Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Forza » 7. aug 2021, 14:36

Mikki89 skrev:
7. aug 2021, 14:33
Det lyder ikke til, at vi får vores midtbanespiller. Det er meget betænkeligt og noget som kan komme til at koste os meget dyrt. Inge forsøger igen med sit Hiljemark spin om de få kampe i sidste sæson, der ikke gør det nødvendigt at investere i en ny spiller. Men det efterlader stadig et kæmpe hul efter PO's afgang.
Det lugter af nedrykningskamp.
Hvorfor ikke? Han siger jo han satser på vi henter en forstærkning?

Nedrykningskamp? Ro på.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Forza » 7. aug 2021, 14:38

Hanga skrev:
7. aug 2021, 14:30
Forza skrev:
7. aug 2021, 14:28
Buzz Killington skrev:
7. aug 2021, 14:23
Hanga skrev:
7. aug 2021, 14:19
Buzz Killington skrev:
7. aug 2021, 14:15
Forza skrev:
7. aug 2021, 13:37
Inge udtaler sig om transfervinduet i Rishøjs Corner:

https://m.youtube.com/watch?fbclid=IwAR ... e=youtu.be

Blandt andet siger han at han netop har fået et nej fra en spiller som foretrak at blive i sin engelske klub.

Man går primært efter én spiller mere og AaB har videomøder med spillere og samtaler med agenter og klubber på nuværende tidspunkt.
Han virker igen ret tilfreds med midtbanen. Det lød ikke som røgslør. Og så lød det - modsat hvad Baresis kilde påstår, overhovedet ikke som om man er på markedet efter ret meget. Inge regnede med en enkelt spiller ind.
Nej min bekymring bliver desværre forstærket. Inge plejer at være en ret straight shooter og ikke være bange for at italesætte de problemer der er, men han lyder for tilfreds med truppen og de præstationer vi ser. Han italesætter selv at mange efterspørger en erstatning for Hiljemark, men bagatelliserer det ved at han ikke nåede at spille ret mange kampe for os - nej, og dermed er det hul du lavede ved salget af Patrick Olsen jo aldrig blive løst!

Nå, jeg er nød til at tro på at han underspiller.
Min mavefornemmelser er at Makaric har været meget, meget dyr. I så fald må man jo bare erkende at det er nok bare er umuligt at hente en profil til den centrale midt.
Makarics pris har stået i stort set alle medier, så der kan du godt regne med de 3,5 mio som julgranen også skriver.
Ja og det stemmer også fint med hvad vi typisk betaler for spillere, der købes til startelleveren. Men han kan jo også have fået en pæn signon bonus samt taget en dyr lønpost.
Økonomien vil jo altid være en hindring for os, men jeg vil da stærkt håbe, at Inges planlægning har taget højde for at der skulle være råd til både angriber og midtbanespiller.
Helt enig. Det skal der simpelthen prioriteres. Det behøver ikke være i Hiljemark kaliberen (hvilket også næsten er umuligt), men spillertypen skal bare være den rigtige. Ligesom da vi hentede PO.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 7. aug 2021, 14:39

Mikki89 skrev:
7. aug 2021, 14:33
Men det efterlader stadig et kæmpe hul efter PO's afgang.
Ja, spillertypen mangler vi, men PO’s niveau er faldet igen i AGF så han havde nok ikke været løsningen.
Ideelt set finder vi en spiller med et noget højere niveau.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Debatjuntaen » 7. aug 2021, 14:53

For sidste gang: Vi vil ikke se flere unødvendige henvisninger til Gaarde. Vi har sagt det flere gange, men det her er sidste gang. Stop nu! Det medfører konflikter hver gang!

Vi rydder op bagudrettet, og fremadrettet holder I jer til nutiden.

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 359
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Mikki89 » 7. aug 2021, 14:58

Forza skrev:
7. aug 2021, 14:36
Mikki89 skrev:
7. aug 2021, 14:33
Det lyder ikke til, at vi får vores midtbanespiller. Det er meget betænkeligt og noget som kan komme til at koste os meget dyrt. Inge forsøger igen med sit Hiljemark spin om de få kampe i sidste sæson, der ikke gør det nødvendigt at investere i en ny spiller. Men det efterlader stadig et kæmpe hul efter PO's afgang.
Det lugter af nedrykningskamp.
Hvorfor ikke? Han siger jo han satser på vi henter en forstærkning?

Nedrykningskamp? Ro på.
Jeg tror bare, qua Inges ord, ikke at midtbanen er inde i overvejelserne. Umiddelbart tyder det mere på andre positioner. Hvis ikke midtbanen levere, får vi aldrig et offensivt flow i vores spil, hvor der bliver tænkt fremad og så vil vores scoringsproblem ikke blive løst. Så er vi hensat til lange bolde nede fra Ross, thelander og kompagni.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2586
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af troelsh » 7. aug 2021, 15:00

Bekymrende melding fra IAO, det kan godt være vi næsten ikke har kunne bruge Hiljemark, men vi har jo været så meget bedre når han har været på banen, også selvom det har været på halv styrke.
Derudover er det jo et mærkeligt argument, idet vi jo hentede ham en grund, og at han har været skadet ændrer jo ikke på behovet stadig er der.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 7. aug 2021, 15:01

Hvis Inge ikke adresserer midtbanen, er dette transfervindue bare fail, som de unge siger.
Fanskaren vil også reagere ret ungdommeligt med et stort "WTF".

Inge har selv hentet en træner med en fodboldfilosofi, der hedder hurtig fodbold, masser af spil med bolden, masser af afleveringer. Det harmonerer bare ekstremt råddent med en central midtbane bestående af supertankere, som skal bruge en halv time på at vende sig om.

Siden Mæhle har HB været en akilleshæl. Det er aldrig blevet adresseret med andet af et gigafejlkøb, som man endda har forlænget siden.
Nu har vi så akilleshæl 2, som man påstår, at man heller ikke vil adressere.

Enten er AaB fattigere, end vi tror. Eller også er sportsdirektøren ved at floppe big time.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 7. aug 2021, 15:02

Det fremgår i øvrigt af seneste artikel om Makaric, at han selv har udtalt at han afviste tilbud fra Atalanta og Genoa, fordi han ikke er typen der vil hæve sin løn på bænken. Han vil spille fodbold.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14876
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Hanga » 7. aug 2021, 15:04

Julgranen skrev:
7. aug 2021, 15:02
Det fremgår i øvrigt af seneste artikel om Makaric, at han selv har udtalt at han afviste tilbud fra Atalanta og Genoa, fordi han ikke er typen der vil hæve sin løn på bænken. Han vil spille fodbold.
Link, lyder som en spændende artikel?

Jeg vil dog sige, at der jo nok stadig er stor afstand fra en top lønning i AaB til hvad Serie A klubber tilbyder.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 7. aug 2021, 15:10

Buzz Killington skrev:
7. aug 2021, 14:15
Forza skrev:
7. aug 2021, 13:37
Inge udtaler sig om transfervinduet i Rishøjs Corner:

https://m.youtube.com/watch?fbclid=IwAR ... e=youtu.be

Blandt andet siger han at han netop har fået et nej fra en spiller som foretrak at blive i sin engelske klub.

Man går primært efter én spiller mere og AaB har videomøder med spillere og samtaler med agenter og klubber på nuværende tidspunkt.
Han virker igen ret tilfreds med midtbanen. Det lød ikke som røgslør. Og så lød det - modsat hvad Baresis kilde påstår, overhovedet ikke som om man er på markedet efter ret meget. Inge regnede med en enkelt spiller ind.
Det kan vel også være et direkte resultat af at vi har solgt for 0 kr. i dette transfervindue, vi har fået afskibet en del spillere men de har intet indbragt i transfer.

Med købene af Prip og Markaric vil det ikke overraske hvis der ikke er mere at handle for. Nuvel der er sparet lønkroner bl.a. med Hiljemarks afgang men Prip og Markaric henter nok en fin hyre.
Jeg tænker stadigvæk at det må være en alvorlig streg i regningen at vi har så svært ved at sælge spillere

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Funky » 7. aug 2021, 15:12

R Rosenberg skrev:
7. aug 2021, 15:01
Hvis Inge ikke adresserer midtbanen, er dette transfervindue bare fail, som de unge siger.
Fanskaren vil også reagere ret ungdommeligt med et stort "WTF".

Inge har selv hentet en træner med en fodboldfilosofi, der hedder hurtig fodbold, masser af spil med bolden, masser af afleveringer. Det harmonerer bare ekstremt råddent med en central midtbane bestående af supertankere, som skal bruge en halv time på at vende sig om.

Siden Mæhle har HB været en akilleshæl. Det er aldrig blevet adresseret med andet af et gigafejlkøb, som man endda har forlænget siden.
Nu har vi så akilleshæl 2, som man påstår, at man heller ikke vil adressere.

Enten er AaB fattigere, end vi tror. Eller også er sportsdirektøren ved at floppe big time.
Ro på. Inge siger trods alt, man vil have én mere ind - måske flere, hvis det lykkes med at få nogen ud. Det gør det da meget usandsynligt, at vi kun kommer til at køre videre med den nuværende trup - som altså allerede har fået to offensive forstærkninger.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 7. aug 2021, 15:13

Hanga skrev:
7. aug 2021, 15:04

Link, lyder som en spændende artikel?

Jeg vil dog sige, at der jo nok stadig er stor afstand fra en top lønning i AaB til hvad Serie A klubber tilbyder.
https://www.danas.rs/sport/najteze-zvez ... -po-planu/

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Martino » 7. aug 2021, 15:35

Patrick Egelund som har fået ophævet sin kontrakt, burde være på Inges radar. Spændende type imo.
Jeg savner Winsnes

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 7. aug 2021, 15:37

Funky skrev:
7. aug 2021, 15:12
R Rosenberg skrev:
7. aug 2021, 15:01
Hvis Inge ikke adresserer midtbanen, er dette transfervindue bare fail, som de unge siger.
Fanskaren vil også reagere ret ungdommeligt med et stort "WTF".

Inge har selv hentet en træner med en fodboldfilosofi, der hedder hurtig fodbold, masser af spil med bolden, masser af afleveringer. Det harmonerer bare ekstremt råddent med en central midtbane bestående af supertankere, som skal bruge en halv time på at vende sig om.

Siden Mæhle har HB været en akilleshæl. Det er aldrig blevet adresseret med andet af et gigafejlkøb, som man endda har forlænget siden.
Nu har vi så akilleshæl 2, som man påstår, at man heller ikke vil adressere.

Enten er AaB fattigere, end vi tror. Eller også er sportsdirektøren ved at floppe big time.
Ro på. Inge siger trods alt, man vil have én mere ind - måske flere, hvis det lykkes med at få nogen ud. Det gør det da meget usandsynligt, at vi kun kommer til at køre videre med den nuværende trup - som altså allerede har fået to offensive forstærkninger.
Mit indlæg er fuld af forbehold, så endnu er der masser af ro på.

To offensive forstærkninger løser ikke vores midtbaneproblem, som har været gigantisk, siden Würtz' og Risgårds karrierer ebbede ud (og Olsen blev solgt).
Ædruelighedens stemme

Bocajunior1
Junior
Junior
Indlæg: 69
Tilmeldt: 7. feb 2021, 08:27
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Bocajunior1 » 7. aug 2021, 15:38

Det er fint, at man er linket til andre klubber, men hvad hjælper det ? Ham den unge serb, var linket til nogle klubber ifølge nogen , men er måske allerede på vej væk igen, som et flopkøb i AaB. Jeg var også linket til Moseby serie 3, men det blev der heller ikke noget ud af.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af jonas386 » 7. aug 2021, 15:55

Bocajunior1 skrev:
7. aug 2021, 15:38
Det er fint, at man er linket til andre klubber, men hvad hjælper det ? Ham den unge serb, var linket til nogle klubber ifølge nogen , men er måske allerede på vej væk igen, som et flopkøb i AaB. Jeg var også linket til Moseby serie 3, men det blev der heller ikke noget ud af.
Jeg synes trods alt godt vi kan tillade lidt tålmodighed med en mand der var topscorer i den serbiske liga sidste år. Han ved jo hvor målet står, men skal selvfølgelig også have tid til at falde ind
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Forza » 7. aug 2021, 15:59

Bocajunior1 skrev:
7. aug 2021, 15:38
Det er fint, at man er linket til andre klubber, men hvad hjælper det ? Ham den unge serb, var linket til nogle klubber ifølge nogen , men er måske allerede på vej væk igen, som et flopkøb i AaB. Jeg var også linket til Moseby serie 3, men det blev der heller ikke noget ud af.
Hvad er det for noget vrøvl. Manden har haft to indskiftninger.

Og han var ikke rygtet “ifølge nogen”. Julgranen delte et link til en artikel hvor det stod i. Den kan du jo prøve at læse.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1039
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Mephisto2 » 7. aug 2021, 16:10

Forza skrev:
7. aug 2021, 15:59
Bocajunior1 skrev:
7. aug 2021, 15:38
Det er fint, at man er linket til andre klubber, men hvad hjælper det ? Ham den unge serb, var linket til nogle klubber ifølge nogen , men er måske allerede på vej væk igen, som et flopkøb i AaB. Jeg var også linket til Moseby serie 3, men det blev der heller ikke noget ud af.
Hvad er det for noget vrøvl. Manden har haft to indskiftninger.

Og han var ikke rygtet “ifølge nogen”. Julgranen delte et link til en artikel hvor det stod i. Den kan du jo prøve at læse.
Tror han mener Prijovic

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Forza » 7. aug 2021, 16:20

Mephisto2 skrev:
7. aug 2021, 16:10
Forza skrev:
7. aug 2021, 15:59
Bocajunior1 skrev:
7. aug 2021, 15:38
Det er fint, at man er linket til andre klubber, men hvad hjælper det ? Ham den unge serb, var linket til nogle klubber ifølge nogen , men er måske allerede på vej væk igen, som et flopkøb i AaB. Jeg var også linket til Moseby serie 3, men det blev der heller ikke noget ud af.
Hvad er det for noget vrøvl. Manden har haft to indskiftninger.

Og han var ikke rygtet “ifølge nogen”. Julgranen delte et link til en artikel hvor det stod i. Den kan du jo prøve at læse.
Tror han mener Prijovic
Nå okay. Så giver det bedre mening for mig ;)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 688
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Mr Gold » 7. aug 2021, 16:45

Jeg syntes faktisk det interview er ganske godt.
Tror mange overtolker det.

Sidste vindue skulle der sælges osv blev der sagt MANGE gange uden held. Måske han er mere forsigtig denne gang, og lader som om at alt er som det skal være. Vil man sælge og står med en vare man bare vil af med, så er den knap så attraktiv som hvis man egentligt ik er “interesseret” i at sælge.

Han står jo ik og “ taler” midtbanen ned i offentligt skue, hvorfor skulle han dog det!! Selvfølgelig er det der han kigger efter noget. ( tror jeg 100% på )

Ja, rigtigt med at det med Hilje lyder lidt hult men han siger jo også direkte at han ikke kan erstattes. Så tror den del bliver misforstået lidt.

Det afslag som han har fået fra England har der INTET rygte været på. Tror han er mere lukket og lidt mindre ærlig offentligt end vi er vant til.

Der SKAL minimum en starter ind på midtbanen i dette vindue ellers har Inge fejlet. Og det tror jeg ik sker.

AaB ER bare ik såååå sexet lige nu og komme til hvis man har lidt et ok navn.
Vi er ik en klub lige mu der henter unge ind som er start 11 og kan sælges for store beløb.

Måske Prica kan blive den første i nyere tid og måske det kan åbne døre.

Jeg tror han kæmper som en gal for tingene skal lykkes, han er helt sikkert en gambler der spiller højt.

Personligt vurderer jeg ik vinduet før der er lukket og slukket

Låst