Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 8. maj 2013, 15:03

Hanga skrev:
Yankee skrev:Han har jo kontraktudløb til sommer, så han er da bestemt mulig at hente. Personligt synes jeg ikke han virker særlig stærk i kombinationsspillet eller særlig træfsikker, men snarere som en billig kopi af Søren Frederiksen. Vi skal hellere kigge på angribere, der kan lave mål mod et dybt forsvar, som vi vil møde meget ofte i næste sæson.
Meget enig, vi har i Nicklas og SF to angribere, der er klart bedst mod forsvar der efterlader rum at løbe i. Vores udfordring er fortsat, som den egentlig har været i mange år, at vi har svært ved at lukke kompakte hold op... Altså hold der står solidt organiseret med en dyb bagkæde som man er svær at spille indenom. Jeg ser gerne, at vi får suppleret vores angreb med en lidt anden type, som kan vinde flere dueller i feltet og gøre os farligere på indlæg.

Lu-Lu-Lu Lukas Spalvis
http://youtu.be/OcHdHNbC3jM?t=52s" onclick="window.open(this.href);return false;
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. maj 2013, 15:24

Hanga skrev:
Yankee skrev:Han har jo kontraktudløb til sommer, så han er da bestemt mulig at hente. Personligt synes jeg ikke han virker særlig stærk i kombinationsspillet eller særlig træfsikker, men snarere som en billig kopi af Søren Frederiksen. Vi skal hellere kigge på angribere, der kan lave mål mod et dybt forsvar, som vi vil møde meget ofte i næste sæson.
Meget enig, vi har i Nicklas og SF to angribere, der er klart bedst mod forsvar der efterlader rum at løbe i. Vores udfordring er fortsat, som den egentlig har været i mange år, at vi har svært ved at lukke kompakte hold op... Altså hold der står solidt organiseret med en dyb bagkæde som man er svær at spille indenom. Jeg ser gerne, at vi får suppleret vores angreb med en lidt anden type, som kan vinde flere dueller i feltet og gøre os farligere på indlæg.
Jeg er meget enig i at vi tit har set vi har haft problemer mod meget kompakte forsvar i denne sæson, men vi har også set kampe hvor vi har haft løsningerne ved hjælp af teknisk småspil. Det mener jeg i langt højere grad er fremtiden for vores hold, og jeg ser hellere meget teknisk begavede angribere (tror vi får enorm glæde af Ahlmann jr.), selvom det naturligvis ikke udelukker at man også kan have en stærk duelspiller i truppen.

Jeg tror fortsat slet ikke vi kommer til at hente en direkte afløser for Helenius, når han formodentlig sælges til sommer. Gode angribere med målgaranti er for dyre, og vi har ikke råd til mellemdyre lottokuponer, desuden har vi så målfarlige spillere på resten af banen at jeg mener vi kan "tåle" ikke at have det perfekte angrebsmakkerpar.

Kunne man bruge lidt af kronerne til en stærk venstrefløj som afløser for Due, ville jeg være mere end tilfreds. En retur til Ene giver mig våde drømme om et AaB hold som om muligt kunne blive endnu mere angrebshidsigt og målsøgende.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af jonas386 » 8. maj 2013, 15:49

Jesper Schmidt skrev: Kunne man bruge lidt af kronerne til en stærk venstrefløj som afløser for Due, ville jeg være mere end tilfreds. En retur til Ene giver mig våde drømme om et AaB hold som om muligt kunne blive endnu mere angrebshidsigt og målsøgende.
Har Nikolaj Thomsen ikke mere eller mindre sat sig på den plads?
Jeg så meget gerne Ene tilbage i den stribede, men ikke hvis det skal være på bekostning af en spiller som Thomsen. Jeg mener der kun er plads til Ene hvis vi direkte skifter taktik til en 4-3-3 med en angriber, 2 fløje og 3 centrale folk. Vi har holdet til det (hvis Ene kommer tilbage), men om Kent vil gøre det er mere tvivlsomt.

Som sådan behøver spillet jo ikke ændre sig synderligt i sådan en opstilling.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4763
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Maglau » 8. maj 2013, 16:04

jonas386 skrev:
Jesper Schmidt skrev: Kunne man bruge lidt af kronerne til en stærk venstrefløj som afløser for Due, ville jeg være mere end tilfreds. En retur til Ene giver mig våde drømme om et AaB hold som om muligt kunne blive endnu mere angrebshidsigt og målsøgende.
Har Nikolaj Thomsen ikke mere eller mindre sat sig på den plads?
Jeg så meget gerne Ene tilbage i den stribede, men ikke hvis det skal være på bekostning af en spiller som Thomsen. Jeg mener der kun er plads til Ene hvis vi direkte skifter taktik til en 4-3-3 med en angriber, 2 fløje og 3 centrale folk. Vi har holdet til det (hvis Ene kommer tilbage), men om Kent vil gøre det er mere tvivlsomt.

Som sådan behøver spillet jo ikke ændre sig synderligt i sådan en opstilling.
Nikolaj Thomen gør det fantastisk på venstrekant, men synes ikke han er fløjspiller, jeg tror endnu mere på ham inde centralt hvor han kan blive den spillende pasningsstærke central midt vi har manglet - det kræver selvfølgelig at Augo eller Würtz viger pladsen på den ene eller anden måde. Men jeg så rigtigt gerne Ene tilbage på den kant og en teknsk pasningsstærk angriber ligesom Helenius.
Søren F og Curth falder i mine øjne igennem ift til hurtige tekniske unge spillere vi har, fordi deres første berøringer i pressede situationer ofte er deres sidste og selv med god tid kan de ofte ikke ramme en medspiller i fødderne på 2 m afstand. Det tager farten og farligheden af vores kombinationsspil. Kent er derfor nødt til at gå efter typer der kan supplere resten af holdet og følge med i den nye tekniske stil. Kender ikke Ahlmann men er han den typer glæder jeg mig til at se ham.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af jonas386 » 8. maj 2013, 16:15

Maglau skrev: Nikolaj Thomen gør det fantastisk på venstrekant, men synes ikke han er fløjspiller, jeg tror endnu mere på ham inde centralt hvor han kan blive den spillende pasningsstærke central midt vi har manglet - det kræver selvfølgelig at Augo eller Würtz viger pladsen på den ene eller anden måde.
Men jeg så rigtigt gerne Ene tilbage på den kant og en teknsk pasningsstærk angriber ligesom Helenius. Søren F og Curth falder i mine øjne igennem fordi de ikke er i stand til at æmme en sofa eller ramme en medspiller i fødderne på 2 m afstand. Det tager farten og farligheden af vores kombinationsspil.
Jamen er slet ikke uenig, men vi må så også bare erkende at chancen for han slår enten Würtz eller Augo af er begrænset. Lige nu mener jeg heller ikke han er klar til at spille centralt, der mangler stadig noget fysik og noget erfaring. Og jeg tror nu også at en spiller som Christian Rye bliver den mand for os, da han skulle være ganske dygtig både offensivt og defensivt.
Selvfølgelig, hvis man kunne bygge lidt fysik på ham, altså Thomsen, og nogle defensive egenskaber så så jeg ham meget gerne centralt, for han løber jo nærmest solen sort i hver eneste kamp. Det frygter jeg bare lidt ville ødelægge hans spil andre steder.
Omvendt igen så spiller vi jo sådan at vores kanter trækker ind, så han er jo alligevel meget centralt når vi er i offensiven.

Jeg så som andre også virkeligt gerne Ene, men det vil også bare være at skyde os selv i foden da det vil være på bekostning af Thomsen, og ham tror jeg altså vi kan hente rigtigt mange penge på hvis bare han får lov til at spille og evt vise sig lidt frem i Europa hvis vi nu kommer dertil næste sæson.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Kristian » 8. maj 2013, 17:01

Oldager skrev:
Hanga skrev:
Yankee skrev:Han har jo kontraktudløb til sommer, så han er da bestemt mulig at hente. Personligt synes jeg ikke han virker særlig stærk i kombinationsspillet eller særlig træfsikker, men snarere som en billig kopi af Søren Frederiksen. Vi skal hellere kigge på angribere, der kan lave mål mod et dybt forsvar, som vi vil møde meget ofte i næste sæson.
Meget enig, vi har i Nicklas og SF to angribere, der er klart bedst mod forsvar der efterlader rum at løbe i. Vores udfordring er fortsat, som den egentlig har været i mange år, at vi har svært ved at lukke kompakte hold op... Altså hold der står solidt organiseret med en dyb bagkæde som man er svær at spille indenom. Jeg ser gerne, at vi får suppleret vores angreb med en lidt anden type, som kan vinde flere dueller i feltet og gøre os farligere på indlæg.

Lu-Lu-Lu Lukas Spalvis
http://youtu.be/OcHdHNbC3jM?t=52s" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg går ind for, at vi skal synge det med tysk accent:D lyder meget federe end nordjysk:D
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 9. maj 2013, 09:53

En ny venstrekant nu? Jamen, Nicolaj Thomsen har da været en af vores allerbedste spillere i dette forår. Han har leveret fire rigtig flotte assists - for eksempel chippet ind i pandebrasken på Helenius mod Silkeborg, den fremragende frispilning til Helenius' 2-3-mål i Odense og senest til Dalsgaard i Herning.

Det ville være fuldstændig katastrofalt at få bremset hans udvikling, som har været eksplosiv de sidste 2-3 måneder. Det er netop typer som ham, vi skal leve af at udvikle.

Folk må huske at vi dels har en særdeles stram økonomi og for det andet ikke er noget tophold som sådan. Superligaen er så tæt at 6 point kan være forskellen mellem en drømmesæson og en skandaløs sæson (Esbjerg og AGF). I næste sæson kan vi godt komme til at hænge i dyndet, og kan selv ikke hvis vi henter Enevoldsen, Risgård og en top-angriber være sikre på at spille med om top-4. Dertil er ligaen alt for tæt. Til gengæld kan vi sikre en vis ro og stabilitet i holdet hvis vi kan hente en Superliga-testet angriber, der med stor sandsynlighed laver 8-10 mål. Det kunne for eksempel være en billig Marvin Pourié eller hvad med Tim Janssen, der vil passe lagt bedre ind i vores spillestil end han gør i Herning.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 9. maj 2013, 10:45

Yankee skrev:En ny venstrekant nu? Jamen, Nicolaj Thomsen har da været en af vores allerbedste spillere i dette forår. Han har leveret fire rigtig flotte assists - for eksempel chippet ind i pandebrasken på Helenius mod Silkeborg, den fremragende frispilning til Helenius' 2-3-mål i Odense og senest til Dalsgaard i Herning.

Det ville være fuldstændig katastrofalt at få bremset hans udvikling, som har været eksplosiv de sidste 2-3 måneder. Det er netop typer som ham, vi skal leve af at udvikle.

Folk må huske at vi dels har en særdeles stram økonomi og for det andet ikke er noget tophold som sådan. Superligaen er så tæt at 6 point kan være forskellen mellem en drømmesæson og en skandaløs sæson (Esbjerg og AGF). I næste sæson kan vi godt komme til at hænge i dyndet, og kan selv ikke hvis vi henter Enevoldsen, Risgård og en top-angriber være sikre på at spille med om top-4. Dertil er ligaen alt for tæt. Til gengæld kan vi sikre en vis ro og stabilitet i holdet hvis vi kan hente en Superliga-testet angriber, der med stor sandsynlighed laver 8-10 mål. Det kunne for eksempel være en billig Marvin Pourié eller hvad med Tim Janssen, der vil passe lagt bedre ind i vores spillestil end han gør i Herning.
Nåja, en Janssen kunne være en idé. Jeg er ikke specielt stor fan af manden, men idéen er fin og han "redede" is jo faktisk med hans 2-2 scoring. Det kunne være fint med ham, men måske forlanger han for høj løn. På den anden side søger han måske mere spilletid, og FCM beholder nok hellere Duncan end Janssen. To meget ens typer, men Janssen er (for mig i hvert fald) altid at foretrække frem for Duncan, når vi snakker hvem der skal trække den bolchestribede trøje på, og vandre ind på Aalborg stadion.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af FlæskeFrank » 9. maj 2013, 12:24

Oliver Tychosen fra Vejle burde være et godt bud på en kantspiller(kan vist begge sider). Nu hvor de ikke rykker op - 90% sandsynlighed. Han er ung og kan måske godt nøjes med lidt indkøring bag Kusk og Nikolaj Thomsen. Evt. tilbyde Vejle transferandel - tror han bliver rigtig god.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Buzz Killington » 12. maj 2013, 15:23

http://www.bold.dk/nyt/Yussuf-P-ligner- ... d-i-Lyngby

Yussuf Poulsen

Køb, lej, stjæl manden. Kun 18 år, men med 10 mål i 1div på et elendigt Lyngbyhold, kan han være erstatningen for Helenius. Godt nok røvet attityde han udstråler i nyheden, men ham skal Kent nok få styr på.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Søgaard » 12. maj 2013, 22:32

MHJ skrev: Yussuf Poulsen

Køb, lej, stjæl manden. Kun 18 år, men med 10 mål i 1div på et elendigt Lyngbyhold, kan han være erstatningen for Helenius. Godt nok røvet attityde han udstråler i nyheden, men ham skal Kent nok få styr på.
Vil nu sige det er en ganske fin attitude. Han holder fokus på Lyngby til det sidste, men ved/mener også han har potentiale til mere. AaB's strategi med at lade profiler gå, når der kommer et fint bud, burde passe ham fint. Men tror der er mange andre der står foran os i køen. Desværre.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 13. maj 2013, 00:10

Yussuf P lyder absolut interessant.

Derudover kan vi jo se på, hvad de har rendende i Vejle nu, hvor de nok ikke rykker op og nok skal skære ned. Har kigget lidt på deres trup og har fundet emner som umiddelbart ser spændende ud.

Bedi Buval: En lidt ældre spiller, men hvis han er fit og sulten kunne han sagtens blive en god angriber for os. Han er så vidt jeg ved transferfri her til sommer og synes han var god da han var i Randers.
Jeppe Andersen: 20 årig central midtbanespiller, som har set lovende ud de gange jeg har set ham i divisionen og generelt får gode skudsmål de fleste steder. Nogen der ved om han passer ind?
Derudover er der Oliver Thychosen som er på U/21 landsholdet og så vidt jeg kan se er en offensiv type, som både kan bruges som kant eller angriber. Nogle steder står han opgivet som venstrekant og kunne han evt. være en billig afløser for Duen?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Martino » 14. maj 2013, 13:26

Hvis vi antager at vi ikke havde forlænget med PK og at der ikke bliver forlænget med Due, burde der så ikke have været økonomi til Enevoldsen? Kayke er også væk til sommer ik?
Jeg savner Winsnes

José
2. div
2. div
Indlæg: 126
Tilmeldt: 25. apr 2006, 11:53
Geografisk sted: far away from reality

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af José » 14. maj 2013, 17:39

Mht. Ene, så er der måske noget der tyder på at vi skulle se at få fingeren ud, hvis ikke allerede løbet er kørt.

http://www.morethanaclub.dk/news.php?readmore=16829

Hans karriere lader til at bære gået noget i stå i Belgien, og ønsker ham virkelig alt godt, selvom det ville gøre lidt nas at se ham i en hvid trøje uden de røde striber. Ville ellers være en episk sidste signing af Lynge.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Pastorius » 14. maj 2013, 19:30

Martino skrev:Hvis vi antager at vi ikke havde forlænget med PK og at der ikke bliver forlænget med Due, burde der så ikke have været økonomi til Enevoldsen? Kayke er også væk til sommer ik?
For 117. gang, så er der ikke et spillerbudget i AaB der bare kan erstattes hvis man sparer nogle kroner. Hver en øre skal vendes, og der bliver kun skrevet økonomisk sunde kontrakter - helst med videresalgspotentiale.

Jeg tror ikke vi har mulighed for at komme i nærheden af Ene.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2900
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Eksil » 14. maj 2013, 19:43

Pastorius skrev:
Martino skrev:Hvis vi antager at vi ikke havde forlænget med PK og at der ikke bliver forlænget med Due, burde der så ikke have været økonomi til Enevoldsen? Kayke er også væk til sommer ik?
For 117. gang, så er der ikke et spillerbudget i AaB der bare kan erstattes hvis man sparer nogle kroner. Hver en øre skal vendes, og der bliver kun skrevet økonomisk sunde kontrakter - helst med videresalgspotentiale.

Jeg tror ikke vi har mulighed for at komme i nærheden af Ene.
Så skal det være på 6mdr. gentleman aftale hvor Ene kommer i kampform igen før han skal videre til rige klubber.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 14. maj 2013, 20:02

dyhrmaN skrev:ser Esbjerg - Horsens.

Hent Charles Tauyki (eller hvordan nu det staves)
Charles Takyui har skrevet kontrakt med Energie Cottbus, men jeg tror nu ikke at han er blevet overvejet som erstatning for Helenius.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2900
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Eksil » 14. maj 2013, 20:57

Ken Ilsø er transferfri i tyskland, er han mon inden for rækkeviden økonomisk?

Bonus-info: KEP er hans fætter.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af alithebeast » 14. maj 2013, 20:59

Eksil skrev:Ken Ilsø er transferfri i tyskland, er han mon inden for rækkeviden økonomisk?

Bonus-info: KEP er hans fætter.
Jeg ville hellere have at AaB fik Kens lillebrors guldkort. :P
Hader København!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Hanga » 14. maj 2013, 21:09

Eksil skrev:Ken Ilsø er transferfri i tyskland, er han mon inden for rækkeviden økonomisk?

Bonus-info: KEP er hans fætter.
Lyder til at han muligvis kan lokkes med gaden.
http://www.bold.dk/nyt/Ken-Ilsoe-straffes-for-bytur

Tror ikke det er en spiller vi rykker på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Låst