Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 27. jun 2016, 16:23

Man kan også spekulere i, om interessen for Tobias Sana stadigvæk er ligeså hed som ved denne tid for 2 år siden.

Jeg kan godt tvivle på hans mentalitet, men han er ikke et dårligere bud end f.eks. Emil Larsen som også er blevet nævnt flittigt i denne tråd. Han har slet ikke fået den ønskede spilletid i Malmö, og IFK er helt sikkert ikke længere en mulighed for ham.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 27. jun 2016, 16:38

kkoldsoe skrev:
Haps!! Ville være en klasse signing.. Mon Coach Kuhn har fortalt nogle gode røverhistorier fra sin AaB tid, og det måske kunne lokke lidt. Dog tror jeg, at han muligvis har højere ambitioner end AaB.
Lønmæssigt kan vi godt være med. Han fik det samme i Malmö som Rasmus Jönsson fik her, jf. de svenske skattelister. Og der må trods alt stadig være noget løn at tære på.

Brugeravatar
kkoldsoe
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 23. jul 2006, 16:52
Favoritspiller: Wayne Rooney
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af kkoldsoe » 27. jun 2016, 16:47

Gamen skrev:
kkoldsoe skrev:
Haps!! Ville være en klasse signing.. Mon Coach Kuhn har fortalt nogle gode røverhistorier fra sin AaB tid, og det måske kunne lokke lidt. Dog tror jeg, at han muligvis har højere ambitioner end AaB.
Lønmæssigt kan vi godt være med. Han fik det samme i Malmö som Rasmus Jönsson fik her, jf. de svenske skattelister. Og der må trods alt stadig være noget løn at tære på.
Man kan diskutere om om hvorvidt han har en alder (Snart 28), hvor han gerne vil til udlandet igen udenfor Skandinavien vel at mærke. Han har dog både været i Anderlecht og Real Betis uden den store succes. Ville være en kæmpe profil i suppen. (Brøndby ender nok med at få ham :( )

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gaarde6 » 27. jun 2016, 17:18

Thomsen skal selvfølgelig erstattes med et profil indkøb.
Mener også der skal kigges efter en central midtbane spiller som kan presse de 2 andre derinde.
Jeg er enig i at Dalgaard har efterladt et hul på back pladsen. Men jeg tror sgu det er svært at finde en klon af Dalsgaard og i modsætning til mange andre herinde tror jeg stadig på PK som fast back. Tror seriøst ikke Remmer er en dyt bedre ihvertfald!

Jeg ser ingen grund til at hente en angriber mere. Jeg tror vi er dækket fint ind i angrebet.

Der i mod er jeg vist en af de eneste her inde, som tørster efter noget mere fysik i midterforsvaret!? Jeg mener vi mangler muskler i vores forsvar. Siden thelander forsvandt har jeg godt nok bidt negle hver gang modstanderen smider en høj bold i feltet.

Hvis jeg bestemte ville jeg vælge spillere i nævnte ræjkefølge: 1) Thomsen afløser 2) stor stærk midterforsvar med noget rutine 3) et supplement til midtbanen som kunne presse sig på til en start plads. 4) en back hvis der var flere penge.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Provst i Brovst » 27. jun 2016, 17:27

Guillermo Molins kunne være thomsens afløser. bring him on.

kender intet til ham andet end hvad jeg kan læse her.

Men han var da imponeret over AaB da han spillede mod os for MFF.

http://www.transfermarkt.com/guillermo- ... eler/51457
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Reyad » 27. jun 2016, 19:10

Mollins ville på mange måder være en oplagt signing. En spiller i en bølgedal, der har behov for trygge omgivelser, lidt tid og kærlighed, før han blomstrer og brænder igennem.

Send ham bare til Hornevej.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hovedet » 27. jun 2016, 19:45

Åh, er det ikke en smule ærgerligt, hvis AGF løber med Martin Spelman? Kunne han ikke være en god mand for AaB, og jeg kender jo godt vores påholdende tilgang til alt, der hidrører økonomi, men vi kan da ikke være sat fuldstændigt af i et kapløb mod AGF - navnlig ikke i en tid, hvor vi har mistet mange etablerede spillere.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 27. jun 2016, 19:52

Hovedet skrev:Åh, er det ikke en smule ærgerligt, hvis AGF løber med Martin Spelman? Kunne han ikke være en god mand for AaB, og jeg kender jo godt vores påholdende tilgang til alt, der hidrører økonomi, men vi kan da ikke være sat fuldstændigt af i et kapløb mod AGF - navnlig ikke i en tid, hvor vi har mistet mange etablerede spillere.
Vores sportsdirektør vil desværre hellere smile kækt til kamerat og fortælle, hvor glad han er for at give en masse af vores egne unge spillere chancen på trods af at en stor andel af egen avl er et lamt mål. VI kunne stille med 100% egen avl i morgen, hvis det var det vi ville.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 27. jun 2016, 20:09

Hovedet skrev:Åh, er det ikke en smule ærgerligt, hvis AGF løber med Martin Spelman? Kunne han ikke være en god mand for AaB, og jeg kender jo godt vores påholdende tilgang til alt, der hidrører økonomi, men vi kan da ikke være sat fuldstændigt af i et kapløb mod AGF - navnlig ikke i en tid, hvor vi har mistet mange etablerede spillere.
Det er pisse ærgerligt. Han var en mand der kunne være god på midten i mange år fremad. AaB og AGF er på sammen hylde økonomisk, så enten har de ikke gået efter ham ellers har de ikke kunne tilbyde ham en fast plads i start 11eren. Tænker måske de gerne vil hente en der er yngre end Spellman, men det er et rent gæt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 27. jun 2016, 20:26

Fucking Spelmann? Han er da ganske ordinaer fodboldtramper uden fremtidsperspektiv. Ca. samme niveau som Boersting, dog med flere tatoveringer. Jeg haaber da godt nok ikke vi var med i kaploebet her. Jeg fatter egentlig heller ikke hvad AGF vil med alle de midtbanespillere, eller hvor de faar pengene fra. Er Kurt tilbage med et skjult sponsorat?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af jonas386 » 27. jun 2016, 21:43

thomasjn skrev:
Hovedet skrev:Åh, er det ikke en smule ærgerligt, hvis AGF løber med Martin Spelman? Kunne han ikke være en god mand for AaB, og jeg kender jo godt vores påholdende tilgang til alt, der hidrører økonomi, men vi kan da ikke være sat fuldstændigt af i et kapløb mod AGF - navnlig ikke i en tid, hvor vi har mistet mange etablerede spillere.
Vores sportsdirektør vil desværre hellere smile kækt til kamerat og fortælle, hvor glad han er for at give en masse af vores egne unge spillere chancen på trods af at en stor andel af egen avl er et lamt mål. VI kunne stille med 100% egen avl i morgen, hvis det var det vi ville.
Jeg skal lige forstå det rigtigt. Mener du Spelmann er så meget en no-brainer, at Gaarde burde slå til i det sekund Spelmann nævnte superligaen som potentielt mål?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 27. jun 2016, 22:16

jonas386 skrev:
thomasjn skrev:
Hovedet skrev:Åh, er det ikke en smule ærgerligt, hvis AGF løber med Martin Spelman? Kunne han ikke være en god mand for AaB, og jeg kender jo godt vores påholdende tilgang til alt, der hidrører økonomi, men vi kan da ikke være sat fuldstændigt af i et kapløb mod AGF - navnlig ikke i en tid, hvor vi har mistet mange etablerede spillere.
Vores sportsdirektør vil desværre hellere smile kækt til kamerat og fortælle, hvor glad han er for at give en masse af vores egne unge spillere chancen på trods af at en stor andel af egen avl er et lamt mål. VI kunne stille med 100% egen avl i morgen, hvis det var det vi ville.
Jeg skal lige forstå det rigtigt. Mener du Spelmann er så meget en no-brainer, at Gaarde burde slå til i det sekund Spelmann nævnte superligaen som potentielt mål?
Nej, men jeg mener klubbens strategi er baseret på et dogme og, at det er skadeligt på den lange bane. Ifht. Spelmann ville han være et fint og realistisk bud på en konkurrent/reserve til Risgård/Würtz.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af jonas386 » 27. jun 2016, 22:28

thomasjn skrev:
jonas386 skrev:
thomasjn skrev:
Hovedet skrev:Åh, er det ikke en smule ærgerligt, hvis AGF løber med Martin Spelman? Kunne han ikke være en god mand for AaB, og jeg kender jo godt vores påholdende tilgang til alt, der hidrører økonomi, men vi kan da ikke være sat fuldstændigt af i et kapløb mod AGF - navnlig ikke i en tid, hvor vi har mistet mange etablerede spillere.
Vores sportsdirektør vil desværre hellere smile kækt til kamerat og fortælle, hvor glad han er for at give en masse af vores egne unge spillere chancen på trods af at en stor andel af egen avl er et lamt mål. VI kunne stille med 100% egen avl i morgen, hvis det var det vi ville.
Jeg skal lige forstå det rigtigt. Mener du Spelmann er så meget en no-brainer, at Gaarde burde slå til i det sekund Spelmann nævnte superligaen som potentielt mål?
Nej, men jeg mener klubbens strategi er baseret på et dogme og, at det er skadeligt på den lange bane. Ifht. Spelmann ville han være et fint og realistisk bud på en konkurrent/reserve til Risgård/Würtz.
Det kan du have ret i, men han er altså også næsten 30 år, og er ikke så dygtig at han skal hentes for enhver pris. Jeg tror egentlig Spelmann kunne være en fornuftig spiller for os, men omvendt virker det bare heller ikke voldsomt ambitiøst hvis vi alligevel skal til at bygge et nyt hold op. Jeg så gerne en yngre spiller der også har noget udviklings- og videresalgs potentiale. Der mener jeg ikke Spelmann hører under.

Hvis vi har ambitioner om medaljer og Europa, så må der kunne findes noget mere ambitiøst end Spelmann. Jeg er derudover helt enig i vi skal have en spiller mere til midtbanen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 27. jun 2016, 23:25

Nu er der vel ingen vej uden om at skulle have en islænding i truppen. :cheers:
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 27. jun 2016, 23:54

Funky skrev:Nu er der vel ingen vej uden om at skulle have en islænding i truppen. :cheers:
Tjah, som jeg har nævnt herinde tidligere, så har Tor-Kristian Karlsen - nordmand, der bl.a. er scout for Bundesliga-klubber og tidligere sportschef i Monaco - ofte sagt at det er hul i hovedet, at det stort set kun er nordmændene og svenskerne der er aktive på markedet, når det kommer til islandske spillere. Kigger man på pris og kvalitet i Skandinavien er det dét land, hvor man får klart mest for pengene.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af jonas386 » 28. jun 2016, 00:34

Funky skrev:Nu er der vel ingen vej uden om at skulle have en islænding i truppen. :cheers:
Jeg har længe haft en våd drøm om en islandsk defensiv spiller i AaB. Der er bare noget no-bullshit over dem, som danske spillere ikke altid har.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af KJ » 28. jun 2016, 08:14

Alle de lortespillere, der har været nævnt herinde, ryger nu til Viborg, AGF, Lyngby, Hobro og Esbjerg. Hylde C er med andre ord ved at være tom. Er sgu ved at være lidt for spændende om Gaarde er klar når hylde B og A åbner.... To gode (nye) kan betyde forskellen på en tredjeplads og en 8. plads.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 28. jun 2016, 10:14

Gamen skrev:Kigger man på pris og kvalitet i Skandinavien er det dét land, hvor man får klart mest for pengene.
Nu er der heller ikke meget kvalitet at hente på Island...

De har måske 11 gode spillere. F.eks. Skulason fra OB, som spiller rigtig meget, er ikke den mest elskede person i OB. Bjarnason fra AGF, som kommer ind i deres kampe, spillede forrygende mod os, men ellers ikke en verdensstjerne.

Og med Islands succes, så skal det marked nok glemmes for en stund.
KJ skrev:Alle de lortespillere, der har været nævnt herinde, ryger nu til Viborg, AGF, Lyngby, Hobro og Esbjerg. Hylde C er med andre ord ved at være tom. Er sgu ved at være lidt for spændende om Gaarde er klar når hylde B og A åbner.... To gode (nye) kan betyde forskellen på en tredjeplads og en 8. plads.
Spørgsmålet er vel om vi skal på den anden side af 1. juli. Mange norske og svenske spillere har udløb til vinter og så kan kontraktunderskrivelse fra vinter jo være et pressionsmiddel.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 28. jun 2016, 17:56

Nomvethe 2.0 ?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4455
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af doukas » 28. jun 2016, 18:01

Eksil skrev:Nomvethe 2.0 ?
Interessant må man sige. Gad vide om den inkompente ledelse er grunden til han vil videre.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Låst