Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af thomasjn » 1. aug 2012, 00:18

Poker-One-Kenobi skrev:
Elscorpio skrev:
Hanga skrev:
Bong skrev:Rygterne går vel på, at han rent faktisk kommer på en fri transfer.. :(
Meget bittert at vi ikke engang kan hente manden ind nu, som en tidlig erstatning for Helenius. Såfremt tidligere rygter holder stik, ville han jo gerne tilbage til AaB, men dette kan åbenbart først ske, når Helenius er solgt, uagtet at han kommer på en fri.
Så ender vi sikkert med Lukas Spalvis i sidste ende hvis Helenius først bliver solgt i slutningen af august måned.
Hvor mange kampe er der til pausen hvis han først bliver solgt til slut august? Selvom det ikke er optimalt, burde Curth, Lukas, Kayke og Toft kunne få os ok igennem den periode, og så har man hele vinterpausen til at finde en ordentlig erstatning. Så må man bare håbe at pengene ikke endnu engang er forsvundet ned i hullet!
Der går en herre rundt i Trondheim ved navn Rade Prica som har kontraktudløb til nytår - kom frisk Lynge og nogle lokale erhvervsfolk :aabfan:

Det vil endda være som to nye spillere, da Rade vil gøre Curth giftig igen, "Rade Prica effekten".

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Funky » 1. aug 2012, 00:36

thomasjn skrev: Der går en herre rundt i Trondheim ved navn Rade Prica som har kontraktudløb til nytår - kom frisk Lynge og nogle lokale erhvervsfolk :aabfan:

Det vil endda være som to nye spillere, da Rade vil gøre Curth giftig igen, "Rade Prica effekten".
Noget bud på, hvorfor nordmændene ikke for længst har forlænget med ham?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jonas386 » 1. aug 2012, 01:24

Funky skrev:
thomasjn skrev: Der går en herre rundt i Trondheim ved navn Rade Prica som har kontraktudløb til nytår - kom frisk Lynge og nogle lokale erhvervsfolk :aabfan:

Det vil endda være som to nye spillere, da Rade vil gøre Curth giftig igen, "Rade Prica effekten".
Noget bud på, hvorfor nordmændene ikke for længst har forlænget med ham?
Han vil hjem til Sverige.
Og jeg tvivler på Curth vil blive god igen selv med Rade ved sin side. Rade gør ikke Curth 1756% skarpere, han giver måske flere chancer men ikke mere skarphed.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14877
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Hanga » 1. aug 2012, 10:11

Rade er en drøm, der ikke bliver til virkelighed. Vi forpassede vores chance, da han var i Sunderland. Ingen tvivl om, at han kan finde langt bedre tilbud, end hvad vi kan tilbyde. Både sportsligt og økonomisk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
CFN
2. div
2. div
Indlæg: 215
Tilmeldt: 17. apr 2008, 17:31
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af CFN » 2. aug 2012, 18:21

Tipsbladet lister en række kontraktfrie spillere i Superligaen, og jeg noterer mig at Andreas Johansson er fri til nytår. Vi mangler desperat noget kreativt på midten, så ham kunne jeg da godt ønske mig at se tilbage i røde striber, i stedet for de blå.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/he ... e-spillere

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Yankee » 2. aug 2012, 21:06

CFN skrev:Tipsbladet lister en række kontraktfrie spillere i Superligaen, og jeg noterer mig at Andreas Johansson er fri til nytår. Vi mangler desperat noget kreativt på midten, så ham kunne jeg da godt ønske mig at se tilbage i røde striber, i stedet for de blå.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/he ... e-spillere
Hvem skulle han erstatte? Würtz? Lucas? Og hvad så med Wichmann og Nicolaj Thomsen?

Nej, personligt kan jeg ikke finde nogle på den liste, der ville forstærke vores hold. Det er nok også derfor de ikke kan finde en klub at spille for.

Brugeravatar
CFN
2. div
2. div
Indlæg: 215
Tilmeldt: 17. apr 2008, 17:31
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af CFN » 2. aug 2012, 22:46

Yankee skrev:
CFN skrev:Tipsbladet lister en række kontraktfrie spillere i Superligaen, og jeg noterer mig at Andreas Johansson er fri til nytår. Vi mangler desperat noget kreativt på midten, så ham kunne jeg da godt ønske mig at se tilbage i røde striber, i stedet for de blå.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/he ... e-spillere
Hvem skulle han erstatte? Würtz? Lucas? Og hvad så med Wichmann og Nicolaj Thomsen?

Nej, personligt kan jeg ikke finde nogle på den liste, der ville forstærke vores hold. Det er nok også derfor de ikke kan finde en klub at spille for.
Tja, det ved jeg ikke, men i mine øjne er/var han bedre end de fire nævnte. Würtz er en anden type spiller, og de tre andre har jeg ikke så megen fidus til. Det skulle da lige være Wichmann, som man har set noget fra lidt i glimt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Yankee » 3. aug 2012, 09:09

CFN skrev: Tja, det ved jeg ikke, men i mine øjne er/var han bedre end de fire nævnte. Würtz er en anden type spiller, og de tre andre har jeg ikke så megen fidus til. Det skulle da lige være Wichmann, som man har set noget fra lidt i glimt.
Jeg er meget uenig, men fint nok. Hvem skal så betale AJs løn?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Buzz Killington » 3. aug 2012, 09:11

Yankee skrev:
CFN skrev: Tja, det ved jeg ikke, men i mine øjne er/var han bedre end de fire nævnte. Würtz er en anden type spiller, og de tre andre har jeg ikke så megen fidus til. Det skulle da lige være Wichmann, som man har set noget fra lidt i glimt.
Jeg er meget uenig, men fint nok. Hvem skal så betale AJs løn?
For ikke at tale om han mener vi skylder ham en rovfugl feriepenge, hvilket nok gør det en bettesmule usikkert at han under nogen omstændigheder gider nordpå.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Den Androgyne
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 5. dec 2006, 23:42
Favoritspiller: Greven
Geografisk sted: Aalborgen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Den Androgyne » 3. aug 2012, 11:48

MHJ skrev:
Yankee skrev:
CFN skrev: Tja, det ved jeg ikke, men i mine øjne er/var han bedre end de fire nævnte. Würtz er en anden type spiller, og de tre andre har jeg ikke så megen fidus til. Det skulle da lige være Wichmann, som man har set noget fra lidt i glimt.
Jeg er meget uenig, men fint nok. Hvem skal så betale AJs løn?
For ikke at tale om han mener vi skylder ham en rovfugl feriepenge, hvilket nok gør det en bettesmule usikkert at han under nogen omstændigheder gider nordpå.
Selvfølgelig vil han det. Det er en principiel sag, som endda berører nogle af de spillere, vi har i truppen nu. Dem er vi altså heller ikke uvenner med.

Han skal have løn efter 2012-niveau. Det vil sikkert stadig gøre ham til en af de bedst betalte, men det er nok også meget rimeligt.

Det var bl.a. hans rutine og professionelle indstilling, som gjorde os gode sidst, han var her. Den har han stadig, og det vil være meget værdifuldt i vores unge trup.
/Bowie
Don't Panic

RIP - KAW
Billede

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Shrug » 3. aug 2012, 14:58

AJs spil var en hæmsko for AaB til sidst - han spillede simpelthen for langsomt. Dette skyldtes nok delvist fordi der lå et stort pres på ham for både at kreere og afslutte.

Vi kunne godt bruge en offensivt indstillet midtbanespiller, men AJ er ikke løsningen. Den billige løsning er at omskole Curth og håbe på, at han har mere held på midten end på toppen.

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Walther » 3. aug 2012, 15:01

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 669
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Winterburn » 3. aug 2012, 15:23

Shrug skrev:AJs spil var en hæmsko for AaB til sidst - han spillede simpelthen for langsomt. Dette skyldtes nok delvist fordi der lå et stort pres på ham for både at kreere og afslutte.

Vi kunne godt bruge en offensivt indstillet midtbanespiller, men AJ er ikke løsningen. Den billige løsning er at omskole Curth og håbe på, at han har mere held på midten end på toppen.
Mener at huske Curth blev skolet som 10'er nede i Holland??
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. aug 2012, 17:52

Shrug skrev:AJs spil var en hæmsko for AaB til sidst - han spillede simpelthen for langsomt. Dette skyldtes nok delvist fordi der lå et stort pres på ham for både at kreere og afslutte.

Vi kunne godt bruge en offensivt indstillet midtbanespiller, men AJ er ikke løsningen. Den billige løsning er at omskole Curth og håbe på, at han har mere held på midten end på toppen.
Det var da et rædderligt forslag... Curth har slet ikke evnerne.
Men jeg er helt og aldeles enig med dig om AJ.
Janteloven eksisterer IKKE!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. aug 2012, 01:46

Køllen I Møllen skrev:
Shrug skrev:AJs spil var en hæmsko for AaB til sidst - han spillede simpelthen for langsomt. Dette skyldtes nok delvist fordi der lå et stort pres på ham for både at kreere og afslutte.

Vi kunne godt bruge en offensivt indstillet midtbanespiller, men AJ er ikke løsningen. Den billige løsning er at omskole Curth og håbe på, at han har mere held på midten end på toppen.
Det var da et rædderligt forslag... Curth har slet ikke evnerne.
Men jeg er helt og aldeles enig med dig om AJ.
Også enig ang. Johansson, med den tilføjelse at han aldrig fungerede som central midtbanespiller i en 4-4-2 sidst han var hos os. Johansson er klart bedst som hængende angriber, eller forreste midtbane i en 4-5-1.

Den billigste løsning er iøvrigt at få udviklet mere på de unge spillere har, som har potentialet til at blive rigtigt gode på den position - det er specielt Nicolaj Thomsen, Wichmann og Kusk jeg tænker på.

En omskoling af Curth mener jeg heller ikke på nogen måde er aktuelt, Curth er angriber, og han skal sådan set også bare til at score lidt flere mål igen, så er han endda en glimrende en af slagsen.

Brugeravatar
Den Androgyne
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 5. dec 2006, 23:42
Favoritspiller: Greven
Geografisk sted: Aalborgen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Den Androgyne » 4. aug 2012, 09:52

Shrug skrev:AJs spil var en hæmsko for AaB til sidst - han spillede simpelthen for langsomt. Dette skyldtes nok delvist fordi der lå et stort pres på ham for både at kreere og afslutte.

Vi kunne godt bruge en offensivt indstillet midtbanespiller, men AJ er ikke løsningen. Den billige løsning er at omskole Curth og håbe på, at han har mere held på midten end på toppen.
AJs spil var en gave for AaB, selv til sidst. Han scorede også en god røvfuld mål i hver sæson, og dem ku' vi godt bruge, når Helenius smutter. I det tilfælde vil jeg i hvert fald hellere have AJ, hvor vi nogenlunde ved, hvad vi får end en eller anden nulbon angriber, som risikerer at floppe - dem har vi haft vores del af.

Enig i, det er billigere at bruge Curth, men ikke bedre.
/Bowie
Don't Panic

RIP - KAW
Billede

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af limey » 4. aug 2012, 10:37

Den Androgyne skrev:
Shrug skrev:AJs spil var en hæmsko for AaB til sidst - han spillede simpelthen for langsomt. Dette skyldtes nok delvist fordi der lå et stort pres på ham for både at kreere og afslutte.

Vi kunne godt bruge en offensivt indstillet midtbanespiller, men AJ er ikke løsningen. Den billige løsning er at omskole Curth og håbe på, at han har mere held på midten end på toppen.
AJs spil var en gave for AaB, selv til sidst. Han scorede også en god røvfuld mål i hver sæson, og dem ku' vi godt bruge, når Helenius smutter. I det tilfælde vil jeg i hvert fald hellere have AJ, hvor vi nogenlunde ved, hvad vi får end en eller anden nulbon angriber, som risikerer at floppe - dem har vi haft vores del af.

Enig i, det er billigere at bruge Curth, men ikke bedre.
Delvis enig. Greven var et af vores stærkeste kort, selv i vores dårlige perioder, hvor han dog ikke helt holdt niveauet fra 2007-2008. Der er dog gået et par år siden da og vi har set en greve i Odense som har haft længere og længere imellem snapsene. Man kan derfor tvivle på, at han igen finder et konstant og allerhelst stigende niveau i sit spil.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Yankee » 4. aug 2012, 16:01

Den Androgyne skrev:
AJs spil var en gave for AaB, selv til sidst. Han scorede også en god røvfuld mål i hver sæson, og dem ku' vi godt bruge, når Helenius smutter. I det tilfælde vil jeg i hvert fald hellere have AJ, hvor vi nogenlunde ved, hvad vi får end en eller anden nulbon angriber, som risikerer at floppe - dem har vi haft vores del af.
AJ har altså kun scoret 4 mål i hver af de sidste to sæsoner. En del af grunden er at han kun har spillet fuld tid 24 gange siden sommeren 2010. Sidste sæson var han en af dem, der faldt allermest i niveau, da OB lå i bunden, og i sin tid i AaB virkede han bestemt ikke som nogen modgangsspiller. Vi har slet ikke brug for at have AJ rendende og bremse Wichmann, Victor Ahlmann og Nicolaj Thomsens udvikling.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Pastorius » 4. aug 2012, 17:05

Yankee skrev:
Den Androgyne skrev:
AJs spil var en gave for AaB, selv til sidst. Han scorede også en god røvfuld mål i hver sæson, og dem ku' vi godt bruge, når Helenius smutter. I det tilfælde vil jeg i hvert fald hellere have AJ, hvor vi nogenlunde ved, hvad vi får end en eller anden nulbon angriber, som risikerer at floppe - dem har vi haft vores del af.
AJ har altså kun scoret 4 mål i hver af de sidste to sæsoner. En del af grunden er at han kun har spillet fuld tid 24 gange siden sommeren 2010. Sidste sæson var han en af dem, der faldt allermest i niveau, da OB lå i bunden, og i sin tid i AaB virkede han bestemt ikke som nogen modgangsspiller. Vi har slet ikke brug for at have AJ rendende og bremse Wichmann, Victor Ahlmann og Nicolaj Thomsens udvikling.
AJ var en kongespiller for AaB - men hvis man vil have udbytte af ham, så skal holdet og spillestilen bygges op omkring ham. Det gik MP til dels væk fra (samtidig med at kvaliteten på medspillerne ændrede sig noget), og OB har aldrig været i nærheden af at gøre det. For AaB (og for de fleste andre hold, pga AJ's alder) ville det være helt tosset at gå igang med den proces.

Selvfølgelig skal han ikke tilbage til AaB og det er også fuldstændig og aldeles urealistisk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Ham der Emil » 9. aug 2012, 00:41

Kunne Gotfredsen være færdig mand i AaB?
Det lyder lidt sådan på ham.

http://kanalsport.dk/indslag/thelander-eller-gotfredsen" onclick="window.open(this.href);return false;

Han er ung, og har talentet, men at blive overhalet indenom må saftsusme også være frusterende.
Et Hjerte - En Klub

Låst