Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 680
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jayC » 29. maj 2017, 16:31

Alexander Juel Andersen i AGF er færdig - ser ham gerne som ny højre back i AaB ! :)
AaB - nu, i morgen & altid! :)

HJEMME
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 22
Tilmeldt: 19. jan 2017, 14:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af HJEMME » 29. maj 2017, 16:37

jayC skrev:Alexander Juel Andersen i AGF er færdig - ser ham gerne som ny højre back i AaB ! :)
Hvorfor dog?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 29. maj 2017, 16:44

Tyskeren skrev:
Har flere kontakter i AaB lige fra spiller til ansatte - og den kontakt jeg fik information fra i vinter var sgu ikke seriøs! Men denne gang er den altså god nok. De arbejder på papirer på én enkelt spiller som næsten skulle være på plads!
Hvad med Krüger/Rudbæk missæren Vi snakker bogstavelig talt dagen før AaB præsenterer Schors og Gaarde. En rimelig stor ting at tage 100% fejl af.

Jeg kan ikke sige at du ikke engang imellem får noget valid information, men jeg har i hvert fald lært at tage meldingerne med et gran salt.

Uanset hvad, lad os håbe du rammer plet denne gang :)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Glenn Francisco » 29. maj 2017, 16:51

Hanga skrev:
Tyskeren skrev:
Har flere kontakter i AaB lige fra spiller til ansatte - og den kontakt jeg fik information fra i vinter var sgu ikke seriøs! Men denne gang er den altså god nok. De arbejder på papirer på én enkelt spiller som næsten skulle være på plads!
Hvad med Krüger/Rudbæk missæren Vi snakker bogstavelig talt dagen før AaB præsenterer Schors og Gaarde. En rimelig stor ting at tage 100% fejl af.

Jeg kan ikke sige at du ikke engang imellem får noget valid information, men jeg har i hvert fald lært at tage meldingerne med et gran salt.

Uanset hvad, lad os håbe du rammer plet denne gang :)
Nævner du ikke det eksempel hver gang Tyskeren kommer med konkrete informationer Hanga? ;)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 29. maj 2017, 17:10

Glenn Francisco skrev: Nævner du ikke det eksempel hver gang Tyskeren kommer med konkrete informationer Hanga? ;)
Selvfølgelig, det er den mest åbenlyse fejl, og der er aldrig rigtig kommet en forklaring, heller ikke i hans svar til Buzz

Man kunne også nævne Okotie, der i maj sidste angiveligt var MEGET tæt på AaB, indtil flere fik påpeget at det virkede usandsynligt, så var det pludselig ikke så sikkert, og få dage efter var den død. Eller da vi den 9 juni angiveligt ville præsentere en spiller indenfor 2-3 dage, men der kom ikke en signing før en måned senere... I disse tilfælde kan jeg bare ikke med sikkerhed sige, at der ikke var noget om snakken, og at det blot faldt til jorden i 11. time... Men det er klart, at det ikke gør skepsis mindre.

Igen, jeg siger ikke at der ikke kan være korrekt information imellem, og jeg er ikke ude på at hænge nogen ud eller latterliggøre som jeg tidligere er blevet beskyldt for... Jeg synes bare man skal passe på med at melde " sikker insider information" ud som store dele af debatsiden sluger råt, når det ret ofte viser sig ikke at holde stik.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 29. maj 2017, 17:19

Altså det er i hvertfald et gratis gæt at sige at AaB signer en spiller indenfor kort tid, da træningen starter op slut juni og vi skal have 3-6 nye spillere ind.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 29. maj 2017, 17:26

Martino skrev:Altså det er i hvertfald et gratis gæt at sige at AaB signer en spiller indenfor kort tid, da træningen starter op slut juni og vi skal have 3-6 nye spillere ind.
Helt enig, den er absolut sandsynlig. Gaarde har også selv givet udtryk for at han håbede og forventede at have noget på plads inden træningsopstart. Kunne passende være Okore, hvorved Tyskeren naturligvis har fået et plus i bogen :aabfan:
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 29. maj 2017, 17:56

Hanga skrev:
Martino skrev:Altså det er i hvertfald et gratis gæt at sige at AaB signer en spiller indenfor kort tid, da træningen starter op slut juni og vi skal have 3-6 nye spillere ind.
Helt enig, den er absolut sandsynlig. Gaarde har også selv givet udtryk for at han håbede og forventede at have noget på plads inden træningsopstart. Kunne passende være Okore, hvorved Tyskeren naturligvis har fået et plus i bogen :aabfan:
Absolut. Og det vil være en spændende signing - umiddelbart.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 29. maj 2017, 17:59

Hanga skrev:
Glenn Francisco skrev: Nævner du ikke det eksempel hver gang Tyskeren kommer med konkrete informationer Hanga? ;)
Selvfølgelig, det er den mest åbenlyse fejl, og der er aldrig rigtig kommet en forklaring, heller ikke i hans svar til Buzz

Man kunne også nævne Okotie, der i maj sidste angiveligt var MEGET tæt på AaB, indtil flere fik påpeget at det virkede usandsynligt, så var det pludselig ikke så sikkert, og få dage efter var den død. Eller da vi den 9 juni angiveligt ville præsentere en spiller indenfor 2-3 dage, men der kom ikke en signing før en måned senere... I disse tilfælde kan jeg bare ikke med sikkerhed sige, at der ikke var noget om snakken, og at det blot faldt til jorden i 11. time... Men det er klart, at det ikke gør skepsis mindre.

Igen, jeg siger ikke at der ikke kan være korrekt information imellem, og jeg er ikke ude på at hænge nogen ud eller latterliggøre som jeg tidligere er blevet beskyldt for... Jeg synes bare man skal passe på med at melde " sikker insider information" ud som store dele af debatsiden sluger råt, når det ret ofte viser sig ikke at holde stik.
Jeg forstår ikke hvorfor I ikke bare kan tage rygter for det de er, og så lad os andre om at udøve vores egen kildekritik.

Havde jeg tilgang til oplysninger/rygter om AaB er jeg ikke sikker på jeg gad dele dem med debatsiden, hvis jeg skulle stå på mål for den mængde kritik, når det viser sig at jeg har fået forkerte oplysninger. Jeg synes ikke der er noget der tyder på tyskeren er en troll, blot at hans kilder ikke allesammen er lige gode. det er vel en ærlig sag.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 29. maj 2017, 18:02

Martino skrev:Altså det er i hvertfald et gratis gæt at sige at AaB signer en spiller indenfor kort tid, da træningen starter op slut juni og vi skal have 3-6 nye spillere ind.
Jeg tror roligt folk kan begynde at blive skuffede, hvis de forventer at truppen er på plads før der er gået de der 4-6 kampe af sæsonen. det er muligt der er 1-2 klar til træningsopstart (om mere end en måned) og 1-2 klar i løbet af august, og så kommer de sidste par stykker nok omkring deadline.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 29. maj 2017, 18:07

Pastorius skrev:
Martino skrev:Altså det er i hvertfald et gratis gæt at sige at AaB signer en spiller indenfor kort tid, da træningen starter op slut juni og vi skal have 3-6 nye spillere ind.
Jeg tror roligt folk kan begynde at blive skuffede, hvis de forventer at truppen er på plads før der er gået de der 4-6 kampe af sæsonen. det er muligt der er 1-2 klar til træningsopstart (om mere end en måned) og 1-2 klar i løbet af august, og så kommer de sidste par stykker nok omkring deadline.
Det har du ganske giver ret i. Tror dog på det sker en hel del inden træningsstarten - men om det så mest er afgange må vi gisne om.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 29. maj 2017, 18:13

Jeg er egentlig ikke utålmodig med hensyn til spillere ind.
Jeg er mere utålmodig mht til spillere ud.
Det vil jo være et helt andet lønbudget vi kan få, hvis der kunne løses 2-3 spillere.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7885
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 29. maj 2017, 19:09

Gaarde6 skrev:Jeg er egentlig ikke utålmodig med hensyn til spillere ind.
Jeg er mere utålmodig mht til spillere ud.
Det vil jo være et helt andet lønbudget vi kan få, hvis der kunne løses 2-3 spillere.
Helt enig. Jeg er ikke i tvivl om at man finder en løsning med Sloth da han selv har indikeret at han gerne vil væk. Det er nærmere de andre fejlskud jeg tror vi får svært ved at komme af med.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 29. maj 2017, 19:24

Gaarde6 skrev:Jeg er egentlig ikke utålmodig med hensyn til spillere ind.
Jeg er mere utålmodig mht til spillere ud.
Det vil jo være et helt andet lønbudget vi kan få, hvis der kunne løses 2-3 spillere.
Sålænge vi ved hvem vi skal af med, er det vel ikke så afgørende om det når at ske eller ej. Det er netop den slags rum, vores egenkapital og likviditet skal kunne tillade os at operere i.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Provst i Brovst » 29. maj 2017, 19:36

Pastorius skrev:
Jeg forstår ikke hvorfor I ikke bare kan tage rygter for det de er, og så lad os andre om at udøve vores egen kildekritik.
Jeg forstår ikke den live and let live indstilling strækker sig til dem der udøver kritik af en person der påstår han bliver delagtiggjort i AaBs transfer spekulationer og bagefter spreder dem på debatside.dk. De personer der angiveligt er vidende om hvad der foregår i AaB angående transfers må jo vide hvem der er der spreder disse informationer her på siden og dermed acceptere det.

Hvorfor informerer de så ikke bare fanskaren ordentligt og redeligt gennem aabsport.dk eller interviews med en journalist - hvorfor vælger de en anonym profil som budbringer på debatside.dk fremfor alle andre muligheder?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 29. maj 2017, 20:14

Pastorius skrev:
Martino skrev:Altså det er i hvertfald et gratis gæt at sige at AaB signer en spiller indenfor kort tid, da træningen starter op slut juni og vi skal have 3-6 nye spillere ind.
Jeg tror roligt folk kan begynde at blive skuffede, hvis de forventer at truppen er på plads før der er gået de der 4-6 kampe af sæsonen. det er muligt der er 1-2 klar til træningsopstart (om mere end en måned) og 1-2 klar i løbet af august, og så kommer de sidste par stykker nok omkring deadline.
Ja, det vil være klassisk AaB, men det kan være livsfarligt med den nye turneringsstruktur. Det er de forhåbentligt kloge nok til at indse.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 29. maj 2017, 23:44

Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev:
Jeg forstår ikke hvorfor I ikke bare kan tage rygter for det de er, og så lad os andre om at udøve vores egen kildekritik.
Jeg forstår ikke den live and let live indstilling strækker sig til dem der udøver kritik af en person der påstår han bliver delagtiggjort i AaBs transfer spekulationer og bagefter spreder dem på debatside.dk. De personer der angiveligt er vidende om hvad der foregår i AaB angående transfers må jo vide hvem der er der spreder disse informationer her på siden og dermed acceptere det.

Hvorfor informerer de så ikke bare fanskaren ordentligt og redeligt gennem aabsport.dk eller interviews med en journalist - hvorfor vælger de en anonym profil som budbringer på debatside.dk fremfor alle andre muligheder?
Jeg har ingen grund til at antage at der ligger en så bevidst strategi bag ved tyskerens profil. Jeg har ikke analyseret dybt på den, men mener at kunne huske en tid, hvor han også bare var en almindelig aktiv bruger på debatsiden, uden de store transferrygter.

Jeg tror mest det drejer sig om at Aalborg ikke er verdens største sted, og at nogle folk i og omkring AaB gerne vil gøre sig en smule vigtigere end de er. Derfor ryger der måske nogle gange et løst rygte afsted, måske som en spekulation eller lignende. Jeg har heller ingen formodning om at AaBs organisation er så hamrende utæt som det nogle gange kunne tyde på. Måske er der nogen i periferien derude, der prøver at nå konklusioner på tynde grundlag. Hvis AaB endelig ville lade rygter sive om dette eller hint, er jeg ret overbevist om at de ville gøre det mere professionelt end at lade det sive bevidst til debatsiden.

Jeg undrer mig bare her over at der er nogen, der nogensinde tager oplysninger fra anonyme debatører det mindste alvorligt, og bliver skuffende - enddog sure - når de viser sig ikke at holde.

Jeg tager intet af det særligt alvorligt (og tror ikke det mindste på nogen af dem), men tager det som velkommen underholdning indtil der rent faktisk kommer nagelfaste udmeldinger fra AaB omkring transfers.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 29. maj 2017, 23:53

Pastorius skrev:
Jeg undrer mig bare her over at der er nogen, der nogensinde tager oplysninger fra anonyme debatører det mindste alvorligt, og bliver skuffende - enddog sure - når de viser sig ikke at holde.

Jeg tager intet af det særligt alvorligt (og tror ikke det mindste på nogen af dem), men tager det som velkommen underholdning indtil der rent faktisk kommer nagelfaste udmeldinger fra AaB omkring transfers.
Du har helt ret med karakteristikken af Aalborg, og det er en stor del af forklaringen. Men nu skal man jo også huske på, at AaB ikke er i stand til at styre hvad privatpersoner ytrer til venner og bekendte, ofte kommer informationen den vej af. Og synd for dig at du ikke tror på noget af det - det har aldrig været specielt svært at finde frem til den slags. Tidl. havde man også bestyrelsesmedlemmer der var ekstremt åbenmundede, dem er man heldigvis sluppet af med nu.

Når det så er sagt, så er der også informationer som ikke altid tåler dagens lys før på et senere tidspunkt. Ingen ønsker forhåbentlig at løbe risikoen for at bremse en transfer eller skabe intern splid i klubben ved at videreformidle noget.
Den massive uro omkring Kent Nielsen op mod hans første lange opstart med AaB, eller spillernes vrede over håbløse faciliteter der blev eskaleret et par gange eller to, er eksempler på ting, som først blev bragt til torvs herinde lang tid efter det havde fundet sted.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 30. maj 2017, 00:29

Gamen skrev:
Pastorius skrev:
Jeg undrer mig bare her over at der er nogen, der nogensinde tager oplysninger fra anonyme debatører det mindste alvorligt, og bliver skuffende - enddog sure - når de viser sig ikke at holde.

Jeg tager intet af det særligt alvorligt (og tror ikke det mindste på nogen af dem), men tager det som velkommen underholdning indtil der rent faktisk kommer nagelfaste udmeldinger fra AaB omkring transfers.
Du har helt ret med karakteristikken af Aalborg, og det er en stor del af forklaringen. Men nu skal man jo også huske på, at AaB ikke er i stand til at styre hvad privatpersoner ytrer til venner og bekendte, ofte kommer informationen den vej af. Og synd for dig at du ikke tror på noget af det - det har aldrig været specielt svært at finde frem til den slags. Tidl. havde man også bestyrelsesmedlemmer der var ekstremt åbenmundede, dem er man heldigvis sluppet af med nu.

Når det så er sagt, så er der også informationer som ikke altid tåler dagens lys før på et senere tidspunkt. Ingen ønsker forhåbentlig at løbe risikoen for at bremse en transfer eller skabe intern splid i klubben ved at videreformidle noget.
Den massive uro omkring Kent Nielsen op mod hans første lange opstart med AaB, eller spillernes vrede over håbløse faciliteter der blev eskaleret et par gange eller to, er eksempler på ting, som først blev bragt til torvs herinde lang tid efter det havde fundet sted.
Jeg lytter skam, og måske rangerer jeg også de forskellige rygter ubevidst. Jeg er bare indrettet sådan, at jeg ikke bruger ret meget energi på ting før de sker. muligheder er spændende, men der er ingen grund til at blive skuffet over hvis tingene ikke viser sig at blive til noget.

...og Aalborg er altså ikke større end jeg i mine unge dage, fik lov at spille en af AaB's nuværende bestyrelsesmedlemmers 10cc-plade over på kassettebånd, og har også haft fælles venner med et par af de tidligere, og kendt flere AaB-spillere gennem tiderne ret godt, og endda spillet lidt bold med et par af dem. Det har aldrig kastet alverden af oplysninger fra sig, men jeg har nu heller ikke fisket.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Søren Kusk er Gud!!!
2. div
2. div
Indlæg: 153
Tilmeldt: 15. jul 2005, 10:12
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
Geografisk sted: Dubai

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Søren Kusk er Gud!!! » 30. maj 2017, 07:04

Pallson fra Esbjerg. Var det noget. Fighter som fanden og kan dække alle defensive pladser


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dedikeret til Søren Kusk, manden der reddede AaB i efteråret 2003. Glemt af mange, men trådte til da Pylle gav op og inden Hamren trådte til, 1 sep 2003 - 1 december 2003.

!!!!! IN LYNGE WE TRUST !!!!!

Låst