Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af limey » 25. aug 2016, 08:08

Køllen I Møllen skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
frederikshavneren skrev:
AalBoyeBK skrev:Hvis Ståle havde tiltro til Kusk så havde han ham med på bænken mod APOEL. Der er ingen chance for Kusk kommer til at spille så mange kampe for FCK. Toutouh, Falk og Verbic er alle klart foran i øjeblikket.

Det var ikke for ingenting at Kusk blev flået ud af i pausen mod os og har spillet hvad der svarer til 3 kampe i Superligaen og samlet 7 minutter af CHL-kvallen efter man slog det nordirske amatørhold ud. Han er 100% ikke inde i varmen pt.
Kusk er ude i kulden, i denne sæson har har kun shinet i de bløde kampe mod Farum og Lyngby. Han er blevet fravalgt til de store kampe og går sikkert også glip af søndagens derby.
Det forlyder at Kadrii skal udlejes, det vil betyde at Kusk skal kæmpe med Amankwaa om at være 4. valg.
Ja, Kusk og Thomsen slog igennem ca samtidigt hos os med Kusk som det største talent. Men nu sidder Kusk på tribunen, mens Thomsen har succes i den bedste franske række og er på landsholdet. Tænk engang hvor vigtigt det er at træffe kloge karrierevalg. Jeg under sgu dem begge deres hidtidige skæbne efter AaB.[/

Jeg er slet ikke enig i at Kusk var et større talent end Thomsen. Thomsen var også bedre end Kusk i mesterskabssæsonen efter min mening.
Arh, jeg vil nu nok mene at Kusk var noget bedre og vigtigere end Thomsen det år. Og slog de virkelig igennem samtidigt? Jeg husker det som at Kusk var lidt mere etableret på førsteholdet da Thomsen begyndte at træde i karakter.

Mht. valg og fravalg så er det nemt at være bagklog. De fleste synes nok at Twente var noget af det mest fornuftige valg Kusk kunne træffe, da han tog afsted. Og omvendt er Thomsen kunne lige kommet i gang i Frankrig, hvorfor det er noget tidligt at konkludere hvorvidt det er et godt eller skidt valg. Lad der nu gå nogle år før man sammenligner karriereforløb med to så unge spillere - ellers kan man jo drage de underligste konklusioner. Eksempelvis var der en bruger herinde på debatsiden der en gang væddede en bajer med mig, om at Silberbauer ville få en større karriere end Grønkjær. Jeg trænger også snart til at få slukket tørsten. :cheers:

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af PeterS » 25. aug 2016, 11:14

At nævne ham i en tråd der hedder transferønsker :thumbsdown:

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gnu » 25. aug 2016, 11:55

Køllen I Møllen skrev:Thomsen var også bedre end Kusk i mesterskabssæsonen efter min mening.
LOL :D

På hvilke parametre dog?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2895
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 25. aug 2016, 11:59

Gnu skrev:
Køllen I Møllen skrev:Thomsen var også bedre end Kusk i mesterskabssæsonen efter min mening.
LOL :D

På hvilke parametre dog?
Løbestyrke og denfensive forpligtigelser, ellers var Kusk vidst foran alle de andre :-)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hanga » 25. aug 2016, 12:34

Eksil skrev:
Gnu skrev:
Køllen I Møllen skrev:Thomsen var også bedre end Kusk i mesterskabssæsonen efter min mening.
LOL :D

På hvilke parametre dog?
Løbestyrke og denfensive forpligtigelser, ellers var Kusk vidst foran alle de andre :-)
Jeg synes ikke Thomsen var bedre, men jeg er enig med Køllen i, at han absolut præsterede jævnbyrdigt med Kusk. Jeg stod efter sæsonen og var i tvivl om hvem jeg bedst mente AaB kunne undvære. Thomsen lagde den ene guldbold efter den anden og var samtidig en enorm arbejdskraft på holdet. Han manglede scoringerne som Kusk leverede, men han havde en væsentlig fod med i næsten alle vores gode angreb.

Det var vanvittigt så hurtigt han udviklede sig den sæson.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 25. aug 2016, 12:35

Snakkede med vores dygtige sportsdirektør idag. De to prøvespillere er rejst hjem uden kontrakt, da timingen ikke var den rette, fordi de er tilfredse med truppen pt. De var faktisk meget imponerede over de to spillere, men nåleøjet var bare for lille. Han bekræftede dog at den lille camerouner havde en lækker teknik...men han gik jo kun Gaarde til knæene.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af MrBangDK » 25. aug 2016, 13:07

Martino skrev:Snakkede med vores dygtige sportsdirektør idag. De to prøvespillere er rejst hjem uden kontrakt, da timingen ikke var den rette, fordi de er tilfredse med truppen pt. De var faktisk meget imponerede over de to spillere, men nåleøjet var bare for lille. Han bekræftede dog at den lille camerouner havde en lækker teknik...men han gik jo kun Gaarde til knæene.
Så må han have været omkring de 1.85cm
Ska' vi hak'?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 25. aug 2016, 13:09

MrBangDK skrev:
Martino skrev:Snakkede med vores dygtige sportsdirektør idag. De to prøvespillere er rejst hjem uden kontrakt, da timingen ikke var den rette, fordi de er tilfredse med truppen pt. De var faktisk meget imponerede over de to spillere, men nåleøjet var bare for lille. Han bekræftede dog at den lille camerouner havde en lækker teknik...men han gik jo kun Gaarde til knæene.
Så må han have været omkring de 1.85cm
Give or take ;)
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 25. aug 2016, 13:23

Hvor mange sider tråd kunne vi ikke have fået på debatsiden, hvis Gaarde havde afvist dem på grund af højde ?
- FlæskeFrank

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gnu » 25. aug 2016, 13:27

Hanga skrev:
Eksil skrev:
Gnu skrev:
Køllen I Møllen skrev:Thomsen var også bedre end Kusk i mesterskabssæsonen efter min mening.
LOL :D

På hvilke parametre dog?
Løbestyrke og denfensive forpligtigelser, ellers var Kusk vidst foran alle de andre :-)
Jeg synes ikke Thomsen var bedre, men jeg er enig med Køllen i, at han absolut præsterede jævnbyrdigt med Kusk. Jeg stod efter sæsonen og var i tvivl om hvem jeg bedst mente AaB kunne undvære. Thomsen lagde den ene guldbold efter den anden og var samtidig en enorm arbejdskraft på holdet. Han manglede scoringerne som Kusk leverede, men han havde en væsentlig fod med i næsten alle vores gode angreb.

Det var vanvittigt så hurtigt han udviklede sig den sæson.
Begge spillede en stor, stor mesterskabssæson, men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Kusk var den bedste af de to i den sæson. Han var simpelthen vores go to-guy i svære kampe, hvor vi havde problemer med at dirke modstandernes forsvar op. Læg dertil at han scorede tre gange så mange mål i ligaen og havde flest assists af de to. Lur mig om ikke også Kusk i mange tilfælde var manden, der havde næstsidste fod på mange af de selvmål, vi fik i den sæson.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af AaB1978 » 25. aug 2016, 13:56

FlæskeFrank skrev:Hvor mange sider tråd kunne vi ikke have fået på debatsiden, hvis Gaarde havde afvist dem på grund af højde ?
Billede

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Uldahl » 25. aug 2016, 18:04

For lige at komme tilbage til transfer ønsker. Jeg kunne godt tænke mig vi hentede Matias Tauber i Lyngby. Solid midter forsvars spiller med et højt bundniveau. Han må være billig da Lyngby ikke engang har råd til at betale huslejen til kommunen. :P

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 25. aug 2016, 18:36

Arh, ved nu ikke lige. 32-aarig glorificeret 1div-spiller, som naeppe er paa et hoejere niveau end Blaabjerg og Kasper P.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 25. aug 2016, 18:41

Buzz Killington skrev:Arh, ved nu ikke lige. 32-aarig glorificeret 1div-spiller, som naeppe er paa et hoejere niveau end Blaabjerg og Kasper P.
Enig med dig Buzz. Og medmindre vi sælger en spiller eller får tilbudt noget helt ekstraordinært, tror jeg bestemt vinduet for AaB er lukket.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af BoT » 26. aug 2016, 11:19

Buzz Killington skrev:Arh, ved nu ikke lige. 32-aarig glorificeret 1div-spiller, som naeppe er paa et hoejere niveau end Blaabjerg og Kasper P.
Alle andre forsvarsspillere i ligaen (og vel formentlig også i 1. division) er på et højere niveau end Kasper P. Og Patrick.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 26. aug 2016, 11:58

BoT skrev:
Buzz Killington skrev:Arh, ved nu ikke lige. 32-aarig glorificeret 1div-spiller, som naeppe er paa et hoejere niveau end Blaabjerg og Kasper P.
Alle andre forsvarsspillere i ligaen (og vel formentlig også i 1. division) er på et højere niveau end Kasper P. Og Patrick.
Kasper P spillede en rigtig fin kamp mod FCK.
Jeg savner Winsnes

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 553
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Trickster » 26. aug 2016, 12:16

Matias Tauber virker mentalt skrøbelig, det har jeg hørt i byen, så det bliver et nej tak herfra.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamling » 26. aug 2016, 12:51

Martino skrev:
BoT skrev:
Buzz Killington skrev:Arh, ved nu ikke lige. 32-aarig glorificeret 1div-spiller, som naeppe er paa et hoejere niveau end Blaabjerg og Kasper P.
Alle andre forsvarsspillere i ligaen (og vel formentlig også i 1. division) er på et højere niveau end Kasper P. Og Patrick.
Kasper P spillede en rigtig fin kamp mod FCK.
Kasper P og PK kan pr. definition ikke spille en fin/god kamp !!! De er fejlcastede jyllandsseriespillere - fat det dog !!! Og desuden er både KP og Blåbjerg 25 cm for lave.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Kristian60 » 26. aug 2016, 13:06

BoT skrev:
Buzz Killington skrev:Arh, ved nu ikke lige. 32-aarig glorificeret 1div-spiller, som naeppe er paa et hoejere niveau end Blaabjerg og Kasper P.
Alle andre forsvarsspillere i ligaen (og vel formentlig også i 1. division) er på et højere niveau end Kasper P. Og Patrick.

sku' vi nu ikk' lige....

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af hje1980 » 26. aug 2016, 13:20

BoT skrev:
Buzz Killington skrev:Arh, ved nu ikke lige. 32-aarig glorificeret 1div-spiller, som naeppe er paa et hoejere niveau end Blaabjerg og Kasper P.
Alle andre forsvarsspillere i ligaen (og vel formentlig også i 1. division) er på et højere niveau end Kasper P. Og Patrick.
Skal man grine eller grade........ så du mener vitterligt at spillere som Dennis Flinta og Jeppe Brandbrup er bedre en Kasper P og Paddy?

Låst