning

Ret godt betalt synes jeg selv

Kristian1977
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. okt 2007, 12:38
Geografisk sted: Vadum
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Kristian1977 » 26. maj 2011, 21:53

Er det bare mig eller har EB ikke skrevet forkert:
Sådan overlever Lyngby
Sejren i Silkeborg kan blive Lyngbys redning - men det talentfulde hold er tvunget til at besejre OB for at være sikker på at undgå nedrykning. Uafgjort er ikke nok, hvis Randers vinder over Esbjerg.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 561037.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
May AaB be with you

turboen
Drenge
Drenge
Indlæg: 40
Tilmeldt: 31. mar 2010, 10:46
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af turboen » 26. maj 2011, 22:06

Hold kæft hvor er jeg skuffet over AaB,for 2 runder siden mod SIF,kunne det være afgjort til vores fordel,med de 3 mål,som blev scoret dernede,men det forsvar er jo mere hullet end en si.Det ender på denne måde (tror jeg) AaB taber med mindst 3 mål i parken og Esbjerg banker Randers med 3 og så står den på 1 division i den nye sæson,og det er 1000 % selvforskyldt at der går AaB på denne måde.Jeg håber at mine ord kommer til skamme,for jeg ønsker inderligt at AaB klarer den,men som sagt,så virker det usandsynligt.Men så kan vi få bygget et hold op af vores unge spillere der vil noget,og ikke den flok lallende spillere der render rundt dernede på banen,som om at de har vundet kampen inden de går på banen,det ligner AGF i sidste sæson,de troede heller ikke at de kunne ryge ned.. Det er totalt skuffende at det kommer til at gå på den måde..Men som sagt så er det selvforskyldt,kan ikke engang give dommeren skylden for det længere..Jeg kan skrive det med et ord ... PINLIGT...

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4255
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Klaus » 26. maj 2011, 22:09

Hold da helt op, hvor var det nedtur i går. Holdet spillede godt, men Tyskernes målmand var ganske enkelt fantastisk. Rent spillemæssigt er det ufatteligt, at vi denne sæson har tabt alle 3 kampe mod SønderjyskE..

Jeg er desværre meget, meget bange for at vi rykker ned nu. Nøglen hedder Lyngby-OB. OB har spillet dårligt i lang tid og har vel stadigvæk tømmermænd efter sejren i går. Lyngby kan godt hive et point ud af den kamp, og så går det nok galt.

Med de takter vores forsvar har vist de sidste par kampe er det fuldstændigt urealistisk, at vi kan holde FCK fra at score.

Men OK - vi kan da håbe på en uafgjort i Randers.....

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Mogens » 26. maj 2011, 22:17

AndBis skrev:
jensemand57 skrev:
Langt det største pres må være i kampen mellem Randers og Esbjerg.

Uafgjort kan ikke bruges til noget for begge hold. Det vil kunne betyde, at begge mandskaber for alt i verden ikke må komme bagud, samtidig skal der scores. Det hold, som evt. kommer bagud, bliver nød til at komme frem til en udligning, samtidig må det hold, som kommer i front for alt i verden ikke lukke nogle mål ind. Det må da alt andet lige være noget større pres end der er på AaB. Et pres som nemt kam komme til at få betydning for slutresultatet, nemlig at angsten for at tabe bliver større end lysten til at vinde. Det kan nemt ende med at være en fordel for os.
Ja og derfor må vi for alt i verden håbe at det bliver en uafgjort eller EfB sejr !
http://www.superstats.dk/soghold-res.ph ... Find+kampe" onclick="window.open(this.href);return false;
6 uafgjorte ud af 17 kampe. Men undrer mig ikke hvis EfB forsøger at komme frem over stepperne, og dermed giver Randers muligheden for at kunne bringe sig i front :( .

Nu er det jo også kun 4 år siden vi vandt i parken :D ...
meeen vi fik jo point der fra sidst, hvor FCK endda skulle have hjælp af Michael Svendsen som gav et tyndt straffespark ret sent i kampen så vidt jeg husker ..
http://www.ligafodbold.dk/?cat=statsHea ... venue=home" onclick="window.open(this.href);return false;
På den anden måde kan man sige, at randers ligeså lidt som esbjerg kan bruge uafgjort til noget. Derfor skal de også forsøge at vinde. Jeg tror, at den kamp bliver spillet med håndbremsen trukket de første 60-70 minutter for ikke at komme bagud. Til sidst må begge hold satse alt i forsøget på at få en sejr, og det kan gå til hvilken som helst side.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Låst