Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af thomasjn » 27. apr 2012, 13:24

Elscorpio skrev:
hje1980 skrev:
Elscorpio skrev:
Brent skrev:http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... -millioner

Ja det er sørme flot AaB, et andet af deres stjernefrø Connor 'o Brian mener jeg bestemt også godt vi kunne have brugt i AaB. Men de snorksover nok ude på hornevej.
Det værste er dog det her fra artiklen:
Men daværende AaB-træner Magnus Pehrsson sagde nej med det argument, at han mente, at Antipas ville sænke niveauet til træningen på Hornevej.
Det er den største møgtræner AaB har haft i al den tid jeg har fulgt med de rød/hvide :thumbsdown:
Uden at forsvarer Perhsson... men kan du huske Antipas's niveau dengang? Der var jo en grund til at han spillede 2. division og først nu har et ok niveau...
At man stadigvæk ikke kan spotte et fremtidigt potentiale i en ung spiller er i mine øjne en trænerfiasko, når man allerede dengang vidste hvor AaB var på vej hen rent økonomisk.
Og husk på, at Antipas i første omgang blev tilbudt til prøvetræning så kan ikke se, at det ville have gjort skade at se ham an.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Køllen I Møllen » 27. apr 2012, 14:26

Elscorpio skrev:
hje1980 skrev:
Elscorpio skrev:
Brent skrev:http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... -millioner

Ja det er sørme flot AaB, et andet af deres stjernefrø Connor 'o Brian mener jeg bestemt også godt vi kunne have brugt i AaB. Men de snorksover nok ude på hornevej.
Det værste er dog det her fra artiklen:
Men daværende AaB-træner Magnus Pehrsson sagde nej med det argument, at han mente, at Antipas ville sænke niveauet til træningen på Hornevej.
Det er den største møgtræner AaB har haft i al den tid jeg har fulgt med de rød/hvide :thumbsdown:
Uden at forsvarer Perhsson... men kan du huske Antipas's niveau dengang? Der var jo en grund til at han spillede 2. division og først nu har et ok niveau...
At man stadigvæk ikke kan spotte et fremtidigt potentiale i en ung spiller er i mine øjne en trænerfiasko, når man allerede dengang vidste hvor AaB var på vej hen rent økonomisk.
Der er sgu da ikke nogen på denne jord der bare sådan lige kan spotte hvem der bliver til noget ud af de mange middelmådige spillere i de lavere rækker. Bortset fra de der virkelig skiller sig ud. Og det gorde Antipas ikke. Det GØR Antipas ikke. Meget kan man klandre Pehrsson men dette er fandentæskemig for langt ude. Det er ALT for langt ude.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Jacob » 30. apr 2012, 14:34

Er Mads Laudrup mon værd at prøve at få fat i?
http://www.sporten.dk/fodbold/laudrup-h ... splan-klar" onclick="window.open(this.href);return false;

Han er vel næppe den dyreste spiller, men med et godt teknisk niveau og kunne have brug for at starte/sætte lidt skub på karrieren igen. Det kunne umiddelbart lyde som en ok Lynge-signing. Desværre har vi vel en del spillere, der kan spille der hvor han foretrækker at spille som offensiv midt/hængende angriber, så det er nok næppe der de sparsomme mider(hvis der er nogle) skal sættes ind først.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af BoT » 30. apr 2012, 14:55

Jacob skrev:Er Mads Laudrup mon værd at prøve at få fat i?
http://www.sporten.dk/fodbold/laudrup-h ... splan-klar" onclick="window.open(this.href);return false;

Han er vel næppe den dyreste spiller, men med et godt teknisk niveau og kunne have brug for at starte/sætte lidt skub på karrieren igen. Det kunne umiddelbart lyde som en ok Lynge-signing. Desværre har vi vel en del spillere, der kan spille der hvor han foretrækker at spille som offensiv midt/hængende angriber, så det er nok næppe der de sparsomme mider(hvis der er nogle) skal sættes ind først.
Godt forslag. Jeg er sikker på, at en spiller, der ikke har kunnet komme på det meget stærke HB Køge-hold, vil kunne forstærke os markant.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af thomasjn » 30. apr 2012, 16:06

Mads Laudrup - nej tak. Manden har været stortset konstant skadet siden han ankom til Herfølge. Tilgengæld har jeg hørt rygter om, at AaB skulle være ude efter hans holdkammerat Marcel Rømer.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Jacob » 30. apr 2012, 16:29

BoT skrev:
Jacob skrev:Er Mads Laudrup mon værd at prøve at få fat i?
http://www.sporten.dk/fodbold/laudrup-h ... splan-klar" onclick="window.open(this.href);return false;

Han er vel næppe den dyreste spiller, men med et godt teknisk niveau og kunne have brug for at starte/sætte lidt skub på karrieren igen. Det kunne umiddelbart lyde som en ok Lynge-signing. Desværre har vi vel en del spillere, der kan spille der hvor han foretrækker at spille som offensiv midt/hængende angriber, så det er nok næppe der de sparsomme mider(hvis der er nogle) skal sættes ind først.
Godt forslag. Jeg er sikker på, at en spiller, der ikke har kunnet komme på det meget stærke HB Køge-hold, vil kunne forstærke os markant.
Nu har det jo nok også bl.a. en del at gøre med spillestil vs spilletyper i truppen, samt hvem der ellers er i truppen og hvad træneren subjektivt syntes osv, så jeg syntes faktisk dit forsøg på et ironisk afslag er lidt latterligt her.

Hvis vi udelukkende skulle bruge den logik, så er der mange spillere der aldrig kunne blomstrer op igen. Andre gange er der blot en anden spiller foretrukket på den position. Et eksempel fra samme klub, HB Køge, er vel Nicolaj Madsen, som stod i skyggen af Makienok inden han blev købt af BIF. Han har nu fået lov til at spille længere fremme og scorer nu i foråret ca lige så meget som f.eks. Helenius har gjort. Et andet eksempel er vores målmand, Nicolai Larsen som var 2./3. målmand i Lyngby, der spillede i 1. division dengang da vi hentede ham.

Men hvis vi nu skulle hæve debatten lidt fra dit niveau og rent faktisk diskutere emnet, så lad os nu forholde os til om vi mener, at der 1) er potentiale i knægten ifht hvad vi leder efter, samt om vi 2) tror at vi kan få ham igang og endelig er der 3) et pris/kvalitetsforhold der skal overvejes.

Pkt 1 og 3 tror jeg på, men jeg kan have problemer med at se om vi med den nuværende trup, samt Kent som træner har det der skal til for at få det bedste ud af ham, ifht tid, spillestil osv.

Jeg vil derfor hælde til at vende tommelfingeren nedad, omend jeg syntes, at han har potentialet til at blive en spændende spiller i den rette klub.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Jacob » 30. apr 2012, 16:36

thomasjn skrev:Mads Laudrup - nej tak. Manden har været stortset konstant skadet siden han ankom til Herfølge. Tilgengæld har jeg hørt rygter om, at AaB skulle være ude efter hans holdkammerat Marcel Rømer.
Fair nok bekymring ifht skader og Mads Laudrup. Vi har lidt dårlige erfaringer med den slags de sidste par år. Kan jo bestemt også være derfor, at han ikke har kunne kæmpe sig så meget ind i start-11.

Ifht Marcel Rømer m.fl, er det vel naturligt nok, at Lynge har kig på hvad der i trupperne hos de hold der rykker ned(hvilket andre klubber vel også har). Må indrømme, at jeg ikke har lagt så meget mærke til ham, men han skulle være ganske talentfuld efter hvad jeg kan læse.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 6. jul 2005, 21:59
Geografisk sted: Terndrup

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Silvermoon » 30. apr 2012, 19:11

http://www.bold.dk/nyt/FCM-Siger-farvel ... v-spillere" onclick="window.open(this.href);return false;

Blandt folkene med kontraktudløb denne sommer er Jonas Borring, Adigun Salami, Martin Albrechtsen, Baba Collins og Kristian Ipsa. selv om jeg ikke er særlig vild med folk fra Fcm vil jeg mene at der er flere af disse som vi godt kunne bruge

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Yankee » 30. apr 2012, 19:19

Silvermoon skrev:http://www.bold.dk/nyt/FCM-Siger-farvel ... v-spillere

Blandt folkene med kontraktudløb denne sommer er Jonas Borring, Adigun Salami, Martin Albrechtsen, Baba Collins og Kristian Ipsa. selv om jeg ikke er særlig vild med folk fra Fcm vil jeg mene at der er flere af disse som vi godt kunne bruge
Jeg har ærligt talt svært ved at se hvem der skulle være interessante. Borring dækker samme pladser som Kusk, Lucas og Nicolaj Thomsen, Albrechtsen er konstant skadet, Salami er samme type som Würtz og Collins/Ipsa er bare langt under hvad vi i forvejen har. Lad os hellere bruge kræfterne på det ultra-spændende hold vi har og sørge for at få byttet de ældre, underpræsterende spillere ud med nogle virkelige profiler.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af KJ » 30. apr 2012, 19:25

Salami ville være et scoop: En Würtz - bare med hurtighed og teknik.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Funky » 30. apr 2012, 21:11

Og hvad skal disse hedens helte, som FCM siger farvel til at økonomiske årsager, så aflønnes med?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Martino » 30. apr 2012, 22:10

Marcel Rømer er en typisk Kent Nielsen spiller, men har vi ikke midtbanespillere nok?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Walther » 30. apr 2012, 22:53

Det er sjovt at begynde at læse lidt rygter og ideer til transfers herinde. Det har vi i den grad manglet.
Jeg vil dog stadig være overrasket hvis vi henter noget ind. Smutter der mere end to spillere fra omkring startopstillingen her til sommer, så tror jeg på indkøb.
Men ryger der kun to, så tror jeg ikke vi ser nogle komme den anden vej.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af BoT » 1. maj 2012, 09:36

Jacob skrev: Nu har det jo nok også bl.a. en del at gøre med spillestil vs spilletyper i truppen, samt hvem der ellers er i truppen og hvad træneren subjektivt syntes osv, så jeg syntes faktisk dit forsøg på et ironisk afslag er lidt latterligt her.

Hvis vi udelukkende skulle bruge den logik, så er der mange spillere der aldrig kunne blomstrer op igen. Andre gange er der blot en anden spiller foretrukket på den position. Et eksempel fra samme klub, HB Køge, er vel Nicolaj Madsen, som stod i skyggen af Makienok inden han blev købt af BIF. Han har nu fået lov til at spille længere fremme og scorer nu i foråret ca lige så meget som f.eks. Helenius har gjort. Et andet eksempel er vores målmand, Nicolai Larsen som var 2./3. målmand i Lyngby, der spillede i 1. division dengang da vi hentede ham.

Men hvis vi nu skulle hæve debatten lidt fra dit niveau og rent faktisk diskutere emnet, så lad os nu forholde os til om vi mener, at der 1) er potentiale i knægten ifht hvad vi leder efter, samt om vi 2) tror at vi kan få ham igang og endelig er der 3) et pris/kvalitetsforhold der skal overvejes.

Pkt 1 og 3 tror jeg på, men jeg kan have problemer med at se om vi med den nuværende trup, samt Kent som træner har det der skal til for at få det bedste ud af ham, ifht tid, spillestil osv.

Jeg vil derfor hælde til at vende tommelfingeren nedad, omend jeg syntes, at han har potentialet til at blive en spændende spiller i den rette klub.
Hold nu op med at blive pige-sur og beret i stedet, hvad der udover hans navn berettiger Mads Laudrup til en plads på AaBs hold? - Er det pt unge, talentfulde offensivspillere, vi står og mangler? Har han vist noget, der gør ham mere interessant end andre 23-årige spillere? Tror man overhovedet på, at han i en alder af 23 kan løfte sit spil (gevaldigt) for at kunne spille på superliga-niveau?

Mit personlige bud er, at havde han heddet Mads Jensen og haft en ukendt far, havde du ALDRIG foreslået ham.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af FlæskeFrank » 1. maj 2012, 11:47

Kan ikke huske navnet på oraklet, men vil gerne give ham ret.
Højreback: Vi skal kigge efter en fast højreback. Allan Olesen gjorde det solidt, men lavede satme ikke mange mål eller ekstraordinære ting. Han spillede solid hver gang. En ny højreback ja tak.

Centerbacks: Her mangler vi en, hvis Lasse sælges. Mathias Thauber eller Brad Rusin fra nedrykkerne er mine favoritter.

Midtbane: Hvis Lucas sælges mangler vi minimum en kantspiller. Augu, Würtz, Thomsen og Wichmann klarer det centralt. Due, Kusk(+ Curth/Dalsgaard/Patrick) ser ud til at være mange, men der mangler en - gerne en som Marshall, som kunne dække venstreback og venstrekant(og kommentere ikke på Marshall, tak). Sebastian Andersen fra Esbjerg ville være god her.

Angreb: Helenius bliver solgt. Ny mand ind. Lukas Spalvis har fået prædikatet stort lokum, så jeg kan kun se køb. Lidt mere rutineret mand ville være at foretrække, men det bestemmer vi vel ikke selv.

To nye spillere forventer jeg + erstatning for solgte(1 for 1).
- FlæskeFrank

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af AaBlover4ever » 1. maj 2012, 12:19

Eftersom at Lyngby ikke får forlænget deres superliga-licens - og dermed ikke kan overleve i Superligaen - kunne man overveje om ikke der var nogle interessant navne i Lyngby.

Frederik Krabbe
Bajram Fetai
Patrick Mortensen
Emil Larsen
Anders Christiansen og
Uffe Bech

er alle spillere jeg kunne se i AaB. Samtidig vil de passe godt, idet de er forholdsvis unge. Samtidig må man formode, at de kan hentes for en tilforladelig sum penge.

Spørgsmålet man kunne stille sig er dog, om der ikke kommer større klubber (FCK, FCN, evt. nogle udenlandske) til for, at hente spillere som Anders Christiansen, Uffe Beck og Patrick Mortensen, der i mine øjne er store talenter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jonas386 » 1. maj 2012, 12:38

Emil Larsen nægter jeg at tro på vi får, selvom han bestemt kunne pynte.
Mon ikke han ender i BIF? Jeg tror det.
Ikke at de ikke er stærke nok på kanterne (på papiret hvertfald), men det kunne være en klassisk Brøndby handel. Med mindre han selvfølgelig ender i udlandet, men mon ikke han kunne have godt af en sæson eller 2 mere herhjemme.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Martino » 1. maj 2012, 12:47

Uffe Bech bliver god. Han måtte godt spille i AaB. Resten er jeg lidt mellem på. Fetai skal vi absolut ikke have.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Jacob » 1. maj 2012, 14:56

BoT skrev:
Jacob skrev: Nu har det jo nok også bl.a. en del at gøre med spillestil vs spilletyper i truppen, samt hvem der ellers er i truppen og hvad træneren subjektivt syntes osv, så jeg syntes faktisk dit forsøg på et ironisk afslag er lidt latterligt her.

Hvis vi udelukkende skulle bruge den logik, så er der mange spillere der aldrig kunne blomstrer op igen. Andre gange er der blot en anden spiller foretrukket på den position. Et eksempel fra samme klub, HB Køge, er vel Nicolaj Madsen, som stod i skyggen af Makienok inden han blev købt af BIF. Han har nu fået lov til at spille længere fremme og scorer nu i foråret ca lige så meget som f.eks. Helenius har gjort. Et andet eksempel er vores målmand, Nicolai Larsen som var 2./3. målmand i Lyngby, der spillede i 1. division dengang da vi hentede ham.

Men hvis vi nu skulle hæve debatten lidt fra dit niveau og rent faktisk diskutere emnet, så lad os nu forholde os til om vi mener, at der 1) er potentiale i knægten ifht hvad vi leder efter, samt om vi 2) tror at vi kan få ham igang og endelig er der 3) et pris/kvalitetsforhold der skal overvejes.

Pkt 1 og 3 tror jeg på, men jeg kan have problemer med at se om vi med den nuværende trup, samt Kent som træner har det der skal til for at få det bedste ud af ham, ifht tid, spillestil osv.

Jeg vil derfor hælde til at vende tommelfingeren nedad, omend jeg syntes, at han har potentialet til at blive en spændende spiller i den rette klub.
Hold nu op med at blive pige-sur og beret i stedet, hvad der udover hans navn berettiger Mads Laudrup til en plads på AaBs hold? - Er det pt unge, talentfulde offensivspillere, vi står og mangler? Har han vist noget, der gør ham mere interessant end andre 23-årige spillere? Tror man overhovedet på, at han i en alder af 23 kan løfte sit spil (gevaldigt) for at kunne spille på superliga-niveau?

Mit personlige bud er, at havde han heddet Mads Jensen og haft en ukendt far, havde du ALDRIG foreslået ham.
Der tager du så fejl og afslører med alt tydelig pinlighed, at du ikke aner nok om hans niveau til at udtale dig som du gør. I de perioder hvor han har været skadesfri i længere tid, har han leveret blændende pasningsspil og faktisk rigtig gode takter til at sætte en mand af og slå et indlæg - ting som jeg stadigvæk ser som en mangelvare hos AaB. Jeg tror dog, at han snupper en tørn hos f.eks. FCN, da han passer fint ind i deres spillestil og de nok får nogle ekstra kampe i næste sæson ifht europæiske kampe.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Yankee » 1. maj 2012, 21:24

Jeg forstår simpelthen ikke at folk bliver ved med at foreslå spillere, der ikke vil kunne løfte vores hold. Frederik Krabbe, Mathias Tauber, Mads Laudrup, Niels Lodberg... hold nu op.

Hvis der skulle blive frigjort midler, så skal de altså ikke bruges på flere breddespillere på niveau med Lucho, Justinussen og Kayke. Det er simpelthen spild af penge. Vi skal snarere hente spillere, der kan bidrage til at gøre os bedre teknisk og gerne være en rutineret spiller samtidig. Ellers kan vi altså lige så godt spare de penge og give mere spilletid til vores talenter.

Under alle omstændigheder er det fuldstændig utopisk at tro på at der kommer mere end 1-2 nye spillere, og det endda kun hvis vi får solgt for 5-10 mill.

Låst