Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af 9520AaB » 11. jul 2016, 07:37

AaB 85 95 99 08 skrev:
9520AaB skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:I dette vindue har vi mistet Spalvis, Thomsen, Jønsson, Bruhn, Thrane og KEP. Og i sidste vindue røg Dalgaard. Det er alle enten deciderede profiler eller folk etableret omkring 1.-holdet. Desuden er der så ophævet med Bust, og Augo er stoppet.

De navne er blevet erstattet af Meilinger, Holgersen og Sloth, som på papiret skal kunne blive profiler.

Så har vi fået V. Ahlmann og Helenius, som vi ved ikke har niveauet til ligaen, retur, og suppleret op med helt uprøvede kræfter (a la Bust), hvoraf nogle forhåbentligt slår tll. Tilmed at J. Ahlmann fysiske tilstand fortsat meget usikker og Pohl er ude i længere tid.

Altså står vi igen for mange vinduer i træk med et vindue, hvor tingene numerisk ikke hænger sammen. Det er som om vi langsomt men sikkert er ved at give op.

Herinde på forummet er flere til gengæld ved at gå amok i jubelrus over vinduet, alene fordi vi for at gang skyld har hentet et par spillere ind. Men der glemmer folk i den grad at lave ovennævnte numeriske regnestykke.
Here we go again. Er det copypaste fra tidligere??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Godt indlæg. Men kan du evt lige uddybe en anelse, hvor du er uenig.
Uenighed: Thomsen, Jønsson, Bruhn, Thrane, Spalvis og KEP skriver du vi mister som etablerede profiler. Tænk tilbage, var de profiler da vi fik dem?? Vi lever af at finde nye spillere og udvikle dem til profiler. Hvis du vil have erstatninger i samme kategori udefra hver gang vi mister en profil, er vi om få år AGF eller Randers. Det er et fact. Af ovennævnte var det vel sagtens kun Thomsen og KEP, der var profiler i foråret, dem har vi erstatter med Holgersen og Meilinger.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 11. jul 2016, 08:37

Tja, det er fuldstændig gået min næse forbi, men Häcken blev det som fik fat i ombejlede Rasmus Lindgren.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af KJ » 11. jul 2016, 10:31

#AaB 85 95 99 08:

Ud: Spalvis, Thomsen, Jønsson, Bruhn, Thrane og KEP, Bust og Augo = 8.

Ind: Meilinger, Holgersen, Sloth, Helenius, Viktor Ahlman, Rokkedahl, Bytyqi, Magnus Christensen, Grønning, Thellufsen og Mæhle = 11.

Rent "numerisk" - for at nu at benytte din terminologi - er vi blevet voldsomt forstærket - faktisk med tre mand. Så hvad er det, du egentligt fabler om?

Jeg har selvsagt forstået, at du får en stor del af din tid til at gå med at trolle denne debatside - men kunne du i det mindste ikke gøre det lidt bedre?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 11. jul 2016, 11:04

Manden har jo ret. Vi er væsentligt svækket i forhold til sidste sæson - i hvert fald på den korte bane. Vi står med en meget smal trup hvor der tilmed er spørgsmåltegn ved en række af nøglespillerne.

Pointen er bare, at det er planlagt. AaB har meldt ud at man er i en genopbygningsfase, hvor man har revet de sidste ruiner fra Double-holdet ned og nu vil bygge et nyt hold op. Vi skal forberede os på at i hvert fald den kommende sæson ikke kommer til at hedde top-4. Det kommer til at være en hård kamp for at gå i slutspillet.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3275
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Brodernumsi » 11. jul 2016, 11:38

NIN skrev:
Brodernumsi skrev:Vi har mistet 5 etablerede superligaspillere det sidste år og fået 4 ind. LS og Gaarde har begge udtalt at de stadig leder efter 1-2 spillere til start 11'eren.
AK, Dalsgaard, Jönsson, Thomsen, Kenneth Emil, Spalvis. Hvem er ikke etableret?
Er AK ikke mere end et år siden?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af NIN » 11. jul 2016, 11:44

Brodernumsi skrev:
NIN skrev:
Brodernumsi skrev:Vi har mistet 5 etablerede superligaspillere det sidste år og fået 4 ind. LS og Gaarde har begge udtalt at de stadig leder efter 1-2 spillere til start 11'eren.
AK, Dalsgaard, Jönsson, Thomsen, Kenneth Emil, Spalvis. Hvem er ikke etableret?
Er AK ikke mere end et år siden?
Jeg mener han skiftede sidste sommer (altså 15')? Men det føles længere, fordi han var i "karantæne". Jeg vil dog ikke afvise jeg tager fejl. Jeg er gammel og det var sent.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af 9520AaB » 11. jul 2016, 11:44

Brodernumsi skrev:
NIN skrev:
Brodernumsi skrev:Vi har mistet 5 etablerede superligaspillere det sidste år og fået 4 ind. LS og Gaarde har begge udtalt at de stadig leder efter 1-2 spillere til start 11'eren.
AK, Dalsgaard, Jönsson, Thomsen, Kenneth Emil, Spalvis. Hvem er ikke etableret?
Er AK ikke mere end et år siden?
Jo AK et år siden.
Jønsson så de fleste gerne skosålerne af(ikke mig).
Spalvis var elendig i foråret.
KEP, tja det jeg har set indtil nu, er Holgersen fuldgod erstatning.
Thomsen bliver et savn, men Meilinger/Sloth er indkøbt der.
Hvilket levner problemet. HØJRE BACK!!
Eneste sted vi alvorligt trænger til forstærkning.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 11. jul 2016, 11:46

KJ skrev:#AaB 85 95 99 08:

Ud: Spalvis, Thomsen, Jønsson, Bruhn, Thrane og KEP, Bust og Augo = 8.

Ind: Meilinger, Holgersen, Sloth, Helenius, Viktor Ahlman, Rokkedahl, Bytyqi, Magnus Christensen, Grønning, Thellufsen og Mæhle = 11.

Rent "numerisk" - for at nu at benytte din terminologi - er vi blevet voldsomt forstærket - faktisk med tre mand. Så hvad er det, du egentligt fabler om?

Jeg har selvsagt forstået, at du får en stor del af din tid til at gå med at trolle denne debatside - men kunne du i det mindste ikke gøre det lidt bedre?
Numerisk har ikke så meget at sige. Hvis vi tilbød Ulsted Serie 6 en kasse kolde øl var der nok 40 mand i truppen i morgen. Det handler jo også om, at dem der kommer ind på holdet er gode nok. Og 7 ungdomsspillere er godt nok mange og det kan også virke som for mange og det ændrer jo ikke på vi mangler kvalitet i toppen. F.eks. har vi huller flg. steder

- Angrebet:
Enevoldsen har kun spillet en sølle god halv-sæson de sidste to år og det var "let" som anden kanon bag Superligaens bedste angriber. Derudover har vi fået Helenius hjem som med hans forløb siden han tog til Villa er en lottokupon. Så har vi Basso og Pohl, hvor den ene er ude og den anden stadig er langt fra at være en profil. VI mangler i den grad en angriber med kvalitet.
- En midtstopper:
Vi har Kasper P og Blåbjerg, hvor Blåbjerg er det unge talent der måske bliver til noget og Kasper P der er en intern nødløsning der ville være et fint "evigheds" 4. valg, men ikke en starter. Vi bør helt klart have en starter så vi ikke er så tynde defensivt. Det er blevet alt alt for let at score imod os.
- En back:
Ahlmann er stadig skrøbelig og Patrick er anonym metervare i bedste fald. Vi bør derfor have en offensiv back så det ikke bliver en evighed svaghed i denne sæson, hvis Ahlmann ikke bliver klar.
- En kant:
Børsting, Sloth, Meillinger er vores tre bedste bud på kanter, hvor Sloth kan blive central, hvis Risgårds sløje form fortsætter. Derfor ser jeg gerne en kant til så vi ikke pludselig står med Børsting, Sloth, Würtz, Meillinger uden kvalificerede alternativer på kanten.
- En defensiv midt: Måske knap så kritisk med tilgangen af Sloth, hvis RIsgård kan tage tjansen i nogle kampe. Derudover har vi Magnus som ser spændende ud.

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Kristian60 » 11. jul 2016, 13:01

thomasjn skrev: - En midtstopper:
Vi har Kasper P og Blåbjerg, hvor Blåbjerg er det unge talent der måske bliver til noget og Kasper P der er en intern nødløsning der ville være et fint "evigheds" 4. valg, men ikke en starter. Vi bør helt klart have en starter så vi ikke er så tynde defensivt. Det er blevet alt alt for let at score imod os.
Vi har hentet Holgersen, som ligner en starter.

Jeg forstår ikke helt dit problem på kanten. Vi har mistet en kant og købt det tætteste vi kan komme på en kvalificeret erstatning i Sloth. Derudover er Mellinger trådt til.

Uden Ahlmann hedder backerne vel PK og gilli - det er vores svageste punkt i mine øjne

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 11. jul 2016, 13:30

Kristian60 skrev:
thomasjn skrev: - En midtstopper:
Vi har Kasper P og Blåbjerg, hvor Blåbjerg er det unge talent der måske bliver til noget og Kasper P der er en intern nødløsning der ville være et fint "evigheds" 4. valg, men ikke en starter. Vi bør helt klart have en starter så vi ikke er så tynde defensivt. Det er blevet alt alt for let at score imod os.
Vi har hentet Holgersen, som ligner en starter.

Jeg forstår ikke helt dit problem på kanten. Vi har mistet en kant og købt det tætteste vi kan komme på en kvalificeret erstatning i Sloth. Derudover er Mellinger trådt til.

Uden Ahlmann hedder backerne vel PK og gilli - det er vores svageste punkt i mine øjne
Glemte at nævne Holgersson, jeg mener udover Holgersson. Kan ikke se Kasper P spille fast på ret mange hold i Superligaen og AaB bør ikke være et af dem. Blåbjerg bliver måske god nok, men vi bør have en der kan konkurrere med Blåbjerg og så bør Kasper P være trupspiller.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 11. jul 2016, 13:38

En højre back er også 1.prioritet i mine øjne og dernæst en centralforsvarer. Rokkedal er ikke klar endnu fysisk, skønt han virkelig kan slå nogle dejlige afleveringer i opspillet. KP og Blåbjerg er hæderlige spillere, men mener godt vi kan sætte overliggeren højere.
Midtbanen er jeg egentlig fint tilfreds med. Meilinger ser virkelig god ud, og har et kælent venstreben. Sloth er kommet til og Børsting samt Thellufsen skal også kæmpe med om spilletid her. Thellufsen er altså et stort talent.
Centralt har vi Risgård, Wurtz og Sloth samt Magnus Christensen som kommer til at få mange minutter tror jeg. Et kæmpe midtbanetalent som tør tage bolden til sig. Kakeeto ser jeg som træningsfyld og Abildgaard ville have godt af en sæson på leje tror jeg.
Angrebet. Mange ukendte faktorer her, men med stort potentiale. Ahlmann Jr er den eneste jeg har afskrevet her. Det samme har AaB og han spiller på leje et sted i den kommende sæson. Grønning og Pohl er bedre spillere og så har vi Ramkilde og Abou Ali på spring fra u-19.
Skal man forstærke sig her så skal det være fra allerøverste hylde, ellers kan det være ligemeget.
Bardhec og Mæhle kan komme i spil når træner teamet bliver træt af PK. Mæhle er i det mindste en høj back. Vi så mod Silkeborg hvor let det er at hælde bolden ind på bagerste stolpe da PK intet fylder i luften.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 11. jul 2016, 14:58

Martino skrev:En højre back er også 1.prioritet i mine øjne og dernæst en centralforsvarer. Rokkedal er ikke klar endnu fysisk, skønt han virkelig kan slå nogle dejlige afleveringer i opspillet. KP og Blåbjerg er hæderlige spillere, men mener godt vi kan sætte overliggeren højere.
Midtbanen er jeg egentlig fint tilfreds med. Meilinger ser virkelig god ud, og har et kælent venstreben. Sloth er kommet til og Børsting samt Thellufsen skal også kæmpe med om spilletid her. Thellufsen er altså et stort talent.
Centralt har vi Risgård, Wurtz og Sloth samt Magnus Christensen som kommer til at få mange minutter tror jeg. Et kæmpe midtbanetalent som tør tage bolden til sig. Kakeeto ser jeg som træningsfyld og Abildgaard ville have godt af en sæson på leje tror jeg.
Angrebet. Mange ukendte faktorer her, men med stort potentiale. Ahlmann Jr er den eneste jeg har afskrevet her. Det samme har AaB og han spiller på leje et sted i den kommende sæson. Grønning og Pohl er bedre spillere og så har vi Ramkilde og Abou Ali på spring fra u-19.
Skal man forstærke sig her så skal det være fra allerøverste hylde, ellers kan det være ligemeget.
Bardhec og Mæhle kan komme i spil når træner teamet bliver træt af PK. Mæhle er i det mindste en høj back. Vi så mod Silkeborg hvor let det er at hælde bolden ind på bagerste stolpe da PK intet fylder i luften.
Jeg tror på ingen måde, at stort set alle de unge spillere får chancer denne sæson som du mener, medmindre vi er vildt skadesplagede. Når vi taler reel konkurrence om pladserne, er vi nede på et væsentligt lavere tal end du lægger op til. Man smækker altså ikke bare unge spillere ind fordi de har vist gode takter i ungdomsfodbold. Man bygger dem mentalt op, vænner dem til et højt træningsniveau og god intensitet, og så kan de måske blive klar til at få en indhoppertjans.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 11. jul 2016, 16:08

Gamen skrev:
Martino skrev:En højre back er også 1.prioritet i mine øjne og dernæst en centralforsvarer. Rokkedal er ikke klar endnu fysisk, skønt han virkelig kan slå nogle dejlige afleveringer i opspillet. KP og Blåbjerg er hæderlige spillere, men mener godt vi kan sætte overliggeren højere.
Midtbanen er jeg egentlig fint tilfreds med. Meilinger ser virkelig god ud, og har et kælent venstreben. Sloth er kommet til og Børsting samt Thellufsen skal også kæmpe med om spilletid her. Thellufsen er altså et stort talent.
Centralt har vi Risgård, Wurtz og Sloth samt Magnus Christensen som kommer til at få mange minutter tror jeg. Et kæmpe midtbanetalent som tør tage bolden til sig. Kakeeto ser jeg som træningsfyld og Abildgaard ville have godt af en sæson på leje tror jeg.
Angrebet. Mange ukendte faktorer her, men med stort potentiale. Ahlmann Jr er den eneste jeg har afskrevet her. Det samme har AaB og han spiller på leje et sted i den kommende sæson. Grønning og Pohl er bedre spillere og så har vi Ramkilde og Abou Ali på spring fra u-19.
Skal man forstærke sig her så skal det være fra allerøverste hylde, ellers kan det være ligemeget.
Bardhec og Mæhle kan komme i spil når træner teamet bliver træt af PK. Mæhle er i det mindste en høj back. Vi så mod Silkeborg hvor let det er at hælde bolden ind på bagerste stolpe da PK intet fylder i luften.
Jeg tror på ingen måde, at stort set alle de unge spillere får chancer denne sæson som du mener, medmindre vi er vildt skadesplagede. Når vi taler reel konkurrence om pladserne, er vi nede på et væsentligt lavere tal end du lægger op til. Man smækker altså ikke bare unge spillere ind fordi de har vist gode takter i ungdomsfodbold. Man bygger dem mentalt op, vænner dem til et højt træningsniveau og god intensitet, og så kan de måske blive klar til at få en indhoppertjans.
Det synes jeg heller ikke jeg gør. Den eneste jeg siger der kommer til at få mange minutter er Magnus Christensen. Alt efter hvordan Risgård og Wurtz' ben klarer sæsonen+karantæner. Derudover har vi set unge tage meget store skridt på kort tid før. Det kan ske i denne sæson også.
Jeg savner Winsnes

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10785
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af jonas386 » 11. jul 2016, 16:30

Magnus Christensen er central midt?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Arendt » 11. jul 2016, 17:20

jonas386 skrev:Magnus Christensen er central midt?
Kan også spille venstre kant i vores system.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 11. jul 2016, 17:33

jonas386 skrev:Magnus Christensen er central midt?
Ja. En 8er type som også kan agere som en dybere playmaker typé. Ser ham ikke rigtig som 6er men kan godt dække pladsen.
Han vil også kunne spille en kant hvor kravet ikke er at løbe dybt og sætte en mand.
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 11. jul 2016, 20:33

Hvis man savner Bruhn, så er man da helt håbløs eller også en brokrøv.
Der var intet som tegnede på, at han ville blive noget i AaB. Og det er ikke klubbens skyld. I prøver bare at sikre jer, hvis han ender som Schwartz og får en god sæson, så kan I råber hvad sagde jeg.

Thrane og Gilli er/var tættere på gennembrud end Bruhn.
- FlæskeFrank

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af gravballe » 12. jul 2016, 07:27

Hva fanden er AaB igang med at bruge penge

http://www.bt.dk/superligaen/kort-foer- ... ers-profil

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Ham der Emil » 12. jul 2016, 08:00

gravballe skrev:Hva fanden er AaB igang med at bruge penge

http://www.bt.dk/superligaen/kort-foer- ... ers-profil
Nu tvivler jeg også stærkt på, at AaB vil give én mio. euro. Mon ikke AaB har en halv mio. euro i tankerne?
Så vidt rygterne lyder, så vil Masango gerne væk, så jo tættere vi kommer på 1. februar, jo lavere bliver RFCs pris nok også (hvis Masango virkelig presser på!).
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2582
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af troelsh » 12. jul 2016, 08:09

Ham der Emil skrev:
gravballe skrev:Hva fanden er AaB igang med at bruge penge

http://www.bt.dk/superligaen/kort-foer- ... ers-profil
Nu tvivler jeg også stærkt på, at AaB vil give én mio. euro. Mon ikke AaB har en halv mio. euro i tankerne?
Så vidt rygterne lyder, så vil Masango gerne væk, så jo tættere vi kommer på 1. februar, jo lavere bliver RFCs pris nok også (hvis Masango virkelig presser på!).
Jeg tror dog desværre ikke denne handel bliver til noget, der er for langt op til hvad Randers kræver for ham.

Låst