Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2586
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af troelsh » 16. dec 2021, 10:17

Pastorius skrev:
16. dec 2021, 09:47
FlæskeFrank skrev:
16. dec 2021, 09:01
Højholt følger ikke blot holdets medgang. Han skaber den.

Så han skal koste. Jeg tror dog ikke over 30 mio kr., der mangler mål og lidt ekstra. Men 15-20 mio kr vil være skuffende.

Modsat f.eks. Ferreira, hvor vi jo kan se manglerne.
Du kan også tydeligt se Pedros styrker. I erobringsspillet er han helt i top i superligaen.

Jeg skal ikke kloge mig på priser, men jeg er ret sikker på der er større værdi på transfermarkedet i Pedro end i Højholt.
Pedro har bare lange perioder hvor han ligner en serie 4 spiller, Malthes niveau er meget mere stabil trods han er tre år yngre.

Men vi får at se, måske sælger vi dem begge :-)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Pastorius » 16. dec 2021, 10:28

troelsh skrev:
Pastorius skrev:
16. dec 2021, 09:47
FlæskeFrank skrev:
16. dec 2021, 09:01
Højholt følger ikke blot holdets medgang. Han skaber den.

Så han skal koste. Jeg tror dog ikke over 30 mio kr., der mangler mål og lidt ekstra. Men 15-20 mio kr vil være skuffende.

Modsat f.eks. Ferreira, hvor vi jo kan se manglerne.
Du kan også tydeligt se Pedros styrker. I erobringsspillet er han helt i top i superligaen.

Jeg skal ikke kloge mig på priser, men jeg er ret sikker på der er større værdi på transfermarkedet i Pedro end i Højholt.
Pedro har bare lange perioder hvor han ligner en serie 4 spiller, Malthes niveau er meget mere stabil trods han er tre år yngre.

Men vi får at se, måske sælger vi dem begge :-)
Spidskompetencer er penge værd. Jeg er vild med Malthe, men der er ikke mange steder han stikker ud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Julgranen » 16. dec 2021, 10:40

9520AaB skrev:
16. dec 2021, 09:40
Jeg er godt nok relativt uenig med dig:-), Pedro har kæmpe mangler, og tager en masse dumme kort. Højholt har været den stabile på midtbanen. Men er enig i at Højholt Max går for 20 mill, men Pedro går for Max 10.
Jeg kan vende den om og sige - hvad er Højholts åbenlyse styrker? Han har staturen mod sig. Han er ikke specielt kreativ. Han har ingen særlige kompetencer på hverken erobrings eller nærkampsspillet.

Han er dygtig på bolden, ja. Men klubber betaler for spidskompetencer, ikke for allround-spillere. Jeg er fuldstændig uenig i at han er en 30 millioner kroners spiller. Men han er en rigtig dygtig allround-spiller, og klasser over f.eks. Magnus...

Desuden har Malthe ikke særligt lang tid tilbage af sin kontrakt, hvilket gør 30 mio. totalt urealistisk.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14876
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Hanga » 16. dec 2021, 11:08

Julgranen skrev:
16. dec 2021, 10:40
9520AaB skrev:
16. dec 2021, 09:40
Jeg er godt nok relativt uenig med dig:-), Pedro har kæmpe mangler, og tager en masse dumme kort. Højholt har været den stabile på midtbanen. Men er enig i at Højholt Max går for 20 mill, men Pedro går for Max 10.
Jeg kan vende den om og sige - hvad er Højholts åbenlyse styrker? Han har staturen mod sig. Han er ikke specielt kreativ. Han har ingen særlige kompetencer på hverken erobrings eller nærkampsspillet.

Han er dygtig på bolden, ja. Men klubber betaler for spidskompetencer, ikke for allround-spillere. Jeg er fuldstændig uenig i at han er en 30 millioner kroners spiller. Men han er en rigtig dygtig allround-spiller, og klasser over f.eks. Magnus...

Desuden har Malthe ikke særligt lang tid tilbage af sin kontrakt, hvilket gør 30 mio. totalt urealistisk.
God pointe med kontrakten, halvandet år tilbage. Hvis ikke han bliver solgt nu må det så også være en ret stor prioritet for Iinge at få den forlænget, for selvom vi er helt enige om hans kompetencer, så er han stadig en fin spiller at have der kan udvikle sig yderligere og blive et rigtig pænt salg. Jeg kan måske undre mig over at man ikke forlængede med ham i sommers, hvor man åbenlyst valgte at satse på ham (ved manglende forstærkning til midtbanen). Det bliver noget sværere (dyrere) nu.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 865
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af hit666 » 16. dec 2021, 11:31

halvandet år tilbage Så skal vi være glade for 20-25 mio 🧐
AaB AaB AaB AaB

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Julgranen » 16. dec 2021, 12:02

Hanga skrev:
16. dec 2021, 11:08
Jeg kan måske undre mig over at man ikke forlængede med ham i sommers, hvor man åbenlyst valgte at satse på ham (ved manglende forstærkning til midtbanen). Det bliver noget sværere (dyrere) nu.
Nu skal der jo to til tango. Der er i sidste ende også en spiller der skal mene det - og i f.eks. tilfældet Tengstedt kan unge spillere jo blive påvirket så meget af deres omgivelser, at det ikke er en mulighed.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2586
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af troelsh » 16. dec 2021, 12:09

Julgranen skrev:
16. dec 2021, 12:02
Hanga skrev:
16. dec 2021, 11:08
Jeg kan måske undre mig over at man ikke forlængede med ham i sommers, hvor man åbenlyst valgte at satse på ham (ved manglende forstærkning til midtbanen). Det bliver noget sværere (dyrere) nu.
Nu skal der jo to til tango. Der er i sidste ende også en spiller der skal mene det - og i f.eks. tilfældet Tengstedt kan unge spillere jo blive påvirket så meget af deres omgivelser, at det ikke er en mulighed.
Kontraktens udløb om 1½ år var jeg heller ikke opmærksom på, det barberer selvfølgelig nogle millioner af prisen.
Årh hvor det bare ærgerligt, jeg synes det er en tilbagevendende begivenhed, at når vi endelig har seriøse salgsemner, så er kontrakten ved at udløbe :thumbsdown:

Det virker dog til at være blevet bedre, end tiden omkring mesterskabet, hvor Kusk, Spalvis, Thomsen og Helenius vel blev solgt for samlet 40 mil.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Funky » 16. dec 2021, 13:34

Højholt virker umiddelbart til at være rimelig fornuftig, så det kan jo være, han tænker, der skal lidt mere udvikling til i AaB-regi før han skal videre. i fodbold er 1½ år i øvrigt lang tid, vil jeg mene, så jo, han skal koste.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6100
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af FIDEL » 16. dec 2021, 13:45

Ham Kasper Høgh... Nogle skriver, at han er boksspiller imens andre skriver han er en god dybdeløber. Hvad skal man tro?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Yankee » 16. dec 2021, 14:20

FIDEL skrev:
16. dec 2021, 13:45
Ham Kasper Høgh... Nogle skriver, at han er boksspiller imens andre skriver han er en god dybdeløber. Hvad skal man tro?
Det ene udelukker jo ikke det andet. Han minder vel en del om Tim Prica eller Oliver Ross i type. Høj, fysisk stærk og hurtig over 20-40 meter.

Han er ikke i nærheden af at have acceleration og retningsskift som fx Sabbi eller Coulibaly, for at sammenligne med ægte dybdeløbere. Til gengæld er han god på låget og kropsstærk.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10806
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af jonas386 » 16. dec 2021, 14:33

Hvis Højholt og Pedro samlet kan skydes afsted for 40-50 af de lange, så håber jeg at Inge vil være endog meget lydhør, men i så fald skal der også hentes nærmest tre-fire nye mand ind til positionen, og det skal gerne være på minimum samme niveau som det vi har nu.

Jeg må indrømme jeg ikke rigtig er overbevist af Højholt. Jeg tror sagtens, at han kan blive en fin superligaspiller - og måske en profil med årene - men hvis vi kan få mere end 15-20 for ham, så synes jeg vi skal slå til. Imo er han en metervarespiller, og der findes lignende typer i hobetal; herunder også spillere der gerne vil til AaB.

Hvis kun den ene af de to forsvinder, så skal der minimum to mand ind til positionen, og hvis ingen af dem sælges kan vi fint nøjes med en enkelt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1384
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Kasper » 16. dec 2021, 14:41

Er der nogen der har støvet op hvilke tyske klubber der er tale om?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2038
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af 9520AaB » 16. dec 2021, 14:48

Julgranen skrev:
9520AaB skrev:
16. dec 2021, 09:40
Jeg er godt nok relativt uenig med dig:-), Pedro har kæmpe mangler, og tager en masse dumme kort. Højholt har været den stabile på midtbanen. Men er enig i at Højholt Max går for 20 mill, men Pedro går for Max 10.
Jeg kan vende den om og sige - hvad er Højholts åbenlyse styrker? Han har staturen mod sig. Han er ikke specielt kreativ. Han har ingen særlige kompetencer på hverken erobrings eller nærkampsspillet.

Han er dygtig på bolden, ja. Men klubber betaler for spidskompetencer, ikke for allround-spillere. Jeg er fuldstændig uenig i at han er en 30 millioner kroners spiller. Men han er en rigtig dygtig allround-spiller, og klasser over f.eks. Magnus...

Desuden har Malthe ikke særligt lang tid tilbage af sin kontrakt, hvilket gør 30 mio. totalt urealistisk.
Nu skrev jeg også at jeg troede Højholt var en 20 mill spillerBillede, med kontraktlængden nærmere mellem 15-20.
Vi bliver nok ikke enige, men jeg ser meget mere perspektiv og fremtid i Højholt end Pedro. Pedro er sort/hvid, niveauet svinger fra FCK til døllefjledemusse. Det ser andre klubber også, og de ser også en spiller der sælger sit hold for mange gange, enten med tvivlsomme afleveringer, eller dumme kort.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Forza » 16. dec 2021, 14:52

Sønderhof skrev:
15. dec 2021, 23:40
Forza skrev:
15. dec 2021, 22:37
Det er de samme profiler der kommer med de samme forudsigelige kommentarer ved alle rygter om nye spillere. Ved ham den unge fra Hobro læser jeg folk herinde der snakker om at man ikke kan se hvad vi skal med en reserve fra 1. div.

Det bliver sagt hver gang, uanset om det er Pedro, Hagelskjær eller andre. Desuden er manden jo ung og AaB har et godt datasystem som uden tvivl har vist nogle kompetence der potentielt kan udvikles. Jeg føler mig tryg i at man ikke henter ham uden grund, hvis det er tilfældet.

Til gengæld kan jeg godt tilslutte mig overvejelsen om det er endnu en udviklingsangriber vi skal hente. Jeg håber han eventuelt kan spille flere pladser.
Jeg havde det på samme måde, da et kor herinde synes det var latterligt at invitere Thomsen og Pohl til at træne med i januar :)

Jeg er tilfreds med, at fokus virker til at være rettet mod DK, når vi kigger efter spillere. Jeg er overbevist om, at risikoen for Flores/Safranko-cases minimeres herved. Superligaens fysisk og taktisk, er svær at komme til.
Senest har jeg foreslået Dietz og Mathias Jørgensen, som er i samme katagori som Høgh. Jeg er bare seriøst overrasket over, at man ser på en spiller, der har haft et lunkent efterår i Hobro. Klitten har scoret flere mål.

I Hobro mindes jeg kun at have set ham som spidsangriber. Som type, synes jeg han kan noget. Han er dybdeløber, og arbejder knaldhårdt.

Den med datasystemet, orker jeg derimod ikke at høre på som argument. Havde Inge glemt at hente seneste opdatering, da man kørte Nkada, Samuelsen og Trajkovski igennem?

Noget helt andet er, mon Randers overvejer at bruge deres tilbagekøbsklausul?
Datasystemet er jo ikke ensbetydende med at spillerne slår til. Det kan give gode indgangsvinkler til et potentiale der kan udvikles på, men i sidste ende siger det intet om spillerens fremtidige udviklingskurve, tilpasning til Danmark og superligaen, sammenspillet med truppen osv. fejlskud laver alle klubber, uanset datasystem.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5268
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Jakobsen » 16. dec 2021, 16:18

Forza skrev:
16. dec 2021, 14:52
Sønderhof skrev:
15. dec 2021, 23:40
Forza skrev:
15. dec 2021, 22:37
Det er de samme profiler der kommer med de samme forudsigelige kommentarer ved alle rygter om nye spillere. Ved ham den unge fra Hobro læser jeg folk herinde der snakker om at man ikke kan se hvad vi skal med en reserve fra 1. div.

Det bliver sagt hver gang, uanset om det er Pedro, Hagelskjær eller andre. Desuden er manden jo ung og AaB har et godt datasystem som uden tvivl har vist nogle kompetence der potentielt kan udvikles. Jeg føler mig tryg i at man ikke henter ham uden grund, hvis det er tilfældet.

Til gengæld kan jeg godt tilslutte mig overvejelsen om det er endnu en udviklingsangriber vi skal hente. Jeg håber han eventuelt kan spille flere pladser.
Jeg havde det på samme måde, da et kor herinde synes det var latterligt at invitere Thomsen og Pohl til at træne med i januar :)

Jeg er tilfreds med, at fokus virker til at være rettet mod DK, når vi kigger efter spillere. Jeg er overbevist om, at risikoen for Flores/Safranko-cases minimeres herved. Superligaens fysisk og taktisk, er svær at komme til.
Senest har jeg foreslået Dietz og Mathias Jørgensen, som er i samme katagori som Høgh. Jeg er bare seriøst overrasket over, at man ser på en spiller, der har haft et lunkent efterår i Hobro. Klitten har scoret flere mål.

I Hobro mindes jeg kun at have set ham som spidsangriber. Som type, synes jeg han kan noget. Han er dybdeløber, og arbejder knaldhårdt.

Den med datasystemet, orker jeg derimod ikke at høre på som argument. Havde Inge glemt at hente seneste opdatering, da man kørte Nkada, Samuelsen og Trajkovski igennem?

Noget helt andet er, mon Randers overvejer at bruge deres tilbagekøbsklausul?
Datasystemet er jo ikke ensbetydende med at spillerne slår til. Det kan give gode indgangsvinkler til et potentiale der kan udvikles på, men i sidste ende siger det intet om spillerens fremtidige udviklingskurve, tilpasning til Danmark og superligaen, sammenspillet med truppen osv. fejlskud laver alle klubber, uanset datasystem.
Enig og, hvor står AaB egentlig med deres datasystem?
Det er super fedt, at vi endelig er begyndt at bruge data. Vi er vel 5 år bagud i forhold til store dele af branchen når vi bygger det selv sammen med Netcompany. Dermed ikke sagt, at det er håbløst, men der må være en forskel på at have arbejdet på en platform i et års tid og at have noget der er bygget over længere tid. Netcompanys kernekompetence er derudover at bygge store systemer til det offentlige og ikke sportsbranchen.
Derudover er der jo hele dygitheden og modenheden i at bruge den her type systemer, hvor både AaB og Netcompany er grønne.
Selvfølgelig er der også standardprodukter i markedet, som AaB sikkert også bruger, men det kunne virkelig være interssant at høre, hvor helheden i det AaB gør ligger i forhold til markedet.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3277
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Brodernumsi » 16. dec 2021, 17:35

Håber for Højholts skyld, at jeg tager fejl, men jeg tror ikke, han udvikler sig til mere, end en superligaprofil. Får vi tilbudt 3 mio €, bør vi slå til.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af FlæskeFrank » 16. dec 2021, 17:56

Jakobsen skrev:
16. dec 2021, 16:18
Enig og, hvor står AaB egentlig med deres datasystem?
Det er super fedt, at vi endelig er begyndt at bruge data. Vi er vel 5 år bagud i forhold til store dele af branchen når vi bygger det selv sammen med Netcompany. Dermed ikke sagt, at det er håbløst, men der må være en forskel på at have arbejdet på en platform i et års tid og at have noget der er bygget over længere tid. Netcompanys kernekompetence er derudover at bygge store systemer til det offentlige og ikke sportsbranchen.
Derudover er der jo hele dygitheden og modenheden i at bruge den her type systemer, hvor både AaB og Netcompany er grønne.
Selvfølgelig er der også standardprodukter i markedet, som AaB sikkert også bruger, men det kunne virkelig være interssant at høre, hvor helheden i det AaB gør ligger i forhold til markedet.
Altså jeg får altid knopper, når jeg hører det med data og sikkerheden for succes.

Selvfølgelig er det fint som sortering, men derefter ophører meget af kvaliteten også. Til sammenligning tror jeg vi alle har set meget forskellige tilgange/håndtering af vores tilgang til f.eks. folkeskole, gymnasium og efterfølgende universitet(hvis man har taget det forløb). Det er bare tre forskellige læringsmiljø. Tilsvarende gælder forløbet ungdomsspiller, voksenspiller, førsteholdsspiller.

Oveni skal man smide det at flytte hjemmefra og spillestil mm. Hvis man tager to nylige eksempler, så har Victor Jensen(26 mio kr) lige været oppe og vende på bold.dk. Han virker som en ret dårlig scoutet case. Nicolai Baden er en anden som også lige har været fremme. Virker klart bedre scoutet. Så er fejlmarginet væsentlig bedre ?

Så ligesom når vi går til jobsamtale og der er to samtaler og en personlighedstest, så er der stadig mange som ikke burde være ansat fordi der i ansættelsesudvalget ikke er ret meget forberedelse, men mere stirren blindt på nogle testscores.

Det er derfor PEA sagtens kunne matche en maskine.
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Julgranen » 16. dec 2021, 18:53

FlæskeFrank skrev:
16. dec 2021, 17:56
Altså jeg får altid knopper, når jeg hører det med data og sikkerheden for succes.

Selvfølgelig er det fint som sortering, men derefter ophører meget af kvaliteten også. Til sammenligning tror jeg vi alle har set meget forskellige tilgange/håndtering af vores tilgang til f.eks. folkeskole, gymnasium og efterfølgende universitet(hvis man har taget det forløb). Det er bare tre forskellige læringsmiljø. Tilsvarende gælder forløbet ungdomsspiller, voksenspiller, førsteholdsspiller.

Oveni skal man smide det at flytte hjemmefra og spillestil mm. Hvis man tager to nylige eksempler, så har Victor Jensen(26 mio kr) lige været oppe og vende på bold.dk. Han virker som en ret dårlig scoutet case. Nicolai Baden er en anden som også lige har været fremme. Virker klart bedre scoutet. Så er fejlmarginet væsentlig bedre ?

Så ligesom når vi går til jobsamtale og der er to samtaler og en personlighedstest, så er der stadig mange som ikke burde være ansat fordi der i ansættelsesudvalget ikke er ret meget forberedelse, men mere stirren blindt på nogle testscores.

Det er derfor PEA sagtens kunne matche en maskine.
Jeg får nu også knopper af at læse 10 linjer fuldstændig uforståeligt lirum-larum, der bevæger sig ud af den ene og den anden tangent uden rigtigt at sige noget.

Hvad PEA har med datascouting at gøre forstår jeg ikke - det er jo primært på senior-niveau vi bruger data til at scoote.
Og her vil al logik til enhver tid tilsige, at det er bedre at lægge æggene i en kurv hvor vi sørger for det bedst mulige empiriske grundlag forud for spillerhandler, end (som det var tilfældet under Lynge) at forlade sig blindt på agentnetværk.

Jeg er i hvert fald meget mere fan af at vi, efter bedste evne, skaber så godt et beslutningsunderlag som overhovedet muligt, før vi begiver os ud i at hente dyre spillere.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af FlæskeFrank » 16. dec 2021, 19:55

Julgranen skrev:
16. dec 2021, 18:53
Jeg er i hvert fald meget mere fan af at vi, efter bedste evne, skaber så godt et beslutningsunderlag som overhovedet muligt, før vi begiver os ud i at hente dyre spillere.
Står du permanent henne ved håndvasken ?

Du kan altid hente lidt mere empiri og udtalelse, men på et eller andet tidspunkt skal du tage en selvstændig beslutning.

Hvis du er har en klar forståelse for, hvordan du vil spille og hvilke typer spillere du skal bruge, så er det ulige nemmere at scoute. Og det er der den store forskel ligger. For det gør det jo nemmere at klarlægge de kvaliteter, som du efterspørger. Du kan godt slå en stilling op, hvor du søger en civilingeniør, så kan du nok godt få besat stillingen, men om ingeniørens faglige kvaliteter har relevans, er der ikke belæg for at konkludere.

Det er jo også derfor vi har konstateret at f.eks. SønderjyskE år efter år for små penge har kunne stable et konkurrencedygtig hold på banen. Fordi de vidste hvad de skulle bruge og hvad de manglede. Da de så prøver at skifte spor, fordi de tror man kan det uden videre, så kommer de i meget store problemer(og nu vender de så tilbage til det oprindelige). Er der nogle, som forøvrigt ved hvad Brøndby tænkte de skulle bruge Mathias Greve til ?

Og vi er måske selv i den limbo. Vi ved ikke rigtig hvordan Cifuentes vil spille. 3-back kæde eller 4-back kæde ? Det er bare svært at scoute en forsvarsspiller, som er pissegod til begge dele. Så der er første step, at Cifuentes og Inge Andre bliver ret klar på retningen, for vi kan ikke hente en til spiller til et "forkert" system. Derefter kan man sortere med maskine, men de efterfølgende steps er igen træneren.
- FlæskeFrank

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Fromthecradle » 16. dec 2021, 20:33

FlæskeFrank skrev:
16. dec 2021, 19:55
Julgranen skrev:
16. dec 2021, 18:53
Jeg er i hvert fald meget mere fan af at vi, efter bedste evne, skaber så godt et beslutningsunderlag som overhovedet muligt, før vi begiver os ud i at hente dyre spillere.
Står du permanent henne ved håndvasken ?

Du kan altid hente lidt mere empiri og udtalelse, men på et eller andet tidspunkt skal du tage en selvstændig beslutning.

Hvis du er har en klar forståelse for, hvordan du vil spille og hvilke typer spillere du skal bruge, så er det ulige nemmere at scoute. Og det er der den store forskel ligger. For det gør det jo nemmere at klarlægge de kvaliteter, som du efterspørger. Du kan godt slå en stilling op, hvor du søger en civilingeniør, så kan du nok godt få besat stillingen, men om ingeniørens faglige kvaliteter har relevans, er der ikke belæg for at konkludere.

Det er jo også derfor vi har konstateret at f.eks. SønderjyskE år efter år for små penge har kunne stable et konkurrencedygtig hold på banen. Fordi de vidste hvad de skulle bruge og hvad de manglede. Da de så prøver at skifte spor, fordi de tror man kan det uden videre, så kommer de i meget store problemer(og nu vender de så tilbage til det oprindelige). Er der nogle, som forøvrigt ved hvad Brøndby tænkte de skulle bruge Mathias Greve til ?

Og vi er måske selv i den limbo. Vi ved ikke rigtig hvordan Cifuentes vil spille. 3-back kæde eller 4-back kæde ? Det er bare svært at scoute en forsvarsspiller, som er pissegod til begge dele. Så der er første step, at Cifuentes og Inge Andre bliver ret klar på retningen, for vi kan ikke hente en til spiller til et "forkert" system. Derefter kan man sortere med maskine, men de efterfølgende steps er igen træneren.
Lige præcis det klip du referer til fra Julgranen, forstår jeg ikke, du har indvendinger imod. Det er da logik, at man skal sørge for et ordentligt beslutningsgrundlag - bedstmulige inden for tids- og omkostningsbegrænsninger.

I Øvrigt kender vi godt Cifuentes spillestil nu. 5-3-2 baseret på dødbolde og lange indkast. Det må meget gerne ændre sig.

Transferønsker - flere boldspillere og færre Safranko’er, tak.
You pay for this?

Låst