Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Eksil » 1. sep 2023, 12:00

gravballe skrev:
1. sep 2023, 11:54
rygter om at AaB har afvist bud på Kramer fra en anden sl klub..
Kunne nemt være Aarhus Gymnastikforening, der leder efter en erstatning på den position.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1528
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Stegosaurus » 1. sep 2023, 12:03

Eksil skrev:
1. sep 2023, 12:00
gravballe skrev:
1. sep 2023, 11:54
rygter om at AaB har afvist bud på Kramer fra en anden sl klub..
Kunne nemt være Aarhus Gymnastikforening, der leder efter en erstatning på den position.
Thelander, Otoa og islændingen, hvis navn jeg aldrig kan huske, ville nok være at udfordre skæbnen lige lovligt meget - selv i NordicBet....

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af gravballe » 1. sep 2023, 12:04

Eksil skrev:
1. sep 2023, 12:00
gravballe skrev:
1. sep 2023, 11:54
rygter om at AaB har afvist bud på Kramer fra en anden sl klub..
Kunne nemt være Aarhus Gymnastikforening, der leder efter en erstatning på den position.
Det skulle være en sub top klub, men budet var vist ret lavt ifølge hvad jeg høre...

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Alpa Chino » 1. sep 2023, 12:04

AGF har penge nok. Så hvis de skal have Kramer på deadline day, skal AaB sætte prisen til 20 mio.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af RicoBR02 » 1. sep 2023, 12:08

KlaskmyggenNoah skrev:
1. sep 2023, 11:42
RicoBR02 skrev:
1. sep 2023, 09:49
KlaskmyggenNoah skrev:
1. sep 2023, 08:56
RicoBR02 skrev:
31. aug 2023, 16:16
KlaskmyggenNoah skrev:
31. aug 2023, 15:54
Funky skrev:
31. aug 2023, 15:20


Det ser fortsat ikke så ringe ud med den nye sportslige ledelses evner.
IAO så heller ikke tosset ud lige efter han var startet, det kom i rigelige mængder senere, sorry jeg skal have lidt mere track record inden jeg falder i svime over en tidligere podcast host.

https://www.linkedin.com/in/ole-jan-kap ... cale=en_US

Jeg håber virkelig han er super dygtig, for han har ca nul erfaring med hans nuværende job, og vi er bare på et super kritisk tidspunkt i AaB's 138 årige historie, og mændene med det sportslige ansvar har ikke engang samlet 1 års anciennitet i deres positioner, tror ikke der et seriøst firma der ville sætte så uerfarne kræfter til at bringe det sikkert ud af en så alvorlig periode...
Vælger du simpelthen at hive det mindst interessante ud af hans CV og fremhæve og ikke det andet erfaring han har fra sportsverdenen?

Ja, fordi det er et problem at han overhovedet behøver at nævne det i et CV. Resten af hans CV er jo bestemt heller ikke noget der skriger sportsdirektør.

Og nej jeg aner ikke om han er et geni på posten, siger bare at toppen af vores sportslige ledelse har ca nul erfaring med det job de har nu, og at vi er midt i en overlevelseskamp. Det er mig stadig en gåde at man midt i klubbens største katastrofe i nyerer tid tænker: "Nå lad os da så få nogen ind uden erfaring" ...
Det er simpelthen for slatten et argument.. Vi har fået en ejerkreds ind med kontakter i hele fodbold verdenen der indtil videre har vist sig yderst kompetente. Havde du forventet PC eller steinlein på direktionsgangen? Det er sgu nemt at hive det værste ud af et cv og dermed konkludere at folk ikke duer til en skid.
Jeg aner faktisk ikke om han er et geni eller en katastrofe, det er ikke min pointe og ja nuancer er svært.
Men fakta er at han er ret uerfaren og det er Hilje også som cheftræner...men lad os da håbe bestyrelsen har fundet guldkorn ?

...og hvordan mener du de har vist sig kompetente ?
Drop det pis der med at prøve på at få andre til at virke uintelligente bare fordi du ikke er enig med dem, det er ikke så skide svært at debattere på et nogenlunde normalt niveau. Du siger det fint selv, du aner ikke om han er et geni eller en katastrofe, men du prøver ihærdigt at få alle med på din dommedagsvogn.. Vi har, efter tyskerne er kommet til, rundet 5000 sæsonkort, vi er ved at få ryddet op i truppen, har hentet widel og odada som jeg personligt mener, vil vise sig som 2 kæmpe scoop! Nu er vi ude efter Toku som er ung og har alle de kompetencer vi har skreget på. Vi er ved at sende Sousa afsted med en fortjeneste på omkring 10 mio. Kappmeier og Co vidste da de gik ind i klubben at der var et kæmpe arbejde og de har taget fat fra dag 1, hvad havde du forventet mere af dem? Hiljemark er absolut uerfaren, men har nogle af de 5 andre trænere vist sig bedre? Lige nu spiller vi for at få point og det lykkedes, bevares, spillet på banen skal forbedres,men det virker som om klubben med transfers er ved at tage fat i det..

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2579
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af troelsh » 1. sep 2023, 12:17

Lyder spændende med ham Toku! Jeg kender ham ikke, men vilde stats han havde i Fremad Amager, hvor han var involveret i mål hver anden kamp.
Et salg af Sousa må være på trapperne.

En lejeaftale med købsoption vil være særdeles optimalt, da han tilsyneladende har været ude i kulden og han nuværende niveau nok ikke er helt sikkert.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FIDEL » 1. sep 2023, 12:21

Ham der Ricardo Perreira har da i øvrigt skrevet med AaB II. Han har scoret 3 mål i 4 kampe. (ifølge 4theplayers på Instagram.)
Samtidig har en Albert Yakah skrevet med AaB II. Han kommer fra Minnesota.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1528
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Stegosaurus » 1. sep 2023, 12:22

Alexis skrev:
1. sep 2023, 11:45
DenSataniskeHest skrev:
1. sep 2023, 11:23
Stegosaurus skrev:
1. sep 2023, 11:19
Maglau skrev:
1. sep 2023, 11:16
Stegosaurus skrev:
1. sep 2023, 11:10
Hanga skrev:
1. sep 2023, 10:51


Øøøhhh jo ? Du ignorerer at han har fået et beløb up front. Når årslønen er opgjort til 3 mio. kr. årligt er det under den forudsætning at han bliver i AaB i hele kontraktperioden, da signon fee er fordelt over hele kontraktperioden, selvom han har modtaget hele beløbet up front.

Et eksempel på hvordan beløbene kan være fordelt:

Signon ved kontraktunderskrivelse: 1.000.000 kr.
Årlig løn: 2.750.000 kr. (11.000.000 kr. over 4 år).
Samlet udgift i kontraktperioden = 12.000.000 kr. / 3.000.000 kr. årligt

Men nu fik Sousa kun ca. 1 år i AaB:
Signon ved kontraktunderskrivelse: 1.000.000 kr.
1 års løn: 2.750.000 kr.
Samlet udgift = 3.750.000 kr.
Hanga, det er ikke det, der står i artiklen. Ha' en god dag.
Helt kort så står der sort på hvidt at han har modtaget et sign on fee ved kontraktunderskrivelsen. I hht til artiklen - hvis den tages som sandhed - så er der ikke mere at diskutere.
Der står, at han får 3 mio. kr. om året - ikke 3,75 mio. kr.
Fordi sign on beløbet er medregnet ud over kontrakt perioden. Er kontrakt perioden kortere bliver signon beløbet støre pr månede da det skal deles ud på mindre måneder....

Kan vi så ikke lukke den diskution nu?
Kommer ikke til at ske. Han tager fejl, men du får ham aldrig nogensinde til at indrømme det. Alle (næsten åbenbart) ved hvordan transferfrie spillere forhandles og lønnes, hanga har endda vist det med tal. Men brugeren har bestemt sig for sin mening og er ligeglad med alt fornuft der bliver præsenteret.
Du tager fejl.

Et sign-on fee udbetales ikke nødvendigvis ved kontraktunderskrivelsen. Ofte udbetales sign-on fees i rater, og ofte løbende udover hele kontraktperioden. Se fx

https://www.bt.dk/superligaen/se-peter- ... vilde-loen

https://www.gov.uk/hmrc-internal-manual ... l/eim64115

https://www.fodbold-transfers.dk/avis-s ... -kontrakt/

Når Tipsbladet så meget klart skriver, at Sousa får 3 mio. kr. om året, betyder det givetvis, at Sousas sign-on fee fordeles udover hele kontraktperioden, og at han således ikke har modtaget mere end 3 mio. kr. i år 1 - som der jo også står i artiklen.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1528
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Stegosaurus » 1. sep 2023, 12:25

FIDEL skrev:
1. sep 2023, 12:21
Ham der Ricardo Perreira har da i øvrigt skrevet med AaB II. Han har scoret 3 mål i 4 kampe. (ifølge 4theplayers på Instagram.)
Samtidig har en Albert Yakah skrevet med AaB II. Han kommer fra Minnesota.
Er det der 4theplayers ikke et lidt tvivlsomt foretagende...? Virker til, at middelmådige spillere kan "købe" forskellige pakker...? Jeg tror ikke, vi skal regne med at den næste Messi kommer derfra.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FIDEL » 1. sep 2023, 12:34

Stegosaurus skrev:
1. sep 2023, 12:25
FIDEL skrev:
1. sep 2023, 12:21
Ham der Ricardo Perreira har da i øvrigt skrevet med AaB II. Han har scoret 3 mål i 4 kampe. (ifølge 4theplayers på Instagram.)
Samtidig har en Albert Yakah skrevet med AaB II. Han kommer fra Minnesota.
Er det der 4theplayers ikke et lidt tvivlsomt foretagende...? Virker til, at middelmådige spillere kan "købe" forskellige pakker...? Jeg tror ikke, vi skal regne med at den næste Messi kommer derfra.
Ja, det virker som et lidt spøjst akademi. De kalder sig selv for "Player development platform".

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Portland » 1. sep 2023, 12:34

gravballe skrev:
1. sep 2023, 12:04
Eksil skrev:
1. sep 2023, 12:00
gravballe skrev:
1. sep 2023, 11:54
rygter om at AaB har afvist bud på Kramer fra en anden sl klub..
Kunne nemt være Aarhus Gymnastikforening, der leder efter en erstatning på den position.
Det skulle være en sub top klub, men budet var vist ret lavt ifølge hvad jeg høre...
Jeg tror det er Vejle selv om de ikke er en sub top klub :-)

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5228
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Jakobsen » 1. sep 2023, 12:36

Stegosaurus skrev:
FIDEL skrev:
1. sep 2023, 12:21
Ham der Ricardo Perreira har da i øvrigt skrevet med AaB II. Han har scoret 3 mål i 4 kampe. (ifølge 4theplayers på Instagram.)
Samtidig har en Albert Yakah skrevet med AaB II. Han kommer fra Minnesota.
Er det der 4theplayers ikke et lidt tvivlsomt foretagende...? Virker til, at middelmådige spillere kan "købe" forskellige pakker...? Jeg tror ikke, vi skal regne med at den næste Messi kommer derfra.
Det er DS holdet. De har næppe skrevet kontrakt med nogen da amatører Max kan tjene 36.000 skattepligtigt om året. Hvordan pokker kan det give mening for dem at komme til AaB for så lidt?

DS holdet er jo ikke førsteholdet i AaB og niveauet er så langt fra Superliga, Af de to grunde kan jeg umuligt kan forestille mig man overhovedet ville overveje at omgå det på nogen lovlig måde, hvis det fondes.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 1. sep 2023, 12:39

RicoBR02 skrev:
1. sep 2023, 12:08
KlaskmyggenNoah skrev:
1. sep 2023, 11:42
RicoBR02 skrev:
1. sep 2023, 09:49
KlaskmyggenNoah skrev:
1. sep 2023, 08:56
RicoBR02 skrev:
31. aug 2023, 16:16
KlaskmyggenNoah skrev:
31. aug 2023, 15:54

IAO så heller ikke tosset ud lige efter han var startet, det kom i rigelige mængder senere, sorry jeg skal have lidt mere track record inden jeg falder i svime over en tidligere podcast host.

https://www.linkedin.com/in/ole-jan-kap ... cale=en_US

Jeg håber virkelig han er super dygtig, for han har ca nul erfaring med hans nuværende job, og vi er bare på et super kritisk tidspunkt i AaB's 138 årige historie, og mændene med det sportslige ansvar har ikke engang samlet 1 års anciennitet i deres positioner, tror ikke der et seriøst firma der ville sætte så uerfarne kræfter til at bringe det sikkert ud af en så alvorlig periode...
Vælger du simpelthen at hive det mindst interessante ud af hans CV og fremhæve og ikke det andet erfaring han har fra sportsverdenen?

Ja, fordi det er et problem at han overhovedet behøver at nævne det i et CV. Resten af hans CV er jo bestemt heller ikke noget der skriger sportsdirektør.

Og nej jeg aner ikke om han er et geni på posten, siger bare at toppen af vores sportslige ledelse har ca nul erfaring med det job de har nu, og at vi er midt i en overlevelseskamp. Det er mig stadig en gåde at man midt i klubbens største katastrofe i nyerer tid tænker: "Nå lad os da så få nogen ind uden erfaring" ...
Det er simpelthen for slatten et argument.. Vi har fået en ejerkreds ind med kontakter i hele fodbold verdenen der indtil videre har vist sig yderst kompetente. Havde du forventet PC eller steinlein på direktionsgangen? Det er sgu nemt at hive det værste ud af et cv og dermed konkludere at folk ikke duer til en skid.
Jeg aner faktisk ikke om han er et geni eller en katastrofe, det er ikke min pointe og ja nuancer er svært.
Men fakta er at han er ret uerfaren og det er Hilje også som cheftræner...men lad os da håbe bestyrelsen har fundet guldkorn ?

...og hvordan mener du de har vist sig kompetente ?
Det er ikke så skide svært at debattere på et nogenlunde normalt niveau.
Starter du så nu med det ?
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af RicoBR02 » 1. sep 2023, 12:45

KlaskmyggenNoah skrev:
1. sep 2023, 12:39
RicoBR02 skrev:
1. sep 2023, 12:08
KlaskmyggenNoah skrev:
1. sep 2023, 11:42
RicoBR02 skrev:
1. sep 2023, 09:49
KlaskmyggenNoah skrev:
1. sep 2023, 08:56
RicoBR02 skrev:
31. aug 2023, 16:16


Vælger du simpelthen at hive det mindst interessante ud af hans CV og fremhæve og ikke det andet erfaring han har fra sportsverdenen?

Ja, fordi det er et problem at han overhovedet behøver at nævne det i et CV. Resten af hans CV er jo bestemt heller ikke noget der skriger sportsdirektør.

Og nej jeg aner ikke om han er et geni på posten, siger bare at toppen af vores sportslige ledelse har ca nul erfaring med det job de har nu, og at vi er midt i en overlevelseskamp. Det er mig stadig en gåde at man midt i klubbens største katastrofe i nyerer tid tænker: "Nå lad os da så få nogen ind uden erfaring" ...
Det er simpelthen for slatten et argument.. Vi har fået en ejerkreds ind med kontakter i hele fodbold verdenen der indtil videre har vist sig yderst kompetente. Havde du forventet PC eller steinlein på direktionsgangen? Det er sgu nemt at hive det værste ud af et cv og dermed konkludere at folk ikke duer til en skid.
Jeg aner faktisk ikke om han er et geni eller en katastrofe, det er ikke min pointe og ja nuancer er svært.
Men fakta er at han er ret uerfaren og det er Hilje også som cheftræner...men lad os da håbe bestyrelsen har fundet guldkorn ?

...og hvordan mener du de har vist sig kompetente ?
Det er ikke så skide svært at debattere på et nogenlunde normalt niveau.
Starter du så nu med det ?
Var det fordi jeg sagde det var et slattent argument? Min anke omkring dit indlæg gik på at du ikke mener at folk forstår nuancer fordi de ikke er enige med dig, men er det sådan noget, min far kan banke din far vi skal ud i, så hopper jeg bare fra, så kan du debattere med en anden

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4472
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af le Cid » 1. sep 2023, 12:52

gravballe skrev:
1. sep 2023, 11:54
rygter om at AaB har afvist bud på Kramer fra en anden sl klub..
En anden SL klub? Hvilken SL klub var den første?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Munken83
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 6. aug 2017, 18:58
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Munken83 » 1. sep 2023, 12:55

Stegosaurus skrev:
1. sep 2023, 11:10
Hanga skrev:
1. sep 2023, 10:51
Stegosaurus skrev:
1. sep 2023, 10:35
Hanga skrev:
1. sep 2023, 10:28
Stegosaurus skrev:
1. sep 2023, 10:18


Fra Tipsbladet den 23. februar 2022:

"Allan Sousa spinder guld på skiftet fra Vejle Boldklub til AaB.

Allan Sousa rykker efter denne sæson fra Vejle Boldklub til AaB, og brasilianeren får penge nok på lommen, som han kan brænde af i "Nordens Paris", melder BT-podcasten Transfervinduet.

Ifølge mediet får Allan Sousa tre millioner kroner om året i AaB, og det er medregnet en sign-on-fee, som er et beløb, han har modtaget i forbindelse med kontraktunderskrivelsen.

Den 25-årige offensivspiller skifter til AaB på en fri transfer, og når der ikke er en transfersum involveret, kan en spiller som regel kræve en del mere i lønningsposen. Det kort ser det ud til, at Allan Sousa i høj grad har spillet over for AaB."


Kan vi så én gang for alle blive enige om, at Sousa ikke fik noget beløb UDOVER hans årlige tre mio. kr.?
Øh nej, det kan vi ikke.
Der står jo netop at der er medregnet en signon fee som Sousa har modtaget ved kontraktunderskrivelsen. Ergo han fik et beløb up front for at skrive under. Når BT så opgør hans løn til 3 mio. kr. årligt så er det med den modtagne signon fee fordelt over kontraktperioden. Hans reelle årsløn er til gengæld mindre end 3 mio. kr.
Så har Sousa jo heller ikke fået noget beløb udover de årlige tre mio. kr.....?
Øøøhhh jo ? Du ignorerer at han har fået et beløb up front. Når årslønen er opgjort til 3 mio. kr. årligt er det under den forudsætning at han bliver i AaB i hele kontraktperioden, da signon fee er fordelt over hele kontraktperioden, selvom han har modtaget hele beløbet up front.

Et eksempel på hvordan beløbene kan være fordelt:

Signon ved kontraktunderskrivelse: 1.000.000 kr.
Årlig løn: 2.750.000 kr. (11.000.000 kr. over 4 år).
Samlet udgift i kontraktperioden = 12.000.000 kr. / 3.000.000 kr. årligt

Men nu fik Sousa kun ca. 1 år i AaB:
Signon ved kontraktunderskrivelse: 1.000.000 kr.
1 års løn: 2.750.000 kr.
Samlet udgift = 3.750.000 kr.
Hanga, det er ikke det, der står i artiklen. Ha' en god dag.
Kan du så ikke fortælle for prins Knud, hvad der står i artiklen? Jeg er snotforvirret, for der står jo ordret at han har fået en signon ved kontraktunderskrivelse

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Alpa Chino » 1. sep 2023, 12:58

.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Alpa Chino » 1. sep 2023, 13:02

AaB lejer Emmanuel Toku resten af sæsonen.

"Hvis navnet Emmanuel Toku lyder bekendt, så er det fordi, han tidligere har tørnet ud for Fremad Amager. Her gjorde han opmærksom på sig selv med en vanvittig fart og nogle klare spidskompetencer med bolden for fødderne." - Nordjyske

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 1. sep 2023, 13:07

RicoBR02 skrev:
1. sep 2023, 12:45
KlaskmyggenNoah skrev:
1. sep 2023, 12:39
RicoBR02 skrev:
1. sep 2023, 12:08
KlaskmyggenNoah skrev:
1. sep 2023, 11:42
RicoBR02 skrev:
1. sep 2023, 09:49
KlaskmyggenNoah skrev:
1. sep 2023, 08:56


Ja, fordi det er et problem at han overhovedet behøver at nævne det i et CV. Resten af hans CV er jo bestemt heller ikke noget der skriger sportsdirektør.

Og nej jeg aner ikke om han er et geni på posten, siger bare at toppen af vores sportslige ledelse har ca nul erfaring med det job de har nu, og at vi er midt i en overlevelseskamp. Det er mig stadig en gåde at man midt i klubbens største katastrofe i nyerer tid tænker: "Nå lad os da så få nogen ind uden erfaring" ...
Det er simpelthen for slatten et argument.. Vi har fået en ejerkreds ind med kontakter i hele fodbold verdenen der indtil videre har vist sig yderst kompetente. Havde du forventet PC eller steinlein på direktionsgangen? Det er sgu nemt at hive det værste ud af et cv og dermed konkludere at folk ikke duer til en skid.
Jeg aner faktisk ikke om han er et geni eller en katastrofe, det er ikke min pointe og ja nuancer er svært.
Men fakta er at han er ret uerfaren og det er Hilje også som cheftræner...men lad os da håbe bestyrelsen har fundet guldkorn ?

...og hvordan mener du de har vist sig kompetente ?
Det er ikke så skide svært at debattere på et nogenlunde normalt niveau.
Starter du så nu med det ?
Var det fordi jeg sagde det var et slattent argument? Min anke omkring dit indlæg gik på at du ikke mener at folk forstår nuancer fordi de ikke er enige med dig, men er det sådan noget, min far kan banke din far vi skal ud i, så hopper jeg bare fra, så kan du debattere med en anden
Jeg mener faktisk jeg debatere på et ordentlig niveu, og prøver at være nuanceret i det jeg skriver, og jeg konkluderer jo netop IKKE at folk ikke duer til en skid, men at de har et ultra tyndt CV til deres opgave.

Har ingen interesse i at prædike dommedag, men omvendt ser jeg og ting der er bekymrende som beskrevet før, du kan vælge at være uenig, jeg mener bare det er alt for tidligt at erklære de nye investorer for nogen form for success endnu..
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14830
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Hanga » 1. sep 2023, 13:08

Munken83 skrev:
1. sep 2023, 12:55
Stegosaurus skrev:
1. sep 2023, 11:10
Hanga skrev:
1. sep 2023, 10:51
Stegosaurus skrev:
1. sep 2023, 10:35
Hanga skrev:
1. sep 2023, 10:28
Stegosaurus skrev:
1. sep 2023, 10:18


Fra Tipsbladet den 23. februar 2022:

"Allan Sousa spinder guld på skiftet fra Vejle Boldklub til AaB.

Allan Sousa rykker efter denne sæson fra Vejle Boldklub til AaB, og brasilianeren får penge nok på lommen, som han kan brænde af i "Nordens Paris", melder BT-podcasten Transfervinduet.

Ifølge mediet får Allan Sousa tre millioner kroner om året i AaB, og det er medregnet en sign-on-fee, som er et beløb, han har modtaget i forbindelse med kontraktunderskrivelsen.

Den 25-årige offensivspiller skifter til AaB på en fri transfer, og når der ikke er en transfersum involveret, kan en spiller som regel kræve en del mere i lønningsposen. Det kort ser det ud til, at Allan Sousa i høj grad har spillet over for AaB."


Kan vi så én gang for alle blive enige om, at Sousa ikke fik noget beløb UDOVER hans årlige tre mio. kr.?
Øh nej, det kan vi ikke.
Der står jo netop at der er medregnet en signon fee som Sousa har modtaget ved kontraktunderskrivelsen. Ergo han fik et beløb up front for at skrive under. Når BT så opgør hans løn til 3 mio. kr. årligt så er det med den modtagne signon fee fordelt over kontraktperioden. Hans reelle årsløn er til gengæld mindre end 3 mio. kr.
Så har Sousa jo heller ikke fået noget beløb udover de årlige tre mio. kr.....?
Øøøhhh jo ? Du ignorerer at han har fået et beløb up front. Når årslønen er opgjort til 3 mio. kr. årligt er det under den forudsætning at han bliver i AaB i hele kontraktperioden, da signon fee er fordelt over hele kontraktperioden, selvom han har modtaget hele beløbet up front.

Et eksempel på hvordan beløbene kan være fordelt:

Signon ved kontraktunderskrivelse: 1.000.000 kr.
Årlig løn: 2.750.000 kr. (11.000.000 kr. over 4 år).
Samlet udgift i kontraktperioden = 12.000.000 kr. / 3.000.000 kr. årligt

Men nu fik Sousa kun ca. 1 år i AaB:
Signon ved kontraktunderskrivelse: 1.000.000 kr.
1 års løn: 2.750.000 kr.
Samlet udgift = 3.750.000 kr.
Hanga, det er ikke det, der står i artiklen. Ha' en god dag.
Kan du så ikke fortælle for prins Knud, hvad der står i artiklen? Jeg er snotforvirret, for der står jo ordret at han har fået en signon ved kontraktunderskrivelse
Desuden er det underordnet om det er aftalt at det skal betales i rater, da vi vil være forpligtet til at betale det fulde beløb uanset at Sousa kun endte med at tage 1 år i Aalborg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar