Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Spanky » 6. jul 2016, 09:23

Peroni21 skrev:
Klaus skrev:
Arendt skrev:Ser ikke ud til, at vi har opgivet Opondo.

Han har scoret to basser mod Viborg i dag, og det kunne godt tyde på, ifølge artiklen, at han er på kontrakt, og Vendsyssel gerne vil leje ham.
En eller anden skrev engang, at Opondo var et kæmpe talent.... Såfremt Pohl er ude længe, kunne han måske være aktuel for os???? Hvis ikke vil det da være fint at give ham et halvt års kamptræning for derefter at hive ham hjem og lade ham få en ordentlig chance for at komme ind omkring holdet??

Jeg håber vi jagter spillere til forsvaret. Meget gerne en højre kant, som også kan spille i centerforsvaret, hvis ellers sådan en findes ;)
Der findes nok kun Bjørn Paulsen. Desværre
Hehe - Bjørn Paulsen som kant i vores system. Det vil sgu ikke være et kønt syn... ;)

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 6. jul 2016, 09:25

Spanky skrev:
Peroni21 skrev:
Klaus skrev:
Arendt skrev:Ser ikke ud til, at vi har opgivet Opondo.

Han har scoret to basser mod Viborg i dag, og det kunne godt tyde på, ifølge artiklen, at han er på kontrakt, og Vendsyssel gerne vil leje ham.
En eller anden skrev engang, at Opondo var et kæmpe talent.... Såfremt Pohl er ude længe, kunne han måske være aktuel for os???? Hvis ikke vil det da være fint at give ham et halvt års kamptræning for derefter at hive ham hjem og lade ham få en ordentlig chance for at komme ind omkring holdet??

Jeg håber vi jagter spillere til forsvaret. Meget gerne en højre kant, som også kan spille i centerforsvaret, hvis ellers sådan en findes ;)
Der findes nok kun Bjørn Paulsen. Desværre
Hehe - Bjørn Paulsen som kant i vores system. Det vil sgu ikke være et kønt syn... ;)
Nej, den tanke kandiderer allerede til et af dagens første grin. Tror han kunne være en god stopper for os og derudover nødløsningen de sidste 10 minutter i front.

Peroni21
Junior
Junior
Indlæg: 69
Tilmeldt: 24. feb 2016, 16:55
Favoritspiller: Spalvis

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Peroni21 » 6. jul 2016, 09:27

thomasjn skrev:
Spanky skrev:
Peroni21 skrev:
Klaus skrev:
Arendt skrev:Ser ikke ud til, at vi har opgivet Opondo.

Han har scoret to basser mod Viborg i dag, og det kunne godt tyde på, ifølge artiklen, at han er på kontrakt, og Vendsyssel gerne vil leje ham.
En eller anden skrev engang, at Opondo var et kæmpe talent.... Såfremt Pohl er ude længe, kunne han måske være aktuel for os???? Hvis ikke vil det da være fint at give ham et halvt års kamptræning for derefter at hive ham hjem og lade ham få en ordentlig chance for at komme ind omkring holdet??

Jeg håber vi jagter spillere til forsvaret. Meget gerne en højre kant, som også kan spille i centerforsvaret, hvis ellers sådan en findes ;)
Der findes nok kun Bjørn Paulsen. Desværre
Hehe - Bjørn Paulsen som kant i vores system. Det vil sgu ikke være et kønt syn... ;)
Nej, den tanke kandiderer allerede til et af dagens første grin. Tror han kunne være en god stopper for os og derudover nødløsningen de sidste 10 minutter i front.
Jeg sagde ikke at han passede ind. Men fact er da at han har spillet begge pladser i hans karriere

Btw. God stopper til vores system tror jeg

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 6. jul 2016, 11:14

Så kan Remmer hvis endegyldigt stryges
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ke-klubber

Overrasker mig, at der er bred udenlandsk interesse for en spiller der end ikke har været tæt på fast spilletid i Suppen. Jeg er med på han har stået bag ret gode spillere som Ankersen og Jacobsen og derfor tænker jeg det han har vist gør ham attraktiv for Superliga-klubber, men jeg havde ikke troet han var interessant udenfor landets grænser.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2907
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 6. jul 2016, 11:19

thomasjn skrev:Så kan Remmer hvis endegyldigt stryges
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ke-klubber

Overrasker mig, at der er bred udenlandsk interesse for en spiller der end ikke har været tæt på fast spilletid i Suppen. Jeg er med på han har stået bag ret gode spillere som Ankersen og Jacobsen og derfor tænker jeg det han har vist gør ham attraktiv for Superliga-klubber, men jeg havde ikke troet han var interessant udenfor landets grænser.
Er desværre bange for, at klubben ser PK og Gilli showet som godt nok :-(

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af KJ » 6. jul 2016, 12:43

Oh well, Remmer kan stryges fra listen. Ærgerligt, men forståeligt at han hellere vil til udlandet end en dansk midterklub.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 6. jul 2016, 13:33

Eksil skrev:Er desværre bange for, at klubben ser PK og Gilli showet som godt nok :-(
Det er jeg nu ikke så sikker på. Det er ret åbenlyst at vi mangler spillere, der kan angribe på ydersiden og true i dybden. I vores spilsystem skal de to aspekter netop komme fra backs, og hverken PK eller Gilli leverer varen på tilstrækkeligt niveau på de to parametre. Det er vel et ret tydeligt signal at man skiftede en del ud på højrebacken i løbet af foråret og at Gilli også tit bliver smidt over på venstre back (hvor han i øvrigt er helt katastrofal). Jeg tror ikke man er 100% tilfreds med situationen på højre back, men det kan jo være man prioriterer en gardering for Rasmus Würtz eller en ekstra kantspiller højere.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af hje1980 » 6. jul 2016, 13:53

Yankee skrev:
Eksil skrev:Er desværre bange for, at klubben ser PK og Gilli showet som godt nok :-(
Det er jeg nu ikke så sikker på. Det er ret åbenlyst at vi mangler spillere, der kan angribe på ydersiden og true i dybden. I vores spilsystem skal de to aspekter netop komme fra backs, og hverken PK eller Gilli leverer varen på tilstrækkeligt niveau på de to parametre. Det er vel et ret tydeligt signal at man skiftede en del ud på højrebacken i løbet af foråret og at Gilli også tit bliver smidt over på venstre back (hvor han i øvrigt er helt katastrofal). Jeg tror ikke man er 100% tilfreds med situationen på højre back, men det kan jo være man prioriterer en gardering for Rasmus Würtz eller en ekstra kantspiller højere.
Netop... hele sammensætningen af holdet er en prioritering i forhold til de spillere man nu engang HAR på kontrakt og hvor man føler sig udsat.
PT. tror jeg ikke AaB føler sig udsat på højre back da man har 2 mand på kontrakt til den plads. Om kvaliteten så er høj nok, må man se på efterfølgende når enten kontrakterne udløber / der sælges fra...

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 6. jul 2016, 14:03

hje1980 skrev: Netop... hele sammensætningen af holdet er en prioritering i forhold til de spillere man nu engang HAR på kontrakt og hvor man føler sig udsat.
PT. tror jeg ikke AaB føler sig udsat på højre back da man har 2 mand på kontrakt til den plads. Om kvaliteten så er høj nok, må man se på efterfølgende når enten kontrakterne udløber / der sælges fra...
Nu er det jo ikke to deciderede højre backs man har på kontrakt.

Det er to omskolede spillere, hvoraf den ene ikke har været vant til den plads over længere tid. Og det blev ret åbenlyst i seneste halv-sæson, at det er yderst kritisk med en højre back der holder så ringe kvalitet som de to gør. Særligt når man nu har tilknyttet Meilinger, en spiller der fra venstre-kanten skal kunne trække ind til afslutninger med sit venstreben. Så er det nødvendigt med en back der kan gå på ydersiden, og har en enorm løbevilje.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 970
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Rams » 6. jul 2016, 14:21

Gamen skrev:
hje1980 skrev: Netop... hele sammensætningen af holdet er en prioritering i forhold til de spillere man nu engang HAR på kontrakt og hvor man føler sig udsat.
PT. tror jeg ikke AaB føler sig udsat på højre back da man har 2 mand på kontrakt til den plads. Om kvaliteten så er høj nok, må man se på efterfølgende når enten kontrakterne udløber / der sælges fra...
Nu er det jo ikke to deciderede højre backs man har på kontrakt.

Det er to omskolede spillere, hvoraf den ene ikke har været vant til den plads over længere tid. Og det blev ret åbenlyst i seneste halv-sæson, at det er yderst kritisk med en højre back der holder så ringe kvalitet som de to gør. Særligt når man nu har tilknyttet Meilinger, en spiller der fra venstre-kanten skal kunne trække ind til afslutninger med sit venstreben. Så er det nødvendigt med en back der kan gå på ydersiden, og har en enorm løbevilje.
Hvis bare de skulle have løbevilje, så var jeg tryg ved PK og Gilli. Det er alt det andet, som det halter med.

Vi får se, hvad Gaarde trækker op af hatten, nu har han jo bygget forventningerne op til endnu en signing.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 6. jul 2016, 14:25

Gamen skrev:
hje1980 skrev: Netop... hele sammensætningen af holdet er en prioritering i forhold til de spillere man nu engang HAR på kontrakt og hvor man føler sig udsat.
PT. tror jeg ikke AaB føler sig udsat på højre back da man har 2 mand på kontrakt til den plads. Om kvaliteten så er høj nok, må man se på efterfølgende når enten kontrakterne udløber / der sælges fra...
Nu er det jo ikke to deciderede højre backs man har på kontrakt.

Det er to omskolede spillere, hvoraf den ene ikke har været vant til den plads over længere tid. Og det blev ret åbenlyst i seneste halv-sæson, at det er yderst kritisk med en højre back der holder så ringe kvalitet som de to gør. Særligt når man nu har tilknyttet Meilinger, en spiller der fra venstre-kanten skal kunne trække ind til afslutninger med sit venstreben. Så er det nødvendigt med en back der kan gå på ydersiden, og har en enorm løbevilje.
Ja og uanset om man har Børsting eller Sloth på venstre side er det jo også en indadvendt kantspiller. I foråret var det helt store problem at vi manglede bredde i vores angrebsspil, og det problem har vi ikke adresseret i transfervinduet - tværtimod er vi svækket idet Jakob Ahlmann desværre igen er skadet.

Jeg tror (og håber) det ender med at Gilli finder en ny klub og vi finder en ny højreback.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2586
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af troelsh » 6. jul 2016, 14:31

Daniel Björnquist fra Örebro kunne være en god mulighed til højrebacken.
Typemæssigt kunne han godt minde lidt om Dalle, han er fysisk stærk, meget hurtig og tager mange dybe løb.

Også har han kontraktudløb til vinter :cheers:

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af hje1980 » 6. jul 2016, 16:10

Gamen skrev:
hje1980 skrev: Netop... hele sammensætningen af holdet er en prioritering i forhold til de spillere man nu engang HAR på kontrakt og hvor man føler sig udsat.
PT. tror jeg ikke AaB føler sig udsat på højre back da man har 2 mand på kontrakt til den plads. Om kvaliteten så er høj nok, må man se på efterfølgende når enten kontrakterne udløber / der sælges fra...
Nu er det jo ikke to deciderede højre backs man har på kontrakt.

Det er to omskolede spillere, hvoraf den ene ikke har været vant til den plads over længere tid. Og det blev ret åbenlyst i seneste halv-sæson, at det er yderst kritisk med en højre back der holder så ringe kvalitet som de to gør. Særligt når man nu har tilknyttet Meilinger, en spiller der fra venstre-kanten skal kunne trække ind til afslutninger med sit venstreben. Så er det nødvendigt med en back der kan gå på ydersiden, og har en enorm løbevilje.
Nej men klubben ser de 2 som højre back og er pt. dem klubben satser på. Så længe de er i klubben tror jeg ikke der kommer en højre back. Med mindre man får et tilbud der er for godt til ikke at slå til, og så frigive den ene til backup et andet sted... (eks. som kant for Gilli...)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 6. jul 2016, 17:06

Opondo lejes ud til Vendsyssel frem til jul, hvor han så har kontraktudløb. Håber da egentlig man forlænger med ham i AaB, han lyder til at være et ret lovende talent.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 6. jul 2016, 17:40

Funky skrev:Opondo lejes ud til Vendsyssel frem til jul, hvor han så har kontraktudløb. Håber da egentlig man forlænger med ham i AaB, han lyder til at være et ret lovende talent.
Ud fra hvad jeg havde læst var han egentlig en af dem jeg var ret sikker på vi ville se på 1. holdet en dag. Hvis man har brug for at se ham yderligere an eller han har brug for at spille voksen fodbold for at udvikle sig er det rigtigt godt med en udlejning. At vi kan bruge Hjørring til udlejninger af de spillere der ikke kommer i nærheden af Superligaen i denne sæson er et godt træk. Det må gøre det noget lettere for klubben at følge med i deres udvikling og spillerne får en chance for at modnes i seniorfodbold.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af KJ » 6. jul 2016, 18:38

Har hørt, at Moses Opondo var totalt dominerende på ungdomsholdene for 2 år siden, men siden er faldet lidt i niveau. Men at lave to kasser mod et superligahold er ikke helt elendigt. Han er vel i øvrigt stadig kun u19-spiller?? Virker som en mand, det kunne være værd at give chancen.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 6. jul 2016, 18:45

KJ skrev:Har hørt, at Moses Opondo var totalt dominerende på ungdomsholdene for 2 år siden, men siden er faldet lidt i niveau. Men at lave to kasser mod et superligahold er ikke helt elendigt. Han er vel i øvrigt stadig kun u19-spiller?? Virker som en mand, det kunne være værd at give chancen.
Så vidt jeg kan læse er han årgang 97 ligesom alle dem vi har rykket op i sommer. Om han stadig er U/19 eller om han er blevet senior og en del af DS truppen som det skete med Kasper P ved jeg ikke.

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af swfc » 6. jul 2016, 19:30

Eftersom Enevoldsen har modtaget sin nye Audi Q5 i dag, så virker det ikke som om han er på vej væk.
AaB i hjertet

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af KJ » 6. jul 2016, 19:43

Kan se Opondo er på DS-holdets hjemmeside, så ser minsandten ud til at han bare ikke blev tilbudt fuldtids seniorkontrakt. Tja må håbe Gaarde & co ved bedst. Men sgu underligt det kan gå så hurtigt ned ad bakke, mener Opondo som meget ung var med på træningslejr m senior truppen.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 6. jul 2016, 20:03

Kiggede lidt på dagens træning, og synes egentlig at Casper Sloth så ret skarp ud. Bardhec Bytyqi skal iøvrigt nok blive en god Superliga back.

Der var en del som ikke trænede med og jeg så heller ingen Schwartz, han kan dog have medvirket i den tidlige træning.

Hold kæft hvor er Bassogog en dårlig afslutter, der overstrålede Helenius og Sebastian Grønning ham klart. Måske han var lidt uoplagt...
Jeg savner Winsnes

Låst