Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1767
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af RicoBR02 » 4. aug 2022, 11:23

Yankee skrev:
4. aug 2022, 11:07
RicoBR02 skrev:
4. aug 2022, 10:12
Jeg vil sige at jeg er enig med @Mr Gold i at der burde være plads til dem begge. Ementa har meget at lære endnu og kan han bygge på hans spil så han kan score mål og spille de andre fri, så er vi altså godt på vej hvis vi samtidig har en Lucas i form..
Det er bare svært at lave en spillestil der passer dem begge. Hvis man vil satse på lange bolde op på Ementa, så bør man have lynhurtige kantspillere, der kan løbe dybt omkring Ementa - ikke mellemrumsspillere som Lucas (og Kusk). Det er simpelthen ikke sådan man spiller Lucas god.

Når modstanderne begynder at blive bange for Ementa (det er de næppe endnu), så kan man jo ret let modgå hans styrker ved at rykke sin bagkæde 20 meter længere frem og tage duellerne med ham i midtercirklen. Næste skaktræk er jo så, at Ementa fra midtercirklen skal sende et par raketter afsted i bagrummet - og det er jo altså ikke Lucas Andersen.
Jeg kan sagtens følge dig, men spørgsmålet er, hvad er der mest gevinst i på den lange bane? At smide ementa på bænken og bremse hans udvikling, som du må indrømme ser spændende ud, for at spille med Lucas som gud forbyde det, risikere at gå i stykker igen. Eller satse på ementa og Lucas på banen på samme tid og så få sousa til at tage dybde løbende som han vel er hurtig nok til? Jeg kan sagtens tage fejl, men jeg tror at ementa er vores største salgsobjekt om et år eller 2 hvis han fortsætter den kurve, og så snakker vi mange millioner.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Yankee » 4. aug 2022, 11:28

Mr Gold skrev:
4. aug 2022, 11:20
Rykker de bagkæden 20 meter længere frem så tror jeg så til gengæld Sousa banker kasser ind på stribe så kan jeg godt leve med Lucas. Nu skal du heller ik gøre Lucas langsommere end han reel er
Det har du ret i og selvfølgelig kan Lucas og Sousa finde ud af spille sammen med Ementa. Men at bruge Lucas til at løbe dybt og jagte andenbolde er lidt ligesom at sætte en Lamborghini til at køre rally. Så er det altså bedre at sælge Lamborghinien og købe en tunet Golf GTI.

Der er ikke noget som helst i vejen med at spille "Horsens-fodbold". Jeg efterlyser bare at AaB har en klar strategi for hvordan man vil spille og køber spillere derefter. Lige nu er det i øst og vest og det kommer man ingen vegne med.

Nåja - og så tror jeg i øvrigt fuldt og fast på at "Nordsjælland-stilen" er langt mere effektiv end "Horsens-stilen" ift. at vinde fodboldkampe, men det er en en diskussion til en anden tråd.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Gnu » 4. aug 2022, 11:33

R Rosenberg skrev:
4. aug 2022, 10:22
Yankee skrev:
4. aug 2022, 10:00
Mr Gold skrev:
4. aug 2022, 09:48
Der er vel en grund til han ik spiller, meldingerne fra træningslejren var ik godt. Det Ementa gør har jeg ik set Maka gør så konsekvent.
Jamen det har du ret i. Makaric har ikke performet i de sidste 8-10 kampe og Ementa er også mere involveret i spillet end Makaric - men det skyldes jo primært at man tonser bolden op på ham ved hver given lejlighed i stedet for at prøve at flytte rundt på modstanderens organisation via pasninger og sideskift.

Jeg synes bare det er drønærgerligt at man er ved at udsluse typer som Lucas Andersen, Iver Fossum og Kasper Kusk og erstatter dem med typer som Kasper Høgh, Ementa, Ferreira m.fl. Er det virkelig den vej AaB skal gå?
Jeg aner en "Horsens-frygt" her. Og jeg er helt enig.
Problemet er bare, at den danske liga bliver mere og mere fysisk og mindre og mindre teknisk, og AaB - som jo er AaB - forsøger som altid at halse efter et eller andet, i stedet for at køre sin egen stil.
Hvor ser du den udvikling? Silkeborg og FCN kan vi vel blive enige om spiller lækker, teknisk fodbold. FCK har købt bunkevise af tekniske typer og er for længst gået væk fra at hælde lange bolde op på en Cornelius/Ndoye-type, Viborg og Lyngby slår mig heller ikke som specielt fysiske og AGF virker også til at ville spille mere bold efter at de har skiftet træner.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 457
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af DarkHorse9000 » 4. aug 2022, 11:37

Simon Ydesen meldte os forleden interesseret i Ifeanyi Mathew fra Lillestrøm. Nigeriansk CM der har kontraktudløb ved udgangen af året.

Det skete i Ripodsten. Er det gået alles næse forbi, eller har jeg ikke fulgt ordentlig med ? :D

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 686
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Mr Gold » 4. aug 2022, 11:50

RicoBR02 skrev:
4. aug 2022, 11:23
Yankee skrev:
4. aug 2022, 11:07
RicoBR02 skrev:
4. aug 2022, 10:12
Jeg vil sige at jeg er enig med @Mr Gold i at der burde være plads til dem begge. Ementa har meget at lære endnu og kan han bygge på hans spil så han kan score mål og spille de andre fri, så er vi altså godt på vej hvis vi samtidig har en Lucas i form..
Det er bare svært at lave en spillestil der passer dem begge. Hvis man vil satse på lange bolde op på Ementa, så bør man have lynhurtige kantspillere, der kan løbe dybt omkring Ementa - ikke mellemrumsspillere som Lucas (og Kusk). Det er simpelthen ikke sådan man spiller Lucas god.

Når modstanderne begynder at blive bange for Ementa (det er de næppe endnu), så kan man jo ret let modgå hans styrker ved at rykke sin bagkæde 20 meter længere frem og tage duellerne med ham i midtercirklen. Næste skaktræk er jo så, at Ementa fra midtercirklen skal sende et par raketter afsted i bagrummet - og det er jo altså ikke Lucas Andersen.
Jeg kan sagtens følge dig, men spørgsmålet er, hvad er der mest gevinst i på den lange bane? At smide ementa på bænken og bremse hans udvikling, som du må indrømme ser spændende ud, for at spille med Lucas som gud forbyde det, risikere at gå i stykker igen. Eller satse på ementa og Lucas på banen på samme tid og så få sousa til at tage dybde løbende som han vel er hurtig nok til? Jeg kan sagtens tage fejl, men jeg tror at ementa er vores største salgsobjekt om et år eller 2 hvis han fortsætter den kurve, og så snakker vi mange millioner.
Ementa kan blive vild tror jeg. Han må ik bremses i udvikling.
Fortsætter han sådan her så bør der snart forlænges for så kan kasseapparatet komme til at ringe og larme højt.

Ingen kunne se Maka skulle gå i stå og heller ingen ku se Ementa tage de store skridt lige pludselig. Men han er sgu længder foran lige nu!!

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Dennis Nielsen » 4. aug 2022, 12:47

Yankee skrev:
4. aug 2022, 11:28
Mr Gold skrev:
4. aug 2022, 11:20
Rykker de bagkæden 20 meter længere frem så tror jeg så til gengæld Sousa banker kasser ind på stribe så kan jeg godt leve med Lucas. Nu skal du heller ik gøre Lucas langsommere end han reel er
Det har du ret i og selvfølgelig kan Lucas og Sousa finde ud af spille sammen med Ementa. Men at bruge Lucas til at løbe dybt og jagte andenbolde er lidt ligesom at sætte en Lamborghini til at køre rally. Så er det altså bedre at sælge Lamborghinien og købe en tunet Golf GTI.

Der er ikke noget som helst i vejen med at spille "Horsens-fodbold". Jeg efterlyser bare at AaB har en klar strategi for hvordan man vil spille og køber spillere derefter. Lige nu er det i øst og vest og det kommer man ingen vegne med.

Nåja - og så tror jeg i øvrigt fuldt og fast på at "Nordsjælland-stilen" er langt mere effektiv end "Horsens-stilen" ift. at vinde fodboldkampe, men det er en en diskussion til en anden tråd.
Synes du vi tonser den op på Ementa?

Det er jeg uenig i - Ementa er i - min optik - heller ikke den traditionelle targetman, der flækker den videre med hovedet. Han er mere en teknisk i sin spille stil og af den grund kan han sagtens kombineres med de typer vi har pt. De skal altså engang i mellem løbe i dybden, også selvom de elsker mellemrummene.

Jeg synes ikke, at Ementas hovedspil er pt ikke noget at råbe hurra for, men han skærmer bolden godt og har virkelig god boldbehandling.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Nautrup88 » 4. aug 2022, 12:52

Der bliver ihvertfald snakket om Fossum på Glimts supporter side.

https://glimtforum.net/viewtopic.php?f= ... tart=20800

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 4. aug 2022, 13:12

Dennis Nielsen skrev:
4. aug 2022, 12:47
Yankee skrev:
4. aug 2022, 11:28
Mr Gold skrev:
4. aug 2022, 11:20
Rykker de bagkæden 20 meter længere frem så tror jeg så til gengæld Sousa banker kasser ind på stribe så kan jeg godt leve med Lucas. Nu skal du heller ik gøre Lucas langsommere end han reel er
Det har du ret i og selvfølgelig kan Lucas og Sousa finde ud af spille sammen med Ementa. Men at bruge Lucas til at løbe dybt og jagte andenbolde er lidt ligesom at sætte en Lamborghini til at køre rally. Så er det altså bedre at sælge Lamborghinien og købe en tunet Golf GTI.

Der er ikke noget som helst i vejen med at spille "Horsens-fodbold". Jeg efterlyser bare at AaB har en klar strategi for hvordan man vil spille og køber spillere derefter. Lige nu er det i øst og vest og det kommer man ingen vegne med.

Nåja - og så tror jeg i øvrigt fuldt og fast på at "Nordsjælland-stilen" er langt mere effektiv end "Horsens-stilen" ift. at vinde fodboldkampe, men det er en en diskussion til en anden tråd.
Synes du vi tonser den op på Ementa?

Det er jeg uenig i - Ementa er i - min optik - heller ikke den traditionelle targetman, der flækker den videre med hovedet. Han er mere en teknisk i sin spille stil og af den grund kan han sagtens kombineres med de typer vi har pt. De skal altså engang i mellem løbe i dybden, også selvom de elsker mellemrummene.

Jeg synes ikke, at Ementas hovedspil er pt ikke noget at råbe hurra for, men han skærmer bolden godt og har virkelig god boldbehandling.
Vi har spillet en del lange afleveringer frem til Ementa både mod FCK og mod Horsens. Han er god til at tage imod bolden og få den under kontrol. Modstanderne kan ikke rigtig komme på kroppen af ham. Lige den del synes jeg i øvrigt også at Makaric har gjort fint. Men som Yankee er inde på - er det planen for AaBs spillestil ? I min optik bør det være en plan b løsning. Det kan det også sagtens være at det er, hvilket så understreger at den planlagte spillestil ikke lykkes. Med vores midtbanens manglende evner på bolden giver det god mening at vi ender med at spille lidt henover dem.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af troelsh » 4. aug 2022, 13:24

Hanga skrev:
4. aug 2022, 13:12
Dennis Nielsen skrev:
4. aug 2022, 12:47
Yankee skrev:
4. aug 2022, 11:28
Mr Gold skrev:
4. aug 2022, 11:20
Rykker de bagkæden 20 meter længere frem så tror jeg så til gengæld Sousa banker kasser ind på stribe så kan jeg godt leve med Lucas. Nu skal du heller ik gøre Lucas langsommere end han reel er
Det har du ret i og selvfølgelig kan Lucas og Sousa finde ud af spille sammen med Ementa. Men at bruge Lucas til at løbe dybt og jagte andenbolde er lidt ligesom at sætte en Lamborghini til at køre rally. Så er det altså bedre at sælge Lamborghinien og købe en tunet Golf GTI.

Der er ikke noget som helst i vejen med at spille "Horsens-fodbold". Jeg efterlyser bare at AaB har en klar strategi for hvordan man vil spille og køber spillere derefter. Lige nu er det i øst og vest og det kommer man ingen vegne med.

Nåja - og så tror jeg i øvrigt fuldt og fast på at "Nordsjælland-stilen" er langt mere effektiv end "Horsens-stilen" ift. at vinde fodboldkampe, men det er en en diskussion til en anden tråd.
Synes du vi tonser den op på Ementa?

Det er jeg uenig i - Ementa er i - min optik - heller ikke den traditionelle targetman, der flækker den videre med hovedet. Han er mere en teknisk i sin spille stil og af den grund kan han sagtens kombineres med de typer vi har pt. De skal altså engang i mellem løbe i dybden, også selvom de elsker mellemrummene.

Jeg synes ikke, at Ementas hovedspil er pt ikke noget at råbe hurra for, men han skærmer bolden godt og har virkelig god boldbehandling.
Vi har spillet en del lange afleveringer frem til Ementa både mod FCK og mod Horsens. Han er god til at tage imod bolden og få den under kontrol. Modstanderne kan ikke rigtig komme på kroppen af ham. Lige den del synes jeg i øvrigt også at Makaric har gjort fint. Men som Yankee er inde på - er det planen for AaBs spillestil ? I min optik bør det være en plan b løsning. Det kan det også sagtens være at det er, hvilket så understreger at den planlagte spillestil ikke lykkes. Med vores midtbanens manglende evner på bolden giver det god mening at vi ender med at spille lidt henover dem.
Vi må dog bare konstatere, at vi ofte har haft det meget svært, når modstanderen presser højt og vi har skulle spille os ud af det.
En af de mest effektive måder at spille sig ud af et sådant pres, er at have en angriber der kan modtage bolden med ryggen mod mål, og få sendt videre selvom han har en forsvarsspiller på nakken.
Den evne ser jeg ikke eksempelvis Makaric (og slet ikke Høgh) have, men det har Ementa.
Gør det vores spillestil “Horsens-agtig”? det synes jeg personligt ikke, de samme evner havde Spalvis også, og i mine øjne har vi savnet en angriber der kunne dette siden Spalvis smuttede.

Jeg har virkelig stor fidus til Ementa, han minder mig lidt om Lange Poul, utrolig svær for modstanderne at håndtere, jeg håber den kontrakt bliver forlænget asap.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Dennis Nielsen » 4. aug 2022, 13:54

troelsh skrev:
4. aug 2022, 13:24
Hanga skrev:
4. aug 2022, 13:12
Dennis Nielsen skrev:
4. aug 2022, 12:47
Yankee skrev:
4. aug 2022, 11:28
Mr Gold skrev:
4. aug 2022, 11:20
Rykker de bagkæden 20 meter længere frem så tror jeg så til gengæld Sousa banker kasser ind på stribe så kan jeg godt leve med Lucas. Nu skal du heller ik gøre Lucas langsommere end han reel er
Det har du ret i og selvfølgelig kan Lucas og Sousa finde ud af spille sammen med Ementa. Men at bruge Lucas til at løbe dybt og jagte andenbolde er lidt ligesom at sætte en Lamborghini til at køre rally. Så er det altså bedre at sælge Lamborghinien og købe en tunet Golf GTI.

Der er ikke noget som helst i vejen med at spille "Horsens-fodbold". Jeg efterlyser bare at AaB har en klar strategi for hvordan man vil spille og køber spillere derefter. Lige nu er det i øst og vest og det kommer man ingen vegne med.

Nåja - og så tror jeg i øvrigt fuldt og fast på at "Nordsjælland-stilen" er langt mere effektiv end "Horsens-stilen" ift. at vinde fodboldkampe, men det er en en diskussion til en anden tråd.
Synes du vi tonser den op på Ementa?

Det er jeg uenig i - Ementa er i - min optik - heller ikke den traditionelle targetman, der flækker den videre med hovedet. Han er mere en teknisk i sin spille stil og af den grund kan han sagtens kombineres med de typer vi har pt. De skal altså engang i mellem løbe i dybden, også selvom de elsker mellemrummene.

Jeg synes ikke, at Ementas hovedspil er pt ikke noget at råbe hurra for, men han skærmer bolden godt og har virkelig god boldbehandling.
Vi har spillet en del lange afleveringer frem til Ementa både mod FCK og mod Horsens. Han er god til at tage imod bolden og få den under kontrol. Modstanderne kan ikke rigtig komme på kroppen af ham. Lige den del synes jeg i øvrigt også at Makaric har gjort fint. Men som Yankee er inde på - er det planen for AaBs spillestil ? I min optik bør det være en plan b løsning. Det kan det også sagtens være at det er, hvilket så understreger at den planlagte spillestil ikke lykkes. Med vores midtbanens manglende evner på bolden giver det god mening at vi ender med at spille lidt henover dem.
Vi må dog bare konstatere, at vi ofte har haft det meget svært, når modstanderen presser højt og vi har skulle spille os ud af det.
En af de mest effektive måder at spille sig ud af et sådant pres, er at have en angriber der kan modtage bolden med ryggen mod mål, og få sendt videre selvom han har en forsvarsspiller på nakken.
Den evne ser jeg ikke eksempelvis Makaric (og slet ikke Høgh) have, men det har Ementa.
Gør det vores spillestil “Horsens-agtig”? det synes jeg personligt ikke, de samme evner havde Spalvis også, og i mine øjne har vi savnet en angriber der kunne dette siden Spalvis smuttede.

Jeg har virkelig stor fidus til Ementa, han minder mig lidt om Lange Poul, utrolig svær for modstanderne at håndtere, jeg håber den kontrakt bliver forlænget asap.
Lige præcis.

også er er også gigantisk forskel på, om man lukker øjnene og bare losser den afsted 8 ud af 10 gange eller spiller en medspiller til en brysttæmning. Opspillet på ementa var jo også i fødderne, så for mig er det slet ikke den klassiske kick n rush type targetman. Hans force er bestemt ikke hovespillet og det skal ha arbejde med, hans force er fysisk styrke og rigtig god boldbehandling. Der kunne han nemt være et ud på en falsk 9´er.

Desuden var kampbilledet i Horsens vel også, at vi som udgangspunkt valgte det "pæne spil" og havde en lang bold som plan B. Jeg synes ikke, at der er en Horsens tendens i AaB. Jeg så ikke fck kampen, så det kan jeg ikke kommentere på.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Yankee » 4. aug 2022, 15:23

Dennis Nielsen skrev:
4. aug 2022, 12:47
Synes du vi tonser den op på Ementa?

Det er jeg uenig i - Ementa er i - min optik - heller ikke den traditionelle targetman, der flækker den videre med hovedet. Han er mere en teknisk i sin spille stil og af den grund kan han sagtens kombineres med de typer vi har pt. De skal altså engang i mellem løbe i dybden, også selvom de elsker mellemrummene.

Jeg synes ikke, at Ementas hovedspil er pt ikke noget at råbe hurra for, men han skærmer bolden godt og har virkelig god boldbehandling.
Jeg synes ikke Ementa har en god boldbehandling. Han er som regel nødt til at bruge 3-4 berøringer når han får bolden i fødderne og han skaber kun chancer ved at møve og screene modstanderen væk. Det er der ikke noget i vejen med, men det er ikke hvad jeg vil kalde "god boldbehandling".

Ligesom Peter Crouch og Paul Onuachu kan det godt ligne at han har god teknik fordi hans bevægelser er så store og han er så god til at holde modstanderen væk. Men i min verden er en "teknisk type" altså en spiller, der kan aflevere og afslutte på sin førsteberøring, kan skifte retning og tempo under løb med bold, mestrer alle sparketyper og kan sætte en modspiller fra stående. Ingen af delene kan Ementa - og det er også OK. Jeg synes bare ikke det er den type angriber, AaB skal satse på.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af hje1980 » 4. aug 2022, 15:35

Yankee skrev:
4. aug 2022, 15:23
Dennis Nielsen skrev:
4. aug 2022, 12:47
Synes du vi tonser den op på Ementa?

Det er jeg uenig i - Ementa er i - min optik - heller ikke den traditionelle targetman, der flækker den videre med hovedet. Han er mere en teknisk i sin spille stil og af den grund kan han sagtens kombineres med de typer vi har pt. De skal altså engang i mellem løbe i dybden, også selvom de elsker mellemrummene.

Jeg synes ikke, at Ementas hovedspil er pt ikke noget at råbe hurra for, men han skærmer bolden godt og har virkelig god boldbehandling.
Jeg synes ikke Ementa har en god boldbehandling. Han er som regel nødt til at bruge 3-4 berøringer når han får bolden i fødderne og han skaber kun chancer ved at møve og screene modstanderen væk. Det er der ikke noget i vejen med, men det er ikke hvad jeg vil kalde "god boldbehandling".

Ligesom Peter Crouch og Paul Onuachu kan det godt ligne at han har god teknik fordi hans bevægelser er så store og han er så god til at holde modstanderen væk. Men i min verden er en "teknisk type" altså en spiller, der kan aflevere og afslutte på sin førsteberøring, kan skifte retning og tempo under løb med bold, mestrer alle sparketyper og kan sætte en modspiller fra stående. Ingen af delene kan Ementa - og det er også OK. Jeg synes bare ikke det er den type angriber, AaB skal satse på.
Jeg hører Ronaldo gerne vil væk fra United... måske vi skal hører hvad økonomien er på en 3-årige aftale med ham?
Tror det vil være dumt at binde ham mere end i 3 år. Han er jo trods alt blevet 37 år. :thumbsup:

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af BoT » 4. aug 2022, 17:23

Jeg kunne godt tænke mig at se Ementa OG en boksangriber på banen på samme tid. For jeg mangler lidt tro på, at Ementa lige pludselig begynder at hakke kasser ind på stribe. Han har nogle unikke kompetencer, men det virker mere som oplægger -kompetencer end afslutter -kompetencer.

Dem har Makaric til gengæld. Har virkelig svært ved at forstå, hvad der er sket med ham.

Bolsjestriber
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 12
Tilmeldt: 22. okt 2020, 08:21

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Bolsjestriber » 4. aug 2022, 20:18

I min verden behøver vi slet ikke kigge på en ny 9er. Ano skal bare have tid til at udvikle sig, er fuldstændig enig om sammenligningen med lange Paul, han lignede virkelig også en elefant i en glasbutik de første 2-3 år i ligaen, men han kom efter det, og det synes jeg allerede nu, at man også kan se tegninger til, at Emanta er. Synes langt mere vi mangler en god boks til boks 8er, som vi ikke er i besiddelse af lige nu. (Som Friis havde i Viborg i Longwijk og Bonde) vil hellere have, at vi skyder Maka og Iver afsted og bruger pengene på fx en Longwijk, han ville godt nok pynte på vores hold. Derudover har jeg en stor tiltro til, at vi får en helt ny spiller hjem i Tim, når han han vender hjem fra Østrig. Han er kommet flyvende fra land i denne sæson med 2 mål og 1 assist de første 2 kampe i sæsonen, og derudover også mål i 2 af holdets 3 træningskampe inden sæsonen. Bla. mod Wolfsburg. Jeg tror virkelig på Tim, han har det killer-instinkt vi søger foran mål, og vi skal huske på, at hans bedste periode i AaB var dengang Lucas lå og fodrede ham, siden gik Lucas i stykker, og så dykkede Tim også, vil virkelig gerne se Lucas, Sousa, Ano og Tim på banen sammentidig, tror virkelig det kan blive godt. :aabfan:

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Kokkefar » 4. aug 2022, 21:23

DarkHorse9000 skrev:
4. aug 2022, 11:37
Simon Ydesen meldte os forleden interesseret i Ifeanyi Mathew fra Lillestrøm. Nigeriansk CM der har kontraktudløb ved udgangen af året.

Det skete i Ripodsten. Er det gået alles næse forbi, eller har jeg ikke fulgt ordentlig med ? :D
Det bed jeg også mærke i. Jeg husker vi var ude efter ham på en fri for et par år siden, men at han i sidste ende forlængede med Lillestrøm.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af hje1980 » 5. aug 2022, 10:21

BoT skrev:
4. aug 2022, 17:23
Jeg kunne godt tænke mig at se Ementa OG en boksangriber på banen på samme tid. For jeg mangler lidt tro på, at Ementa lige pludselig begynder at hakke kasser ind på stribe. Han har nogle unikke kompetencer, men det virker mere som oplægger -kompetencer end afslutter -kompetencer.

Dem har Makaric til gengæld. Har virkelig svært ved at forstå, hvad der er sket med ham.
Mon ikke det er meget naturligt at man kan få en downperiode når man kommer til et meget anderledes miljø. Det gælder bare for spiller og klub at sikre at perioden bliver så kort som muligt...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af jonas386 » 5. aug 2022, 11:10

Nå, jeg hører at vi nok ikke kommer af med Fossum. Der har været interesse, men det har ikke været økonomisk interessant for hverken AaB eller Fossum, hvorfor han tilsyneladende har set en fordel i at lade kontrakten udløbe og score en evt. overgangssum selv.

Alteros forbindelsen, hører jeg, skulle være død for nu, da vi åbenbart er afhængige af et Fossum salg for at kunne købe ham fri her og nu. Det skulle stadig være en mulighed at han kommer efter udløb. Mathew forbindelsen har jeg ikke kunne få hverken be-eller afkræftet. Men det er nok samme situation. Derudover hører jeg, at der har været konkrete tilbud på to andre midtbanespillere før vinduets åbning, som dog ikke har været fremme i medierne. Den ene skulle have taget et andet tilbud, og den anden var bare ikke interesseret i AaB og superligaen. Skal se om jeg kan få fat i navne på et tidspunkt.

Det er ikke så godt hvis vi skal køre hele efteråret med den nuværende besætning på midtbanen. Håber jeg har fået fat i forkerte oplysninger

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af martinaalborg » 5. aug 2022, 11:18

jonas386 skrev:
5. aug 2022, 11:10
...

Det er ikke så godt hvis vi skal køre hele efteråret med den nuværende besætning på midtbanen. Håber jeg har fået fat i forkerte oplysninger
det håber jeg i den grad!
ellers er jeg stærkt bekymret for denne halvsæson.....

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Nautrup88 » 5. aug 2022, 12:50

jonas386 skrev:
5. aug 2022, 11:10
Nå, jeg hører at vi nok ikke kommer af med Fossum. Der har været interesse, men det har ikke været økonomisk interessant for hverken AaB eller Fossum, hvorfor han tilsyneladende har set en fordel i at lade kontrakten udløbe og score en evt. overgangssum selv.

Alteros forbindelsen, hører jeg, skulle være død for nu, da vi åbenbart er afhængige af et Fossum salg for at kunne købe ham fri her og nu. Det skulle stadig være en mulighed at han kommer efter udløb. Mathew forbindelsen har jeg ikke kunne få hverken be-eller afkræftet. Men det er nok samme situation. Derudover hører jeg, at der har været konkrete tilbud på to andre midtbanespillere før vinduets åbning, som dog ikke har været fremme i medierne. Den ene skulle have taget et andet tilbud, og den anden var bare ikke interesseret i AaB og superligaen. Skal se om jeg kan få fat i navne på et tidspunkt.

Det er ikke så godt hvis vi skal køre hele efteråret med den nuværende besætning på midtbanen. Håber jeg har fået fat i forkerte oplysninger
Få ham nu bare afsted og få frigjort de lønkroner .

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Funky » 5. aug 2022, 15:04

jonas386 skrev:
5. aug 2022, 11:10
Nå, jeg hører at vi nok ikke kommer af med Fossum. Der har været interesse, men det har ikke været økonomisk interessant for hverken AaB eller Fossum, hvorfor han tilsyneladende har set en fordel i at lade kontrakten udløbe og score en evt. overgangssum selv.

Alteros forbindelsen, hører jeg, skulle være død for nu, da vi åbenbart er afhængige af et Fossum salg for at kunne købe ham fri her og nu. Det skulle stadig være en mulighed at han kommer efter udløb. Mathew forbindelsen har jeg ikke kunne få hverken be-eller afkræftet. Men det er nok samme situation. Derudover hører jeg, at der har været konkrete tilbud på to andre midtbanespillere før vinduets åbning, som dog ikke har været fremme i medierne. Den ene skulle have taget et andet tilbud, og den anden var bare ikke interesseret i AaB og superligaen. Skal se om jeg kan få fat i navne på et tidspunkt.

Det er ikke så godt hvis vi skal køre hele efteråret med den nuværende besætning på midtbanen. Håber jeg har fået fat i forkerte oplysninger
Tjah, det giver da Friis et interessant dilemma: Brug Fossum hvor han er bedst, med den pris det har i fht. en anden spiller, som så må bænkes, eller bænk Fossum. En skarp Fossum brugt rigtigt kan sagtens gøre det godt for os, og idet han skal gøre sig interessant for større klubber end dem, som åbenbart har kigget på ham nu, så vil han givetvis også være ganske motiveret for det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar