Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Gaarde6 » 19. maj 2022, 10:57

Prica22 skrev:
17. maj 2022, 20:02
Hører en fugl synge om at Friis var i Norge for at mødes med en spiller. Nogle der har hørt noget eller har bud på hvem?
Friis har vel ikke noget med transfer at gøre?

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4771
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Maglau » 19. maj 2022, 11:09

Gaarde6 skrev:
19. maj 2022, 10:57
Prica22 skrev:
17. maj 2022, 20:02
Hører en fugl synge om at Friis var i Norge for at mødes med en spiller. Nogle der har hørt noget eller har bud på hvem?
Friis har vel ikke noget med transfer at gøre?
Det er vel ikke unormalt at en spiller inden en transfer gerne vil tale med træneren - som jo er hams direkte chef. Det kan være for at høre lidt spillestil, hvilken rolle træneren ser spilleren i etc

Det er vel der Friis kan komme ind i billedet
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 611
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af KongGulerod » 19. maj 2022, 11:38

Hvad er folks syn på Jeppe Pedersen? Er det realistisk, at han kommer til at spille en rolle i næste sæson efter sit udlån til Vendsyssel?

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 683
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af jayC » 19. maj 2022, 11:53

KongGulerod skrev:
19. maj 2022, 11:38
Hvad er folks syn på Jeppe Pedersen? Er det realistisk, at han kommer til at spille en rolle i næste sæson efter sit udlån til Vendsyssel?
Jeg håber han får muligheden for at vise sig frem - forhåbentlig kunne han brænde ligaen af ligesom højholt , ved at Hab kommer til et bedre træningsmiljø
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 970
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Rams » 19. maj 2022, 12:01

Højholt til Schalke og Jeppe P ind på hans plads som balancespiller, der kan konkurrere med Pedro. Så skal vi “bare” ud og finde en ny skarp 8er i stedet for Fossum.
In verbis simus faciles

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 259
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Lyngehoevdingen » 19. maj 2022, 12:07

18-årige Henrik Meister spillede en god halvleg med Esbjerg i går. Er der nogen der kender mere til ham?
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14877
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 19. maj 2022, 12:12

jayC skrev:
19. maj 2022, 11:53
KongGulerod skrev:
19. maj 2022, 11:38
Hvad er folks syn på Jeppe Pedersen? Er det realistisk, at han kommer til at spille en rolle i næste sæson efter sit udlån til Vendsyssel?
Jeg håber han får muligheden for at vise sig frem - forhåbentlig kunne han brænde ligaen af ligesom højholt , ved at Hab kommer til et bedre træningsmiljø
Det tror jeg slet ikke på. Han har fået 1296 minutter for Vendsyssel denne sæson, svarende til ca. 14 kampe. 1 mål 0 assist. Det er ikke ligefrem fordi han har brændt 1 division af.

Inge siger det også mellem linjerne her: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... j-for-dem/

Hans kontrakt står til udløb og mon ikke han bliver fritstillet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Forza » 19. maj 2022, 12:15

Hanga skrev:
19. maj 2022, 12:12
jayC skrev:
19. maj 2022, 11:53
KongGulerod skrev:
19. maj 2022, 11:38
Hvad er folks syn på Jeppe Pedersen? Er det realistisk, at han kommer til at spille en rolle i næste sæson efter sit udlån til Vendsyssel?
Jeg håber han får muligheden for at vise sig frem - forhåbentlig kunne han brænde ligaen af ligesom højholt , ved at Hab kommer til et bedre træningsmiljø
Det tror jeg slet ikke på. Inge siger det også mellem linjerne her: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... j-for-dem/
Ja, det er han ret tydelig omkring. Vil også sige at man helst skal kunne være dominerende i Vendsyssel hvis man skal gøre sig forhåbninger om fast spilletid for os.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Spanky » 19. maj 2022, 12:21

Rams skrev:
19. maj 2022, 12:01
Højholt til Schalke og Jeppe P ind på hans plads som balancespiller, der kan konkurrere med Pedro. Så skal vi “bare” ud og finde en ny skarp 8er i stedet for Fossum.
Er Oliver Ross ikke vores nye skarpe 8'er? Var det ikke i den seneste Ripodsten de påstod det?

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2213
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Sauer » 19. maj 2022, 12:37

Spanky skrev:
19. maj 2022, 12:21
Rams skrev:
19. maj 2022, 12:01
Højholt til Schalke og Jeppe P ind på hans plads som balancespiller, der kan konkurrere med Pedro. Så skal vi “bare” ud og finde en ny skarp 8er i stedet for Fossum.
Er Oliver Ross ikke vores nye skarpe 8'er? Var det ikke i den seneste Ripodsten de påstod det?
Gør O. Ross sig ikke mest på kanten eller helt fremme? Har selv været lidt i tvivl, da han bliver brugt i mange forskellige positioner, når han skiftes ind.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Yankee » 19. maj 2022, 12:54

raekkeettre skrev:
17. maj 2022, 16:18
Okay, så fik jeg ikke fortalt mig godt nok. Jeg ville nemlig sige at AaB er alt andet end en normal virksomhed da aktiverne er de samme som de omkostningreducerende elementer. Og det gør det sgu tricky. Er også enig i at egenkapitalen selvfølgelig har meget at sige, om hvor tvunget man er til at overføre manglende omsætning/resultat. Derudover skrev jeg også at AaB har været kendt for god omkostningsstyring og knap så meget omsætningsforøgelse.
Det er da helt normalt at en stor del af en virksomheds omkostninger er knyttet til at opretholde sine aktiver. Fx bruger Mærsk nok pænt mange penge på sine skibe.

Egenkapitalen er en statistik og komplet ligegyldig for en fodboldklub - udover at det altid er udviklingen i egenkapital, der fremgår af årsrapporten. Det eneste en fodboldklub styrer efter, er den likvide beholdning - hvor mange måneder kan man holde forretningen kørende før der skal tilføres kapital via spillersalg, præmiepenge, lån eller investeringer.

Det er ligesom et ur, der tikker ned. AaB har ca. 60-70 mio. kr. i "pengekassen" og taber 20-30 mio. kr. om året i ordinær drift. Derfor er AaB's ur på måske 25-30 måneder. Hver gang man kan sælge for 15 mio. kr. kan man så lægge 6 måneder til uret. AaB har så taget en beslutning om at lade uret tikke nedad i 6 måneder ved ikke at sælge spillere i januar - sådan helt forsimplet.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 259
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Lyngehoevdingen » 19. maj 2022, 12:56

jayC skrev:
19. maj 2022, 11:53
KongGulerod skrev:
19. maj 2022, 11:38
Hvad er folks syn på Jeppe Pedersen? Er det realistisk, at han kommer til at spille en rolle i næste sæson efter sit udlån til Vendsyssel?
Jeg håber han får muligheden for at vise sig frem - forhåbentlig kunne han brænde ligaen af ligesom højholt , ved at Hab kommer til et bedre træningsmiljø
Det er et meget urealistisk scenarie, når man tænker på, at han er 21 år og ikke kunne blive en profil i 1. divisions nedrykningsspil. Du skal tænke på, at han er ældre end Højholt og er slået mindre igennem i 1. Dvivsion end Højholt er i Superligaen. Han spiller nok også divisionsfodbold i næste sæson. Vi må se, om det bliver i i 1. eller 2. division.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14877
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Hanga » 19. maj 2022, 13:02

Yankee skrev:
19. maj 2022, 12:54
raekkeettre skrev:
17. maj 2022, 16:18
Okay, så fik jeg ikke fortalt mig godt nok. Jeg ville nemlig sige at AaB er alt andet end en normal virksomhed da aktiverne er de samme som de omkostningreducerende elementer. Og det gør det sgu tricky. Er også enig i at egenkapitalen selvfølgelig har meget at sige, om hvor tvunget man er til at overføre manglende omsætning/resultat. Derudover skrev jeg også at AaB har været kendt for god omkostningsstyring og knap så meget omsætningsforøgelse.
Det er da helt normalt at en stor del af en virksomheds omkostninger er knyttet til at opretholde sine aktiver. Fx bruger Mærsk nok pænt mange penge på sine skibe.

Egenkapitalen er en statistik og komplet ligegyldig for en fodboldklub - udover at det altid er udviklingen i egenkapital, der fremgår af årsrapporten. Det eneste en fodboldklub styrer efter, er den likvide beholdning - hvor mange måneder kan man holde forretningen kørende før der skal tilføres kapital via spillersalg, præmiepenge, lån eller investeringer.

Det er ligesom et ur, der tikker ned. AaB har ca. 60-70 mio. kr. i "pengekassen" og taber 20-30 mio. kr. om året i ordinær drift. Derfor er AaB's ur på måske 25-30 måneder. Hver gang man kan sælge for 15 mio. kr. kan man så lægge 6 måneder til uret. AaB har så taget en beslutning om at lade uret tikke nedad i 6 måneder ved ikke at sælge spillere i januar - sådan helt forsimplet.
Helt enig.
Husk dog at vores driftsunderskud ikke nødvendigvis giver den samme reduktion i den likvide beholdning, her tænker jeg f.eks. på afskrivninger af spillernes transferomkostning som sker over kontraktperioden men hvor pengene jo nok typisk er betalt up front.

F.eks. steg vores likvide beredskab i 2021 selvom vi realiserede et stort driftsunderskud.
" Likvide beholdninger og værdien af obligations- og aktiebeholdningen udgør i alt 62 mio. kr. pr. 31. december 2021 mod 57,7 mio. kr. pr. 31. december 2020."
Over tid har du naturligvis helt ret, det er mere i ift. det med at udregne "hvor lang tid har vi tilbage?" der ikke er helt så simpel :)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 19. maj 2022, 13:35

Sauer skrev:
19. maj 2022, 12:37
Spanky skrev:
19. maj 2022, 12:21
Rams skrev:
19. maj 2022, 12:01
Højholt til Schalke og Jeppe P ind på hans plads som balancespiller, der kan konkurrere med Pedro. Så skal vi “bare” ud og finde en ny skarp 8er i stedet for Fossum.
Er Oliver Ross ikke vores nye skarpe 8'er? Var det ikke i den seneste Ripodsten de påstod det?
Gør O. Ross sig ikke mest på kanten eller helt fremme? Har selv været lidt i tvivl, da han bliver brugt i mange forskellige positioner, når han skiftes ind.
Ross har oftest spillet angriber, men bliver omskolet på førsteholdet. Bliver 8’er eller 10’er.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 19. maj 2022, 13:37

Prica22 skrev:
19. maj 2022, 08:03
Det forlyder på mine vandrør at Brøndby har budt på Prip. Ved ikke om det er et decideret bud eller om de bare har spurgt på ham, men det vil jeg undersøge. Hans prioritet er stadig udlandet.
Update: der har ikke været et bud, men der har været vidst en form for kontakt.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3003
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 19. maj 2022, 13:58

Yankee skrev:
19. maj 2022, 12:54
raekkeettre skrev:
17. maj 2022, 16:18
Okay, så fik jeg ikke fortalt mig godt nok. Jeg ville nemlig sige at AaB er alt andet end en normal virksomhed da aktiverne er de samme som de omkostningreducerende elementer. Og det gør det sgu tricky. Er også enig i at egenkapitalen selvfølgelig har meget at sige, om hvor tvunget man er til at overføre manglende omsætning/resultat. Derudover skrev jeg også at AaB har været kendt for god omkostningsstyring og knap så meget omsætningsforøgelse.
Det er da helt normalt at en stor del af en virksomheds omkostninger er knyttet til at opretholde sine aktiver. Fx bruger Mærsk nok pænt mange penge på sine skibe.

Egenkapitalen er en statistik og komplet ligegyldig for en fodboldklub - udover at det altid er udviklingen i egenkapital, der fremgår af årsrapporten. Det eneste en fodboldklub styrer efter, er den likvide beholdning - hvor mange måneder kan man holde forretningen kørende før der skal tilføres kapital via spillersalg, præmiepenge, lån eller investeringer.

Det er ligesom et ur, der tikker ned. AaB har ca. 60-70 mio. kr. i "pengekassen" og taber 20-30 mio. kr. om året i ordinær drift. Derfor er AaB's ur på måske 25-30 måneder. Hver gang man kan sælge for 15 mio. kr. kan man så lægge 6 måneder til uret. AaB har så taget en beslutning om at lade uret tikke nedad i 6 måneder ved ikke at sælge spillere i januar - sådan helt forsimplet.
Mærsk bruger pænt mange penge på skibe, ligesom vi bruger pænt mange penge på spillere for at opnå resultater, ligesom Mærks. Forskellen ligger i den dag AaB meldte ud at transferoverskud er en del af budget og strategi, og derfor blevet en vigtig parameter I at opnå de mål AaB sætter. Mærsk har vist ikke salg af skibe og udvikling af skibe til salg for andre rederier som en vigtig del af deres strategiske mål.

Det vil være det samme som vist Mærsk fik et kanon tilbud på en af deres store skibe, den værdisætning skulle gerne give så meget i overskud at det kan betale sig for Mærsk at mangle den indtjening på deres speditionsforretning. Så den skulle DÆLME være høj :) Specielt lige nu:)

Nå, men mener jo stadigvæk at det er en fodboldklubs mest modstridende indtægsparsmentre, at sælge spillere som skal spille dem i top 4. Tricky, og kræver en virkelig god Sportschef at navigere i dette. Noget som AaB ikke har kunnet gøre, well - ja næsten altid :) og samtidig er drt også det eneste sted at reducere omkostninger, så derfor tror jeg at AaB flytter de manglende salg til næste vindue, fordi de tænker de kan få flere penge for deres aktiv ved at gøre sådan.

Det med egenkapitalen giver jeg dig dels ret i, dog meget nemmere at låne likvider hvis man har en stor positiv egenkapital :)

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af bedstefar » 19. maj 2022, 14:01

Prica22 skrev:
19. maj 2022, 13:37
Prica22 skrev:
19. maj 2022, 08:03
Det forlyder på mine vandrør at Brøndby har budt på Prip. Ved ikke om det er et decideret bud eller om de bare har spurgt på ham, men det vil jeg undersøge. Hans prioritet er stadig udlandet.
Update: der har ikke været et bud, men der har været vidst en form for kontakt.
Bif har ikke pengene til sådan en handel. Prip skal vi som minimum have 20-25 mio. for.

AaB-7730
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 23
Tilmeldt: 12. jan 2021, 09:54
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af AaB-7730 » 19. maj 2022, 15:35

Transfervindue

Ud:
Rinne
Thelander
Højholt
Fossum
Prip

Ind:
Jesse Joronen - fri transfer
Lars Kramer - fri transfer
Jimmy Tabidze -fri transfer
Advan Kadusic - fri transfer
John Swift - fri transfer
Allan Sousa - fri transfer
Sunday Adetunji - køb
Marlon Mustapha - lån med købsoption

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5269
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 19. maj 2022, 21:39

AaB-7730 skrev:
19. maj 2022, 15:35
Transfervindue

Ud:
Rinne
Thelander
Højholt
Fossum
Prip

Ind:
Jesse Joronen - fri transfer
Lars Kramer - fri transfer
Jimmy Tabidze -fri transfer
Advan Kadusic - fri transfer
John Swift - fri transfer
Allan Sousa - fri transfer
Sunday Adetunji - køb
Marlon Mustapha - lån med købsoption
Noget af en liste. Tror ikke man sælger både Højholt, Fossum og Prip. Tror Fossum ryger da han har været her længe og medmindre man vil bruge ham længere fremme er han fejlcastet. Han er bedst som kant eller den der dybdeløber i andet geled.
Højholt virker det ikke til er planen endnu og Prip skal nok også være et ekstraordinært bud før man siger ja.

Mht. din liste med spillere ind var det noget af en omgang. Ville nok savne, at du kvalificerede dem som ikke er alment kendte herinde for, at jeg kan tage listen seriøst.
Jimmy Tabidze, Advan Kadusic, John Swift, Sunday Adetunji og Marlon Mustapha. Har du overhovedet set den flok spille og kan give en beskrivelse af, hvorfor du synes de er relevante for AaB?
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 460
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af DarkHorse9000 » 19. maj 2022, 21:47

Prica22 skrev:
17. maj 2022, 20:02
Hører en fugl synge om at Friis var i Norge for at mødes med en spiller. Nogle der har hørt noget eller har bud på hvem?

Aron Dönnum

Besvar