Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 29. apr 2021, 14:19

Buzz Killington skrev:
29. apr 2021, 13:12
Helt uenig mht. Hanne. Han virker for mig som prototypen på en moderne back. Ordentlig motor, god fysik, ikke verdens hurtigste på de første meter, men hurtigere end de fleste på lange strækninger. Og så er han yderligere afgørende når han går med frem. At han samtidig har spillet i forsvaret som ung er bare et plus.

Og så syntes jeg slet ikke han er tilstrækkeligt bevægelig til en moderne wing eller central angriber på et hold der vil spille fodbold.
Fuldstændig enig. Han mangler bevægelighed og spilintelligens for at være kant. Dét der med at forsvinde ud af kampene handler mest om, at han ikke er så bevægelig. Som type er han dog enormt interessant, og man kan også allerede se at han har taget store skridt, efter Cifuentes flyttede ham op permanent. Meget spændende talent, synes jeg.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Reyad » 29. apr 2021, 14:23

Maglau skrev:
29. apr 2021, 14:13
FIDEL skrev:
29. apr 2021, 13:36
Reyad skrev:
29. apr 2021, 12:21
Jeg synes faktisk deres analyse holder vand. Vi står ved en skillevej.
Og vi skal tage nogle beslutninger om, hvad vi mangler ift den måde vi skal/vil spille på. Uagtet formationen. Er vi et possesion-hold eller et pres-hold?

Jeg synes pointerne om at mangle en bomber og fart/dribleevner er helt korrekte. Formationen afgør så, hvor de evner skal placeres. Som wingback eller kant.
Synes ikke man kan stille det sådan op. Possesion-hold eller et pres-hold. Man kan jo godt være begge dele, eksempelvis ved at lave hurtigt genpres efter at have tabt bolden. Lige dér mangler en spiller som Kusk rigtig meget før han er en moderne nok og dygtig nok kant til spillestilen.
Endvidere kan spillestilen jo godt være, at man i perioder af kampene går i helbanepres.

Der hvor vi har været ringest under Marti, er efter min mening, i det etablerede forsvarsspil, hvor vi står afventende. Der bliver der skabt lige lovligt mange store chancer imod os.

Overordnet giver jeg dig dog ret i, at AaB står ved en skillevej, og jeg fristes til at skrive igen igen igen!!! Klub og trup har virkelig brug for kontinuitet langt frem.
Enig i det om pres vs possesion. City og det traditionelle Barca er begge dele. Hurtigt pres og erobring derefter possesion.
Men det er et sindssygt og næsten umulig projekt for os - da de spillere der kan begge dele ikke spiller suppen endsige AaB.
Hvis vi skal se hen imod pres så er det den tyske Klopp stil med gegen Press og derefter hurtigt frem til de offensive der fanger modstanderen ude af balance.
Jeg synes vores største svaghed under Ciffuentes er vores possesion spil - det er helt vildt så teknisk dårlige med bolden jeg synes vi er.
5 berøringer for at kontrollere bolden og ingen bevægelse - vi ligner mere et knokle hold.
Vi skal adressere det tekniske niveau i transfer til sommer
Ja, selvfølgelig er det ikke enten-eller. Men vi er jo ikke Barcelona eller City. Hvis vi skal have et projekt, skal vi vælge en dominerende retning. Tror sådan set ikke på, at vi bliver dygtige nok til begge dele. Se fx Slavia Prag. Tydelig spillestil, hvor alle spillere har stor løbemotor og derfor presser, presser og presser. De har taget et tydeligt valg. Det samme med fx FCN eller FCM.
Så, selvom jeg er enige med jer, vil jeg fastholde, at skillevejen er her. Hvad vil Cifuentes egentlig? Hvad vil IAO egentlig?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 29. apr 2021, 14:30

Reyad skrev:
29. apr 2021, 14:23
Så, selvom jeg er enige med jer, vil jeg fastholde, at skillevejen er her. Hvad vil Cifuentes egentlig? Hvad vil IAO egentlig?
Jeg forstår ikke det udtalte behov for det her med at sætte sig fast på at man kun må spille på én måde. Jeg ser egentlig Cifuentes' arbejde i forlængelse af de tidl. trænere, med større fokus på variationer i spillet, større fokus på at spillerne skal have et vist teknisk niveau og fokus på at vi skal have et mere "hidsigt" udtryk.

Det bliver sådan lidt fortærsket at man ikke kan snakke spillestil, uden at skulle have én måde at gøre tingene på. Sådan er der ingen hold der agerer i en turnering hvor man møder en lang række forskellige formationer og typer fodbold. Lige så dominerende et hold som Tottenham kan være i perioder mod dårlige hold, ligeså kujonagtigt har de stillet op i kampe mod bedre hold. Uden at der er nogen der kommer og fortæller dem at "hov hov, der fraviger i lige jeres koncept".

Vores problem har måske netop været, at vi har været for nemme at læse. Cifuentes' AaB spiller kampen lidt mere i faser, end vi gjorde til sidst under Friis - som en konsekvens af det skifter udtrykket en del undervejs.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Ham der Emil » 30. apr 2021, 12:52

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/gu ... oemsgodset

Kæmpe ja tak, hvis han skulle være ude af kontrakten til sommer. Han var rigtig, rigtig god i FCM. Og med tanke på, at vi skal skille os af med nogle i offensiven, så ser jeg Wikheim som en klar forstærkning.
Et Hjerte - En Klub

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Mogens » 30. apr 2021, 22:55

Med sejren i dag er lfc formentlig ret ilde stedt. Derfor synes jeg, at man godt kan skele lidt til, hvorvidt det har nogle interessante spillere, man kunne plukke.
Der hvor vi har størst brug for nye spillere, hvor lfc kunne være leveringsdygtige er i mine øjne i defensiven. Spørgsmålet er så, om Gammelby og Tshiembe reelt er forstærkninger? Jeg ser ikke nok bold til at vurdere deres styrker og svagheder - hvad siger folk, der bruger mere tid på fodbold end undertegnede? Jeg vil "naturligvis" foretrække Dalledinho, men der er også et par minusser ved ham, trods alt.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Pastorius » 30. apr 2021, 23:15

Mogens skrev:
30. apr 2021, 22:55
Med sejren i dag er lfc formentlig ret ilde stedt. Derfor synes jeg, at man godt kan skele lidt til, hvorvidt det har nogle interessante spillere, man kunne plukke.
Der hvor vi har størst brug for nye spillere, hvor lfc kunne være leveringsdygtige er i mine øjne i defensiven. Spørgsmålet er så, om Gammelby og Tshiembe reelt er forstærkninger? Jeg ser ikke nok bold til at vurdere deres styrker og svagheder - hvad siger folk, der bruger mere tid på fodbold end undertegnede? Jeg vil "naturligvis" foretrække Dalledinho, men der er også et par minusser ved ham, trods alt.
Ja, det er ret svært at vurdere spillere på et hold der har overpræsteret og fungerer godt. Jeg kan ikke umiddelbart se noget der for alvor løfter os.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 611
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af KongGulerod » 30. apr 2021, 23:26

Jeg må indrømme, at jeg kun har set Lyngbys kampe mod os, men Mathias Hebo virker umiddelbart som en fed type og en dygtig fodboldspiller.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2615
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af baresi » 1. maj 2021, 07:03

Julgranen skrev:
29. apr 2021, 14:19
Buzz Killington skrev:
29. apr 2021, 13:12
Helt uenig mht. Hanne. Han virker for mig som prototypen på en moderne back. Ordentlig motor, god fysik, ikke verdens hurtigste på de første meter, men hurtigere end de fleste på lange strækninger. Og så er han yderligere afgørende når han går med frem. At han samtidig har spillet i forsvaret som ung er bare et plus.

Og så syntes jeg slet ikke han er tilstrækkeligt bevægelig til en moderne wing eller central angriber på et hold der vil spille fodbold.
Fuldstændig enig. Han mangler bevægelighed og spilintelligens for at være kant. Dét der med at forsvinde ud af kampene handler mest om, at han ikke er så bevægelig. Som type er han dog enormt interessant, og man kan også allerede se at han har taget store skridt, efter Cifuentes flyttede ham op permanent. Meget spændende talent, synes jeg.
og har jo også allerede overhalet Klitten selvom han så var blevet. Hannes blir god og der er et enormt drive i ham og kæmpe stor vilje. Moderne spillere besidder en stor motor. og det har han. sikke en hybrid
hvis vi skal spille med 3 nede bagi bør vi lede efter en Wingback til højre. (wingback er trods alt en anden type en decideret højre back)
skal vi ikke spille med 3 nede bagi bør vi lede efter en ny højre back :-) haha

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2615
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af baresi » 1. maj 2021, 07:03

Julgranen skrev:
29. apr 2021, 14:19
Buzz Killington skrev:
29. apr 2021, 13:12
Helt uenig mht. Hanne. Han virker for mig som prototypen på en moderne back. Ordentlig motor, god fysik, ikke verdens hurtigste på de første meter, men hurtigere end de fleste på lange strækninger. Og så er han yderligere afgørende når han går med frem. At han samtidig har spillet i forsvaret som ung er bare et plus.

Og så syntes jeg slet ikke han er tilstrækkeligt bevægelig til en moderne wing eller central angriber på et hold der vil spille fodbold.
Fuldstændig enig. Han mangler bevægelighed og spilintelligens for at være kant. Dét der med at forsvinde ud af kampene handler mest om, at han ikke er så bevægelig. Som type er han dog enormt interessant, og man kan også allerede se at han har taget store skridt, efter Cifuentes flyttede ham op permanent. Meget spændende talent, synes jeg.
og har jo også allerede overhalet Klitten selvom han så var blevet. Hannes blir god og der er et enormt drive i ham og kæmpe stor vilje. Moderne spillere besidder en stor motor. og det har han. sikke en hybrid
hvis vi skal spille med 3 nede bagi bør vi lede efter en Wingback til højre. (wingback er trods alt en anden type en decideret højre back)
skal vi ikke spille med 3 nede bagi bør vi lede efter en ny højre back :-) haha

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 399
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Remark » 1. maj 2021, 09:50

En af de elementer, vi har manglet, er fart med og uden bold.

Hvad med en type som Louka Prip fra Horsens. God teknik, godt spark og forekommer hurtig?

Horsens skal helt sikkert sælge ud.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 1. maj 2021, 09:53

Remark skrev:
1. maj 2021, 09:50
En af de elementer, vi har manglet, er fart med og uden bold.

Hvad med en type som Louka Prip fra Horsens. God teknik, godt spark og forekommer hurtig?

Horsens skal helt sikkert sælge ud.
Hvem forestiller du dig at han skulle spille i stedet for?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Funky » 1. maj 2021, 09:55

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/angr ... aba7aeaf8f

Yes, yes, jatak!

I øvrigt et rigtig flot mål, han fik underkendt for en meget marginal offside.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 1. maj 2021, 10:06

Funky skrev:
1. maj 2021, 09:55
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/angr ... aba7aeaf8f

Yes, yes, jatak!

I øvrigt et rigtig flot mål, han fik underkendt for en meget marginal offside.
Den er svær. Særligt med to angribere der er blomstret op under Cifuentes. Det var en klar fejldisposition at spille med ham som kant, og han ser bedre ud nu, men endnu en formnedgang og folk vil igen skrige på en klasseangriber.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FlæskeFrank » 1. maj 2021, 10:08

Efter i går køber jeg gerne 1 eller 1,5 års forlængelse med van Weert og så lade ham og Prica være førsteangriber.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14844
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Hanga » 1. maj 2021, 10:10

Funky skrev:
1. maj 2021, 09:55
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/angr ... aba7aeaf8f

Yes, yes, jatak!

I øvrigt et rigtig flot mål, han fik underkendt for en meget marginal offside.
Han var decideret fremragende igår den gode Tom. Det samme var MC. To spillere man havde dømt helt færdig, men som virkelig spillet deres chance de seneste to hjemmekampe. Man kan så undre sig over, hvorfor der er så langt mellem snapsene fra dem. Tom er delvist undskyldt af at være blevet spillet out of position og for at være smidt ind og ud af holdet, men han har jo også været utrolig uskarp i en lang periode. Lige nu kører det heldigvis for ham.

Man kan vel sige, at de har de begge har de resterende kampe til at spille for deres fremtid i AaB.

Uanset om Tom skulle få en ny aftale, så håber jeg nu stadig at man går benhårdt efter at finde en ny 9'er til holdet. Tom har haft 3 år til at vise sig som en værdig førsteangriber i AaB, og det har han jo ikke vist sig helt værdig til. Det bør et par enkelte gode kampe nu her ikke ændre på.

MC er en klart klart bedre backup på midten end Kakeeto efter min mening. Jeg så langt hellere at man skiftede sig af med sidstnævnte, men der er selvfølgelig også økonomi at tænke på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 1. maj 2021, 10:22

Tim Prica:

8 starter, 4 mål, 3 assists.

Det er vist meget godt gået.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Funky » 1. maj 2021, 10:29

Julgranen skrev:
1. maj 2021, 10:22
Tim Prica:

8 starter, 4 mål, 3 assists.

Det er vist meget godt gået.
Og, hvad er det, to røde kort? :D
Det’ gazz. Han gør det ritti godt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14844
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Hanga » 1. maj 2021, 10:32

Funky skrev:
1. maj 2021, 10:29
Julgranen skrev:
1. maj 2021, 10:22
Tim Prica:

8 starter, 4 mål, 3 assists.

Det er vist meget godt gået.
Og, hvad er det, to røde kort? :D
Det’ gazz. Han gør det ritti godt.
Det er en anden spiller end den Tim Prica vi så i efteråret. Det skal både han og Marti have, en rigtig god udvikling. Måske vi skal have Papa Prica ned og se på hver gang.

Jeg synes i øvrigt godt man kan lukke diskussionen om han er bedst på kanten eller som 9'er.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Funky » 1. maj 2021, 10:39

Julgranen skrev:
1. maj 2021, 10:06
Funky skrev:
1. maj 2021, 09:55
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/angr ... aba7aeaf8f

Yes, yes, jatak!

I øvrigt et rigtig flot mål, han fik underkendt for en meget marginal offside.
Den er svær. Særligt med to angribere der er blomstret op under Cifuentes. Det var en klar fejldisposition at spille med ham som kant, og han ser bedre ud nu, men endnu en formnedgang og folk vil igen skrige på en klasseangriber.
Det vil folk også med et nyindkøb. Sagen er al sin enkelthed, at Tom ER en klasseangriber, og rigeligt god nok til AaB, og at det ikke er blevet til flere mål fra ham i AaB-trøjen, det kan til dels tilskrives en rigtig grim hovedskade, at han længe har spillet på et dysfunktionelt hold, og som en udløber deraf - og en regulær skandale - at han i lange stræk er blevet brugt helt forkert! Hvad nytter det at hente gode spillere, hvis man ikke kan finde ud af at bruge dem?!? Jeg synes, hans historie stiller spørgsmålstegn ved, hvordan man har vurderet på trænerkompetencer i ledende kredse i AaB. Hele den veneration der har været omkring Friis, “PEA-troldmandens lærling”, “fodboldprofessoren”, måske med forbindelse til DBU-skolingen af trænere...og så hiver man sådan en mand ind, notorisk målscorer, og han ender med at måtte stå og sige (i ganske loyale termer, selvfølgelig - det er jo Tom)i et interview, at ja, sådan som man bruger ham, så har han jo skullet vænne sige til ikke være utilfreds med ikke at have scoret mål....WHAT???
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5362
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 1. maj 2021, 10:40

Jeg tror, de fleste var nærmest målløse over Pricas niveau i efteråret. Man stod virkelig med den der wtf-følelse.

Men, men, men, nu ser man endnu engang, hvordan tålmodighed er et must, når man beskæftiger sig med unge talenter. Det er virkelig op og ned - og øvelsen består så i, at træner får oppe-delen til at blive større og større. Og her tror jeg, at Cifuentes kan være rigtig god i dette arbejde.

4 mål og 3 assist i 8 kampe for så ung en spiller tegner særdeles lovende, og det kan altså snildt munde ud i en sand guldfugl, både på banen, men også på sigt i kassen.
Ædruelighedens stemme

Låst