Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3003
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 23. feb 2022, 16:05

Hanga skrev:
23. feb 2022, 11:21
Jakobsen skrev:
23. feb 2022, 11:02
R Rosenberg skrev:
Jakobsen skrev:
23. feb 2022, 08:09
raekkeettre skrev:
hje1980 skrev:
23. feb 2022, 07:10

Ja den lugter MEGEG af at AaB og Børsting/Brann har en aftale om at de kan få Børsting nu HVIS AaB kan finde en erstatning… så mon ikke hele den kabale falder på plads her i ugen.
Det er lige før jeg ikke håber det, da Børsting vil være vigtig i forhold til begge back positioner. Med mindre man ser Granli som den oplagte, men noget defensive, backup til Pallesen, som vi så mod FCM. Det gør os bare sårbare i forsvaret da vi så spillet med alle de forsvsrsspillere vi har. Ville meget hellere hente ham ind og beholde Børsting til sommer.

Men er enig i, det ser ud som en bytter...
Enig - tror Gudmundur kunne være fin for bredden, men havde også helst set Børsting blive til sommer da vi har en fin bredde og Børsting om man vil ddt eller ej er starter i den nuværende trup.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ved du, om Thórarinsson er dårlige eller bedre end Børsting på venstre back?
Ingen anelse. Til gengæld ved jeg, at Børsting er spillet ind på holdet, kender konceptet og udfylder en vigtig rolle i vores pres. Gudmundur er alt andet lige ude af kampform og skal spilles ind på holdet og lære systemet at kende. Kan sagtens være Gudmundur er bedre på sigt, men på den korte bane er en udskiftning ikke ønskelig.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jeg holder bestemt også af Børsting og de kvaliteter han har. Men at spille ham på venstre back har jeg godt nok aldrig været tilhænger af. Han har energien til det, men han er slet ikke god nok til at orientere sig. Det var f.eks. tydeligt i søndags hvor FCM flere gange får spillet en mand farlig bag Børsting, også i situationer hvor han egentlig er på plads, men simpelthen reagerer for sent. Læg dertil, at han ikke er venstrebenet og vores backs skal gerne holde bredden i vores system, og det bliver altså noget sværere når det er mere naturligt for ham at trække bolden ind til højrebenet. Hans venstreben er dog nogenlunde men naturligvis ikke lige så godt som en naturlig venstrebenet spiller. Jeg tror det vil gavne os meget, at få en spiller der slår bedre indlæg generelt, med de type vi har til angrebet.

Thórarinsson spiller venstre back på det Islandske landshold... alt andet lige, er det en opgradering.
Jeg tror også det vil potentielt være en opgradering, men vi ved det ikke - det vi ved er at vi er tynde på højre back også, og derfor - hvad jeg kan læse - tror jeg ikke at folk IKKE vil ha Thorarinsson, men mere, at det bliver måske problematisk at fyre Børsting af samtidig. Så vent med Børsting til Sommer, og så ind med vores islændinge :)

NicoBasso
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 20
Tilmeldt: 24. sep 2018, 11:22
Favoritspiller: Phillip Ochs

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af NicoBasso » 24. feb 2022, 13:40

Kunne man forstille sig der var nogle talenter i FC Midtjylland vi kunne gafle? Jeg læste en glimrende artikel formende hvordan de unge talenter i FC Midtjylland ikke bliver tilgodeset på førsteholdet, de vælger som bekendt at ofre mange penge på afdankede udlandske profiler. Jeg synes vi ligesom med Sebastian Stahlfest skal undersøge muligheden for at lokke et par talenter til

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2586
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af troelsh » 24. feb 2022, 14:18

NicoBasso skrev:
24. feb 2022, 13:40
Kunne man forstille sig der var nogle talenter i FC Midtjylland vi kunne gafle? Jeg læste en glimrende artikel formende hvordan de unge talenter i FC Midtjylland ikke bliver tilgodeset på førsteholdet, de vælger som bekendt at ofre mange penge på afdankede udlandske profiler. Jeg synes vi ligesom med Sebastian Stahlfest skal undersøge muligheden for at lokke et par talenter til
Det er bestemt ikke utænkeligt der er nogle vi kan gafle, men de sælger jo også talenter til store penge selvom de ikke er gode nok til deres førstehold, det gælder f.eks. ham Aral Simsir som var på vej til tyrkisk fodbold, ved faktisk ikke om den gik igennem eller om den røg i vasken

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Reyad » 24. feb 2022, 14:22

Det kunne man sagtens forestille sig. Men de er vildt dyre, hvis de 'bare' har haft succes med u19-holdet.
Mads Hansen blev solgt til FCN. 15 millioner.
Aral Simsir ville de have op mod 17 millioner for.

Så vi skal nok nærmere finde negligerede talenter, der ikke kan komme på deres u19-hold. Ligesom ham Stahlfeldt ikke kunne i FCK.
Ellers tror jeg det er overskudslageret, man kan finde halvbillige folk på. Victor Torp eller Nicolai Madsen. Eller lign. Dog tror jeg også de er for dyre, hvis ikke kontrakten er ved at løbe ud.

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Mini-p » 25. feb 2022, 09:07

Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlæskeFrank » 25. feb 2022, 09:28

Mini-p skrev:
25. feb 2022, 09:07
https://aabsport.dk/nyheder/2022/februa ... rarinsson/

Bekræftet - indtil sommer
Bemærker, at de skriver også som central midt. Det kan måske give lidt ekstra valgmuligheder.

Lidt overrasket over den korte kontrakt. Havde forventet frem til næste sommer. Synes ikke det giver mening.
- FlæskeFrank

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af gravballe » 25. feb 2022, 09:39

FlæskeFrank skrev:
25. feb 2022, 09:28
Mini-p skrev:
25. feb 2022, 09:07
https://aabsport.dk/nyheder/2022/februa ... rarinsson/

Bekræftet - indtil sommer
Bemærker, at de skriver også som central midt. Det kan måske give lidt ekstra valgmuligheder.

Lidt overrasket over den korte kontrakt. Havde forventet frem til næste sommer. Synes ikke det giver mening.
Det er option for forlængelse men ja det virker underligt man ikke laver den længere

donjuul84
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 82
Tilmeldt: 23. sep 2014, 22:46
Favoritspiller: Rasmus Thelander

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af donjuul84 » 25. feb 2022, 09:47

Hvad er folks forventning til denne transfer. Er det fordi børsting skal til Norge før tid eller er Pedros skade mere alvorlig end forventet eller handler det udelukkende om at give Ahlmann noget konkurrence på venstreback?

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 803
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af emenike » 25. feb 2022, 09:53

donjuul84 skrev:
25. feb 2022, 09:47
Hvad er folks forventning til denne transfer. Er det fordi børsting skal til Norge før tid eller er Pedros skade mere alvorlig end forventet eller handler det udelukkende om at give Ahlmann noget konkurrence på venstreback?
Det er ene og alene backsituationen det handler om. Ahlmann har været for dårlig for længe og Børsting skal videre, enten nu eller senere.

Pedros skade lyder ikke til at være alvorlig.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af FlæskeFrank » 25. feb 2022, 10:01

emenike skrev:
25. feb 2022, 09:53
donjuul84 skrev:
25. feb 2022, 09:47
Hvad er folks forventning til denne transfer. Er det fordi børsting skal til Norge før tid eller er Pedros skade mere alvorlig end forventet eller handler det udelukkende om at give Ahlmann noget konkurrence på venstreback?
Det er ene og alene backsituationen det handler om. Ahlmann har været for dårlig for længe og Børsting skal videre, enten nu eller senere.

Pedros skade lyder ikke til at være alvorlig.
Det er vel også lidt, om han kan være backup for Pedro istedet for Magnus. Eller vi skal forlænge med Magnus.
- FlæskeFrank

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 374
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af bonanza » 25. feb 2022, 10:04

Umiddelbart er en mand med over 300 kampe på kun 29 ikke en oplagt back up spiller. Sidste sæson vandt han MLS. Jeg tror ahlmann får det hårdt, og jeg tror vi bliver fri for at skulle rykke fossum længere ned på midten i visse situationer.

Jeg tror vi forlænger med Magnus. Omend en lønjustering, men han viser viljen og tager de chancer han får. Han spiller en god kamp sidst på heden. Kan se ham bidrage til bredden så længe vi spiller med en defensiv balancespiller foran backkæden.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Yankee » 25. feb 2022, 10:06

FlæskeFrank skrev:
25. feb 2022, 09:28
Mini-p skrev:
25. feb 2022, 09:07
https://aabsport.dk/nyheder/2022/februa ... rarinsson/

Bekræftet - indtil sommer
Bemærker, at de skriver også som central midt. Det kan måske give lidt ekstra valgmuligheder.

Lidt overrasket over den korte kontrakt. Havde forventet frem til næste sommer. Synes ikke det giver mening.
Nej normalt er jeg jo også meget kritisk overfor de her korte aftaler hvad enten det er leje eller bare en ½-årig. I det her tilfælde kan det dog godt være OK. Gudi er en toprutineret og etableret spiller, som tilmed taler habilt dansk. Man ved ret præcist hvad man får med Gudi og selv hvis han smutter til sommer er der jo en oplagt værdi i ham på kort sigt i modsætning til fx Samuelsen og Nkada, som var udviklingsspillere eller Trajkovski, der krævede tilvænning.

Gudi var ikke ret god i FCN, men det var også en svær periode for holdet - og han efterlod sig et rygte som en ærgerrig og vellidt mand. Hans CV kan man jo ikke pege fingre af og som nævnt kræver han formentlig ikke ret meget tilvænning - så jeg synes det er en god signing alt i alt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5268
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 25. feb 2022, 10:15

donjuul84 skrev:Hvad er folks forventning til denne transfer. Er det fordi børsting skal til Norge før tid eller er Pedros skade mere alvorlig end forventet eller handler det udelukkende om at give Ahlmann noget konkurrence på venstreback?
Tænker måske også, at det bare er fordi truppen er smal, man vurderer han er dygtig nok, men at man lige vil se ham an sammen med Friis.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af jonas386 » 25. feb 2022, 10:46

Synes det på papiret virker som en rigtig fornuftig tilgang af en spiller der kan gøre sig både på backen og på midten. Begge steder hvor vi mangler spillere.

Hvis han gør det godt, så håber jeg selvfølgelig på en forlængelse, men ellers er et halvt år i første omgang ok.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Mogens » 25. feb 2022, 11:13

Fedt med nyt blod til en plads, hvor vi desværre halter.

Hvad angår længden, så er et halvt år for lidt i min bog, MEN hvis det viser sig, at klausulen om forlængelse kun er en mulighed for AaB (og at Gudmundur IKKE kan fravælge forlængelse, hvis AaB ønsker det), så er det jo helt fint. Sådanne kontrakter kunne man for min skyld lave med alle spillere:-)
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Reyad » 25. feb 2022, 12:01

Jeg synes det er en fornuftig signing.
Vi er tynde på venstrebacken.
Ahlmanns niveau er for lavt. Børsting gør sit bedste. Og godt med back-up til den centrale midtbane.

At kontrakten er kort kan sagtens være noget begge parter har bedt om. Men fint fra vores perspektiv, synes jeg. Alt kan ikke være langsigtet. Rigtig fint med kortsigtede løsninger. Bliver det en succes kan han jo blive hængende!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 25. feb 2022, 12:48

Fornuftigt med et halvt år og en option for forlængelse.

Det siger vel noget om at han har et fint CV, men at man vil være sikker på niveauet inden man binder ham længere tid. Med hans alder så skal han også være en profil for at det skal give mening.

Til gengæld må Børsting vel være på vej ud af døren? Er der nogen der ved hvad der sker med ham?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 25. feb 2022, 13:33

Det virker som en umulig tanke for mange, men kunne det tænkes, at Børsting ikke er på vej ud før til sommer, men at man bare vurderer, at han ikke er god nok, og derfor har man hentet én, man vurderer bedre?
Ædruelighedens stemme

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Fromthecradle » 25. feb 2022, 13:38

R Rosenberg skrev:
25. feb 2022, 13:33
Det virker som en umulig tanke for mange, men kunne det tænkes, at Børsting ikke er på vej ud før til sommer, men at man bare vurderer, at han ikke er god nok, og derfor har man hentet én, man vurderer bedre?
Det ville i givet fald være en bizar vurdering ift en spiller, der når han er fit, af alle trænere har fået en startplads.

Så man har nok nærmere vurderet at der mangler bredde ift både venstre back og defensiv midt. Og man skal til at finde på noget, når Børsting er væk senest til sommer.
You pay for this?

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af R Rosenberg » 25. feb 2022, 13:45

Fromthecradle skrev:
25. feb 2022, 13:38
R Rosenberg skrev:
25. feb 2022, 13:33
Det virker som en umulig tanke for mange, men kunne det tænkes, at Børsting ikke er på vej ud før til sommer, men at man bare vurderer, at han ikke er god nok, og derfor har man hentet én, man vurderer bedre?
Det ville i givet fald være en bizar vurdering ift en spiller, der når han er fit, af alle trænere har fået en startplads.

Så man har nok nærmere vurderet at der mangler bredde ift både venstre back og defensiv midt. Og man skal til at finde på noget, når Børsting er væk senest til sommer.
At man har fået startpladser betyder jo ikke nødvendigvis, at man er god nok. Det kan have mange årsager.
Ædruelighedens stemme

Besvar