Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 26. jul 2021, 08:47

raekkeettre skrev:
26. jul 2021, 08:30
Stop nu med den økonomi. Det er fandme en dårlig undskyldning. FCK og FCM er løbet fra os, det var FCK og Brøndby også i gamle dage, men derfor var vi markant tættere på top 3 end vi er nu. Brøndbys hold spiller for spiller nu er ikke markant dyrer end dem vi har, der er ikke store navne købt ind,.Det er folk fra egne rækker og Sønderjyske etc - GF har heller ikke et markant større budget, vi skal 2-3 år tilbage hvor nogle sagde vi havde større budget end dem. Randers som nogle spår til at få en top 2 placering i år, har slet ikke flere penge end os.

Vi har og har haft en dårlig ledelse - og der ligger den. Ikke andre steder. Vi SKAL være et top 6 hold og vi skal være i top 4, 1 ud af 3 sæsoner og vi skal kæmpe med om guld 1 ud af 5 sæsoner med den økonomi vi har.

Men lige nu spiller vi som et 8-12 hold og det har intet med penge at gøre. Vi er bare pisse ringe styret.
Jeg skal love for at du har været flyvende siden dit comeback til debatsiden...

Økonomi er ikke en dårlig undskyldning - særligt på de faste indtægter, hvor AGF sådan cirkus har mindst 20 mio. mere at gøre med end os - penge der ofte falder inden sæsonstart.
Det er realiteterne og det gab skal vi fylde ud på en anden måde. Men det betyder alt andet lige at de har en enorm fordel ifht. os, der i langt højere grad har et budget der er bundet op på variable indtægter. Det er ikke uden betydning, når det gælder transferbudget - som man jo ikke kan binde an på indtægter man måske/måske ikke får.

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 556
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Himmerland » 26. jul 2021, 08:49

Får så lange boller, nå jeg skal blive ved med at læse den skjulte udskamning af IAO fordi han ikke får handlet det vi mangler.
INGEN HANDLER PT. Vinduet er åben i mere end en mdr. endnu, så alle venter, hvis det var så simpelt, er jeg sikker på vores danske hold der deltager i europæisk turneringer havde handlet, spec. dem er har solgt vigtigste profiler, og de har endda 4-10 gange så meget som IAO til at handle for.

Gi nu IAO tid, og så glæd os over at ligaen er total åben, og alle hold pt. kan indhentes med bare en go kamp. 🤷‍♂️

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 26. jul 2021, 08:54

Himmerland skrev:
26. jul 2021, 08:49
Får så lange boller, nå jeg skal blive ved med at læse den skjulte udskamning af IAO fordi han ikke får handlet det vi mangler.
Det er panik (længe) før lukketid. Se på Brøndby, AGF og FCK, der er hoppet ind i europæisk bold med tyndslidte trupper - deres fans burde ryste langt mere i bukserne. Men nu handler sportscheferne heller ikke for at tilfredsstille fans, men for at følge den løbende plan de lægger for transfervinduerne.

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 865
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af hit666 » 26. jul 2021, 09:01

alithebeast skrev:
26. jul 2021, 07:18
hit666 skrev:
25. jul 2021, 23:51
Kan vi ikke Godt snart skrive med en eller mega fed midtbanespiller
Jeg håber nu han er fit og klar. Vi har ikke brug for en fed spiller, der skal spilles i form.
😆😆😆😆😆😆
AaB AaB AaB AaB

Jokeren1943
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 1. nov 2020, 22:13
Favoritspiller: Lucas

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Jokeren1943 » 26. jul 2021, 09:54

Esbjerg har netop ophævet kontrakten med Kasper P. (seneste nyt).

Vi mangler en solid midtstopper - til ingen penge.

Get him.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 26. jul 2021, 10:00

Jokeren1943 skrev:
26. jul 2021, 09:54
Kasper P. er på vej ud i Esbjerg (seneste nyt).

Vi mangler en solid midtstopper - til ingen penge.

Get him.
Kasper P. er endnu ringere med fødderne end de andre midtstoppere vi har, og i øvrigt pivringe.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 26. jul 2021, 10:07

raekkeettre skrev:
26. jul 2021, 08:30
Gaarde6 skrev:
25. jul 2021, 14:49
nj27 skrev:
25. jul 2021, 14:10
som jeg har skrevet mange gange før, så så bliver vi nødt til at finde manden med pengekassen , ellers er det ganske enkelt umuligt at blive en del af et fast top 4 der skal skiftes rigtig mange spillere , spillere som der ikke er gode nok til en top 4 trup , og der skal hentes kvalitet ind , ikke som man gør nu hvor der hentes spillere ind fra ligaer vi ikke kender kvaliteten på , det går ikke , måske ham serberen bliver god . men vi ved det egentlig ikke , hvis vi vil være med i toppen er det nødvendigt at investere som jeg ser det lige nu så er Ross ikke god/klar til at spille fast , det er han bare ikke så ny mand ind her til midterforsvaret sammen med Thelander , højre back , Pallesen jo han kæmper det bedste han har lært , men det er bare ikke nok hvis vi skal højere op i tabellen så ny mand her også , midtbanen , MC jo når han spiller er han jo fint med og falder som sådan ikke igennem , men det bare ikke nok hvis vi skal flytte os opad så ny styrmand til midtbanen , så skal vi måske også til at se på spiller der har været længe i AaB , Ahlmann ,børsting ,kusk , har de niveauet til at være med til at flytte klubben opad , eller har de toppet , synes vi burde for længst have begyndt at finde afløsere til deres pladser så vi havde noget klar , der skal ske rigtig meget , der skal bruges rigtig mange penge , så er spørgsmålet , er ledelsen i AaB klar til det , det skal de være hvis man drømmer om at indfri målet om top 4 , jeg vil endda gå så langt at sige at det gælder sådan set også bare om at indfri en billet til top 6 . det er truppen heller ikke på nuværende tidspunkt god nok til , vi sniger os af og til med .jo jo men det jo ikke holdbart , vi skal være fast og sikker top 6 hver sæson og det kræver man handler
Helt enig.
Om vi vil det eller ej, så handler fodbold om penge.
Hvis ikke vi får noget kapital ind udefra, kommer vi ikke til at fange: FCK, FCM, Brøndby og AGF.
Vi kan poppe op engang i mellem og drille dem lidt. Men hvis vi vil være tophold, så kræver det en mand med en stor tegnebog, som er parat til at investere..
Vi har ikke engang 11 spillere som er stærke nok til at blive top hold. Og så snart vi bare skifter en enkelt eller to mænd, er vi mærkbart dårligere !
Der skal bruges mange penge for at blive en del af toppen i Superligaen.. Og jeg gad sgu godt der stadig blev arbejdet på at finde nogen, som syntes sådan et projekt kunne være spændende at smide penge efter.
Stop nu med den økonomi. Det er fandme en dårlig undskyldning. FCK og FCM er løbet fra os, det var FCK og Brøndby også i gamle dage, men derfor var vi markant tættere på top 3 end vi er nu. Brøndbys hold spiller for spiller nu er ikke markant dyrer end dem vi har, der er ikke store navne købt ind,.Det er folk fra egne rækker og Sønderjyske etc - GF har heller ikke et markant større budget, vi skal 2-3 år tilbage hvor nogle sagde vi havde større budget end dem. Randers som nogle spår til at få en top 2 placering i år, har slet ikke flere penge end os.

Vi har og har haft en dårlig ledelse - og der ligger den. Ikke andre steder. Vi SKAL være et top 6 hold og vi skal være i top 4, 1 ud af 3 sæsoner og vi skal kæmpe med om guld 1 ud af 5 sæsoner med den økonomi vi har.

Men lige nu spiller vi som et 8-12 hold og det har intet med penge at gøre. Vi er bare pisse ringe styret.
Bayern, City, Barcelona, Olympiakos, Madrid, Malmö, Sheriff Tiraspol, PSG, FCK, Dynamo Zagreb, Rosenborg, Røde Stjerne, Juventus, Ajax.

Der er naturligvis ingen korrelation mellem deres transfer-og lønøkonomi og topplaceringer hver sæson.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 26. jul 2021, 10:13

Jokeren1943 skrev:
26. jul 2021, 09:54
Esbjerg har netop ophævet kontrakten med Kasper P. (seneste nyt).

Vi mangler en solid midtstopper - til ingen penge.

Get him.
Ville det ikke være lidt omsonst at begynde at tilbagehive noget af den dødvægt, som vi alle ønsker, at Inge forsøger at komme af med for at skabe plads til bedre spillere?

Og jeg tænker, at KP jo var interessant for et galehus af et 1. divisionshold, ikke for FCK, FCM, Brøndby, AGF, som vi jo helst gerne vil bide skeer med. Hvad tænker du ift. det?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2213
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Sauer » 26. jul 2021, 10:17

R Rosenberg skrev:
26. jul 2021, 10:13
Jokeren1943 skrev:
26. jul 2021, 09:54
Esbjerg har netop ophævet kontrakten med Kasper P. (seneste nyt).

Vi mangler en solid midtstopper - til ingen penge.

Get him.
Ville det ikke være lidt omsonst at begynde at tilbagehive noget af den dødvægt, som vi alle ønsker, at Inge forsøger at komme af med for at skabe plads til bedre spillere?

Og jeg tænker, at KP jo var interessant for et galehus af et 1. divisionshold, ikke for FCK, FCM, Brøndby, AGF, som vi jo helst gerne vil bide skeer med. Hvad tænker du ift. det?
Han har vist allerede en aftale på plads med Brann.

Bocajunior1
Junior
Junior
Indlæg: 69
Tilmeldt: 7. feb 2021, 08:27
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Bocajunior1 » 26. jul 2021, 10:21

" Ville det ikke være lidt omsonst at begynde at tilbagehive noget af den dødvægt, som vi alle ønsker, at Inge forsøger at komme af med for at skabe plads til bedre spillere?

Og jeg tænker, at KP jo var interessant for et galehus af et 1. divisionshold, ikke for FCK, FCM, Brøndby, AGF, som vi jo helst gerne vil bide skeer med. Hvad tænker du ift. detv? "
Man skal ikke have KP tilbage, men er ikke sikker på, at Granli, Hagelskær og Prijovic er bedre end KP. De vil også snart være dødvægt, og Prijovic er meget tæt på, at være det nu .

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Brent » 26. jul 2021, 10:23

Julgranen skrev:
26. jul 2021, 10:00
Jokeren1943 skrev:
26. jul 2021, 09:54
Kasper P. er på vej ud i Esbjerg (seneste nyt).

Vi mangler en solid midtstopper - til ingen penge.

Get him.
Kasper P. er endnu ringere med fødderne end de andre midtstoppere vi har, og i øvrigt pivringe.
Enig lad os få Kasper tilbage, en solid midterforsvarer med klubhjertet på rette sted.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Mr Gold » 26. jul 2021, 10:24

Himmerland skrev:
26. jul 2021, 08:49
Får så lange boller, nå jeg skal blive ved med at læse den skjulte udskamning af IAO fordi han ikke får handlet det vi mangler.
INGEN HANDLER PT. Vinduet er åben i mere end en mdr. endnu, så alle venter, hvis det var så simpelt, er jeg sikker på vores danske hold der deltager i europæisk turneringer havde handlet, spec. dem er har solgt vigtigste profiler, og de har endda 4-10 gange så meget som IAO til at handle for.

Gi nu IAO tid, og så glæd os over at ligaen er total åben, og alle hold pt. kan indhentes med bare en go kamp. 🤷‍♂️

Du har FULDSTÆNDIG ret. Tror så også han kigger efter noget som først vil lykkes til sidst i vinduet. Tror han stiler højt, for det er tydeligt at det er en starter vi mangler på den midte. Skulke der så dukke mere op så tager vi dælme det med :aabfan:
Men savner FEDE rygter ha ha

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 26. jul 2021, 10:34

Bocajunior1 skrev:
26. jul 2021, 10:21
" Ville det ikke være lidt omsonst at begynde at tilbagehive noget af den dødvægt, som vi alle ønsker, at Inge forsøger at komme af med for at skabe plads til bedre spillere?

Og jeg tænker, at KP jo var interessant for et galehus af et 1. divisionshold, ikke for FCK, FCM, Brøndby, AGF, som vi jo helst gerne vil bide skeer med. Hvad tænker du ift. detv? "
Man skal ikke have KP tilbage, men er ikke sikker på, at Granli, Hagelskær og Prijovic er bedre end KP. De vil også snart være dødvægt, og Prijovic er meget tæt på, at være det nu .
Granli er bedre, synes jeg. Slet ikke et niveau, hvor jeg ønsker, vi skal være ift midterforsvarere, men stadig bedre.
Hagelskær kan jeg af gode grunde ikke bedømme, men at han ikke kan bruges i lørdags fx, kan godt give nogle tanker ift. niveau.
Prijovic - pas. Men tænker ikke, at jeg vil bruge en u19-spiller i sammenligningen, og generelt synes jeg, at den transfer får alt for meget taletid. Den er jo ligegyldig.

Jeg råber højt om en ny midterforsvarer, og det er naturligvis, fordi jeg synes, at den nuværende besætning er for ringe. Men en KP løser naturligvis ikke mine råbeproblemer.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 26. jul 2021, 10:37

Sauer skrev:
26. jul 2021, 10:17
Han har vist allerede en aftale på plads med Brann.
Stakkels Brann. Henter talentløse Jimmi Nagel, der ikke lavede andet end håbløse signings i Esbjerg, nu støvsuger han Danmark for sekunda-spillere. Håber ikke de ender i OBOS-ligaen næste år, men det ser da desværre sådan ud.

Bocajunior1
Junior
Junior
Indlæg: 69
Tilmeldt: 7. feb 2021, 08:27
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Bocajunior1 » 26. jul 2021, 10:40

Hvis Privovic har kostet omkring 2 millioner, er den vel ikke hel ligegyldig ? Jeg synes, at det er skidt . Men nok om det. Må se om der kommer bedre forsvars spillere ind.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 26. jul 2021, 10:44

Bocajunior1 skrev:
26. jul 2021, 10:40
Hvis Privovic har kostet omkring 2 millioner, er den vel ikke hel ligegyldig ? Jeg synes, at det er skidt . Men nok om det. Må se om der kommer bedre forsvars spillere ind.
200.000 euro er ikke 2 mio.

Og så lige én gang til for Prins Knud - hvis Alaves og Besiktas også har været interesserede, og førstnævnte har tilbudt ham kontrakt ligesom os, så er det næppe fordi han er grotesk ringe. Måske han bare ikke er faldet ordentligt til, men den risiko er der altid når man henter spillere udenfor Norden og unge spillere i det hele taget.
Det beviser jo at han i hvert fald har haft én eller anden grad af talent, som andre (større) klubber også har lagt mærke til.

Det er jo ikke fordi Inge bare har hevet en tilfældig østeuropæer ind fra gaden.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af gravballe » 26. jul 2021, 10:49

Jokeren1943 skrev:
26. jul 2021, 09:54
Esbjerg har netop ophævet kontrakten med Kasper P. (seneste nyt).

Vi mangler en solid midtstopper - til ingen penge.

Get him.
Haha og så undre folk sig over vi aldrig bliver et top 6 hold og så foreslår man kapser p 😂

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6100
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FIDEL » 26. jul 2021, 10:53

Mit håb er, at Inge kan få solgt Fossum i dette vindue, således der er penge til en forsvarer, central midt samt en venstrekant.
Fossum er bedst længere fremme på banen, hvilket hans mange mål også viser. Han vil shine mere, hvis han har f.eks. 2 midtbanespillere bag sig.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 26. jul 2021, 10:58

FIDEL skrev:
26. jul 2021, 10:53
Mit håb er, at Inge kan få solgt Fossum i dette vindue, således der er penge til en forsvarer, central midt samt en venstrekant.
Fossum er bedst længere fremme på banen, hvilket hans mange mål også viser. Han vil shine mere, hvis han har f.eks. 2 midtbanespillere bag sig.
Ja, jeg mener også vi bør sælge Fossum, der simpelthen er for lidt involveret i spillet. Fint med mål sidste sæson, men meget lidt kreativitet og alt for mange blege kampe. Vi skal have en midtbanespiller med mere gennemslagskraft, teknik og pondus på midten, og evt. afsætte MC til Raufoss eller Jerv.

Jeg har før plæderet for en Vito Hammershøy-Mistrati type, hvis han findes. God i pasningsspillet, åbner meget af Randers' spil med lange, præcise pasninger, er selv målfarlig og ret kreativ.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 26. jul 2021, 11:00

FIDEL skrev:
26. jul 2021, 10:53
Mit håb er, at Inge kan få solgt Fossum i dette vindue, således der er penge til en forsvarer, central midt samt en venstrekant.
Fossum er bedst længere fremme på banen, hvilket hans mange mål også viser. Han vil shine mere, hvis han har f.eks. 2 midtbanespillere bag sig.
Fossum er også en af topkandidaterne på min affyringsrampe. Han irriterer mig. Men den er i øvrigt satme høj og desværre også helt urealistisk, den rampe.

I en perfekt verden skulle der udrenses på det groveste:
Fossum, Granli, Pallesen, MC, Bob, Børsting, Ferreira.
Ædruelighedens stemme

Låst