Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 611
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af KongGulerod » 15. aug 2019, 19:13

Lunding skrev:
15. aug 2019, 19:03
Jvf. det her link afviste den gode Iver Fossum Rosenborg tilbage i foråret, så det er da en forholdsvis eftertragtet spiller vi ser ud til at lande.

https://www.adressa.no/100Sport/fotball ... 1073b.html
Det lyder næsten for godt til at være sandt..

EDIT: Altså; at vi kan lande en spiller, der har afvist Rosenborg.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kokkefar » 15. aug 2019, 19:23

KongGulerod skrev:
15. aug 2019, 19:13
Lunding skrev:
15. aug 2019, 19:03
Jvf. det her link afviste den gode Iver Fossum Rosenborg tilbage i foråret, så det er da en forholdsvis eftertragtet spiller vi ser ud til at lande.

https://www.adressa.no/100Sport/fotball ... 1073b.html
Det lyder næsten for godt til at være sandt..

EDIT: Altså; at vi kan lande en spiller, der har afvist Rosenborg.
Måske er det Patrick Olsen der har lokket ham hertil. De spillede en sæson sammen i Strømsgodset.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Brodernumsi » 15. aug 2019, 19:26

Kokkefar skrev:
15. aug 2019, 19:23
KongGulerod skrev:
15. aug 2019, 19:13
Lunding skrev:
15. aug 2019, 19:03
Jvf. det her link afviste den gode Iver Fossum Rosenborg tilbage i foråret, så det er da en forholdsvis eftertragtet spiller vi ser ud til at lande.

https://www.adressa.no/100Sport/fotball ... 1073b.html
Det lyder næsten for godt til at være sandt..

EDIT: Altså; at vi kan lande en spiller, der har afvist Rosenborg.
Måske er det Patrick Olsen der har lokket ham hertil. De spillede en sæson sammen i Strømsgodset.
Og Lucas lokkede PO til... Gaarde er heldig med at have sådanne spillere. :)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5236
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 15. aug 2019, 19:38

Brodernumsi skrev:
Kokkefar skrev:
15. aug 2019, 19:23
KongGulerod skrev:
15. aug 2019, 19:13
Lunding skrev:
15. aug 2019, 19:03
Jvf. det her link afviste den gode Iver Fossum Rosenborg tilbage i foråret, så det er da en forholdsvis eftertragtet spiller vi ser ud til at lande.

https://www.adressa.no/100Sport/fotball ... 1073b.html
Det lyder næsten for godt til at være sandt..

EDIT: Altså; at vi kan lande en spiller, der har afvist Rosenborg.
Måske er det Patrick Olsen der har lokket ham hertil. De spillede en sæson sammen i Strømsgodset.
Og Lucas lokkede PO til... Gaarde er heldig med at have sådanne spillere. :)
Det kan vel blive svensker effekten 2.0, hvis vi er heldige. Hver eneste gang Lynge hentede en svensker/nordmand kom det frem, at han havde fået klubben anbefalet af en landsmand.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 611
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af KongGulerod » 15. aug 2019, 19:48

Jakobsen skrev:
15. aug 2019, 19:38
Brodernumsi skrev:
Kokkefar skrev:
15. aug 2019, 19:23
KongGulerod skrev:
15. aug 2019, 19:13
Lunding skrev:
15. aug 2019, 19:03
Jvf. det her link afviste den gode Iver Fossum Rosenborg tilbage i foråret, så det er da en forholdsvis eftertragtet spiller vi ser ud til at lande.

https://www.adressa.no/100Sport/fotball ... 1073b.html
Det lyder næsten for godt til at være sandt..

EDIT: Altså; at vi kan lande en spiller, der har afvist Rosenborg.
Måske er det Patrick Olsen der har lokket ham hertil. De spillede en sæson sammen i Strømsgodset.
Og Lucas lokkede PO til... Gaarde er heldig med at have sådanne spillere. :)
Det kan vel blive svensker effekten 2.0, hvis vi er heldige. Hver eneste gang Lynge hentede en svensker/nordmand kom det frem, at han havde fået klubben anbefalet af en landsmand.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ivar spillede med Martin Ødegaard i Strømsgodset, så lad os håbe på det :D

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af jonas386 » 15. aug 2019, 19:53

Når vi alligevel er på de kanter, så rykkede Mikael Ishak også ned med Nurmberg. Har kontraktudløb efter sæsonen. En mand der er garant for mål.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

JonasK
2. div
2. div
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. mar 2017, 09:52
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af JonasK » 15. aug 2019, 20:34

Super, hvis vi skifter Abildgård ud med Iver, og får en økonomisk gevinst

Derefter, skal vi sætte alt ind på en venstre kant. Vi så mod Esbjerg hvor vigtigt det er for offensiven, at der er 2 kvalificerede kanter som har fart og teknik. Oliver Klitten kan vi ikke satse på som første valg i hans første sæson. Hvis vi får en super venstre kant, samt Van Weert er ovre hans hovedskade, ser det ok ud hvis vi spiller 4-3-3 (ikke prangende, men ok)

Keeper
Rinne
Hansen

Backs
Ahlmann
Klitten
Patrick
Pallesen

Stopper
Kasper P
Okore
Blåbjerg
Anders Bærtelsen
Mathias Ross

Midtbane
Patrick Olsen
Lucas
Børsting
Magnus
Iver

Kant
Kusk
Oliver Klitten
Thellufsen
Tengstedt

Angriber
Van Weert
Kaufmann
Ali

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2615
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af baresi » 15. aug 2019, 20:41

Nu har jeg læst et hav af tyske og norske fodbold nyheder. Og det virker altså til at han er blevet fritstillet for at komme videre med sin karriere, og fordi han ingen tid får i Hannover.
Var i tvivl om ham blot var stillet fri fra træning for at komme til Aalborg og få styr på lægetjek.
Men det er jvf træneren mirko slomka - fossum der har bedt om at få elimineret kontrakten mod at skrive med AaB og få gang i karrieren igen og dette skulle Hannover have accepteret.
Så tror på at han er fritstillet og kontraktfri for at få lov til at skrive med AaB.
Ingen tvivl om AaB i øvrigt.
Men meeeeega frdt hvis han er gratis

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Uldahl » 15. aug 2019, 21:00

baresi skrev:
15. aug 2019, 20:41
Nu har jeg læst et hav af tyske og norske fodbold nyheder. Og det virker altså til at han er blevet fritstillet for at komme videre med sin karriere, og fordi han ingen tid får i Hannover.
Var i tvivl om ham blot var stillet fri fra træning for at komme til Aalborg og få styr på lægetjek.
Men det er jvf træneren mirko slomka - fossum der har bedt om at få elimineret kontrakten mod at skrive med AaB og få gang i karrieren igen og dette skulle Hannover have accepteret.
Så tror på at han er fritstillet og kontraktfri for at få lov til at skrive med AaB.
Ingen tvivl om AaB i øvrigt.
Men meeeeega frdt hvis han er gratis
Tvivler også stærkt på det er en transfer vi har betalt for, Med de udmeldinger vi har hørt der skal sælges før køb giver det god mening at han kommer på en fri. :cheers:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 15. aug 2019, 21:08

Uldahl skrev:
Aalborg frederikshavner skrev:
15. aug 2019, 18:09
Kristian skrev:
15. aug 2019, 18:00
janbl skrev:
15. aug 2019, 17:42
En god bekendt, som vidste Fossum før internettet.
Hvis vi kan få en okay sum for ham, så under man ham et udenlands ophold big time..
Ahlmann ligner en der er gået i stå så et skifte vil være fornuftigt for begge parter
Absolut. Eneste grund til han ikke er røget til udlandet var den skade, han har været en skygge af sit gamle jeg siden. Han fortjener sgu et udenlands eventyr, også selvom det bliver til en mindre klub i Holland. Ønsker alt det bedste for ham. :aabfan:
Jeg synes undervurderer Ahlmann groft - han er også efter sin skade en ganske god fodboldspiller, men han er lidt afhængig af at have et lidt længere træningsforløb uden yderligere skader. Det virker som om har er lidt langsom til at komme op i omdrejninger.
Med venlig Hilsen
--
Robert

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2615
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af baresi » 15. aug 2019, 21:14

Pastorius skrev:
15. aug 2019, 21:08
Uldahl skrev:
Aalborg frederikshavner skrev:
15. aug 2019, 18:09
Kristian skrev:
15. aug 2019, 18:00
janbl skrev:
15. aug 2019, 17:42
En god bekendt, som vidste Fossum før internettet.
Hvis vi kan få en okay sum for ham, så under man ham et udenlands ophold big time..
Ahlmann ligner en der er gået i stå så et skifte vil være fornuftigt for begge parter
Absolut. Eneste grund til han ikke er røget til udlandet var den skade, han har været en skygge af sit gamle jeg siden. Han fortjener sgu et udenlands eventyr, også selvom det bliver til en mindre klub i Holland. Ønsker alt det bedste for ham. :aabfan:
Jeg synes undervurderer Ahlmann groft - han er også efter sin skade en ganske god fodboldspiller, men han er lidt afhængig af at have et lidt længere træningsforløb uden yderligere skader. Det virker som om har er lidt langsom til at komme op i omdrejninger.
Vil da til enhver tid foretrække ahlman på venstre og så smide Patrick på højre. Bedst venstre forsvarer både defensivt og offensivt. Og er langt bedre for både en Lucas og klitten. Ret god venstre side.
Og føler mig mere sikker med Patrick på højre end Palle.
Palle gør mig nervøs 😂

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7885
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 15. aug 2019, 21:16

Sælger vi Ahlmann bliver det nok for et mindre beløb (3-5 mio kunne jeg forestille mig). Men han har fortjent muligheden hvis han gerne vil afsted.

Det vil dog kræve en erstatning. Det lader til der er noget spændende i vente fra Hornevej.

AaB må dog gerne annoncere vores norske ven ASAP. Samtlige fodboldsider bliver opdateret nonstop i minutdrift indtil da.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af michael_nagg » 15. aug 2019, 21:31

Jeg synes sgu Pallesen har steppet op i den her sæsonstart. Så jeg syntes vi skal holde lidt igen med at finde en ny HB. Istedet skal vi sætte alt ind på at få skudt okore afsted, og så hellere bruge pengene på en ordentlig makker til Kasper p. Men jeg har ikke nogen forslag, og aner heller ikke hvilken hylde vi kan kigge på.

Fedt med fossum iøvrigt. Den havde jeg ikke set komme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 15. aug 2019, 21:32

michael_nagg skrev:Jeg synes sgu Pallesen har steppet op i den her sæsonstart. Så jeg syntes vi skal holde lidt igen med at finde en ny HB. Istedet skal vi sætte alt ind på at få skudt okore afsted, og så hellere bruge pengene på en ordentlig makker til Kasper p. Men jeg har ikke nogen forslag, og aner heller ikke hvilken hylde vi kan kigge på.

Fedt med fossum iøvrigt. Den havde jeg ikke set komme
Pallesen er livsfarlig defensivt og ikke noget særligt offensivt (og det er efter at han er steppet op)
Med venlig Hilsen
--
Robert

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2615
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af baresi » 15. aug 2019, 21:35

Pastorius skrev:
15. aug 2019, 21:32
michael_nagg skrev:Jeg synes sgu Pallesen har steppet op i den her sæsonstart. Så jeg syntes vi skal holde lidt igen med at finde en ny HB. Istedet skal vi sætte alt ind på at få skudt okore afsted, og så hellere bruge pengene på en ordentlig makker til Kasper p. Men jeg har ikke nogen forslag, og aner heller ikke hvilken hylde vi kan kigge på.

Fedt med fossum iøvrigt. Den havde jeg ikke set komme
Pallesen er livsfarlig defensivt og ikke noget særligt offensivt (og det er efter at han er steppet op)
Hahahahaha 😂😂😂

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af michael_nagg » 15. aug 2019, 21:35

Pastorius skrev:
15. aug 2019, 21:32
michael_nagg skrev:Jeg synes sgu Pallesen har steppet op i den her sæsonstart. Så jeg syntes vi skal holde lidt igen med at finde en ny HB. Istedet skal vi sætte alt ind på at få skudt okore afsted, og så hellere bruge pengene på en ordentlig makker til Kasper p. Men jeg har ikke nogen forslag, og aner heller ikke hvilken hylde vi kan kigge på.

Fedt med fossum iøvrigt. Den havde jeg ikke set komme
Pallesen er livsfarlig defensivt og ikke noget særligt offensivt (og det er efter at han er steppet op)
Måske vil en central stopper der viser ro, overblik, stabilitet og overskud, gøre Pallesen bedre. Det er jo ikke lige fordi Kasper p, okore og Blåbjerg stråler af forsvarsgeneral

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 15. aug 2019, 21:36

Pastorius skrev:
michael_nagg skrev:Jeg synes sgu Pallesen har steppet op i den her sæsonstart. Så jeg syntes vi skal holde lidt igen med at finde en ny HB. Istedet skal vi sætte alt ind på at få skudt okore afsted, og så hellere bruge pengene på en ordentlig makker til Kasper p. Men jeg har ikke nogen forslag, og aner heller ikke hvilken hylde vi kan kigge på.

Fedt med fossum iøvrigt. Den havde jeg ikke set komme
Pallesen er livsfarlig defensivt og ikke noget særligt offensivt (og det er efter at han er steppet op)
Enig! Pallesen har leveret nogle okay kampe nu her men er absolut ikke en spiller vi kan satse på fremadrettet hvis vi skal gøres os forhåbninger om at vende tilbage hvor det er sjovt.

Desuden skal PK ikke spille venstre back, så hvis Ahlmann rygtet er sandt (hvilket jeg finder mærkeligt) så skal vi jo have en ny venstre back også.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 15. aug 2019, 21:42

michael_nagg skrev:
15. aug 2019, 21:35
Pastorius skrev:
15. aug 2019, 21:32
michael_nagg skrev:Jeg synes sgu Pallesen har steppet op i den her sæsonstart. Så jeg syntes vi skal holde lidt igen med at finde en ny HB. Istedet skal vi sætte alt ind på at få skudt okore afsted, og så hellere bruge pengene på en ordentlig makker til Kasper p. Men jeg har ikke nogen forslag, og aner heller ikke hvilken hylde vi kan kigge på.

Fedt med fossum iøvrigt. Den havde jeg ikke set komme
Pallesen er livsfarlig defensivt og ikke noget særligt offensivt (og det er efter at han er steppet op)
Måske vil en central stopper der viser ro, overblik, stabilitet og overskud, gøre Pallesen bedre. Det er jo ikke lige fordi Kasper p, okore og Blåbjerg stråler af forsvarsgeneral
Jeg er enig i at det der gør Pallesen helt uegnet i AaB til dels er vores midterforsvar, og at vi i forvejen er alt for små på defensive dødbolde og indlæg. Det gør det absolut ikke bedre at vi spiller med både Pallesen og PK. Vi er også tynde på hurtighed defensivt (incl midtbanen, hvor Patrick Olsen dog har pyntet lidt).

Men jeg synes ikke at Pallesen har vist noget som helst der berettiger til at vi indretter holdet for at kompensere for hans svagheder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7885
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 15. aug 2019, 21:45

Pastorius skrev:
15. aug 2019, 21:42
michael_nagg skrev:
15. aug 2019, 21:35
Pastorius skrev:
15. aug 2019, 21:32
michael_nagg skrev:Jeg synes sgu Pallesen har steppet op i den her sæsonstart. Så jeg syntes vi skal holde lidt igen med at finde en ny HB. Istedet skal vi sætte alt ind på at få skudt okore afsted, og så hellere bruge pengene på en ordentlig makker til Kasper p. Men jeg har ikke nogen forslag, og aner heller ikke hvilken hylde vi kan kigge på.

Fedt med fossum iøvrigt. Den havde jeg ikke set komme
Pallesen er livsfarlig defensivt og ikke noget særligt offensivt (og det er efter at han er steppet op)
Måske vil en central stopper der viser ro, overblik, stabilitet og overskud, gøre Pallesen bedre. Det er jo ikke lige fordi Kasper p, okore og Blåbjerg stråler af forsvarsgeneral
Jeg er enig i at det der gør Pallesen helt uegnet i AaB til dels er vores midterforsvar, og at vi i forvejen er alt for små på defensive dødbolde og indlæg. Det gør det absolut ikke bedre at vi spiller med både Pallesen og PK. Vi er også tynde på hurtighed defensivt (incl midtbanen, hvor Patrick Olsen dog har pyntet lidt).

Men jeg synes ikke at Pallesen har vist noget som helst der berettiger til at vi indretter holdet for at kompensere for hans svagheder.
Jeg er helt enig. Vi kan godt leve med ham indtil hans kontrakt udløber som reserve for PK. Derefter har han dog ingen fremtid i klubben.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 15. aug 2019, 21:46

Pastorius skrev:
15. aug 2019, 21:32
michael_nagg skrev:Jeg synes sgu Pallesen har steppet op i den her sæsonstart. Så jeg syntes vi skal holde lidt igen med at finde en ny HB. Istedet skal vi sætte alt ind på at få skudt okore afsted, og så hellere bruge pengene på en ordentlig makker til Kasper p. Men jeg har ikke nogen forslag, og aner heller ikke hvilken hylde vi kan kigge på.

Fedt med fossum iøvrigt. Den havde jeg ikke set komme
Pallesen er livsfarlig defensivt og ikke noget særligt offensivt (og det er efter at han er steppet op)
Det er da helt sort. Han har steppet op og har leveret hæderligt. Bevares ikke super, men heller ikke livsfarligt.
Ingen grund til at bruge penge på en hb i det her vindue.

Hvis Ahlmann smutter skal der en ny venstre back ind og Okore skal skydes af hvis muligt, så vi kan få en ny midterforsvar ind også.
------------------
mvh Kristian

Låst