Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af damp » 11. dec 2014, 22:47

Hold kæft hvor holdet skriger på en angriber med bare lidt kvalitet.
Håber man kan få annulleret lejeaftalen med Helenius, og forsøge at finde en angriber med mål
Det er virkeligt slemt, at AaB slet ikke kan score mål.
Tror vi havde lavet flere mål med KEP og Augo på toppen i denne sæson.
Hvis ikke man tror Jönsson bliver klar, så må man simpelthen handle, for ikke at ende som en del af nedryknings feltet i foråret.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Flower » 12. dec 2014, 06:48

damp skrev:Hold kæft hvor holdet skriger på en angriber med bare lidt kvalitet.
Håber man kan få annulleret lejeaftalen med Helenius, og forsøge at finde en angriber med mål
Det er virkeligt slemt, at AaB slet ikke kan score mål.
Tror vi havde lavet flere mål med KEP og Augo på toppen i denne sæson.
Hvis ikke man tror Jönsson bliver klar, så må man simpelthen handle, for ikke at ende som en del af nedryknings feltet i foråret.
Hvis vi tager en anden hat på, vil jeg hellere have vi går ind i en eller flere handler, for at give Europa kamp til stregen. Selvfølgelig også for at gå efter top 4, så vi kan komme afsted igen næste år.
Vi ender ikke i nedrykningskampen, det tror jeg simpelthen ikke på. Især ikke når Silkeborg allerede har kastet håndklædet.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 12. dec 2014, 08:13

damp skrev:Hold kæft hvor holdet skriger på en angriber med bare lidt kvalitet.
Håber man kan få annulleret lejeaftalen med Helenius, og forsøge at finde en angriber med mål
Det er virkeligt slemt, at AaB slet ikke kan score mål.
Tror vi havde lavet flere mål med KEP og Augo på toppen i denne sæson.
Hvis ikke man tror Jönsson bliver klar, så må man simpelthen handle, for ikke at ende som en del af nedryknings feltet i foråret.
Hvis man ser på, hvor lidt vores angribere egentlig får at arbejde med, så tror jeg vi kunne stille Ronaldo og Messi derop uden at få gevinst!

Ej for lige at være seriøs.
Så er det virkelig skræmmende, hvor få gange vi spiller os frem til noget!!
Har i langt de fleste kampe i denne halv sæson tænkt: Bare modstanderen ikke scorer først!
Sidste sæson tænkte jeg aldrig sådan. Der gik vi jo bare frem og scorede, hvis vi kom bagud.

Vi skaber INTET! ABSOLUT INTET!!!
Vi får ALDRIG noget selvtillid banket ind i vores angribere, for de får sjældent mere end en afslutning hver i en kamp!
Jeg synes virkelig vi mangler mere kreativitet og fart end en målscorer på holdet!!

Kan godt frygte for foråret går med at arbejde videre med Ene og Helenius og så de begge ikke er her mere til Sommer, hvor vi så skal starte forfra!
Synes Gaarde og Kent skal sætte sig ned i vinter pausen og få det hold på plads, som skal spille i næste sæson (Efter sommerferien) Og så give dem spilletid, hvis vi har dem. Eller prøve at hente et par folk udefra.
Så skal vi ikke bruge den første halvsæson af næste sæson på at spille et nyt hold sammen.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7877
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Forza » 12. dec 2014, 10:39

Gaarde6 skrev:
damp skrev:Hold kæft hvor holdet skriger på en angriber med bare lidt kvalitet.
Håber man kan få annulleret lejeaftalen med Helenius, og forsøge at finde en angriber med mål
Det er virkeligt slemt, at AaB slet ikke kan score mål.
Tror vi havde lavet flere mål med KEP og Augo på toppen i denne sæson.
Hvis ikke man tror Jönsson bliver klar, så må man simpelthen handle, for ikke at ende som en del af nedryknings feltet i foråret.
Hvis man ser på, hvor lidt vores angribere egentlig får at arbejde med, så tror jeg vi kunne stille Ronaldo og Messi derop uden at få gevinst!

Ej for lige at være seriøs.
Så er det virkelig skræmmende, hvor få gange vi spiller os frem til noget!!
Har i langt de fleste kampe i denne halv sæson tænkt: Bare modstanderen ikke scorer først!
Sidste sæson tænkte jeg aldrig sådan. Der gik vi jo bare frem og scorede, hvis vi kom bagud.

Vi skaber INTET! ABSOLUT INTET!!!
Vi får ALDRIG noget selvtillid banket ind i vores angribere, for de får sjældent mere end en afslutning hver i en kamp!
Jeg synes virkelig vi mangler mere kreativitet og fart end en målscorer på holdet!!

Kan godt frygte for foråret går med at arbejde videre med Ene og Helenius og så de begge ikke er her mere til Sommer, hvor vi så skal starte forfra!
Synes Gaarde og Kent skal sætte sig ned i vinter pausen og få det hold på plads, som skal spille i næste sæson (Efter sommerferien) Og så give dem spilletid, hvis vi har dem. Eller prøve at hente et par folk udefra.
Så skal vi ikke bruge den første halvsæson af næste sæson på at spille et nyt hold sammen.
Jeg tror og håber heldigvis på at Jönsson kan hjælpe med at dirke modstanderne op og at Spalvis kunne være medvirkende til at give os mere styrke i feltet på indlæg. Jeg tror det vil gøre en kæmpe forskel for os når de er klar igen.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 12. dec 2014, 11:03

Forza skrev:
Gaarde6 skrev:
damp skrev:Hold kæft hvor holdet skriger på en angriber med bare lidt kvalitet.
Håber man kan få annulleret lejeaftalen med Helenius, og forsøge at finde en angriber med mål
Det er virkeligt slemt, at AaB slet ikke kan score mål.
Tror vi havde lavet flere mål med KEP og Augo på toppen i denne sæson.
Hvis ikke man tror Jönsson bliver klar, så må man simpelthen handle, for ikke at ende som en del af nedryknings feltet i foråret.
Hvis man ser på, hvor lidt vores angribere egentlig får at arbejde med, så tror jeg vi kunne stille Ronaldo og Messi derop uden at få gevinst!

Ej for lige at være seriøs.
Så er det virkelig skræmmende, hvor få gange vi spiller os frem til noget!!
Har i langt de fleste kampe i denne halv sæson tænkt: Bare modstanderen ikke scorer først!
Sidste sæson tænkte jeg aldrig sådan. Der gik vi jo bare frem og scorede, hvis vi kom bagud.

Vi skaber INTET! ABSOLUT INTET!!!
Vi får ALDRIG noget selvtillid banket ind i vores angribere, for de får sjældent mere end en afslutning hver i en kamp!
Jeg synes virkelig vi mangler mere kreativitet og fart end en målscorer på holdet!!

Kan godt frygte for foråret går med at arbejde videre med Ene og Helenius og så de begge ikke er her mere til Sommer, hvor vi så skal starte forfra!
Synes Gaarde og Kent skal sætte sig ned i vinter pausen og få det hold på plads, som skal spille i næste sæson (Efter sommerferien) Og så give dem spilletid, hvis vi har dem. Eller prøve at hente et par folk udefra.
Så skal vi ikke bruge den første halvsæson af næste sæson på at spille et nyt hold sammen.
Jeg tror og håber heldigvis på at Jönsson kan hjælpe med at dirke modstanderne op og at Spalvis kunne være medvirkende til at give os mere styrke i feltet på indlæg. Jeg tror det vil gøre en kæmpe forskel for os når de er klar igen.
Jeg er enig! De 2 plus Ahlman gør vores hold en hel del stærkere!
Desuden savner jeg også en af de stærkeste spillere fra sidste sæson, nemlig Patrick.
Jeg ser ham ikke slå Dalle af. Men i guder han kunne være dejlig at have i eks en kamp som i går!!
Det er så tydeligt at Bruhn ikke er klar endnu til sådan et hårdt program.
Så ville det ha været luksus at kunne smide Patrick ind på den kant i stedet!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 12. dec 2014, 11:20

Enig i at "de forkerte skader" gjorde holdet sårbart.

Men jeg vil herfra og til transfervinduet skrige på, at vi skal have Rade Prica ind igen. Vi mangler en ekstra angriber - det har efteråret vist.

Selvom vi skal spille færre kampe i foråret(formentlig), så skal de altså også afvikles i perioden 17. februar - 7. juni(4 måneder). De 29 kampe i efteråret blev afviklet fra medio juli - 11. december(5 måneder).

Hvis vi kommer i semifinalen i pokalen, så er det 21 kampe i foråret. Europæisk kan måske forlænge det med to kampe og pokalfinalen med 1 - megasuccesforår, så spiller vi 24 kampe. Det er altså ligeså intenst som i efteråret(kamp pr. dag).

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af gravballe » 12. dec 2014, 12:17

hvordan er det enlig gået Prica i israel? man kan håbe på at han vil være villig til at slutte af i AaB, hvis han stadig er skarp. Han var jo glad for klubben.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 12. dec 2014, 12:22

gravballe skrev:hvordan er det enlig gået Prica i israel? man kan håbe på at han vil være villig til at slutte af i AaB, hvis han stadig er skarp. Han var jo glad for klubben.
Come on. Prica er 34 år og er sikkert tæt på at være færdig. Ja han var en fantastisk spiller, men han er over the hill. Derudover passer han ikke til vores spilkoncept.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 12. dec 2014, 12:24

frederikshavneren skrev:
gravballe skrev:hvordan er det enlig gået Prica i israel? man kan håbe på at han vil være villig til at slutte af i AaB, hvis han stadig er skarp. Han var jo glad for klubben.
Come on. Prica er 34 år og er sikkert tæt på at være færdig. Ja han var en fantastisk spiller, men han er over the hill. Derudover passer han ikke til vores spilkoncept.
Man kunne også fristes til at tro at Prica IKKE er billig i løn, når han skriver under på hans formentlig sidste kontrakt.
Tror heller ikke vi skal satse på ham.
Gilberto Macena har lidt af den fart vi mangler (Hvis han stadig er hurtig vel og mærke)
Tror dog stadig en kreativ hurtig midtbanespiller/fløj er hvad holdet mangler.
Så skal vores nuværende angribere nok få lidt mere at arbejde med (de kan vel næppe få mindre end nu)

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Sv: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Hovedet » 12. dec 2014, 12:46

Forza skrev:
Kristian skrev:
Hovedet skrev:
Reyad skrev:Det der gør Sana interessant er, at han har nogle af de kvaliteter, som vi mangler på vores hold i øjeblikket. Han kan sætte en mand. Det er der meget få af vores spillere der kan. Vi har en del spillere med et godt drev, men vi mangler spillere med driblefærdigheder. Det synes jeg i hvert fald. Typer som Sisto, Igboun, Amankwaa, Nicolai J, Uffe Bech, Joshua John osv. De kan sætte en mand. Vi har AK og tildels Bruhn. De diblestærke spillere er typisk også meget hurtige på fødderne og generelt. Vores hold ville også have godt at noget mere fart. Tænk sig, hvis flere end Dalle kunne true med fart?

Men om Sana er i form tvivler jeg på. De få gange jeg så ham spille for Ajax var ganske imponerende og over superliga-niveau. Men det er også over et år siden.

Umiddelbart tror/håber jeg ikke, at der sker det store i dette transfervindue. Det handler om at få de skadede spillere tilbage i topform og udvikle på de eksisterende talenter. Ligesom spillere som Helenius og Enevoldsen får tid til at genfinde tidligere tiders niveau. Vi skal have styr på skaderne også er vores trup altså ganske god.
Jeg er enig i, at det først og fremmest gælder om at få Jönsson klar og Enevoldsen og Helenius op i gear. I så fald burde vi faktisk have et ret stærkt hold. Vi har ydermere den "fordel", at løbet i praksis er kørt i Superligaen, og at vi kan bruge foråret til at spille et slagkraftigt hold sammen til sæsonen 2015/2016.
Lad mig minde dig på at løbet ikke er kørt. En gang vås. Min mening.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Enig. Der er bestemt MASSER at spille om. Top 3 er stadig indenfor rækkevidde og vi lever stadig i pokalen! at sælge det næste halve år så let er helt væk.
Well, med undtagelse af rædselsssæsonen 2010/2011 har vi aldrig tidligere i Superligaens historie ligget så langt fra medaljer ved efterårets afslutning, som tilfældet er i år. Det vil kræve et helt overnaturligt godt forår at komme i betragtning til top 3. Pokalen lever vi naturligvis i, ligesom det også er tilfældet med Europa League.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Gnu » 12. dec 2014, 12:53

Hold nu kæft med Rade Prica og følg lidt med i, hvordan AaB agerer. Det er meget langt fra AaB's strategi at hente dyre, +30-årige udlandsproffer uden videresalgspotentiale hjem til en sidste tur i managen. Det er simpelthen ikke økonomisk rentabelt for en klub som AaB, der skal leve af at sælge spillere. Lad FCK og AGF om at følge den strategi.

Fra nu af giver det karantæne og skridtprygl med søndagsudgaven af Nordjyske at nævne Rade Prica som transferemne. Nej, Martin P kommer heller ikke.

Og nej, tåbelige forslag bliver ikke mindre tåbelige bare fordi tråden hedder "transferønsker".

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2895
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 12. dec 2014, 13:40

Er Spalvis og Ahlmann klar efter vinterpausen? For det ville give to ekstra angribere (med svensken) og en ekstra back.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 12. dec 2014, 14:19

Eksil skrev:Er Spalvis og Ahlmann klar efter vinterpausen? For det ville give to ekstra angribere (med svensken) og en ekstra back.
Nej sandsynligvis ikke. Ahlmann er eftersigende efter hans tweets klar i slutningen af marts eller starten af april, mens vi intet har hørt angående Spalvis. Han er sandsynligvis først klar til næste sæson.

Det er nærmere sandsynligt, at vi har Patrick Kristensen, Mathias Thrane, Rasmus Jönsson og Gilli Sørensen klar til den 19. februar.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af jonas386 » 12. dec 2014, 14:34

Hvis man ser på, hvor lidt vores angribere egentlig får at arbejde med, så tror jeg vi kunne stille Ronaldo og Messi derop uden at få gevinst!
Problemet ligger vel netop i at vi mangler en type der kan noget på egen hånd og afgøre kampene, eller om ikke andet vende dem, når spillet ikke fungerer optimalt. Jeg synes egentlig vi har rigeligt af kreative oplægger typer, men vi mangler en mand i front der kan tage 2-3 mand og så hamre den i kassen som vi så Kusk gøre det i sidste sæson. Så netop Messi og Ronaldo tror jeg egentlig kunne være meget belejlige at have til det job ;)
Vores midtbane, og angribere, havde jo stor gavn af at modstanderen hele tiden var opmærksom på Kusk, og/eller Jönsson. Det giver bare de andre spillere mere plads og derved mere frihed til at få puttet et par bolde i kassen.
En bruger herinde skrev sidste år at manden i front blot skulle møde op for at blive topscorer, og det mener jeg egentlig ikke er videre forkert. Se en spiller som Spalvis der i mange situationer var uhyggeligt fri fordi der konstant var fokus på Kusk, Jönsson eller Thomsen og derfor fik han mere plads, og fik derfor scoret en del mål. Den store forskel i år er at der ikke er den her offensive profil der kan lave de her helt sindsyge ting på egen hånd, og derfor kan helt almindelig zoneopdækning sagtens forsvares fremfor den mandsopdækning Kusk især var offer for sidste sæson.

Kan vi finde en angriber der kan lidt af det hele i boksen, men som af gud ved hvilken grund ikke får det til at fungere i en større liga, så vil jeg bestemt ikke klage, men man skal selvfølgelig heller ikke være blind for at den slags ofte koster penge. Men til den nuværende trup kan det være en helt udmærket tilføjelse. For hvis offensiven først kører så tror jeg også på defensiven følger med. Som det er nu, så må det være sygt frustrerende at være defensiv spiller fordi man VED målet skal holdes rent før vi henter en sejr, og derfor tror jeg også vi ser mange flere fejl i år fordi presset ganske enkelt er større på defensiven end den var sidste år.
Sidste år var det jo ikke noget problem at modstanderen scorede til 1-0, for så scorede vi da bare 3 mål. Det sker ikke rigtigt i år.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 12. dec 2014, 14:34

Arendt skrev:
Eksil skrev:Er Spalvis og Ahlmann klar efter vinterpausen? For det ville give to ekstra angribere (med svensken) og en ekstra back.
Nej sandsynligvis ikke. Ahlmann er eftersigende efter hans tweets klar i slutningen af marts eller starten af april, mens vi intet har hørt angående Spalvis. Han er sandsynligvis først klar til næste sæson.

Det er nærmere sandsynligt, at vi har Patrick Kristensen, Mathias Thrane, Rasmus Jönsson og Gilli Sørensen klar til den 19. februar.
Hvis der er midler til det så må topprioriteten være, at finde en kreativ offensiv spiller med fart i fødderne.

Mange vil nok sige at Jönsson vil være en kærkommen forstærkning til forårssæsonen, men belært af erfaringen med Ene og Helenius så gør klubben nok klogt i at dæmpe forventningerne til svenskeren. Jönsson spillede vel sidst i april, der er altså tale om endnu en spiller som er milevidt fra kampform. Hvis han ellers kan holde sig skadesfri kan han sikkert godt spille en rolle i forårssæsonen, men i bedste fald er han nok først tilbage i topform til den kommende sæson.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af le Cid » 12. dec 2014, 22:23

Og så blev topprioriteten pludselig endnu en venstre back :-(

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 12. dec 2014, 22:29

Mon vi kan nå at signe ham Søren Frederiksen, han kan vist spille alle pladser og han er på en fri transfer.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. dec 2014, 00:03

3 korsbåndsskader i et og samme kalender år... 2014 er i sandhed rekordernes år for AaB. Det er jo fuldstændigt uhørt og urimeligt uheldigt :(

For pokker hvor er det synd for Gorter, og på godt nordjysk pissetræls for AaB.

Skal der hentes en erstatning, eller tør man tro på at Ahlmann kommer så meget i spil i foråret at han og Blåbjerg kan deles om kampene, når vi kommer lidt ind i forårssæsonen?

Jeg tvivler på at Gorter har været specielt billig at leje, og tvivler på at man bare kan stoppe lejemålet fordi han uheldigvis er blevet langtidsskadet i kamp for AaB. Hvorfor skulle AZ være interesseret i at få en større lønudgift, til en spiller de ikke kan benytte i hele perioden? Derfor er der selvfølgelig også noget økonomisk i det, og en anden back som har offensive kvaliteter a la Gorter er næppe billig, og han findes i hvert fald ikke umiddelbart i Danmark. Endnu sværere vil det selvfølgelig være at finde en spiller med Ahlmann's klasse, for selv om Gorter er en dygtig spiller, bidrager han trods alt ikke med hvad Ahlmann bedrev før sin skade.

For helvede da også.

EDIT: Hvordan mon status egentlig er på Barrett i OB? Er han mon fortsat skadet, eller er han mon blot ikke en spiller efter Ove's hoved? Han ville efter min mening være den perfekte signing, også når vi ser frem mod den dag Ahlmann ryger til udlandet.

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1239
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af Hajen » 13. dec 2014, 00:42

Gorter må hjem til kone og barn i Holland, men det burde være muligt at hente en den anden vej - i NEC Nijmegen løber en utilfreds Kevin Conboy vel stadig rundt med ambitioner der rækker højere end hollandsk Jupiler League - NEC ligger pænt i front, så en halvårlig aftale burde ikke være helt umulig.

Og så lige et spørgsmål til økonomi og skader: Hvordan er det i fodboldens verden, når en spiller (eller i dette tilfælde flere) bliver langtidsskadet ? Er der en forsikring eller lignende, der dækker den trælse lønudgift i skadesperioden ?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 18 (Vintervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 13. dec 2014, 00:44

Jesper Schmidt skrev:3 korsbåndsskader i et og samme kalender år... 2014 er i sandhed rekordernes år for AaB. Det er jo fuldstændigt uhørt og urimeligt uheldigt :(

For pokker hvor er det synd for Gorter, og på godt nordjysk pissetræls for AaB.

Skal der hentes en erstatning, eller tør man tro på at Ahlmann kommer så meget i spil i foråret at han og Blåbjerg kan deles om kampene, når vi kommer lidt ind i forårssæsonen?

Jeg tvivler på at Gorter har været specielt billig at leje, og tvivler på at man bare kan stoppe lejemålet fordi han uheldigvis er blevet langtidsskadet i kamp for AaB. Hvorfor skulle AZ være interesseret i at få en større lønudgift, til en spiller de ikke kan benytte i hele perioden? Derfor er der selvfølgelig også noget økonomisk i det, og en anden back som har offensive kvaliteter a la Gorter er næppe billig, og han findes i hvert fald ikke umiddelbart i Danmark. Endnu sværere vil det selvfølgelig være at finde en spiller med Ahlmann's klasse, for selv om Gorter er en dygtig spiller, bidrager han trods alt ikke med hvad Ahlmann bedrev før sin skade.

For helvede da også.

EDIT: Hvordan mon status egentlig er på Barrett i OB? Er han mon fortsat skadet, eller er han mon blot ikke en spiller efter Ove's hoved? Han ville efter min mening være den perfekte signing, også når vi ser frem mod den dag Ahlmann ryger til udlandet.
Barrett har været meget skadet og har derfor ikke spillet meget for OB.

Har lige læst på Twitter at Ahlmann har fortalt en af Nordjyskes journalister, at han først er klar i den nye sæson :@

Nu skal der satses på Blåbjerg eller en erstatning og nej Patrick dur stadigvæk ikke som venstre back!

Låst