Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af frederikshavneren » 6. jul 2017, 14:51

9520AaB skrev:Fede signings Gaarde har lavet indtil nu, får vi Okore og en angriber, så er det perfekt.
Men mon ikke et enkelt tlf nummer om lidt skriver.
"Det hele falder tilbage på Gaarde"


Sent from my iPhone using Tapatalk
På papiret begynder det at se ganske fornuftigt ud, men belært af erfaringer (sommervinduerne 2014 og 16) er det kun tiden som kan vise om handlerne er så gode som de måske umiddelbart ser ud.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af doukas » 6. jul 2017, 14:52

En Okore i form vil gøre en Holgersson 30-35 % bedre (det siger selvfølgelig ikke så meget)
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. jul 2017, 14:56

Mig bekendt er Ramkilde skadet pt. Jeg mindes i hvert fald at have set herinde at han ligefrem blev båret ud fra træning.

Dvs. at vores angrebsbesætning i øjeblikket består af en lejesvend som eftersigende blev sat tilbage i køen i foråret pga. disciplinære problemer, og en ung lovende spiller som bare ikke har mål i støvlerne indtil videre. Derudover en skadet Ramkilde, som endnu er MEGET grøn.

Selvfølgelig skal vi have en angriber, og jeg er slet ikke i tvivl om at det var en midterforsvarer og en angriber Gaarde sigtede mod da han sagde minimum 2 mere ind.

- Ovenstående med udgangspunkt i at vi skal spille med 2 rigtige angribere som i træningskampene indtil nu. Vil man gå tilbage til kun at spille med en enkelt helt fremme er det en anden snak, men det tror jeg nu ikke er planen.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. jul 2017, 14:57

doukas skrev:En Okore i form vil gøre en Holgersson 30-35 % bedre (det siger selvfølgelig ikke så meget)
Det tror jeg altså ikke rigtigt på. De gigantiske hjerneblødninger Holgersson render og laver med faste mellemrum har jeg svært ved at se skulle forsvinde, selv om han får mere kvalitet ved sin side.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 6. jul 2017, 14:59

Jesper Schmidt skrev:
Det tror jeg altså ikke rigtigt på. De gigantiske hjerneblødninger Holgersson render og laver med faste mellemrum har jeg svært ved at se skulle forsvinde, selv om han får mere kvalitet ved sin side.
Nej, der er jo ikke tale om en ung spiller med periodiske udfald, som kan bedres ved at vedkommende får en anden og mere erfaren makker. Der er tale om en fodboldspiller med masser af erfaring. Holgersson er færdig i AaB - det må og skal simpelthen være konsekvensen af et års præstationer under lavmålet, med tanke på hvad han blev købt ind til.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af troelsh » 6. jul 2017, 15:00

frederikshavneren skrev:
9520AaB skrev:Fede signings Gaarde har lavet indtil nu, får vi Okore og en angriber, så er det perfekt.
Men mon ikke et enkelt tlf nummer om lidt skriver.
"Det hele falder tilbage på Gaarde"


Sent from my iPhone using Tapatalk
På papiret begynder det at se ganske fornuftigt ud, men belært af erfaringer (sommervinduerne 2014 og 16) er det kun tiden som kan vise om handlerne er så gode som de måske umiddelbart ser ud.
Ja Sloth og Holgersson så også spændende ud på papiret, men forhåbentlig er vi mere heldige med vores transfers denne gang

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 6. jul 2017, 15:01

Jesper Schmidt skrev:Mig bekendt er Ramkilde skadet pt. Jeg mindes i hvert fald at have set herinde at han ligefrem blev båret ud fra træning.

Dvs. at vores angrebsbesætning i øjeblikket består af en lejesvend som eftersigende blev sat tilbage i køen i foråret pga. disciplinære problemer, og en ung lovende spiller som bare ikke har mål i støvlerne indtil videre. Derudover en skadet Ramkilde, som endnu er MEGET grøn.

Selvfølgelig skal vi have en angriber, og jeg er slet ikke i tvivl om at det var en midterforsvarer og en angriber Gaarde sigtede mod da han sagde minimum 2 mere ind.

- Ovenstående med udgangspunkt i at vi skal spille med 2 rigtige angribere som i træningskampene indtil nu. Vil man gå tilbage til kun at spille med en enkelt helt fremme er det en anden snak, men det tror jeg nu ikke er planen.
Er det Sylvestr du kalder en lejesvend?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 6. jul 2017, 15:03

Jesper Schmidt skrev:Mig bekendt er Ramkilde skadet pt. Jeg mindes i hvert fald at have set herinde at han ligefrem blev båret ud fra træning.

Dvs. at vores angrebsbesætning i øjeblikket består af en lejesvend som eftersigende blev sat tilbage i køen i foråret pga. disciplinære problemer, og en ung lovende spiller som bare ikke har mål i støvlerne indtil videre. Derudover en skadet Ramkilde, som endnu er MEGET grøn.

Selvfølgelig skal vi have en angriber, og jeg er slet ikke i tvivl om at det var en midterforsvarer og en angriber Gaarde sigtede mod da han sagde minimum 2 mere ind.

- Ovenstående med udgangspunkt i at vi skal spille med 2 rigtige angribere som i træningskampene indtil nu. Vil man gå tilbage til kun at spille med en enkelt helt fremme er det en anden snak, men det tror jeg nu ikke er planen.
Altså han(Ramkilde) græd i smerte så tænker det gjorde pænt ondt. Men som jeg også skrev så kan en ankelskade gør sindssygt ondt, selvom man måske kommer ret hurtigt over den(det lignede en ankelskade/akillesene). AaB har ikke meldt noget ud, så måske det er bedre end frygtet?
Jeg savner Winsnes

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af raekkeettre » 6. jul 2017, 15:05

Jesper Schmidt skrev:
doukas skrev:En Okore i form vil gøre en Holgersson 30-35 % bedre (det siger selvfølgelig ikke så meget)
Det tror jeg altså ikke rigtigt på. De gigantiske hjerneblødninger Holgersson render og laver med faste mellemrum har jeg svært ved at se skulle forsvinde, selv om han får mere kvalitet ved sin side.
Rolig nu - vi blev alle enige om, at Holgersson var flere gange vores bedste mand i starten af foråret, og at han spillede sig gevaldigt op fra et sygt dårligt efterår....at han så gik ned med holdet i de sidste kampe er måske meget forståeligt. Nu så jeg også lige højdepunkterne fra den sidste træningskamp, og der har han jo flere rigtig gode afleveringer frem i banen og laver en assist på det første mål vi score. Så igen - jeg er faktisk yderst enig i, at hvis der kommer en rigtig god center midt ved siden af ham, kan han koncentrer sig om sit eget, og derved blive meget bedre. Han har ikke været den styrmand som kunne bringe ro, og kunne gøre sin "med-forsvarsspiller" god....der har han tværtimod haft alt for meget at se til med KP og Blåbjerg, og det har ødelagt hans eget spil. Okore ind, og så tror jeg vi står en RIGTIG god Holgersson...

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hovedet » 6. jul 2017, 15:11

doukas skrev:En Okore i form vil gøre en Holgersson 30-35 % bedre (det siger selvfølgelig ikke så meget)
Hvordan kommer du egentlig lige frem til de procentsatser? Hvor meget bedre bliver Blåbjerg og Kasper Pedersen så? Det kan lige pludselig blive et helt forrygende mandskab, vi kommer til at se med, hvis Okore kommer i form :cheers:

Omvendt kommer jeg til at savne det legendariske sammenspil mellem Nikolaj Larsen og Holgerson; det er ikke set bedre, siden Gøg og Gokke huserede tilbage i tyverne :-)

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 6. jul 2017, 15:12

Jesper Schmidt skrev:
doukas skrev:En Okore i form vil gøre en Holgersson 30-35 % bedre (det siger selvfølgelig ikke så meget)
Det tror jeg altså ikke rigtigt på. De gigantiske hjerneblødninger Holgersson render og laver med faste mellemrum har jeg svært ved at se skulle forsvinde, selv om han får mere kvalitet ved sin side.
Jeg er slet ikke uenig.
Ser ham bare stadigvæk som den bedste af de 3 vi har til pladsen.
Siger så nok mere om Blåbjerg og Kasper Ps niveau end om Holgersson.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 6. jul 2017, 15:34

Gaarde6 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
doukas skrev:En Okore i form vil gøre en Holgersson 30-35 % bedre (det siger selvfølgelig ikke så meget)
Det tror jeg altså ikke rigtigt på. De gigantiske hjerneblødninger Holgersson render og laver med faste mellemrum har jeg svært ved at se skulle forsvinde, selv om han får mere kvalitet ved sin side.
Jeg er slet ikke uenig.
Ser ham bare stadigvæk som den bedste af de 3 vi har til pladsen.
Siger så nok mere om Blåbjerg og Kasper Ps niveau end om Holgersson.
Vi vil stadig have et giga problem på den ene stopperplads selvom vi henter Okore. Holger vil stadig kegle rundt, Kasper P vil stadig være lige ringe i duelspillet og Blåbjerg har sine naturlige begrænsninger.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 6. jul 2017, 16:09

Gaarde6 skrev:
Selv hvis vi hentede Christian Eriksen, ville han jo ikke, på egen hånd, skabe 7-8 chancer. Det vigtigste i fodbold, er nu engang at udnytte sine chancer, og selv vores til tider bovlamme hold skabte chancer. Jeg håber og tror på, at vi er på udkig efter en angriber.
Håber skam også vi henter en angriber.
Jeg skrev ud fra vi havde et skud i bøssen.
Så håber jeg stadig på en, som kan sætte vores angribere op til chancerne.[/quote]

Det vi mangler allermest er nogle mål fra midtbanen - eller i de mindste nogen der truer, som Thomsen og Risgaard. De vil gøre livet så meget lettere både for angribere og midtbanespillere, hvis forsvaret ikke bare kan stå og vente på os, men må frem og presse lidt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 6. jul 2017, 16:19

Hvor lang tid ta'r et lægetjek? Skal vi gå ud fra, at den øjeblikkelige tavshed betyder, at man er gået videre til forhandlinger om personlige vilkår?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 6. jul 2017, 16:24

Funky skrev:Hvor lang tid ta'r et lægetjek? Skal vi gå ud fra, at den øjeblikkelige tavshed betyder, at man er gået videre til forhandlinger om personlige vilkår?
Jeg tror ikke man laver lægetjekket før de mest væsentlige personlige vilkår er på plads. Men der er jo en kontrakt der skal skrives, der kan være en masse praktiske ting der skal løses, og AaB skal have skruet en præsentation sammen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Freddie » 6. jul 2017, 16:30

Funky skrev:Hvor lang tid ta'r et lægetjek? Skal vi gå ud fra, at den øjeblikkelige tavshed betyder, at man er gået videre til forhandlinger om personlige vilkår?
Man laver normalt ikke lægetjek før aftalen er på plads, og det deltager spilleren slet ikke i. Det er det man har en agent til. Lægetjek tager højst en time.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 6. jul 2017, 16:47

Funky skrev:Hvor lang tid ta'r et lægetjek? Skal vi gå ud fra, at den øjeblikkelige tavshed betyder, at man er gået videre til forhandlinger om personlige vilkår?
I gamle dage ville de i sådan en sag lige høre om økonomiafdelingen havde behov for at justere regnskabstallene i negativ retning, for så kunne de breake den gode og den dårlige nyhed samtidig :thumbsup:
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 6. jul 2017, 16:49

Freddie skrev:
Funky skrev:Hvor lang tid ta'r et lægetjek? Skal vi gå ud fra, at den øjeblikkelige tavshed betyder, at man er gået videre til forhandlinger om personlige vilkår?
Man laver normalt ikke lægetjek før aftalen er på plads, og det deltager spilleren slet ikke i. Det er det man har en agent til. Lægetjek tager højst en time.
Måske har AaB ønsket at se, hvordan det står til med ham inden man fortsætter forhandlingerne. Det er vel ikke usansynligt hans skadeshistorik in mente.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 6. jul 2017, 16:49

Freddie skrev:
Funky skrev:Hvor lang tid ta'r et lægetjek? Skal vi gå ud fra, at den øjeblikkelige tavshed betyder, at man er gået videre til forhandlinger om personlige vilkår?
Man laver normalt ikke lægetjek før aftalen er på plads, og det deltager spilleren slet ikke i. Det er det man har en agent til. Lægetjek tager højst en time.
Kan huske dengang Sloth blev præsenteret.
Der mødte jeg ham og Gaarde inde ved Kaalund om morgenen og aftalen blev først offentlig gjort ved 14 tiden.
Hvad der sker i den mellemlæggende tid ved jeg faktisk ikke?
Kontrakten skal selvfølgelig underskrives. Om der bliver ringet efter eks Nordjyske også ved jeg ikke?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 6. jul 2017, 16:54

Gaarde6 skrev:
Freddie skrev:
Funky skrev:Hvor lang tid ta'r et lægetjek? Skal vi gå ud fra, at den øjeblikkelige tavshed betyder, at man er gået videre til forhandlinger om personlige vilkår?
Man laver normalt ikke lægetjek før aftalen er på plads, og det deltager spilleren slet ikke i. Det er det man har en agent til. Lægetjek tager højst en time.
Kan huske dengang Sloth blev præsenteret.
Der mødte jeg ham og Gaarde inde ved Kaalund om morgenen og aftalen blev først offentlig gjort ved 14 tiden.
Hvad der sker i den mellemlæggende tid ved jeg faktisk ikke?
Kontrakten skal selvfølgelig underskrives. Om der bliver ringet efter eks Nordjyske også ved jeg ikke?
Eeeej tænk da om Gaarde ville lave et lille egoshow, som dén gang troldmandens lærling nede i FCM sad foran den forsamlede danske verdenspresse til kontraktunderskrivelse med Van der Vaart. Stærke billeder. Store følelser. Ægte uldjysk selvsmageri. Tør man håbe?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Låst