Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. aug 2013, 14:43

BoT skrev:Der er jo forskel på at være i form til at spille 90 min. rent konditionsmæssigt og så være i en form - både konditions- og spillemæssigt, der gør at man virkelig viser sit topniveau. Duncan spillede jo fx 90 min. i op til flere kampe sidste sæson...
Hvilket vel betyder at han er ved at være i fin form men mangler noget spillemæssigt. Som kommer af at spille kampe som man så ikke synes han er klar til. Det kører lidt i ring... :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 20. aug 2013, 15:25

Hele historien omkring den skadede svensker, som Wolfsburg har overbevist Gaarde om, at vi skal spille i form, selvom vi har akutte angrebsproblemer, virker mere og mere som en farce.

Der skal helst snart ske noget, hvis vi skal nå at have en angriber med superligaklasse klar til kampen mod Ikast - altså sæsonens ottende kamp.

Det virker sgu mest af alt som om Gaarde har haft travlt med at føre sig frem for Klaus Akkord fremfor at tage situationens alvor i AaB seriøst.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af MrBangDK » 20. aug 2013, 15:27

AaB 85 95 99 08 skrev:Hele historien omkring den skadede svensker, som Wolfsburg har overbevist Gaarde om, at vi skal spille i form, selvom vi har akutte angrebsproblemer, virker mere og mere som en farce.

Der skal helst snart ske noget, hvis vi skal nå at have en angriber med superligaklasse klar til kampen mod Ikast - altså sæsonens ottende kamp.

Det virker sgu mest af alt som om Gaarde har haft travlt med at føre sig frem for Klaus Akkord fremfor at tage situationens alvor i AaB seriøst.
Prøv nu at sætte dig lidt ind i ræsonnementet om tilgangen af Jönsson før du kommer med så tåbelige udtalelser. Se tråden om pre-match arrangement i Farum - der kan du nok blive klogere...
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Buzz Killington » 20. aug 2013, 15:38

AaB 85 95 99 08 skrev:Hele historien omkring den skadede svensker, som Wolfsburg har overbevist Gaarde om, at vi skal spille i form, selvom vi har akutte angrebsproblemer, virker mere og mere som en farce.

Der skal helst snart ske noget, hvis vi skal nå at have en angriber med superligaklasse klar til kampen mod Ikast - altså sæsonens ottende kamp.

Det virker sgu mest af alt som om Gaarde har haft travlt med at føre sig frem for Klaus Akkord fremfor at tage situationens alvor i AaB seriøst.
viewtopic.php?p=400417#p400417

Du plejer at prædike debatniveau. Kunne du så ikke - her på anden opfordring - forholde dig til relevante argumenter før du endnu endnu engang blot udtrykker det samme gamle synspunkt igen igen som du har gjort siden Gaardes første arbejdsdag? Ingen herinde er i tvivl om din antipati mod Gaarde, men hvis du ikke har interesse i at diskutere den, kunne du evt. afholde dig fra blot at gentage den uden yderligere substans?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 20. aug 2013, 20:29

MHJ skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Uanset om man - modsat mig - synes, at Helenius-salget er blændende, tegner der sig over tid et billede af, at profiler forlader AaB på en fri transfer eller til en pris, der skuffer. Det lægger et pres på den ansvarlige - sportsdirektøren - for at finde brugbare alternativer. Og ja, jeg synes altså prisen for Helenius var latterligt lav. Og derfor peger pilen på Gaarde, når vi hidtil kun har lavet to reelle mål. Det problem har han ikke løst, nu hvor vi går ind til syvende kamp.
U
Jeg giver dem, der siger, at man bliver nødt til at sælge til dem, der vil købe, ret. Spørgsmålet er bare, hvor meget man selv gør for at skabe interesserede købere - noget som fx Ikast har været gode til. Man får sgu indtrykket af, at Gaarde og tidligere Lynge bare sidder på Hornevej og venter på, at kontrakterne løber ud, eller en køber kommer og banker på døren. Hvis det er rigtigt, er det jo logisk, at man er så dårlig til at sælge, som tilfældet er.
1) Jeg har svært ved at få øje på folk der syntes Helenius salget er blændende. Personligt betragter jeg det som nogenlunde tilfredsstillende i forhold til markedsprisen omstændighederne in mente (snarligt kontraktudløb, manglende europæisk erfaring, manglende landsholdsfodbold). Det ville have været fantastisk med et supersalg, men buddet kom ikke. Det er en stråmand at påstå at nogle mener det er et supersalg.

2) Uddyb venligst hvorfor Helenius salget får pilen til at pege på Gaarde? Det lader til du stadig har et ærinde i at koble Helenius salget på Gaarde.

3) Ikast har været gode til at sælge, før fodboldboblen brast. Efterfølgende har de ikke været imponerende, og deres sidste store salg er sæsoner tilbage. Albæk blev f.eks. solgt til 4.5 mio. Jeg tror ikke du tager udgangspunkt i det nuværende marked i din kritik.

4) Hvordan mener du AaB skaber interesserede købere, så en evt. pris kommer over de 14 mio som der spekuleres i?

5) Forholder du dig til de udfordringer Gaarde står overfor mht. køb/leje af Helenius erstatninger? Jeg mindes ikke at have læst andet fra dig på dette område, end at "Gaarde har fejlet". Det lader også til at hele den nuværende trupsammensætning er Gaardes ansvar. Dvs. Det er Gaardes skyld Curth, Toft og Frederiksen er vores frontløbere, samt at Kusk og Thomsen ikke kan score mål. Du burde rette skylden mod Lynge. Men hvis du gør, skal du samtidig tage hensyn til de økonomiske rammer vi har arbejdet indenfor de sidste sæsoner. Og en mere reel konklusion begynder dermed så småt at lugte af, at det er vores elendige økonomistyring der er problemet, som har gjort vi har været tvunget til at satse på ungdommen (hvilket enddog var forudsætningen for Helenius salg). Hvem har så ansvar for denne? Gaarde? Lynge? Nej, Gaarde er nyansat og Lynge havde intet økonomisk ansvar før oprydningen de sidste 1½ år.


1, 2 og 5: Gaarde var med til at beslutte salget af Helenius og han har ansvaret for, at vi fremadrettet har en angriber med superligaklasse i truppen - og ikke kun til den sidste tredjedel af sæsonen. Hvis ikke, han magter den opgave, skulle han enten have råbt op, da Helenius blev solgt, eller sagt nej til jobbet. Og jeg har vist til overflod med henvisning til prisen på de andre angribere, superligaklubber har solgt dette vindue, påpeget, hvor latterligt dårligt et salg vi har lavet.

I forhold til salgsarbejde handler det jo om at være opsøgende, og at være med til at gøre et navn "varmt". Det har AaB over lang tid være suverænt ringe til.

Og Ikast har altid været bedre end os til at sælge - som så mange andre klubber. Da markedet var godt, solgte de til vilde priser, da vi solgte til mellempriser. Nu sælger de til mellempriser, mens vi sælger til underpriser. 4,5 mio. er faktisk er god pris for en spiller som Albæk med de egenskaber, han besidder, og den profil han i øvrigt har. Peg gerne på nogen tilsvarende, som for nylig er solgt bedre fra AaB - eller fra en anden dansk klub.

Summa summarum står vi ny langt inde i sæsonen uden en angriber med superligaklasse - og tilmed med en Curth, som skaber dårlig stemning. Det er og bliver Gaardes overordnede ansvar, og det er en skandale, hvis han slipper fra sit første vindue uden at gøre noget ved det.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af le Cid » 20. aug 2013, 20:36

Ok - nu skaber Curth også en dårlig stemning...?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af nik » 20. aug 2013, 21:24

Hvad blev det til med de forhandlinger med Dalsgård i Viborg? blev man for nærig da det kom til stykket, han ser ellers ud til at være en der kan finde målet

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Flower » 20. aug 2013, 22:02

nik skrev:Hvad blev det til med de forhandlinger med Dalsgård i Viborg? blev man for nærig da det kom til stykket, han ser ellers ud til at være en der kan finde målet

Dalgaard skrev en længere kontrakt med Viborg, længere er den vel ikke.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Pastorius » 20. aug 2013, 22:19

nik skrev:Hvad blev det til med de forhandlinger med Dalsgård i Viborg? blev man for nærig da det kom til stykket, han ser ellers ud til at være en der kan finde målet
Det kom vist frem at rygterne udelukkende stammede fra Dalgaards agent. AaB har vist aldrig haft nogen seriøs interesse for ham.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Provst i Brovst » 21. aug 2013, 00:08

Pastorius skrev:
nik skrev:Hvad blev det til med de forhandlinger med Dalsgård i Viborg? blev man for nærig da det kom til stykket, han ser ellers ud til at være en der kan finde målet
Det kom vist frem at rygterne udelukkende stammede fra Dalgaards agent. AaB har vist aldrig haft nogen seriøs interesse for ham.

Hvis vi ikke havde det er det rimeligt dårligt.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 484
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AnyFellow » 21. aug 2013, 08:28

AaB 85 95 99 08 skrev:1, 2 og 5: Gaarde var med til at beslutte salget af Helenius og han har ansvaret for, at vi fremadrettet har en angriber med superligaklasse i truppen - og ikke kun til den sidste tredjedel af sæsonen. Hvis ikke, han magter den opgave, skulle han enten have råbt op, da Helenius blev solgt, eller sagt nej til jobbet. Og jeg har vist til overflod med henvisning til prisen på de andre angribere, superligaklubber har solgt dette vindue, påpeget, hvor latterligt dårligt et salg vi har lavet.
Det er for letkøbt at skyde på Gaarde i denne sag.

Ved du med sikkerhed, at bestyrelsen ikke har været inde over salget og bestemt at Helenius skal sælges for den pris han blev solgt til, uagtet de bekymringer/indvendinger den sportslige ledelse kunne have?
Ved du med sikkerhed, at Gaarde har fået et beløb stillet til rådighed, der er tilstrækkeligt højt til at købe en angriber med superligaklasse?
Ved du med sikkerhed, at der rent faktisk har været angribere ledige på markedet, der kunne købes for det beløb Gaarde har til rådighed?

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4760
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Maglau » 21. aug 2013, 10:03

AnyFellow skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:1, 2 og 5: Gaarde var med til at beslutte salget af Helenius og han har ansvaret for, at vi fremadrettet har en angriber med superligaklasse i truppen - og ikke kun til den sidste tredjedel af sæsonen. Hvis ikke, han magter den opgave, skulle han enten have råbt op, da Helenius blev solgt, eller sagt nej til jobbet. Og jeg har vist til overflod med henvisning til prisen på de andre angribere, superligaklubber har solgt dette vindue, påpeget, hvor latterligt dårligt et salg vi har lavet.
Det er for letkøbt at skyde på Gaarde i denne sag.

Ved du med sikkerhed, at bestyrelsen ikke har været inde over salget og bestemt at Helenius skal sælges for den pris han blev solgt til, uagtet de bekymringer/indvendinger den sportslige ledelse kunne have?
Ved du med sikkerhed, at Gaarde har fået et beløb stillet til rådighed, der er tilstrækkeligt højt til at købe en angriber med superligaklasse?
Ved du med sikkerhed, at der rent faktisk har været angribere ledige på markedet, der kunne købes for det beløb Gaarde har til rådighed?
Alle de argumenter er ikke vigtige for AaB 85 95 99 08, hans mission er tilsvining af Gaarde. Fuldstændig samme form som Hesten kørte overfor Lynge.
Mit bud er at der ikke findes mange indlæg fra ham om selve fodbold, langt største delen er "vi mangler angribere og det er Gaardes skyld" eller AaB generelt er dårlige på ledelsplan og har altid været, bla bla bla.
Troll...
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Buzz Killington » 21. aug 2013, 15:59

AaB 85 95 99 08 skrev:
MHJ skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Uanset om man - modsat mig - synes, at Helenius-salget er blændende, tegner der sig over tid et billede af, at profiler forlader AaB på en fri transfer eller til en pris, der skuffer. Det lægger et pres på den ansvarlige - sportsdirektøren - for at finde brugbare alternativer. Og ja, jeg synes altså prisen for Helenius var latterligt lav. Og derfor peger pilen på Gaarde, når vi hidtil kun har lavet to reelle mål. Det problem har han ikke løst, nu hvor vi går ind til syvende kamp.
U
Jeg giver dem, der siger, at man bliver nødt til at sælge til dem, der vil købe, ret. Spørgsmålet er bare, hvor meget man selv gør for at skabe interesserede købere - noget som fx Ikast har været gode til. Man får sgu indtrykket af, at Gaarde og tidligere Lynge bare sidder på Hornevej og venter på, at kontrakterne løber ud, eller en køber kommer og banker på døren. Hvis det er rigtigt, er det jo logisk, at man er så dårlig til at sælge, som tilfældet er.
1) Jeg har svært ved at få øje på folk der syntes Helenius salget er blændende. Personligt betragter jeg det som nogenlunde tilfredsstillende i forhold til markedsprisen omstændighederne in mente (snarligt kontraktudløb, manglende europæisk erfaring, manglende landsholdsfodbold). Det ville have været fantastisk med et supersalg, men buddet kom ikke. Det er en stråmand at påstå at nogle mener det er et supersalg.

2) Uddyb venligst hvorfor Helenius salget får pilen til at pege på Gaarde? Det lader til du stadig har et ærinde i at koble Helenius salget på Gaarde.

3) Ikast har været gode til at sælge, før fodboldboblen brast. Efterfølgende har de ikke været imponerende, og deres sidste store salg er sæsoner tilbage. Albæk blev f.eks. solgt til 4.5 mio. Jeg tror ikke du tager udgangspunkt i det nuværende marked i din kritik.

4) Hvordan mener du AaB skaber interesserede købere, så en evt. pris kommer over de 14 mio som der spekuleres i?

5) Forholder du dig til de udfordringer Gaarde står overfor mht. køb/leje af Helenius erstatninger? Jeg mindes ikke at have læst andet fra dig på dette område, end at "Gaarde har fejlet". Det lader også til at hele den nuværende trupsammensætning er Gaardes ansvar. Dvs. Det er Gaardes skyld Curth, Toft og Frederiksen er vores frontløbere, samt at Kusk og Thomsen ikke kan score mål. Du burde rette skylden mod Lynge. Men hvis du gør, skal du samtidig tage hensyn til de økonomiske rammer vi har arbejdet indenfor de sidste sæsoner. Og en mere reel konklusion begynder dermed så småt at lugte af, at det er vores elendige økonomistyring der er problemet, som har gjort vi har været tvunget til at satse på ungdommen (hvilket enddog var forudsætningen for Helenius salg). Hvem har så ansvar for denne? Gaarde? Lynge? Nej, Gaarde er nyansat og Lynge havde intet økonomisk ansvar før oprydningen de sidste 1½ år.


1, 2 og 5: Gaarde var med til at beslutte salget af Helenius og han har ansvaret for, at vi fremadrettet har en angriber med superligaklasse i truppen - og ikke kun til den sidste tredjedel af sæsonen. Hvis ikke, han magter den opgave, skulle han enten have råbt op, da Helenius blev solgt, eller sagt nej til jobbet. Og jeg har vist til overflod med henvisning til prisen på de andre angribere, superligaklubber har solgt dette vindue, påpeget, hvor latterligt dårligt et salg vi har lavet.

I forhold til salgsarbejde handler det jo om at være opsøgende, og at være med til at gøre et navn "varmt". Det har AaB over lang tid være suverænt ringe til.

Og Ikast har altid været bedre end os til at sælge - som så mange andre klubber. Da markedet var godt, solgte de til vilde priser, da vi solgte til mellempriser. Nu sælger de til mellempriser, mens vi sælger til underpriser. 4,5 mio. er faktisk er god pris for en spiller som Albæk med de egenskaber, han besidder, og den profil han i øvrigt har. Peg gerne på nogen tilsvarende, som for nylig er solgt bedre fra AaB - eller fra en anden dansk klub.

Summa summarum står vi ny langt inde i sæsonen uden en angriber med superligaklasse - og tilmed med en Curth, som skaber dårlig stemning. Det er og bliver Gaardes overordnede ansvar, og det er en skandale, hvis han slipper fra sit første vindue uden at gøre noget ved det.
Først of fremmest kudos til dig for at svare tilbage

Dernæst:

a) Du skriver at Gaarde havde ansvar for salget af Helenius, som skete før hans ansættelse, fordi han enten kunne have råbt op, eller i protest mod salget kunne have takket nej til jobbet. Jeg tror de fleste vil give mig ret i at han har haft meget lille indflydelse på det salg, samt at et opråb eller 'nej tak' havde haft ringe effekt i forhold til et salg som Lynge, ledelsen og bestyrelsen formegentlig allerede provisorisk havde accepteret. Set i lyset af at AaB mangler penge, samt at den anslåede pris på Helenius (ca. 11 mio +) et år før kontraktudløb på ingen måde er vanvittig, ville en sådan en ekstrem trodsreaktion du efterspørger fra Gaarde nok nærmere resultere i en psykiatrisk indlæggelse end en fravigelse af salget. Jeg kan ikke komme på historiske tilfælde hvor en person er blevet klandret i denne grad for noget personen har haft så lidt indflydelse på sagen, som i dit tilfælde overfor Gaarde. Det faktum at du tilsyneladende også står helt alene i at give Gaarde skylden for salget, antyder måske at du rammer langt ved siden af.

Desuden tror jeg egentlig ikke Gaarde er uenig i salget af Helenius, og jeg tror at både han, og alle andre alternativer havde handlet nøjagtigt som ham. Problemet ligger nærmere i ikke at have en erstatning klar det øjeblik Helenius bliver solgt, hvilket er et problem, dog næppe noget der kan tilskrives Gaarde.

Det ville klæde dig at fravige ovenstående kritikpunkter af Gaarde.

b) Opsøgende salg. Du uddyber ikke hvordan AaB skal være mere opsøgende, men gentager bare at det skal de altså. Jeg ville også ønske at AaB historisk set havde været bedre til at sælge spillere, men når man kigger på de spillere der har forladt AaB, samt deres karriereforløb efterfølgende, så ser det i mange tilfælde ud til at vores spillere simpelthen ikke har haft samme talent/kvalitet som FCM's. Det er vel kun Prica som har været en succes af vores salg de seneste år, hvor FCM's største salg også er gået hen og blevet etablerede spillere i større ligaer. F.eks. Reid, Kjær og Fischer og til dels Kristian Bak, Dennis Sørensen, Zidan og en del andre. Der har simpelthen været forskel i kvalitet. Hvordan mener du AaB skulle have været mere opsøgende (siden du har indsigt i deres praksis på dette område)?

Du spørger mig også hvem der har lavet tilsvarende salg som Albæk til 4.5 mio. Det har AaB og Esbjerg f.eks. Jeg forventer også at Kasper Sloth ryger til mere end 4.5 mio inden alt for længe.

c) når du tilskriver ansvar bliver du nødt til at sammenligne med hvad andre i samme position kunne have gjort, og ikke en eller anden idealiseret verden hvor alle problemer kan løses optimalt. Jeg kan stadig ikke se hvad andre end Gaarde kunne have gjort bedre under de nuværende omstændigheder omend jeg syntes det virker som et sats med ham den nye svensker. Tiden vil dog vise om satset betaler sig. Han er i et job hvor vi skal bruge en langt længere tidshorisont for at vurdere hans arbejde. I øjeblikket er vi dog som klub efter 5 runde placeret over budgeteret forventning. Vi har scoret samme antal eller flere end 7 af vores konkurenter, og vi har købt 2 spillere til førsteholdet med et af ligaens mindste budgetter. Intet jeg kan få øje på retfærdigør din i mine øjne hysteriske og overdrevne kritik af Gaarde. Så vidt jeg kan se er de største problemer vi slæber rundt på nu - feriepengene og den skrantende økonomi - et resultat af forgængere, ikke Gaarde.

d) formelt ansvar vs. reelt/substantielt ansvar. En person har et formelt ansvar hvis det formelt er defineret således. Hvis det f.eks. står i din kontrakt at du har ansvar for at solen står op i morgen, så er det formelt set rigtigt. Det ville dog være vanvittigt at tale om du har et reelt ansvar for dette, hvis du reelt ikke kan gøre fra eller til i denne henseende. Formelt ansvar er kun interessant juridisk set, men ikke moralsk/reelt/praktisk. Det virker som om du sammenblander disse to opfattelser og pålægger Gaarde et reelt ansvar fordi det ligger i hans jobbeskrivelse at købe og sælge spillere, uden at tage hensyn til om han reelt set har kunnet gøre fra eller til.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

seamann

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af seamann » 23. aug 2013, 09:04

Så, nu offentliggøres den snart:

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Premie ... 180257.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af astonvilla » 23. aug 2013, 11:01

FCK forsøger at leje "Mos" ud.
Såfremt det financielt kan skrues fornuftigt sammen (i.e. FCK bærer en del af hans løn osv) kunne det være interessant??

Jeg har stort set ikke set manden spille - men en bomber skulle han da vist nok være på hans gode dage...

Nogen der har en holdning/kendskab til hans kvaliteter?
Bienvenu Bassogog!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. aug 2013, 11:03

seamann skrev:Så, nu offentliggøres den snart:

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Premie ... 180257.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Det harmonerer jo fint med at en bruger har hørt at Curth skulle være på vej til at blive lejet ud ;)

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 23. aug 2013, 11:09

astonvilla skrev:FCK forsøger at leje "Mos" ud.
Såfremt det financielt kan skrues fornuftigt sammen (i.e. FCK bærer en del af hans løn osv) kunne det være interessant??

Jeg har stort set ikke set manden spille - men en bomber skulle han da vist nok være på hans gode dage...

Nogen der har en holdning/kendskab til hans kvaliteter?
Synes ikke det holdbart, hvis begge vores startere i angrebet er lejet og mon ikke Mos skulle lejes for at spille? Dog gjorde han det vidste ikke ret godt sidst han var udlejet fra FCK til Vålerenga her i foråret. Omvendt har han så vidt jeg ved noget mere fysik og det kan vores angreb nok godt bruge.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Hinrup85 » 23. aug 2013, 11:19

thomasjn skrev:
astonvilla skrev:FCK forsøger at leje "Mos" ud.
Såfremt det financielt kan skrues fornuftigt sammen (i.e. FCK bærer en del af hans løn osv) kunne det være interessant??

Jeg har stort set ikke set manden spille - men en bomber skulle han da vist nok være på hans gode dage...

Nogen der har en holdning/kendskab til hans kvaliteter?
Synes ikke det holdbart, hvis begge vores startere i angrebet er lejet og mon ikke Mos skulle lejes for at spille? Dog gjorde han det vidste ikke ret godt sidst han var udlejet fra FCK til Vålerenga her i foråret. Omvendt har han så vidt jeg ved noget mere fysik og det kan vores angreb nok godt bruge.
Ståle kategoriserer ham som en goalgetter, som har brug for kontinuerligt spilletid for at komme igang.
Hvis han er åndsvag billig kan jeg godt se ideen i ham.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1884
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af 634 » 23. aug 2013, 11:42

Hinrup85 skrev:
thomasjn skrev:
astonvilla skrev:FCK forsøger at leje "Mos" ud.
Såfremt det financielt kan skrues fornuftigt sammen (i.e. FCK bærer en del af hans løn osv) kunne det være interessant??

Jeg har stort set ikke set manden spille - men en bomber skulle han da vist nok være på hans gode dage...

Nogen der har en holdning/kendskab til hans kvaliteter?
Synes ikke det holdbart, hvis begge vores startere i angrebet er lejet og mon ikke Mos skulle lejes for at spille? Dog gjorde han det vidste ikke ret godt sidst han var udlejet fra FCK til Vålerenga her i foråret. Omvendt har han så vidt jeg ved noget mere fysik og det kan vores angreb nok godt bruge.
Ståle kategoriserer ham som en goalgetter, som har brug for kontinuerligt spilletid for at komme igang.
Hvis han er åndsvag billig kan jeg godt se ideen i ham.
Har vi ikke allerede hentet Rasmus Jönsson, som angriberen som skal genopbygges.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

bongo123
2. div
2. div
Indlæg: 189
Tilmeldt: 26. nov 2007, 11:44
Geografisk sted: Nibe

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af bongo123 » 23. aug 2013, 11:53

Jeg kan fra min kilde bekræfte, at Curth er på vej ud. Både Danmark, Sverige og Norge er i spil.
Forsvinder Curth, kommer der også en ind. Et frisk gæt kunne være fra FCK.....

Låst