Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
AMRDK
2. div
2. div
Indlæg: 237
Tilmeldt: 13. jul 2010, 01:37
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af AMRDK » 11. maj 2012, 22:57

Kasper skrev:Kent ser mange kampe rundt omkring, så det er langt fra sikkert at du skal ligge noget i det.

Rasmus Thelander er en midterforsvar jeg nemt kunne se Kent forelske sig i.
Enig mht. Thelander: Komprisløs midterforsvarer der er også er god med fødderne. Lige efter Kent's bog?
Hvis ikke det var for at kigge på ham eller andre, kan jeg ikke se hvad han skulle lave i Gladsaxe til en bundopgør? Han sad alene og spiste og stod alene og så kampen. Hvilken interesse kunne han have i et bundopgør i Betsafe Ligaen en Fredag aften? Hm

Brugeravatar
SUVestergaard
2. div
2. div
Indlæg: 241
Tilmeldt: 17. feb 2008, 15:27

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af SUVestergaard » 12. maj 2012, 15:12

Hvad syntes folk om Brad Rusin fra HB Køge? Syntes umiddelbart han virker som en god og solid forsvarsspiller, som måske kunne blive Lasse Nielsens afløser ved et evt salg og sikkert erhverves for overkommelige midler. For ser jo ikke ud til at Kent har tillid til Godtfredsen og Pol. Desuden kan han kastes op i angrebet som targetspiller i de sidste minutter, når der er behov for det.
Tidligere kendt som Rolla

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af thomasjn » 12. maj 2012, 15:56

SUVestergaard skrev:Hvad syntes folk om Brad Rusin fra HB Køge? Syntes umiddelbart han virker som en god og solid forsvarsspiller, som måske kunne blive Lasse Nielsens afløser ved et evt salg og sikkert erhverves for overkommelige midler. For ser jo ikke ud til at Kent har tillid til Godtfredsen og Pol. Desuden kan han kastes op i angrebet som targetspiller i de sidste minutter, når der er behov for det.
Er også ret interesseret i at høre hvad folk synes om ham. Umiddelbart er det en spiller som jeg synes har gjort det ret godt de gange jeg har set ham. Hvis ikke han er for dyr ville han være en god erstatning for Pól. Dog er jeg lidt nervøs for, at man måske i lidt for høj grad har et navn herhjemme grundet hans solomål i starten af sæsonen så kunne være interessant om nogen har et mere langsigtet billede af ham.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2251
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af alithebeast » 13. maj 2012, 17:38

Alt der kan sælges skal sælges. Så kan vi hente ind derfra, det kunne være en Aabech til offensiven istedet for Lucas. Tauber for Lasse, bare for at tage udgangspunkt i dagens modstander, som stadig må regnes for nedrykker.
Hader København!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af FlæskeFrank » 13. maj 2012, 17:43

Nu har jeg været fortaler for Tauber. Det var ikke med udgangspunkt i dagens kamp, for der var han ikke sikker.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af AaBlover4ever » 13. maj 2012, 18:20

alithebeast skrev:Alt der kan sælges skal sælges. Så kan vi hente ind derfra, det kunne være en Aabech til offensiven istedet for Lucas. Tauber for Lasse, bare for at tage udgangspunkt i dagens modstander, som stadig må regnes for nedrykker.
Mener du selv at en Aabech som person passer i AaB??? :thumbsdown:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jonas386 » 13. maj 2012, 18:43

Uffe Bech så jeg gerne i stedet for Due. Også AC frem for Wichmann, så ville jeg da ikke klage.
Patrick Mortensen kunne også være spændende i AaB.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2251
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af alithebeast » 13. maj 2012, 20:03

AaBlover4ever skrev:
alithebeast skrev:Alt der kan sælges skal sælges. Så kan vi hente ind derfra, det kunne være en Aabech til offensiven istedet for Lucas. Tauber for Lasse, bare for at tage udgangspunkt i dagens modstander, som stadig må regnes for nedrykker.
Mener du selv at en Aabech som person passer i AaB??? :thumbsdown:
Hvad adskiller David Nielsen og Aabech?
Hader København!

AMRDK
2. div
2. div
Indlæg: 237
Tilmeldt: 13. jul 2010, 01:37
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af AMRDK » 13. maj 2012, 21:38

alithebeast skrev:
AaBlover4ever skrev:
alithebeast skrev:Alt der kan sælges skal sælges. Så kan vi hente ind derfra, det kunne være en Aabech til offensiven istedet for Lucas. Tauber for Lasse, bare for at tage udgangspunkt i dagens modstander, som stadig må regnes for nedrykker.
Mener du selv at en Aabech som person passer i AaB??? :thumbsdown:
Hvad adskiller David Nielsen og Aabech?
Dér stjal du min kommentar...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Funky » 13. maj 2012, 21:54

alithebeast skrev:
AaBlover4ever skrev:
alithebeast skrev:Alt der kan sælges skal sælges. Så kan vi hente ind derfra, det kunne være en Aabech til offensiven istedet for Lucas. Tauber for Lasse, bare for at tage udgangspunkt i dagens modstander, som stadig må regnes for nedrykker.
Mener du selv at en Aabech som person passer i AaB??? :thumbsdown:
Hvad adskiller David Nielsen og Aabech?
Udover en enkelt ret iøjefaldende forskel - ikke det store. Begge har ikke noget at gøre i AaB. At den ene så alligevel har været i den bolshe-stribede, ja, det er bare et beklageligt faktum.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Provst i Brovst » 13. maj 2012, 22:10

Funky skrev:
alithebeast skrev:
AaBlover4ever skrev:
alithebeast skrev:Alt der kan sælges skal sælges. Så kan vi hente ind derfra, det kunne være en Aabech til offensiven istedet for Lucas. Tauber for Lasse, bare for at tage udgangspunkt i dagens modstander, som stadig må regnes for nedrykker.
Mener du selv at en Aabech som person passer i AaB??? :thumbsdown:
Hvad adskiller David Nielsen og Aabech?
Udover en enkelt ret iøjefaldende forskel - ikke det store. Begge har ikke noget at gøre i AaB. At den ene så alligevel har været i den bolshe-stribede, ja, det er bare et beklageligt faktum.
Jeg var rasende over at David Nielsen kom til AaB, men ham og Lundberg var HØJ KLASSE, flere af dem, mindre X-Box kammerateri.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af AaBlover4ever » 13. maj 2012, 23:36

Funky skrev:
alithebeast skrev:
AaBlover4ever skrev:
alithebeast skrev:Alt der kan sælges skal sælges. Så kan vi hente ind derfra, det kunne være en Aabech til offensiven istedet for Lucas. Tauber for Lasse, bare for at tage udgangspunkt i dagens modstander, som stadig må regnes for nedrykker.
Mener du selv at en Aabech som person passer i AaB??? :thumbsdown:
Hvad adskiller David Nielsen og Aabech?
Udover en enkelt ret iøjefaldende forskel - ikke det store. Begge har ikke noget at gøre i AaB. At den ene så alligevel har været i den bolshe-stribede, ja, det er bare et beklageligt faktum.
Enig, jeg kunne absolut ikke forestille mig Aabech i AaB-trøjen, og det blev i så fald under store protester fra min side.

En helt anden side af sagen er for det første, at jeg tvivler på han gider til Aalborg. For det andet, passer han slet ikke ind i den trup vi har nu og er ved at bygge op, af unge talenter!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Funky » 14. maj 2012, 00:56

Provst i Brovst skrev: Jeg var rasende over at David Nielsen kom til AaB, men ham og Lundberg var HØJ KLASSE, flere af dem, mindre X-Box kammerateri.
Jeg kan følge dig så langt som Lundberg. Jeg fornægter heller ikke, at David havde positive kvaliteter på banen (lige som ham Lyngby-spillefuglen), men nogle ting kan også købes for dyrt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2251
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af alithebeast » 14. maj 2012, 10:04

Hvis det er Aabech der gør forskellen, der sikrer overlevelse, så har han jo lige netop været det hele værd. Desuden vil hans historie sikkert gøre, at andre klubber ikke står i kø for at overtage ham, og jeg er ret sikker på, at han hellere vil spille superliga end division. Tanken om at skifte til en klub i Jylland kan da heller ikke være helt fremmet for ham.

Hvor mange jublede da Duncan for lidt over et år siden blev præsenteret? Når man ser tilbage på det, så ville jeg helst ikke have undværet ham.
Hader København!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Yankee » 14. maj 2012, 10:14

Vi snakker om en mand, der i 15 efterårskampe som fast mand formåede at lave 1 mål og 1 assist. Det er markant dårligere end Jeppe Curth og langt fra godtnok når man samtidig får en tikkende bombe med i pakken. Aabech er en udmærket fodboldspiller, men slet ikke én, vi skal bruge vores sparsomme midler på.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af astonvilla » 14. maj 2012, 12:19

Aabech: Godt nok noget af en lotto-kupon! Umiddelbart vil jeg sige vanvid - men har tygget lidt på den. Han er netop den type offensiv midt vi står og mangler. Og så må han jo efterhånden koste næsten gratis...
Hmmm,
Jeg tænker på hvad Aston Villa gjorde da de i 1998 hev Paul Merson ind. Han var på det tidspunkt: Alkoholiker, afhængig a kokain, ludoman, storforbruger af ludere osv osv - you name it.
Han var smidt ud i Arsenal (og Middlesbrough), da han var stiv og skæv til træning.

Man gav ham "en sidste chance" - på en betinget kontrakt, der gjorde at såfremt han bare lavede det mindste lort i lagkagen, røg han ud unden nogen form for kompensation med dags varsel.

Han to imod chancen med kyshånd og endte med at blive en af de mest legendariske skikkelser i Villa-trøjen (husker især FA Cup semifinalen i 2000 hvor han nærmest egenhændigt og med blodet sprøjtende fik Villa i finalen)...

Jeg aner naturligvis ikke om Aabech er udenfor pædagogisk rækkevidde - men hvis han ikke er og er interesseret i at komme væk fra det "miljø" han færdes i (som åbenbart er lidt "uheldigt") - så kunne man da forsøge noget lignende...

Bare en tanke. Vi kunne sku godt bruge nogle "typer" på vores hold, i stede for den pæne skoledrengsmentalitet der regerer på holdet hele tiden.

Den er farlig - men et forsøg værd? Måske? Don't know...
Bienvenu Bassogog!

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Reyad » 14. maj 2012, 12:34

Jeg tror der bliver hentet en billig spiller eller to ind til sommer, også selvom der ikke bliver solgt det store, og så håber jeg i den grad på en højre back. Dalsgaard har ikke kvaliteterne i det defensive eller i placeringsspillet, hvilket jeg mener gør ham uegnet som back. Hver gang har har spillet overfor en udfordrende type har han været på glat-is. PK er heller ikke løsningen, og jeg tror ikke der er mere bold i Bøgelund. Hvem det skal være ved jeg ikke. Gerne en gratis rutineret svenkser, men de hænger nok ikke på træerne.
Jeg så gerne lidt mere svensk-norsk islæt i AaB, da jeg hører, at de er garante for en god træningskultur og noget ekstra ærgerrighed, som der tydeligvis mangler i AaB. Bedst eksemplificeret mod Lyngby i går.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af thomasjn » 14. maj 2012, 14:20

Reyad skrev:Jeg tror der bliver hentet en billig spiller eller to ind til sommer, også selvom der ikke bliver solgt det store, og så håber jeg i den grad på en højre back. Dalsgaard har ikke kvaliteterne i det defensive eller i placeringsspillet, hvilket jeg mener gør ham uegnet som back. Hver gang har har spillet overfor en udfordrende type har han været på glat-is. PK er heller ikke løsningen, og jeg tror ikke der er mere bold i Bøgelund. Hvem det skal være ved jeg ikke. Gerne en gratis rutineret svenkser, men de hænger nok ikke på træerne.
Jeg så gerne lidt mere svensk-norsk islæt i AaB, da jeg hører, at de er garante for en god træningskultur og noget ekstra ærgerrighed, som der tydeligvis mangler i AaB. Bedst eksemplificeret mod Lyngby i går.
Vi har skam leveret indsatser helt på linje med den i Lyngby mange gange tidligere også med nordmænd og svenskere på holdet. Den slags fuck ups var der også under Bård, Kleber, Trond, Ericsson, Lindström og Chanko - you name 'em. Ja selv med Greven som anfører var det et problem og Prica var ej heller super diciplineret. Så jeg er ikke enig med dig i, at Nordmænd/Svenskere i AaB nødvendigvis har været med til at gøre kulturen sundere. De største eksponenter for vindermentalitet og sund kultur i spillertruppen har nok i nyere tid faktisk været Califf og Wæhler. Men at sige, at en nordmand kan genraliseres til alle ovenstående skandinaver er for tyndt.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 971
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Rams » 14. maj 2012, 15:54

Vi er kronisk ustabile fordi den erfarne ryggrad som de unge spillere skal støtte sig opad enten har tendens til at falde mentalt ud, er over the hill eller bare ikke holder kvalitet.

Et par klassiske eksemplar er Due, der svinger nærmest skizofrent i niveau samt KEP, hvis selvforståelse af eget talent er grænsende til storhedsvanvid. Et venligt menneske burde forklare ham, at han aldrig bliver en spillende Agger-light midterstopper. Hvis ikke du har talentet så spark dog lortet ud af farezonen eller overlad bolden til midtbanespiller.

Nu kan vi så se frem til et sommerudsalg, hvor Helenius, Lasse og Lucas formentlig smutter, hvilket forhåbentlig giver lidt kapital, så næste sæsons lønninger skulle være hjemme. Jeg tror hellere ikke vi får andet end et par garderinger ind i truppen.

Det største problem set med mine øjne er manglen på en midterstopper, der kan bestå en stresstest og har teknikken til føre bolden frem. Kan vi ikke finde sådan en fyr billigt, må alternativet vel være en permanent omskoling af Augo, så KEP kan få den rolle som bøfstopper som talentet berettiger. Hans midtbanerolle som makker til Würtz må så løses af PK, Wichmann og Thomsen. Til gengæld er vi nødt til at hente en højre back, da vi ikke har nogen med den fornødne kvalitet i truppen. Det er så heldigvis ikke den dyreste position, så mon ikke det skulle kunne løses. Ryger Helenius ville det endeligt pynte med en angriber med tyngde i feltet, der kan lægge bolden af og skabe noget uro. Jeg er sådan set ikke i tvivl om, at Kayke nok skal lave mål, hvis han får chancen. Men vi skal bruge noget fysik ved siden af ham. Her er Dalsgaard vel den eneste, der kan heade bortset fra Curth, men der er ikke rigtig nogen af dem, der overbeviser!!

Det er dyrt at være fattig, men heldigvis ser Brøndby da ud til, at være en tand længere fremme i kapløbet om næste års bundplaceringer
In verbis simus faciles

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jonas386 » 14. maj 2012, 17:11

Jeg synes nu løsningen ligger lige for. Lasse har absolut ikke imponeret centralt, og det vil undre mig meget hvis han ryger til Sommer. Kan virkelig ikke se hvem der skulle købe ham. Lasse var klasse på den højre back, muligvis den bedste i ligaen, og jeg forstår ikke hvorfor vi ikke bare smider ham derud igen. Så må vi bruge Gotfredsen noget mere centralt, og eventuelt hente en udefra. Der skal nok være en svensker/nordmand derude med kontraktudløb der gerne vil have et par år med noget forskerordning inden turen går helt hjem.

Var der ikke noget med ham der Matias Bjärsmyr fik lov til at forlade Panathinaikos mere eller mindre gratis? Kender ikke hans løn niveau, men mon ikke han vil have karrieren på nogenlunde ret køl igen? Måske et dumt forslag, men kan ikke lige så mange andre navne.

Så må Due ryge ud og Dalsgaard må bruges noget mere på kanten. Så regner jeg med Helenius ryger (gerne for omkring 10-15 af de lange) sammen med Lucas (samme prisklasse) og så håber jeg lidt vi kigger mod Lyngby og ser om ikke Patrick Mortensen og Uffe Bech kunne have lysten til at blive i suppen og rejse nordpå.

Selvfølgelig håber jeg da vi holder på Helenius en sæson mere og henter et par lidt mere kvalificerede folk ind i midterforsvaret og til kanten (såfremt Lucas bliver solgt). Men det er måske lidt for våde drømme.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Låst