Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 915
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af swfc » 25. jun 2017, 14:20

Gamen skrev:
Alpa Chino skrev:Jeg fatter ikke hvorfor Sanneh stadig er i Horsens.

Hvis vi ikke kan få Okore, synes jeg Sanneh er næst bedst.

Der er også stille omkring de 2 Viborgspillere.
Fordi han sikkert koster mindst 4-5 mio. kr. i transfer.
Årets spiller i AC Horsens, og da de ikke rykkede ned, så kan de tillade sig at være kræsne mht. pris. De vil gerne afhænde ham denne sommer og har købt hans afløser, men mon ikke en pris lander deromkring. Og hvis det er for dyrt for Jesper Hansen, så er det helt sikkert også for dyrt for den kære gambianer.
Uden det skal udvikle sig til økonomidiskussion igen, så får vi INTET billigt i dette transfervindue. De ved vi har penge.
AaB i hjertet

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 25. jun 2017, 14:23

swfc skrev:
Uden det skal udvikle sig til økonomidiskussion igen, så får vi INTET billigt i dette transfervindue. De ved vi har penge.
Præcis. Også derfor jeg tidligere var inde på, at 4 mio + bonusser ikke er dyrt for en nøglespiller. Det kommer vi med garanti til at lægge for minimum et af vores indkøb denne sommer. Alle andre har jo noteret sig at vi har en velpolstret egenkapital og scorede mange penge for Bassogog - det kommer til at blive vores ulempe når desperationen stiger. Vi får ikke bare 3 kvalitetsspillere på fri transfer.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 296
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Alpa Chino » 25. jun 2017, 14:26

Gamen skrev:
Alpa Chino skrev:Jeg fatter ikke hvorfor Sanneh stadig er i Horsens.

Hvis vi ikke kan få Okore, synes jeg Sanneh er næst bedst.

Der er også stille omkring de 2 Viborgspillere.
Fordi han sikkert koster mindst 4-5 mio. kr. i transfer.
Årets spiller i AC Horsens, og da de ikke rykkede ned, så kan de tillade sig at være kræsne mht. pris. De vil gerne afhænde ham denne sommer og har købt hans afløser, men mon ikke en pris lander deromkring. Og hvis det er for dyrt for Jesper Hansen, så er det helt sikkert også for dyrt for den kære gambianer.
Hvis han koster 4-5 mio. kr. så skal vi slå til. Selv i 1. division blev der snakket 6-10 mio. for ham.
Og vi må simpelthen bare betale det som det koster - især på de defensive pladser.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 25. jun 2017, 14:31

Alpa Chino skrev: Hvis han koster 4-5 mio. kr. så skal vi slå til. Selv i 1. division blev der snakket 6-10 mio. for ham.
Og vi må simpelthen bare betale det som det koster - især på de defensive pladser.
Jeg savner stadig en mere spillende forsvarsspiller, og ikke "blot" en duelspiller, der er stærk på låget.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 296
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Alpa Chino » 25. jun 2017, 14:46

Gamen skrev:
Alpa Chino skrev: Hvis han koster 4-5 mio. kr. så skal vi slå til. Selv i 1. division blev der snakket 6-10 mio. for ham.
Og vi må simpelthen bare betale det som det koster - især på de defensive pladser.
Jeg savner stadig en mere spillende forsvarsspiller, og ikke "blot" en duelspiller, der er stærk på låget.
Det har du ret i, men vores opspil går på enten at spille den til Würtz som falder ned, eller ud til vores to back´er. Og det har både KEP, Thelander, Kasper Pedersen klaret OK, så vi kræver ikke en ny Pique.
Men at vi kommer under pres hver gang modstanderen har et langt indkast, er et endnu større problem synes jeg. Vi har brug for højde og styrke.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5279
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 25. jun 2017, 14:52

Gamen skrev:
Alpa Chino skrev: Hvis han koster 4-5 mio. kr. så skal vi slå til. Selv i 1. division blev der snakket 6-10 mio. for ham.
Og vi må simpelthen bare betale det som det koster - især på de defensive pladser.
Jeg savner stadig en mere spillende forsvarsspiller, og ikke "blot" en duelspiller, der er stærk på låget.
Enig i vi også kunne bruge en stærk boldspiller, men det er ikke just fordi dem vi har er prangende duelspillere og Sanneh ville stadig være en upgrade ifht. både Holger, KP og Blåbjerg. Vi bør have to stoppere der komplementerer hinanden og holder et tilpas højt niveau. De to projekter Pedersen og Blåbjerg har ikke just været en succes og ved knap hvor vi skal starte med Holger. Med Esjbergs tradition for dårligere stoppere og Ted Van Leuweens relation til Holger og dårlige dømmekraft burde man vel prøve at forære ham til Esbjerg udover alle de svenske klubber.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7914
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 25. jun 2017, 16:04

Gamen skrev:
swfc skrev:
Uden det skal udvikle sig til økonomidiskussion igen, så får vi INTET billigt i dette transfervindue. De ved vi har penge.
Præcis. Også derfor jeg tidligere var inde på, at 4 mio + bonusser ikke er dyrt for en nøglespiller. Det kommer vi med garanti til at lægge for minimum et af vores indkøb denne sommer. Alle andre har jo noteret sig at vi har en velpolstret egenkapital og scorede mange penge for Bassogog - det kommer til at blive vores ulempe når desperationen stiger. Vi får ikke bare 3 kvalitetsspillere på fri transfer.
Jeg tror efterhånden hele debatsiden er med på at du syntes vi skulle have gået efter Jesper Hansen. Manden er skiftet til FCM, lad os komme videre.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

RaeveFar
Drenge
Drenge
Indlæg: 32
Tilmeldt: 30. maj 2017, 19:37

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af RaeveFar » 25. jun 2017, 16:11

Forza skrev:
Gamen skrev:
swfc skrev:
Uden det skal udvikle sig til økonomidiskussion igen, så får vi INTET billigt i dette transfervindue. De ved vi har penge.
Præcis. Også derfor jeg tidligere var inde på, at 4 mio + bonusser ikke er dyrt for en nøglespiller. Det kommer vi med garanti til at lægge for minimum et af vores indkøb denne sommer. Alle andre har jo noteret sig at vi har en velpolstret egenkapital og scorede mange penge for Bassogog - det kommer til at blive vores ulempe når desperationen stiger. Vi får ikke bare 3 kvalitetsspillere på fri transfer.
Jeg tror efterhånden hele debatsiden er med på at du syntes vi skulle have gået efter Jesper Hansen. Manden er skiftet til FCM, lad os komme videre.
Nu handler Gamens seneste indlæg, så vidt jeg kan afkode, ikke særligt om Jesper Hansen, men at denne Jesper Hansen blot bruges som et eksempel i en debat om AaB's transfertaktiske tilgang, hvor der begynder at danne sig nogle velkendte konturer af, at pengene er syet godt og grundigt ind i madrassen. På trods af, at madrassen er særdeles velpolstret.

Som de siger i det der fodbold: Gå efter bolden, ikke manden!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 25. jun 2017, 16:15

Forza skrev:
Jeg tror efterhånden hele debatsiden er med på at du syntes vi skulle have gået efter Jesper Hansen. Manden er skiftet til FCM, lad os komme videre.
Jeg argumenterer sådan set bare for, at vi ikke kan komme udenom at betale penge for gode spillere, men hvis folk ikke vil lægge 4-5 mio. kr. for en nøglespiller, så tror jeg de er nødt til at revurdere deres opfattelse af hvem vi kan hente.

AaB har pengene, og gevaldigt luft i lønbudgettet efter løntunge spillere som Ene og Helenius er væk. Man skal lige huske på hvor mange penge det koster AaB ikke at have en konkurrencedygtig trup ifht. at kunne indfri vores målsætning - alene i den nyligt overståede sæson har det vel kostet os en 5-6 mio. i placeringspenge og sejrsbonusser fra TV-aftalen, bedømt ud fra de her tal: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -klubberne.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af DobbeltA » 25. jun 2017, 16:29

Gamen skrev:
Forza skrev:
Jeg tror efterhånden hele debatsiden er med på at du syntes vi skulle have gået efter Jesper Hansen. Manden er skiftet til FCM, lad os komme videre.
Jeg argumenterer sådan set bare for, at vi ikke kan komme udenom at betale penge for gode spillere, men hvis folk ikke vil lægge 4-5 mio. kr. for en nøglespiller, så tror jeg de er nødt til at revurdere deres opfattelse af hvem vi kan hente.

AaB har pengene, og gevaldigt luft i lønbudgettet efter løntunge spillere som Ene og Helenius er væk. Man skal lige huske på hvor mange penge det koster AaB ikke at have en konkurrencedygtig trup ifht. at kunne indfri vores målsætning - alene i den nyligt overståede sæson har det vel kostet os en 5-6 mio. i placeringspenge og sejrsbonusser fra TV-aftalen, bedømt ud fra de her tal: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -klubberne.
Vi er vel også først sluppet af med Søndergaards løn nu.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af san » 25. jun 2017, 16:52

"transferønsker" en tråd om hvilke transfer vi ikke fik men som vi burde ha købt ??
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6105
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 25. jun 2017, 17:35

Er sikker på vi nok skal få tilgang af nogle stærke spillere, men jeg bekymrer mig fordi de kommer så sent, og misser optakten.
Det lugter af at AaB ikke vil betale det som spillerne koster. Fx. Reese, Pallesen.

SkumF
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. okt 2006, 19:00

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af SkumF » 25. jun 2017, 17:38

9800 skrev:
SkumF skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Hanga skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gamen skrev:
Ekstremt ærgerligt. Garant for et kontinuerligt højt niveau på målmandsposten.
Enig. Men 5 mio. for en målmand? Det er godt nok mange penge.
De får jo nok også lidt for Dahlin.

Jeg synes de har lavet et fint køb, Jesper Hansen er afgjort en af superligaens bedste målmænd der samtidig besidder stor erfaring. Men snupper AaB Mikkel Andersen på en fri, vil jeg sige det er en bedre løsning.
Jeg er helt enig i at det er et mere end godt bytte de laver, selv hvis det koster dem lidt mere end de har fået for Dahlin. Jeg mente bare at selv om jeg egentlig havde Hansen som min favorit til AaB buret, så er 5 mio. mange penge, og for mange for os.

Mikkel Andersen håber jeg stadig finder et andet sted end AaB, jeg mener det må være muligt at gøre det lidt bedre.
Det er vel kun halvdelen af det man forventer at smide efter aktionærene i udbytte... Så flere penge er det trods alt heller ikke for os. Man har så bare valgt at nedprioritere truppen i AaB.
Fat det nu: DER BLIVER IKKE UDBETALT UDBYTTE
Burde slet ikke svare dig - når det her er niveauet du vil ned på.
Men kan ikke se hvorfor vi skal tro på det ikke kan ske? som der også er nævnt bliver direktøren jo ved med at nævne det. Ville da være yderts mærkeligt at gøre noget som helst for at please en enkelt storaktionær. Det giver jo ingen som helst mening. Det her kommer da helt sikkert ikke kun derfra.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7914
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 25. jun 2017, 17:50

FIDEL skrev:Er sikker på vi nok skal få tilgang af nogle stærke spillere, men jeg bekymrer mig fordi de kommer så sent, og misser optakten.
Det lugter af at AaB ikke vil betale det som spillerne koster. Fx. Reese, Pallesen.
Jeg deler din frygt. Vi ser flere og flere spillere som vi med rette kunne gå efter der allerede har skiftet klub. Jo længere vi venter, jo længere nede på listen ender vi med de spillere vi kan hente. Samtidig risikerer vi at dem vi satser på falder fra i sidste ende.

Det er et farligt gamble at have gang i når man akut mangler flere spillere som vi gør.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

RaeveFar
Drenge
Drenge
Indlæg: 32
Tilmeldt: 30. maj 2017, 19:37

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af RaeveFar » 25. jun 2017, 17:53

FIDEL skrev:Er sikker på vi nok skal få tilgang af nogle stærke spillere, men jeg bekymrer mig fordi de kommer så sent, og misser optakten.
Det lugter af at AaB ikke vil betale det som spillerne koster. Fx. Reese, Pallesen.
Jeg synes, det ville være bekymrende, hvis "stærke spillere" også på ledelsesgangen på Hornevej er spillere som Reese og Pallesen. Jeg bliver nødt til at håbe på, at de sigter højere med Basso-millionerne i ærmet. Ellers er det blot en stadfæstelse af middelmådigheden - og fremtidig konkurrence med og spejlen i ligegyldigheder som Randers, Horsens og Sønderjyske.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 25. jun 2017, 18:16

Forza skrev:
FIDEL skrev:Er sikker på vi nok skal få tilgang af nogle stærke spillere, men jeg bekymrer mig fordi de kommer så sent, og misser optakten.
Det lugter af at AaB ikke vil betale det som spillerne koster. Fx. Reese, Pallesen.
Jeg deler din frygt. Vi ser flere og flere spillere som vi med rette kunne gå efter der allerede har skiftet klub. Jo længere vi venter, jo længere nede på listen ender vi med de spillere vi kan hente. Samtidig risikerer vi at dem vi satser på falder fra i sidste ende.

Det er et farligt gamble at have gang i når man akut mangler flere spillere som vi gør.
Jeg er sådan set ikke uenig.
Det kan dog godt vendes om. Bla med Okore, som leder efter en klub i udlandet. Mislykkedes det er AaB jo en mulighed for ham så længe vi ikke skriver med andre til hans plads.
Jeg er dog enig i at det kan være farligt at gamble.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AalBoyeBK » 25. jun 2017, 18:21

RaeveFar skrev:
FIDEL skrev:Er sikker på vi nok skal få tilgang af nogle stærke spillere, men jeg bekymrer mig fordi de kommer så sent, og misser optakten.
Det lugter af at AaB ikke vil betale det som spillerne koster. Fx. Reese, Pallesen.
Jeg synes, det ville være bekymrende, hvis "stærke spillere" også på ledelsesgangen på Hornevej er spillere som Reese og Pallesen. Jeg bliver nødt til at håbe på, at de sigter højere med Basso-millionerne i ærmet. Ellers er det blot en stadfæstelse af middelmådigheden - og fremtidig konkurrence med og spejlen i ligegyldigheder som Randers, Horsens og Sønderjyske.
De er begge to i top 5 på deres position i SL, efter min mening. Synes bestemt ikke det er uambitiøst. Det er selvfølgelig ikke så hypede spillere, men de holdte altså begge to et højt niveau i sidste sæson.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5279
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 25. jun 2017, 18:34

AalBoyeBK skrev:
RaeveFar skrev:
FIDEL skrev:Er sikker på vi nok skal få tilgang af nogle stærke spillere, men jeg bekymrer mig fordi de kommer så sent, og misser optakten.
Det lugter af at AaB ikke vil betale det som spillerne koster. Fx. Reese, Pallesen.
Jeg synes, det ville være bekymrende, hvis "stærke spillere" også på ledelsesgangen på Hornevej er spillere som Reese og Pallesen. Jeg bliver nødt til at håbe på, at de sigter højere med Basso-millionerne i ærmet. Ellers er det blot en stadfæstelse af middelmådigheden - og fremtidig konkurrence med og spejlen i ligegyldigheder som Randers, Horsens og Sønderjyske.
De er begge to i top 5 på deres position i SL, efter min mening. Synes bestemt ikke det er uambitiøst. Det er selvfølgelig ikke så hypede spillere, men de holdte altså begge to et højt niveau i sidste sæson.
Præcis og det er altså om de er så middelmådige spillere ej stadig væsentlig bedre end dem vi har. Selv middelmådige spillere vil forstærke os på mange pladser og vi får ikke hylde A på alle pladser. På nogle pladser er vi dog nødt til at have en solid spiller fra hylde B. Det kunne f.eks. gælde den ene stopper som skal spille ved siden af Okore eller hvem vi nu snupper fra hylde A. Holgersson er vel helt ned på hylde D og projekterne Kasper P og Blåbjerg har nu haft tre år til at slå igennem uden at gøre det så de skal ikke være mere end breddespillere når de ikke er bedre.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af frederikshavneren » 25. jun 2017, 18:46

FIDEL skrev:Er sikker på vi nok skal få tilgang af nogle stærke spillere, men jeg bekymrer mig fordi de kommer så sent, og misser optakten.
Det lugter af at AaB ikke vil betale det som spillerne koster. Fx. Reese, Pallesen.
Det gælder om at have is i maven, det er ikke uden risiko at vente men det betyder forhåbentlig at vi lidt senere i transfervinduet kan hente spillere fra en højere hylde.

RaeveFar
Drenge
Drenge
Indlæg: 32
Tilmeldt: 30. maj 2017, 19:37

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af RaeveFar » 25. jun 2017, 18:48

Så kan man jo diskutere, hvad målsætningen skal være. Vil man erstatte sub-middelmådige spillere med middelmådige, så bliver fremtiden en anden; så skal vi droppe alle idéer om kommende mesterskaber og pokaltitler, men konkurrere med middelmådige klubber om en plads i Europa.
Det er jo helt legitimt, man skal bare gør sig klart, hvad det er facit så bliver. Og jeg håber virkelig, at AaB har så megen stolthed (man har pengene) til at sige, at man altså gerne vil være en fast del af top 4.

Låst