Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2913
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Eksil » 24. jun 2013, 13:31

Bohemka skrev: Transfermarkt.de vurderer den aktuelle samlede salgsværdi af spillerne i Allsvenskan til Euro 132.845.000, mens det tilsvarende for Superligaen er Euro 137.800.000. Forskellen er ikke imponerende, hvis man tager DK's skattemæssige konkurrencefordele i betragtning.
Hvis du kan finde en der vil give 1 mia kroner for de knapt 400 spillere der er i suppen, så bør vi slå til lige nu!

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af budo » 24. jun 2013, 14:20

frederikshavneren skrev:Du glemmer at Avdic i starten ikke var spidsangriber i Elfsborg. Derfor er det naturligt at han ikke scorede så mange mål i starten. Derudover scores der generelt få mål i Allsvenskan, da de svenske hold prioriterer "at stå godt på banen". Det er rigtigt at han ikke slog til i Werder Bremen, men nu er Bundesligaen heller ikke det nemmeste sted at slå til. Opholdet i Zwolle derimod var en rimelig succes.
Én af de primære årsager til at jeg gerne ser at Gaarde henter Avdic hvis det økonomisk er muligt er fordi, at Avdic ud over at score mål også kan indgå i spillet. Efter at vi har mistet Lucas og Helenius har vi altså brug for en angriber, der også kan bidrage teknisk og i det chanceskabende spil.

Dalgaard er afhængig af at blive sat i scene. Hvis vi kommer til primært at spille med en midtbane bestående af Würtz, Augu, Kusk og Due kan jeg godt frygte for det chanceskabende spil. Det er kun Kusk der er kreativ og måske Due i glimt. Der kommer næsten intet kreativt fra Würtz og Augu, derfor er det altafgørende at backs, kanter og angriberne kan stå for det chanceskabende spil. I perioder i foråret sled holdet voldsomt med at skabe chancer især imod etablerede forsvar (tydeligst i udekampen i Esbjerg).

Nando Rafael. Det kan blive fugl eller fisk. Han gjorde det egentlig ok i AGF, men som andre også har skrevet har han et skrøbeligt bentøj.
Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke har set nogen af dem spille (kan kun holde mig til statistikken, som jo er en troløs elskerinde). Men hvis din vurdering af de to spillere er korrekt (der er debatører som er meget uenige med dig mht. Dalgaard) så kan jeg til dels følge dit ræsonnement.

Denni Avdic har et potentiale, der måske kan forløses i AaB og hvis det sker, så rummer han også et videresalgspotentiale. Det lugter dog en del af lottokupon og han er næppe decideret billig. Han har et år tilbage af kontrakten i WB og Transfermarkt.com vurderer ham til €900.000,- (http://www.transfermarkt.com/en/denni-a ... 41511.html), hvilket jo vil være noget af en investering for AaB. For næsten de samme penge, kunne AaB byde på Mads Junker der også har et år tilbage og i den grad er garant for mål (http://www.transfermarkt.com/en/mads-ju ... 22877.html).

Jeg foretrækker dog nok stadig den forsigtige tilgang, hvor AaB holder på pengene og finder en low budget løsning a la Dalgaard. Det kan godt være, at han ikke bringer os i top 3 næste år, men kan han bare være med til at holde os i midterfeltet, og samtidig medvirke til, at AaB for første gang i 125 år(?) kommer ud med grønne tal i regnskabet. Så vil jeg saftsjaskme være en stolt og tilfreds fan. Så kan vi sq tage mesterskabet i 2015 ;)
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1351
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af white splash » 24. jun 2013, 14:22

Eksil skrev:
Bohemka skrev: Transfermarkt.de vurderer den aktuelle samlede salgsværdi af spillerne i Allsvenskan til Euro 132.845.000, mens det tilsvarende for Superligaen er Euro 137.800.000. Forskellen er ikke imponerende, hvis man tager DK's skattemæssige konkurrencefordele i betragtning.
Hvis du kan finde en der vil give 1 mia kroner for de knapt 400 spillere der er i suppen, så bør vi slå til lige nu!
Så ville man også have en forholdsvis bred trup... :P
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4255
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Klaus » 24. jun 2013, 21:35

Jeg giver gerne Gaarde hans første sportsdirektør rejemad, hvis han lander en treårig kontrakt med Djiby Fall. Hvis han bare kan komme i nærheden af de takter han viste i OB, vil han være en kolossal forstærkning. Lige pludselig vil der rent faktisk være en at skyde efter på vores indlæg fra kanterne. Samtidig vil det give masser af plads til hans angrebsmakker, SF eller Curth formentlig....

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Mr Alex » 25. jun 2013, 08:50

Efter tipsbladets oplysninger, så skulle Djiby Fall koste 10 millioner!! Så er jeg ikke længere interesseret i ham.... Men der står så også, at både klubben og ham er åben for en lejeaftale.
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/dj ... en-danmark" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Funky » 25. jun 2013, 08:54

Mr Alex skrev:Efter tipsbladets oplysninger, så skulle Djiby Fall koste 10 millioner!! Så er jeg ikke længere interesseret i ham.... Men der står så også, at både klubben og ham er åben for en lejeaftale.
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/dj ... en-danmark" onclick="window.open(this.href);return false;
10 millioner - nej.
Lejeaftale - nej.
Næste levende billede, tak.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hejslet
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. dec 2007, 14:10

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Hejslet » 25. jun 2013, 09:18

AaB's store problem mht. at finde en super erstatning for Helenius er selvfølgelig, at hvis vi som fans virkelig vil kigge i statistikkerne og finde en angriber med samme målfrekvens, ja så er han totalt uden for rækkevidde, fordi konkurrencen fra rigere klubber så er umulig.

Der vil vel altid være en stor andel HELD i, om en spiller lige passer 100% ind på et nyt hold, måske får ny mod på tilværelsen og motivation i en ny klub - og endelig forbliver stort set skadesfri.

Hvis man sammenligner situationen med f.eks. Rade Prica, som for os var totalt ukendt da Lynge hentede ham hertil, viser historien jo, at det godt KAN lade sig gøre at vinde i lotteriet, også uden de store transferbeløb (selv om han selvfølgelig har hævet en stor hyre).

Dan Sahlin....Marcus Tracy....Daniel Fredheim Holm.... og blandt de mere uheldige eksempler, hvor skader forpurrede noget, der måske ellers kunne være blevet godt.

Jeg kan ikke blive enig med mig selv om, hvad jeg mest håber på - en lottokupon som svenskeren fra Werder Bremen.... en Djibi Fall som sidst han var i DK stort set kun var reserve.... eller en Dalgaard som virker som en type (måske a'la Christian Lundberg, Søren Frederiksen) som altid scorer temmelig mange mål, uanset hvor han spiller.

Noget skal der dog ske. Angrebet er for tyndt - jeg tror på Frederiksen, men Curth er i den grad over the hill og uden gnist, ambitioner og tro på sig selv - og vi måtte gerne få en fysisk stærk angriber ind, så vores dødbolde igen kan blive lidt farlige.

Noget lort med lodtrækningen i går - havde håbet på et tegneseriehold som første modstander, men nu undervurderer man dem trods alt ikke.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 971
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Rams » 25. jun 2013, 09:53

Fuldstændigt korrekt.

Hvis vi kan lokke et "stort" eller bare "semi-stort" navn til Aalborg, er det fordi vi tager en chance ift. skadeshistorik, manglende selvtillid eller noget andet. Lottokupon - Jep der kom det famøse ord - er ligesom en del af festen, når man som fattig klub leger på det internationale marked.

Personligt tror jeg hverken på Fall eller Avdic. Henter vi noget bliver det på hylden med tidligere nævnte navne som Furuholm (masser af mål i Finland - flop i Tyskland), Smetana (masser af mål i Slovakiet - flop i Belgien og hæderlig i Tyskland) eller Dalgaard (masser af mål i 1. div - manglende gennembrud hos RFC).

Vil man spille lotto - der var ordet igen - kunne man også gå efter en notorisk målscorer fra en af de små ligaer, nemlig nordirske Liam Boyce fra Cliftonville, http://en.wikipedia.org/wiki/Liam_Boyce" onclick="window.open(this.href);return false;, der har hamret mål ind i Nordirland, men gik ned med hjemve, da han prøvede i Werder Bremen som helt ung. Nu er han han 22 år og har lige haft sit livs sæson. Efter sigende skulle han kunne erhverves for 50.000 £, og vores eventuelle konkurrenter vil være mægtige Shrewsbury, Rotherham eller skotske Hibernian http://www.shropshirestar.com/sport/shr ... ury-radar/" onclick="window.open(this.href);return false;. Her kan vi være med økonomisk, det største problem er så om den uheldige oplevelse på kontinentet gør, at han helst vil blive på den anden side af Nordsøen.

Lidt mål med den gode mand:
http://www.youtube.com/watch?v=PO4PR4I5ObE" onclick="window.open(this.href);return false; og http://www.youtube.com/watch?v=jwejvtq2ikw" onclick="window.open(this.href);return false;

Vi får se om Gaarde er en player - umiddelbart tror jeg at vores næste angreb bliver Dalgaard-Frederiksen med Curth, Spalvis og Toft som backup, men det kunne være spændende at blive overrasket positivt.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af duncan88 » 25. jun 2013, 12:51

NU smider jeg lige et emne op som ikke har været nævnt endnu (af hvad jeg kan finde) samt (hvis man ikke går efter en permanent løsning)

Kenneth Zohore (mørk, fysisk stærk, sparker godt, god teknink)

Fiorentina ønsker at udleje ham. FCN skulle eftersigne være ude efter ham.
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Søgaard » 25. jun 2013, 12:57

duncan88 skrev:NU smider jeg lige et emne op som ikke har været nævnt endnu (af hvad jeg kan finde) samt (hvis man ikke går efter en permanent løsning)

Kenneth Zohore (mørk, fysisk stærk, sparker godt, god teknink)

Fiorentina ønsker at udleje ham. FCN skulle eftersigne være ude efter ham.
Han er skam nævnt herinde. Det er fint, hvis det er sidste mulighed, men går ikke ind for leje. Slet ikke hvis et køb derefter er helt udelukket.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 25. jun 2013, 13:15

duncan88 skrev:NU smider jeg lige et emne op som ikke har været nævnt endnu (af hvad jeg kan finde) samt (hvis man ikke går efter en permanent løsning)

Kenneth Zohore (mørk, fysisk stærk, sparker godt, god teknink)

Fiorentina ønsker at udleje ham. FCN skulle eftersigne være ude efter ham.

Mørk? Vigtigt info eller...?

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af duncan88 » 25. jun 2013, 13:17

Poker-One-Kenobi skrev:
duncan88 skrev:NU smider jeg lige et emne op som ikke har været nævnt endnu (af hvad jeg kan finde) samt (hvis man ikke går efter en permanent løsning)

Kenneth Zohore (mørk, fysisk stærk, sparker godt, god teknink)

Fiorentina ønsker at udleje ham. FCN skulle eftersigne være ude efter ham.

Mørk? Vigtigt info eller...?
Overhovedet ikke, men det er der åbenbart mange der går op i det (se tidligere oplæg hvor der bliver talt om somaliske lykkeridere man søger)
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Brugeravatar
9382'eren
Superliga
Superliga
Indlæg: 519
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:20
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af 9382'eren » 25. jun 2013, 13:23

Poker-One-Kenobi skrev:Mørk? Vigtigt info eller...?
Billede
Let's Kick Money Out Of Football!
jernskjorten skrev:Infatil opførsel er en grundpille i dansk fankultur.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1351
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af white splash » 25. jun 2013, 13:29

duncan88 skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
duncan88 skrev:NU smider jeg lige et emne op som ikke har været nævnt endnu (af hvad jeg kan finde) samt (hvis man ikke går efter en permanent løsning)

Kenneth Zohore (mørk, fysisk stærk, sparker godt, god teknink)

Fiorentina ønsker at udleje ham. FCN skulle eftersigne være ude efter ham.

Mørk? Vigtigt info eller...?
Overhovedet ikke, men det er der åbenbart mange der går op i det (se tidligere oplæg hvor der bliver talt om somaliske lykkeridere man søger)
Prøv at tænk hvis Frank Strandli også var sort... :o
1 2 3 Jimmy er en mur!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3195
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Gnu » 25. jun 2013, 14:34

Poker-One-Kenobi skrev:
duncan88 skrev:NU smider jeg lige et emne op som ikke har været nævnt endnu (af hvad jeg kan finde) samt (hvis man ikke går efter en permanent løsning)

Kenneth Zohore (mørk, fysisk stærk, sparker godt, god teknink)

Fiorentina ønsker at udleje ham. FCN skulle eftersigne være ude efter ham.

Mørk? Vigtigt info eller...?
Selvfølelig er det vigtigt. Vi ligger faretruende lavt på negerindekset for tiden.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4457
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af doukas » 25. jun 2013, 15:33

Gnu skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
duncan88 skrev:NU smider jeg lige et emne op som ikke har været nævnt endnu (af hvad jeg kan finde) samt (hvis man ikke går efter en permanent løsning)

Kenneth Zohore (mørk, fysisk stærk, sparker godt, god teknink)

Fiorentina ønsker at udleje ham. FCN skulle eftersigne være ude efter ham.

Mørk? Vigtigt info eller...?
Selvfølelig er det vigtigt. Vi ligger faretruende lavt på negerindekset for tiden.
Det er egentlig rigtigt. Augo er med sin altid sunde tan det tætteste vi kommer i truppen på en brun muskel. Ikke godt nok.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Sambaman » 25. jun 2013, 15:40

Rams skrev:Fuldstændigt korrekt.

Hvis vi kan lokke et "stort" eller bare "semi-stort" navn til Aalborg, er det fordi vi tager en chance ift. skadeshistorik, manglende selvtillid eller noget andet. Lottokupon - Jep der kom det famøse ord - er ligesom en del af festen, når man som fattig klub leger på det internationale marked.

Personligt tror jeg hverken på Fall eller Avdic. Henter vi noget bliver det på hylden med tidligere nævnte navne som Furuholm (masser af mål i Finland - flop i Tyskland), Smetana (masser af mål i Slovakiet - flop i Belgien og hæderlig i Tyskland) eller Dalgaard (masser af mål i 1. div - manglende gennembrud hos RFC).

Vil man spille lotto - der var ordet igen - kunne man også gå efter en notorisk målscorer fra en af de små ligaer, nemlig nordirske Liam Boyce fra Cliftonville, http://en.wikipedia.org/wiki/Liam_Boyce" onclick="window.open(this.href);return false;, der har hamret mål ind i Nordirland, men gik ned med hjemve, da han prøvede i Werder Bremen som helt ung. Nu er han han 22 år og har lige haft sit livs sæson. Efter sigende skulle han kunne erhverves for 50.000 £, og vores eventuelle konkurrenter vil være mægtige Shrewsbury, Rotherham eller skotske Hibernian http://www.shropshirestar.com/sport/shr ... ury-radar/" onclick="window.open(this.href);return false;. Her kan vi være med økonomisk, det største problem er så om den uheldige oplevelse på kontinentet gør, at han helst vil blive på den anden side af Nordsøen.

Lidt mål med den gode mand:
http://www.youtube.com/watch?v=PO4PR4I5ObE" onclick="window.open(this.href);return false; og http://www.youtube.com/watch?v=jwejvtq2ikw" onclick="window.open(this.href);return false;

Vi får se om Gaarde er en player - umiddelbart tror jeg at vores næste angreb bliver Dalgaard-Frederiksen med Curth, Spalvis og Toft som backup, men det kunne være spændende at blive overrasket positivt.
Meget spændende spiller - til prisen vel at mærke. 39 mål og assist i ligeså mange kampe er helt udmærket. Kunne heller ikke forestille mig han ville være sindsyg dyr i løn.

Evt. få ham ind på en lejeaftale (desværre vil de nok ikke leje ham ud) eller give ham en 1 års kontrakt med option på flere år.
Skulle han så gør det helt elendigt ville det være muligt at handle med Dalgaard og skrive en gratis kontrakt med ham til januar.

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af DEG » 25. jun 2013, 18:50

Marvin Pourie kunne være en mulighed. Jeg kunne godt forestille mig, at SIF ville få problemer med at sælge Marvin Pourie til en udenlandsk klub, og til en bare nogenlunde acceptabel pris. Han spillede ikke særligt stærkt i foråret, har udvist disciplinære problemer og har nu kun 1 år tilbage på kontrakten. Han er spillertypen der vil presse sig selv ud af klubben, hvis vi kommer for tæt på transfervinduets lukning og han endnu ikke er solgt. Han kunne godt være interessant at holde øje med for os, hvis han ikke koster så meget naturligvis. For han har et potentiale der endnu ikke er udløst, og vi vil formentlig være attraktive for ham, når vi kan tilbyde muligheden for europæisk fodbold. Uanset burde han være en mulighed for os hvis ikke der står en udenlandsk klub parat, SIF er pressede af spilleren og agenten, økonomien ved nedrykning og spillerens kontraktlængde. Han kan ikke koste ret meget hvis (når) SIF ønsker at sælge ham i det her vindue, til vinter er han 0 kr værd og han vil skabe ballade i deres trup. Der er blandede meninger om Pourie og det er svært at vide om han ville slå til heroppe, men han kan være et godt bud på en Helenius afløser.

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af degn » 25. jun 2013, 21:22

Hvornår er deadline for tilmelding af trup til Gori kampen, man må formode at vi nok handler inden?

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af degn » 25. jun 2013, 21:24

hvad er der egentlig blevet af vores mand i lufthavnen? længe siden at der er kommet nogle epic rygter fra ham ;)

Låst