Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 30. aug 2015, 21:16

Kunji skrev:Vi mangler en spiller, der kan åbne de hold, der står med tætte kæder. Risgård kan nogle gange, men vi mangler desperat en kanttype, der kan vandre ind i banen, der kan udfordre med teknik og speed, og som er stærk i 1-2 spillet. Den type koster desværre kassen, skal findes et obskurt sted eller skal være gået i stå.

Det har man så prøvet på med Bassogog, men det er et sats. Jeg tvivler på, vi henter mere, medmindre Thomsen af uransagelige årsager skulle blive solgt.
Amen!
Præcis mine ord :thumbsup:

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 30. aug 2015, 21:31

white splash skrev:
Eksil skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Eksil skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev: Der SKAL bare hentes en angriber, hvis ikke det her vindue skal kaldes en farce.


Så kan du lige så godt blive skuffet på forhånd. Vil godt love, at AaB ikke henter en angriber mere.
Det er nok overvejende sandsynligt, at du har ret. Det er bare ærgerligt, at dumstædighed skal ødelægge endnu en sæson. Efter kampen i dag står det da endnu mere lydende klart, at vi mangler en angriber til at aflaste Spalvis og Jønsson. Helenius kommer ikke til at score fast i superligaen.

Det er ikke i angrebet der mangler, selvom jeg godt ved, at det er her du har stirret dig blind. Der mangler spillere der kan hjælpe på kanterne eller i midten, især hvis vi skal dominere bolden.
Hvis Helenius spillede back, var det der vi skulle have forstærkning. Ved ikke om Helenius har stjålet telefon nummerets gymnasie kæreste eller sådan noget...
Hun var en dejlig tøs. Bortset fra det, er det skræmmende hvor stor tålmodighed der er med Helenius herinde - en spiller som med garanti ikke slår igennem og har haft sin halvsæson som døgnflue. Men han er en hindring for, at vi kan få et hensigtsmæssigt setup i angrebet. Dét er det eneste, jeg har imod ham.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 30. aug 2015, 22:26

Dagens kamp viser i den grad, at holdet savner forstærkninger.

- En ekstra midterforsvarer, gerne en med noget fysik.
Jakob Blåbjerg koster alt for ofte mål og han er ikke god nok til at være 3. valg eller starte inde i alt for mange kampe. Derudover er det usandsynligt, at hverken en af eller begge de to andre klarer 33 kampe. En længere periode, hvor Blåbjerg skal spille fast vil ikke gavne min nattesøvn.
En kant-type som kan åbne et forsvar. Thomsen er en god spiller og Ene er det somme tider, men der mangler en der kan mere selv. Det er da fint vi signer Bassogog, men come on det bliver næppe i denne sæson han gør væsen af sig.
- En ekstra central midt
De to vi har rammer ikke dagen, hver dag længere og ingen kan tage over.

Nu har vi set syv kampe og det er meget tydeligt, at holdet hverken har niveau til top 6 eller den fluffy formulering at spille med i toppen. En kant og en stopper er vigtigst for mig at se. Bliver der skabt mere fra midtbanen er vi mindre afhængige af Risgård har en god dag og kan måske bedre leve med han ikke præsterer. Derudover vil holdet få det meget svært uden en ekstra stopper på Superliga-niveau.

Ifht. afgange kan vi evt. udleje nogle af vores unge kanter så de får spilletid.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 31. aug 2015, 00:19

Hvis terrieren Anders 'AC' Christiansen bliver træt af bænken i Hellas Verona så ser jeg ham gerne i AaB. Chancen for at hente AC til Aalborg er tæt på ikke eksisterende, men han har noget af den udstråling, fight og fandenivoldskhed vi nogle gange mangler på midtbanen.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 31. aug 2015, 06:46

Jf. AaB Inside henter Gaarde kun en erstatning, hvis Thomsen ryger. Hvis Dalsgaard ryger kommer der ingen ind, da han mener vi er godt dækket ind.
Af hvem, kunne man så være så fræk at spørge?

ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 4. jul 2013, 22:26
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af ContractManager » 31. aug 2015, 07:30

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/5708081

Nyt i Thomsen sagen. Det tyder ikke på, at der sker noget, siden Nantes nu er så flabede at forsøge med mere end en halvering af det første accepterede bud...

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af le Cid » 31. aug 2015, 07:48

thomasjn skrev:Nu har vi set syv kampe og det er meget tydeligt, at holdet hverken har niveau til top 6 eller den fluffy formulering at spille med i toppen.
En pointe som yderligere forstærkes af det fact, at vi pt. ligger nr. 5 med hele to point op til andenpladsen!
Du har tydeligvis ret i din skarpe analyse!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 31. aug 2015, 08:56

Gamen skrev:Jf. AaB Inside henter Gaarde kun en erstatning, hvis Thomsen ryger. Hvis Dalsgaard ryger kommer der ingen ind, da han mener vi er godt dækket ind.
Af hvem, kunne man så være så fræk at spørge?
Det er sgu kun i en klub med en leverpostejmentalitet som i AaB, man slipper godt fra den slags udtalelser.

Til sidste sæsons mindst afsluttende hold har man kun hentet Jukka Raitala (lejer, halvt år) og Christian Bassogog (om et måned eller to, når hans papirer er klar. Ud er røget Donny Gorter (leje slut), Rasmus Thelander (vigtig forsvarsspiller i sidste sæson), Anders K. Jacobsen (topsocrer i sidste sæson) og Viktor Ahlmann (leje).

Det er sgu da helt vildt, hvis jeg er den eneste, som er skuffet, og som mener, at den ageren ikke står mål med klubbens tidligere udtalelser om ambitionsniveau.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af BoT » 31. aug 2015, 09:14

AaB 85 95 99 08 skrev: Det er sgu kun i en klub med en leverpostejmentalitet som i AaB, man slipper godt fra den slags udtalelser.

Til sidste sæsons mindst afsluttende hold har man kun hentet Jukka Raitala (lejer, halvt år) og Christian Bassogog (om et måned eller to, når hans papirer er klar. Ud er røget Donny Gorter (leje slut), Rasmus Thelander (vigtig forsvarsspiller i sidste sæson), Anders K. Jacobsen (topsocrer i sidste sæson) og Viktor Ahlmann (leje).

Det er sgu da helt vildt, hvis jeg er den eneste, som er skuffet, og som mener, at den ageren ikke står mål med klubbens tidligere udtalelser om ambitionsniveau.
Og i år har vi hidtil været det 3. mest afsluttende hold. Ergo må vi jo have hentet de rette spillere.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 31. aug 2015, 09:30

BoT skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev: Det er sgu kun i en klub med en leverpostejmentalitet som i AaB, man slipper godt fra den slags udtalelser.

Til sidste sæsons mindst afsluttende hold har man kun hentet Jukka Raitala (lejer, halvt år) og Christian Bassogog (om et måned eller to, når hans papirer er klar. Ud er røget Donny Gorter (leje slut), Rasmus Thelander (vigtig forsvarsspiller i sidste sæson), Anders K. Jacobsen (topsocrer i sidste sæson) og Viktor Ahlmann (leje).

Det er sgu da helt vildt, hvis jeg er den eneste, som er skuffet, og som mener, at den ageren ikke står mål med klubbens tidligere udtalelser om ambitionsniveau.
Og i år har vi hidtil været det 3. mest afsluttende hold. Ergo må vi jo have hentet de rette spillere.
Jeg fornemmer, at du mener, vi har ageret stærkt i dette transfervindue. En stærk betragtning!
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af le Cid » 31. aug 2015, 09:33

AaB 85 95 99 08 skrev:
BoT skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev: Det er sgu kun i en klub med en leverpostejmentalitet som i AaB, man slipper godt fra den slags udtalelser.

Til sidste sæsons mindst afsluttende hold har man kun hentet Jukka Raitala (lejer, halvt år) og Christian Bassogog (om et måned eller to, når hans papirer er klar. Ud er røget Donny Gorter (leje slut), Rasmus Thelander (vigtig forsvarsspiller i sidste sæson), Anders K. Jacobsen (topsocrer i sidste sæson) og Viktor Ahlmann (leje).

Det er sgu da helt vildt, hvis jeg er den eneste, som er skuffet, og som mener, at den ageren ikke står mål med klubbens tidligere udtalelser om ambitionsniveau.
Og i år har vi hidtil været det 3. mest afsluttende hold. Ergo må vi jo have hentet de rette spillere.
Jeg fornemmer, at du mener, vi har ageret stærkt i dette transfervindue. En stærk betragtning!
Du var også utilfreds med vores transfers i seneste mesterskabssæson!
Find en anden klub at holde med, hvis du virkelig ikke kan holde ud til AaBs ageren på transfermarkedet år efter år!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Mini-p » 31. aug 2015, 09:33

Der kommer ikke til at ske en skid! Som altid!!
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 31. aug 2015, 09:55

le Cid skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
BoT skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev: Det er sgu kun i en klub med en leverpostejmentalitet som i AaB, man slipper godt fra den slags udtalelser.

Til sidste sæsons mindst afsluttende hold har man kun hentet Jukka Raitala (lejer, halvt år) og Christian Bassogog (om et måned eller to, når hans papirer er klar. Ud er røget Donny Gorter (leje slut), Rasmus Thelander (vigtig forsvarsspiller i sidste sæson), Anders K. Jacobsen (topsocrer i sidste sæson) og Viktor Ahlmann (leje).

Det er sgu da helt vildt, hvis jeg er den eneste, som er skuffet, og som mener, at den ageren ikke står mål med klubbens tidligere udtalelser om ambitionsniveau.
Og i år har vi hidtil været det 3. mest afsluttende hold. Ergo må vi jo have hentet de rette spillere.
Jeg fornemmer, at du mener, vi har ageret stærkt i dette transfervindue. En stærk betragtning!
Du var også utilfreds med vores transfers i seneste mesterskabssæson!
Find en anden klub at holde med, hvis du virkelig ikke kan holde ud til AaBs ageren på transfermarkedet år efter år!
Jeg læser dig sådan, at du også emner, vi har ageret godt i dette vindue. Det er vist i øvrigt den fremherskende opfattelse herinde.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af le Cid » 31. aug 2015, 10:21

AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg læser dig sådan, at du også emner, vi har ageret godt i dette vindue. Det er vist i øvrigt den fremherskende opfattelse herinde.
Ud fra de udstikkede rammer, har vi ageret fornuftigt. Vi har fået en gardering ind på backen, fået tilknyttet et par potentielle profiler permanent og fået en lottokupon ind. Ud er gået en angriber, som ikke ønskede at være i klubben + en næsten fast central forsvarer. Jeg vil virkelig gerne have Thelander erstattet, men hvis det man kan få for pengene, ikke er bedre end det vi har, så kan jeg godt forstå, at man afventer.
Du mener simpelthen, at himlen falder ned, hvis vi ikke får en angriber mere. Jeg er af den opfattelse, at vi næremere har brug for spillere til central forsvar, fløjen og som backup for Würtz og Risgaard ... hvis altså bestylrelsen ville åbne for pengekassen!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af dyhrmaN » 31. aug 2015, 10:23

AaB 85 95 99 08 skrev:
le Cid skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
BoT skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev: Det er sgu kun i en klub med en leverpostejmentalitet som i AaB, man slipper godt fra den slags udtalelser.

Til sidste sæsons mindst afsluttende hold har man kun hentet Jukka Raitala (lejer, halvt år) og Christian Bassogog (om et måned eller to, når hans papirer er klar. Ud er røget Donny Gorter (leje slut), Rasmus Thelander (vigtig forsvarsspiller i sidste sæson), Anders K. Jacobsen (topsocrer i sidste sæson) og Viktor Ahlmann (leje).

Det er sgu da helt vildt, hvis jeg er den eneste, som er skuffet, og som mener, at den ageren ikke står mål med klubbens tidligere udtalelser om ambitionsniveau.
Og i år har vi hidtil været det 3. mest afsluttende hold. Ergo må vi jo have hentet de rette spillere.
Jeg fornemmer, at du mener, vi har ageret stærkt i dette transfervindue. En stærk betragtning!
Du var også utilfreds med vores transfers i seneste mesterskabssæson!
Find en anden klub at holde med, hvis du virkelig ikke kan holde ud til AaBs ageren på transfermarkedet år efter år!
Jeg læser dig sådan, at du også emner, vi har ageret godt i dette vindue. Det er vist i øvrigt den fremherskende opfattelse herinde.
At vi har ageret godt? Nu tror jeg alligevel, du forsøger at fremstille dig selv som martyr.
Jeg fornemmer, at langt de fleste brugere herinde ikke er tilfredse med AaBs ageren på transfermarkedet - diskussionen går vel mere på nuancerne af, hvor dårligt/mindre dårligt vinduet har været.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Buzz Killington » 31. aug 2015, 10:32

Enig med telefonnummer. Vores ageren i dette transfervindue resulterer desvaerre i den tredje nedrykning paa bare tre aar.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 31. aug 2015, 11:08

le Cid skrev:
thomasjn skrev:Nu har vi set syv kampe og det er meget tydeligt, at holdet hverken har niveau til top 6 eller den fluffy formulering at spille med i toppen.
En pointe som yderligere forstærkes af det fact, at vi pt. ligger nr. 5 med hele to point op til andenpladsen!
Du har tydeligvis ret i din skarpe analyse!
Man kunne også kigge på det spillemæssige og hvilken vej pilen peger

AaB - EfB:
Sløj indsats og lidt heldige med et point. Holdet var i store problemer uden Risgård.
Hobro - AaB:
Fornuftigt spillemæssigt omend det var svært for alvor at åbne Hobro op.
FCN - AaB:
Elendig spillemæssig pærstation, intet blev skabt offensivt og Blåbjerg kostede.
AaB - FCM:
Holdet skabte intet, indsats under alt kritik.
AGF - AaB:
Godt offensivt spil, men vi så igen holdet er sårbart defensivt, BLåbjerg kostede
AaB - OB:
Perfekt kamp
AaB - RFC:
Holdet skaber intet og Blåbjerg kostede igen.

VI ser igen at holdet har meget svært ved at skabe noget offensivt i mange kampe og det skyldes helt klart manglen på en midtbanespiller der kan oget på egen hold. Læg dertil, at vi er meget sårbare når Kasper P eller KEP er ude - gud fobyde de begge blivere skadede på samme tid. Endelig har vi store udfordringer når de to centrae midtbanespillere ikke rammer dagen. Jeg ser helt klart tendensen mere som nedadgående end opadgående og holdet som værende under afvikling i stedet for udvikling.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af BoT » 31. aug 2015, 11:10

AaB 85 95 99 08 skrev:
BoT skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev: Det er sgu kun i en klub med en leverpostejmentalitet som i AaB, man slipper godt fra den slags udtalelser.

Til sidste sæsons mindst afsluttende hold har man kun hentet Jukka Raitala (lejer, halvt år) og Christian Bassogog (om et måned eller to, når hans papirer er klar. Ud er røget Donny Gorter (leje slut), Rasmus Thelander (vigtig forsvarsspiller i sidste sæson), Anders K. Jacobsen (topsocrer i sidste sæson) og Viktor Ahlmann (leje).

Det er sgu da helt vildt, hvis jeg er den eneste, som er skuffet, og som mener, at den ageren ikke står mål med klubbens tidligere udtalelser om ambitionsniveau.
Og i år har vi hidtil været det 3. mest afsluttende hold. Ergo må vi jo have hentet de rette spillere.
Jeg fornemmer, at du mener, vi har ageret stærkt i dette transfervindue. En stærk betragtning!
Jeg fornemmer, at du vælger at bruge statistik, så det udelukkende underbygger dine egne holdninger. En stærk tendens.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af jernskjorten » 31. aug 2015, 11:15

thomasjn skrev:...
AaB - RFC:
Holdet skaber intet og Blåbjerg kostede igen.
...
Hvor koster Blåbjerg lige? At han ikke får raget kastajnerne ud i ilden ved 2-0, som skyldes en opspilsfejl af Kasper P?

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af dyhrmaN » 31. aug 2015, 11:54

jernskjorten skrev:
thomasjn skrev:...
AaB - RFC:
Holdet skaber intet og Blåbjerg kostede igen.
...
Hvor koster Blåbjerg lige? At han ikke får raget kastajnerne ud i ilden ved 2-0, som skyldes en opspilsfejl af Kasper P?
I min mening koster Blåbjerg ikke ved 0-2, men han kunne have ageret bedre. Han lader sin spiller være fri for at løbe over og dække den spiller, som Kasper P stormer tilbage til. Derved bliver han fanget på mellemhånd og kan ikke gøre nogen forskel i situationen.

Låst