Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 9. jun 2016, 11:09

Gamen skrev:
Funky skrev:Tipsbladet mener at vide, at en unavngiven profil meget gerne vil væk i sommertransfervinduet, ud over de 4 kendte (KEP, Jönsson, Thrane, Spalvis) og den forventede (Thomsen). Er det mon Enevoldsen?
Ja, og deraf min bekymring udtrykt andetsteds i denne tråd i går ifht. vores angriber-situation. Det har jeg i hvert fald hørt flere gange på vandrørene.
klart, hvis Enevoldsen ryger, så skal man da handle.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 9. jun 2016, 11:10

Funky skrev:
Men på den anden side, når Tipsbladet åbenbart også regner Thrane for en 'profil', så kan det jo næsten være hvemsomhelst.
Der står ikke noget om 4 profiler. Der står at det er en unavngiven profil der vil væk, udover de 4 (spillere) der allerede er smuttet. Med andre ord, at de ikke nødvendigvis behøver være profiler.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 9. jun 2016, 11:14

Gamen skrev:
Funky skrev:
Men på den anden side, når Tipsbladet åbenbart også regner Thrane for en 'profil', så kan det jo næsten være hvemsomhelst.
Der står ikke noget om 4 profiler. Der står at det er en unavngiven profil der vil væk, udover de 4 (spillere) der allerede er smuttet. Med andre ord, at de ikke nødvendigvis behøver være profiler.
Det medgi'r jeg.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hanga » 9. jun 2016, 11:46

Gamen skrev:
Funky skrev:Tipsbladet mener at vide, at en unavngiven profil meget gerne vil væk i sommertransfervinduet, ud over de 4 kendte (KEP, Jönsson, Thrane, Spalvis) og den forventede (Thomsen). Er det mon Enevoldsen?
Ja, og deraf min bekymring udtrykt andetsteds i denne tråd i går ifht. vores angriber-situation. Det har jeg i hvert fald hørt flere gange på vandrørene.
Rygtet om Ene begyndte at løbe inden FCM kampen - at han reelt ikke var skadet, men at han var sat af efter at have skabt sig lige rigeligt efter flere kampe. Husker også en bruger herinde rapportere om en snak med Spalvis, hvor Spalvis havde sagt, at Ene nok også gerne ville væk til sommer.

Jeg står ikke inde for noget omkring rygtet overhovedet, videregiver blot hvad jeg hørte.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2900
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 9. jun 2016, 11:49

Hanga skrev:Jeg står ikke inde for noget omkring rygtet overhovedet, videregiver blot hvad jeg hørte.

Debatsidens slogan, hvis jeg husker korrekt?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 9. jun 2016, 12:01

Hanga skrev:
Gamen skrev:
Funky skrev:Tipsbladet mener at vide, at en unavngiven profil meget gerne vil væk i sommertransfervinduet, ud over de 4 kendte (KEP, Jönsson, Thrane, Spalvis) og den forventede (Thomsen). Er det mon Enevoldsen?
Ja, og deraf min bekymring udtrykt andetsteds i denne tråd i går ifht. vores angriber-situation. Det har jeg i hvert fald hørt flere gange på vandrørene.
Rygtet om Ene begyndte at løbe inden FCM kampen - at han reelt ikke var skadet, men at han var sat af efter at have skabt sig lige rigeligt efter flere kampe. Husker også en bruger herinde rapportere om en snak med Spalvis, hvor Spalvis havde sagt, at Ene nok også gerne ville væk til sommer.

Jeg står ikke inde for noget omkring rygtet overhovedet, videregiver blot hvad jeg hørte.
Det var mig, der snakkede med Spalvis. Han sagde at han troede Ene var på vej væk/eller gerne ville væk. Han sagde også at han ikke regnede med Thrane blev, og at den var 50/50 med Jönsson, så han vidste nok et eller andet allerede der.
Han nævnte også noget om at Thomsen havde skiftet agent eller ville skifte agent. Nogen der kan bekræfte det?
Jeg savner Winsnes

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1645
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Patmand » 9. jun 2016, 12:05

Eksil skrev:
Hanga skrev:Jeg står ikke inde for noget omkring rygtet overhovedet, videregiver blot hvad jeg hørte.

Debatsidens slogan, hvis jeg husker korrekt?
Korrekt.

Jeg fornemmer en ny McDonaldsgate er under opsejling.

Det forstærker mit indtryk af, at AaB pt ikke står med et projekt som de bedre spillere ser et perspektiv i.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 9. jun 2016, 12:13

Martino skrev: Han nævnte også noget om at Thomsen havde skiftet agent eller ville skifte agent. Nogen der kan bekræfte det?
Han er skiftet fra det Aarhus-baserede people in sport til Elite Consulting, der bl.a. sørgede for salget af Sviatchenko.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hanga » 9. jun 2016, 12:16

Patmand skrev:
Eksil skrev:
Hanga skrev:Jeg står ikke inde for noget omkring rygtet overhovedet, videregiver blot hvad jeg hørte.

Debatsidens slogan, hvis jeg husker korrekt?
Korrekt.

Jeg fornemmer en ny McDonaldsgate er under opsejling.

Det forstærker mit indtryk af, at AaB pt ikke står med et projekt som de bedre spillere ser et perspektiv i.
I må tage det for hvad I vil... Jeg har ikke syntes det været væsentligt at bringe herinde før nu, hvor Tipsbladet bidrager til spekulationen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 9. jun 2016, 13:08

Gamen skrev:
Martino skrev: Han nævnte også noget om at Thomsen havde skiftet agent eller ville skifte agent. Nogen der kan bekræfte det?
Han er skiftet fra det Aarhus-baserede people in sport til Elite Consulting, der bl.a. sørgede for salget af Sviatchenko.
Ok. Tak for info, så havde jeg hørt rigtigt.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Søgaard » 9. jun 2016, 13:21

Hanga skrev:
Patmand skrev:
Eksil skrev:
Hanga skrev:Jeg står ikke inde for noget omkring rygtet overhovedet, videregiver blot hvad jeg hørte.

Debatsidens slogan, hvis jeg husker korrekt?
Korrekt.

Jeg fornemmer en ny McDonaldsgate er under opsejling.

Det forstærker mit indtryk af, at AaB pt ikke står med et projekt som de bedre spillere ser et perspektiv i.
I må tage det for hvad I vil... Jeg har ikke syntes det været væsentligt at bringe herinde før nu, hvor Tipsbladet bidrager til spekulationen.
sagde rygtet noget om, hvad han 'skabte sig' over? Han har heller ikke virket som en af de rutinerede spillere som tager ansvar, især ikke her i foråret. Jeg forstår ikke helt hvad det er, han er utilfreds med der er da ikke sket noget specielt siden sidste sommer han skrev under.

Jeg ser ikke isoleret set noget problem i at Ene vil væk. Han kom hjem, fik kickstartet karrieren igen og det er vel naturligt at han skal videre nu her, hvis han skal nå et par år i udlandet igen. Man kan så spørge sig selv, hvorfor det er nødvendigt at skabe sig under 1 år efter man skrev en 2årig kontrakt. De må sku da have aftalt hvad præmisserne og forventninger var, det er fair nok han vil videre igen..

De som forlader os, har været her en tid og skal nu videre. Jeg ser det ikke som et problem med at se perspektiv i AaB's projekt, nærmere at vi måske har holdt for længe i den samme trup og de 'profiler' vi har hentet har været kortsigtede (Helenius, Ene, Jönsson på 2årige). Kobler man det sammen med trænerafgang og kontraktudløb, så står vi bare i en situation hvor der er behov for at sætte ild i svingdøren.

Perspektiv i projektet ser vi gennem de folk vi henter ind. Er det muligt at tiltrække profiler, som vi være med til at investere 2-3 år i det her. Holgersson og Meilinger er en fin start. Lad os se hvad det lykkes for Gaarde at finde yderliger, som vi kan genopbygge projektet omkring.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 9. jun 2016, 13:26

Vil Ene skifte så lad ham smutte. Vi skal bygge et nyt hold op og vi kan ikke bruge en rutineret spiller der skaber sig. Det kan være forståelæigt med de unge, men en spiller som Ene skal være en leder i stedet for at skabe sig. I det hele taget synes jeg hans andet ophold i AaB har været skuffende. Han var god i efteråret, men i 2014/2015 var der meget langt imellem snapsene om så han scorede nogle vigtige mål i Europa eller ej. Man kan være nok så god i de Europæiske kamp, men hvis ikke man kan hive sig op til at præstere i Superligaen er det lige meget. En god halvsæson er ikke nok til at gøre hans indtil videre to år godkendte og indtil nu er det skuffende.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 9. jun 2016, 13:38

thomasjn skrev:Vil Ene skifte så lad ham smutte. Vi skal bygge et nyt hold op og vi kan ikke bruge en rutineret spiller der skaber sig. Det kan være forståelæigt med de unge, men en spiller som Ene skal være en leder i stedet for at skabe sig. I det hele taget synes jeg hans andet ophold i AaB har været skuffende. Han var god i efteråret, men i 2014/2015 var der meget langt imellem snapsene om så han scorede nogle vigtige mål i Europa eller ej. Man kan være nok så god i de Europæiske kamp, men hvis ikke man kan hive sig op til at præstere i Superligaen er det lige meget. En god halvsæson er ikke nok til at gøre hans indtil videre to år godkendte og indtil nu er det skuffende.
Jeg synes nu alt i alt Enevoldsens comeback har været ret godt. Det er svært at komme hjem til Superligaen med 0 selvtillid og 0 kampform, men Ene har arbejdet sig i form og har været konstant stamspiller med periodevis rigtig flotte præstationer.

Det ville sikkert være helt fint at få sendt ham afsted - men det er så også et af de tidspunkter, hvor AaB skal stå lidt fast og forlange en pris på mindst 5 millioner. Hvis ikke vi kan få det, så synes jeg det er bedre at beholde ham et år endnu, hvor han så har kontraktudløb, for Ene er altså stadig en top-angriber som bliver rigtig svær at erstatte 1:1.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 9. jun 2016, 13:40

Yankee skrev:
thomasjn skrev:Vil Ene skifte så lad ham smutte. Vi skal bygge et nyt hold op og vi kan ikke bruge en rutineret spiller der skaber sig. Det kan være forståelæigt med de unge, men en spiller som Ene skal være en leder i stedet for at skabe sig. I det hele taget synes jeg hans andet ophold i AaB har været skuffende. Han var god i efteråret, men i 2014/2015 var der meget langt imellem snapsene om så han scorede nogle vigtige mål i Europa eller ej. Man kan være nok så god i de Europæiske kamp, men hvis ikke man kan hive sig op til at præstere i Superligaen er det lige meget. En god halvsæson er ikke nok til at gøre hans indtil videre to år godkendte og indtil nu er det skuffende.
Jeg synes nu alt i alt Enevoldsens comeback har været ret godt. Det er svært at komme hjem til Superligaen med 0 selvtillid og 0 kampform, men Ene har arbejdet sig i form og har været konstant stamspiller med periodevis rigtig flotte præstationer.

Det ville sikkert være helt fint at få sendt ham afsted - men det er så også et af de tidspunkter, hvor AaB skal stå lidt fast og forlange en pris på mindst 5 millioner. Hvis ikke vi kan få det, så synes jeg det er bedre at beholde ham et år endnu, hvor han så har kontraktudløb, for Ene er altså stadig en top-angriber som bliver rigtig svær at erstatte 1:1.
Enig, jeg synes heller ikke, det har væres så skidt fra Ene. Han viser ofte en indstilling og fightervilje, man godt kan bruge.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Dot Bot » 9. jun 2016, 13:51

Hanga skrev:Jeg står ikke inde for noget omkring rygtet overhovedet, videregiver blot hvad jeg hørte.
Haha!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hanga » 9. jun 2016, 14:38

Dot Bot skrev:
Hanga skrev:Jeg står ikke inde for noget omkring rygtet overhovedet, videregiver blot hvad jeg hørte.
Haha!
I know, I know... Bringer det kun på banen fordi det understøtter Tipsbladet og Gamen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 9. jun 2016, 15:28

Hanga skrev: I know, I know... Bringer det kun på banen fordi det understøtter Tipsbladet og Gamen.
Lad være med det. Jeg er håbløst utroværdig... har jeg hørt :D

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Tyskeren » 9. jun 2016, 15:53

Indenfor 2-3 dage bliver der præsenteret en ny spiller. De sidste detaljer er ved og være på plads med en god signing - siger min kilde! Intet om nationalitet, plads eller andet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hanga » 9. jun 2016, 15:57

Tyskeren skrev:Indenfor 2-3 dage bliver der præsenteret en ny spiller. De sidste detaljer er ved og være på plads med en god signing - siger min kilde! Intet om nationalitet, plads eller andet.
Lad os håbe det holder!

Man har godt nok savnet de her vinduer, hvor vi kan spekulere over hvilke spillere vi henter, og ikke kun hvilke spillere vi skal vinke farvel til.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Glenn Francisco » 9. jun 2016, 15:58

Tyskeren skrev:Indenfor 2-3 dage bliver der præsenteret en ny spiller. De sidste detaljer er ved og være på plads med en god signing - siger min kilde! Intet om nationalitet, plads eller andet.
JEG ELSKER DIG TYSKER :kiss: :kiss: :kiss:

"God signing" giver mig allerede for høje forventninger er jeg sikker på ;)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Låst