Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 3. jul 2017, 10:55

doukas skrev:
Kristian skrev:
doukas skrev:
Buzz Killington skrev:
FIDEL skrev:
doukas skrev:
Johnny Thomsen
Mads "Mini" Pedersen
Rasmus Nissen
Johnny Thomsen..seriøst?
Mini spiller da vb.
Der er vist også to fra samme hold på den liste, hvilket undergraver pointen en smule.
Ja, er heller ikke ligefrem imponeret af Rømer, men her er en opdateret liste

Larsson
Ankersen
Nissen
Mæhle
Thomsen
Bartolec
Gammelby
(Brandrup)
Godt man ikke altid er enig, for det er vi dælme ikke her :-)
Men er du så enig med Gaarde i at "i sidste sæson fremstod Kristoffer Pallesen som en af Alka Superligaens bedste på sin position,?"
Det er jeg i alt fald. Én af de bedste. Og formentlig den bedste, vi kunne eller ville købe. Folk fra FCK kommer vi jo ikke i nærheden af, hvis ikke de er på vej ud, og en gut som Johnny Thomsen skulle vi vel have købt for år tilbage, hvis det skulle give mening. Mon ikke Randers i øvrigt ville kræve noget Gravgaard-agtigt for ham, i øvrigt?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Indlæg: 375
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:54
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af 556 » 3. jul 2017, 10:56

Gamen skrev:
556 skrev: Jeg tror nu at Lesniak et tiltænkt 8'er positionen. Kan man blive skiftet ind for Dembele for Spurs kan man nok også udvikle sig til en fin 8'er i Superligaen.
8'er positionen? Hvad får dig til at tro det? Vi kan jo også bare fortsætte omskolingscirkusset, og så flytte MC op på 8'er positionen...
Det er vel ikke en omskoling at gå fra en 6'er til en 8'er for en 21 årig spiller som lige har forladt ungdomsakademiet. Der er jo nogle spillere som kan dække flere pladser og Tottenham spiller jo ikke med en decideret DM i deres 3-4-2-1.

Vi får se om lidt..
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 3. jul 2017, 10:57

doukas skrev:
Funky skrev:
doukas skrev:Synes det er helt vildt, at folk køber Gaardes vrøvl om, at Pallesen skulle have været en af de bedste højrebacks i sidste sæson.
Ja det gør du tydeligvis, når man ser på, hvem du ranker højere. Der mangler vel ikke mange højre backs fra de øvrige ligaklubber på din liste.
Nej, netop - Pallesen var utrolig leverpostej sidste sæson.
Det er vi så helt uenige om.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kenneth K » 3. jul 2017, 10:58

Buzz Killington skrev:Vanvittig assist fra Lesniak!

https://streamable.com/qbr9q
:D

Bliver den nye Laudrup.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 3. jul 2017, 11:00

doukas skrev:Jeg går ud fra, at folk er ramt efter devisen, hvis man ikke kan få den man elsker, må man elske den man kan få.
Nogle har altså ønsket sig Pallesen til AaB længe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AabIsTheBeast
Miniput
Miniput
Indlæg: 6
Tilmeldt: 3. jul 2017, 10:44
Favoritspiller: Würtz

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AabIsTheBeast » 3. jul 2017, 11:01

Han er offentliggjort på den engelske Wikipedia, men ved godt det ikke kan bruges til noget ;) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Filip_Lesniak

Sendt fra min SM-G955F med Tapatalk

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 491
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AK48hamas » 3. jul 2017, 11:06

Jeg synes Lesniak er en spændende signing. Glæder mig til at se ham.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4455
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af doukas » 3. jul 2017, 11:08

Funky skrev:
doukas skrev:Jeg går ud fra, at folk er ramt efter devisen, hvis man ikke kan få den man elsker, må man elske den man kan få.
Nogle har altså ønsket sig Pallesen til AaB længe.
Og fred være med det - nogle mennesker drømmer også engang at kunne køre Dacia ;)
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 3. jul 2017, 11:12

doukas skrev:Jeg går ud fra, at folk er ramt efter devisen, hvis man ikke kan få den man elsker, må man elske den man kan få.
Nu behøver alle ikke nødvendigvis at have ligeså meget imod ham som du har.

Jeg synes Pallesen har meget af det vi skal bruge. Solid Superliga erfaring, en fornuftig alder, hurtige fødder og god begge veje.

Jeg synes han er blandt de bedre backs i ligaen og han passer til måden vi vil spille fodbold på.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Ala » 3. jul 2017, 11:13

Lucas Kuskenius skrev:
doukas skrev:
De Fem skrev:
doukas skrev:- Særligt i sidste sæson fremstod Kristoffer Pallesen som en af Alka Superligaens bedste på sin position, og vi er meget tilfredse med at have opnået en aftale med ham og Viborg F.F. om et skifte.

Javel ja... Og Holgersson er en spillende midterforsvarer..... Kan pege på mindst 7-8 højrebacks, som var bedre end Pallesen i sidste sæson.
Larsson
Ankersen
Rømer
Mæhle offensivt, men ikke defensivt

Hvem mangler jeg?
Johnny Thomsen
Mads "Mini" Pedersen
Rasmus Nissen
Mads Pedersen er venstreback.
Det er da også helt tydeligt, at manden bare har opremset otte der spiller højre back.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 3. jul 2017, 11:14

doukas skrev:
Funky skrev:
doukas skrev:Jeg går ud fra, at folk er ramt efter devisen, hvis man ikke kan få den man elsker, må man elske den man kan få.
Nogle har altså ønsket sig Pallesen til AaB længe.
Og fred være med det - nogle mennesker drømmer også engang at kunne køre Dacia ;)
Nu er en Dacia ikke så ringe endda, og hvis den egentlig klarer opgaverne fint, så er der jo ingen grund til at køre sig selv ud over kanten af Limfjordsbroen i ærgrelse over, at det ikke er en Ferrari, eller drevet af mindreværdskomplekser over forestillinger om, at alle andre kører Ferrari. :cheers:
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AabIsTheBeast
Miniput
Miniput
Indlæg: 6
Tilmeldt: 3. jul 2017, 10:44
Favoritspiller: Würtz

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AabIsTheBeast » 3. jul 2017, 11:16

Har en eller anden drøm om at vi forstærker vores centrale forsvar inden længe, med en kriger, som ikke laver Holgersson fejl

Sendt fra min SM-G955F med Tapatalk

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af andreasaab89 » 3. jul 2017, 11:17

Jeg tror meget MW overvejer en 3-5-2 næste sæson. Den mest logiske årsag er at vi har ikke nogen særligt gode kantspillere i Truppen

Theluffsen er på vej (men har reelt spillet bedst i front ved siden af en angriber)
Flores ser jeg også bedst som 10'er eller offensiv 8'er (med 2 6'er bag sig)
Meilinger (er heller ikke kanttypen)
Børsting (heller ikke en som dribler og sætter folk af)

Derfor tror jeg sagtens vi kan sætte en Ahlman og Pallesen som Wingback i en 3-5-2

Jeg tænker noget ala:

Larsen
Ny - Holger - Lesniak
Pallesen - Würtz - MC - Ahlman
Risgaard/Flores
Pohl/Flores/Ny/Theluffsen

Det der taler mindst mod en 3-5-2 er at man skal bruge 3 centerforsvarere og at vi pt. har 0 centerforsvarer med SL niveau. Omvendt kan man måske sige at når man ikke har 2 gode centerforsvar kan det måske virke at spille med 3 dernede så de kan kompensere for hinanden :oops:
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4455
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af doukas » 3. jul 2017, 11:17

Funky skrev:
doukas skrev:
Funky skrev:
doukas skrev:Jeg går ud fra, at folk er ramt efter devisen, hvis man ikke kan få den man elsker, må man elske den man kan få.
Nogle har altså ønsket sig Pallesen til AaB længe.
Og fred være med det - nogle mennesker drømmer også engang at kunne køre Dacia ;)
Nu er en Dacia ikke så ringe endda, og hvis den egentlig klarer opgaverne fint, så er der jo ingen grund til at køre sig selv ud over kanten af Limfjordsbroen i ærgrelse over, at det ikke er en Ferrari, eller drevet af mindreværdskomplekser over forestillinger om, at alle andre kører Ferrari. :cheers:
Enig, men skal bare ikke prøve at bilde sig selv eller sine venner ind, at det er en Lamborghini eller Köenigsegg :cool: :cool:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14877
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 3. jul 2017, 11:19

Mon han er tiltænkt en rolle som breddespiller, eller skal han gå for at være en af de her klare forstærkninger, der kan præstere fra dag 1? Hans CV ligner ikke ét der passer på sidstnævnte. 21 år med meget få u-landskampe. Dog taler debuten for Spurs for at han trods alt må kunne nogle ting.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af 9800 » 3. jul 2017, 11:20

andreasaab89 skrev:Jeg tror meget MW overvejer en 3-5-2 næste sæson. Den mest logiske årsag er at vi har ikke nogen særligt gode kantspillere i Truppen

Theluffsen er på vej (men har reelt spillet bedst i front ved siden af en angriber)
Flores ser jeg også bedst som 10'er eller offensiv 8'er (med 2 6'er bag sig)
Meilinger (er heller ikke kanttypen)
Børsting (heller ikke en som dribler og sætter folk af)

Derfor tror jeg sagtens vi kan sætte en Ahlman og Pallesen som Wingback i en 3-5-2

Jeg tænker noget ala:

Larsen
Ny - Holger - Lesniak
Pallesen - Würtz - MC - Ahlman
Risgaard/Flores
Pohl/Flores/Ny/Theluffsen

Det der taler mindst mod en 3-5-2 er at man skal bruge 3 centerforsvarere og at vi pt. har 0 centerforsvarer med SL niveau. Omvendt kan man måske sige at når man ikke har 2 gode centerforsvar kan det måske virke at spille med 3 dernede så de kan kompensere for hinanden :oops:
Og hvis det heller ikke virker kan vi prøve en helt ny opstilling hvor vi spiller med 4 midterforsvarere

Gablin
1. div
1. div
Indlæg: 367
Tilmeldt: 18. aug 2005, 23:14

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gablin » 3. jul 2017, 11:22

doukas skrev:
Funky skrev:
doukas skrev:Jeg går ud fra, at folk er ramt efter devisen, hvis man ikke kan få den man elsker, må man elske den man kan få.
Nogle har altså ønsket sig Pallesen til AaB længe.
Og fred være med det - nogle mennesker drømmer også engang at kunne køre Dacia ;)
Jeg synes nu også at Pallesen virker som et meget fornuftigt køb - og langt mere spændende end en Dacia :D

De gange jeg har set Viborg de seneste par sæsoner, har jeg flere gange tænkt at han ville være god at få til AaB. Jeg vil da hellere have beholdt Mæhle, men nu når det ikke kunne være sådan, er det en helt fin erstatning. Dejligt med noget afklaring på den plads.

Så må der for guds skyld gerne snart komme en ny mand til midterforsvaret og en der kan trylle lidt på midtbanen.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 3. jul 2017, 11:22

Hanga skrev:Mon han er tiltænkt en rolle som breddespiller, eller skal han gå for at være en af de her klare forstærkninger, der kan præstere fra dag 1? Hans CV ligner ikke ét der passer på sidstnævnte. 21 år med meget få u-landskampe. Dog taler debuten for Spurs for at han trods alt må kunne nogle ting.
Han er klokkeklart en breddespiller med stort potentiale som jeg ser det. At han så let kan blive fast mand med AaB's tynde trup er så en anden sag.....
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 3. jul 2017, 11:23

doukas skrev:
Funky skrev:
doukas skrev:
Funky skrev:
doukas skrev:Jeg går ud fra, at folk er ramt efter devisen, hvis man ikke kan få den man elsker, må man elske den man kan få.
Nogle har altså ønsket sig Pallesen til AaB længe.
Og fred være med det - nogle mennesker drømmer også engang at kunne køre Dacia ;)
Nu er en Dacia ikke så ringe endda, og hvis den egentlig klarer opgaverne fint, så er der jo ingen grund til at køre sig selv ud over kanten af Limfjordsbroen i ærgrelse over, at det ikke er en Ferrari, eller drevet af mindreværdskomplekser over forestillinger om, at alle andre kører Ferrari. :cheers:
Enig, men skal bare ikke prøve at bilde sig selv eller sine venner ind, at det er en Lamborghini eller Köenigsegg :cool: :cool:
Eller at de holder liiiige derovre på græsset på den anden side af vejen, og at man sagtens kunne købe sådan en slæde hvis bare... ;)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 3. jul 2017, 11:24

Gablin skrev:
doukas skrev:
Funky skrev:
doukas skrev:Jeg går ud fra, at folk er ramt efter devisen, hvis man ikke kan få den man elsker, må man elske den man kan få.
Nogle har altså ønsket sig Pallesen til AaB længe.
Og fred være med det - nogle mennesker drømmer også engang at kunne køre Dacia ;)
Jeg synes nu også at Pallesen virker som et meget fornuftigt køb - og langt mere spændende end en Dacia :D

De gange jeg har set Viborg de seneste par sæsoner, har jeg flere gange tænkt at han ville være god at få til AaB. Jeg vil da hellere have beholdt Mæhle, men nu når det ikke kunne være sådan, er det en helt fin erstatning. Dejligt med noget afklaring på den plads.

Så må der for guds skyld gerne snart komme en ny mand til midterforsvaret og en der kan trylle lidt på midtbanen.
Han er vel i og for sig bedre end Mæhle samlet set. Mæhle var bedre offensivt og havde et væsentligt større potentiale.

I Pallesen får vi dog en mand som fra dag 1 kan forstærke startopstillingen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Låst