Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Freddie » 11. dec 2015, 21:39

MR er den rigtige vinder skrev:
Jeg kan meget let finde en afløser for Thomsen i vores trup. Enevoldsen ned på pladsen, Helenius ind i angrebet. Så kommer vi endelig til at spille med to angribere.


For et halvt år siden, ville jeg have været enig med dig - men Enes gennembrud som angriber er nok den væsentligste årsag til vores succes i efteråret, tæt fulgt af Spalvis genkomst. Det ville være synd og skam at ændre det.
Han er angriber på papiret, men han agerer jo som midtbanespiller, eller i bedste fald hængende angriber. Spalvis helt fremme, Helenius og Enevoldsen bagved i hver sin side i en 2-5-2-1 ville jeg gerne se, men du har sikkert ret i, at vi ikke tør.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 11. dec 2015, 22:01

Jeg synes faktisk, at Enevoldsen opfører sig som en fuldblodsangriber og ikke som en hængende angriber. Ift. f.eks. Rade Prica og Andreas Johansson synes jeg Enevoldsen er helt på top med Spalvis, mens Johansson var hængende angriber(særligt i Europa) men også i ligaen.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 11. dec 2015, 23:31

FlæskeFrank skrev:Jeg synes faktisk, at Enevoldsen opfører sig som en fuldblodsangriber og ikke som en hængende angriber. Ift. f.eks. Rade Prica og Andreas Johansson synes jeg Enevoldsen er helt på top med Spalvis, mens Johansson var hængende angriber(særligt i Europa) men også i ligaen.
Det gør han da også - der er ikke for fem flade øre hængende angriber i ham. Og jeg tror i øvrigt lynhurtigt vi kan få en småutilfreds spiller, hvis vi spiller ham ude af position. Han har aldrig været bedre i sin AaB-karriere (i min optik).
Jf. det interview der var med ham, hvor han havde taget en snak med Søndergaard og de begge var blevet enige om at han ER angriber, så skal vi ikke til at ændre på det.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 11. dec 2015, 23:42

Freddie skrev:
Vi er 26 mand nu. Viktor Ahlmann kommer hjem fra Vendsyssel.
Jönsson er måske på vej ud. Det er sandsynligt, men jeg har ikke set nogen udmelding. Har du?
Hvorfor skulle Blomqvist være på vej ud? Han har da en uopsigelig kontrakt, og det er ikke mit indtryk at han vil væk.
Bruhn får selvfølgelig tilbudt en ny kontrakt. I modsat fald fuldfører han selvfølgelig kontrakten.
Thrane. Måske er han på vej væk. Det modsiges af, at han har fået spilletid i de sidste kampe.
Ved du helt konkret hvad meningen er med Augo? Mit indtryk er, at han selvfølgelig fortsætter i truppen til hans kontrakt er udløbet, men at han kommer til at snuse til administrative opgaver.
Jeg kan meget let finde en afløser for Thomsen i vores trup. Enevoldsen ned på pladsen, Helenius ind i angrebet. Så kommer vi endelig til at spille med to angribere. I min verden vil det ikke svække os det mindste. Thomsens mangel på målfarlighed er legendarisk. Han vil ikke blive savnet som målscorer. Mig bekendt er han endnu ikke solgt. Jeg regner med, at prisen bliver høj. Sker det er her en situation, der kan give indkøb.
Til sidst er der Lynges gamle bemærkning. Det er ikke forbudt for de unge spillere at udvikle sig. Dertil kan jeg tilføje, at det er derfor vi har en trænerstab på omkring 8 skarpt kvalificerede trænere.
Vi er overhovedet ikke enige om Thomsen eller Spalvis forsvinder i løbet af vinteren. Du har jo selv givet AaB det råd ikke at sælge før monsterbuddet er der. Hvad får dig så til pludselig at tro at det kommer til at ske nu?
Målsætningen for denne sæson er snart opnået. Top 6 er temmelig sandsynlig uden spillerkøb. Min egen personlige målsætning om top 1 er stadig inden for rækkevidde. Skulle den ikke blive opnået er det ikke første gang i de år jeg har holdt på AaB.
Den sportslige målsætning er ikke top 6 - den økonomiske målsætning er top 6. Der er en væsentlig forskel. Den sportslige målsætning er toppen af dansk fodbold, og så skal vi poppe op når der er mulighed for det. Den er der i år, men ikke hvis vi pisser den væk.

Når Viktor kommer hjem har vi noget der ligner 6 angribere - det er for mange, og derfor forestiller jeg mig at Helenius lejes ud, evt. til Sverige, hvor der var interesse fra for et halvt år siden.

Det er ikke dit indtryk at Blomqvist vil væk? :-) Så en spiller, udenfor truppen, der ikke befinder sig specielt godt i Aalborg, vil hjertens gerne blive her? Nej, han bliver ret sikkert lejet ud eller solgt. Det er tabte penge - han er efterhånden ikke engang blandt de 6 foretrukne til midtbanen.

Hvorfor skal vi tilbyde Bruhn en ny kontrakt? Søndergaard er utilfreds med hans træningsindsats, og han har haft mange kampe til at spille sig ind. Han har hverken fysik eller kvalitet nok til start-11'eren, knap nok til bænken.

Augo ansættes i salgsafdelingen nu fra nytår, og det er svært at forestille sig at han vil være at finde blandt de 11 startende på noget tidspunkt i hans sidste halvsæson - han mangler helt enkelt niveau.

Du må leve i en tidslomme hvis du tror at AaB i al evighed bare kan erstatte fra egen avl. Vi har nogle spillere der ikke udvikler sig, og de skal finde et andet sted at stagnere. Der er ingen grund til at Helenius optager en plads hvis han vil væk og er utilfreds, og ikke præsterer til træning. Ikke når vi har Pohl og Ahlmann i næste række, og man må gå ud fra at man tror på sidstnævnte siden man har forlænget hans kontrakt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Buzz Killington » 12. dec 2015, 00:15

Gamen skrev:
Freddie skrev:
Vi er 26 mand nu. Viktor Ahlmann kommer hjem fra Vendsyssel.
Jönsson er måske på vej ud. Det er sandsynligt, men jeg har ikke set nogen udmelding. Har du?
Hvorfor skulle Blomqvist være på vej ud? Han har da en uopsigelig kontrakt, og det er ikke mit indtryk at han vil væk.
Bruhn får selvfølgelig tilbudt en ny kontrakt. I modsat fald fuldfører han selvfølgelig kontrakten.
Thrane. Måske er han på vej væk. Det modsiges af, at han har fået spilletid i de sidste kampe.
Ved du helt konkret hvad meningen er med Augo? Mit indtryk er, at han selvfølgelig fortsætter i truppen til hans kontrakt er udløbet, men at han kommer til at snuse til administrative opgaver.
Jeg kan meget let finde en afløser for Thomsen i vores trup. Enevoldsen ned på pladsen, Helenius ind i angrebet. Så kommer vi endelig til at spille med to angribere. I min verden vil det ikke svække os det mindste. Thomsens mangel på målfarlighed er legendarisk. Han vil ikke blive savnet som målscorer. Mig bekendt er han endnu ikke solgt. Jeg regner med, at prisen bliver høj. Sker det er her en situation, der kan give indkøb.
Til sidst er der Lynges gamle bemærkning. Det er ikke forbudt for de unge spillere at udvikle sig. Dertil kan jeg tilføje, at det er derfor vi har en trænerstab på omkring 8 skarpt kvalificerede trænere.
Vi er overhovedet ikke enige om Thomsen eller Spalvis forsvinder i løbet af vinteren. Du har jo selv givet AaB det råd ikke at sælge før monsterbuddet er der. Hvad får dig så til pludselig at tro at det kommer til at ske nu?
Målsætningen for denne sæson er snart opnået. Top 6 er temmelig sandsynlig uden spillerkøb. Min egen personlige målsætning om top 1 er stadig inden for rækkevidde. Skulle den ikke blive opnået er det ikke første gang i de år jeg har holdt på AaB.
Den sportslige målsætning er ikke top 6 - den økonomiske målsætning er top 6. Der er en væsentlig forskel. Den sportslige målsætning er toppen af dansk fodbold, og så skal vi poppe op når der er mulighed for det. Den er der i år, men ikke hvis vi pisser den væk.

Når Viktor kommer hjem har vi noget der ligner 6 angribere - det er for mange, og derfor forestiller jeg mig at Helenius lejes ud, evt. til Sverige, hvor der var interesse fra for et halvt år siden.

Det er ikke dit indtryk at Blomqvist vil væk? :-) Så en spiller, udenfor truppen, der ikke befinder sig specielt godt i Aalborg, vil hjertens gerne blive her? Nej, han bliver ret sikkert lejet ud eller solgt. Det er tabte penge - han er efterhånden ikke engang blandt de 6 foretrukne til midtbanen.

Hvorfor skal vi tilbyde Bruhn en ny kontrakt? Søndergaard er utilfreds med hans træningsindsats, og han har haft mange kampe til at spille sig ind. Han har hverken fysik eller kvalitet nok til start-11'eren, knap nok til bænken.

Augo ansættes i salgsafdelingen nu fra nytår, og det er svært at forestille sig at han vil være at finde blandt de 11 startende på noget tidspunkt i hans sidste halvsæson - han mangler helt enkelt niveau.

Du må leve i en tidslomme hvis du tror at AaB i al evighed bare kan erstatte fra egen avl. Vi har nogle spillere der ikke udvikler sig, og de skal finde et andet sted at stagnere. Der er ingen grund til at Helenius optager en plads hvis han vil væk og er utilfreds, og ikke præsterer til træning. Ikke når vi har Pohl og Ahlmann i næste række, og man må gå ud fra at man tror på sidstnævnte siden man har forlænget hans kontrakt.
Hvor har du de to paastande med fed fra? Mindes ikke selv at have laest det.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 12. dec 2015, 01:29

Buzz Killington skrev:
Hvor har du de to paastande med fed fra? Mindes ikke selv at have laest det.
Bruhn har udtalt i et interview med Nordjyske, at "(...)Han har sagt til mig, at jeg er lidt svingende lige for tiden, og det må være under træning." om hvorfor han ikke spiller.
Det tolker jeg som at Søndergaard er utilfreds med hans træningsindsats.

Hvad angår Blomqvist er det hearsay - så det må du tage for hvad du vil.
En af lokalaviserne i Blekinge var også inde på det lidt tidligere i år. Han har også selv udtalt til kanalsport, at han synes det var en svær start i AaB.
Men det er ikke fordi vi ikke har muligheder for at afsætte ham. Esbjerg, Sønderjyske, FCN, Zwolle, Groningen, ADO Den Haag, IFK Göteborg, Djurgården - listen over klubber der var interesseret i ham inden vi hentede ham er lang. Han må kunne lejes ud. En spiller, købt for 1,5-2 mio. s.kr., der ikke spiller, og er bagerst i køen af alle midtbanespillere - det tegner ikke godt. Desværre. Synes ellers han så utroligt lovende ud. Springet fra en landsbyklub til AaB var måske for stort.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Arendt » 12. dec 2015, 01:41

Gamen skrev:
Freddie skrev: Du har stadig ikke fanget det. Det er ikke noget jeg siger. Det er klubbens strategi. Du er i opposition, og jeg har simpelthen ladet være med at svare dig, for jeg kender jo dine holdninger, der slet ikke passer til, eller matcher, den strategi AaB officielt arbejder efter. Du må da for F..... kunne forstå at når AaB henter 4 spillere op fra U19, og der er nye rygter, som snakker om 6, så skal der renses meget dramatisk ud i de næste to vinduer, for at der skal købes generelt ind. Omkring roller, er din udtalelse om at de ikke kan udfyldes i grel modstrid med den situation der aktuelt er i ligaens top.
Nej, klubbens strategi er:
- at 50 % af Superliga-truppen skal være egen avl.
- at vi skal skabe 2 Superliga-spillere (de behøver ikke være Superliga-spillere fra dag 1, men på sigt) pr. år.
- at vi sportsligt skal være med i toppen af dansk fodbold.

Vi er 25 mand nu:

Vi er enige om, at vi højst sandsynligt mister Spalvis og Thomsen indenfor det næste halve år - som minimum.
Jönsson kan være på vej ud.
Blomqvist kan være på vej ud.
Bruhn kan være på vej ud (han har kun kontrakt 1 år til)
Thrane har også kontaktudløb.
Augustinussen overgår til en stilling i salgsafdelingen.

Klubben har ikke en strategi om, at vi skal erstatte profiler med unge spillere hver gang. Du har tidligere argumenteret for, at AaB ikke længere er en købende klub - hvordan vil du så opnå målsætningen?

Og nej, den er ikke i modstrid med den aktuelle situation. Vi har ikke en ny Thomsen på bedding, og ingen i den nuværende trup har hans kvaliteter eller noget der ligner det.
Og hvad har vi, 1 U-landsholdsspiller på U-19 holdet?
Ro på, batmand.

Vi kan hurtigt blive enige om, at vi sandsynligvis mister Thomsen på grund af hans indlysende kvaliteter, mens Lukas Spalvis maksimalt er i AaB et halvt år mere, hvis han holder det samme scoringsgennemsnit.

Hvis vi mister Lukas Spalvis til sommer, så vil vi have Ene, Ahlmann, Pohl, Helenius og Jönsson som angribere. Hvis Sebastian Grønning kommer op, så vil der være 6. Her ville vi sagtens kunne stille et slagkraftigt angreb.

Hvorfor skulle Jönsson være på vej væk? Han har godt nok kontraktudløb til sommer, men har spillet masser af kampe og virker ikke til at være utilfreds med hans nuværende situation. Hvis Thomsen skifter i dette vindue vil han kunne indgå i startopstillingen som højre eller venstre kant, mens Børsting kan spille den anden kant.

Blomqvist er købt som udviklingsspiller og ja, det kan virke mærkværdigt at Oliver Abildgaard på nuværende tidspunkt er foran ham på midtbanen. Blomqvist tydelige mangel er hans defensive arbejde, og jeg siger ikke, at han slår igennem, men han har en meget lang kontrakt, så når han får det defensive på plads, så skal han nok komme til at spille fodbold på vores hold. Han er en dygtig teknisk spiller med et godt overblik.

Hvorfor skulle Bruhn være på vej ud, og hvor ved du fra, ar han har en dårligt træningsindsats? For mig virker det nærmere som om, at han er en spiller, som er sindssygt afhængig af selvtillid. Det har han ikke haft i denne sæson og har været langt nede i en bølgedal, men han er kun 21 år. Han kan nogle tekniske ting, som mange andre fodboldspillere ikke kan, og det er jeg sikker på, at AaB ikke smider på gaden, når vi tror rigtig meget på vores egne drenge.

Hvis Mathias Thrane kan holde sig skadesfri, så bliver hans kontrakt også forlænget. Han er faldet godt til og er bedste venner med Kasper P, mens han får mere og mere spilletid. Han har er stort uforløst potentiale, og han ville kunne overtage venstrekanten på sigt, da han har nogle af de samme kvaliteter som Thomsen. Han bliver helt sikkert i klubben, andet ville være mærkeligt.

Helenius blev erstattet af AK, Spalvis og Jönsson, Lasse Nielsen blev erstattet af Thelander og Kusk blev erstattet af Frederik Børsting. Hvis vi mister en mand, så bliver de enten erstattet af en fra klubben eller med en anden dygtig spiller. Tvivler du på Gaardes evner som sportsdirektør og i så fald hvorfor?

Derudover har vi to faste U-landsholdsspillere på U19 i form af Morten Rokkedal og Magnus Christensen, mens Rasmus Thellufsen er i perifien i en årgang 97, som er virkelig stærk.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Arendt » 12. dec 2015, 01:48

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Hvor har du de to paastande med fed fra? Mindes ikke selv at have laest det.
Bruhn har udtalt i et interview med Nordjyske, at "(...)Han har sagt til mig, at jeg er lidt svingende lige for tiden, og det må være under træning." om hvorfor han ikke spiller.
Det tolker jeg som at Søndergaard er utilfreds med hans træningsindsats.

Hvad angår Blomqvist er det hearsay - så det må du tage for hvad du vil.
En af lokalaviserne i Blekinge var også inde på det lidt tidligere i år. Han har også selv udtalt til kanalsport, at han synes det var en svær start i AaB.
Men det er ikke fordi vi ikke har muligheder for at afsætte ham. Esbjerg, Sønderjyske, FCN, Zwolle, Groningen, ADO Den Haag, IFK Göteborg, Djurgården - listen over klubber der var interesseret i ham inden vi hentede ham er lang. Han må kunne lejes ud. En spiller, købt for 1,5-2 mio. s.kr., der ikke spiller, og er bagerst i køen af alle midtbanespillere - det tegner ikke godt. Desværre. Synes ellers han så utroligt lovende ud. Springet fra en landsbyklub til AaB var måske for stort.
Jeg tolker det nærmere som om, at Bruhn har et meget svingende niveau, idet hans bundniveau er meget lavt. Jeg har, som også beskrevet i det andet opslag, en klar formodning for, at Bruhn er en spiller, der afhænger utrolig meget af selvtillid og at hans driblinger lykkedes.

Det kunne også være, at andre gjorde det bedre end ham på nuværende tidspunkt.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 12. dec 2015, 02:35

Arendt skrev: Ro på, batmand.

Vi kan hurtigt blive enige om, at vi sandsynligvis mister Thomsen på grund af hans indlysende kvaliteter, mens Lukas Spalvis maksimalt er i AaB et halvt år mere, hvis han holder det samme scoringsgennemsnit.

Hvis vi mister Lukas Spalvis til sommer, så vil vi have Ene, Ahlmann, Pohl, Helenius og Jönsson som angribere. Hvis Sebastian Grønning kommer op, så vil der være 6. Her ville vi sagtens kunne stille et slagkraftigt angreb.

Hvorfor skulle Jönsson være på vej væk? Han har godt nok kontraktudløb til sommer, men har spillet masser af kampe og virker ikke til at være utilfreds med hans nuværende situation. Hvis Thomsen skifter i dette vindue vil han kunne indgå i startopstillingen som højre eller venstre kant, mens Børsting kan spille den anden kant.

Blomqvist er købt som udviklingsspiller og ja, det kan virke mærkværdigt at Oliver Abildgaard på nuværende tidspunkt er foran ham på midtbanen. Blomqvist tydelige mangel er hans defensive arbejde, og jeg siger ikke, at han slår igennem, men han har en meget lang kontrakt, så når han får det defensive på plads, så skal han nok komme til at spille fodbold på vores hold. Han er en dygtig teknisk spiller med et godt overblik.

Hvorfor skulle Bruhn være på vej ud, og hvor ved du fra, ar han har en dårligt træningsindsats? For mig virker det nærmere som om, at han er en spiller, som er sindssygt afhængig af selvtillid. Det har han ikke haft i denne sæson og har været langt nede i en bølgedal, men han er kun 21 år. Han kan nogle tekniske ting, som mange andre fodboldspillere ikke kan, og det er jeg sikker på, at AaB ikke smider på gaden, når vi tror rigtig meget på vores egne drenge.

Hvis Mathias Thrane kan holde sig skadesfri, så bliver hans kontrakt også forlænget. Han er faldet godt til og er bedste venner med Kasper P, mens han får mere og mere spilletid. Han har er stort uforløst potentiale, og han ville kunne overtage venstrekanten på sigt, da han har nogle af de samme kvaliteter som Thomsen. Han bliver helt sikkert i klubben, andet ville være mærkeligt.

Helenius blev erstattet af AK, Spalvis og Jönsson, Lasse Nielsen blev erstattet af Thelander og Kusk blev erstattet af Frederik Børsting. Hvis vi mister en mand, så bliver de enten erstattet af en fra klubben eller med en anden dygtig spiller. Tvivler du på Gaardes evner som sportsdirektør og i så fald hvorfor?

Derudover har vi to faste U-landsholdsspillere på U19 i form af Morten Rokkedal og Magnus Christensen, mens Rasmus Thellufsen er i perifien i en årgang 97, som er virkelig stærk.
Jeg håber ikke du ser Jönsson som fast mand på en kant. Det ville være noget af et antiklimaks at gå fra typer som Thomsen og Kusk til én som Jönsson, der slet ikke har det samme drev over sig og er langsom i tanke og handling. Jönsson er lønnet som en top-angriber, og det er derfor vi kun bør overveje at give ham en ny kontrakt. Han skal gå ned i løn, hvis han skal have en ny kontrakt, for i den her kontraktperiode har han ikke spillet som en angriber fra øverste hylde.

Jeg kan ikke forestille mig Helenius få endnu et gennembrud i AaB, han virker milevidt fra det niveau han engang har vist. Han er utilfreds og lufter jo selv tanken om at se på det med hans agent, hvis ikke der sker noget. Mon ikke Mads Bach Lund finder en klub til ham, hvor han vil få regelmæssig spilletid.

Blomqvist mangler defensiv styrke og fysik, og det har hans konkurrent Abildgaard i dén grad. Jeg er helt med på at han er købt som udviklingsspiller, men i dét ligger også at der skal ske en udvikling. Hvis AaB synes den udviklingskurve ikke er stigende nok, så vil de formentlig forsøge at få ham lejet ud til et sted hvor han kan få spilletid. Det vil der ikke være noget odiøst i.

Hvad angår Bruhn, så ser jeg en spiller med masser af teknik, og ikke så meget andet. Han er meget langt fra at have fysikken (og psyken) til det her niveau, virker det til. Hvor en spiller som Børsting har taget store skridt siden sommeren, så er Bruhn gået i stå. Han er 21 år, har været inde omkring holdet i 2,5 år og har 35 kampe under bæltet, heraf omkring 15 fra start. I en klub hvor talenterne får længere snor end de fleste andre steder, så er det ikke særligt imponerende fortsat at have problemer med overhovedet at gøre sig fortjent til en bænkplads. Han har trods alt ret begrænset konkurrence. Mit bud er at der bliver evalueret på ham senest til sommer. Det er også begrænset hvor længe AaB kan lade deres egne talenter fylde i truppen, hvis ikke de er tæt på holdet - der kommer jo nye op hele tiden.

Mathias Thrane har jeg ret svært ved at se som starter i en top 4-klub, han virker enormt panisk med bolden, dårlig til at skille sig af med den og han har trods alt været her halvandet år. Jeg mener slet ikke han har så stort potentiale, som du får det til at lyde til. Det er som om der er gået fattigmandsklub i den igen, når folk for enhver pris vil undgå at vi henter kvalitet udefra i ny og næ. Vil man være med i top 4, så har man altså ikke råd til at vente en 30-40 kampe på at en middelmådig spiller slår igennem. Den chance kan vi tage med de mest lovende spillere, og vil vi noget europæisk, så skal vi i hvert fald ikke stille op med et juniorhold.

Jeg skriver ingen steder at jeg ikke tror på Gaarde. Men når jeg kan læse at indkøb skal være direkte til startopstillingen iflg. vores træner, og vores erfarne spillere selv mener at vi har rigeligt med unge spillere, så giver det også sig selv at jeg mener det virker uambitiøst at blive ved med at fylde op med uprøvede, unge spillere som flere herinde mener man bør gøre. Når selv de erfarne kræfter mener at der er en lidt skæv balance på holdet, så burde det også trænge ind...

Sebastian Grønning var i øvrigt referent på dialogmødet - fedt tiltag af Gaarde :-)

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Freddie » 12. dec 2015, 10:59

Gamen skrev:
Det er ikke dit indtryk at Blomqvist vil væk? :-) Så en spiller, udenfor truppen, der ikke befinder sig specielt godt i Aalborg, vil hjertens gerne blive her? Nej, han bliver ret sikkert lejet ud eller solgt. Det er tabte penge - han er efterhånden ikke engang blandt de 6 foretrukne til midtbanen.

Hvorfor skal vi tilbyde Bruhn en ny kontrakt? Søndergaard er utilfreds med hans træningsindsats, og han har haft mange kampe til at spille sig ind. Han har hverken fysik eller kvalitet nok til start-11'eren, knap nok til bænken.

Augo ansættes i salgsafdelingen nu fra nytår, og det er svært at forestille sig at han vil være at finde blandt de 11 startende på noget tidspunkt i hans sidste halvsæson - han mangler helt enkelt niveau.

Du må leve i en tidslomme hvis du tror at AaB i al evighed bare kan erstatte fra egen avl. Vi har nogle spillere der ikke udvikler sig, og de skal finde et andet sted at stagnere. Der er ingen grund til at Helenius optager en plads hvis han vil væk og er utilfreds, og ikke præsterer til træning. Ikke når vi har Pohl og Ahlmann i næste række, og man må gå ud fra at man tror på sidstnævnte siden man har forlænget hans kontrakt.
Du har ret i, at Blomqvist måske kan overtales til at lade sig sælge, men han går ikke noget sted hen til en lavere løn. Som alle andre. Det betyder ganske simpelt, at han ikke er salgbar. Altså kommer AaB til at tvinge ham ud, og selskabet kommer til at betale. Utroligt at du med din indsigt ikke kan forstå det. Man kan ikke sælge spillere fra bunden af hierakiet, kun fra toppen, og det er svært nok.

Vi skal selvfølgelig ikke smide Bruhn væk. Han er langt fra opgivet. Hvis du havde fået din vilje havde vi aldrig nogensinde fået en Kasper Kusk. Du er simpelthen bagudskuende, men i talentudvikling er man lige præcis det modsatte.

Naturligvis er Augo ikke tiltænkt en startplads, men han er jo stadig på lønningslisten, og han kan sagtens stadig få enkelte indhop. Det bliver en glidende overgang til hans nye funktioner i AaB.

Jeg siger sgu da ingenting om at AaB ikke skal købe spillere, og at alt skal komme af egen avl. Du aner simpelthen slet ikke hvad du kommenterer på, fordi du ikke holder AaB's strategi op mod det du selv siger, eller det andre siger, og du bruger ikke historien til at se, hvordan tingene skal gøres. Den, der ikke lærer af historien kan ingenting.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 12. dec 2015, 11:25

Gamen skrev:Mathias Thrane har jeg ret svært ved at se som starter i en top 4-klub
Det er der formentlig også sagt om Børsting eller Kasper P. Men de repræsenterer begge en top4-klub, som startere. Og er det top4-klub ikke blot noget åndssvagt fangøgl?!

I øvrigt ved jeg ikke hvordan man vil måle top4-klub, men går ud fra, at AaB som nr. 2 pt. og nr. 1 sommeren 2014 har top4-spillere, som var med begge steder. Det er blandt andet Nicolai Larsen, KEP, Thomsen, Würtz, Risgård, Spalvis. Patrick spillede 30 kampe i mesterskabssæson, Dalsgaard, Jönsson og Ahlmann også mange kampe.

I øvrigt var vi alle ved at falde på halen over Thrane efter hans kamp for 1½ år siden mod Molde eller et andet norsk hold. Grunden til at han ikke er kommet tættere på start11 er udelukkende hans skadeshistorik, herunder kyssesyge - som jo ikke er en fodboldskade. Efter at være blevet helt fit, har han fået spilletid i de sidste fire af fem kampe.

Så jeg tror sagtens, at han kan blive fast starter hos os i en periode, hvor vi er top4-klub.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Ham der Emil » 12. dec 2015, 14:27

Er der nogen som kender Tobias Christensens (talentet fra Elche) niveau? Han udelukker ikke en retur til Danmark, nu da hans klub har økonomiske kvaler. Jeg syntes at have læst, at han spillede kant på et tidspunkt?
Et Hjerte - En Klub

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Arendt » 12. dec 2015, 14:39

Gamen skrev:
Arendt skrev: Ro på, batmand.

Vi kan hurtigt blive enige om, at vi sandsynligvis mister Thomsen på grund af hans indlysende kvaliteter, mens Lukas Spalvis maksimalt er i AaB et halvt år mere, hvis han holder det samme scoringsgennemsnit.

Hvis vi mister Lukas Spalvis til sommer, så vil vi have Ene, Ahlmann, Pohl, Helenius og Jönsson som angribere. Hvis Sebastian Grønning kommer op, så vil der være 6. Her ville vi sagtens kunne stille et slagkraftigt angreb.

Hvorfor skulle Jönsson være på vej væk? Han har godt nok kontraktudløb til sommer, men har spillet masser af kampe og virker ikke til at være utilfreds med hans nuværende situation. Hvis Thomsen skifter i dette vindue vil han kunne indgå i startopstillingen som højre eller venstre kant, mens Børsting kan spille den anden kant.

Blomqvist er købt som udviklingsspiller og ja, det kan virke mærkværdigt at Oliver Abildgaard på nuværende tidspunkt er foran ham på midtbanen. Blomqvist tydelige mangel er hans defensive arbejde, og jeg siger ikke, at han slår igennem, men han har en meget lang kontrakt, så når han får det defensive på plads, så skal han nok komme til at spille fodbold på vores hold. Han er en dygtig teknisk spiller med et godt overblik.

Hvorfor skulle Bruhn være på vej ud, og hvor ved du fra, ar han har en dårligt træningsindsats? For mig virker det nærmere som om, at han er en spiller, som er sindssygt afhængig af selvtillid. Det har han ikke haft i denne sæson og har været langt nede i en bølgedal, men han er kun 21 år. Han kan nogle tekniske ting, som mange andre fodboldspillere ikke kan, og det er jeg sikker på, at AaB ikke smider på gaden, når vi tror rigtig meget på vores egne drenge.

Hvis Mathias Thrane kan holde sig skadesfri, så bliver hans kontrakt også forlænget. Han er faldet godt til og er bedste venner med Kasper P, mens han får mere og mere spilletid. Han har er stort uforløst potentiale, og han ville kunne overtage venstrekanten på sigt, da han har nogle af de samme kvaliteter som Thomsen. Han bliver helt sikkert i klubben, andet ville være mærkeligt.

Helenius blev erstattet af AK, Spalvis og Jönsson, Lasse Nielsen blev erstattet af Thelander og Kusk blev erstattet af Frederik Børsting. Hvis vi mister en mand, så bliver de enten erstattet af en fra klubben eller med en anden dygtig spiller. Tvivler du på Gaardes evner som sportsdirektør og i så fald hvorfor?

Derudover har vi to faste U-landsholdsspillere på U19 i form af Morten Rokkedal og Magnus Christensen, mens Rasmus Thellufsen er i perifien i en årgang 97, som er virkelig stærk.
Jeg håber ikke du ser Jönsson som fast mand på en kant. Det ville være noget af et antiklimaks at gå fra typer som Thomsen og Kusk til én som Jönsson, der slet ikke har det samme drev over sig og er langsom i tanke og handling. Jönsson er lønnet som en top-angriber, og det er derfor vi kun bør overveje at give ham en ny kontrakt. Han skal gå ned i løn, hvis han skal have en ny kontrakt, for i den her kontraktperiode har han ikke spillet som en angriber fra øverste hylde.

Jeg kan ikke forestille mig Helenius få endnu et gennembrud i AaB, han virker milevidt fra det niveau han engang har vist. Han er utilfreds og lufter jo selv tanken om at se på det med hans agent, hvis ikke der sker noget. Mon ikke Mads Bach Lund finder en klub til ham, hvor han vil få regelmæssig spilletid.

Blomqvist mangler defensiv styrke og fysik, og det har hans konkurrent Abildgaard i dén grad. Jeg er helt med på at han er købt som udviklingsspiller, men i dét ligger også at der skal ske en udvikling. Hvis AaB synes den udviklingskurve ikke er stigende nok, så vil de formentlig forsøge at få ham lejet ud til et sted hvor han kan få spilletid. Det vil der ikke være noget odiøst i.

Hvad angår Bruhn, så ser jeg en spiller med masser af teknik, og ikke så meget andet. Han er meget langt fra at have fysikken (og psyken) til det her niveau, virker det til. Hvor en spiller som Børsting har taget store skridt siden sommeren, så er Bruhn gået i stå. Han er 21 år, har været inde omkring holdet i 2,5 år og har 35 kampe under bæltet, heraf omkring 15 fra start. I en klub hvor talenterne får længere snor end de fleste andre steder, så er det ikke særligt imponerende fortsat at have problemer med overhovedet at gøre sig fortjent til en bænkplads. Han har trods alt ret begrænset konkurrence. Mit bud er at der bliver evalueret på ham senest til sommer. Det er også begrænset hvor længe AaB kan lade deres egne talenter fylde i truppen, hvis ikke de er tæt på holdet - der kommer jo nye op hele tiden.

Mathias Thrane har jeg ret svært ved at se som starter i en top 4-klub, han virker enormt panisk med bolden, dårlig til at skille sig af med den og han har trods alt været her halvandet år. Jeg mener slet ikke han har så stort potentiale, som du får det til at lyde til. Det er som om der er gået fattigmandsklub i den igen, når folk for enhver pris vil undgå at vi henter kvalitet udefra i ny og næ. Vil man være med i top 4, så har man altså ikke råd til at vente en 30-40 kampe på at en middelmådig spiller slår igennem. Den chance kan vi tage med de mest lovende spillere, og vil vi noget europæisk, så skal vi i hvert fald ikke stille op med et juniorhold.

Jeg skriver ingen steder at jeg ikke tror på Gaarde. Men når jeg kan læse at indkøb skal være direkte til startopstillingen iflg. vores træner, og vores erfarne spillere selv mener at vi har rigeligt med unge spillere, så giver det også sig selv at jeg mener det virker uambitiøst at blive ved med at fylde op med uprøvede, unge spillere som flere herinde mener man bør gøre. Når selv de erfarne kræfter mener at der er en lidt skæv balance på holdet, så burde det også trænge ind...

Sebastian Grønning var i øvrigt referent på dialogmødet - fedt tiltag af Gaarde :-)
Det kan godt være, at Jönsson smed mange bolde væk mod Viborg, men han scorede 1 mål og lavede en assist i den kamp. Han er om nogen mellemrumsspiller, som har et rigtig godt drev med bolden, men det er du åbenbart uenig i. Du siger, at Jönsson er langsom, men er Børsting og Thomsen to lyn på hver deres kant i vores nuværende system?

Jeg tror ikke, at Blomqvist ryger i dette vindue, medmindre han selv gerne vil væk. Det er for tidligt at dømme ham ude i min optik.

Derudover er jeg fuldstændig uenig i din betragtning omkring Thrane og Bruhn. Thrane bliver sandsynligvis fast mand, hvis Thomsen ryger i dette vindue. Han spillede en fantastisk kamp mod Strømsgodset i sommeren 14, men har desværre været meget ramt af skader og kyssesyge. Han er fremtiden på den venstre kant, og jeg tror, at hans kontrakt bliver forlænget.
Bruhn er inde omkring U21-landsholdet, og nogle skal bruge længere tid end andre til at forløse deres potentiale. Jeg siger ikke, at han med garanti slår igennem, men der vil helt klart være længere snor, selvom han på for tiden er efter Thomsen, Børsting, Thrane og Jönsson på kanten.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Freddie » 12. dec 2015, 15:48

Ham der Emil skrev:Er der nogen som kender Tobias Christensens (talentet fra Elche) niveau? Han udelukker ikke en retur til Danmark, nu da hans klub har økonomiske kvaler. Jeg syntes at have læst, at han spillede kant på et tidspunkt?
Han har været i Aalborg og blev sendt tilbage til Spanien. AaB signede Bassogog i stedet for ham.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10815
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af jonas386 » 12. dec 2015, 15:54

Freddie skrev:
Ham der Emil skrev:Er der nogen som kender Tobias Christensens (talentet fra Elche) niveau? Han udelukker ikke en retur til Danmark, nu da hans klub har økonomiske kvaler. Jeg syntes at have læst, at han spillede kant på et tidspunkt?
Han har været i Aalborg og blev sendt tilbage til Spanien. AaB signede Bassogog i stedet for ham.
Virkelig? Det har jeg ikke hørt noget om. Hvor har du hørt det henne?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Freddie » 12. dec 2015, 16:05

jonas386 skrev:

Virkelig? Det har jeg ikke hørt noget om. Hvor har du hørt det henne?
Via en privat kilde, der kender ham.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Kokkefar » 12. dec 2015, 16:29

Freddie skrev:
jonas386 skrev:

Virkelig? Det har jeg ikke hørt noget om. Hvor har du hørt det henne?
Via en privat kilde, der kender ham.
Det lyder underligt, at de danske medier skriver om en ukendt prøvespiller fra Cameroun, men ikke fanger, at et 'kendt' dansk talent fra den spanske segunda, træner med i AaB...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10815
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af jonas386 » 12. dec 2015, 16:35

Kokkefar skrev:
Freddie skrev:
jonas386 skrev:

Virkelig? Det har jeg ikke hørt noget om. Hvor har du hørt det henne?
Via en privat kilde, der kender ham.
Det lyder underligt, at de danske medier skriver om en ukendt prøvespiller fra Cameroun, men ikke fanger, at et 'kendt' dansk talent fra den spanske segunda, træner med i AaB...
Der behøver jo ikke være tale om en prøvetræning. Han kan jo bare være have været oppe til samtale, eller et mere uformelt besøg.

Jeg synes jeg har hørt han også skulle kunne dække backen, men er overhovedet ikke sikker på om det er rigtigt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Freddie » 12. dec 2015, 16:51

Kokkefar skrev:
Freddie skrev:
jonas386 skrev:

Virkelig? Det har jeg ikke hørt noget om. Hvor har du hørt det henne?
Via en privat kilde, der kender ham.
Det lyder underligt, at de danske medier skriver om en ukendt prøvespiller fra Cameroun, men ikke fanger, at et 'kendt' dansk talent fra den spanske segunda, træner med i AaB...
Bassogog kom nu fra USA, selv om han er fra Cameroun.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Kokkefar » 12. dec 2015, 16:57

Freddie skrev:
Kokkefar skrev:
Freddie skrev:
jonas386 skrev:

Virkelig? Det har jeg ikke hørt noget om. Hvor har du hørt det henne?
Via en privat kilde, der kender ham.
Det lyder underligt, at de danske medier skriver om en ukendt prøvespiller fra Cameroun, men ikke fanger, at et 'kendt' dansk talent fra den spanske segunda, træner med i AaB...
Bassogog kom nu fra USA, selv om han er fra Cameroun.
Ja, det er jeg med på.

Låst