Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 17. jun 2016, 12:29

FIDEL skrev:
Jeg bliver godt nok skuffet hvis vi får Ronnie. Han er bare slet ikke god nok til os...
Kommer det fra en der har foreslået Mathias Gehrt og Nikolaj Ritter...

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 17. jun 2016, 12:32

Eksil skrev:AGF chefen snakker om, at EM er en stopklods på markedet (bold.dk). Før det er ovre vil de store ikke handle, derefter handler de mellemstore fisk, de regionale og til sidst falder resterne ned til de helt små. Ifølge agenter i bla. FodboldFM handler det om, at spillerne naturligvis helst vil til de størst mulige og derfra skal fra vælges et par gange før AaB kan vælge.
Der må være dele af markedet der er aktivt. For AGF's del kan man måske bedre forstå det, da de lejer ind fra ret store klubber og/eller henter fra restlageret i andre større klubber.

Brugeravatar
kkoldsoe
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 23. jul 2006, 16:52
Favoritspiller: Wayne Rooney
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af kkoldsoe » 17. jun 2016, 12:59

Gamen skrev:
kkoldsoe skrev:Ny signing ??

Ventetiden er ulidelig, og F5 knappen er slidt op.

Derfor synes jeg, at vi skal bruge tiden på en lille gætteleg/stafet. Kom med jeres idéer og forslag til hvilken spiller, der måske kunne iklæde sig DKs flotteste hjemmebanetrøje. (Bl.a. ved brug af transfermarkt.de, Football manager etc.) :aabfan:

Jeg vil gerne starte:

Alexander Faltsetas - Djurgården - Svensker med græske rødder, 28 år, defensiv midt og 6 måneder tilbage af kontrakten. Hårdtarbejdende og ret aggressiv i sit spil. Ville kunne gå direkte i start 11'eren.

Jesper Manns - Elfsborg - Svensk talent, 20 år, højreback. Han er kommende landsholdsspiller med stort potentiale, kan dække begge backer og er ret offensiv og explosiv i hans spillestil. Kontrakt til 2019, så han skal købes fri. Men hvis drengen kan købes, ville dette være en kanon signing.

Philip Haglund - Hammarby - Svensker, 29 år, defensiv midt. Fysisk stærk midtbaneslider, der kan dække mange pladser på banen. 1.87 høj. Har kun 6 måneder tilbage af kontrakten, så det er nu der skal handles.

Herman Stengel - Vålerenga - Nordmand, 20 år. Central midt/off. midt. Ønskesigning da han er et ret stort talent i Norge. Ville bestemt sende et klart signal fra Gaarde, at AaB tænker fremad og tænker på at styrke truppen. Har har et år tilbage af sin kontrakt. Vålerenga kæmper pt. om nedrykning, så det ville efter min mening, være et fint skridt op for knægten.

Marius Lundemo - Lillestrøm - Nordmand, 22 år. Central midt. Teknisk dygtig spiller, med forcer i det opbyggende spil. Han minder måske lidt om Risgård, og ville være en fed spiller for klubben. Har kun 6 måneder tilbage af kontrakten. (Genial i FM btw)

Andre bud ?? :) Kom frisk
Jesper Manns er udenfor vores rækkevidde, rent økonomisk.

Philip Haglund har haft en katastrofal sæson so far for Hammarby. Han er simpelthen ikke god nok til AaB.

Herman Stengel har fået meget lidt spilletid for Vålerenga, og det ville være et lettere uambitiøst valg.

Marius Lundemo er ønsket af større klubber, og jeg kan også være meget i tvivl om hvorvidt vi har kapaciteten til at kunne hente ham.

Godt være mine bud var lidt urealistiske, men trods alt kun ønsker fra min side.

Synes da du skal komme med dine bud, siden du besidder så meget viden om Skandinavisk fodbold.. ;)

Brugeravatar
kkoldsoe
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 23. jul 2006, 16:52
Favoritspiller: Wayne Rooney
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af kkoldsoe » 17. jun 2016, 13:15

Mogens skrev:
kkoldsoe skrev:Ny signing ??

Ventetiden er ulidelig, og F5 knappen er slidt op.

Derfor synes jeg, at vi skal bruge tiden på en lille gætteleg/stafet. Kom med jeres idéer og forslag til hvilken spiller, der måske kunne iklæde sig DKs flotteste hjemmebanetrøje. (Bl.a. ved brug af transfermarkt.de, Football manager etc.) :aabfan:

Jeg vil gerne starte:

Alexander Faltsetas - Djurgården - Svensker med græske rødder, 28 år, defensiv midt og 6 måneder tilbage af kontrakten. Hårdtarbejdende og ret aggressiv i sit spil. Ville kunne gå direkte i start 11'eren.

Jesper Manns - Elfsborg - Svensk talent, 20 år, højreback. Han er kommende landsholdsspiller med stort potentiale, kan dække begge backer og er ret offensiv og explosiv i hans spillestil. Kontrakt til 2019, så han skal købes fri. Men hvis drengen kan købes, ville dette være en kanon signing.

Philip Haglund - Hammarby - Svensker, 29 år, defensiv midt. Fysisk stærk midtbaneslider, der kan dække mange pladser på banen. 1.87 høj. Har kun 6 måneder tilbage af kontrakten, så det er nu der skal handles.

Herman Stengel - Vålerenga - Nordmand, 20 år. Central midt/off. midt. Ønskesigning da han er et ret stort talent i Norge. Ville bestemt sende et klart signal fra Gaarde, at AaB tænker fremad og tænker på at styrke truppen. Har har et år tilbage af sin kontrakt. Vålerenga kæmper pt. om nedrykning, så det ville efter min mening, være et fint skridt op for knægten.

Marius Lundemo - Lillestrøm - Nordmand, 22 år. Central midt. Teknisk dygtig spiller, med forcer i det opbyggende spil. Han minder måske lidt om Risgård, og ville være en fed spiller for klubben. Har kun 6 måneder tilbage af kontrakten. (Genial i FM btw)

Andre bud ?? :) Kom frisk
To af de spillere du foreslår er defensiv midt. Det er formentlig på den plads, hvor vi har den mest sikre mand på holdet. Jeg ved, at han ikke er helt ung længere, men han er stadig den spiller, der med afstand er vigtigst for holdet. Du mener dog, at svensk/grækeren kan gå direkte ind på holdet - det lyder i så fald spændende.

I forhold til de tre unge spillere du nævner, så lyder det skam meget interessant, men jeg synes bare ikke, at der er behov for flere udviklingsspillere, hvilket deres alder kunne tyde på, de er? Hvis de på nuværende tidspunkt allerede har et tilpas højt niveau til at gå ind på holdet - ikke nødvendigvis som profiler, men som startere - så er det dog fint med mig.

Jeg kender ikke spillerne, men ville bare lige give mine 50 cent.
Jeg synes det er vigtigt, at AaB skal gå efter en etableret midtbanemand, selvom vi har Wurtz og Risgård. Dels på grund af deres alder, men også fordi at vi ellers bliver svækket ret meget, hvis vi mister en af de to. Om det er til skade eller karantæne. Så en defensiv midtbaneslider, vil ikke kun være erstatning for Wurtz, men for hele den centrale midt. Wurtz kan jo trækkes lidt længere frem, en rolle han havde sammen med Augo.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Glenn Francisco » 17. jun 2016, 13:34

Martin Vingaard er ihvertfald ikke i Aalborg nu for at gennemgå lægetjek eller noget i den stil - jeg har lige gået forbi ham og hans kone med barnevogn i indre KBH.
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6109
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 17. jun 2016, 14:15

Gamen skrev:
FIDEL skrev:
Jeg bliver godt nok skuffet hvis vi får Ronnie. Han er bare slet ikke god nok til os...
Kommer det fra en der har foreslået Mathias Gehrt og Nikolaj Ritter...
Jeg har bestemt ikke foreslået Gehrt...!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 17. jun 2016, 14:52

Vingaard rygtet hørte jeg også for en del tid siden som sagt. Hvor den ender er jeg ikke blevet klogere på, og min kontakt ved ikke mere end at de har snakket sammen.

Ronnie er nej tak herfra. Emil Larsen kan blive fugl eller fisk...han er jo ret beset en dygtig spiller, men med Wilshire-ben og en irriterende attitude.
Jeg savner Winsnes

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. jun 2016, 17:38

Jeg nægter simpelthen at tro på vi kunne være interesserede i Schwartz, medmindre det da er meningen vi skal til at spille markant anderledes - og 2 mio. i transfer får det til at lyde endnu mere forrykt. Jeg håber godt nok at vi kan stile noget højere end en spiller som kun har vist noget på hestenes kontrahold.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af AalBoyeBK » 17. jun 2016, 18:08

Det er sjovt som ingen journalister har fanget nogle af sæsonens 2 første signinger, og så tror folk på at der sidder folk på Hornevej, som går rundt og fortæller alle i deres omgangskreds hvem man forsøger at hente . Der virker altså rimelig lukket derude, og det synes da også bare bekræftiget ved, at der efterhånden har været 10-15 ITK-påstande som endnu ikke har ramt plet. Men på et tidspunkt er der selvfølgelig en eller anden der rammer plet med "Der bliver præsenteret en spiller i næste uge", og så kan han ellers frit melde 30 spillere på vej til AaB før at folk begynder at blive mistænksomme igen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6414
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 17. jun 2016, 19:52

Eksil skrev:
FlæskeFrank skrev:Den eneste af de spillere, som jeg kan forestille mig, at AaB kigger på, er Vingaard. De andre har vi råd til at sige nej til.

Er dog sikker på, at Vingaard vil stille krav om OL. Og vi får højst to udtaget til OL, hvilket vil forringe Blåbjergs chancer - tror Børsting er sikker - og det er jeg ikke sikker på, at AaB vil.

Så tror ikke, at de kigges på den liste.
???

Så AaB vil ikke hente en spiller, fordi en anden spillers chance for at spille tre kampe til en reserveturingen forringes?
Hvis jeg var Vingaard og havde mulighed for at deltage ved OL, så ville jeg ved kontraktskrivning 2 måneder før sikre mig, at min arbejdsgiver var indforstået med det. Derfor tror jeg ikke, at det er helt utænkelig, at han vil stille det krav. Hvis AaB er den eneste klub, som byder sig til, så er sagen anderledes, men det tror jeg ikke.

For AaB så er jeg ikke sikker på, at de vil acceptere et OL-krav, som forventelig vil fratage en af deres nuværende spillere en OL-plads. Lige omkring Vingaard, så vil så miste både Børsting og Vingaard til OL-holdet. Så kan kantpladserne da ikke komme billigere til salg.

Hvis Vingaard var tænkt som profil, så fandt man ud af det, men han skal være supplement til de spillere vi har.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2598
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af troelsh » 18. jun 2016, 16:55

Hvorfor ikke hente en transferfri Donny Gorter? Han kan spille venstreback når Ahlmann ikke er klar, og han kan aflaste Würtz på den defensive midt.
http://www.transfermarkt.de/donny-gorte ... eler/56534

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14901
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hanga » 18. jun 2016, 17:02

troelsh skrev:Hvorfor ikke hente en transferfri Donny Gorter? Han kan spille venstreback når Ahlmann ikke er klar, og han kan aflaste Würtz på den defensive midt.
http://www.transfermarkt.de/donny-gorte ... eler/56534
Helt enig, lad os få Donny ind igen! Ahlmann er stadig en lottokupon og selvom Rokkedal/Bytyqi skal have spilletid, så kan de altså ikke være første backup på nuværende tidspunkt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Provst i Brovst » 18. jun 2016, 17:13

Hanga skrev:
troelsh skrev:Hvorfor ikke hente en transferfri Donny Gorter? Han kan spille venstreback når Ahlmann ikke er klar, og han kan aflaste Würtz på den defensive midt.
http://www.transfermarkt.de/donny-gorte ... eler/56534
Helt enig, lad os få Donny ind igen! Ahlmann er stadig en lottokupon og selvom Rokkedal/Bytyqi skal have spilletid, så kan de altså ikke være første backup på nuværende tidspunkt.
BRING DONNY BACK!!!!!!!!!!!111111111111111!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Arendt » 18. jun 2016, 17:25

Dagens kamp viste med stor tydelighed, at vi mangler bredde på kanterne og på midtbanen.

Forhåbentligt får vi snart kvalitet ind på holdet således, at vi igen kan kæmpe om de øverste pladser i Superligaen.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 18. jun 2016, 17:28

Nogen der ved, hvordan det ser ud med Donnys fysik efter hans grimme skade? Synes ikke vi skal have flere med tvivlsom fysik efter en skade. Derudover handler det vel også om hvorvidt han er god nok som central midt og hvilken rolle han kan spille der.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6109
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 18. jun 2016, 17:28

Jeg er ikke særlig tryg ved Kasper Pedersen i det midterforsvar..! Han er ikke go i dueller og laver mange fejl. Forstår ikke at han er fast starter...
Men vi får ingen ny Center forsvarer, så vi må leve med d...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Provst i Brovst » 18. jun 2016, 17:33

thomasjn skrev:Nogen der ved, hvordan det ser ud med Donnys fysik efter hans grimme skade? Synes ikke vi skal have flere med tvivlsom fysik efter en skade. Derudover handler det vel også om hvorvidt han er god nok som central midt og hvilken rolle han kan spille der.

25 kampe, 2,159 minutter (det vil sige 86 minutter pr. kamp i gennemsnit) og 7 assists for NAC Breda i sidste sæson plus 4 kampe om oprykning, 360 minutter (det vil sige fuld tid i alle kampe) og 1 assist.

Han er vel fit for fight.

Se linket fra tidligere http://www.transfermarkt.de/donny-gorte ... eler/56534
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 18. jun 2016, 17:49

FIDEL skrev:Jeg er ikke særlig tryg ved Kasper Pedersen i det midterforsvar..! Han er ikke go i dueller og laver mange fejl. Forstår ikke at han er fast starter...
Men vi får ingen ny Center forsvarer, så vi må leve med d...
Enig, er bestemt heller ikke særligt tryg ved hverken Blåbjerg eller P. Ingen af dem er fysisk stæke nok til at være midterforsvarere. Har svært med at se et top 6 hold med nogen af de to som startere i midterforsvaret. Det er måske en god historie for klubben med knægten der kom fra DS-holdet som nødløsning efter han blev sorteret fra (Kasper P). Hans niveau kunne måske gå an, hvis han var 19-20 år og fik en masse indhop, men en 23 årig skal i vores setup være en "voksen" spiller og det er Kasper P ikke. Blåbjerg har jeg mere fidus til, men er bange for at hans begrænsede højde vi blive et evig problem som stopper. Jeg er godt klar over det næppe sker, men jeg er enig man bør hente endnu en stopper og evt. afskibbe Kasper P.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Arendt » 18. jun 2016, 17:54

thomasjn skrev:
FIDEL skrev:Jeg er ikke særlig tryg ved Kasper Pedersen i det midterforsvar..! Han er ikke go i dueller og laver mange fejl. Forstår ikke at han er fast starter...
Men vi får ingen ny Center forsvarer, så vi må leve med d...
Enig, er bestemt heller ikke særligt tryg ved hverken Blåbjerg eller P. Ingen af dem er fysisk stæke nok til at være midterforsvarere. Har svært med at se et top 6 hold med nogen af de to som startere i midterforsvaret. Det er måske en god historie for klubben med knægten der kom fra DS-holdet som nødløsning efter han blev sorteret fra (Kasper P). Hans niveau kunne måske gå an, hvis han var 19-20 år og fik en masse indhop, men en 23 årig skal i vores setup være en "voksen" spiller og det er Kasper P ikke. Blåbjerg har jeg mere fidus til, men er bange for at hans begrænsede højde vi blive et evig problem som stopper. Jeg er godt klar over det næppe sker, men jeg er enig man bør hente endnu en stopper og evt. afskibbe Kasper P.
Kasper P har udviklet sig meget og han kommer til at kæmpe med Blåbjerg om at spille fra start. Jeg tror, at han kommer til at miste sin plads til Blåbjerg i år således, at vi har en højrebenet og en venstrebenet midterforsvarer i denne sæson. Vil gerne have endnu en midterforsvarer til bredden, men det vil stride imod AaB's værdier og transferpolitik, hvis vi sælger eller ophæver kontrakten med en spiller, som har 3 år tilbage af sin kontrakt.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Provst i Brovst » 18. jun 2016, 17:58

Jeg har stor tiltro til Kasper Pedersen. Han bliver den ny Thelander.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Låst