Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 16. feb 2016, 16:18

Rams skrev:Yankee - du er dømt til at blive skuffet ;)

Tror du skal være glad for en superligaprofil fra en klub uden for top-5.

Det er ikke spørgsmålet om vi har pengene, men mere om man er risikovillig nok til at hente en udenlandsk profil til Aalborg.
Kan vi ikke lige pakke det væk med risikovillighed. Klubben går ikke nedenom og hjem, fordi man øger lønbudgettet med et par millioner årligt.
Ingen siger, at den slags behøver koste bunkevis af millioner, og særligt ikke mere end en Pierre Kanstrup, som SønderjyskE med garanti vil gøre meget for at holde på.
Det er blevet en debatside-sandhed, at vi ikke har råd til noget. Vi skal selvfølgelig blive bedre til at sælge vores spillere, men en del af at have ambitioner om toppen af dansk fodbold er altså også at erstatte afgangene med kvalificerede emner. Vi skriver ikke 2010, hvor Lynge smådesperat kimede agenter ned i de sidste dage af vinduet for at finde en spiller der kunne lejes i et halvt år for godt en kvart million, og endte op med Dickson Nwakaeme.

Det nye AaB, med en mere velpolstret økonomi end nogensinde, og en organisation hvor pengene ikke fosser ud af alle sprækker, er betydeligt bedre rustet til at kunne styre budgetterne, end det har været tilfældet tidligere.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Pastorius » 16. feb 2016, 16:32

Gamen skrev: Kan vi ikke lige pakke det væk med risikovillighed. Klubben går ikke nedenom og hjem, fordi man øger lønbudgettet med et par millioner årligt.
Du er håbløst naiv, hvis du tror det er realistisk. Det kan godt være det er hvad du synes skal ske, men sådan bliver det ikke.

AaB har med al tydelighed demonstreret i lang tid at de ikke øger udgifterne udover balancepunktet i driften. Der er ikke noget som helst der tyder på det vil ændre sig fremover.

For at dit scenarie skal gå i opfyldelse, så skal der øgede indtægter til, ikke rigeligt med egenkapital.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 16. feb 2016, 16:37

Nu vil vi andre jo også gerne have et verdensnavn i forsvaret. Med den plan, som AaB har lagt, så jagter man ikke fuglene på taget og håber, at det lykkes. Det er FCM-style.

Når det er sagt, så tror jeg, at AaB gerne vil bruge penge på den rigtige spiller. Men bruge penge, det tror jeg afgjort ikke er en transfer på over 3-5 mio kr. og en årsindtægt på over 3 mio kr. Og så begrænses feltet af top centerback'er altså kraftigt.

Og bruger man endelig så mange penge, så er det på en spiller, som man tror man kan sælge igen. Altså ikke en spiller på 28 år!

Mht. spillerbudgettet så skal det nok stige, men nok ikke lige så hurtigt som vi fans kunne ønske.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 16. feb 2016, 16:43

Pastorius skrev: Du er håbløst naiv, hvis du tror det er realistisk. Det kan godt være det er hvad du synes skal ske, men sådan bliver det ikke.

AaB har med al tydelighed demonstreret i lang tid at de ikke øger udgifterne udover balancepunktet i driften. Der er ikke noget som helst der tyder på det vil ændre sig fremover.

For at dit scenarie skal gå i opfyldelse, så skal der øgede indtægter til, ikke rigeligt med egenkapital.
Nå, så kommer mådeholdende Pastorius på banen igen. Manden der mener, at vi kan tilhøre toppen af dansk fodbold med et nedrykker-budget.

Hvis AaB ikke øger udgifterne, hvorfor ansætter man så på livet løs til administrationen og bygger nyt. Fordi der skal investeres for at man kan tjene penge.

Holder vi os i top 4, så har vi skovlet omkring 3-4 mio. ind i ekstra indtægter. som der ikke er budgetteret med. Penge der ifølge Gaarde skal geninvesteres i den sportslige sektor. Er det utopi at halvdelen af dem f.eks. kanaliseres over i lønbudgettet forud for næste sæson? Nej. Det er da en afvejning af hvad der skal til for at overholde klubbens målsætning.
Så lad være med at kalde mig håbløst naiv... Specielt når det kommer fra en mand, der mener at vi har en masse at takke Per Søndergaard for.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 16. feb 2016, 16:46

FlæskeFrank skrev:Nu vil vi andre jo også gerne have et verdensnavn i forsvaret. Med den plan, som AaB har lagt, så jagter man ikke fuglene på taget og håber, at det lykkes. Det er FCM-style.

Når det er sagt, så tror jeg, at AaB gerne vil bruge penge på den rigtige spiller. Men bruge penge, det tror jeg afgjort ikke er en transfer på over 3-5 mio kr. og en årsindtægt på over 3 mio kr. Og så begrænses feltet af top centerback'er altså kraftigt.

Og bruger man endelig så mange penge, så er det på en spiller, som man tror man kan sælge igen. Altså ikke en spiller på 28 år!

Mht. spillerbudgettet så skal det nok stige, men nok ikke lige så hurtigt som vi fans kunne ønske.
En årsindtægt på over 3 mio. er over dobbelt så meget som den AaB-spiller der tjener næstmest. Det tror jeg ikke vi kommer til at se. Men selvfølgelig skal man bruge penge for at hente kvalitet. Ingen taler om verdensnavne.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 16. feb 2016, 16:52

Gamen skrev:En årsindtægt på over 3 mio. er over dobbelt så meget som den AaB-spiller der tjener næstmest. Det tror jeg ikke vi kommer til at se. Men selvfølgelig skal man bruge penge for at hente kvalitet. Ingen taler om verdensnavne.
Jamen hvis du selv ikke tror på de beløbsstørrelser, så stil efter Maxsø, Bisp eller Kanstrup. Eller hvis Jozo har fået en søn, som bare til vil til AaB.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2913
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 16. feb 2016, 16:59

Kommer AaB frem til sommer og har fundet ud af, at hverken PK eller Gilli er løsningen på højreback (ikke helt urealistisk) så skulle man måske forsøge at hente Peter Ankersen til byen. Han er gået død både i Salzburg og FCK, men er lige den type back der passer i Aalborg. Han ville være dyr at hente til, men kunne også højne den side af forsvar og angreb. Han er sådan en spiller AaB ikke står først til at hente, men man har dog muligheden når et på bænken kommer tæt på. Et gæt på prisen: 5-6 mio kr + en pæn løn.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 16. feb 2016, 17:03

FlæskeFrank skrev:
Jamen hvis du selv ikke tror på de beløbsstørrelser, så stil efter Maxsø, Bisp eller Kanstrup. Eller hvis Jozo har fået en søn, som bare til vil til AaB.
Du plejer ikke at have specielt meget begreb om transfermarkedet.

Maxsø og Kanstrup ville f.eks. næppe kunne hæve meget mere end 1 mio. i AaB. 3 mio. årligt får du saftsuseme meget kvalitet for i dag.

Til sammenligning får den bedst lønnede spiller i Allsvenskan, Oscar Lewicki, 2,2 mio. årligt, og den næstbedstlønnede 1,6 mio. årligt.

I Tippeligaen fik klasseforsvarsspillere som Vegard Forren og Even Hovland i 2014 hhv. 1,7 mio. og 2 mio. årligt. Vel og mærke i klubber med noget større lønbudget end os.

Beløbene stammer fra skattelister, så den her gang kan du ikke slynge noget tabloidavis-argument efter mig. Forhold dig til virkeligheden.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 16. feb 2016, 17:20

Gamen skrev:Beløbene stammer fra skattelister, så den her gang kan du ikke slynge noget tabloidavis-argument efter mig. Forhold dig til virkeligheden.
??? Nu mindes jeg ikke at have smidt tabloidavis-argument efter dig.

Jeg satte blot den maks. ramme op, som vi kan forvente AaB vil arbejde med. Det kan godt være, at årsindtægten var for høj. Men f.eks. Even Hovland vil nok kræve større transfer end AaB vil give og derfor ikke akuel - og ja jeg foreslog ham på forrige side, men meget bevidst om, at tingene skal gå op i en højere enhed, hvis det skulle lykkes. Vi må antage, at han får mere end 2 mio kr. i Nürnberg end han fik i Norge. Altså vil han nok i AaB kræver mellem 2-3 mio kr. Ligesom Nürnberg nok vil have penge for ham. Og så bliver det det scenario jeg listede op før.

Men nu du gerne vil forholde dig til virkeligheden, så kom med et bud på en spiller, som du mener AaB kan købe indenfor den ramme. Du tror jo ikke selv AaB vil give en årsløn på 3 mio kr. eller derover.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 971
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Rams » 16. feb 2016, 17:23

Gamen læs med jeg skriver. Risikovillighed er ikke nødvendigvis, hvad AaB har råd til at betale, men hvad klubben er parat til at betale.

I øvrigt bør du skrue lidt ned for din bedrevidenhed. Dette er en debatside og tråden hedder "Transferønsker". Det er fint, at du viderebringer din viden om lønniveauer mv., som givet er resultat af et omfattende tidsforbrug på nettet. Tak for det. Men du har ikke monopol på hvilke typer, der passer ind i AaB eller er realistiske. Al den stund at dette er en fodboldnørd debatside, ser de fleste af os givet mere fodbold end gennemsnittet, både på TV og live. Det fede her er netop, at folk interesserer sig for forskellige ligaer, alt fra U-19 til 2. bundes og Chl, og ikke er blege for at dele ud af deres syn på diverse spillere.
In verbis simus faciles

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 16. feb 2016, 18:48

Rams skrev:Gamen læs med jeg skriver. Risikovillighed er ikke nødvendigvis, hvad AaB har råd til at betale, men hvad klubben er parat til at betale.

I øvrigt bør du skrue lidt ned for din bedrevidenhed. Dette er en debatside og tråden hedder "Transferønsker". Det er fint, at du viderebringer din viden om lønniveauer mv., som givet er resultat af et omfattende tidsforbrug på nettet. Tak for det. Men du har ikke monopol på hvilke typer, der passer ind i AaB eller er realistiske. Al den stund at dette er en fodboldnørd debatside, ser de fleste af os givet mere fodbold end gennemsnittet, både på TV og live. Det fede her er netop, at folk interesserer sig for forskellige ligaer, alt fra U-19 til 2. bundes og Chl, og ikke er blege for at dele ud af deres syn på diverse spillere.
Og jeg anfører, at hvad klubben er parat til at betale bør række til mere end en god spiller fra 1. division. Profilkøb har aldrig været billige, men heller ikke så dyre som nogen herinde skriver. Mig bekendt har AaB ikke i umindelige tider lagt store transferbeløb for spillere, og det kommer vi heller ikke til nu. Derfor foreslår jeg typisk spillere, der ikke skal købes fri for store beløb, og som heller ikke kommer til at bryde vores lønbudget. Det er bare skævvridende for debatten at sidde og skrive, at AaB skal ud og betale 3 mio. om året i løn hvis man skal have andet end et oplagt, dansk navn. Derfor prøvede jeg at sammenligne med fakta fra andre sammenlignelige lande.

Jeg prøver bare at levere kvalificerede bud, andet end navne man kender fra div. danske fodboldsider. Der er ikke noget specielt fodboldnørdet i at foreslå spillere man aldrig har set spille, men blot har læst en nyhed om på bold.dk.
Det er en del af min hobby at skulle kende både nordiske klubber og deres spillere generelt, så derfor bruger jeg tid på det.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 971
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Rams » 16. feb 2016, 19:05

Og jeg hygger mig med at se divisionsfodbold og lidt tysk fodbold når tiden tillader det, og på den baggrund foreslå spillere.

Fred være med det. Du har bare haft en tendens til at blive stadig mere nedladende overfor dine meddebatørrer. Det skygger for dine ellers meget valide pointer. Tænk over det eller lad være
In verbis simus faciles

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 16. feb 2016, 19:52

Gamen skrev:Og jeg anfører, at hvad klubben er parat til at betale bør række til mere end en god spiller fra 1. division. Profilkøb har aldrig været billige, men heller ikke så dyre som nogen herinde skriver. Mig bekendt har AaB ikke i umindelige tider lagt store transferbeløb for spillere, og det kommer vi heller ikke til nu. Derfor foreslår jeg typisk spillere, der ikke skal købes fri for store beløb, og som heller ikke kommer til at bryde vores lønbudget. Det er bare skævvridende for debatten at sidde og skrive, at AaB skal ud og betale 3 mio. om året i løn hvis man skal have andet end et oplagt, dansk navn. Derfor prøvede jeg at sammenligne med fakta fra andre sammenlignelige lande.

Jeg prøver bare at levere kvalificerede bud, andet end navne man kender fra div. danske fodboldsider. Der er ikke noget specielt fodboldnørdet i at foreslå spillere man aldrig har set spille, men blot har læst en nyhed om på bold.dk.
Det er en del af min hobby at skulle kende både nordiske klubber og deres spillere generelt, så derfor bruger jeg tid på det.
Det må så være mig, som du hentyder til. Jeg prøvede blot at anskueliggøre at AaB hverken vil eller skal smide store beløb og der dermed ikke er det store felt i DK og måske udland at hente fra.

Nu kan jeg ikke huske, hvem du har foreslået af forsvarsspillere. Jeg har været varm fortaler af Niels Bisp, som på ingen måde bliver dyr. Jeg tror bare potentialet er i spilleren og vi lige nu har to egne spillere som bør spille regelmæssigt. Derfor kunne de tre veksle spilletid. Derfor ser jeg ham som et godt valg. At du rynker på næsen af det valg er jo ikke mit problem.

Men hvilke danske spillere mener du kan være aktuel(eller er danskere udelukket) ? Og som du også tror vil skifte til AaB ?
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 16. feb 2016, 20:19

FlæskeFrank skrev: ??? Nu mindes jeg ikke at have smidt tabloidavis-argument efter dig.

Jeg satte blot den maks. ramme op, som vi kan forvente AaB vil arbejde med. Det kan godt være, at årsindtægten var for høj. Men f.eks. Even Hovland vil nok kræve større transfer end AaB vil give og derfor ikke akuel - og ja jeg foreslog ham på forrige side, men meget bevidst om, at tingene skal gå op i en højere enhed, hvis det skulle lykkes. Vi må antage, at han får mere end 2 mio kr. i Nürnberg end han fik i Norge. Altså vil han nok i AaB kræver mellem 2-3 mio kr. Ligesom Nürnberg nok vil have penge for ham. Og så bliver det det scenario jeg listede op før.

Men nu du gerne vil forholde dig til virkeligheden, så kom med et bud på en spiller, som du mener AaB kan købe indenfor den ramme. Du tror jo ikke selv AaB vil give en årsløn på 3 mio kr. eller derover.
Det kommer helt an på spillerens situation.

Jeg kan da komme at prøve med et par bud på spillere der er (eller ville være) interessante generelt.

Mario Holek, Sparta Prag. Kontraktudløb til sommer. Sparta mister gamle Radoslav Kovac til sommer, men har lige hentet profilen Ondrej Mazuch på fri transfer. De vil sandsynligvis forsøge at supplere op, så de har endnu et alternativ til Brabec der formentlig foretrækkes fremfor Holek. Holek er en udmærket spiller, men har kontraktudløb til sommer og har såvidt vides ikke forlænget endnu. Er det en spiller vi kan komme i nærheden af? Måske.

Zsolt Korcsmar er desværre skiftet i dette vindue hjem til Ungarn. Kan dække begge midtstopper-pladser og højre back og havde været til at komme i nærheden af, også økonomisk.

Af unge interessante talenter kunne der være, hvis vi rent faktisk gider investere i det (og det tvivler jeg på at vi gør):

Wilfried Kanon, ADO Den Haag. Molde og Rosenborg har været ude efter ham i dette vindue, og en aftale med Lille faldt sammen sidste år - han koster 3,5 mio. kr, vil måske være billigere til sommer, såfremt vi kan tilbyde europæisk fodbold, og derfor til at komme i nærheden af.
Stort potentiale. Men igen, jeg så gerne en rutineret spiller.

Af angrebstalenter bør vi holde øje med typer som Tomas Malec og Valerijs Sabala, som til sommer måske kan erhverves billigt. Der er ikke rigtig plads til Tomas Malec i Trencin og ej heller til Sabala i Club Brügge. Begge er store talenter, som nok snart får løbepas af deres respektive klubber.
Malec med blandet succes i Rosenborg, primært pga. deres spillestil hvor Søderlund sad solidt på frontløberpladsen i den periode han var der. Dog eftertragtet af norske klubber i dette vindue. Høj spiller, der er dygtig med låget og rimelig i kombinationsspillet.
Sabala, det største lettiske angrebstalent siden først Maris Verpakovskis, og siden Artjoms Rudnevs. Svingende præstationer i de klubber han har været lejet ud til, men talentet er intakt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Pastorius » 16. feb 2016, 20:23

Gamen skrev:
Pastorius skrev: Du er håbløst naiv, hvis du tror det er realistisk. Det kan godt være det er hvad du synes skal ske, men sådan bliver det ikke.

AaB har med al tydelighed demonstreret i lang tid at de ikke øger udgifterne udover balancepunktet i driften. Der er ikke noget som helst der tyder på det vil ændre sig fremover.

For at dit scenarie skal gå i opfyldelse, så skal der øgede indtægter til, ikke rigeligt med egenkapital.
Nå, så kommer mådeholdende Pastorius på banen igen. Manden der mener, at vi kan tilhøre toppen af dansk fodbold med et nedrykker-budget.

Hvis AaB ikke øger udgifterne, hvorfor ansætter man så på livet løs til administrationen og bygger nyt. Fordi der skal investeres for at man kan tjene penge.

Holder vi os i top 4, så har vi skovlet omkring 3-4 mio. ind i ekstra indtægter. som der ikke er budgetteret med. Penge der ifølge Gaarde skal geninvesteres i den sportslige sektor. Er det utopi at halvdelen af dem f.eks. kanaliseres over i lønbudgettet forud for næste sæson? Nej. Det er da en afvejning af hvad der skal til for at overholde klubbens målsætning.
Så lad være med at kalde mig håbløst naiv... Specielt når det kommer fra en mand, der mener at vi har en masse at takke Per Søndergaard for.
Jeg er skam ikke mådeholden. Jeg ville gerne smide kassen for at få forstærket holdet.

Jeg prøver at beskrive hvordan jeg opfatter klubbens signaler, og jeg ser ingenting der tyder på at vi er klar til at investere mere i det sportlige direkte, end det der kan løbe rundt med de konservative budgetmål vi kører med.

Det er ikke i modstrid til at der godt kan bruges flere penge på ansættelser uden for det det sportslige. Jeg er bare helt sikker på at der ligger fornuftige og solide business cases bag alle ansættelser, så bliver der fx ansat en ny salgsmand, så skal han være lidt mere end sin egen løn værd, for at sidde sikkert i sædet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 16. feb 2016, 21:49

David Ochieng røg til New York Cosmos.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 17. feb 2016, 09:02

Pastorius skrev: Jeg prøver at beskrive hvordan jeg opfatter klubbens signaler, og jeg ser ingenting der tyder på at vi er klar til at investere mere i det sportlige direkte, end det der kan løbe rundt med de konservative budgetmål vi kører med.
Klubbens signaler har været at transferindtægter skal geninvesteres med strategisk sigte i spillertruppen eller andet. Da vi lige har solgt Spalvis og i den forbindelse sat 5-10 millioner kroner af til "strategiske investeringer" er det altså på ingen måde naivt at håbe på en forøgelse af spillerbudgettet.

Vi er altså en topklub, hvad enten I vil det eller ej - og vi bør agere derefter. Vi skal ikke stille os tilfreds med at synke tilbage i 5.-6. pladsen når vi er så gode til talentudvikling, som vi er.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3538
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af hje1980 » 17. feb 2016, 09:12

Yankee skrev:
Pastorius skrev: Jeg prøver at beskrive hvordan jeg opfatter klubbens signaler, og jeg ser ingenting der tyder på at vi er klar til at investere mere i det sportlige direkte, end det der kan løbe rundt med de konservative budgetmål vi kører med.
Klubbens signaler har været at transferindtægter skal geninvesteres med strategisk sigte i spillertruppen eller andet. Da vi lige har solgt Spalvis og i den forbindelse sat 5-10 millioner kroner af til "strategiske investeringer" er det altså på ingen måde naivt at håbe på en forøgelse af spillerbudgettet.

Vi er altså en topklub, hvad enten I vil det eller ej - og vi bør agere derefter. Vi skal ikke stille os tilfreds med at synke tilbage i 5.-6. pladsen når vi er så gode til talentudvikling, som vi er.
De penge AaB hentede ved aktieemitionen skulle bruges til at styrke indtægtsgrundlaget... hvilket er den eneste RIGTIGE måde at øge vores spillerbudget på (lønninger mm.)
De penge der kommer fra salg kan så bruges til at købe spillerne for samt evt. sign on fee, således disse ikke påvirker spillerbudgettet...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 17. feb 2016, 09:21

Gamen skrev: [1] Ja, men mig bekendt er det da bl.a. fordi der er foretaget nogle strategiske investeringer på andre områder. Klubben har selv meddelt, at al overskud går til at styrke den sportslige afdeling, og det må man formode at vi (kan vi nogenlunde fastholde vores nuværende placering) kommer til at få gavn af til næste sæson.

[2] Vi kan ikke fastholde det nuværende lønbudget, og tro at vi bare vader os til en top 6-placering, når hold som OB og AGF ser væsentligt stærkere ud end de har været før. Vi har mere eller mindre fastholdt samme lønbudget, som da det gik allerværst og det tror jeg næppe på at man bliver ved med.
Det ville være naivt, al den stund at vi kan bringe vores målsætning i fare. Hvis man ser på hvem vi mister - 3 af holdets bedste spillere - så vil det være galimatias at tro vi går efter at fastholde samme lønniveau. Det ville være ensbetydende med at vi går med til at sænke kvaliteten i truppen. Der kommer desuden et par tunge lønposter til rådighed til næste sæson.

[3] Hvem er det du påstår er i toppen af ligaen? Blåbjerg og Kasper Pedersen? Skal vi nu ikke lige lade dem bevise sig over en længere periode, før vi konkluderer det. Blåbjerg har knap nok spillet et par håndfulde kampe i centerforsvaret endnu.
Vi har brug for en med internationalt niveau, og det er der ingen af dem der har (endnu). Ingen af os ved reelt hvor meget det har betydet for dem, at have en som KEP ved deres side. Alt vi kan se, er at nu 3 unge spillere har blomstret med ham som makker. Men det fortæller intet om, hvordan de håndterer selv at skulle lede forsvaret.
Hverken Kasper P. eller Blåbjerg ligner nogen med lederevner, ligesom Lasse Nielsen heller ikke var det - stille personligheder, også udenfor banen.
[1] Nu husker jeg det ikke som værende tydeligt fra budgettet, men mit indtryk var at vi selv uden disse investeringer ville ha' manglet en del i budgettet, og at vi som det ligger nu er afhængige af spillersalg for blot at gå i nul. Vi fik også en bonus fra UEFA i år. Det sidste jeg husker var at vi med en sjettepladse skal sælge for 5 mio om året for at gå i nul. Hvis jeg husker ret (ikke nogen garanti for), så er der ikke plads til at øge lønbudgettet før vi har vist vi kan øge spillersalg kontinuerligt.

[2] Det kan jeg ikke følge. Hvis vi mister 3 spillere, og erstatter dem uden at øge lønudgiften, hvorfor sænker det så kvaliteten i truppen? Burde vi ikke - i teorien - kunne tiltrække spillere med samme niveau til de penge? Jeg mangler et argument her.

[3] Jeg påstår ikke at nogen er i toppen af ligaen. Jeg påstår dog at Blåbjerg og/eller Kasper P. kan nå derop, og med 18 kampe eller flere i rygsækken til sommer, så vil midterforsvaret til sammen komme tæt på det nuværene niveau, hvilket i mine øjne er tilstrækkeligt, specielt hvis man samtidig henter en ny spiller udefra, der også har et fornuftigt niveau. Han behøver ikke være over Kanstrup-niveau i mine øjne for at forsvaret har nogenlunde samme niveau til sommer, som det har nu. Men jo, det kunne da være totalt hjernedødt geil at hente med et internationalt niveau, hvis han altså ikke kostede noget.

Derudover er det ikke tydeligt for mig at Kasper P eller Blåbjerg mangler lederevner. De står i skyggen af KEP pt. men når han forsvinder er det da muligt en af dem blomstrer op på den front. Det må man jo vurdere ude på Hornevej, men uanset tror jeg nu godt man kan få rigeligt med lederevner til KEP-priser, f.eks. i Kanstrup.

Men alt i alt. Det her handler om strategi, og vi er tilsyneladende uenige om hvorvidt det er gangbart at øge lønudgifterne i lyset af de kommende års udfordringer.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Pastorius » 17. feb 2016, 09:29

Yankee skrev:
Pastorius skrev: Jeg prøver at beskrive hvordan jeg opfatter klubbens signaler, og jeg ser ingenting der tyder på at vi er klar til at investere mere i det sportlige direkte, end det der kan løbe rundt med de konservative budgetmål vi kører med.
Klubbens signaler har været at transferindtægter skal geninvesteres med strategisk sigte i spillertruppen eller andet. Da vi lige har solgt Spalvis og i den forbindelse sat 5-10 millioner kroner af til "strategiske investeringer" er det altså på ingen måde naivt at håbe på en forøgelse af spillerbudgettet.

Vi er altså en topklub, hvad enten I vil det eller ej - og vi bør agere derefter. Vi skal ikke stille os tilfreds med at synke tilbage i 5.-6. pladsen når vi er så gode til talentudvikling, som vi er.
Som hje1980 også er inde på, så kommer det an på hvordan man tolker spillerbudgettet. Jeg er selvfølgelig ude i lidt tolkning her, men jeg føler mig på rimelig fast grund.

- Der skal være overskud på driften fra år til år (medmindre vi sportsligt ender under budgettet)
- Investeringer sker kun med solide business cases. Jeg er overbevist om at en enkelt spiller der skiller sig væsentlig ud fra truppen, ikke ses som en solid business case i AaB.

...når det så er sagt, så tror jeg da også, at der efterhånden er luft til et par profiler fra højere hylder end vi har hentet de senere år, men det ligner ikke AaB's stil at danske superliga-profiler der allerede er slået igennem herhjemme. De plejer at være for dyre.

Personligt ville jeg hellere have at AaB begyndte at bruge noget af deres økonomiske fundament på at skrive længere kontrakter med vores unge spillere (så snart det er muligt) og var lidt mere proaktive i trupsammensætningen, så vi lavede flere Thelander-deals, med lovende spillere, vi selv kunne udvikle det sidste stykke til superligaerprofiler, i god tid inden kontraktudløb på vores profiler. Alt det i modsætning til at hente lidt større profiler end vi har haft for vane de seneste år.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst