Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 27. jul 2016, 22:27

Kristian skrev:
Gamling skrev:Ja det er på høje tide at få Helenius og Enevoldsen ud af vagten. De har begge en mega dårlig attitude og en dårlig track record og så er de alt for gamle og vi har ikke brug for dem mere. Vi har jo Pohl, Bassegog og Grønning i gang med deres gennembrud med V Ahlmann som backup. Hvis det ikke er nok kan vi rykke Marco Ramkilde op og/eller hente Opondo hjem igen.
Man forventer top 6 og så foreslår man det der ?
Skal vi så ikke ud og hente en ny eller hvad, eller skal vi satse på at ahlmann bomber kasser ind.

Må du have drømt det der :-)
Jeg gætter på der er en god del ironi i indlægget dér.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af NIN » 27. jul 2016, 23:35

Funky skrev:
Kristian skrev:
Gamling skrev:Ja det er på høje tide at få Helenius og Enevoldsen ud af vagten. De har begge en mega dårlig attitude og en dårlig track record og så er de alt for gamle og vi har ikke brug for dem mere. Vi har jo Pohl, Bassegog og Grønning i gang med deres gennembrud med V Ahlmann som backup. Hvis det ikke er nok kan vi rykke Marco Ramkilde op og/eller hente Opondo hjem igen.
Man forventer top 6 og så foreslår man det der ?
Skal vi så ikke ud og hente en ny eller hvad, eller skal vi satse på at ahlmann bomber kasser ind.

Må du have drømt det der :-)
Jeg gætter på der er en god del ironi i indlægget dér.
Billede
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af KJ » 28. jul 2016, 07:57

Fodboldnomaden Maazou fra Randers er ikke tilfreds og er angiveligt ved at få ophævet sin kontrakt:

http://amtsavisen.dk/randers-fc/maazou- ... rs-fc-exit

Hurtig og fysisk stærk angriber med et fint CV:

https://en.wikipedia.org/wiki/Moussa_Ma%C3%A2zou

Der er ingen tvivl om, at Maazou har et stort potentiale, men det havde Jönsson også da vi købte ham i Wolfsburg, og Helenius da vi købte ham i Aston Villa. Vi har i Bassogog, Ene, Grønning og Pohl (og Helenius) et fornuftigt angreb, og spørgsmålet er, om vi orker et nyt forløb med at banke rusten af en angriber i det håb, at han pludselig oplever sin anden ungdom. Jeg tror det ikke, men Maazou har sgu et interessant CV og blev i 2013 solgt til CSKA Moskva for 5 mio. euro (som slog PSG på målstregen....):

http://theworldgame.sbs.com.au/article/ ... ska-moscow

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Søgaard » 28. jul 2016, 09:36

KJ skrev:Fodboldnomaden Maazou fra Randers er ikke tilfreds og er angiveligt ved at få ophævet sin kontrakt:

http://amtsavisen.dk/randers-fc/maazou- ... rs-fc-exit

Hurtig og fysisk stærk angriber med et fint CV:

https://en.wikipedia.org/wiki/Moussa_Ma%C3%A2zou

Der er ingen tvivl om, at Maazou har et stort potentiale, men det havde Jönsson også da vi købte ham i Wolfsburg, og Helenius da vi købte ham i Aston Villa. Vi har i Bassogog, Ene, Grønning og Pohl (og Helenius) et fornuftigt angreb, og spørgsmålet er, om vi orker et nyt forløb med at banke rusten af en angriber i det håb, at han pludselig oplever sin anden ungdom. Jeg tror det ikke, men Maazou har sgu et interessant CV og blev i 2013 solgt til CSKA Moskva for 5 mio. euro (som slog PSG på målstregen....):

http://theworldgame.sbs.com.au/article/ ... ska-moscow
Mindre rettelse, det var i 2009 CSKA hentede ham :) Og blev solgt til Kina for 1½ år siden for 1,5 mio. euro.

Han har aldrig spillet mere end 1 sæson i en klub, han var lånt ud konstant i sin tid i CSKA. Havde en fin 13/14 sæson i portugal ser det ud til, men søgte så videre. Sender vi Ene eller Helenius videre, kunne han være en spændende tilføjelse - men det er en kortsigtet løsning, da han enten ikke præsterer eller også vil han formentlig videre så snart vi har fået ham tilbage på sporet.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5242
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jakobsen » 28. jul 2016, 10:20

[quote="KJ"]Fodboldnomaden Maazou fra Randers er ikke tilfreds og er angiveligt ved at få ophævet sin kontrakt:

http://amtsavisen.dk/randers-fc/maazou- ... rs-fc-exit

Hurtig og fysisk stærk angriber med et fint CV:

https://en.wikipedia.org/wiki/Moussa_Ma%C3%A2zou

Der er ingen tvivl om, at Maazou har et stort potentiale, men det havde Jönsson også da vi købte ham i Wolfsburg, og Helenius da vi købte ham i Aston Villa. Vi har i Bassogog, Ene, Grønning og Pohl (og Helenius) et fornuftigt angreb, og spørgsmålet er, om vi orker et nyt forløb med at banke rusten af en angriber i det håb, at han pludselig oplever sin anden ungdom. Jeg tror det ikke, men Maazou har sgu et interessant CV og blev i 2013 solgt til CSKA Moskva for 5 mio. euro (som slog PSG på målstregen....):

http://theworldgame.sbs.com.au/article/ ... ska-moscow[/

Har svært ved at se vores angreb er fornuftigt. Helenius der var udset til første angriber er i nøjagtigt lige så skidt forfatning som da han kom tilbage fra Villa for to år siden. Enevoldsen er mere typen som er anden violin bag en god angriber som vi så med ham og Spalvis. Derudover er det overordentligt bekymrende at Ene som burde være en profil måske nok kæmpede i foråret, men ikke spillede en eneste kamp hvor han spillede godt og at han kun har ramt niveau i en halvsæson siden han kom tilbage. Vi har to spændende udviklingsspillere i Pohl og Basso, hvor der er stadig meget lang vej for begge og Grønning der står bag de to. Ingen af de tre er klar til at spille fast, hvis vi vil i top 6. Jeg anerkender at vi numerisk har angribere nok, men kvalitetsmæssigt har vi et problem qua. Helenius's kollaps og Ene svingende præstationer og skrøbelige fysik. Hvis rygterne om at Ene vil videre bør man skibbe både ham og Helen afsted og hente to nye angribere og så må Pohl, Basso og Grænning konkurrere om spilletiden. Ingen af dem er bare i nærheden af at være der hvor Helenius var da han kom ind på holdet og lavede fem mål som helt ung på et bundhold.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2581
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af troelsh » 28. jul 2016, 10:55

KJ skrev:Fodboldnomaden Maazou fra Randers er ikke tilfreds og er angiveligt ved at få ophævet sin kontrakt:

http://amtsavisen.dk/randers-fc/maazou- ... rs-fc-exit

Hurtig og fysisk stærk angriber med et fint CV:

https://en.wikipedia.org/wiki/Moussa_Ma%C3%A2zou

Der er ingen tvivl om, at Maazou har et stort potentiale, men det havde Jönsson også da vi købte ham i Wolfsburg, og Helenius da vi købte ham i Aston Villa. Vi har i Bassogog, Ene, Grønning og Pohl (og Helenius) et fornuftigt angreb, og spørgsmålet er, om vi orker et nyt forløb med at banke rusten af en angriber i det håb, at han pludselig oplever sin anden ungdom. Jeg tror det ikke, men Maazou har sgu et interessant CV og blev i 2013 solgt til CSKA Moskva for 5 mio. euro (som slog PSG på målstregen....):

http://theworldgame.sbs.com.au/article/ ... ska-moscow

De få gange jeg har set ham spille i Randers, har jeg dog sjældent set noget dårligere i superligaen

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Freddie » 28. jul 2016, 11:07

Jakobsen skrev:
Har svært ved at se vores angreb er fornuftigt. Helenius der var udset til første angriber er i nøjagtigt lige så skidt forfatning som da han kom tilbage fra Villa for to år siden. Enevoldsen er mere typen som er anden violin bag en god angriber som vi så med ham og Spalvis. Derudover er det overordentligt bekymrende at Ene som burde være en profil måske nok kæmpede i foråret, men ikke spillede en eneste kamp hvor han spillede godt og at han kun har ramt niveau i en halvsæson siden han kom tilbage. Vi har to spændende udviklingsspillere i Pohl og Basso, hvor der er stadig meget lang vej for begge og Grønning der står bag de to. Ingen af de tre er klar til at spille fast, hvis vi vil i top 6. Jeg anerkender at vi numerisk har angribere nok, men kvalitetsmæssigt har vi et problem qua. Helenius's kollaps og Ene svingende præstationer og skrøbelige fysik. Hvis rygterne om at Ene vil videre bør man skibbe både ham og Helen afsted og hente to nye angribere og så må Pohl, Basso og Grænning konkurrere om spilletiden. Ingen af dem er bare i nærheden af at være der hvor Helenius var da han kom ind på holdet og lavede fem mål som helt ung på et bundhold.
Jeg anerkender, at Helenius ikke er ret god til at manøvre rundt i et ultradefensivt forsvar som det Horsens fik held til at spille med i hele kampen mod AaB. Helenius kan så meget, men de vigtigste ting man skal kunne i et kompakt forsvar er hurtighed, driblekunst og hovedspil, og Helenius kan ikke nogen af delene. Han skal altså levere i præcis de xdiscipliner der passer ham dårligst, og derfor ligner han en fiasko lige nu.

Det er dog langt fra første gang i AaB's nyere historie man har set, at en angriber ikke fungerer, eller ikke fungerer i den spillestil man nu engang gerne vil spille med, men historien har vist, at det er der klart råd for.

Det sidste eksempel på en angriber, der fik den gang lak som Helenius får i øjeblikket var Thomas Augustinussen. Han var uheldig, i gåseøjne, at score 5 mål i en DM-finale for U17 mod Brøndby, de gav et dansk mesterskab til AaB, og alle jublede over resultatet, og over den nye skarpskytte. Det viste sig bare gennem årene, at den ikke holdt. Augo var overhovedet ikke egnet til at færdes i et straffesparksfelt af næsten samme grund som Helenius. AaB tøvede alligevel med at gøre det åbenlyse, nemlig sætte ham tilbage på banen, fordi han var lønnet som topangriber, og ikke som midtbanespiller, men til sidst var Lynge klog nok til at sluge den kamel. Augo blev trukket tilbage på midtbanen til et nyt fodboldliv. Efter at han var blevet hånet af venner, fjender og ikke mindst pressen, slog den langsomste knallert på havnen til, hans karriere slog en kæmpekolbøtte, og han endte som legenden vi alle elsker. Alle kender historien om augoeffekten. Man kan nævne flere angribere, der gjorde det samme. Mest åbenlyst Jens Jessen og hvis vi går meget langt tilbage, Kjeld Thorst, der begge blev legender i AaB. Skal man gå uden for AaB er Kim Vilfort en spiller, der har været igennem den samme udvikling.

Altså er min løsning på problemet Helenius ikke at smide ham ud, det er ikke at svine ham til, det er at bruge ham rigtigt, og jeg er overbevist om at vi vil få en ny optimistisk og spilleglad Helenius at se, hvis vi brugte krudtet på at få sat han i scene på midtbanen, hvor hans teknik, skudstyrke og blik for andre spillere vil komme til sin ret.

bachlabar
Drenge
Drenge
Indlæg: 42
Tilmeldt: 28. apr 2008, 16:07

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af bachlabar » 28. jul 2016, 11:11

Løsningen er næppe at smide en spiller der hverken kan eller vil løbe, en tur ned på midtbanen.
Han har bare ikke viljen og gejsten til at spille fodbold. Der er heldigvis andre der vil.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5242
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jakobsen » 28. jul 2016, 11:48

bachlabar skrev:Løsningen er næppe at smide en spiller der hverken kan eller vil løbe, en tur ned på midtbanen.
Han har bare ikke viljen og gejsten til at spille fodbold. Der er heldigvis andre der vil.
Præcis, vi har jo set Helenius være god som angriber, men manden ser jo desværre mest af alt forpint ud nu. Jeg har svært ved at se en omskoling i vores system. Idealerne for kanter i det nuværende system er Kusk og Thomsen - kan ikke se Helenius udfylde bare brøkdele af deres roller og han har ikke personligheden til at være central midt - hverken 8'er eller 6'er. Ligesom det var klogt at erkende Augu skulle omskoles tror jeg det er lige så klogt at erkende Helenius og AaB omgang 2 aldrig kom til at fungere og at begge parter kommer videre. Vil man give det en ordentlig sidste chance med Helenius bør man spille ham fem kampe fra start fuld tid for at han bliver spillet ind på holdet igen, rusten bankes og han får chance for at opbygge selvtillid. Er man ikke villige til at lave den investering kan begge parter lige så godt komme videre med det samme selvom det vil efterlade både Gaarde og Helenius med skrammer.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10784
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af jonas386 » 28. jul 2016, 12:11

Jeg kan sagtens se din pointe, Freddie, og har også haft samme overvejelser i tidens løb. Jeg har dog mere og mere svært ved at se Helenius fungere som en Risgaard, eller som Greven, dertil er der for mange mangler (som jeg ser det). Jeg anderkender at Helenius har et vist overblik, og kan lave nogle ret gode afleveringer, men han er ikke typen der sætter en mand og splitter et forsvar, eller laver et lækkert tilbageløb der forhindrer en kontra. Han er som type alt for stationær til at fungere optimalt på midtbanen, og det tror jeg ikke der vil komme noget godt ud af.
Jeg vil rigtigt gerne se Helenius lykkedes i AaB, jeg tror bare ikke rigtigt på det sker længere. De ting der gjorde ham god i sin første tid har han tilsyneladende efterladt i Englang, og når man tager de ting fra ham, så er han desværre en ganske middelmådig fodboldspiller.

Jeg synes det er rigtigt af Gaarde/Søndergaard at kigge efter alternativer, for Helenius bidrager bare ikke med nok, som type, til den måde vi gerne vil spille fodbold på, og i mange tilfælde kunne man ligesågodt spille med 10 mand.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af duncan88 » 28. jul 2016, 13:24

Kan se FCM ikke vil bruge Daniel Royer - Østriger og kender Mellinger men han er nok for dyr til os.l

Angiveligt også på vej til USA
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Freddie » 28. jul 2016, 13:28

jonas386 skrev:Jeg kan sagtens se din pointe, Freddie, og har også haft samme overvejelser i tidens løb. Jeg har dog mere og mere svært ved at se Helenius fungere som en Risgaard, eller som Greven, dertil er der for mange mangler (som jeg ser det). Jeg anderkender at Helenius har et vist overblik, og kan lave nogle ret gode afleveringer, men han er ikke typen der sætter en mand og splitter et forsvar, eller laver et lækkert tilbageløb der forhindrer en kontra. Han er som type alt for stationær til at fungere optimalt på midtbanen, og det tror jeg ikke der vil komme noget godt ud af.
Jeg vil rigtigt gerne se Helenius lykkedes i AaB, jeg tror bare ikke rigtigt på det sker længere. De ting der gjorde ham god i sin første tid har han tilsyneladende efterladt i Englang, og når man tager de ting fra ham, så er han desværre en ganske middelmådig fodboldspiller.

Jeg synes det er rigtigt af Gaarde/Søndergaard at kigge efter alternativer, for Helenius bidrager bare ikke med nok, som type, til den måde vi gerne vil spille fodbold på, og i mange tilfælde kunne man ligesågodt spille med 10 mand.
Jeg havde nu heller ikke tænkt Helenius som konkurrent til Rasmus Würtz, måske nærmere som venstrekant a la Meilinger uden de helt store defensive pligter. Han har stadig et år tilbage af kontrakten så enten spilder vi pengene til hans løn, eller også gør vi et eller andet for at få noget ud af dem, og vi ser os som eksperter i at udvikle på spillerne.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 28. jul 2016, 13:28

Freddie skrev: Jeg anerkender, at Helenius ikke er ret god til at manøvre rundt i et ultradefensivt forsvar som det Horsens fik held til at spille med i hele kampen mod AaB. Helenius kan så meget, men de vigtigste ting man skal kunne i et kompakt forsvar er hurtighed, driblekunst og hovedspil, og Helenius kan ikke nogen af delene. Han skal altså levere i præcis de xdiscipliner der passer ham dårligst, og derfor ligner han en fiasko lige nu.

Det er dog langt fra første gang i AaB's nyere historie man har set, at en angriber ikke fungerer, eller ikke fungerer i den spillestil man nu engang gerne vil spille med, men historien har vist, at det er der klart råd for.

Det sidste eksempel på en angriber, der fik den gang lak som Helenius får i øjeblikket var Thomas Augustinussen. Han var uheldig, i gåseøjne, at score 5 mål i en DM-finale for U17 mod Brøndby, de gav et dansk mesterskab til AaB, og alle jublede over resultatet, og over den nye skarpskytte. Det viste sig bare gennem årene, at den ikke holdt. Augo var overhovedet ikke egnet til at færdes i et straffesparksfelt af næsten samme grund som Helenius. AaB tøvede alligevel med at gøre det åbenlyse, nemlig sætte ham tilbage på banen, fordi han var lønnet som topangriber, og ikke som midtbanespiller, men til sidst var Lynge klog nok til at sluge den kamel. Augo blev trukket tilbage på midtbanen til et nyt fodboldliv. Efter at han var blevet hånet af venner, fjender og ikke mindst pressen, slog den langsomste knallert på havnen til, hans karriere slog en kæmpekolbøtte, og han endte som legenden vi alle elsker. Alle kender historien om augoeffekten. Man kan nævne flere angribere, der gjorde det samme. Mest åbenlyst Jens Jessen og hvis vi går meget langt tilbage, Kjeld Thorst, der begge blev legender i AaB. Skal man gå uden for AaB er Kim Vilfort en spiller, der har været igennem den samme udvikling.

Altså er min løsning på problemet Helenius ikke at smide ham ud, det er ikke at svine ham til, det er at bruge ham rigtigt, og jeg er overbevist om at vi vil få en ny optimistisk og spilleglad Helenius at se, hvis vi brugte krudtet på at få sat han i scene på midtbanen, hvor hans teknik, skudstyrke og blik for andre spillere vil komme til sin ret.
Det er simpelthen for plat at der er nogle herinde, der tror at løsningen på alt er omskolinger. Lad os nu lige huske på at Dalsgaard havde nogle ekstreme spidskompetencer, der gjorde ham oplagt på en back-plads hvor han mere mindede om en moderne wing-back.
Hurtighed, stærk en-mod-en, god med låget qua højden og enormt dygtig til at vægte sine løb.
Samme gælder for dem der vil flytte Børsting ned på en højre back - stop nu lige! Det er ikke FM.

Helenius bliver aldrig en midtbanespiller, dertil er hans spilintelligens og ikke mindst hans førsteberøringer alt, alt for langt under niveau. Hvem vil du have han skal erstatte? Risgård?

Helenius skal ud - jo før, jo bedre. Han har haft halvandet år til at overbevise, og er ikke lykkedes med det. Vi skal være bedre til at erkende, hvornår vores spillere slår fejl og så må vi sluge kamelen hvis de slår til i andre klubber. Det vil ikke være første gang, og heller ikke den sidste. Det har vi jo også selv draget nytte af mange gange.
Augustinussen har altid været en usædvanlig vellidt figur, Helenius er ikke specielt højt agtet i AaB - det er i mine øjne et særdeles væsentligt parameter for hvor mange chancer man kan tillade sig at give folk.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af NIN » 28. jul 2016, 14:16

Gamen skrev:
Freddie skrev: Jeg anerkender, at Helenius ikke er ret god til at manøvre rundt i et ultradefensivt forsvar som det Horsens fik held til at spille med i hele kampen mod AaB. Helenius kan så meget, men de vigtigste ting man skal kunne i et kompakt forsvar er hurtighed, driblekunst og hovedspil, og Helenius kan ikke nogen af delene. Han skal altså levere i præcis de xdiscipliner der passer ham dårligst, og derfor ligner han en fiasko lige nu.

Det er dog langt fra første gang i AaB's nyere historie man har set, at en angriber ikke fungerer, eller ikke fungerer i den spillestil man nu engang gerne vil spille med, men historien har vist, at det er der klart råd for.

Det sidste eksempel på en angriber, der fik den gang lak som Helenius får i øjeblikket var Thomas Augustinussen. Han var uheldig, i gåseøjne, at score 5 mål i en DM-finale for U17 mod Brøndby, de gav et dansk mesterskab til AaB, og alle jublede over resultatet, og over den nye skarpskytte. Det viste sig bare gennem årene, at den ikke holdt. Augo var overhovedet ikke egnet til at færdes i et straffesparksfelt af næsten samme grund som Helenius. AaB tøvede alligevel med at gøre det åbenlyse, nemlig sætte ham tilbage på banen, fordi han var lønnet som topangriber, og ikke som midtbanespiller, men til sidst var Lynge klog nok til at sluge den kamel. Augo blev trukket tilbage på midtbanen til et nyt fodboldliv. Efter at han var blevet hånet af venner, fjender og ikke mindst pressen, slog den langsomste knallert på havnen til, hans karriere slog en kæmpekolbøtte, og han endte som legenden vi alle elsker. Alle kender historien om augoeffekten. Man kan nævne flere angribere, der gjorde det samme. Mest åbenlyst Jens Jessen og hvis vi går meget langt tilbage, Kjeld Thorst, der begge blev legender i AaB. Skal man gå uden for AaB er Kim Vilfort en spiller, der har været igennem den samme udvikling.

Altså er min løsning på problemet Helenius ikke at smide ham ud, det er ikke at svine ham til, det er at bruge ham rigtigt, og jeg er overbevist om at vi vil få en ny optimistisk og spilleglad Helenius at se, hvis vi brugte krudtet på at få sat han i scene på midtbanen, hvor hans teknik, skudstyrke og blik for andre spillere vil komme til sin ret.
Det er simpelthen for plat at der er nogle herinde, der tror at løsningen på alt er omskolinger. Lad os nu lige huske på at Dalsgaard havde nogle ekstreme spidskompetencer, der gjorde ham oplagt på en back-plads hvor han mere mindede om en moderne wing-back.
Hurtighed, stærk en-mod-en, god med låget qua højden og enormt dygtig til at vægte sine løb.
Samme gælder for dem der vil flytte Børsting ned på en højre back - stop nu lige! Det er ikke FM.

Helenius bliver aldrig en midtbanespiller, dertil er hans spilintelligens og ikke mindst hans førsteberøringer alt, alt for langt under niveau. Hvem vil du have han skal erstatte? Risgård?

Helenius skal ud - jo før, jo bedre. Han har haft halvandet år til at overbevise, og er ikke lykkedes med det. Vi skal være bedre til at erkende, hvornår vores spillere slår fejl og så må vi sluge kamelen hvis de slår til i andre klubber. Det vil ikke være første gang, og heller ikke den sidste. Det har vi jo også selv draget nytte af mange gange.
Augustinussen har altid været en usædvanlig vellidt figur, Helenius er ikke specielt højt agtet i AaB - det er i mine øjne et særdeles væsentligt parameter for hvor mange chancer man kan tillade sig at give folk.
Selvfølgelig skal der skabes kunstig plads til Helenius på en position han ikke har spillet, fordi der kan nævnes historiske eksempler på det er lykkes. Det minder mig om episoden for nogle år siden, hvor en døddrukken fyr skvattede ud fra en altan fra 3. sal og slap med en brækkede arm. Det ender nødvendigvis ikke lykkeligt for andre at gentage den bedrift. Midtbanen er et af de steder hvor vi er ganske godt besat med bl.a. to nye spændende navne i skikkelse af Meilinger og Sloth. Det vi mangler, er en målscore i boksen. Det hjælper hverken AaB på mål eller økonomi kontoen at Helenius agerer 1. klasseturist på den ene eller anden position. Omvendt lykkes han ikke på midtbanen, så kan vi flytte ham ned som back og derefter i målet. Han har højden til det. Helenius er ikke en ung ny spiller der skal vænne sig til gamet. Han er heller ikke hentet ind som fyld til bredden. Han er hentet hjem som en profil og bliver aflønnet efter det. Han har ikke siden han tog til England været i nærheden af at præsterer det man med rette kan forvente af ham i en klub og med et spillerbudget som AaB har. Og det på trods af at han har meldt ud at han aldrig i sin karriere har været i bedre fysisk forfatning. Jeg tror ikke der er nogle AaB fans der ikke ønskede at Helenius blev en succes og genfandt fordoms styrke. Faktum er blot, at det eneste der afholder ham fra at blive en komplet marginalspiller, er hans historik og de penge vi har smidt efter ham. Det kan hverken Helenius eller AaB leve med.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Freddie » 28. jul 2016, 15:54

NIN skrev: Selvfølgelig skal der skabes kunstig plads til Helenius på en position han ikke har spillet, fordi der kan nævnes historiske eksempler på det er lykkes. Det minder mig om episoden for nogle år siden, hvor en døddrukken fyr skvattede ud fra en altan fra 3. sal og slap med en brækkede arm. Det ender nødvendigvis ikke lykkeligt for andre at gentage den bedrift. Midtbanen er et af de steder hvor vi er ganske godt besat med bl.a. to nye spændende navne i skikkelse af Meilinger og Sloth. Det vi mangler, er en målscore i boksen. Det hjælper hverken AaB på mål eller økonomi kontoen at Helenius agerer 1. klasseturist på den ene eller anden position. Omvendt lykkes han ikke på midtbanen, så kan vi flytte ham ned som back og derefter i målet. Han har højden til det. Helenius er ikke en ung ny spiller der skal vænne sig til gamet. Han er heller ikke hentet ind som fyld til bredden. Han er hentet hjem som en profil og bliver aflønnet efter det. Han har ikke siden han tog til England været i nærheden af at præsterer det man med rette kan forvente af ham i en klub og med et spillerbudget som AaB har. Og det på trods af at han har meldt ud at han aldrig i sin karriere har været i bedre fysisk forfatning. Jeg tror ikke der er nogle AaB fans der ikke ønskede at Helenius blev en succes og genfandt fordoms styrke. Faktum er blot, at det eneste der afholder ham fra at blive en komplet marginalspiller, er hans historik og de penge vi har smidt efter ham. Det kan hverken Helenius eller AaB leve med.
Der skal ikke skaffes plads til nogen efter min mening. En plads på holdet er ikke noget man får, det er noget man ta'r. Mit forslag drejer sig såmænd bare om at få mest muligt ud af ressourcerne akkurat som AaB altid har gjort. Det var da et underligt motiv at skyde mig i skoene, at jeg skulle ønske og mene andet. Det vil da i høj grad være et gode for AaB at få Helenius med i gamet i stedet for at smide ham baglæns ud af holdet efter en kamp, der på forhånd var designet til at han skulle have fiasko.

Men bare fordi man er hentet ind som profil skal man vel ikke gøre livet så surt for en spiller som muligt. Man er vel ikke mindst forpligtet til, over for sig selv og aktionærerne, at lægge sig mest muligt i selen for at få noget ud af den investering der er gjort.
Måske er mine tanker ikke de rigtige, men inden man stormer ud og investerer et millionbeløb i en ny angriber, håber jeg da, at man på Hornevej gør alt muligt for at finde frem til, hvordan Helenius skal spille for at gøre mest gavn for AaB.

Brugeravatar
kkoldsoe
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 23. jul 2006, 16:52
Favoritspiller: Wayne Rooney
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af kkoldsoe » 29. jul 2016, 00:47

Freddie skrev:
NIN skrev: Selvfølgelig skal der skabes kunstig plads til Helenius på en position han ikke har spillet, fordi der kan nævnes historiske eksempler på det er lykkes. Det minder mig om episoden for nogle år siden, hvor en døddrukken fyr skvattede ud fra en altan fra 3. sal og slap med en brækkede arm. Det ender nødvendigvis ikke lykkeligt for andre at gentage den bedrift. Midtbanen er et af de steder hvor vi er ganske godt besat med bl.a. to nye spændende navne i skikkelse af Meilinger og Sloth. Det vi mangler, er en målscore i boksen. Det hjælper hverken AaB på mål eller økonomi kontoen at Helenius agerer 1. klasseturist på den ene eller anden position. Omvendt lykkes han ikke på midtbanen, så kan vi flytte ham ned som back og derefter i målet. Han har højden til det. Helenius er ikke en ung ny spiller der skal vænne sig til gamet. Han er heller ikke hentet ind som fyld til bredden. Han er hentet hjem som en profil og bliver aflønnet efter det. Han har ikke siden han tog til England været i nærheden af at præsterer det man med rette kan forvente af ham i en klub og med et spillerbudget som AaB har. Og det på trods af at han har meldt ud at han aldrig i sin karriere har været i bedre fysisk forfatning. Jeg tror ikke der er nogle AaB fans der ikke ønskede at Helenius blev en succes og genfandt fordoms styrke. Faktum er blot, at det eneste der afholder ham fra at blive en komplet marginalspiller, er hans historik og de penge vi har smidt efter ham. Det kan hverken Helenius eller AaB leve med.
Der skal ikke skaffes plads til nogen efter min mening. En plads på holdet er ikke noget man får, det er noget man ta'r. Mit forslag drejer sig såmænd bare om at få mest muligt ud af ressourcerne akkurat som AaB altid har gjort. Det var da et underligt motiv at skyde mig i skoene, at jeg skulle ønske og mene andet. Det vil da i høj grad være et gode for AaB at få Helenius med i gamet i stedet for at smide ham baglæns ud af holdet efter en kamp, der på forhånd var designet til at han skulle have fiasko.

Men bare fordi man er hentet ind som profil skal man vel ikke gøre livet så surt for en spiller som muligt. Man er vel ikke mindst forpligtet til, over for sig selv og aktionærerne, at lægge sig mest muligt i selen for at få noget ud af den investering der er gjort.
Måske er mine tanker ikke de rigtige, men inden man stormer ud og investerer et millionbeløb i en ny angriber, håber jeg da, at man på Hornevej gør alt muligt for at finde frem til, hvordan Helenius skal spille for at gøre mest gavn for AaB.
For mig at se, er opskriften på Helenius succes baseret på få ting. Det afhænger af om man kan spille manden rigtigt, samt at få taktikken til at passe. Det nytter jo intet, at spille høje bolde ind i feltet. når vi ikke har noget at ramme derinde. For mig at se, er løsningen klart en ny højreback med kvalitet i det offensive, samt at få Gilli smidt væk fra venstrebacken pronto!! Her har vi forhåbentligt snart en fit Ahlmann og Blåbjerg.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gaarde6 » 29. jul 2016, 10:58

Nú hedder tråden jo transfer ønsker.
Mit ønske ville være at smide et bud på enten Pierre kanstrup eller Sanneh.
Klubben har vist at der er penge at handle for og jeg synes ikke der mangler mere til midtbanen eller til angrebet.
Kunne der findes en højre back ville det også være kanon. Men ser klart vores midterforsvar som det mest sårbare.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2091
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Kokkefar » 29. jul 2016, 11:10

Gaarde6 skrev:Nú hedder tråden jo transfer ønsker.
Mit ønske ville være at smide et bud på enten Pierre kanstrup eller Sanneh.
Klubben har vist at der er penge at handle for og jeg synes ikke der mangler mere til midtbanen eller til angrebet.
Kunne der findes en højre back ville det også være kanon. Men ser klart vores midterforsvar som det mest sårbare.
Fuldstændig enig. Tanken om Kanstrup eller Sanneh ved siden af Holgersson tænder mig ret kraftigt! Jeg kan dog tvivle på hvorvidt vi er de første i køen hvis der først bliver budt på de to. Tror efterhånden de har tiltrukket sig en del opmærksomhed.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Søgaard » 29. jul 2016, 11:14

Kokkefar skrev:
Gaarde6 skrev:Nú hedder tråden jo transfer ønsker.
Mit ønske ville være at smide et bud på enten Pierre kanstrup eller Sanneh.
Klubben har vist at der er penge at handle for og jeg synes ikke der mangler mere til midtbanen eller til angrebet.
Kunne der findes en højre back ville det også være kanon. Men ser klart vores midterforsvar som det mest sårbare.
Fuldstændig enig. Tanken om Kanstrup eller Sanneh ved siden af Holgersson tænder mig ret kraftigt! Jeg kan dog tvivle på hvorvidt vi er de første i køen hvis der først bliver budt på de to. Tror efterhånden de har tiltrukket sig en del opmærksomhed.
De koster begge to +5 millioner. Det kommer ikke til at ske, selv hvis vi ikke havde Blåbjerg og Kasper P.
Aalborg BK 1885!

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 654
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Alexis » 29. jul 2016, 11:26

Søgaard skrev:
Kokkefar skrev:
Gaarde6 skrev:Nú hedder tråden jo transfer ønsker.
Mit ønske ville være at smide et bud på enten Pierre kanstrup eller Sanneh.
Klubben har vist at der er penge at handle for og jeg synes ikke der mangler mere til midtbanen eller til angrebet.
Kunne der findes en højre back ville det også være kanon. Men ser klart vores midterforsvar som det mest sårbare.
Fuldstændig enig. Tanken om Kanstrup eller Sanneh ved siden af Holgersson tænder mig ret kraftigt! Jeg kan dog tvivle på hvorvidt vi er de første i køen hvis der først bliver budt på de to. Tror efterhånden de har tiltrukket sig en del opmærksomhed.
De koster begge to +5 millioner. Det kommer ikke til at ske, selv hvis vi ikke havde Blåbjerg og Kasper P.
Jeg har ligeledes en stor drøm om at få en god midterforsvar ind, men har set i øjnene at det nok ikke sker. Men så længe Holgersson og Blåbjerg kan spille, så går det nok, men det begynder altså at blive kritisk med KP. Hellere en ny midterforsvar end en ny angriber

Låst